1. Οι μεταθέσεις διακρίνονται σε τακτικές και έκτακτες:
α. Για τις τακτικές μεταθέσεις των στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ λαμβάνονται υπόψη τα παρακάτω αναφερόμενα κατά σειρά σπουδαιότητας κριτήρια:
(1) Υπηρεσιακά Κριτήρια, τα οποία συνδέονται με τις εκάστοτε υφιστάμενες υπηρεσιακές ανάγκες, καθώς και με την εμπειρία και την υπηρεσιακή απόδοση του στελέχους και συγκεκριμένα:
α) Ο συνολικός χρόνος υπηρεσίας.
β) Η υπηρεσιακή απόδοση, όπως αυτή αποτιμάται στις εκθέσεις και στα σημειώματα αξιολόγησης.
γ) Τα ειδικά προσόντα τα οποία απαιτούνται για την κάλυψη θέσεων σύμφωνα με ειδικές διατάξεις.
δ) Η υπηρεσία σε θέσεις ευθύνης.
ε) Η υποχρέωση συμπλήρωσης των ειδικών τυπικών προσόντων προαγωγής.
στ) Η διάπραξη πειθαρχικών παραπτωμάτων τα οποία επισύρουν την επιβολή καταστατικών πειθαρχικών ποινών.
ζ) Η επιβολή αμετάκλητης ποινής φυλάκισης ή τριακονταήμερου τουλάχιστον περιορισμού κατά την τελευταία τριετία πριν την μετακίνηση.
η) Η υποτροπή εντός τριών ετών από την διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος για το οποίο επιβλήθηκε η συνήθης πειθαρχική ποινή της φυλάκισης ή τριακονταήμερου τουλάχιστον περιορισμού, στην τέλεση ενός πειθαρχικού παραπτώματος για το οποίο επιβάλλονται εκ νέου οι ίδιες πειθαρχικές ποινές.
θ) Οι ονομαστικές ηθικές αμοιβές.
(2)Κοινωνικά Κριτήρια, δηλαδή την προτίμηση των στελεχών με βάση και:
α) Την οικογενειακή τους κατάσταση. Οι πολύτεκνοι 1910/1944 (Α΄229), οι γονείς τριών (3) τέκνων ή γονείς ενός τουλάχιστον τέκνου με ανίατο ή δυσίατο νόσημα ή γονείς που είναι άγαμοι ή χήροι καθώς και πάσχοντες από ανίατα ή δυσίατα νοσήματα μετατίθενται μόνο κατόπιν πρότερης σχετικής αναφοράς τους. Για τους σκοπούς του προηγούμενου εδαφίου ως μέλη της οικογένειας θεωρούνται ο/η σύζυγος και τα άγαμα παιδιά μέχρι ηλικίας 18 ετών ή μέχρι ηλικίας 25 ετών, εφόσον φοιτούν σε σχολές τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, της φοίτησης βεβαιούμενης με πιστοποιητικό της οικείας Σχολής, καθώς και τα ανίκανα για εργασία, λόγω αναπηρίας, άγαμα παιδιά ανεξάρτητα από το όριο ηλικίας. Επίσης, θεωρούνται ως μέλη της οικογένειας τα παιδιά που προέρχονται από άλλο γάμο και την επιμέλεια έχει ο/η σύζυγος, εφόσον πληρούν μία από τις ανωτέρω προϋποθέσεις. Περαιτέρω ως δυσίατα νοσήματα θεωρούνται οι νοσηρές καταστάσεις και τα νοσήματα, που απαιτούν μακροχρόνια νοσηλεία ή θεραπεία, προσβάλλουν ένα ή περισσότερα όργανα και χαρακτηρίζονται από εξάρσεις ή υφέσεις.
Η ανικανότητα για εργασία πιστοποιείται από την Ανωτάτη Ναυτικού Υγειονομική Επιτροπή ή από Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου.
(β) Ανίατο ή δυσίατο νόσημα του ιδίου ή μέλους της οικογένειας του.
(γ) Τον τόπο προτίμησής τους, όπως αυτός καθορίζεται στο άρθρο 26
(δ) Την ηλικία και τις σπουδές των τέκνων.
(ε) Τη διάθεση στέγης.
(στ) Θάνατος συζύγου ή τέκνου.
(3) Αντικειμενικά Κριτήρια, τα οποία καθορίζονται από το πλέγμα των παραγόντων που συνυπολογιζόμενοι επηρεάζουν τις συνθήκες διαβίωσης του προσωπικού και συνοψίζονται στους εξής:
(α) Απόσταση από τον τόπο προτίμησης.
(β) Πληθυσμός της περιοχής.
(γ) Απόσταση από έδρα Δήμου.
(δ) Τουριστικός χαρακτήρας της περιοχής.
(ε) Μέσα μεταφοράς, σε συνάρτηση και με τις καιρικές συνθήκες.
β. Έκτακτες μεταθέσεις μπορούν να ενεργούνται μετά από απόφαση του αρμόδιου Συμβουλίου Μεταθέσεων οποτεδήποτε και ανεξάρτητα από τα αντικειμενικά Κριτήρια, στις παρακάτω περιοριστικά αναφερόμενες περιπτώσεις:
(1) Για αποδεδειγμένους και ειδικά αιτιολογημένους υπηρεσιακούς λόγους.
