1. Σκοπός του παρόντος Μέρους είναι:
α) ο καθορισμός των ελαχίστων προσόντων του προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής που διενεργεί επιθεωρήσεις/ελέγχους σε πλοία, εταιρείες, λιμενικές εγκαταστάσεις και λιμένες, Αναγνωρισμένους Οργανισμούς και Αναγνωρισμένους Οργανισμούς Ασφαλείας,
β) ο επαναπροσδιορισμός των ελαχίστων προσόντων των επιθεωρητών Κράτους Λιμένα και των επιθεωρητών της οδηγίας 1999/35/ΕΚ και
γ) ο καθορισμός του γενικού πλαισίου εκπαίδευσης και διατήρησης επάρκειας των επιθεωρητών/ελεγκτών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καθώς και των προσόντων των εκπαιδευτών τους.
Στο πεδίο εφαρμογής του Μέρους αυτού δεν περιλαμβάνονται οι επιθεωρητές των Τοπικών Κλιμακίων Επιθεώρησης (ΤΚΕΠ), τα προσόντα των οποίων καθορίζονται στο π.δ. 345/2000 «Τοπικά Κλιμάκια Επιθεώρησης Πλοίων» (Α΄298), όπως ισχύει κάθε φορά, καθώς και οι επιθεωρητές των συστημάτων ΗΣΚΘΕΕΑ ή/και Καταγραφής, σύμφωνα με τα π.δ. 120/97 «Εγκατάσταση ή χρησιμοποίηση ηλεκτρονικού συστήματος κράτησης θέσεως και έκδοσης εισιτηρίων επιβατών και αποδείξεων μεταφοράς οχημάτων στα επιβατηγά και επιβατηγά -οχηματαγωγά πλοία» (Α΄ 110) και π.δ. 23/99 «Καταγραφή των ατόμων που ταξιδεύουν με επιβατηγά πλοία που εκτελούν πλόες προς ή από Ελληνικούς Λιμένες, σύμφωνα με την οδηγία 98/41/Ε.Κ. του Συμβουλίου της 18ης Ιουνίου 1998 και άλλες διατάξεις» (Α΄17), όπως τροποποιήθηκαν και ισχύουν».
Αρχική Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 01 – Σκοπός και πεδίο εφαρμογής
Άρθρο 01 – Σκοπός και πεδίο εφαρμογής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Σκοπός και πεδίο εφαρμογής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 03 – ΠιστοποίησηΆρθρο 03 – Πιστοποίηση
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Προσόντα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 05 – Κατηγορίες πλοίωνΆρθρο 05 – Κατηγορίες πλοίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 06 – Τροποποίηση του π.δ. 16/2011 (Α’ 36)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 07 – Τροποποίηση του π.δ. 159/2006 (Α’ 168)Άρθρο 07 – Τροποποίηση του π.δ. 159/2006 (Α’ 168)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 08 – Τροποποίηση του π.δ. 314/2001 (Α’ 212)Άρθρο 08 – Τροποποίηση του π.δ. 314/2001 (Α’ 212)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 09 – Σχολή Επιθεωρητών/Ελεγκτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 – Διατήρηση επάρκειαςΆρθρο 10 – Διατήρηση επάρκειας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Προσόντα Εκπαιδευτών Επιθεωρητών/ΕλεγκτώνΆρθρο 11 – Προσόντα Εκπαιδευτών Επιθεωρητών/Ελεγκτών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 – Τελικές – Μεταβατικές – Εξουσιοδοτικές διατάξειςΆρθρο 12 – Τελικές – Μεταβατικές – Εξουσιοδοτικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 13 – Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 13 – Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 14 – Θέματα Διεθνούς Σύμβασης για τον Περιορισμό της Ευθύνης για Ναυτικές ΑπαιτήσειςΆρθρο 14 – Θέματα Διεθνούς Σύμβασης για τον Περιορισμό της Ευθύνης για Ναυτικές Απαιτήσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Τροποποίηση άρθρου 1 π.δ. 201/2007 (Α’ 227)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16 – Τροποποιήσεις και Συμπληρώσεις Κανονισμών
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 17 – Τροποποιήσεις του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 18 – Έκδοση αστυνομικών διατάξεων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 19 – Προσωπικοί Ραδιοφάροι Ένδειξης Θέσης Κινδύνου. Ορισμοί
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 – Προσωπικοί Ραδιοφάροι Ένδειξης Θέσης Κινδύνου. Πεδίο ΕφαρμογήςΆρθρο 20 – Προσωπικοί Ραδιοφάροι Ένδειξης Θέσης Κινδύνου. Πεδίο Εφαρμογής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 – Προσωπικοί Ραδιοφάροι Ένδειξης Θέσης Κινδύνου. Αρμόδια ΑρχήΆρθρο 21 – Προσωπικοί Ραδιοφάροι Ένδειξης Θέσης Κινδύνου. Αρμόδια Αρχή
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 22 – Χρήση PLB
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 23 – ΚυρώσειςΆρθρο 23 – Κυρώσεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 24 – Γενικά
