Για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, νοούνται ως:
α) Επιθεωρητής Κράτους Σημαίας (Flag State Surveyor), το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο για τη διενέργεια επιθεωρήσεων και ελέγχων σε υπό ελληνική σημαία πλοία και εταιρείες προς πιστοποίηση αυτών.
β) Επιθεωρητής Αρχής Κράτους Λιμένα (Port State Control Officer), το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο για τη διενέργεια επιθεωρήσεων στον τομέα ελέγχου των Αρχών του Κράτους Λιμένα.
γ) Επιθεωρητής της οδηγίας 1999/35/ΕΚ, το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο για τη διενέργεια επιθεωρήσεων σε επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία και ταχύπλοα επιβατηγά σκάφη, ανεξαρτήτως σημαίας, που εκτελούν τακτικό δρομολόγιο στο πλαίσιο εσωτερικού ή διεθνούς πλου από ή προς ελληνικό λιμένα, σε θαλάσσιες περιοχές, οι οποίες εμπίπτουν στην κατηγορία Α’ του άρθρου 4 του π.δ. 103/99 «Πρότυπα ασφαλείας επιβατηγών πλοίων» (Α’ 110).
δ) Ελεγκτής διαχείρισης ασφαλείας πλοίων (ISM Αuditor), το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο για τη διενέργεια ελέγχων σε υπό ελληνική σημαία πλοία και στις εταιρείες αυτών στο πλαίσιο εφαρμογής του Διεθνούς Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης (ISM), όπως ισχύει κάθε φορά.
ε) Εταιρεία, στο πλαίσιο εφαρμογής του Κώδικα ISM, ο πλοιοκτήτης, ή οποιοσδήποτε άλλος οργανισμός ή πρόσωπο, όπως ο διαχειριστής ή ναυλωτής πλοίου, ο οποίος έχει αναλάβει την ευθύνη της λειτουργίας του πλοίου από τον πλοιοκτήτη και ο οποίος αναλαμβάνοντας τέτοια ευθύνη έχει συμφωνήσει να αναλάβει όλα τα καθήκοντα και υποχρεώσεις που επιβάλλονται από τον Κώδικα.
στ) Ελεγκτής ασφαλείας πλοίων από έκνομες ενέργειες (ISPS Αuditor), το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο για τη διενέργεια ελέγχων σε υπό ελληνική σημαία πλοία στο πλαίσιο εφαρμογής του Διεθνούς Κώδικα Ασφάλειας Πλοίων και Λιμενικών Εγκαταστάσεων (ISPS) καθώς και του Καν. 725/2004, όπως ισχύουν κάθε φορά.
ζ) Επιθεωρητής της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας, 2006 (MLC), το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο για τη διενέργεια επιθεωρήσεων και ελέγχων σε υπό ελληνική σημαία πλοία στο πλαίσιο εφαρμογής της Σύμβασης αυτής.
η) Επιθεωρητής της Διεθνούς Σύμβασης για τα Πρότυπα Εκπαίδευσης, Έκδοσης πιστοποιητικών και Τήρησης Φυλακών των Ναυτικών, 1978 (STCW 1978), το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο για τη διενέργεια επιθεωρήσεων και ελέγχων σε υπό ελληνική σημαία πλοία στο πλαίσιο εφαρμογής της Σύμβασης αυτής.
θ) Αρμοδίως εξουσιοδοτημένο όργανο (duly authorized officer), το πρόσωπο που είναι υπεύθυνο για τον έλεγχο της εφαρμογής των μέτρων ελέγχου και συμμόρφωσης επί των υπό ξένη σημαία πλοίων στο πλαίσιο της εφαρμογής του Κώδικα ISPS σύμφωνα με τον Κανονισμό 9 του Κεφαλαίου XI-2 της Διεθνούς Σύμβασης για την Προστασία της Ανθρώπινης Ζωής στη Θάλασσα (SOLAS).
ι) Ελεγκτής σχεδίων – μελετών (Plan Approval Inspector), το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο για τη διενέργεια ελέγχων σχεδίων – μελετών και λοιπών υπολογισμών που αφορά σε υπό ελληνική σημαία πλοία.
ια) Ελεγκτής ασφάλειας λιμενικής εγκατάστασης/λιμένα, το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο για τη διενέργεια ελέγχων ασφάλειας στους λιμένες και τις λιμενικές εγκαταστάσεις εντός της ελληνικής επικρατείας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Κανονισμού (ΕΚ) αριθμ. 725/2004/ΕΚ και της Οδηγίας 2005/65/ΕΚ όπως αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο .
ιβ) Αναγνωρισμένος Οργανισμός (Α.Ο), ο Οργανισμός που είναι εξουσιοδοτημένος από την Ελληνική Κυβέρνηση να παρέχει τις προβλεπόμενες από την εκάστοτε κείμενη νομοθεσία, υπηρεσίες σε υπό ελληνική σημαία πλοία και στις διαχειρίστριες εταιρείες αυτών.
ιγ) Αναγνωρισμένος Οργανισμός Ασφάλειας (Α.Ο.Α) πλοίων, ο Αναγνωρισμένος Οργανισμός που είναι εξουσιοδοτημένος από την Ελληνική Κυβέρνηση να παρέχει τις προβλεπόμενες από την υφιστάμενη νομοθεσία, υπηρεσίες σε υπό ελληνική σημαία πλοία στο πλαίσιο εφαρμογής του Κώδικα ISPS καθώς και του Καν. 725/2004, όπως ισχύουν κάθε φορά.