(2) Μετά τη διενέργεια Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης, με την οποία διαπιστώνεται η διάπραξη πειθαρχικού παραπτώματος το οποίο επισύρει την επιβολή καταστατικής πειθαρχικής ποινής, ή μετά από την άσκηση ποινικής δίωξης για αδίκημα σε βαθμό κακουργήματος καθώς και για τα αδικήματα της κλοπής, της παράβασης καθήκοντος, της υπεξαίρεσης, της απάτης, της απιστίας, της πλαστογραφίας, της παθητικής ή ενεργητικής δωροδοκίας, της παράνομης οπλοφορίας ή οπλοχρησίας, της παράβασης του νόμου περί ναρκωτικών, της ψευδορκίας, της ψευδούς καταμήνυσης, της συκοφαντικής δυσφήμησης, της ελευθέρωσης κρατουμένου από πρόθεση, της εκβίασης, της ληστείας, της καταπίεσης, της υπεξαγωγής ή νόθευσης εγγράφου, της ψευδούς βεβαίωσης, των εγκλημάτων κατά της γενετήσιας ελευθερίας και των εγκλημάτων οικονομικής εκμετάλλευσης της γενετήσιας ζωής.
(3) Όταν καταργείται, ή μετατάσσεται σε ανώτερη ή κατώτερη τάξη Υπηρεσία του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ή μεταβάλλεται η έδρα αυτής.
(4) Σε περίπτωση θανάτου συζύγου ή τέκνου ή πάθησης αυτών ή του στελέχους από ανίατο ή δυσίατο νόσημα, ύστερα από Γνωμοδότηση της Ανώτατης Ναυτικού Υγειονομικής Επιτροπής ή από Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας.
(5) Ύστερα από αίτηση αμοιβαίας μετάθεσης, υπό την προϋπόθεση ότι αιτιολογημένα δεν διαταράσσεται η πλήρωση υπηρεσιακών αναγκών. Η υποβολή αναφοράς από τα ενδιαφερόμενα στελέχη ότι επιθυμούν την αμοιβαία μετάθεση επιτρέπεται άπαξ.
(6) Για λόγους υποχρεωτικής συνυπηρέτησης στις περιπτώσεις που αυτή προβλέπεται από την εκάστοτε κείμενη νομοθεσία.
(7) Μετά τη σύνταξη έκθεσης αξιολόγησης με την οποία το στέλεχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. χαρακτηρίζεται ως “απαράδεκτο”, οπότε μετατίθεται υποχρεωτικά σε άλλη Υπηρεσία, πλην της θέσης του προϊσταμένου, σύμφωνα με τα άρθρα 24 και 60 του νόμου 3079/2002. Στην περίπτωση που μετά τη μετάθεση, το στέλεχος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. χαρακτηρισθεί εκ νέου και οποτεδήποτε ως “απαράδεκτο”, εφαρμόζονται οι διατάξεις των άρθρων 34 και 42 του π.δ. 81/2012. Για τους Ανώτατους Αξιωματικούς, εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στο τελευταίο εδάφιο του άρθρου 24 του νόμου 3079/2002.
(8) Μετά την κρίση στελέχους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ως “παραμένοντος στον ίδιο βαθμό”,
(9) Μετά την υποβολή αίτησης στελέχους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., λόγω εμπλοκής του σε ατύχημα το οποίο προκάλεσε θάνατο ή βαρείες σωματικές βλάβες, εξαιτίας των οποίων καθίσταται αντικειμενικά αδύνατη η περαιτέρω παραμονή του στον τόπο όπου υπηρετεί. Οι σχετικές αιτήσεις εξετάζονται υποχρεωτικά εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την υποβολή τους”
(10) Μετά την απομάκρυνση από τη Μ.Υ.Α./Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ή από τα Κ.Ε.Α./Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ή από την Υ.Ε.Μ./Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ή από την Υ.Σ.Υ.Δ./Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., σύμφωνα με όσα κάθε φορά προβλέπονται στους σχετικούς Κανονισμούς εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας.
(11) Μετά την έγκαιρη υποβολή αίτησης στελέχους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για τη συμπλήρωση των ειδικών τυπικών προσόντων προαγωγής τα οποία προβλέπονται για την κατηγορία και τον βαθμό του. Οι σχετικές αιτήσεις εξετάζονται υποχρεωτικά εντός αποκλειστικής προθεσμίας ενός (1) μηνός από την υποβολή τους.”
(12) Για τους λόγους και υπό τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στην παράγραφο 7 του άρθρου 93 σε συνδυασμό με το άρθρο 14 του νόμου 3852/2010 (Α`87).”
2. Στον τόπο της προτίμησής τους υπηρετούν υποχρεωτικά, μετά από αναφορά τους, στελέχη που τελούν σε χηρεία και έχουν τουλάχιστον ένα (1) ανήλικο τέκνο, καθώς και στελέχη που είτε έχουν σύζυγο με αναπηρία είτε επιμελούνται τέκνο με αναπηρία είτε με δικαστική απόφαση τους έχει ανατεθεί επιμέλεια ατόμου με αναπηρία είτε με δικαστική απόφαση έχουν οριστεί ως ανάδοχοι γονείς ανηλίκου με αναπηρία για όσο χρόνο διαρκεί η αναδοχή. Για την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου, το ποσοστό αναπηρίας απαιτείται να είναι τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%).
