Αρχική Σύσταση Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών ΠροϊόντωνΒ. ΕιδικάΣχόλιο του χρήστη Γεώργιος Πολυχρονάκης | 2 Ιουλίου 2010, 14:21
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
<!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} --> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} st1\:*{behavior:url(#ieooui) } <!-- /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1593833729 1073750107 16 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} p.MsoTitle, li.MsoTitle, div.MsoTitle {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-link:"Τίτλος Char"; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:center; mso-pagination:widow-orphan; mso-layout-grid-align:none; text-autospace:none; font-size:12.0pt; font-family:"Arial","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-language:EN-US; font-weight:bold;} p.MsoBodyText, li.MsoBodyText, div.MsoBodyText {mso-style-unhide:no; mso-style-link:"Σώμα κειμένου Char"; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:justify; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:"Arial","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:"Times New Roman";} span.Char {mso-style-name:"Σώμα κειμένου Char"; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:"Σώμα κειμένου"; mso-ansi-font-size:11.0pt; font-family:"Arial","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Arial; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-hansi-font-family:Arial;} span.Char0 {mso-style-name:"Τίτλος Char"; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:Τίτλος; mso-ansi-font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:"Arial","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Arial; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial; mso-fareast-language:EN-US; font-weight:bold;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:737166821; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:2029003356 67633157 1254550996 -205855598 67633153 67633155 67633157 67633153 67633155 67633157;} @list l0:level1 {mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:; mso-level-tab-stop:46.4pt; mso-level-number-position:left; margin-left:46.4pt; text-indent:-18.0pt; font-family:Wingdings;} @list l0:level2 {mso-level-start-at:3; mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:-; mso-level-tab-stop:72.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt; font-family:"Verdana","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-font-family:Verdana;} @list l0:level3 {mso-level-start-at:0; mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:–; mso-level-tab-stop:108.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt; font-family:"Arial","sans-serif"; mso-fareast-font-family:"Times New Roman";} @list l0:level4 {mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:; mso-level-tab-stop:144.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt; font-family:Symbol;} @list l1 {mso-list-id:1575553922; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:-965724380 67633169 67633177 67633179 67633167 67633177 67633179 67633167 67633177 67633179;} @list l1:level1 {mso-level-text:"%1\)"; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} --> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif";} Απόψεις και παρατηρήσεις επί της πρότασης του ΥΠ.