- 67 ΣχόλιαΆρθρο 25 – Τακτικές και Έκτακτες μεταθέσεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 26 – Τόπος Προτίμησης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 27 – Αποσπάσεις – Διαθέσεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 28 – Συγκρότηση Συμβουλίων Μεταθέσεων – Προσφυγές
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 29 – Μετατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 30 – Διαδικασία μετατάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31 – Αρμοδιότητες Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού σε θέματα ΜετατάξεωνΆρθρο 31 – Αρμοδιότητες Συμβουλίου Επιτελικού Σχεδιασμού σε θέματα Μετατάξεων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 32 – ΚριτήριαΆρθρο 32 – Κριτήρια
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 33 – Προσφυγές – Κύρωση Πινάκων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 34 – Μεταβατικές διατάξεις
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 35 – Σύστημα Αξιολόγησης
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 36 – Αντικατάσταση της συγκρότησης του πρωτοβαθμίου και δευτεροβαθμίου Ανώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., του δευτεροβάθμιου Κατώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και του δευτεροβάθμιου Συμβουλίου κρίσεων Ανθυπασπιστών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 36 – Αντικατάσταση της συγκρότησης του πρωτοβαθμίου και δευτεροβαθμίου Ανώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., του δευτεροβάθμιου Κατώτερου Συμβουλίου κρίσεων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και του δευτεροβάθμιου Συμβουλίου κρίσεων Ανθυπασπιστών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 37 – Εξομοίωση των δοκίμων Λιμενοφυλάκων, Υπαξιωματικών και Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ως προς τις ρυθμίσεις της μόνιμης διαθεσιμότητας, με τα εν ενεργεία στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία κατέστησαν σωματικώς ανίκανα κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας ή ένεκα αυτήςΆρθρο 37 – Εξομοίωση των δοκίμων Λιμενοφυλάκων, Υπαξιωματικών και Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ως προς τις ρυθμίσεις της μόνιμης διαθεσιμότητας, με τα εν ενεργεία στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. τα οποία κατέστησαν σωματικώς ανίκανα κατά την εκτέλεση της υπηρεσίας ή ένεκα αυτής
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 38 – Δυνατότητα τοποθέτησης ανώτερων Αξιωματικών στο γραφείο του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.Άρθρο 38 – Δυνατότητα τοποθέτησης ανώτερων Αξιωματικών στο γραφείο του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 39 – Δυνατότητα ανάκλησης στην ενέργεια μόνο για σοβαρές ασθένειες
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 40 – Ρύθμιση θεμάτων Αξιωματικών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υγειονομικών
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 41 – Τροποποίηση οργανικών θέσεων
- 182 ΣχόλιαΆρθρο 42 – Υπολογισμός χρόνου στρατιωτικής θητείας για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 43 – Πειθαρχική Δίωξη Μ.Υ.Α/Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 44 – Δελτία Ταυτότητας Στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 45 – Αποστρατευτικός Βαθμός Σημαιοφόρων ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 46 – Παροχή Υπηρεσιών Υγείας από ΕΟΠΥΥ
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 47 – Ειδικά τυπικά προσόντα προαγωγής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 48 – Υπηρεσία Εσωτερικών Υποθέσεων
- 12 ΣχόλιαΆρθρο 49 – Λιμεναρχείο Αγίου Όρους
- 20 ΣχόλιαΆρθρο 50 – Κατάταξη Λιμενικών Τμημάτων
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 51 – Εκπροσώπησης Στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 52 – Θέματα Λιμενικής Αστυνομίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 53 – Τροποποιήσεις του ν. 4058/2012Άρθρο 53 – Τροποποιήσεις του ν. 4058/2012
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 54 – Προγραμματικές Συμβάσεις Ανάθεσης Δημόσιας Υπηρεσίας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 55 – Τροποποιήσεις Νόμου 2932/2001 (Α’ 145)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 56 – Προστασία των εργαζομένων σε ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 57 – Τροποποιήσεις του ν. 3709/2008 “Δικαιώματα-υποχρεώσεις επιβατών και μεταφορέων στις τακτικές θαλάσσιες μεταφορές και άλλες διατάξεις” (Α΄ 213)