3. Η ανωτέρω παράγραφος 2 δεν τυγχάνει εφαρμογής σε περιπτώσεις που το Συμβούλιο Μεταθέσεων αποφασίσει με ειδικά αιτιολογημένη απόφαση του ότι συντρέχουν προς τούτο σοβαροί υπηρεσιακοί λόγοι.
4. Για τις τακτικές μεταθέσεις ανωτάτων Αξιωματικών λαμβάνονται υπόψιν αποκλειστικά τα υπηρεσιακά Κριτήρια των περιπτώσεων (α) και (β) της παραγράφου 1α (1) του παρόντος άρθρου.
5. Για τις τακτικές μεταθέσεις των στελεχών εντός της ίδιας ΠΕΔΙΛΣ δεν λαμβάνονται υπόψη τα Κριτήρια που αναφέρονται στην περίπτωση (3) του εδαφίου α` της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου.
6. Στέλεχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ με σύζυγο που είναι στέλεχος ΛΣ-ΕΛΑΚΤ και υπηρετεί σε έδρα ναυτιλιακού ακολούθου, δύναται να υποβάλει αναφορά μετάθεσης του, για συνυπηρέτηση σε υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που βρίσκεται στο εξωτερικό στην ίδια πόλη με την αρχή που υπηρετεί ο ή η σύζυγος ή στην ίδια την αρχή ή σε αρχή που εδρεύει στην ίδια πόλη, μόνο σε κενές οργανικές και για χρονικό διάστημα μέχρι τρία (3) έτη. Η μετάθεση γίνεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κατόπιν εισήγησης του Αρχηγού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ. Οι μετατιθέμενοι με την παρούσα παράγραφο δεν λαμβάνουν επιμίσθιο ή επίδομα υπηρεσίας αλλοδαπής, αλλά μόνο τις αποδοχές εσωτερικού. Ο χρόνος της μετάθεσης λογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας.
Μπράβο κύριε υπουργέ για το άρθρο αυτό
Στην κατηγορία (2), οι προϋποθέσεις α) και β) της παρ. 1α, ζητάμε να αντικατασταθούν ως ακολούθως:
(2)Κοινωνικά Κριτήρια, δηλαδή την προτίμηση των στελεχών με βάση και:
α) Την οικογενειακή τους κατάσταση. Οι πολύτεκνοι 1910/1944 (Α΄229), οι γονείς τριών (3) τέκνων ή γονείς ενός τουλάχιστον τέκνου με ανίατο ή δυσίατο νόσημα ή αναπηρία με ποσοστό 67% και άνω, γονείς που είναι άγαμοι, ή χήροι, καθώς και πάσχοντες από ανίατα ή δυσίατα νοσήματα ή άτομα με αναπηρία με ποσοστό 67% και άνω μετατίθενται μόνο κατόπιν πρότερης σχετικής αναφοράς τους. Για τους σκοπούς του προαναφερόμενου εδαφίου ως μέλη της οικογένειας θεωρούνται ο/η σύζυγος και τα άγαμα παιδιά μέχρι ηλικίας 18 ετών ή μέχρι ηλικίας 25 ετών, εφόσον φοιτούν σε σχολές τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, της φοίτησης βεβαιούμενης με πιστοποιητικό της οικείας Σχολής, καθώς και όσα έχουν αναπηρία με ποσοστό 67% και άνω, άγαμα παιδιά ανεξάρτητα από το όριο ηλικίας. Επίσης, θεωρούνται ως μέλη της οικογένειας τα παιδιά που προέρχονται από άλλο γάμο και την επιμέλεια έχει ο/η σύζυγος, εφόσον πληρούν μία από τις ανωτέρω προϋποθέσεις. Περαιτέρω ως δυσίατα νοσήματα θεωρούνται οι νοσηρές καταστάσεις και τα νοσήματα, που απαιτούν μακροχρόνια νοσηλεία ή θεραπεία, προσβάλλουν ένα ή περισσότερα όργανα και χαρακτηρίζονται από εξάρσεις ή υφέσεις. Η αναπηρία πιστοποιείται από την Ανωτάτη Ναυτικού Υγειονομική Επιτροπή ή από Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας, ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου.
β) Ανίατο ή δυσίατο νόσημα ή αναπηρία με ποσοστό 67% και άνω του ιδίου ή μέλους της οικογένειάς του.
Η προαναφερόμενη αντικατάσταση των αναχρονιστικών όρων «παιδιά ανίκανα για εργασία» και «ανικανότητα για εργασία» με τον όρο «παιδιά με αναπηρία με ποσοστό 67% και άνω» προτείνεται στη βάση των απαιτήσεων της ορολογίας που αναφέρεται στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία», την οποία η χώρα μας μαζί με το προαιρετικό πρωτόκολλό της επικύρωσε με τον Ν.4074/2012 (ΦΕΚ 88 Α΄/11.04.2012), και ως εκ τούτου οφείλει να θέσει σε εφαρμογή σε εθνικό επίπεδο.
