Το άρθρο δέκατο τρίτο του νόμου 4211/2013 “Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού περιεχομένου «Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των εξαιρετικά επειγουσών και απρόβλεπτων αναγκών της «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Ε.»(ΦΕΚ Α’ 256) αντικαθίσταται ως εξής:
1. Θεσπίζεται ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» (ΤΕ.Π.Α.Η.), το οποίο βαρύνει: α) τα πλοία αναψυχής ιδιωτικά και επαγγελματικά και β) τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια.
Το ΤΕ.Π.Α.Η. επιβάλλεται για όλα τα εντός των ελληνικών χωρικών υδάτων προαναφερθέντα πλοία αναψυχής και επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια, ανεξάρτητα από τη σημαία τους.
Από το ΤΕ.Π.Α.Η. εξαιρούνται τα παροπλισμένα ή κατασχεμένα σκάφη.
2. α. Το ΤΕ.Π.Α.Η. υπολογίζεται ανά τρέχον έτος η τρέχοντα μήνα από την ημερομηνία πληρωμής και καθορίζεται ως εξής
αα. Για τα ολικού μήκους από (7) επτά έως (8) μέτρα σε δεκαέξι (16) ανά μήνα.
ββ. Για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ (8) μέτρων έως και δέκα (10) μέτρα, σε είκοσι πέντε (25) ευρώ ανά μήνα.
γγ. Για τα ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέτρων και έως και δώδεκα (12) μέτρα σε τριάντα τρία (33) ευρώ ανά μήνα.
δδ. Για τα ολικού μήκους άνω των (12) μέτρων ανά μήνα οκτώ (8) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο. Η χρέωση μειώνεται κατά είκοσι τοις εκατό (20%) για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης.
β. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Οικονομικών, είναι δυνατόν να παρέχεται περαιτέρω μείωση μέχρι 20%, για τα σκάφη της περίπτωσης δδ της παρούσας παραγράφου, εφόσον εισέρχονται και παραμένουν σε λιμένες κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης κατά το τρέχον ημερολογιακό έτος. Με την ίδια ΚΥΑ ορίζονται τα ειδικά κριτήρια , ο τρόπος απόδειξής τους, για την παροχή της έκπτωσης καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.
γ. Σε περίπτωση εφάπαξ προπληρωμής του ΤΕ.Π.Α.Η. για χρονικό διάστημα 12 μηνών (ένα έτος) παρέχεται έκπτωση δέκα τοις εκατό (10%) στο οφειλόμενο ποσό. Η προπληρωμή πραγματοποιείται εντός του Δεκεμβρίου του προηγούμενου έτους για το επόμενο ή εντός του Ιανουαρίου. Το ποσοστό της παρεχόμενης έκπτωσης μπορεί να αναπροσαρμόζεται με την Κοινή Υπουργική Απόφαση της παραγράφου 6 του παρόντος.
δ. Για τον υπολογισμό του ΤΕ.Π.Α.Η. λαμβάνεται υπόψη το ολικό μήκος του σκάφους, το οποίο αναγράφεται στο έγγραφο εθνικότητας ή στο πιστοποιητικό αξιοπλοΐας ή στο πιστοποιητικό καταμέτρησης ή στην άδεια εκτέλεσης πλόων.
3. α. Η πληρωμή του ΤΕ.Π.Α.Η. διενεργείται με κωδικό πληρωμής που εκδίδεται ηλεκτρονικά ανά μήνα και για κάθε τρέχοντα μήνα που τα σκάφη προτίθενται να παραμείνουν στην Ελληνική Επικράτεια ή εφάπαξ για το τρέχον έτος και για μέχρι δώδεκα (12) μήνες. Εναλλακτικά, εφόσον δεν είναι δυνατή η έκδοση Κωδικού Πληρωμής ηλεκτρονικά, η πληρωμή του ΤΕ.Π.Α.Η. μπορεί να πραγματοποιηθεί σε οποιαδήποτε Δ.Ο.Υ. ή Λιμενική Αρχή, ή στην Τελωνειακή Αρχή στην περίπτωση πλοίων αναψυχής υπό σημαία χώρας εκτός ΕΕ, οπότε η τελωνειακή αρχή εκδίδει και το δελτίο κίνησης (transitlog).
β. Η απόδειξη καταβολής του ΤΕ.Π.Α.Η. φυλάσσεται μαζί με τα ναυτιλιακά έγγραφα του σκάφους και επιδεικνύεται στις Λιμενικές, Τελωνειακές, Φορολογικές Αρχές, όποτε ζητηθεί.
γ. Εάν από Λιμενική, Φορολογική, ή Τελωνειακή Αρχή διαπιστωθεί ότι δεν έχει καταβληθεί το ΤΕ.Π.Α.Η., απαγορεύεται ο απόπλους του σκάφους μέχρι την πληρωμή του.
δ. Για τη μη καταβολή του ΤΕ.Π.Α.Η. επί πλέον της πληρωμής του τέλους, επιβάλλεται από την Aρχή που τη διαπιστώνει και πρόστιμο ως εξής:
αα. Για τα ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων έως και οκτώ (8) μέτρα, εκατόν ενενήντα (190) ευρώ.
ββ. Για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ (8) μέτρων και έως και δέκα (10) μέτρα, τριακόσια (300) ευρώ.
γγ. Για τα ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέτρων και έως και δώδεκα (12) μέτρα, τετρακόσια (400) ευρώ.
δδ. Για τα ολικού μήκους άνω των δώδεκα (12) μέτρων, χίλια εκατό (1100) ευρώ.
ε. Για τις πράξεις επιβολής του τέλους και του προστίμου μη καταβολής αυτού δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του άρθρου 63 του ν. 4174/2013.
4. α. Τυχόν αναχώρηση του σκάφους από την Ελληνική Επικράτεια για οποιονδήποτε λόγο, οποτεδήποτε πριν από τη λήξη της ισχύος του ΤΕ.Π.Α.Η. δεν γεννά την υποχρέωση επιστροφής οποιουδήποτε ποσού από το Δημόσιο.
β. Σε περίπτωση επανεισόδου του σκάφους στην Ελληνική Επικράτεια, ενόσω ισχύει το ΤΕ.Π.Α.Η., δεν υπάρχει απαίτηση εκ νέου καταβολής του για το χρονικό διάστημα μέχρι τη λήξη της ισχύος του.