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 58 – Μεταρρύθμιση του συστήματος εισαγωγής και εκπαίδευσης στελεχών σε παραγωγικές σχολές ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 59 – Παροχή Δικαιώματος Υγειονομικής Περίθαλψης στα Ναυτικά Νοσοκομεία στους υπαλλήλους και τα μέλη των οικογενειών των εν ενεργεία και συνταξιούχων Πολιτικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 60 – Υγειονομική Υποστήριξη του Πολιτικού Προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 61 – Ωρομίσθιο προσωπικό ΚΕΣΕΝ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 62 – Τροποποιήσεις π.δ. 749/1977Άρθρο 62 – Τροποποιήσεις π.δ. 749/1977
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 63 – Τροποποίηση ν. 4429/2016Άρθρο 63 – Τροποποίηση ν. 4429/2016
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 64 – Έλεγχος Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 65 – Τροποποίηση Νόμου 2935/2001
- 24 ΣχόλιαΆρθρο 66 – Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 67 – Νομιμοποίηση Υφιστάμενων Λιμενικών Υποδομών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 68 – Συμμετοχή Λιμενικών Ταμείων στην ΕΛΙΜΕ και σε Διεθνείς Ενώσεις Λιμένων
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 69 – Προσβασιμότητα ΑΜΕΑ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 70 – Χρήση έκτασης ΟΛΠΑ ΑΕΆρθρο 70 – Χρήση έκτασης ΟΛΠΑ ΑΕ
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 71 – Βεβαίωση και είσπραξη τελών από το προσωπικό των Λιμενικών ή Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 72 – Συμπλήρωση διατάξεων για τα λιμενικά έργα (Ν.2971/2001)
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 73 – Στελέχωση Πλοηγικής Υπηρεσίας
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 74 – Αδειοδότηση έργων σε περιοχές ΟΤΑ
- 51 ΣχόλιαΆρθρο 75 – Τροποποιήσεις του ν. 4256/2014 (Α’ 92)
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 76 – Συμμετοχή στην Ε.Σ.Α.Λ. εκπροσώπου της Π.Ε.Π.Ε.Ν
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 77 – Κατασκευές εντός περιοχών δικαιοδοσίας των φορέων διοίκησης και εκμετάλλευσης Λιμένων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 78 – Τροποποίηση του άρθρου 24 του ν. 2971/2001
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 79 – Σύσταση Κοινού Υπηρεσιακού Συμβουλίου στο Λιμενικό Ταμείο Ν. Χανίων με αρμοδιότητα στους Υπαλλήλους όλων των Λιμενικών Ταμείων εποπτείας ΥΝΑΝΠ
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 80 – Αποκατάσταση της καλής νομοθέτησης σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής ΠολιτικήςΆρθρο 80 – Αποκατάσταση της καλής νομοθέτησης σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 81 – Ρύθμιση θεμάτων Οίκου Ναύτου
- 119 ΣχόλιαΆρθρο 82 – Ρύθμιση Θεμάτων Υπαξιωματικών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 32 ΣχόλιαΆρθρο 83 – Ενίσχυση της διαφάνειας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- 22 ΣχόλιαΆρθρο 84 – Αξιοποίηση Στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ σε θέσεις εξωτερικού
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 85 – Ενίσχυση της διαφάνειας στη διαδικασία έκδοσης αστυνομικών αδειών πετρέλευσηςΆρθρο 85 – Ενίσχυση της διαφάνειας στη διαδικασία έκδοσης αστυνομικών αδειών πετρέλευσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 86 – Δια βίου μάθηση στελεχών ΛΣ-ΕΛΑΚΤ
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 87 – Συμβούλιο Εμπορικού Ναυτικού (Σ.Ε.Ν)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 88 – Θέματα Ν.Α.Τ.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 89 – Αναγκαστική εκτέλεση κατά πλοίου
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 90 – Αντικατάσταση στο άρθρο 126 του ΚΔΝΔΆρθρο 90 – Αντικατάσταση στο άρθρο 126 του ΚΔΝΔ
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 91 – Άδειες επαγγελματικών πλοίων αναψυχής