Α.Α.Τ. για τη σύσταση Μητρώου Εμπόρου Γεωργικών Προϊόντων. Κα Υπουργέ Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν κατέστη δυνατή μια συνάντηση μαζί σας για να σας εκθέσουμε τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο της εξαγωγής των νωπών φρούτων και λαχανικών, επιτρέψτε μας να σας παραθέσουμε εν συντομία τις απόψεις μας που μας ζητάτε επί του θέματος της σύστασης Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων, αν και κατά καιρούς έχουμε εγγράφως απευθυνθεί σ εσάς για αντιμετώπιση πολλών θεμάτων απ αυτά που άπτονται στο σκέλος Α της εισήγησής σας. Γενικές Παρατηρήσεις Συμφωνούμε μαζί και με άλλες παρεμβάσεις ότι το προτεινόμενο Μητρώο είναι Γενικό ,πρόχειρο, αόριστο και αν είναι να χρησιμοποιηθεί ως περιγράφεται μόνο στα έγγραφα συναλλαγής για ταυτοποίηση των εμπόρων τότε δεν χρειάζεται διότι αυτό επιτυγχάνεται από τον ΑΦΜ και μέσω αυτού τον ΚΑΔ του ΤΑΧΙS Ο Συντάκτης αναφέρει την ύπαρξη Μητρώου Εμπόρων Νωπών Οπωροκηπευτικών που έχει θεσπισθεί με βάση κοινοτικούς κανονισμούς (ΚΥΑ 257543/2003, ΦΕΚ Β’ 1122/2003), και ότι «στο Μητρώο, θα μεταφερθούν, θα ενοποιηθούν, θα αποτελούν μέρος του και εφεξής θα τηρούνται όλες οι πληροφορίες και τα δεδομένα που περιλαμβάνουν, ως κλαδικά μητρώα». Αυτό σημαίνει ότι το υπάρχον Μητρώο Εμπόρων Νωπών Οπωροκηπευτικών θα απορροφηθεί από το γενικό Μητρώο Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων . Μήπως διαπιστώθηκε αδυναμία εφαρμογής του αυστηρότατου Μητρώου Εμπόρων Οπωροκηπευτικών που έχει καθιερωθεί από το 2003 και επιδιώκεται με την υπαγωγή του στο Γενικό Μητρώου να «νομιμοποιηθούν» (συγχωρήστε μας την καχυποψία) έμποροι χωρίς τήρηση κανόνων ποιότητας, τυποποίησης, ιχνηλασιμότητας στα προϊόντα μεταξύ του αγρότη και του καταναλωτή ? Πρόθεσή είναι να απαλλαχθούν από τις αντίστοιχες υποχρεώσεις εισαγωγείς γεωργικών προϊόντων, δεδομένου ότι το προτεινόμενο Γενικό αφορά μόνο το εμπόριο των ‘εγχωρίως παραγόμενων γεωργικών προϊόντων’ ? Θα «νομιμοποιηθεί» το εμπόριο οπωροκηπευτικών «βαλκάνιων κ.α. μεταφορέων – εμπόρων» κατ ευθεία από τον αγρό ’εφ όσον κάνει εγγραφή στο Γενικό χωρίς την υποχρέωση τυποποίησης , και χωρίς την απόκτηση των απαραίτητων φορολογικών κ.α υποχρεώσεων ???? Παραθέτουμε εν συντομία τις έγγραφες προτάσεις μας που υπεβλήθησαν στις 18.2.2010 για την έκδοση ΚΥΑ προκειμένου να διορθωθούν οι διαπιστωμένες ελλείψεις της ήδη υφισταμένης ΚΥΑ που διέπει το Μητρώο Εμπόρων Οπωροκηπευτικών Μητρώο Εμπόρων Οπωροκηπευτικών Σχετικά με τους ελέγχους τήρησης των προδιαγραφών εμπορίας που εφαρμόζονται στο τομέα των Νωπών Οπωροκηπευτικών» Η ουσιαστική εφαρμογή της υφιστάμενης Κ.Υ.Α για τη λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του Καν. (ΕΚ) 1148/2001 της Επιτροπής Ε.