1. Τα Λιμενικά Τμήματα τα οποία εδρεύουν σε απόσταση ίση ή μεγαλύτερη των πενήντα (50) χιλιομέτρων από τη Λιμενική Αρχή διοικητικής υπαγωγής τους, ή εδρεύουν, ανεξαρτήτως απόστασης, σε νησί πλην της Σαλαμίνας, όπου δεν εδρεύει η Λιμενική Αρχή διοικητικής υπαγωγής τους και το οποίο δεν συνδέεται με γέφυρα με την ηπειρωτική χώρα, στελεχώνονται με τις διαδικασίες οι οποίες προβλέπονται στο π.δ. 33/2009 “Τοποθετήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις του προσωπικού Λιμενικού Σώματος στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.” (Α΄50), όπως κάθε φορά ισχύουν, κατά παρέκκλιση των διατάξεων των παραγράφων 6, 7 και 8 του άρθρου 119 του νόμου 3079/2002 (Α΄311), όπως ισχύουν. Τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία στελεχώνουν τα ανωτέρω Λιμενικά Τμήματα, δεν εντάσσονται στην οργανική δύναμη των Λιμενικών Αρχών διοικητικής υπαγωγής τους. Για την εφαρμογή των διατάξεων της υποπερίπτωσης (αα) της περίπτωσης (γ) της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του π.δ. 33/2009, τα ανωτέρω Λιμενικά Τμήματα κατατάσσονται στις κατηγορίες Υπηρεσιών, ως ακολούθως:
Πρώτη κατηγορία:
α) Α΄ Λιμενικό Τμήμα Σαμοθράκης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης.
β) Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κυθήρων του Λιμεναρχείου Νεάπολης Βοιών.
Δεύτερη κατηγορία:
Α΄Λ/Τ Σκάλας Καλλονής του Κεντρικού Λιμεναρχείου Μυτιλήνης.
Τρίτη κατηγορία:
α) Β΄ Λιμενικό Τμήμα Πάργας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας.
β) Β΄ Λιμενικό Τμήμα Κέας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Λαυρίου.
γ) Α΄ Λιμενικό Τμήμα Σκοπέλου του Λιμεναρχείου Σκιάθου.
Τέταρτη κατηγορία:
α) Β΄ Λ/Τ Πόρτο Λάγος του Κεντρικού Λιμεναρχείου Αλεξανδρούπολης.
β) Α΄ Λιμενικό Τμήμα Θάσου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καβάλας.
γ) Α΄Λ/Τ Αμφιλοχίας του Λιμεναρχείου Πρέβεζας.
δ) Γ΄Λ/Τ Λάρυμνας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Χαλκίδας.
ε) Β΄Λ/Τ Δόμβραινας του Λιμεναρχείου Ιτέας.
στ) Α΄Λ/Τ Κυλλήνης του Λιμεναρχείου Κατακόλου.
ζ) Α΄Λ/Τ Πόρτο Χελίου του Λιμεναρχείου Ναυπλίου.
η) Β΄Λ/Τ Ερμιόνης του Λιμεναρχείου Ναυπλίου.
θ) Δ΄Λ/Τ Λεωνιδίου του Λιμεναρχείου Ναυπλίου.
ι) Α΄Λ/Τ Κυπαρισσίας του Λιμεναρχείου Πύλου.
Πέμπτη κατηγορία:
α) Β΄Λ/Τ Νέων Μουδανιών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης.
β) Γ΄Λ/Τ Σκάλας Κατερίνης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης.
γ) Δ΄Λ/Τ Πλαταμώνα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης.
δ) Α΄Λ/Τ Αγιοκάμπου Λάρισας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου.
ε) Β΄Λ/Τ Αγίας Κυριακής Τρικέρων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου.
στ) Γ΄Λ/Τ Αμαλιάπολης του Κεντρικού Λιμεναρχείου Βόλου.
ζ) Δ΄Λ/Τ Νέου Μαρμαρά του Λιμεναρχείου Ιερισσού.
η) Α΄Λ/Τ Κορώνης του Λιμεναρχείου Καλαμάτας.
θ) Γ΄Λ/Τ Παλαιάς Επιδαύρου του Λιμεναρχείου Κορίνθου.
ι) Β΄Λ/Τ Αγίου Κωνσταντίνου του Λιμεναρχείου Στυλίδας.
ια) Γ΄Λ/Τ Σκάλας Αταλάντης του Λιμεναρχείου Στυλίδας.