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 92 – Πλωτά ανυψωτικά συστήματα φύλαξης σκαφών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 93 – Τροποποίηση άρθρου 11 του ν. 3922/20111 (Α΄35)Άρθρο 93 – Τροποποίηση άρθρου 11 του ν. 3922/20111 (Α΄35)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 94 – Εγκατάσταση και λειτουργία προσωρινών μονάδων αφαλάτωσηςΆρθρο 94 – Εγκατάσταση και λειτουργία προσωρινών μονάδων αφαλάτωσης
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 95 – Συμμετοχή Ο.Ν.Π.Ε. στα Δ.Σ. των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 96 – Τροποποίηση του ν. 3079/2002Άρθρο 96 – Τροποποίηση του ν. 3079/2002
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 97 – Επίδομα απολύτου αναπηρίας για συνταξιούχους ΝΑΤ
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 98 – Σύσταση Συμβουλίου Συνδυασμένων Μεταφορών
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 99 – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 13 του ν. 3622/2007 (Α’ 281)Άρθρο 99 – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 13 του ν. 3622/2007 (Α’ 281)
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 100 – Τροποποίηση παρ. 2 του άρθρου 8 του ν. 3622/2007 (Α΄281), όπως τροποποιήθηκε με το εδάφιο 2 της παρ. 7 του άρθρου 12 του ν. 4150/2013 (Α΄102)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 101 – Τροποποίηση παρ. 2Β, άρθρο 18, του π.δ. 28/28.07.1931 (Α’ 239)Άρθρο 101 – Τροποποίηση παρ. 2Β, άρθρο 18, του π.δ. 28/28.07.1931 (Α’ 239)
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 102 – Θέματα ασφαλείας και πρόληψης ρύπανσης των ελληνικών πλοίων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 103 – Ρυθμίσεις θεμάτων κατασκευής, εξοπλισμού και ελέγχου ελληνικών πλοίων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 104 – Τελικές Διατάξεις
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Φεβρουαρίου 2017, 17:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Φεβρουαρίου 2017, 14:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
2 Σχόλια 823 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 3761 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου
- Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων
- Ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στο νησιωτικό χώρο και λοιπές διατάξεις
- Εκσυγχρονισμός Θεσμικού Πλαισίου για τις Θαλάσσιες Ενδομεταφορές και λοιπές διατάξεις
- Σχέδιο προεδρικού διατάγματος "Σχολές ναυαγοσωστικής εκπαίδευσης, χορήγηση άδειας ναυαγοσώστη, υποχρεωτική πρόσληψη ναυαγοσώστη σε οργανωμένες ή μη παραλίες"
- Τροποποίηση του ν. 2932/2001 - Ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στις θαλάσσιες ενδομεταφορές
- Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης που συνήφθησαν μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένων Α.Ε. και άλλες διατάξεις
- Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση για τον εκσυγχρονισμό του Συστήματος Λιμενικής Διακυβέρνησης
- Ενδυνάμωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέματα αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής
- Επιθεωρητές/ελεγκτές πλοίων, λιμένων, Αναγνωρισμένων Οργανισμών – Ρύθμιση θεμάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και άλλες διατάξεις
- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΠΛΟΙΑ
- Μεταρρύθμιση του Συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου του Ελληνικού Λιμενικού Συστήματος και άλλες διατάξεις
- Τουριστικά πλοία
- Ανασυγκρότηση Υπουργείου Ναυτιλίας
- Θαλάσσιος και Αλιευτικός Τουρισμός
Αξιότιμε κ. Υπουργέ,
Εκ μέρους και των ακολούθων Δημάρχων Δήμων που λειτουργούν Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία,
1. Αγκιστρίου, Ιωάννης Αθανασίου
2. Αιγίνης, Δημήτριςς Μούρτζης
3. Αλοννήσου, Πέτρος Βαφίνης
4. Επιδαύρου, Κωνσταντίνος Γκάτζιος
5. Θήρας, Αναστάσιος Νικόλαος Ζώρζος
6. Κυθήρων, Ευστράτιος Χαρχαλάκης
7. Μαρκοπούλου Μεσογαίας, Σωτήριος Μεθενίτης
8. Πόρου, Ιωάννης Δημητριάδης
9. Ρεθύμνης, η Πρόεδρος του ΔΛΤ, Ειρήνη Κουτσαλεδάκη
10. Σπετσών, Παναγιώτης Λυράκης
11. Τροιζηνίας – Μεθάνων, Κωνσταντίνος Καραγιάννης
οι οποίοι και μέ έχουν εξουσιοδοτήσει σχετικά (η σχετική εξουσιοδότηση θα αποσταλεί στο γραφείο σας σε έντυπη μορφή), σάς παραθέτω κοινή μας επιστολή, με επισυναπτόμενο Υπόμνημα με σημεία/προτάσεις που χρήζουν νομοθετικής ρύθμισης ή ερμηνείας.