5.Υπόχρεος σε καταβολή του ΤΕ.Π.Α.Η. είναι: α) ο πλοιοκτήτης ή ο εφοπλιστής του επαγγελματικού πλοίου αναψυχής ή του επαγγελματικού τουριστικού ημερόπλοιου ή ο νόμιμος εκπρόσωπος του, β) ο πλοιοκτήτης ή ο κάτοχος ή ο χρήστης του ιδιωτικού πλοίου αναψυχής. Οι ως άνω ευθύνονται αλληλεγγύως και εις ολόκληρον έκαστος για την πληρωμή του ΤΕ.Π.Α.Η.
6. Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ορίζεται ο τρόπος, η διαδικασία και ο χρόνος απόδοσης του ΤΕ.Π.Α.Η., η διαδικασία και οι αρχές ελέγχου καταβολής του, ο τύπος και το περιεχόμενο των πράξεων βεβαίωσης της οφειλής από τη μη καταβολή του ΤΕ.Π.Α.Η. και του προστίμου της παραγράφου 3, τα όργανα που τις εκδίδουν, τα όργανα και η διαδικασία απαγόρευσης απόπλου και άρσης αυτής καθώς και κάθε σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου
7. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου οι όροι που χρησιμοποιούνται έχουν την ακόλουθη έννοια:
α. Πλοίο αναψυχής: είναι κάθε σκάφος ολικού μήκους άνω των επτά (7) μέτρων ιστιοφόρο ή μηχανοκίνητο το οποίο μπορεί από τη γενική κατασκευή του να χρησιμοποιείται για την εκτέλεση ταξιδιών αναψυχής.
β. Επαγγελματικό πλοίο αναψυχής: είναι το πλοίο αναψυχής μεταφορικής ικανότητας έως και σαράντα εννέα (49) επιβατών, για την εκμετάλλευση του οποίου συνάπτεται σύμβαση ολικής ναύλωσης.
γ. Ιδιωτικό πλοίο αναψυχής: είναι το πλοίο αναψυχής το οποίο δεν είναι επαγγελματικό σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης β παρούσας παραγράφου.
δ. Επαγγελματικό Τουριστικό Ημερόπλοιο: είναι το μικρό σκάφος ή το πλοίο αναψυχής ή το επιβατηγό τουριστικό πλοίο, το οποίο εντάσσεται στις διατάξεις του άρθρου 12 του ν. 4256/2014 (Α’ 92) ως εκάστοτε ισχύει καθώς και εκείνο, ανεξαρτήτως σημαίας, που διενεργεί περιηγητικό ταξίδι, διάρκειας, εντός της ελληνικής επικράτειας, έως και είκοσι τεσσάρων ωρών, με αποκλειστικό σκοπό τη θαλάσσια αναψυχή και περιήγηση των επιβατών μέσω προκαθορισμένου προγράμματος, παραλαμβάνοντας επιβάτες από την αλλοδαπή ανεξάρτητα αν θα αποβιβαστούν οριστικά ή όχι στην Ελλάδα ή παραλαμβάνοντας επιβάτες από την Ελλάδα υπό την προϋπόθεση ότι θα αποβιβαστούν οριστικά είτε στην Ελλάδα είτε στην αλλοδαπή ή πραγματοποιώντας ημερήσιο θαλάσσιο περιηγητικό ταξίδι στην Ελλάδα έχοντας παραλάβει τους επιβάτες τους από την αλλοδαπή και με σκοπό να ολοκληρώσουν το ταξίδι τους (οριστική αποβίβαση επιβατών) στην αλλοδαπή.
8. Το ΤΕ.Π.Α.Η. επιβάλλεται για παραμονή στην Ελληνική Επικράτεια από την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που προβλέπεται στην παρ. 6 του παρόντος.»
Κύριε Υπουργέ.
Αναλογική φαίνεται η μεταβολή ανά μέτρο με εξαίρεση τον υπερτιπλασιασμό της χρέωσης από τα 12 στα 13 μέτρα μήκους ενός σκάφους.
Παρακαλώ εξετάστε την παλαιότητα των σκαφών και μία ενδεχόμενη έκπτωση συνυφασμένη με τις δαπάνες που προκύπτουν σε κάθε σκάφους προς το Δημόσιο,
από την μόνιμη παραμονή σε Ελληνικά λιμάνια.
Το υπό κατάθεση νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής «Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής…και άλλες διατάξεις» περιλαμβάνει και ορισμένες διατάξεις από αφορούν στα τουριστικά ημερόπλοια οι οποίες χειροτερεύουν τους όρους λειτουργίας τους, τις συνθήκες ανταγωνισμού και το λειτουργικό τους κόστος. Αντίθετα δεν περιλαμβάνει καμία από τις προτάσεις που επανειλημμένα έχουμε συζητήσει με τις αρμόδιες διευθύνσεις για την διόρθωση ορισμένων διατάξεων του Ν. 4256/2014 που έχουν ασάφειες ή παραλείψεις, δυσχεραίνουν αναίτια την δραστηριότητα των ημερόπλοιων και ζημιώνουν γενικότερα την αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας μας.
Συγκεκριμένα οι ενστάσεις μας και παρατηρήσεις μας είναι οι εξής:
Άρθρο 66 – Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων
Στην παράγραφο 2 οι αυξήσεις στην περίπτωση των τουριστικών ημερόπλοιων αγγίζουν το 300% (!!) ετησίως, ενώ τα προηγούμενα τέλη είχαν καθοριστεί μόλις 3 χρόνια πριν. Η παράλογη αυτή αύξηση έρχεται να προστεθεί σε μία σειρά άλλων πρόσφατων επιβαρύνσεων στο κόστος λειτουργίας των ημερόπλοιων όπως η εκτόξευση του ΦΠΑ στο 24% σε όλα τα νησιά, η κατάργηση της ατέλειας στις προμήθειες και τις ναυπηγήσεις, η αύξηση των φόρου μισθωτών υπηρεσιών των ναυτικών, η έμμεση φορολόγηση των μερισμάτων μέσω του φόρου κοινωνικής αλληλεγγύης κλπ
Ζητούμε την διόρθωση του ποσοστού έκπτωσης των επαγγελματικών σκαφών του άρθρου 66, παρ. 2 στοιχ. α’, περιπ. δδ’ σε 50%. και του στοιχ. β’ των σκαφών που παραμένουν όλο το χρόνο στην ελληνική επικράτεια σε 30 %.