Επιπρόσθετα, κρίνεται απαραίτητη η προστασία της οικογένειας που έχει στην φροντίδα της άτομα με βαριά αναπηρία λόγω της ανυπαρξίας κρατικών δομών υποστήριξης και φροντίδας των ατόμων αυτών.
Στην παρ. 2, η φράση «επιμελούνται τέκνο με αναπηρία» προτείνουμε να αντικατασταθεί με τη φράση «γονείς ατόμου με αναπηρία» για την αποφυγή παρερμηνείας στην εφαρμογή του νόμου.
Συμφωνώ με τον ΔΗΜΗΤΡΗ 230153/02-2017˂˂Οι ευεργετικές διατάξεις του 24 μηνου πρέπει να ισχύουν σε όσους εντάχθηκαν εξ αρχής με δικό τους προσωπικό κόστος και την βαρύτητα που πρέπει να χαρακτηρίζει μία τέτοια απόφαση και στην οποία ακόλουθούν οι ανάλογες συνέπειες…˃˃. Οι μεταθέσεις του 2015 έπρεπε να βγούν παράνομες και οι ενώσεις να κάνουν αγωγές προς το συμβούλιο μεταθέσεων για να μην υλοποιηθούν, άλλα τότε φαγόνονταν μεταξύ τους για την καρέκλα. Το λάθος δεν διορθώνεται με λάθος διότι ειναι άδικο και για τους υπόλοιπους. Μην ξενάμε ότι αρκετά πριν τις μεταθέσεις του 2016 είχε βγει εκδήλωση ενδιαφέροντος απο την ΔΠ για 24μηνο και στελέχη που μπήκαν στην διαδικασία να δηλώσουν εθελοντικά δεν τους απάντησαν ποτέ και μετέπειτα μετατέθηκαν με την διαδικασία των τακτικών και μάλιστα κάποιοι πήγαν σε υπηρεσίες που υπαγόντουσαν στο 24μηνο.Άρα σε αυτή την περίπτωση είχαμε το εξής φαινόμενο η ΔΠ να ζητάει εκδήλωση ενδιαφέροντος , οι συνάδελφοι να δηλώνουμε εθελοντικά, να μην απαντάει ποτέ η ΔΠ στις αναφορές για 24μηνο παρά μόνο επιλεκτικά και στη συνέχεια να βγαίνου μεταθέσεις με την τακτική διαδικασία και όχι του 24μηνου. Δίκαιο; Από την μεριά μου σίγουρα όχι.
Άρθρο 25 παρ.1 β περίπτωση (6), σχετικά με την διενέργεια έκτακτων μεταθέσεων για λόγους υποχρεωτικής συνυπηρέτησης ¨στις περιπτώσεις που αυτή προβλέπεται από την εκάστοτε κείμενη νομοθεσία¨, δεν αναφέρει πουθενά στο σχέδιο νόμου ποια είναι η κείμενη νομοθεσία που προβλέπει την υποχρεωτική συνυπηρέτηση και προσωπικά, πέραν του αρθρου 21 του ν.2946/2001 που ρυθμίζει τα θέματα υποχρεωτικής απόσπασης των πολιτικών υπαλλήλων για λόγους συνυπηρέτησης με ένστολο και του άρθρου 4 της αριθ. Φ. 411 /253437/Σ. 2358 Υ.Α (ΦΕΚ 1631Β/13) που σύμφωνα με ισχυρισμούς αναφέρεται μόνο σε στελέχη των ΕΔ χωρίς να περιλαμβάνει και τις περιπτώσεις συζευγμένων στελεχών των ΕΔ με ΣΑ, δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποια σαφή διάταξη που να προβλέπει και να ρυθμίζει την υποχρεωτική συνυπηρέτηση μεταξύ ενστόλων είτε προερχόμενους από ΣΑ είτε από ΕΔ ή και συνδυασμό των περιπτώσεων. Άρα καίτοι από την αιτιολογική έκθεση του υπόψη σχεδίου νομού προκύπτει ότι τα κριτήρια μεταθέσεων τυποποιούνται πλέον σε τυπικό νόμο, ώστε να αποφεύγεται η τροποποίηση τους με προεδρικά διατάγματα εν αγνοία της Βουλής, στην συγκεκριμένη περίπτωση αυτό δεν επιτυγχάνεται καθώς δεν συγκεκριμενοποιούνται οι προϋποθέσεις υποχρεωτικής συνυπηρέτησης οι οποίες και επαφίενται να ρυθμιστούν πιθανός από το προβλεπόμενο στο άρθρο 28 του σχεδίου νόμου ΠΔ.