Ε ,των υπουργών Οικονομίας, Εσωτερικών ,Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και η οποία αφορά τους ελέγχους τήρησης των προδιαγραφών εμπορίας των οπωροκηπευτικών με την υποχρέωση θεσμοθέτησης Μητρώου Εμπόρων (Βάση Συναλλασομένων), ήταν και είναι από τις προτεραιότητες που ο Σύνδεσμος μας από το 1992 αγωνίστηκε να καθιερωθούν και εφαρμοσθούν στην χώρα μας, προκειμένου, εκτός των άλλων, να απαλλαγεί ο κλάδος από αφερέγγυους και περιστασιακούς εξαγωγείς-εμπόρους. Δυστυχώς τα θεσμοθετηθέντα εφαρμόζονται πλημμελώς ή και με περίεργο τρόπο χαλαρά και με ανοχές απ όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες νομαρχιακές, περιφερειακές και κεντρικές. Η σωστή και έγκυρη εφαρμογή της ΚΥΑ συντελεί στην προσαρμογή της χώρας μας προς το κοινοτικό δίκαιο ,με την λειτουργία των μηχανισμών ελέγχου της ποιότητος των διακινουμένων και στο εσωτερικό της χώρας νωπών οπωροκηπευτικών , διευκολύνεται η ιχνηλασιμότητα της πορείας του προϊόντος από τον παραγωγό έως το ράφι προωθώντας τον έλεγχο της ποιότητας, υγιεινής και ασφάλειας των φρούτων και λαχανικών προς όφελος τόσον του παραγωγού αλλά και του καταναλωτή. Επίσης με την εφαρμογή των εμπορικών προδιαγραφών εμπορίας (Στανταρς) συσκευασίας, τυποποίησης και εμφάνισης, της καθιέρωσης ελαχίστων κριτηρίων για τα συσκευαστήρια και τυποποιητήρια η ελληνική παραγωγή θα έπρεπε ήδη να είχε προσαρμοσθεί στις ανάγκες της σύγχρονης Γεωργίας, της Ορθής Γεωργικής Πρακτικής (GAP) όσον και των απαιτήσεων των καταναλωτών.(Πιστοποίηση κατά Globalgap) Ο θεσμός που καθιερώθηκε από τον Καν.1148/2001 του «αυτοελεγχόμενου εξαγωγέα-εμπόρου οπωροκηπευτικών» ποτέ δεν ενεργοποιήθηκε στην χώρα μας, παρά την υποβολή αιτήσεων από πολλούς φορείς του κλάδου (κανείς δεν εκρίθη κατάλληλος?) ,ενώ ο θεσμός αυτός έδωσε μεγάλη ώθηση στο εξαγωγικό εμπόριο κρατών της Ε.Ε ,ανταγωνιστικών προς την χώρα μας . Δικαιούμαστε να αναρωτηθούμε μήπως η μεθόδευση αυτή έχει σχέση με το γεγονός ότι η εφαρμογή του κοινοτικού αυτού θεσμού θα εμπόδιζε την επιβολή των γνωστών πολλαπλών «χαρατσιών», ανταποδοτικών τελών ελέγχου τα αποκαλείτε. Δυστυχώς παρά την πάροδο οκτώ ετών από την δημοσίευση της οι υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ επανειλημμένως ανέχθηκαν την μη εφαρμογή της, χορήγησαν παρατάσεις της ημερομηνίας ενεργοποίησης της ΚΥΑ και με μονομερείς υπουργικές αποφάσεις τροποποιήθηκαν βασικές διατάξεις της υποχρεωτικότητας της τυποποίησης που επιβάλλει ο Κανονισμός. Το «ανοιχτό» αυτό παράθυρο υπονόμεψε την έγκυρη εφαρμογή του Κανονισμού από μεγάλη μερίδα του εμπορίου οπωροκηπευτικών στο εσωτερικό της Χώρας μας (παραγωγοί & έμποροι λαϊκών αγορών κ.α) και εμμέσως και τις εξαγωγές κυρίως προς τις γειτονικές μας χώρες. Επιτρέψτε μας να παραθέσουμε τους προβληματισμούς μας για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, κυρίως από την μη εφαρμογή της τυποποίησης στην εσωτερική αγορά, αλλά και από την ανοχή διακίνησης και εκτός Ελλάδος μη τυποποιημένων προϊόντων και να διατυπώσουμε τις παρακάτω σκέψεις - αιτήματα των μελών μας εξαγωγέων-αποστολέων φρούτων και λαχανικών αλλά και τις προτάσεις μας για τον νέο Κανονισμό και επί του κειμένου του σχεδίου της νέας ΚΥΑ, που ήταν αντικείμενο της σύσκεψης της 18.2.2010 . 1.- Η εφαρμογή των ελέγχων τυποποίησης και συσκευασίας στις εξαγωγές αποστολές νωπών οπωροκηπευτικών έπρεπε να είναι συνεχής και αυστηρή, προκειμένου να υπάρχει πλήρης εποπτεία επί της σημάνσεως και κατά συνέπεια της μέχρι τον συσκευαστή ιχνηλασιμότητος των φορτίων, όταν θα παρουσιάζονται προβλήματα υπολειμματικότητας φυτοφαρμάκων .