2. Λογίζεται ως οργανική σύνθεση των ανωτέρω Λιμενικών Τμημάτων, μέχρι τον καθορισμό της, η ελάχιστη στελέχωσή η οποία καθορίζεται στον αριθμ. 78/2014 Κανονισμό του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ο οποίος κυρώθηκε με την αριθμ. 214.1/9068/2014 απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου (Β΄2212), όπως ισχύει, με αντίστοιχη μείωση της οργανικής σύνθεσης των Λιμενικών Αρχών διοικητικής υπαγωγής τους.
3. Τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. επιτρέπεται, εφόσον το επιθυμούν, να υποβάλουν δήλωση αλλαγής του τόπου επιλογής τους και να δηλώσουν ως νέο τόπο επιλογής την έδρα των ανωτέρω Λιμενικών Τμημάτων, εφόσον αυτά πληρούν τις προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του π.δ. 33/2009.
4. Τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος, υπηρετούν στα ανωτέρω Λιμενικά Τμήματα, τοποθετούνται σε αυτά με απόφαση του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και ο χρόνος παραμονής τους μετά την τοποθέτησή τους, υπολογίζεται σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 5 του άρθρου 9 του π.δ. 33/2009. Ειδικά, για τον υπολογισμό του χρόνου παραμονής σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 9 του π.δ. 33/2009, η έδρα των ανωτέρω Λιμενικών Τμημάτων λογίζεται ως ίδιος τόπος επιλογής με την έδρα των Λιμενικών Αρχών διοικητικής υπαγωγής τους, εφόσον η τελευταία είχε δηλωθεί ως τόπος επιλογής πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος. Σε περίπτωση υπέρβασης της οργανικής σύνθεσης των ανωτέρω Λιμενικών Τμημάτων, μετά τη διαδικασία τοποθέτησης, διενεργούνται από τα αρμόδια όργανα έκτακτες μεταθέσεις, κατά προτεραιότητα σε κενές οργανικές θέσεις σε Λιμενικές Αρχές οι οποίες υπάγονται στην ίδια Περιφερειακή Διοίκηση Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., με αύξουσα σειρά από τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία συγκεντρώνουν τα λιγότερα μόρια. Τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 6 του π.δ. 33/2009, εφόσον τοποθετούνται με τη διαδικασία της παρούσας παραγράφου, σε Λιμενικά Τμήματα τα οποία κατατάσσονται εκτός των τριών πρώτων κατηγοριών, λογίζεται ότι συμπληρώνουν τον υποχρεωτικό χρόνο παραμονής τους με βάση την κατηγορία κατάταξης της Λιμενικής Αρχής όπου τοποθετήθηκαν, πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος. Σε περίπτωση υπέρβασης της οργανικής σύνθεσης των ανωτέρω Λιμενικών Τμημάτων, τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. του προηγούμενου εδαφίου, παραμένουν σε αυτά κατά προτεραιότητα, μέχρι τη συμπλήρωση του χρόνου υποχρεωτικής παραμονής τους.
Στο άρθρο 50 παρ.4 εδαφ. 2 να προστεθεί μετά την λέξη ¨ειδικά¨ η πρόταση ¨και μόνο κατά την πρώτη εφαρμογή του παρόντος,¨, προς αποφυγή παρερμηνείας για το αν η δήλωση ως τόπου επιλογής της έδρας ενός τμήματος αποτελεί χρόνο υπηρεσίας σε τόπο της έδρας της υπηρεσίας υπαγωγής του εν λόγω τμήματος γενικότερα.
ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Η ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ ΤΩΝ 50 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ, ΟΠΩΣ ΤΟ Α’ Λ.Τ ΜΕΘΑΝΩΝ, ΚΑΘΩΣ ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΟΥΝ ΔΕΝ ΚΑΛΥΠΤΟΝΤΑΙ. ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΟΥ Α’ Λ/Τ ΜΕΘΑΝΩΝ ΣΤΗΝ ΤΕΤΑΡΤΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ.
ΣΩΣΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΗΝΟΥΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ ΜΕ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΜΟΝΙΜΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΣ ΑΝΑ ΜΗΝΑ ΑΛΛΑΖΑΝ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΝΑ ΜΗΝ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ.
Το Β΄Λ/Τ ΣΤΑΥΡΟΥ Θεσσαλονίκης το οποίο υπάγεται στο Λ/Χ ΙΕΡΙΣΣΟΥ πρέπει να γίνει ξεχωριστή μετάθεση διότι βρίσκεται σε διαφορετικό νομό από το Λιμεναρχειο στο οποίο υπάγεται, σε απόσταση 47 χλμ. και δεν υπάρχει δημόσια συγκοινωνία που να συνδέει τις δύο Υπηρεσίες.