Κύριοι /Κυρίες
Ευχαριστούμε για το σχόλιο σας αλλά η παρούσα διαβούλευση αφορά στον Εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνηση και όχι στο ν/δ του Υπ. Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής η έχει ήδη λήξει.
Πρέπει να ληφθεί υπ’ όψην και η ηλικία των σκαφών στην χρέωση που προτείνεται καθώς και η διάρκεια χρήσης τους κατά το έτος.
Αιτιολόγηση: Τα σκάφη καθώς περνούν τα χρόνια χρειάζονται περισσότερη συντήρηση και οι ιδιοκτήτες τους, όταν συνταξιοδοτηθούν, διαθέτουν όλο και λιγότερα χρήματα.
Για την ηλικία προτείνω 1% μείωση ανά συμπληρωθέν έτος από την αρχική προβλεπόμενη χρέωση.
Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι κάθε επαχθές μέτρο που λαμβάνει η Πολιτεία στην παραγωγική (και εμπορική) διαδικασία προϊόντων, εν προκειμένω στα σκάφη αναψυχής, (ιδιωτικά και επαγγελματικά) δημιουργεί αναταράξεις με δυσμενείς οικονομικές συνέπειες τόσον στις επιχειρήσεις (κατασκευαστικές και εμπορικές σκαφών, κινητήρων κ.λπ. – παροχής υπηρεσιών) που δραστηριοποιούνται στον συγκεκριμένο τομέα όσον και στην ίδια την Πολιτεία.
Τον Ιούλιο του 2015 επιβλήθηκε φόρος πολυτελούς διαβίωσης, ανεξαρτήτως (!) παλαιότητας όπως στα αυτοκίνητα, παλαιότερα ετήσια τεκμαρτή δαπάνη με βάση την κυριότητα και κατοχή σκάφους αναψυχής ανεξαρτήτως ολικού μήκους ενώ το 2002 (ν. 3091/2002) είχε καταργηθεί για τα σκάφη μέχρι 10 μέτρα, και τώρα τέλος παραμονής και πλόων με προφανή τελικό στόχο την παράδοση στην Πολιτεία των κλειδιών των επιχειρήσεών μας.
Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι όλα τα πιο πάνω σε συνδυασμό με την, από τα θεσμοθετημένα όργανα και φορείς της Ελληνικής Πολιτείας, απαξίωση του σκάφους έγινε η αιτία και αφορμή μαζικής αναχώρησης των πλοίων προς μαρίνες γειτονικών χωρών οι οποίες έχουν αναγνωρίσει τα οφέλη του θαλάσσιου τουρισμού.
Για τις ελληνικότατες επιχειρήσεις κατασκευής σκαφών το μερίδιο των οποίων στην εσωτερική μας αγορά εγγίζει το 92% η θεσμοθέτηση του πιο πάνω μέτρου που θα επιβάλλεται και στα επαγγελματικά (!) σκάφη θα αποτελέσει την ταφόπετρα του χώρου ο οποίος χωρίς κρατική υποστήριξη είχε φθάσει σε αξιοζήλευτα ύψη και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ελπίζουμε, έστω και την τελευταία στιγμή, να πρυτανεύσει η λογική και κυρίως το κοινωνικό και δημόσιο συμφέρον. Έλεος !!!
Το ΤΕΠΑΥ Εκτός του οτι ειναι εισπρακτικο χαράτσι επι των σκαφών ειναι και αδικο γιατι ενα σκάφος 12 μέτρων πληρώνει 33 ευρώ τον μήνα και ενα άλλο λίγο μεγαλύτερο π.χ. 12.3 μέτρα πληρώνει 106 ευρώ.Χρειάζεται πολύ μυαλό για να υπολογισθεί για τα 12 μέτρα 33 ευρώ και γιά κάθε μέτρα παραπάνω 8 ευρώ ανα μέτρο;
Κύριοι,
δυστιχώς άλλη μια επιδρομή στην τσέπη μας… απαράδεκτα τα ποσά…!!! Κανονικά δεν θα έπρεπε να πληρώνουμε τίποτα…!!!
Αλλά ούτως ή άλλως θα το βάλετε το χεράκι σας στην τσέπη του φορολογούμενου… τουλάχιστον κάντε το πιό δίκαια…!!
Πρόταση:
πλοία από 8μ έως 25μ.. 1 €/ μέτρο, το μήνα…,
τα μεγάλα ημερόπλοια άνω των 25μ. που σίγουρα έχουν άλλη δυναμική, σε άτομα και συχνότητα.. 2.5€/μέτρο το μήνα.
Μην νομίζετε ότι είναι ψιλολοίδια τα προτεινόμενα ποσά…, αν είναι όμως δυνατόν .. μπορεί να δικαιολογηθεί το ανωτέρω τέλος ΤΕ.Π.Α.Η. και ποιές οι ανταποδοτικές ικανότητες του, ώς προς τον φορολογούμενο, που τυγχάνει να ασχολείται με τον Θαλάσσιο Τουρισμό..;;;
με εκτίμηση…
Συμφωνώ με τον επιδιωκόμενο σκοπό του άρθρου ΑΛΛΑ θα πρέπει να επιβαρυνθούν οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ έχοντες και τα ποσά να είναι αναλογικά προς τις πραγματικές οικονομικές επιφάνειες των ιδιοκτητών, είτε ιδιωτικών είτε επαγγελματικών
Το παρόν άρθρο τόσο από νομοτεχνικής άποψης, όσο και επί ορισμένων σημείων της ουσίας είναι λανθασμένο.
Συγκεκριμμένα :
Α. Η παρ. 1 αλληλοσυγκρούεται με τις παρ. 2β και 3α. Οι παρ 1 και 3α επιβάλλουν το ΤΕΠΑΗ σε πλοία εντός ελληνικών υδάτων, άρα η παρ. 2β είναι μή εφαρμόσιμη καθώς αναφέρεται σε ξένα ύδατα.