ιδ) Αναγνωρισμένος Οργανισμός Ασφάλειας (Α.Ο.Α) λιμενικών εγκαταστάσεων και λιμένων, ο Οργανισμός που αναγνωρίζεται και εξουσιοδοτείται από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την εκπόνηση μελετών αξιολόγησης ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων, έναντι ενδεχόμενων κινδύνων από μη νόμιμες ενέργειες σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό (ΕΚ) αριθμ. 725/2004ΕΚ καθώς και αξιολογήσεων και σχεδίων ασφάλειας λιμένα σύμφωνα με την Οδηγία 2005/65/ΕΚ όπως αυτή ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο .
ιε) Ελεγκτής Α.Ο – Α.Ο.Α. πλοίων, το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο να διενεργεί ελέγχους-επιθεωρήσεις με σκοπό την παρακολούθηση του έργου του Οργανισμού.
ιστ) Ελεγκτής Α.Ο.Α λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων, το πρόσωπο που είναι πιστοποιημένο να διενεργεί ελέγχους για την αναγνώριση και τη διατήρηση της αναγνώρισης αυτών για την εκπόνηση μελετών αξιολόγησης ασφάλειας λιμενικών εγκαταστάσεων, λιμένων και σχεδίων ασφάλειας λιμένων.
ιζ) Επαγγελματική εμπειρία, η τεχνογνωσία και εμπειρογνωμοσύνη που έχει αποδεδειγμένα αποκτηθεί από απασχόληση σε Δημόσια Υπηρεσία ή ιδιωτική επιχείρηση στους τομείς της επιθεώρησης ή του ελέγχου των πλοίων ή των εταιρειών για την πιστοποίηση τους στο πλαίσιο της ασφάλειας των πλοίων ή την προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος ή την ασφαλή διαχείριση πλοίων/εταιρειών, σύμφωνα με τα ειδικότερα οριζόμενα στις διατάξεις του παρόντος.
ιη) ΚΕΠ, ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
ιθ) ΔΑΝ, η Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
κ) ΔΕΚΝ, η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
κα) Απόφοιτος Α.Ε.Ν. ή Α.Δ.Σ.Ε.Ν, το πρόσωπο που έχει αποφοιτήσει από την Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού ή Ανώτερη Δημόσια Σχολή Εμπορικού Ναυτικού.
κβ) Απόφοιτος ΣΔΣΛ, το στέλεχος Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.) που έχει αποφοιτήσει από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικών.
κγ) Προσωπικό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. και πολιτικοί υπάλληλοι που υπηρετούν σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
Να προστεθεί άρθρο όπως ακριβώς είναι το άρθρο 11 του Ν. 4361/2016 σχετικά με το επίδομα εξομάλυνσης και για τα στελέχη του ΛΣ-ΕΛΑΚΤ.
«Προκειμένου περί συζύγων, που τελούν σε διάσταση ή διαζευγμένων ή αγάμων, που έχουν τέκνα που αναγνωρίζονται ως προστατευόμενα μέλη της οικογένειας για τον προσδιορισμό του φόρου εισοδήματος ή αποδεδειγμένα καταβάλλουν διατροφή, το επίδομα εξομάλυνσης μισθολογικών διαφορών ορίζεται σε διακόσια δώδεκα ευρώ και ενενήντα τέσσερα λεπτά (212,94€).»
Εάν μου ζητούσαν να κάνω κάτι για να καταστρέψω τον θαλάσσιο τουρισμό της χώρας θα έφερνα αυτή ακριβώς τη διάταξη η οποία αυξάνει το κόστος παραμονής ενός σκάφους στην Ελλάδα από 25% έως 45%.
Είναι η περίοδος που προσπαθούμε να προσελκύσουμε τα σκάφη που θέλουν να εγκαταλείψουν την Τουρκία η οποία πρόσφατα μείωσε το ΦΠΑ για τους Τούρκους πολίτες ενώ για τους ξένους είναι μηδέν.
‘Οταν στην Ιταλία εφαρμόσθηκε παρόμοιος φόρος το 2012, έφυγαν στις γειτονικές χώρες περίπου 25.000 σκάφη.
Ουδείς από τους αρμόδιους και εμπνευστές γνωρίζει πόσα χρήματα μπορεί να εισπράξει το κράτος από την επιβολή αυτού του τέλους και βέβαια ουδείς θέλει να ακούσει ποιες θα είναι οι απώλειες (άμεσες και έμμεσες).
Πλανώνται όσοι νομίζουν ότι οι ξένοι θα πληρώσουν τέτοιο χαράτσι.
ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΓΡΑΦΟ ΚΓ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΟΙ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΟΙ ΥΠΑΛΗΛΛΟΙ ΤΩΝ ΠΕΙΡΦΕΡΙΑΚΩΝ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΕΩΝ ΠΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΕΙΟΥΝ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΣΕ ΠΛΟΙΑ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥΣ (ΔΙΕΘΝΗΣ ΥΓΕΙΟΝΟΙΜΙΚΩΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ, ΕΘΝΙΚΗ ΥΓΕΙΟΝΟΜΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΚΥΑ 3522- ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ MLC)