1. Συμφωνώ με την καθιέρωση γενικών αρχών μεταθέσεων με νόμο ο οποίος θα καθορίζει το πλαίσιο (νόμος πλαίσιο) ρύθμισης των διαταγμάτων.
2. Κάποιες παρατηρήσεις επί της διάταξης :
Α. Υπάρχουν Λ/Τ που πληρούν τις προυποθέσεις τις ρύθμισης αλλά εκ παραδρομής δεν κατατάχθηκαν σε κατηγορία (βλέπε περίπτωση ΠΟΡΟΥ-ΜΕΘΑΝΩΝ-ΓΑΛΑΤΑ)
Β. . Στην παρ. 3 να απαληφθεί η φράση »εφόσον αυτά πληρούν τις προϋποθέσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 2 του π.δ. 33/2009. » Στελέχη αναγκάστηκαν και ξεσπιτώθηκαν και προσάρμοσαν τον τρόπο ζωής των ίδιων και των οικογενειών τους παρά τη βούλησή τους και τις υποχρεώσεις τους σε συμμόρφωση αποφάσεων τοποθέτησης Λιμεναρχών, η αιτιολογία των οποίων αμφισβητήθηκε και κατακρίθηκε από πολλούς. Ας μην υπάρξουν και άλλα θύματα επειδή οδηγήθηκαν με τον Καλλικράτη λόγω στο να μην πληρούν τις υπρουποθέσεις
Γ. Στην παρ. 4 να απαλληφθεί η πρόβλεψη για έκδοση απόφασης Αρχηγού ΛΣ. Οι αποφάσεις έχουν προβλεφθεί από το συνταγματικό δίκαιο με σκοπό να θέτουν σε ισχύ κανόνες δικαίου. Στη συγκεκριμμένη περίπτωση οι κανόνες δικαίου ρυθμίζονται λεπτομερώς και ημερολογιακώς από την ίδια την διάταξη. Το μόνο που προσφέρει η απαίτηση έκδοσης απόφασης Αρχηγού είναι μια περιττή γραφειοκρατική διαδικασία χωρίς καμία αξία. Η διάταξη μπορεί να επαναδιατυπωθεί ως εξής :
»4. Τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία κατά τον χρόνο έναρξης ισχύος του παρόντος, υπηρετούν στα ανωτέρω Λιμενικά Τμήματα, θεωρούνται αυτοδίκαια τοποθετημένα σε αυτά από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου χωρίς έκδοση ειδικής διοικητικής πράξης…… »
3. Θα πρέπει να αλλάξει ΟΛΟΣ ο Λιμενικός Καλλικράτης καθώς πολλοί Λιμενικοί Σταθμοί Μετατάχθηκαν σε Λιμενικά Τμήματα με μοναδικό αντικειμενικο σκοπό να μήν αποτελούν ξεχωριστό τόπο επιλογής, με αποτέλεσμα να επιφορτιστούν με πολλαπλές επιπρόσθετες αρμοδιότητες που προβλέπονται υποχρεωτικά στα Λ/Τ χωρίς όμως να συνάδουν με το »πραγματικό» αντικείμενο της εκάστοτε περιοχές.
4. Τέλος για λόγους νομοτεχνικής αρτιότητας το περιεχόμενο της διάταξης είναι ορθότερο να περιληφθεί-κωδικοποιηθεί στο άρθρο 119 του Κώδικα Προσωπικού ΛΣ
Υ.Γ. Το ότι ένας από τους πιο καταξιωμένους αξιωματικούς στη συνείδηση των περισσότερων στελεχών όλων των κατηγοριών (Λ/Φ-Υ/Ξ-Α/Ξ) και γνώστης εις βάθος της Λιμενικής νομοθεσίας στο σύνολό της όσο λίγοι ( ο Κος Κοροντζής) καταδικάζει τον Λιμενικό Καλλικράτη θα πρέπει να προβληματίσει ΟΛΟΥΣ τους εισηγητές και νομικούς συμβούλους του Κου ΥΝΑΝΠ.
ΓΙΑΠΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΥΠΑΞ/ΚΟΣ (ΕΚ Λ/Φ)
Επιπλέον θέλω να επισημάνω τον απόλυτο παραλογισμό που επικρατεί στον ανεφοδιασμό με καύσιμα των αυτοκινήτων και των πλωτών που επιβαρύνει υπέρμετρα στον προυπολογισμό και χάνονται εργατώρες. Μεταφέρονται τα σκάφη και τα αυτοκίνητα στον Πειραιά, πχ από τα Μέθανα και τα άλλα τμήματα του Σαρωνικου στον Πειραιά για ανεφοδιασμό. Πρέπει να εξασφαλιστεί τρόπος ώστε ο ανεφοδιασμός να γίνεται είτε με βυτίο είτε με σκάφος για όλα τα τμήματα ή τέλος πάντων να βρεθεί ένας άλλος τρόπος.
Για τις αρμοδιότητες του Α΄ΛΤ Πόρου πρώην Λιμενικού Σταθμού θα πρέπει να επεναξεταστεί το γεγονός ότι υποχρεώνεται να κάνει το όχημα των Μεθάνων πάνω από 100 – 150 χιλιόμετρα ενώ θα μπορούσε κάλλιστα η αρμοδιότητα να ανήκει στο Λιμεναρχείο Πόρου. Η ενίσχυση του ΛΤ Μεθάνων είναι επιβεβλημένη και η αλλαγή γεωγραφικής χωροθέτησης. Άλλωστε το χερσαίο κομμάτι του Λεμονοδάσους κλπ ανήκουν στον Δήμο.
Στις τάξεις των Υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος του Έβρου και της Θράκης έχει προκληθεί μεγάλη αναστάτωση για το γεγονός ότι στο συγκεκριμένο γεωγραφικό διαμέρισμα επικρατεί διαφορετική λογική στις τοποθετήσεις και μεταθέσεις σε σύγκριση με ό,τι ισχύει για την υπόλοιπη χώρα.
Γι’ αυτό το λόγο κατέθεσα και δύο σχετικές Ερωτήσεις, μία στις 3 Φεβρουαρίου 2016 (http://www.parliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/9478856.pdf) και μια στις 16 Ιανουαρίου του 2017 (http://www.parliament.gr/UserFiles/c0d5184d-7550-4265-8e0b-078e1bc7375a/9878419.pdf) επικεντρώνοντας στο Λιμενικό Τμήμα της Σαμοθράκης, καθώς η συγκεκριμένη υπηρεσία θεωρείται ως υπαγόμενη στην Αλεξανδρούπολη, χωρίς να ισχύει κάποιο μπόνους μοριοδότησης, όπως ισχύει σε παρόμοιας κατηγορίας περιοχές.
Σύμφωνα με το άρθρο 50 προωθούνται άμεσα νομοθετικές ρυθμίσεις για διαφορετική διαδικασία στελέχωσης συγκεκριμένων Λιμενικών Τμημάτων, μεταξύ των οποίων και της Σαμοθράκης.
Θα ήταν δίκαιο να ισχύσει και αναδρομικά το μπόνους της μοριοδότησης για το καθεστώς των τοποθετήσεων – μεταθέσεων στο Λιμενικό Τμήμα της Σαμοθράκης, τουλάχιστον για μια δεκαετία. Γι αυτό θα καταθέσω και σχετική βουλευτική τροπολογία, όταν έρθει το Νομοσχέδιο στη Βουλή με την οποία και θα διεκδικώ την αναδρομική εφαρμογή της τροπολογίας τουλάχιστον για την τελευταία δεκαετία.