Β. Η παρ 2α είναι μή αναλογική στα ποσά και είναι ξεκάθαρο ότι έχει εισηγηθεί από άτομα που δεν έχουν πραγματική εικόνα από σκάφη-πλοία. Ειδικότερα η διάταξη εξομοιώνει
-σκάφη με χώρους ενδιαίτησης με σκάφη χωρίς (φουσκωτό ανοιχτό 12 μετρων με φουσκωτό 12 μέτρων καμπινάτο)
-σκάφη παραδοσιακά με σκάφη σύγχρονα (τρεχαντήρι 16 μέτρων με yacht 16 μετρων)
-σκάφη μεγάλων ιπποδυνάμεων με σκάφη μικρών (φουσκωτο 100 ίππων με φουσκωτό 1000 )
-σκάφη με πλήρωμα με σκάφη bare boat
-σκάφη 14 επιβατών με σκάφη 200 επιβατών
-σκάφη ιδιωτικά με σκάφη επαγγελματικά (ιδιωτικό ιστιοφόρο ενός τουρίστα με την οικογενειά του με επαγγελματικό ημερόπλοιο)
-σκάφη ελλιμενισμένα με σκάφη ανελκυσμένα
-σκάφη ενεργά με σκάφη που βρίσκονται σε ακινησία
Γ. Η ανωτέρω δυσαναλογία ισχύει και για την παρ. 3δ. Ειδικότερα :
-σκάφος μήκους 8,10μ πληρώνει πρόστιμο 110 ευρώ παραπάνω από ένα σκάφος με μήκος 7,90μ ενώ σκάφος 7,90 με σκάφος 7,10 πληρώνουν το ίδιο. Στην μία περίπτωση για διαφορά 90cm το προστιμο παραμενει ίδιο ενώ στην άλλη περίπτωση η διαφορά 10cm αυξάνει το πρόστιμο κατά 110 ευρώ
– φουσκωτό χωρίς καμπίνες 12,10μ με 200 ίππους πληρώνει ίδιο πρόστιμο με φουσκωτό καμπινάτο 20 μέτρων με 1000 ίππους
– φουσκωτό χωρίς καμπίνες 12,10μ πληρώνει ίδιο πρόστιμο με θαλαμηγό 50 μέτρων
Δ. Η παρ. 5 περί υπόχρεου χρήστη είναι ΠΑΡΑΛΟΓΗ. Συγκεκριμμένα η συγκεκριμμένη διάταξη προβλέπει ότι αν εγώ δανειστώ το φουσκωτό ενός φίλου μου για μια εξόρμηση σε μια παραλία με την οικογένειά μου και κατά τον έλεγχο από Λιμενικό Όργανο διαπιστωθεί ότι ο ιδιοκτήτης δεν έχει πληρώσει το ΤΕΠΑΗ αυτομάτως θα θεωρούμαι ΕΓΩ υπόχρεος.
Ε. Η παρ. 7 ομοίως είναι παράλογη καθώς το μόνο που προσφέρει είναι πολυνομία και πολλαπλούς νόμους προς παραπομπή για ορισμούς.
Προτείνεται η αναδιατύπωση του άρθρου ως εξής :
Η παρ. 1
1. Τα πλοία αναψυχής (περιττή η αναφορά σε ιδιωτικά/επαγγελματικά)και τα παγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια του Ν4256/14 καταβάλλουν
ειδικό τέλος υπέρ του Δημοσίου με την ονομασία «Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» (ΤΕ.Π.Α.Η.) για κάθε μήνα παραμονής τους στα Ελληνικά χωρικά ύδατα, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα κατά το οποίο :
α. τελούν υπό κατάσχεση ή απαγόρευση απόπλου λόγω ασφαλιστικών μέτρων και
β. τελούν σε κατάσταση παροπλισμού ή ακινησίας η οποία έχει δηλωθεί αρμοδίως
Η παρ. 2
2. Το ΤΕ.Π.Α.Η. υπολογίζεται σε ΒΑΣΙΚΟ ΠΟΣΟ ανά μονάδα μήκους, ιπποδύναμης, χωρητικότητας και σε ΠΟΣΑ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗΣ ανά κατηγορία κατασκευής και τύπου ενδιαίτησης
ώς εξής
α. ΒΑΣΙΚΟ ΠΟΣΟ
(1) Χ ποσό ανά μέτρο ολικού μήκους ετησίως
(2) Χ ποσό ανά μονάδα ΚΟΧ ετησίως
(3) Χ ποσό ανά μονάδα ιπποδύναμης ετησίως
β. ΠΟΣΟ ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΛΟΓΩ ΤΥΠΟΥ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Σκάφη τα οποία δεν χαρακτηρίζονται παραδοσιακά σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις καταβάλουν τέλος προσαύξησης ίσο με το βασικό ποσό
γ. ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΛΟΓΩ ΧΩΡΩΝ ΕΝΔΙΑΙΤΗΣΗΣ
Σκάφη τα οποία φέρουν κλειστούς χώρους ενδιαίτησης καταβάλουν τέλος προσαύξησης ίσο με το βασικό ποσό
δ. ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΛΟΓΩ ΝΗΟΛΟΓΙΟΥ
Σκάφη τα οποία σύμφωνα με τον λιμένα νηολόγησης είναι υπόχρεα στην έκδοση transit log απο τις τελωνειακες αρχές καταβάλουν τέλος προσαύξησης ίσο με το βασικό ποσό
ε. ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΛΟΓΩ ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΗΣ ΚΑΤΑΒΟΛΣ
Σε περίπτωση μη ΕΜΠΡΟΘΕΣΜΗΣ καταβολής τα ποσά των ανωτέρω περιπτώσεων (α) έως (δ) καταβάλλονται εις διπλούν.