Δυστυχώς η μη τήρησης των προδιαγραφών εμπορίας (ιδε Ρωσία) σε συγκεκριμένα προϊόντα και φορτία δεν απετέλεσαν αντικείμενο διοικητικού ελέγχου των εμπόρων αλλά και των ελαστικών ελεγκτών των φορτίων που δημιούργησαν τον κίνδυνο δυσφήμισης των προϊόντων μας. (Πληροφορίες επίσης αναφέρουν εμπορία από αλλοδαπούς μεταφορείς-εμπόρους που αγοράζουν διάφορα προϊόντα είτε απευθείας από το χωράφι ή από χονδρεμπόρους τιμολογώντας τα επ ονόματι κάποιων «εξαγωγέων-εμπόρων» με σκοπό την εξαγωγή τους . 2. Η εφαρμογή της διαδικασίας αναγγελίας των διακινουμένων προϊόντων και η καταχώρηση τους online στην Βάση Δεδομένων ως και η υποχρέωση εβδομαδιαίων δελτίων εξαγωγών και ενδοκοινοτικής διακίνησης κατά κατηγορία φορτίων αλλά και οι καταχωρήσεις των πιστοποιητικών που εκδόθηκαν κατά τα ποσοστά που προβλέπονται, δεν τηρείται από πολλές Νομαρχιακές Δ/νσεις Γεωργίας ,ενώ δεν θα έπρεπε να μπορεί να διαβαίνει τα σύνορα της πατρίδας μας κανένα φορτίο χωρίς σήμανση, ατυποποίητο και σε μη κατάλληλη συσκευασία (πληροφορίες περί διακίνησης επ.σταφυλιών που συσκευάσθηκαν στους αγρούς και διακινήθηκαν χωρίς πρόψυξη). Πρακτικές αγοράς και διακίνησης προϊόντων σε κλούβες και κιβώτια αλλά και Bins με προϊόντα που δεν έχουν υποστεί την επεξεργασία σε συσκευαστήρια που πληρούν τους Κανόνες Υγιεινής, Εμπορικών προδιαγραφών αλλά και σωστής αποθήκευσης (Ψύξης) ή πρόψυξης για προϊόντα όπου τούτο απαιτείται και σε συνθήκες μεταφοράς βάσει των προβλεπομένων προδιαγραφών, εξακολουθούν να υπονομεύουν τον στόχο όλων μας για ποιοτικώς αναβαθμισμένα εξαγόμενα-διακινούμενα ελληνικά προϊόντα. 3. Οι ελεγκτές γεωπόνοι τόσον των Νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων όσον και των Περιφερειακών Κέντρων ενώ θα έπρεπε να είναι αυστηροί στα εξαγόμενα, διακινούμενα ελληνικά οπωροκηπευτικά προϊόντα εντούτοις, ίσως και από έλλειψη ικανού αριθμού προσωπικού, διαπιστώνεται να πωλούνται στις καταναλωτικές αγορές προϊόντα μας υποβαθμισμένης ποιότητος και σε «εξευτελιστικές τιμές» . 4. Δεν συντάχθηκαν Υπουργικές Αποφάσεις για την καθιέρωση Ελάχιστων Κριτηρίων για τα τυποποιητήρια και συσκευαστήρια κατά προϊόν ή ομάδα ομοειδών προϊόντων (ως υποβληθέντα έγγραφά μας για εσπεριδοειδή και μηλοειδή). 5. Ο προβλεπόμενος θεσμός του αυτοελεγχόμενου εμπόρου οπωροκηπευτικών δεν εφαρμόστηκε ,ως παραπάνω περιγράφηκε. Σε κάθε περίπτωση ο αντίστοιχος θεσμός του Καν 1580/2007 του εγκεκριμένου εξαγωγέα θα πρέπει να εφαρμοσθεί με πρόβλεψη αυστηρών κριτηρίων χορήγησης της σχετικής άδειας με τις μέγιστες και πλέον σύγχρονές προδιαγραφές εγκαταστάσεων , μαρκετιγκ και πιστοποιήσεων τόσον των εγκαταστάσεων και Υπηρεσιών ISO,HACCP,BRC αλλά και των διακινουμένων προϊόντων GLOBALGAP. Προτείνουμε : Για την κατοχύρωση του υγιούς εξαγωγικού εμπορίου απαιτείται ουσιαστική εφαρμογή της Βάσης Συναλλασσομένων (Μητρώου) με θέσπιση. – Ελαχίστων προδιαγραφών συσκευαστηρίων – τυποποιητηρίων - Κώδικα Υγιεινής και Ασφάλειας Συσκευαστηρίων – Τυποποιητηρίων - Έκδοση Απόφασης για τα Κριτήρια Ανάλυσης Κινδύνου λαμβάνοντας υπόψη: α) Κατηγορία συναλλασσομένου β) Μέγεθος του συναλλασσομένου στην εμπορική αλυσίδα γ) Προϊόν (φύση προϊόντος, φθαρτότητα προϊόντος, εμπορική περίοδος, κλπ), δ). Αποτελέσματα από προηγούμενους ελέγχους, προκειμένου να προσδιορίζονται ο ελεγχόμενος αλλά και η συχνότητα ελέγχων σ αυτόν - Εφαρμογή της online αναγγελίας και ελέγχου των διακινουμένων οπωροκηπευτικών - Διαγραφή