Με τιμή,
Ιωάννης Δημητριάδης, Δήμαρχος Πόρου
Κοινή Επιστολή Δημάρχων:
Όπως είναι γνωστό, το νομικό πλαίσιο που αφορά στην εποπτεία των ζωνών λιμένα, των οποίων η διαχείριση ασκείται από Δημοτικά Λιμενικά Ταμεία, αφήνει τεράστια περιθώρια για διαφορετικές ερμηνείες σχετικά με το τι επιτρέπεται και τι όχι και με το ποιες διαδικασίες απαιτούνται για την εκτέλεση αναγκαίων δράσεων. Έτσι, ανάλογα με την αντίληψη της κάθε Λιμενικής αρχής ή και την σχέση της με την κάθε δημοτική αρχή, η ίδια δράση μπορεί να επιτραπεί, να απαγορευθεί ή διακοπεί. Αυτό έχει συχνά σαν αποτέλεσμα οι διοικήσεις των Δ.Λ.Τ. να μην μπορούν να προγραμματίσουν και να εκτελέσουν τις δράσεις τους, αλλά και κατεπείγουσες δράσεις να καθυστερούν πάρα πολύ. Αποτελώντας κατά τεκμήριο εκείνους, που, μέσα από την καθημερινή διοίκηση των Δ.Λ.Τ., διαθέτουν την μεγαλύτερη εμπειρία για να προσδιορίσουν τα σημεία εκείνα των διατάξεων που χρήζουν ερμηνείας ή τροποποίησης, σάς παραθέτουμε ακολούθως τις προτάσεις μας αναφορικά με το συγκεκριμένο Νομοσχέδιο, πολλές εκ των οποίων διαπιστώνουμε με ικανοποίηση ότι ήδη έχουν ενταχθεί σε αυτό. Παρακαλούμε πολύ, δε, να εξεταστεί με προσοχή και η δυνατότητα ένταξης και όσων προτάσεων δεν περιλαμβάνονται μέχρι στιγμής στο Νομοσχέδιο.
1) Οδηγίες για την εφαρμογή του ά. 18 του Ν.2971/2001 και του ά. 210 του Ν. 4072/2012, αναφορικά με την έννοια και τον ορισμό των έργων εντός ΧΖΛ:
α) Οι κατωτέρω δράσεις συνιστούν εργασίες και όχι έργα και συνεπώς δεν υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής των ως άνω διατάξεων, αλλά για την εκτέλεσή τους αρκεί Απόφαση μόνο του φορέα διαχείρισής τους:
i) Οι εργασίες συντήρησης, επισκευής και αντικατάστασης υφισταμένων στοιχείων των λιμενικών υποδομών, τα οποία δεν έχουν κατασκευασθεί επί του εδάφους ή του υπεδάφους του λιμένων, αλλά έχουν τοποθετηθεί επί αυτών, όπως μπίντες, δέστρες, προσκρουστήρες, αλυσίδες αγκύρωσης πλωτών εξεδρών, αγκυροβόλια, φρεάτια, κολώνες ρευματοδότησης και υδροδότησης, βάνες υδροδότησης, πλακοστρώσεις κρηπιδωμάτων, καταστρώματα πλωτών και πασσαλωτών εξεδρών, υποδομές πυρασφάλειας, φθαρμένα υλικά κρηπιδωμάτων, πάγκοι αναμονής, δικτύων και κολώνων φωτισμού, κ.α.