Η υπαρχουσα παρ. 2β περί έκδοσης ΚΥΑ για έκπτωση να παραλειφθεί καθώς όπως προαναφέρθηκε είναι μή εφαρμόσιμη
Η παρ. 3
να απαλειφθεί η περίπτωση (δ) λόγω κάλυψης από την ανωτέρω προσύξηση λόγω εκπρόθεσμης καταβολής
(είναι ανούσιο να επιβαρύνονται οι αρχές με δεύτερη διαδικασία υπολογισμού με διαφορετικά ποσά για λόγους επιβολής προστίμου
Η παρ. 5
να απαληφθεί η λέξη »χρήστης» από τους υπόχρεους
Η παρ. 7
είτε να απαληφθεί παντελώς είτε να επαναδιατυπωθεί ως εξής :
7. Για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου εφαρμόζονται οι ορισμοί και οι έννοιες του Ν4256/14
Μετά πάλι τα μνημονιακα χρόνια καλοθελητες και «χρήσιμοι εισηγητές » κατεστρεψαν την κτηματαγορα,την αγορά αυτοκινήτου τους μισθούς και τις συνταξεις!!στα κότερα θα κολλήσουμε τώρα …
Κύριε Υπουργέ,αν αποδεχθειτε το περιεχόμενο του συγκεκριμένου άρθρου παρόλα τα αρνητικά σχόλια που σας προειδοποιούν για τα καταστροφικά αποτελέσματα του καθαρά εισπρακτικου αυτού μέτρου θα συνδέσετε το όνομα σας με την μείωση που θα επέλθει άμεσα στο Ελληνικό νηολόγιο είτε με τη μορφή της αλλαγής νηολογιου είτε του παροπλισμου σκαφών. Τα δε σκάφη με ξένη σημαία που ελλιμενιζονται τώρα στην Ελλάδα απλά θα φύγουν..
και τότε κανείς δεν θα θυμάται τους εισηγητές του συγκεκριμένου άρθρου αλλά τον Υπουργό που το έκανε νόμο.
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Με αφορμή την πρόσφατη ανάρτηση προς δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση του σχεδίου νόμου «Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συμμετοχής στην ακτοπλοΐα, θέματα πολιτικού προσωπικού, συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα και άλλες διατάξεις.», η Ένωση Μαρινών Ελλάδας, δηλώνει εκ νέου την έντονη ανησυχία και διαμαρτυρία της, σχετικά με τη νέα προτεινόμενη εφαρμογή του «Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» (ΤΕ.Π.Α.Η.) η οποία εάν και εφόσον εγκριθεί από το ελληνικό κοινοβούλιο, είναι βέβαιο ότι θα έχει άκρως Δυσμενείς Επιπτώσεις στο ήδη βεβαρυμένο περιβάλλον του Θαλάσσιου Τουρισμού της χώρας μας.
Λαμβάνοντας υπόψη την ανάγκη της χώρας για εισροή εσόδων και σε ένα περιβάλλον όπου:
• το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (Τ.Α.Ι.Π.Ε.Δ) ανακοινώνει διαγωνισμούς για επενδύσεις σε Τουριστικούς Λιμένες με σκοπό την αξιοποίησή τους,
• οι περισσότερες μαρίνες της χώρας αγωνιούν για τη βιωσιμότητά τους καθώς παρουσιάζουν τις χαμηλότερες πληρότητες της τελευταίας 10ετίας λόγω της φυγής των τουριστικών σκαφών, ενώ παράλληλα καταβάλουν υπέρογκα μισθώματα στο Δημόσιο και αντιμετωπίζουν συνεχόμενες αυξήσεις στο κόστος λειτουργίας τους,
• ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας στις υπηρεσίες των μαρινών έχει αυξηθεί πρόσφατα σε 24% (ισχύει από 01/06/2016) επιπροσθέτως του αυξημένου φόρου πολυτελείας των σκαφών αναψυχής που επανήλθε,
• η Προσφυγική κρίση στο Αιγαίο έχει μειώσει δραματικά την κίνηση και τον ελλιμενισμό των σκαφών στις αντίστοιχες μαρίνες,
• η ανεργία μαστίζει τους επαγγελματίες του yachting όσο ποτέ άλλοτε,
η Ένωση Μαρινών Ελλάδας θεωρεί πιο άστοχη από ποτέ την ενέργεια προώθησης του απαράδεκτου «Τέλους Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων» το οποίο αποτρέπει την έλευση σκαφών στην Ελλάδα και διώχνει και αυτά που επιλέγουν ακόμη τη χώρα μας ως τόπο μόνιμου ελλιμενισμού.
Μάλιστα το νέο σχέδιο έμμεσα ενθαρρύνει τα σκάφη να διαχειμάζουν σε ευρωπαϊκούς λιμένες εκτός Ελλάδας ώστε να αποφεύγουν την πληρωμή τελών και να λαμβάνουν έκπτωση έως 20% όταν επισκέπτονται τη χώρα μας !
Το αρμόδιο Υπουργείο, αντί σε συνεννόηση με το Υπουργείο Τουρισμού, να παρέχει κίνητρα προσέλκυσης ξένων σκαφών αναψυχής και υψηλής ποιότητας τουρισμό που θα μπορούσε να αποφέρει τεράστια οφέλη στην πολύπαθη ελληνική οικονομία, με το εν λόγω Νομοσχέδιο συμπεριλαμβάνει νέες αναποτελεσματικές διατάξεις για τον τρόπο υλοποίησης του ΤΕ.Π.Α.Η οι οποίες θα προκαλέσουν ακόμη περισσότερη ανασφάλεια και αβεβαιότητα σε Έλληνες και αλλοδαπούς ιδιοκτήτες σκαφών που ήδη ελλιμενίζονται στη χώρα μας ενώ ταυτόχρονα θα αποτρέψει χιλιάδες ξένων σκαφών να την επισκεφθούν στην ερχόμενη τουριστική περίοδο.
Είναι βέβαιο ότι το μέτρο αυτό επιβάλλεται χωρίς να έχει προηγηθεί σχετική μελέτη που να τεκμηριώνει το επιθυμητό αποτέλεσμα ή τις πιθανές επιπτώσεις.
Αντίθετα, η ‘Ένωση Μαρινών Ελλάδας διαθέτει στοιχεία τα οποία επιβεβαιώνουν ότι η οικονομική ζημιά για το κράτος θα είναι πολύ μεγάλη και μη αναστρέψιμη λόγω της άμεσης και για μακρά περίοδο απώλειας άμεσων και έμμεσων φόρων καθώς και θέσεων εργασίας.
