1. Τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΛΣ-ΕΛΑΚΤ) τοποθετούνται, μετατίθενται και αποσπώνται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με την οποία κυρώνονται οι αντίστοιχοι πίνακες τοποθετήσεων, μεταθέσεων και αποσπάσεων του αρμόδιου Συμβουλίου Μεταθέσεων οι οποίοι φέρουν πλήρη και εμπεριστατωμένη αιτιολογία. Η αρμοδιότητα τοποθέτησης, μετάθεσης και απόσπασης στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ δύναται να μεταβιβαστεί, γενικά ή κατά κατηγορία στελεχών, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
2. Τα στελέχη ΛΣ-ΕΛΑΚΤ τοποθετούνται, μετατίθενται και αποσπώνται μόνο σε κενές κατά βαθμό οργανικές θέσεις. Οι τοποθετήσεις και οι μεταθέσεις διενεργούνται με σκοπό την κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στο πλαίσιο της αποστολής και των αρμοδιοτήτων του, όπως καθορίζονται στο άρθρο 5 του νόμου 4150/2013, με βάση την αρχή της ορθολογικής κατανομής του προσωπικού του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ανά Υπηρεσία, κατ` αναλογία της πραγματικής αριθμητικής δύναμης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., όπως αυτή διαμορφώνεται κάθε φορά, την χρονική περίοδο διενέργειας των τοποθετήσεων ή μεταθέσεων. Κατά τη διενέργεια των μεταβολών αυτών του προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ λαμβάνονται υπόψη τα κριτήρια των επόμενων άρθρων.
3. Μετάθεση είναι η οριστική μετακίνησή του στελέχους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. από την οργανική θέση στην οποία υπηρετεί, σε κενή οργανική θέση διαφορετικής Υπηρεσίας, με σκοπό την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών.
4. Τοποθέτηση του στελέχους Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. είναι η αρχική ένταξη του σε οργανική θέση, μετά την αποφοίτησή του από παραγωγική σχολή Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ή μετά από τη βασική εκπαίδευση εφόσον είναι απευθείας κατάταξης, η ένταξη του σε οργανική θέση μετά από εκπαίδευση ή μετάταξη ή απονομή ειδικότητας, η επανένταξη του στα Κλιμάκια Ειδικών Αποστολών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (Κ.Ε.Α./Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) και στη Μονάδα Υποβρυχίων Αποστολών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (Μ.Υ.Α./Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.), η ανάληψη υπηρεσίας μετά την εξάλειψη των λόγων για τους οποίους ευρίσκετο εκτός της ενεργού υπηρεσίας ή της οργανικής δύναμης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ή μετά την ανάκλησή του στην ενέργεια από την εφεδρεία, ή εφόσον τεθεί εκτός οργανικών θέσεων μέχρι τη συμπλήρωση συντάξιμης υπηρεσίας.
5. Απόσπαση είναι η προσωρινή απομάκρυνση στελέχους ή ομάδας στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. από την Υπηρεσία στην οποία ανήκουν οργανικά και η προσάρτησή τους σε άλλη Υπηρεσία για κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών ή άλλων αναγκών οι οποίες καθορίζονται σε ειδικές διατάξεις. Τα στελέχη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία αποσπώνται, εξακολουθούν να ανήκουν στην οργανική δύναμη της Υπηρεσίας από την οποία αποσπώνται και συμμορφώνονται πλήρως με τις διαταγές της Υπηρεσίας απόσπασης, για θέματα εκτέλεσης υπηρεσίας.
6. Κατά τη διάρκεια της σταδιοδρομίας των στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ η διοίκηση υποχρεούται να τους παρέχει τη δυνατότητα να υπηρετήσουν για χρονικό διάστημα συνολικά πέντε (5) ετών σε θέσεις στις οποίες η συντάξιμη υπηρεσία προσμετράται στο διπλάσιο ή στο τριπλάσιο σύμφωνα με την εκάστοτε υφιστάμενη νομοθεσία.
7. Αποφασίζονται μόνον οι τοποθετήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις και διαθέσεις για τις οποίες επαρκούν οι δεσμευθείσες πιστώσεις. Στην περίπτωση που οι δεσμευθείσες πιστώσεις δεν επαρκούν για την κάλυψη της δαπάνης του συνόλου των μετακινήσεων του προηγούμενου εδαφίου, αποφασίζονται κατά προτεραιότητα οι ακόλουθες μετακινήσεις:
α) Τοποθετήσεις αποφοίτων παραγωγικών σχολών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., καθώς και στελεχών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. απευθείας κατάταξης μετά το πέρας της βασικής τους εκπαίδευσης.