ii) Οι εργασίες συντήρησης, αντικατάστασης, επέκτασης και αναβάθμισης υφιστάμενων υπόγειων ή υπέργειων κοινωφελών δικτύων και υποδομών (ύδρευσης, αποχέτευσης, ομβρίων, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροδότησης).
iii) Οι εργασίες εγκατάστασης και επέκτασης δικτύων και πυλώνων ρευματοδότησης και υδροδότησης σκαφών, εφόσον συνοδεύονται από ηλεκτρομηχανολογικό σχέδιο.
iv) Οι πάσης φύσεως εργασίες απόφραξης – απομάκρυνσης φερτών υλικών (διαύλων, φρεατίων και αγωγών) ανεξαρτήτως του φορέα διαχείρισής τους, είτε είναι πάγιες και αναμενόμενες, είτε είναι κατεπείγουσες.
v) Χωματουργικές και κηπουρικές εργασίες και εργασίες κοπής, εκρίζωσης και φύτευσης δένδρων.
vi) Συντήρηση, αντικατάσταση και τοποθέτηση πάγκων αναμονής, κοινού επιβατών (παγκακίων, στεγάστρων, ομπρελών και υποδομών Α.Μ.Ε.Α.)
vii) Καθαρισμός συντήρηση και διάστρωση υφιστάμενης άμμου σε παραλίες.
β) Διευκρινίζεται ότι τα έργα κοινωφελών δικτύων και υποδομών (ύδρευσης, αποχέτευσης, ομβρίων, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροδότησης) που βρίσκονται στο έδαφος ή υπέδαφος της ζώνης λιμένα, αλλά δεν εξυπηρετούν τις ανάγκες του λιμένα όπως αυτές ορίζονται στις σχετικές διατάξεις, δεν αποτελούν λιμενικά έργα κατά την έννοια του Νόμου και επομένως οι φορείς διαχείρισης τους δεν είναι τα Δ.Λ.Τ., αλλά οι φορείς που έχουν την αρμοδιότητα ανάπτυξης των αντίστοιχων δικτύων (Ο.Τ.Α., πάροχοι τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροδότησης κτλ).
2) Οδηγίες σχετικά με την άσκηση των αρμοδιοτήτων των κατά τόπους Λιμενικών Αρχών στη ζώνη λιμένα (συμμετοχή στα ΔΣ των ΔΛΤ, βεβαίωση παραβάσεων στην ΧΖΛ):
α) Οι εκπρόσωποι των Λιμενικών Αρχών, οι οποίοι μετέχουν εξ officio στα ΔΣ των κατά τόπους Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων, μπορούν να καταψηφίζουν τις εισηγήσεις της διοίκησης, μόνον εφόσον αιτιολογούν την αρνητική ψήφο τους με νομική αιτιολογία. Σε περίπτωση καταψήφισης Αποφάσεων χωρίς αιτιολόγηση ή με αιτιολόγηση μη αποδιδόμενη σε νομική βάση, θα διατάσσεται αυτομάτως Ε.Δ.Ε. για τον καταλογισμό πειθαρχικών ευθυνών.
β) Σε περίπτωση που μια Λιμενική Αρχή βεβαιώνει ή επικαλείται ή αναφέρει αρμοδίως ενώπιον τρίτων Υπηρεσιών παραβάσεις ή παραβατικές συμπεριφορές εντός της ζώνης λιμένα, οι οποίες αποδεδειγμένα είχαν συντελεσθεί και στο παρελθόν και τελούσαν αποδεδειγμένα σε γνώση της, χωρίς αυτή να είχε πράξει αναλόγως, θα διατάσσεται αυτομάτως Ε.Δ.Ε. για την εξακρίβωση των λόγων που η σχετική βεβαίωση, επίκληση ή αναφορά δεν είχε συντελεσθεί και στο παρελθόν και για τον εντοπισμό των πειθαρχικά ή ποινικά υπαίτιων για την παράλειψη αυτή.
γ) Η διαπίστωση κατ’ υποτροπή διευκόλυνσης πρόσδεσης σκαφών και υπόδειξης θέσεων ελλιμενισμού από άτομα μη – αδειοδοτημένα προς τούτο, στοιχειοθετεί το αδίκημα της άγρας πελατών, και στην δεύτερη περίπτωση, επιπλέον, το αδίκημα της αντιποίησης αρχής, και διώκεται σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις.