Άρθρο 25 παρ.1 β περίπτωση (5), να καταργηθεί η περίπτωση της αμοιβαίας μετάθεσης η οποία σε αντίθεση με τα ισχύοντα στον ΥΚ για τους πολιτικούς υπαλλήλους, οι οποίοι και δεν είναι υπό το καθεστώς των υποχρεωτικών μεταθέσεων, δεν μπορεί να εφαρμοστεί στο ΛΣ καθώς δεν δύναται να διασφαλιστεί η ορθή και δίκαιη χρήση της. (π.χ. Στέλεχος που υπηρετεί στην Ηγουμενίτσα ως τόπο επιλογής του και στέλεχος που υπηρετεί στην Κέρκυρα ένα χρόνο πριν την συμπλήρωση του μέγιστου χρόνου παραμονής τους υποβάλλουν από κοινού αίτηση για αμοιβαία μετάθεση μεταξύ τους. Στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν διαταράσσεται η πλήρωση υπηρεσιακών αναγκών, καθώς και στις δύο υπηρεσίες θα συνεχίσει να υπηρετεί ο ίδιος αριθμός στελεχών με πριν. Ως αποτέλεσμα των ανωτέρω είναι και τα δύο στελέχη να ικανοποιηθούν και τελικά να ανανεώσουν την μετάθεσή του σε τόπο πολύ κοντινό στον τόπο συμφερόντων τους, όμως με αυτόν τον τρόπο δεν θα κενώνονται ποτέ θέσεις ώστε στελέχη που υπηρετούν ποιο μακρυά να μπορέσουν και αυτά να μετατεθούν σε αυτές τις υπηρεσίες, εκτός και αν ο όρος ¨δεν διαταράσσεται η πλήρωση υπηρεσιακών αναγκών¨σημαίνει κάτι άλλο.)
ΕΝΑ: Σχετικά με το άρθρο 25 παρ. 1β περίπτωση (1) είναι πολύ ασαφής και θα πρέπει είτε να αναφερθεί ποιοι ακριβώς θα είναι οι αποδεδειγμένοι και αιτιολογημένοι υπηρεσιακοί λόγοι που δεν μπορούν να καλυφθούν με την διαδικασία των τακτικών μεταθέσεων και τα κριτήρια που προβλέπονται για τη διενέργεια αυτών είτε να αφαιρεθεί καθώς οι επείγουσες υπηρεσιακές ανάγκες μπορούν να καλυφθούν με απόσπαση, σύμφωνα με άρθ. 27 παρ 1 και 3 του σχεδίου νόμου, έως την χρονική στιγμή πραγματοποίησης των τακτικών μεταθέσεων στις οποίες θα προβλεφθεί η κάλυψη αυτών των αναγκών.
ΔΥΟ: Σχετικά με το άρθρο 25 παρ. 1β περίπτωση (3) να αναφερθεί ότι στις συγκεκριμένες περιπτώσεις θα τηρείται η διαδικασία που προβλεπόταν και από το άρθρο 11 παρ. 1, 2, 3 και του ΠΔ 33/09 όπως ίσχυε (με την προσθήκη των παραγράφων αυτών από το άρθρο 72 του ΠΔ 81/2014)
Παρόλο που από την αιτιολογική έκθεση του υπόψη σχεδίου νομού προκύπτει ότι με το άρθρο 25 καθορίζονται σαφή και συγκεκριμένα κριτήρια τακτικών και έκτακτων μεταθέσεων, προκειμένου αφενός να εξυπηρετηθούν οι επιχειρησιακές ανάγκες, αφετέρου να προστατευτεί η ομαλή οικογενειακή ζωή των στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, στην παρ. 1α(2) δεν αναφέρεται ως κοινωνικό κριτήριο η περίπτωση αιτήσεως συνυπηρέτησης το οποίο και προβλεπόταν από την παρ. 1 α (2γ) του αρθ. 25 του αρχικού σχεδίου νόμου του κ. ΚΟΥΡΟΥΠΛΗ (όχι Δρίτσα ) που είχε διαρρεύσει ότι είχε δοθεί στους Υπηρεσιακούς παράγοντες για διαβούλευση. Δεδομένου ότι η προστασία της οικογένειας είναι συνταγματική επιταγή και σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αιτιολογική έκθεση, θα πρέπει να προστεθεί στις περιπτώσεις των κοινωνικών κριτηρίων και η συνυπηρέτηση όπως ισχύει και για τα στελέχη των ΕΔ σύμφωνα με το άρθρ, 5 παρ. 1 α περίπτωση (2γ) του ν 3883/2010).
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΡΙΤΙΡΙΑ.ΟΙ ΤΡΙΤΕΚΤΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΑΤΙΘΕΝΤΩ ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΠΕΔΙΛΣ ΠΟΥ ΑΝΙΚΟΥΝ.ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΡΙΤΕΚΝΟΣ ΜΕ 10 ΕΤΗ ΣΤΟ ΛΣ ΑΦΟΥ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΕΛΑΒΕ 3 ΕΝΙΑΜΗΝΑ ΝΑ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΤΟΠΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΤΟΥ (ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΧΕΙ ΠΑΕΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΣΕ ΝΗΣΙ Η ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΩΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ) ΚΑΙ ΕΧΕΙ ΤΟ ΑΜΕΤΑΘΕΤΟ.ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ 1 ΚΑΙ 2 ΤΕΚΝΑ.ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΛΑΞΗ..
Οι προσφυγές των μεταθέσεων περικλείουν όλους τους παράγοντες συνυπολογίζοντας τα χρόνια Υπηρεσίας,τα μόρια,την οικογενειακή κατάσταση,και δεν είναι αιτίαση για να διαβληθεί και να τρωθεί μία διαδικασία όπως του 24 μηνου.