Σχετικά πρόσφατα παραδείγματα υπάρχουν σε γειτονικές χώρες στις οποίες η επιβολή παρόμοιων φόρων εκδίωξε χιλιάδες σκάφη με αποτέλεσμα την εσπευσμένη κατάργηση τους.
Καλούμε όλους τους αρμόδιους φορείς δημόσιου ή ιδιωτικού χαρακτήρα που πασχίζουν για την τουριστική ανάταση της χώρας και την αναβάθμιση του Θαλάσσιου Τουρισμού στον τόπο μας, να πάρουν θέση και να συμβάλλουν ενεργά στην ανάκληση των σχετικών διατάξεων του Νομοσχεδίου, έτσι ώστε να αποτραπεί η εφαρμογή τους.
ΕΜΑΕ
Η Ένωση Μαρινών Ελλάδας αποτελείται σήμερα από 22 οργανωμένους τουριστικούς λιμένες με συνολικά 8.500 θέσεις ελλιμενισμού πλοίων αναψυχής.
Ιδρύθηκε το 2010 με σκοπό την εκπροσώπηση των τουριστικών λιμένων της ελληνικής επικράτειας, την αναβάθμιση, ανάπτυξη και προβολή τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και τη μελέτη και επίλυση προβλημάτων που αφορούν στη δημιουργία και λειτουργία των τουριστικών λιμένων.
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλούμε επικοινωνήστε με:
Κα Σταυρούλα Κακαλέτρη, Ένωση Μαρινών Ελλάδας
Μαρίνα Φλοίσβου, Παλαιό Φάληρο
Τ: 210 9871024 e-mail: info@greek-marinas.gr
Zητούμε από το αρμόδιο Υπουργείο να αποσύρει άμεσα το σχετικό νομοσχέδιο, που αναπόφευκτα θα σταθεί εμπόδιο στην ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.
Από την αρχή της οικονομικής κρίσης και μέχρι σήμερα, όλοι ανεξαρτήτως πολιτικής απόχρωσης οι κυβερνήσαντες και κυβερνώντες, θέλουν να λένε πως ότι αποφασίζουν και ότι πράττουν και ότι νομοθετούν, το κάνουν για να γίνουν οι συνθήκες στην ΕΛΛΆΔΑ πιο δίκαιες, πιο ανθρώπινες, πιο βιώσιμες.
Εγώ αυτό που βλέπω είναι να πηγαίνουμε όλο και χειρότερα επιβάλλοντας κάθε φορά, περισσότερους και πιο διεστραμμένους φόρους, αντιπαραγωγικούς νόμους που οδηγούν σε συνθήκες ύφεσης της οικονομίας στέλνουν τα νέα παιδιά στην μετανάστευση.
Κι ας λένε το αντίθετο. Μάλλον δεν βλέπουν την πραγματικότητα.
Να το πάρουμε απόφαση!! Τρώμε τις σάρκες μας!!
Τώρα στο προκείμενο. ΠΟΥ ΥΠΆΡΧΕΙ ΛΟΓΙΚΉ στο ότι ένα σκάφος 12 μέτρων πληρώνει
33 ευρώ ανά μήνα επί 12 ίσον 396 ευρώ το έτος, ενώ το κατά 1 μόνο μέτρο μεγαλύτερο πληρώνει 8 ευρώ ανά μέτρο επί 12 μήνες ίσον 1248 ευρώ το έτος. Δηλαδή για 1 ΜΌΝΟ μέτρο μήκους ΠΆΝΩ ΑΠΌ ΤΟ ΤΡΙΠΛΆΣΙΟ
Και στην διευκρινιστική οδηγία λένε ότι όλα γίνονται για την δικαιότερη φορολόγηση!! Τρελαθήκαμε τελείως!!
Μεγαλοφυές ! Δηλαδη για ένα επαγελματικό σκάφος μήκους 15 μέτρων (50 πόδια), θα πληρώνει ο πλοιοκήτης Ευρώ 1.440.00 – 20% ; Αν μαλιστα έχει 4 ή περισσότερα σκάφη, πράγμα συνηθισμένο σε εταιρίες, θα έχει τη τιμή να καταβάλλει έναν ακόμη υψηλό φόρο. Γιατι βέβαια για φόρο πρόκειται και όχι για τέλος.
Δυστυχώς για μια ακόμη φορά το κράτος λειτουργεί φοροεισπρακτικά και διαχωρίζει σε κατηγορίες τους ιδιοκτήτες σκαφών.
Μέχρι 7 μέτρα δεν έχετε λεφτά
Απο 7 μέτρα έχετε λεφτά και θα τα πληρώσετε εσείς.
Ήδη αυξήθηκε το έντυπο ΔΕΚΠΑ η έκδοση απο 30€ σε 50€.
Εφόσον δεν συνεχίσει να είναι παγωμένο το συγκεκριμένο άρθρο να υπάρξει τουλάχιστονν μια αναλογικότητα σε όλα τα σκάφη και όχι μόνο στα σκάφη άνω των 7 μέτρων. π.Χ. 1,5€ ανα μέτρο τον μήνα
Δηλαδή σε αντίθεση με την παράγραφο 2α του άρθρου 66 η πρόταση μου είναι η εξής:
(Τα ποσά μέσα στις παρενθέσεις είναι αυτά που θα ισχύσουν για τις συγκεκριμένες διαστάσεις σκαφών εφόσον ψηφιστεί ώς έχει ο νόμος.)
To TE.Π.Α.Η για τα ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ ΑΝΑΨΥΧΗΣ να υπολογίζεται ανά τρέχον έτος ή τρέχοντα μήνα από την ημερομηνία πληρωμής και καθορίζεται για όλα τα σκάφη με μηνιαίο ποσό 1,5€ ανά μέτρο μήκους και για ετήσια προκαταβολή έκπτωση 10%.