3) Κατάργηση της αρμοδιότητας της Λιμενικής Αρχής για αδειοδότηση καβοδετών από και ανάθεσή της στα Δ.Λ.Τ. με καθορισμό σχετικών κριτηρίων:
Οι σχετικές άδειες θα χορηγούνται από τους Προέδρους των κατά τόπους Δ.Λ.Τ., κατόπιν πρόσκλησης και αξιολόγησης, ανάλογα με τις ανάγκες των λιμένων, οι οποίες θα προσδιορίζονται αριθμητικά με Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου τους. Υποχρεωτικές προϋποθέσεις για την δυνατότητα έκδοσης τέτοιας άδειας θα είναι α) η κατοχή διπλώματος ταχυπλόου, ιστιοπλοΐας ή εμπορικού ναυτικού και β) η γνώση ξένων γλωσσών και υποχρεωτικά αγγλικών και επιπλέον κριτήρια αξιολόγησης θα είναι α) η εντοπιότητα και β) η προϋπηρεσία. Για την παροχή υπηρεσιών εκ μέρους των καβοδετών αυτής της κατηγορίας να καθιερωθεί τιμολόγιο τελών καβοδεσίας ανά κατηγορία/μέγεθος σκαφών. Πέρα από τις άδειες που θα εκδίδει το Δ..Λ.Τ. για την εξυπηρέτηση των αναγκών του λιμένα, οφείλει να εκδίδει επιπλέον και άδειες κατόπιν αιτήματος ακτοπλοϊκών εταιριών και εταιριών θαλάσσιου τουρισμού για αδειοδότηση συνεργαζομένων ατόμων με αυτές, χωρίς στις τελευταίες περιπτώσεις να εξετάζεται η πλήρωση των ανωτέρω υποχρεωτικών προϋποθέσεων και κριτηρίων αξιολόγησης. Και στις δύο περιπτώσεις χορήγησης αδειών, θα απαγορεύεται η χορήγηση άδειας σε άτομα που σχετίζονται με καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος και πώλησης καυσίμων.
4) Εξαίρεση έργων συντήρησης, αντικατάστασης, επέκτασης και αναβάθμισης υφιστάμενων υπόγειων ή υπέργειων κοινωφελών δικτύων και υποδομών από την εφαρμογή του ά. 18 του Ν.2971/2001 και του ά.210 του Ν.4072/2012:
Τα έργα συντήρησης, αντικατάστασης, επέκτασης και αναβάθμισης υφιστάμενων υπόγειων ή υπέργειων κοινωφελών δικτύων και υποδομών (ύδρευσης, αποχέτευσης, ομβρίων, τηλεπικοινωνιών, ηλεκτροδότησης), ανεξαρτήτως του φορέα διαχείρισής τους, εξαιρούνται από την εφαρμογή του ά. 18 του Ν.2971/2001 και του ά.210 του Ν.4072/2012 και για την εκτέλεσή τους δεν απαιτείται Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ανάπτυξης.
5) Δυνατότητα απασχόλησης υπαλλήλων υποστήριξης Δ.Λ.Τ.:
Οι εισπράξεις των Λιμενικών Τελών θεωρούνται ανταποδοτικά τέλη και έτσι τα ΔΛΤ έχουν τη δυνατότητα απασχόλησης υπαλλήλων είσπραξης, συντήρησης και εξυπηρέτησης όταν οι π/υ τους είναι πλεονασματικοί ή ισοσκελισμένοι.
6) Δυνατότητα έκπτωσης επί των λιμενικών τελών για τους δημότες του οικείου Δήμου την χειμερινή περίοδο:
Τα ΔΛΤ δύνανται να προβαίνουν στις μέγιστες εκπτώσεις τελών ελλιμενισμού που προβλέπονται στην υπ αριθμ 8122.1/29/2014ΚΥΑ (40%) κατά τους μήνες Νοέμβριο έως Μάρτιο, χωρίς την υποχρέωση προκαταβολής του ποσού, για τους κατόχους σκαφών που είναι δημότες των Δήμων στους οποίους υπάγονται τα ΔΛΤ.
Μήπως πρέπει να ρυθμιστούν και θέματα ναυαγίων και απομάκρυνση τους από τα λιμάνια αρμοδιότητος Δημοτικών Λιμενικών ταμείων ή Λιμενικών ταμείων γενικά, διότι ο 2881/2001 δεν καλύπτει?