Το Π.Δ. μνημονεύει και τα χρόνια υπηρέτησης σε τόπο επιλογής,και ότι άλλο που εξατομικεύει την κάθε περίπτωση.
Αυτοί που επέλεξαν να μείνουνε άπρακτοι και να καιροσκοπήσουνε στις μεταθέσεις του 2015 μήπως και δεν τους «τσιμπήσουν», έχοντας και στην φαρέτρα τους την επιλογή της προσφυγής για να αποφύγουν την μετάθεση,που αν αποδέχονταν την προσφυγή τους, θα έπιναν στην υγεία των κορόιδων….
1. Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις από άποψη σκοπού και γενικής ουσίας
2. Οι διατυπώσεις του συγκεκριμένου άρθρου αφενός μεν χρήζουν νομοτεχνικής βελτίωσης αφετέρου δε συγκεκριμμένα σημεία χρήζουν επαναταξινόμησης
3. Καθορίζεται η ακόλουθη σειρά σπουδαιότητας κριτηρίων : 1 υπηρεσιακα 2 κοινωνικα 3 αντικειμενικα
υπηρεσιακα = υπηρεσιακές ανάγκες/εμπειρία/υπηρεσιακή απόδοση στα οποία ΕΠΟΥΔΕΝΙ δεν εντάσσονται οι περιπτώσεις στ έως θ
με βάση την κατάταξη θεωρείται πιο σπουδαίο κριτήριο η ευφημος μνεία επειδή βρήκα ενα πορτοφόλι με 100,000 ευρώ και το παρέδωσα από την ηλικία και τις σπουδές του τέκνου. Αυτό σημαίνει ότι εχόντων ίδίων ΟΛΩΝ των λοιπών κριτηρίων ο ευρέτης μετατίθεται ενώ ο γονέας με παιδί που δίνει πανελλήνιες μένει μακριά από το παιδί του. Το ίδιο θα συμβεί και με τον τιμωρηθέντα με κάτω των 30 ημερών περιορισμό
4. Κοινωνικά κριτήρια
Σύμφωνα με την επιστημονική διδασκαλία οικογένεια είναι το σύνολο προσώπων, τα οποία συνδέονται μεταξύ τους με πολύ στενό δεσμό γένους. Συγγενικός δεσμός = συν + γένος
Το διαζύγιο διακόπτει την »γάμου κοινωνία» και κατ επέκταση τον νομικό δεσμό μεταξύ των συζύγων και όχι τον δεσμό γένους γονέα-τέκνου.
Σύμφωνα με το άρθρο 21 του συντάγματος η οικογένεια και η παιδική ηλικία τελούν υπό την προστασία του Kράτους το οποίο μεριμνά για την υγεία των πολιτών και παίρνει ειδικά μέτρα για την προστασία της νεότητας.
Απο πού προκύπτει η προστασία της υγιούς ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης ενός τέκνου χωρισμένων γονέων όταν δεν λαμβάνεται μέριμνα για την προστασία της προστατευμένης από τον Αστικο Κώδικα επίσκεψης και επικοινωνίας γονέα-τέκνου ?
Σε ότι αφορά την επιμέλεια ας γίνει επιτέλους κατανοητό ότι με η ανάθεση της επιμέλειας στον ένα γονέα δεν σημαίνει ότι αφαιρείται από τον άλλον γονέα το σύνολο της γονικής μέριμνας.
Θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα και να προστεθεί η περίπτωση διαξευγμένου γονέα που ασκεί γονική μέριμνα τέκνου καθώς και γονέα που η επικοινωνία με το τέκνο του ρυθμίζεται βάσει δικαστικής απόφασης
Απουσιάζει από τα κριτήρια η ύπαρξη σχολείων και η απόσταση από αυτά
5. Έκτακτες μεταθέσεις και μεταθέσεις εντός ΠΕΔΙΛΣ
Η εξαίρεση των αντικειμενικών κριτηρίων οδηγεί στα ακόλουθα :
α. μή λήψη υπόψη των μορίων των στελεχών
β. μετάθεση από Κέρκυρα σε Λευκάδα χωρίς αντικειμενικά κριτήρια
ΓΙΑΠΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΥΠΑΞ/ΚΟΣ ΛΣ
Στο παρόν σχέδιο νόμου να μην περιλαμβάνει καμία απολύτως διάταξη που αφορά τις μεταθέσεις-τοποθετήσεις-αποσπάσεις-διαθέσεις προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, εκτός από την ανεξαρτητοποίηση όλον των Λιμενικών Τμημάτων.Σημαντικό είναι δε άμεσα ένα νέο ΠΔ ,εφ΄ολης της ύλης, το οποίο θα λύση μια για πάντα αρκετά προβλήματα, όπως τα υπόλοιπα σώματα ασφαλείας .
άποψή μου για το 24μηνο είναι ότι πρέπει να ισχύει για όλους όσους μετατεθήκαν το 2015-2016 ή πρόκειται να μετατεθούν από εφέτος και στο εξής σε νησιά ή σε υπηρεσίες δυσμενούς διαβίωσης της ενδοχώρας .
