Αρχική Σύσταση Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών ΠροϊόντωνΒ. ΕιδικάΣχόλιο του χρήστη Νικόλαος Γούναρης | 28 Ιουνίου 2010, 17:03
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Απαντήσεις επί της πρότασης του ΥΠ.Α.Α.Τ. για τη σύσταση Μητρώου Εμπόρου Γεωργικών Προϊόντων. Με μια πρώτη ματιά ένας καλόπιστος παρατηρητής δεν θα μπορούσε να μην διακρίνει την προχειρότητα του κειμένου που δίδεται για διαβούλευση. Ο στόχος, για τον οποίο ακολουθείται μια ακόμη γραφειοκρατική διαδικασία, να “ελεγχθεί” η αγορά αγροτικών προϊόντων και να τιμωρηθούν οι “κακοί” έμποροι που εκμεταλλεύονται τους “κακόμοιρους” αγρότες είναι παραπάνω από προφανής. Τέτοιου τύπου σταλινικό κατασκεύασμα είχα καιρό να δω. Εγώ έμπορος αγροτικών προϊόντων δεν είμαι αλλά ούτε και αγρότης. Όμως δεν μπορώ παρά να σταθώ σε μερικά σημεία του κειμένου που είναι πέρα από το ισχύον εθνικό και ευρωπαϊκό δίκαιο. 1. Στο μητρώο θα εγγράφονται υποχρεωτικά όσοι κάνουν εμπορία ή διαμεσολαβούν στην εμπορία αγροτικών προϊόντων. Δηλαδή ένα αλλοδαπό νομικό πρόσωπο που εμπορεύεται αγροτικά προϊόντα ας πούμε στη Γερμανία θα υποχρεωθεί να εγγραφεί σε ελληνικό μητρώο για να εκτελέσει τη συναλλαγή. Αυτό αντίκειται απόλυτα στο ευρωπαϊκό δίκαιο που αφορά τη ελευθερία στην ασκούμενη επιχειρηματικότητα εντός Ε.Ε. Εν ολίγοις όποιος είναι νόμιμος στη Γερμανία με τις προϋποθέσεις που θέτει εκεί η νομοθεσία είναι αυτόματα και στην Ελλάδα χωρίς την ανάγκη εγγραφής σε κάποιο μητρώο ή άλλη διαδικασία. 2. Αναφέρεται ότι σε όσους επιχειρούν εμπορία χωρίς εγγραφή θα επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις. Δηλαδή, τι είδους διοικητικές κυρώσεις μπορούν να επιβληθούν σε ένα φυσικό πρόσωπο που επιχειρεί εμπορία να του κόψουν την είσοδο στο καφενείο για ένα μήνα ή να μην του εκδίδουν πιστοποιητικό γέννησης; Άλλου τύπου κυρώσεις μπορούν να επιβληθούν αλλά σίγουρα δεν μπορεί να είναι διοικητικές. 3. Έστω ότι κάποιος που διαγράφεται προσωρινά από το μητρώο είναι και μέτοχος κατά μειοψηφία του 20% μιας ΑΕ εμπορίας αγροτικών προϊόντων. Σύμφωνα με τα γραφόμενα θα πρέπει και η εταιρεία αυτή για το ίδιο χρονικό διάστημα να αποκλείεται από την εμπορία αγροτικών προϊόντων πράγμα μάλλον παράνομο. Επίσης πως αποδεικνύεται το παρένθετο και το συνδεδεμένο άραγε. 4. Επίσης οι οικονομικές διαφορές απ’ όσο γνωρίζω λύνονται μεταξύ των διαδίκων στα αστικά και όχι στα ποινικά δικαστήρια για όλους τους Έλληνες. Είναι αντισυνταγματικό και παράνομο να ισχύει κάτι διαφορετικό για τους φίλους αγρότες απ’ ότι για τους άλλους Έλληνες πολίτες. Είπαμε ισοπολιτεία και ισονομία. Η προσωποκράτηση για χρέη έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια και δεν μπορεί να επανέλθει. Τέλος εκείνο το κακουργηματικό ακούγεται εντελώς παράφωνο. Σιγά μην συλληφθεί ο έμπορος και με τη διαδικασία του αυτόφωρου. Και μια παρατήρηση για τα γενικά έτσι για το τέλος. Η καταχώρηση καταγγελιών και εγγράφων αναφορών στο μητρώο δεδομένων αποτελεί νομικά σοβαρότατο ολίσθημα. Η καταγγελία δεν αποτελεί τίποτε άλλο από την έκφραση της αντίθετης άποψης ενός μέρους και για την ορθότητά της αποφαίνονται τα δικαστήρια. Για όσο χρονικό διάστημα η καταγγελία παραμένει καταγγελία δεν πρέπει να της προσδίδονται ιδιότητες που δεν μπορεί να έχει και για το λόγο αυτό δεν μπορεί να καταχωρηθεί σε καμία βάση δεδομένων. Μπορεί να καταχωρηθεί μόνον όταν γίνει απόφαση. Γραφειοκρατικό, σταλινικό, αναποτελεσματικό, παράνομο, παράτυπο. Με άλλα λόγια όποιος δεν θέλει να ζυμώσει 1000 χρόνια κοσκινίζει.