από το μητρώο των κατ’ εξαίρεση ,προσωρινά, εγγραφέντων παραγωγών-εμπόρων και εμπόρων χωρίς την διάθεση και χρήση συσκευαστηρίων και απαγόρευση κυκλοφορίας προϊόντων που δεν έχουν διέλθει από εγκεκριμένες εγκαταστάσεις - Ενεργοποίηση του θεσμού του εγκεκριμένου εμπόρου με αυστηρά αναλυτικώς περιγραφόμενα κριτήρια - Καθιέρωση Κώδικα Δεοντολογίας που στους βασικούς του άξονες θα περιλαμβάνονται : α) οι σχέσεις μεταξύ παραγωγών – εμπόρων, β) οι σχέσεις μεταξύ εμπόρων/εξαγωγέων και πελατών, γ) οι σχέσεις μεταξύ εμπόρων/εξαγωγέων και ενδιάμεσων δ) η αντιμετώπιση περιπτώσεων αθέμιτου ανταγωνισμού ή και ασυνεπειών απέναντι των πελατών / εισαγωγέων αλλά παραγωγών, εργατών , ασφαλιστικών εισφορών με τεκμαρτό προσδιορισμό και ε) διαδικασία επίλυσης διαφορών (βλέπε Διαιτησία) Επιβάλλεται κατά την γνώμη μας η προσθήκη στην νέα ΚΥΑ της συγκρότησης ολιγομελούς Επιτροπής παρακολούθησης της ΚΥΑ με την συμμετοχή Υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων φορέων που εμπλέκονται με την παραγωγή και εμπορία των νωπών οπωροκηπευτικών με: α) Συχνές, και αρκετά πριν την έναρξη της εμπορικής -παραγωγικής περιόδου κάθε προϊόντος συνεδριάσεις της Επιτροπής για τον καθορισμό άν χρειάζεται ημερομηνίας συγκομιδής (όπως π.χ.για τα ακτινίδια , τα επιτρ σταφύλια κ.α) β) Ανταλλαγή γνωμών προς έκδοση οδηγιών για αποφυγή πρακτικών εκ μέρους «ορισμένων ευκαιρικών εμπόρων» που θα είναι εν δυνάμει δυσφημιστικά τα αποτελέσματά τους για τα προϊόντα μας (π.χ. βάψιμο με χρωστικές ουσίες των πορτοκαλιών, συσκευασία σε Bins 300-400 κιλών προϊόντων μη εμπορευσίμων – εμβγαλμάτων χωρίς τήρηση καμιάς προδιαγραφής) και γ) Παρακολούθηση της πορείας των εξαγωγών κάθε προϊόντος για αντιμετώπιση προβλημάτων (απεργίες, λαθρομετανάστες, εισαγωγής από χώρες χαμηλού κόστους, κ.α) Με βάσει αυτές τις αρχές, την υποχρέωση καθιέρωσης Ποινολογίου και Διατάξεων διαγραφής στην Βάση Δεδομένων, προτείνουμε να συνταχθεί η νέα ΚΥΑ του Καν 1580/2007 Προτείνουμε την σύνταξη της νέας ΚΥΑ για τον Καν 1580/2007 από μηδενική βάση στηριζόμενοι σε βασικές αρχές που πρέπει από όλους τους εμπλεκόμενους να γίνουν αποδεκτές και με πολιτικές που το Υπουργείο και οι Υπηρεσίες του θα υιοθετήσουν . Κα Υπουργέ, Ζητούμε 1) Την ρητή διευκρίνηση στο υπό διαβούλευση Σχέδιο ότι «εξαιρούνται οι έμποροι Νωπών Οπωροκηπευτικών Προϊόντων» για τους οποίους υφίσταται δυνάμει Κοινοτικής Νομοθεσίας Βάση Συναλλασσομένων (Μητρώο) σ όλες τις Χώρες της Ε.Ε.-27 με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις και 2) Να εκδοθεί η ΚΥΑ για την αναβάθμιση της υφιστάμενης. Σημειώνεται ότι η σχετική διαβούλευση προς τούτο με τους φορείς, έχει τελειώσει από τον Φεβρουάριο του 2010 Έχουμε υποβάλλει προς τούτο αναλυτικές κατ άρθρο αναλυτικές απόψεις και προτάσεις (αριθ 87/17.2.10 έγγραφό μας) Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η μη έκδοσή της δεν συνδέεται με το υπό διαβούλευση Γενικό Μητρώο Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων Στήν διάθεσή σας για κάθε διευκρίνηση Για τον ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΞΑΓΩΓΗΣ, ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΦΡΟΥΤΩΝ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΧΥΜΩΝ INCOFRUIT – (HELLAS) Με εντολή & εξουσιοδότηση Δ.Σ. Γεώργιος Πολυχρονάκης