β) Έκτακτες μεταθέσεις για αποδεδειγμένους και ειδικά αιτιολογημένους υπηρεσιακούς λόγους στους οποίους περιλαμβάνονται η ίδρυση ή κατάργησης κεντρικής ή περιφερειακής Υπηρεσίας Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ή μετάταξη σε ανώτερη ή κατώτερη τάξη περιφερειακής Υπηρεσίας Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
γ) Έκτακτες μεταθέσεις για λόγους υγείας.
δ) Τακτικές μεταθέσεις για κάλυψη κενών θέσεων σε υποστελεχωμένες Υπηρεσίες Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., τουλάχιστον μέχρι το όριο υποστελέχωσης. Λογίζονται ως υποστελεχωμένες οι Υπηρεσίες Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. οι οποίες στελεχώνονται σε ποσοστό κατώτερο του 80%, από την προβλεπόμενη κατανομή του προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ανά Υπηρεσία, κατ` αναλογία της πραγματικής αριθμητικής δύναμης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., όπως αυτή διαμορφώνεται κάθε φορά, την χρονική περίοδο διενέργειας των τακτικών μεταθέσεων. Το ποσοστό του προηγούμενου εδαφίου, δύναται να αναπροσαρμόζεται με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, μετά από γνώμη της Διεύθυνσης Προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., με βάση τον προβλεπόμενο κάθε φορά αριθμό των οργανικών θέσεων του προσωπικού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
ε) Έκτακτες μεταθέσεις για λόγους υποχρεωτικής συνυπηρέτησης.
στ) Τοποθετήσεις μετά από εκπαίδευση.
Η παρ. 7 άρθρου 24 είναι περίπλοκη δεν μπορεί στην ουσία κάποιος να παρακολουθήσει την ορθή εφαρμογή της για το σύνολο του προσωπικού και των εκδοθεισών μεταθέσεων με αποτέλεσμα να μην τηρείται η αρχή της διαφάνειας στην δράση της Δημόσιας Διοίκησης. Συναφώς είναι και σε κάποιες περιπτώσεις άδικη η εφαρμογή της. (π.χ. Στέλεχος που έχει συμπλήρωση τον απαιτούμενο χρόνο παραμονής σε μία υπηρεσία και επιθυμεί την μετάθεση του/της σε υπηρεσία που είναι στελεχωμένη σε ποσοστό άνω του 80% (όχι όμως υπερστελεχωμένη) η διοίκηση με την πρόφαση των συγκεκριμένων διατάξεων δεν θα ικανοποιεί το στέλεχος, παρ΄όλο που βάσει μορίων δικαιούται να μετατεθεί, με αποτέλεσμα το στέλεχος είτε να είναι υποχρεωμένο να παραμείνει και άλλο πρόσθετο χρόνο στην υπηρεσία που είναι μετατεθειμένο είτε ουσιαστικά να εκβιάζεται να αιτηθεί μετάθεσης άνευ οδοιπορικών.
1. Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις.
2. Θεωρώ τις απόψεις να μην περιληφθούν σε νόμο διατάξεις για τις μεταθέσεις λανθασμένες καθώς οποιοδήποτε Διάταγμα προυποθέτει – βάσει συντάγματος – νομοθετική εξουσιοδότηση με νόμο ο οποίος καθορίζει και το »πλαίσιο αρχών» (νόμος πλαίσιο) εντός των οποίων θα κινηθεί το εκάστοτε διάταγμα διαφορετικά εγείρεται θέμα συνταγματικότητας, είτε λόγω πλημμελούς εξουσιοδότησης είτε λόγω κανονιστικών διατάξεων »εκτός» πλαισίου.