Αναστάσιος Δημοσχάκης
Βουλευτής Έβρου – Επίτιμος Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ
ΑΣΤΟΧΙΑ ΣΤΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΜΕΘΑΝΩΝ – ΠΟΡΟΥ
Με την ψήφιση του νόμου για τον «Καλλικράτη των Λιμεναρχείων» έγινε ένα μείζον λάθος. Η αρμοδιότητα του πρων Λιμενικού Σταθμού Μεθάνων επεκτάθηκε και στην ευρύτερη περιοχή του Γαλατά, αρμοδιότητα που είχε ο Πόρος με αποτέλεσμα να δαπανώνται περισσότερα χρήματα από την προηγούμενη περίοδο. Τώρα, μεταβαίνουν οι Λιμενικοί από τα Μέθανα στον Γαλατά διανύοντας από 25 μέχρι 50 χιλιόμετρα, ενώ η απόσταση του Πόρου και του Γαλατά είναι 1 χιλιόμετρο. Οικονομικά η επιβάρυνση σε βενζίνες, τόσο στο αυτοκίνητο όσο και στο ταχύπλοο να είναι πολλαπλάσια από την προηγούμενη περίοδο. Με άλλα λόγια η αστυνόμευση του πρωην ΛΣ Μεθάνων είναι περί τα 40 χιλιόμετρα και σήμερα είναι στα 90 χιλιόμετρα. Κατά την γνώμη και την εμπειρία μου ως δημοτικός συμβουλος και άνθρωπος που παρακολουθεί τα θέματα της Ναυτιλίας επί 40 χρόνια θέλω να διατυπώσω την άποψη ότι επιβάλλεται η αλλαγή στη χωροθέτηση των αρμοδιότητων του Πόρου και των Μεθάνων. Ειδικότερα θέλω προσθέσω ότι πρέπει να τοποθετηθεί στεγασμένος χώρος στο πορθμείο του Γαλατά που να εξυπηρετείται από τον Πόρο και να αποτελεί σημείο συγκέντρωσης και αναφοράς για την ευρύτερη περιοχή. Επίσης πρέπει να ενισχυθεί με προσωπικό το ΛΤ Μεθάνων για την καλύτερη αστυνόμευση της περιοχής. Αναλυτικότερα προσθέτω ότι:
Το Α΄Λ/Τ Μεθάνων υπάγεται στο Λ/Χ Πόρου και σύμφωνα με το Π.Δ. 81/2014 αυξήθηκαν οι χώροι αρμοδιότητας ανωτέρω τμήματος με αποτέλεσμα την μειούμενη αστυνομική δραστηριότητα καθόσον το επιχειρησιακό μέσο Α-3335 επιβάλλεται, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, να μεταβαίνει στο Γαλατά Τροιζηνίας προς εκτέλεση μέτρων τάξης (απόσταση από την υπηρεσία Α΄Λ/Τ Μεθάνων 25 χ.λ.μ. περίπου και ο χρόνος άφιξης είναι τα τριάντα λεπτά τουλάχιστον ) ενώ η απόσταση από το Λ/Χ Πόρου είναι μόλις 300 μετρά και ο χρόνος άφιξης είναι τα πέντε λεπτά καθώς ο τρόπος μεταφοράς από το Λ/Χ Πόρου προς τον Γαλατά Τροιζηνίας είναι εφικτός με λάντζα ή Ε/Π-Ο/Γ που δραστηριοποιούνται στην γραμμή ΠΟΡΟΣ – ΓΑΛΑΤΑΣ πάντα αδαπάνως για την Υπηρεσία .
Λόγω της αλλαγής που επήλθε από τον Λιμενικό Καλλικράτη αυξήθηκε σημαντικά ο χώρος αρμοδιότητας μας και παρατηρήθηκε μεγάλη καταπόνηση στα επιχειρησιακά μέσα της υπηρεσίας μας καθώς το επαρχιακό οδικό δίκτυο το οποίο σε μεγάλο τμήμα του αποτελείται από ημιορεινό όγκο, κακοσυντηρημένο με στροφές και χωματόδρομους. Η χιλιομετρική απόσταση σε συνδυασμό με την προαναφερθείσα κατάσταση του οδικού δικτύου δεν ευνοεί την τάχιστη παρουσία μας σε συμβάντα με αποτέλεσμα να δεχόμαστε τις διαμαρτυρίες των πολιτών ενώ παράλληλα δεν επιτυγχάνεται η εξοικονόμηση πόρων.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το Α΄Λ/Τ Μεθάνων έχει υπό την επίβλεψη του την:
Α) Χ.Ζ.Λ. Μεθάνων όπου τους θερινούς μήνες έχει αυξημένη κίνηση με Α/Π – Κ/Π στον λιμένα, έλεγχος τραπεζοκαθισμάτων κ.α. και κατά τις βραδινές ώρες απαιτείται σε καθημερινή βάση τροχονομικός έλεγχος διότι στην παραλιακή οδό γίνεται απαγόρευση κυκλοφορίας των οχημάτων και μετατρέπεται σε πεζόδρομο, με άμεση μετάβαση.
Β) Χ.Ζ.Λ. Γαλατά (πολυσύχναστη περιοχή) όπου τους θερινούς μήνες έχει αυξημένη κίνηση και απαιτείται εκτός από τροχονομικό έλεγχο, έλεγχος τραπεζοκαθισμάτων κ.α. και μετρά τάξης στο πορθμείο για την γραμμή ΠΟΡΟΣ – ΓΑΛΑΤΑΣ, με απόσταση 25 χ.λ.μ. περίπου και χρόνο μετάβασης τριάντα λεπτά τουλάχιστον .