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι μιας μετάθεση ως ανωτέρω για κάποιον (για πρώτη ή περισσότερες φορές ) μετά από δεκαπέντε και πλέον χρόνια Υπηρεσίας σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με μια αρχική μετάθεση αμέσως μετά την αποφοίτηση του από σχολή Λ.Σ.
Επίσης Θα πρέπει να ισχύσει, ώστε να μην υπάρχουν συγκεκριμένα μόνο άτομα που μετατίθετο αλλά θα πρέπει να μετατίθεται το σύνολο των υπηρετούντων στο Λ.Σ. Άπαντες στο Λ.Σ. σώμα πήραν σύνταξη ή υπηρετούν άτομα στην ίδια θέση από την τοποθέτησή τους από την σχολή τους. Κατά ολοσχερή παράβαση του άρθρου 4 του Συντάγματος της Ελλάδος που αναφέρεται στην ισότητα κι ισονομία όλων έναντι του νόμου
Πρέπει να γίνει κάτι σχετικά με την πρόσληψη πρώτιστος Μηχανικών και δευτερεύοντος Πλοίαρχων Εμπορικού ναυτικού για τα πλωτά Λ.Σ .
Το χρόνιο αυτό πρόβλημα είναι γνωστό τόσο στην Στρατιωτική όσο και στην Πολιτική Ηγεσία χωρίς να έχουν πράξει τα δέοντα μέχρι σήμερα . Εναλλακτικά λόγω δυσκολίας προσλήψεων θα μπορούσε να υιοθετηθεί ένα δοκιμασμένο με επιτυχία στο παρελθόν εκπαίδευσης στελεχών Λ.Σ στις ΑΕΝ .
Είναι τραγικό αυτό που βιώνουν οι μηχανικοί – κυβερνήτες στα πλωτά των νησιών κυρίως όπου στην πλειοψηφία τους υπηρετεί ένας μηχανικός και ένας Κυβερνήτης.
Είναι κάθε μέρα 24 ώρες το 24ωρο , 330 ημέρες το χρόνο σε ετοιμότητα 40 λεπτών , είναι απάνθρωπο να μην μπορείς να πας πουθενά , να τρέμει η ψυχή σου όλη την ώρα , να κοιτάς συνέχεια το τηλέφωνο μήπως δεν έχει σήμα , οι προβλεπόμενες άδειες χορηγούνται πολύ δύσκολα με μεγάλο οικονομικό κόστος για την πολιτεία μιας και πρέπει να πληρώνει οδοιπορικά έξοδα για αποσπάσεις στελεχών από άλλες Υπηρεσίες , νυχτερινά δεν μπορούν να πάρουν όπως οι υπόλοιποι συνάδελφοι , τα οφειλόμενα ρεπό δεν τους χορηγούνται .
Με λίγα λόγια ένας Κυβερνήτες και Μηχανικοί έχοντας χρεωθεί Δημόσια περιουσία μεγάλης οικονομικής αξίας , εργάζονται υπό τραγικές συνθήκες και αμείβονται λιγότερο από τα λοιπά μέλη του πληρώματος, δεν μπορούν να φύγουν καθόλου από την Υπηρεσία παρά μόνο όταν και αν πάρουν κανονική άδεια .
Ενδεικτικό της απόγνωσης που έχουν περιέλθει αυτοί οι άνθρωποι είναι ότι το τελευταίο διάστημα άξια στελέχη έχοντας απηυδήσει από αυτή την κατάσταση παίρνουν την μεγάλη απόφαση να παραιτηθούν από το Λ.Σ και να ξαναγυρίσουν στα καράβια .
Όλοι αναγνωρίζουν το πρόβλημα κανένας δεν πράττει αυτά που οφείλει πρέπει να δοθεί μια λύση , όσον αφορά τη ΠΟΕΠΛΣ , αυτοί δυστυχώς τους έχει πάρει κατηφόρα και είναι ανάξιοι αναφοράς .
Πρόσφατα σε πολιτισμένη Χώρα στέλεχος της Ακτοφυλακής προσέφυγε σε Δικαστήριο διεκδικώντας και τελικά κέρδισε να πληρώνεται τις ώρες που είναι σε ετοιμότητα σαν να ήταν εργάσιμες . Μήπως τελικά πρέπει και εμείς να πράξουμε το ίδιο .
Για αυτούς τους ανθρώπους είναι επιτακτικό να υπάρξει κάποια μέριμνα από την Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία .
Συμφωνώ με τον ΚΩΣΤΑ . Στο υπάρχον Νομοσχέδιο πρέπει να προστεθεί πάλι το άρθρο (που αφαιρέθηκε από αυτό που είχε κατατεθεί μέσα στο 2016) για μεταθέσεις στις Λιμενικές Αρχές των 6Ης , 8ης , 9ης ΠΕ.ΔΙ.Λ.Σ το οποίο είχε υποσχεθεί ο προηγούμενος Υπουργός Κος ΔΡΙΤΣΑΣ για το 24 μηνο , ενώ σε εύλογο χρονικό διάστημα να προστεθούν και τα υπόλοιπα .
Η άποψή μου για το 24μηνο είναι ότι πρέπει να ισχύει για όλους όσους μετατεθήκαν το 2015-2016 ή πρόκειται να μετατεθούν από εφέτος και στο εξής σε νησιά ή σε υπηρεσίες δυσμενούς διαβίωσης της ενδοχώρας .
Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι μιας μετάθεση ως ανωτέρω για κάποιον (για πρώτη ή περισσότερες φορές ) μετά από δεκαπέντε και πλέον χρόνια Υπηρεσίας σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με μια αρχική μετάθεση αμέσως μετά την αποφοίτηση του από σχολή Λ.Σ.
Σε με τέτοια περίπτωση δεδομένες θα πρέπει να θεωρούνται οι αυξημένες οικογενειακές υποχρεώσεις , πιθανόν είναι παντρεμένος με παιδιά , με οικονομικά προβλήματα , με πιθανά προβλήματα υγείας καθόσον θα είναι 40 ετών και άνω.
Επειδή μια μετάθεση σε ηλικία 25 ετών δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να έχει τις ίδιες επίπτωσης με μια μετάθεση σε ηλικία 40 χρονών και άνω.
Κατά συνέπεια πιστεύω ότι για τους λόγους που αναλύθηκαν ανωτέρω τα τρία χρόνια που πρέπει να υπηρετήσει κάποιος όταν τοποθετείται σε κάποιο νησί ή σε υπηρεσίες δυσμενούς διαβίωσης της ενδοχώρας με την αποφοίτηση του από τις σχολές Λ.Σ , θα πρέπει να μειωθούν σε δύο όταν κάποιος μετατίθεται κατά την διάρκεια της καριέρας του για δεύτερη ή Τρίτη φορά .
Οι ευεργετικές διατάξης του 24 μηνου πρέπει να ισχύουν σε όσους εντάχθηκαν εξ αρχης με δικό τους προσωπικό κόστος και την βαρύτητα που πρέπει να χαρακτηρίζει μία τέτοια απόφαση και στην οποία ακόλουθούν οι ανάλογες συνέπειες…
Αφού εξαντλήθηκε λοιπόν κάθε μέσο στο οποίο μπορούσε να αποτραπεί η δυσμενής μετάθεση ,και όταν πλέον δεν υπάρχει κάτι να χαθεί,τότε βεβαίως γίνεται επιθυμητό σε κάποιον να ενταχθεί στις ευεργετικές διατάξεις του 24μηνου…Σε αυτήν την περίπτωση όμως ζητάμε τις ευεργετικές διατάξεις ανέξοδα και εκ των υστέρων ,χωρίς την ανάλογη βαρύτητα της απόφασης,χωρίς το ανάλογο προσωπικό κόστος,και αυτό θα καθιστούσε αναξιόπιστη και διάτρητη την όλη διαδικασία πέρα απο την αμετροέπεια που θα την χαρακτήριζε,καθώς και θα δημιουργούσε «τετελεσμένο» για ενδεχόμενη μελλοντική εκδήλωση ενδιαφέροντος……
Οι υπαγωγή των μετατιθέμενων του 2015 στις διατάξεις του άρθρου 56 παραγράφου 2 εδαφίου ζ του Ν. 4310 /2014 (24 μήνο) πρέπει να προστεθεί στον συγκεκριμένο Νόμο όπως ακριβώς το προέβλεπε το προηγούμενο Νομοσχέδιο που είχε κατατεθεί προς διαβούλευση το 2016. Ο προηγούμενος Υπουργός Κ. ΔΡΙΤΣΑΣ Θεόδωρος αναγνωρίζοντας την μη τήρηση των προβλεπομένων και προκειμένου καθησυχάσει τα στελέχη για τα οποία είχαν εκδοθεί διαταγές μετάθεσης φοβούμενος ότι μαζικές προσφυγές σε Διοικητικά Πρωτοδικεία θα ακύρωναν την πλειοψηφία των μεταθέσεων υποσχέθηκε το 24 μηνο , το οποίο δεν τόλμησε τελικά να φέρει στη Βούλη προς ψήφιση . Η Χρηστή Διοίκηση όμως οφείλει να εξασφαλίσει την ισονομία για όλα τα στελέχη του Λ.Σ . Στον Τωρινό Υπουργό κ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗ δεν μπορεί να του προσάψει κάνεις αθέτηση κάποιας υπόσχεσης σχετικά με το συγκεκριμένο θέμα (αυτό βαρύνει αποκλειστικά τον προηγούμενο Υπουργό κ.ΔΡΙΤΣΑ) όμως πρέπει να επεξεργαστεί μέσα του κατά πόσο είναι ηθικό να αφαιρέσει ένα τόσο σημαντικό άρθρο για τετρακόσιες και πλέον εξαπατημένες οικογένειες Λιμενικών που με είκοσι και πλέον χρόνια Υπηρεσίας κλήθηκαν να ξεσπιτωθούν μεσούσης σχολικής χρονιάς και να τους επιβαρύνει με την αβεβαιότητα της επιστροφής .
Κύριε Υπουργέ σας καλώ να κλείσετε να αυτιά σας στις σειρήνες που ποτέ δεν έχουν μετακινηθεί και προσπαθούν να σας περάσουν την γραμμή τους και βάζοντας το χέρι στην καρδιά να δώσετε μια δίκαιη και ηθική λύση όπως ταιριάζει στην πορεία σας όλα αυτά τα χρόνια .