α) Σκάφος 4 μέτρων μηνιαίως 6,00€ και ετησίως 64,80€
β) Σκάφος 5 μέτρων μηνιαίως 7,50€ και ετησίως 81€
γ) Σκάφος 6 μέτρων μηνιαίως 9,00€ και ετησίως 105,84€
δ) Σκάφος 7 μέτρων μηνιαίως 10,50€ (16,00€) και ετησίως 113,4€ (172,80€)
ε) Σκάφος 8 μέτρων μηνιαίως 12,00€ (25,00€) και ετησίως 129,60€ (270,00€)
στ)Σκάφος 9 μέτρων μηνιαίως 13,50€ (25,00€) και ετησίως 145,80€ (270,00€)
ζ) Σκάφος 10 μέτρων μηνιαίως 15,00€ (25,00€) και ετησίως 162,00€ (270,00€)
η) Σκάφος 11 μέτρων μηνιαίως 16,50€ (33,00€) και ετησίως 178,20€ (356,40€)
θ) Σκάφος 12 μέτρων μηνιαίως 18,00€ (33,00€) και ετησίως 194,40€ (356,40€)
και στην συνέχεια ακουλούθως αναλογικά και για άνω των 12 μέτρων σκάφη.
Για σκάφη ανω των 12 μέτρων με τον υπο ψήφιση νόμο προκύπτουν τα κάτωθι ποσά:
α) Σκάφος 13 μέτρων το μήνα (104,00€) και ετησίως (1.123,20€)
β) Σκαφος 14 μέτρων το μήνα (112,00€) και ετησίως (1.209,60€)
γ) Σκαφος 15 μέτρων το μήνα (120,00€) και ετησίως (1.296,00€) κλπ
Ήδη η έκδοση του ΔΕ.Κ.Π.Α. αυξήθηκε απο 20€ στα 50€
Έρχεστε τώρα να ενεργοποιήσετε ένα άρθρο που ψήφισε η προηγούμενη κυβέρνηση και δεν είχε ισχύσει μέχρι σήμερα , προκειμένου να βρείτε χρήματα.
Είναι απαράδεκτο και ανεπίτρεπτο . Το μόνο που θα κερδίσετε είναι να πλήξετε κι άλλο την οικονομία και τον τουρισμό μας διότι αρκετά σκάφη, απο τα όσα έχουν απομείνει στην κυκλοφορία θα ακινητοποιηθούν με αποτέλεσμα την μη είσπραξη ΦΠΑ απο την αγορά , συντήρηση αλλά και καυσίμων απο την κυκλοφορία των σκαφών.
Τώρα για τα σκάφη με ξενη σημαία που όχι μόνο δραστηριοποιούνται στον Ελλαδικό χώρο αλλά και παραμένουν στα κέντρα διαχείμασης σκαφών (Μαρίνες,καρνάγια κλπ)θα αναζητήσουν άλλους γειτονικούς προορισμούς για την διαχείμανση τους αλλά και τα σέρβις και την γενικότερη συντήρηση τους.
Για τα επαγγελματικά σκάφη πιστεύω ότι θα μπορούσαν να δίνουν κάποιο ποσό διότι έχουν έσοδο απο την δραστηριοποίηση τους σκάφους τους.
Πρεπει να υπαρξει κ αλλο κριτηριο υπολογισμου πλην του ολικου μηκους.Εξ ορισμου υπάρχει αδικια αν ενα καικι επαγγελματικο παραδοσιακο ξυλινο 20 μετρων πληρωνει τα ιδια ακριβως με ενα ταχυπλοο κρουιζερ πολυτελειας.Η τουλαχιστον τα ξυλινα επαγγελματικα σκαφη να μπορουν να εχουν μια εκπτωση.Εχει ηδη συρικνωθει επικυνδινα το μεγεθος του στολου τους.Μια τετοια εξομοιωση θα ειναι ενα ακομη πληγμα.
Το τέλος πλοίων δεν έχει καμία ουσία.
Υπάρχει βάσει της ΚΥΑ του 2014 τα τέλη προσόρμισης, τα οποία είναι έτσι κι αλλιώς υπερβολικά υψηλά για σκάφη άνω των 7,5 μ για τις παροχές που προσφέρονται στα ελληνικά λιμάνια.
Παρόλα αυτά αντι να τα εξορθολογίσουμε, βάζουμε και το τέλος πλοίων του οποίου το ουσιαστικό αντικείμενο δεν υπάρχει. Σε τι ανταποκρίνεται το τέλος πλοίων, σε ποιες παροχές? Δεν υπάρχει ουσιαστικό αντικείμενο.
Επιπλεόν σε μία εποχή που οι ιδιοκτήτες σκαφών από την Ευρώπη που ελλιμενιζούν τα σκάφη τους στα δυτικά παράλια της Τουρκίας, και λόγω της αστάθειας επιλέγουν τα ελληνικά νησιά για μόνιμο αγκυροβόλιο, πληρώνοντας τα τέλη ελλιμενισμού, τώρα τους ζητάμε να πληρώσουν και άλλο ένα τέλος χωρίς αντικείμενο.
Άμεσο αποτέλεσμα αυτού του άρθρου θα είναι είτε να μην εφαρμοστει, είτε εαν εφαρμοστεί τα σκάφη με ιδιοκτήτες από άλλη χώρα να εγκαταλείψουν τους ελληνικούς λιμένες και τα σκάφη με έλληνες ιδιοκτήτες να πουληθούν. Το γεγονός αυτό έχει άμεσο οικονομικό αντίκτυπο κυρίως στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου που χρησιμοποιούνται από ξένους ιδιοκτήτες σκαφών για το χειμερινό αγκυροβόλιο και τις ετήσιες συντηρήσεις. Εαν τα σκάφη φύγουν, θα κλείσει και ένας μεγάλος κύκλος συντηρήσεων και επισκευών.
Το άρθρο είναι στην λάθος κατεύθυνση. Τίποτα από τα ανωτέρω σενάρια να μην πραγματοποιηθεί, σίγουρα το άρθρο 66 δεν αποτελεί ένα άρθρο που θα προσελκύσει περισσότερα σκάφη από το εξωτερικό, θα δώσει αναπτυξιακές δυνατότητες στον θαλάσσιο τουρισμό και θα ενισχύσει την ενασχόληση με την θάλασσα, που θεωρητικά θα πρέπει να είναι το ζητούμενο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Το τέλος υπέρ του δημοσίου θα πρέπει να καταβάλλεται ανάλογα με την ιπποδύναμη (HP) της μηχανής του σκάφους και όχι με τα μέτρα. Να ξεκινά το τέλος από τους HP που σήμερα χρειάζεται κάποιος άδεια ταχυπλόου. Δεν μπορεί να φορολογείται ο παππούς στο νησί που έχει βάρκα και να μην φορολογείται ο έχων 6m φουσκωτό με 200 HP μηχανή. Θα πρέπει να υπάρχει εξαίρεση για τα παραδοσιακά ξύλινα σκάφη.