Γ) Χ.Ζ.Λ. Βαθύ όπου απαιτείται έλεγχος τραπεζοκαθισμάτων, με απόσταση 6 χ.λ.μ. περίπου και χρόνο μετάβασης τα δεκαπέντε λεπτά τουλάχιστον.
Δ) Χ.Ζ.Λ. Καλλονής (θα ενταχθεί ως Χ.Ζ.Λ. τον Ιούνιο) με απόσταση 18 χ.λ.μ. περίπου και χρόνο μετάβασης τα είκοσι λεπτά τουλάχιστον.
Ε) Τα αλιευτικά καταφύγια Αγ. Γεωργίου, Αγ. Νικολάου Μεθάνων, αλιευτικό καταφύγιο Αγ. Νικολάου Τακτικούπολης, λιμένα και Μαρίνα Μεθάνων, λιμένα Βαθέως, λιμένα Καλλονής (παλαιό και νέο) καθώς και ιχθυοκαλλιέργειες που δραστηριοποιούνται δύο (02) στην περιοχή Στενό Μεθάνων, μία (01) στην περιοχή Θυννί Μεθάνων, μία (01) στην περιοχή Κρασοπαναγιά Μεθάνων και μία (01) στην περιοχή Καμένη Χώρα Μεθάνων.
ΣΤ) Η ακτογραμμή του τομέα αρμοδιότητας αρμοδιότητας περιλαμβάνει την χερσόνησο Μεθάνων,και την ακτογραμμή από την Νησίδα Σκύλαιο Τσελεβίνιων Δήμου Πόρου έως την Νήσιζα Μύλου Δρυόπης Δήμου Τροιζηνίας – Μεθάνων.
Για τους ανωτέρω λογούς παρακαλούμε όπως εξετάσετε την δυνατότητα ο χώρος αρμοδιότητας του Α΄Λ/Τ Μεθάνων να επανέλθει στην πρότερη μορφή του τουλάχιστον για το χερσαίο τμήμα ώστε να επιτευχθεί μεγαλύτερη εξοικονόμηση πόρων και αυξανομένη αστυνομική δραστηριότητα.
Θα πρέπει να προστεθεί και το Α΄Λ/Τ Μεθάνων που υπάγεται στο Λ/Χ Πόρου καθώς δεν συνδέεται με γέφυρα με την ηπειρωτική χώρα και να ενταχθεί στην τέταρτη κατηγορία . Συμφωνώ απόλυτα με την άποψη των συναδέλφων σχετικά με την επανεξέταση του Καλλικράτη,ως προς τον επανακαθορισμό του.
Το λιμενικό φυλακιο πρινου θασου υπαγωγής Α Λ/Τ Θασου πρέπει να παραμείνει και να ενισχυθεί λόγω:
Α. Ιδιοκτήτης κτιριακής εγκατάστασης Λ.Σ
Β. Πορθμειακή γραμμή Καβάλας-πρινου με επιβατική κίνηση χειμώνα καλοκαίρι
Γ. Αστυνόμευση και έλεγχοι στην περιοχή
Δ. Αίσθημα ασφαλείας από τους πολίτες με την ύπαρξη ένστολου προσωπικού
Σύμφωνα με την διάταξη του Καλλικράτη υπάγεται η θασος στο κεντρικό λιμεναρχείο Καβάλας. Είναι άδικο και άνισο για τους συναδέλφους της θασου. Η θασος είναι νησί. Πρέπει να είναι ξεχωριστή κατηγορία . Το λιγότερο η ένταξη της σε τριτη κατηγορία. Δώστε κίνητρα στους συναδέλφους.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΘΕΙ ΚΡΟΥΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΣ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΠΑΛΑΚΙ ΤΠ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΑΠΟ ΤΟ ΛΙΜΕΝΑΡΧΕΙΟ ΣΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΔΙΑΦΟΡΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΑΣΗ.. …….
Στην παράγραφο 4 του άρθρου 50 <> Ερώτηση; Κατά τον χρόνο έναρξης του παρόντος, ο χρόνος παραμονής τους ξεκινάει να μετράει από την τοποθέτηση τους στα ανωτέρω Λιμενικά τμήματα πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος ή από την έναρξη του παρόντος; Γιατί εάν ξεκινάει να μετράει από έναρξη του παρόντος, είναι μεγάλη αδικία για αυτούς που υπηρετούν στα ανωτέρω Λιμενικά τμήματα από πριν, διότι ο χρόνος ο οποίος διετέλεσαν έως και την έναρξη του παρόντος είναι ως μη γενόμενος με αποτέλεσμα να παρατείνεται η παραμονή τους υποχρεωτικά όσα χρόνια απαιτούνται βάσει της κατηγορίας της οποίας κατατάσσεται το Λιμενικό τμήμα στο οποίο υπηρετούν. Αν αυτό συμβεί, τότε δεν μιλάμε για αποκατάσταση της αδικίας του Καλλικράτη του 2014, αλλά για τιμωρία όσων εντάχθηκαν με το νόμο αυτό στα ανωτέρω Λιμενικά τμήματα, άλλα και όσων προΰπήρχαν. θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν στον χρόνο παραμονής ο χρόνος που διατελέσαν και πριν την έναρξη του παρόντος.
