Αρχική Διαχείριση ακινήτων αρμοδιότητας Υπ.Α.Α.Τ.Άρθρο 2 ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣχόλιο του χρήστη Μεσσής Στέλιος | 25 Σεπτεμβρίου 2011, 12:47
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Θεωρώ ότι θα πρέπει να εξετασθεί εκ μέρους του Νομοθέτη και η δυνατότητα παραχώρησης της χρήσης των κοινόχρηστων και διαθέσιμων εκτάσεων αγροκτημάτων & οικισμών κυριότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης απευθείας στους Δήμους . Παραχωρώντας την χρήση των εκτάσεων αυτών στους νέους Δήμους τα οφέλη της Κεντρικής εξουσίας θα είναι τουλάχιστον τα εξής : 1.Δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος της 2.Χορηγεί μια σημαντικότατη περιουσία στους Νέους Δήμους 3.Αντιμετωπίζει με ισονομία & αναλογικότητα τους Καλλικρατικούς δήμους Σε αρκετούς δήμους παλαιότερα και για διάφορους λόγους (ρουσφετολογικούς , πελατειακών σχέσεων με τους Νομάρχες , κ.α.) , σε εφαρμογή του άρθρου 164 του Αγροτικού Κώδικα , μεταβιβάστηκαν δωρεάν , πολλές εκτάσεις και οικόπεδα του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης . Η δυνατότητα αυτή καταργήθηκε με τον Ν. 3147 του 2003 . Το αποτέλεσμα όμως ήταν να δημιουργηθούν Δήμοι δύο ταχυτήτων , κάποιοι με σημαντική ακίνητη περιουσία και δυνατότητα αξιοποίησής της και κατ επέκταση ανάπτυξής τους και άλλοι με μηδενική . 4.Θα έχει την κυριότητα αυτών αλλά και τον τελικό λόγο Αποδεχόμενοι οι Καλλικρατικοί Δήμοι την παραχώρηση χρήσης θα έχουν τουλάχιστον τα εξής οφέλη : I.Δυνατότητα άμεσης αξιοποίησης των εκτάσεων αυτών από τους ίδιους τους Δήμους . Είναι γνωστό ότι για οποιανδήποτε κοινωφελή ενέργεια επί αυτών των εκτάσεων π.χ. ανέγερση σχολείου , πλατείας , βιολογικού καθαρισμού , δημοτικών κτιρίων κλπ , πρέπει ο εκάστοτε Δήμος να διαθέτει την κυριότητα . Αν οι εκτάσεις είναι δημοτικές δεν υπάρχει πρόβλημα , σε περίπτωση όμως που είναι κοινόχρηστη του Υπουργείου , προβλέπεται μεν η παραχώρησή της , αλλά η διαδικασία είναι και χρονοβόρα και υπάρχει κίνδυνος να απολεσθούν χρηματοδοτήσεις , ένταξη σε αναπτυξιακά ή επενδυτικά προγράμματα κλπ. II.Δυνατότητα αξιοποίησης των εκτάσεων αυτών από πλευράς ιδιωτικής πρωτοβουλίας . Θα μπορούν οι εκτάσεις αυτές να παραχωρούνται κατά χρήση από πλευράς Δήμων σε ιδιώτες οι οποίοι επιθυμούν να επενδύσουν στην περιοχή . Η παραχώρηση αυτή θα μπορεί να γίνει μόνο με εκμίσθωση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα , έστω και πολυετούς (για πολλούς λόγους) με δυνατότητα ανανέωσης , επωφελούμενος έτσι ο Δήμος του μισθώματος . Σε περίπτωση που απαιτείται παραχώρηση της κυριότητας των εκτάσεων αυτών σε ιδιώτες , θα πρέπει να συμφωνεί και το Υπουργείο ή η αντίστοιχη Αποκεντρωμένη Διοίκηση . III.Την δυνατότητα να προστατεύσουν καλύτερα τις εκτάσεις αυτές από οποιαδήποτε μορφής καταπάτηση. Οι νέοι Δήμοι επειδή θα έχουν και άμεσο όφελος θα μπορούν ελέγχουν , να προστατεύουν και να παρεμποδίζουν πιο αποτελεσματικά την καταπάτησή τους από τον οποιονδήποτε . Δυνατότητες που το Υπουργείο με τις αρμόδιες υπηρεσίες δεν είχε την δυνατότητα να εφαρμόσει και ήταν συνέχεια πίσω από τις εξελίξεις υποχρεωμένο να εκδίδει από καιρού σε καιρό εγκυκλίους και νόμους για να τακτοποιήσει τους αυθαίρετους καταπατητές . IV.Δυνατότητα δανεισμού από πιστωτικά Ιδρύματα με καλύτερους όρους .