3. Παρατηρώ μια συνήθεια διάσπαρτων διατάξεων οι οποίες τείνουν να »καταστρέφουν» τον κώδικα προσωπικού ΛΣ που με κόπο συγκέντρωσε τις διατάξεις σε ενιαίο κείμενο. Είναι προφανής η προστιθέμενη αξία του να ενσωματωθούν-κωδικοποιηθούν οι διατάξεις περι μεταθέσεων του παρόντος σχεδίου νόμου στο άρθρο 119 του κώδικα προσωπικου (ν3079.2002) ως εξής
Το άρθρο 119 του ΚΠΛΣ αντικαθίσταται ως ακολούθως :
1. Οι τοποθετήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις και διαθέσεις του προσωπικού ΛΣ διενεργούνται σύμφωνα με τις ακόλουθες διατάξεις :
Α. (το περιεχόμενο του άρθρου 24 του παρόντος σχεδίου νόμου)
Β. (το περιεχόμενο του άρθρου 25 του παρόντος σχεδίου νόμου)
Γ. (το περιεχόμενο του άρθρου 26 του παρόντος σχεδίου νόμου)
Δ. (το περιεχόμενο του άρθρου 27 του παρόντος σχεδίου νόμου)
Ε. (το περιεχόμενο του άρθρου 28 του παρόντος σχεδίου νόμου)
ΣΤ.(το περιεχόμενο του άρθρου 29 του παρόντος σχεδίου νόμου)
Ζ. (το περιεχόμενο του άρθρου 30 του παρόντος σχεδίου νόμου)
Η. (το περιεχόμενο του άρθρου 24 του παρόντος σχεδίου νόμου)
Θεωρώ γραφειοκρατική αγκύλωση και άσκοπη σπατάλη χρόνου χωρίς ουσιαστική ούτε δικονομική αξία το να κυρώνονται πίνακες του συμβουλίου μεταθέσεων.
Από τον συνδυασμό του άρθρου 24 παρ 1 και του άρθρου 28 παρ 2 προκύπτει ότι :
α. οι πίνακες και των δυο συμβουλίων κυρώνονται με απόφαση Υπουργού
β. οι πίνακες του πρωτοβάθμιου συμβουλίου επανακυρώνονται (διπλή άσκοπη εργασία) απο τον υπουργό μετα την άπρακτη παροδο προθεσμίας για προσφυγή
γ. σε περίπτωση μεταβίβασης της αρμοδιότητας στον αρχηγό, ο αρχηγός θα επικυρώνει τον εαυτό του καθώς θα επικυρώνει πράξη συμβουλίου στο οποίο συμμετέχει
ενώ δεν προκύπτει αν η κύρωση είναι δεσμευτική για τον ΥΝΑΝΠ
Ορθότερο τόσο από ουσιαστικής όσο και δικονομικής άποψης, αλλά και μείωσης γραφειοκρατικών διαδικασιών οι τοποθετήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις να εκτελούνται ΜΟΝΟ με την αμελλητί επίδοση στο στέλεχος επικυρωμένου αποσπάσματος της πράξης του συμβουλίου μεταθέσεων ενώ σε περίπτωση προσφυγής με επίδοση στο στέλεχος επικυρωμένου αποσπάσματος της πράξης του συμβουλίου προσφυγών.
ΓΙΑΠΡΟΣ ΣΠΥΡΟΣ
ΥΠΑΞ/ΚΟΣ ΛΣ
ΟΛΟ ΤΟ ΠΔ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΜΕ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΩΝ
Συμφωνώ με τον συνάδελφο Πασχαλάκη και να προσθέσω οτι για όποιες αλλαγές στο ΠΔ 33/09 θα είναι χρήσιμο να γίνει δημόσια διαβούλευση ωστε να ακουστούν ξεκάθαρα οι απόψεις και να αποκαλυφθούν πλήρως τα προβλήματα των στελεχών του ΛΣ/ΕΛΑΚΤ χωρίς μεσολάβηση συνδικαλιστών η οποία αναπόφευκτα περιορίζει την πολυφωνία.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να δωθεί οριστικό τέλος στην αρνητική κατάσταση με τις διαφορες αποσπάσεις. Είναι τουλάχιστον παράδοξο και δίνω παράδειγμα – σε μεγάλο Λιμεναρχείο των νησιών Αιγαίου να καταλαμβάνεται θέση στην οργανική σύνθεση από συνάδελφο η οποία βρίσκεται αποσπασμένη εδώ και δυο έτη σε Υπηρεσία του Κέντρου.
Διαφωνώ πλήρως με την ένταξη σε Νόμο διατάξεων που αφορούν τις μεταθέσεις μας.
Καμία τροποποίηση δεν πρέπει να επέλθει στο ΠΔ μεταθέσεων από κανένα Νόμο.
Ο κώδικας μεταθέσεων του προσωπικού ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, πρέπει να είναι ενιαίος, σ’ ένα αυτόνομο και ευέλικτο ΠΔ.
Ναί στην τροποποίηση του ΠΔ 33/09, όχι όμως από Νόμο.Η μόνη διάταξη που πρέπει να μπει αναγκαστικά στο σχέδιο νόμου και αφορά μεταθέσεις, είναι η ανεξαρτητοποίηση των Λιμενικών Τμημάτων.