1. Επειδή, στα Λιμενικά Τμήματα υπάρχουν στελέχη τα οποία υπηρετούσαν πριν την εφαρμογή του Π.Δ 81/2014 (ΦΕΚ 125 Α΄) με μεταθέσεις και όχι τοποθετήσεις
2.Επειδή, με το Άρθρο70 του Π.Δ 81/2014 η παράγραφος 2 του άρθρου 2 του π.δ. 33/2009 «Τοποθετήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις του προσωπικού Λιμενικού Σώματος στο εσωτερικό και στο εξωτερικό» (Α΄ 50), όπως τροποποιήθηκε με το Π.Δ. 97/2012 (Α΄ 156), και αντικαταστάθηκε με το προαναφερθέν Π.Δ 81/2014 παρουσίαστηκαν τα εξής:
α)Στελέχη τα οποία υπηρετούσαν στις μετατασσόμενες ή στις καταργηθέντες Λιμενικές Αρχές και τις είχαν ως τόπο επιλογής τους, υποχρεώθηκαν να αλλάξουν τόπο επιλογής σε υπηρεσίες που δεν τις επιθυμούσαν
β)ορισμένα απο αυτα τα στελέχη τοποθετήθηκαν υποχρεωτικά σε υπηρεσίες οι οποίες, αφενώς δεν ήταν επιλογή τους, αφετέρου πριν την εφαρμοφή του Π.Δ 81/2014 αποτελούσαν μεταθέσεις και η αλλαγή του νόμου θα τους βρεί σε αυτές τις υπηρεσίες, πρέπει να υπάρξει μια ξεκάθαρη διάταξη στο εν λόγω άρθρο που θα καλύπτει τις περιπτώσεις (1) και (2).Έτσι,
Α)Οι υπηρετούντες πριν απο το Π.Δ 81/2014 στις υπηρεσίες που αναφέρονται στο παρόν άρθρο του νομοσχεδίου και ιδιαίτερα στις τρεις πρώτες κατηγορίες, οι οποίοι Μετατέθηκαν στις εν λόγω υπηρεσίες και έχουν συμπληρώσει τον ανώτατο χρόνο παραμονής σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 9παρ.2 του Π.Δ 33/2003 να ενταχθούν άμεσα είτε στις επόμενες τακτικές, είτε στις έκτακτες μεταθέσεις προκειμένου να αποφθεχθεί η περίπτωση να παραμείνουν επιπλέον χρόνο μετά την εφαρμογή του παρόντος νομοσχεδίου
Β) Για τους ήδη Τοποθετημένους στις εν λογω υπηρεσίες το χρονικό διάστημα το οποίο έχουν ως τοποθετημένοι να προσμετρηθεί στο συνολικό ανώτατο χρόνο παραμονής που απαιτείται ανα υπηρεσία, ώστε να αρθεί κατα το ελάχιστο η αδικία που έχουν υποστεί.