Έπειδή η διάταξη αυτή, περιλαμβάνει και τα σκάφη με ξένη σημαία, έχετε φανταστεί τη ζημιά στον τουρισμό από την απομάκρυνση από τη χώρα μας χιλιάδων τουριστικών σκαφών ξένων υπηκόων ιδιαίτερα στο Ιόνιο και στο ανατολικό Αιγαίο που θα αναγκαστούν να φύγουν από την Ελλάδα. Όλα αυτά τα σκαφη ξοδεύουν πολλά χρήματα για συντηρήσεις, για λιμανιατικα και φυσικά για τη διαμονή τους.
Απαγορευτικό θα είναι γι αυτούς που θέλουν να επισκεφθούν με σκάφη τη χώρα μας είτε απο την Ευρώπη, είτε από τα Τουρκικά παράλια.
Σκεφτείτε πολύ καλά τη ζημιά στην εθνική οικονομία απο την εφαρμογή τέτοιας διάταξης.
Απαράδεκτο το τέλος πλόων και για τους επαγγελματίες αλλά και τους ιδιώτες. Εσείς που προτείνετε νόμους έχετε κάνει ποτέ ένα λογαριασμό των συνολικών επιβαρύνσεων? Δλδ. παράβολα πάσης φύσεως, χαρτόσημα, φορολογία χωρητικότητας, ΦΠΑ παρελκομένων, τέλος επιτηδεύματος, ΟΑΕΕ, Μαρίνες, κλπ. κλπ.. Πρέπει να δείτε το πλοίο «ολιστικά». Το πλοίο λειτουργεί πολλαπλασιαστικά δεν δίνει εισόδημα ατομικά, δίνει κοινωνικό εισόδημα, διάφοροι επαγγελματίες ζούν απο αυτό το παραγόμενο. Και αυτό- το παραγόμενο- εισάγεται εκ του εξωτερικού και μοιράζεται αναλογικά «ενταύθα». Αν λοιπόν λείπουν χρήματα πχ στην «Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Ε.» μπορεί να κλείσει για να μην κλείσουν όλοι οι άλλοι και χαθεί το παραγόμενο. Ετσι κι’ αλλιώς δεν παράγει και τίποτα γι’αυτό και η αρνητική της θέση.Πριν λίγα χρόνια δεν υπήρχε ξένη σημαία σε επαγγελματικό σκάφος σήμερα ένα στα τρία καινούργια έχει ευρωπαική σημαία αλλά υποθέτω δεν το έχετε αντιληφθεί αποκλεισμένοι στα γραφεία σας.Αυτό σύντομα θα επιφέρει τον μαρασμό ακριβώς ο,τι έγινε και με την Ζώνη Περάματος.Λάθος στρατηγικές οδηγούν σε απώλειες εισοδήματος και όχι μόνον του πλοιοκτήτη, έτσι μάλλον και εγώ για βουλγάρικη σημαία με βλέπω.
Ερώτηση Μπορώ να πληρώνω μόνο όσους μήνες 2-3 το έχω σε κυκλοφορία. η πρέπει να πληρώσω 12 μήνες ευχαριστώ.(το σκάφος είναι 35 πόδια ιστιοπλοϊκό 41 χρόνων. Παλαιότητα δεν υπάρχει;)
Τα επαγγελματικά σκάφη, δεν πρέπει να πληρώνουν τέλη πλόων.
Ήδη ο κλάδος έχει πληγεί από τους άμεσους και έμμεσους φόρους και την αύξηση του ΦΠΑ, που έχει απορροφήσει αναγκαστικά, αφού οι πελάτες/τουρίστες δεν γνωρίζουν από φόρους, θέλουν μια ανταγωνιστική τιμή για να νοικιάσουν ένα σκάφος. Και η συγκριτική τιμή ανταγωνισμού, βγαίνει βάσει των διεθνών τιμών, από χώρες που δεν έχουν τους δικούς μας φόρους, τις δικές μας εισφορές, τα δικά μας κόστη. Δεδομένου ότι ο νόμος 4256/14 επιτρέπει την είσοδο σκαφών από τρίτες χώρες (πχ Τουρκία), και την αποβίβαση των τουριστών στην Ελλάδα, την επιβίβαση άλλων με την προϋπόθεση να αποβιβαστούν εκτός Ελλάδος. Με τι φορολογία? Μηδέν. Με τι ΦΠΑ? Μηδέν. Τι ασφαλιστικές εισφορές? Μηδέν. Και πουλάμε τις ίδιες διακοπές στην ίδια γεωγραφική περιοχή.
Το 20% έκπτωση που προσφέρετε, είναι απαράδεκτη.
Συμπλήρωση της παραγράφου 2 α
2. α. Το ΤΕ.Π.Α.Η. υπολογίζεται ανά τρέχον έτος η τρέχοντα μήνα από την ημερομηνία πληρωμής και καθορίζεται ως εξής
αα. Για τα ολικού μήκους από (7) επτά έως (8) μέτρα σε δεκαέξι (16) ανά μήνα.
ββ. Για τα ολικού μήκους άνω των οκτώ (8) μέτρων έως και δέκα (10) μέτρα, σε είκοσι πέντε (25) ευρώ ανά μήνα.
γγ. Για τα ολικού μήκους άνω των δέκα (10) μέτρων και έως και δώδεκα (12) μέτρα σε τριάντα τρία (33) ευρώ ανά μήνα.
δδ. Για τα ολικού μήκους άνω των (12) μέτρων ανά μήνα οκτώ (8) ευρώ ανά μέτρο, υπολογιζόμενο από το πρώτο μέτρο.
Η χρέωση μειώνεται κατά είκοσι τοις εκατό (20%) για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα επαγγελματικά τουριστικά ημερόπλοια με την προϋπόθεση της αποκλειστικής επαγγελματικής χρήσης , και για τα ναυταθλητικά σκάφη όπως αυτά αναφέρονται στον ν. 4256 άρθρο 14 παράγραφος 1 β΄ .