Στην παράγραφο 4 του Άρθρου 50 και συγκεκριμένα το τμήμα (Ειδικά, για τον υπολογισμό του χρόνου παραμονής σύμφωνα με την παράγραφο 5 του άρθρου 9 του π.δ. 33/2009, η έδρα των ανωτέρω Λιμενικών Τμημάτων λογίζεται ως ίδιος τόπος επιλογής με την έδρα των Λιμενικών Αρχών διοικητικής υπαγωγής τους, εφόσον η τελευταία είχε δηλωθεί ως τόπος επιλογής πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος.)αποτελεί αναδρομική ισχύ νόμου που απαγορεύεται από το Σύνταγμα της Ελλάδος.Καταργεί τα ισχύοντα στην παράγραφο 5 του άρθρου 9 του π.δ. 33/2009 για συγκεκριμένο αριθμό στελεχών που υπηρετούσαν στο Υ/Χ Σαμοθράκης πριν αυτό γίνει Α Λ/Τ Σαμοθράκης και συνέχισαν ενώ είχαν ήδη ενταχθεί στο σύστημα μεταθέσεων και δήλωναν μη παραμονή με τόπο επιλογής την Αλεξανδρούπολη.Είναι άνισο αυτοί να εξομοιώνονται ως προς τον υποχρεωτικό χρόνο παραμονής στον τόπο επιλογής (Αλεξανδρούπολη) με στελέχη που κατά το ίδιο χρονικό διάστημα υπηρετούσαν στο Κ.Λ. Αλεξανδρούπολης και συνεχίζουν.Πόσο μάλλον ενώ η Σαμοθράκη πρόκειται να ενταχθεί στην πρώτη κατηγορία.Κατά την άποψή μου το σωστό κυρίως νομικά και ηθικά θα ήταν η ισχύς ιδίας έδρας συνεπώς τόπου επιλογής Α Λ/Τ Σαμοθράκης και Κ.Λ. Αλεξανδρούπολης από ισχύος Π.Δ.81/2014 (ΦΕΚ 125Α/2014) που έγινε και η μετάταξη σε τμήμα. Άλλως θα δημιουργηθούν στελέχη τριών ταχυτήτων ,αυτά που υπηρέτησαν στη Σαμοθράκη πριν, αυτά που υπηρέτησαν τη συγκεκριμένη περίοδο και αυτά που θα υπηρετήσουν εκεί,με τα δεύτερα σε δυσμενή θέση. Εκτός αν αυτό εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα.
Πρέπει να γίνει ξεχωριστή Υπηρεσία και το Λ/Τ ΣΤΑΥΡΟΥ Θεσσαλονίκης το οποίο ανήκει στο Νομό Θεσσαλονίκης αλλά υπάγεται στο Λ/Χ ΙΕΡΙΣΣΟΥ που ανήκει στο Νομό Χαλκιδικής.Πως γίνεται μια Υπηρεσία να ανήκει σε άλλο Νομό και να υπάγεται διοικητικά σε άλλο Νομό;;
Η ρυθμιση ειναι σωστη.Να σταματησει η ταλαιπωρια συναδελφων απο καποιους λιμεναρχες……
Το Α΄ Λιμενικό Τμήμα Θάσου του Κεντρικού Λιμεναρχείου Καβάλας θα έπρεπε να ενταχθεί στην τρίτη κατηγορία, καθώς είναι το μοναδικό Λιμενικό Τμήμα με έδρα σε νησί που εντάσσεται στην τέταρτη κατηγορία.
Η ρύθμιση για να είναι σωστή πρέπει να υπάρξει ΠΛΗΡΩΣ αναδιάρθρωση του Λιμενικού Καλλικράτη .Όπως ήδη έχει αναφερθεί πολύ σωστά,μόνο περαιτέρω προβλήματα και δυσλειτουργίες έχει δημιουργήσει ,παρά ευελιξία και εξοικονόμηση πόρων .
Στην τέταρτη κατηγορία πρέπει να ενταχθούν τα:
α) Β΄Λ/Τ Νέων Μουδανιών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης
β) Δ΄Λ/Τ Πλαταμώνα του Κεντρικού Λιμεναρχείου Θεσσαλονίκης
γ) Δ΄Λ/Τ Νέου Μαρμαρά του Λιμεναρχείου Ιερισσού.
Επίσης, άμεσα πρέπει ν’ αλλάξει εξ’ ολοκλήρου ο αριθμ. 78/2014 Κανονισμός του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ο οποίος μόνο προβλήματα και δυσλειτουργίες επέφερε. Η οργανική σύνθεση όλων των Υπηρεσιών, πρέπει να επανακαθοριστεί, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες της κάθε Υπηρεσίας.
Η ΡΥΘΜΙΣΗ ΕΙΝΑΙ ΣΩΣΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑΛΑΙΠΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ ΟΙ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ. ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ ΟΜΩΣ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΑΛΛΑΧΘΕΙ Ο ΕΠΟΝΟΜΑΖΟΜΕΝΟΣ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΤΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΜΙΑ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΠΡΟΧΕΙΡΗ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΣ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ, ΑΜΕΛΕΤΗΤΗ ΚΑΙ ΣΑΘΡΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΠΛΗΘΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΥΣΕΙ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΔΗΛΩΣ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΕΞΗΛΘΕ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΟΜΠΩΔΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΤΗΣ. ΤΡΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΗΓΕΣΙΑΣ ΓΙΑΤΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΠΛΗΡΩΣ ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΑ???