Αρχική Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφίαΆρθρο 06: Διαδικασία χορήγησης άδειας εγκατάστασης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και εκμεταλλεύσεωνΣχόλιο του χρήστη ΜΠΡΙΑΣΟΥΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ - ΠΑΝΑΓΑΚΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ | 16 Νοεμβρίου 2011, 10:52
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΓΕΩΠΟΝΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ - ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΓΕΩΡΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ Δημήτρης Μπριασούλης, Καθηγητής Παναγάκης Παναγιώτης, Επ. Καθηγητής Η «Τεχνική Έκθεση» που αναφέρεται στο Παράρτημα 2 του Άρθρου 17 θα πρέπει να αποτελεί στην ουσία πλήρη «μελέτη σχεδιασμού της κτηνοτροφικής εγκατάστασης» και όχι απλά «τεχνική έκθεση», και να συμπεριλαμβάνει την οργάνωση του πληθυσμού των ζώων και της εργασίας, τον σχεδιασμό τω χώρων, τον λειτουργικό-τεχνικό και κτηριολογικό σχεδιασμό όλων των εγκαταστάσεων (κτηρίων και εξοπλισμού και διαχείρισης αποβλήτων) και να συντάσσεται από εξειδικευμένο πτυχιούχου Γεωργικής Μηχανικής που αποδεδειγμένα μέσα από το πρόγραμμα σπουδών του (http://www.afp.aua.gr/?page_id=57; Όγδοο Εξάμηνο Γεωργικών Κατασκευών) έχει αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις τόσο στο ολοκληρωμένο σχεδιασμό των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων όσο και στη διαχείριση και αξιοποίηση των αποβλήτων (http://afp.aua.gr/?page_id=673). Η γενική διατύπωση περί «Γεωτεχνικού», ο οποίος κατά πάσα πιθανότητα δε θα είναι επαρκώς εκπαιδευμένος στο αντικείμενο (π.χ. θα μπορεί να είναι Επιστήμονας Φυτικής Παραγωγής, Βιοτεχνολόγος Γεωπονίας, Επιστήμονας Τροφίμων ή Πτυχιούχος άλλων Γεωτεχνικών ειδικοτήτων και ο οποίος, πέρα από κάποιο μάθημα Ζωοτεχνίας, ποτέ του δε διδάχθηκε σχεδιασμό κτηνοτροφικών μονάδων και δεν έχει κανένα τεχνικό υπόβαθρο μηχανικής, υλικών, ελέγχου μικρο-περιβάλλοντος, κτλ.), θα έχει ως αποτέλεσμα ανεπαρκείς ή εμπειρικές «Τεχνικές Εκθέσεις» που θα συνεπάγονται: (1) την έλλειψη λειτουργικότητας ή την μακροπρόθεσμη αύξηση του κόστους λειτουργίας της μονάδας, (2) τον κακό σχεδιασμό χώρων και εγκαταστάσεων (π.χ. βαριές κατασκευές που δεν πληρούν ούτε λειτουργικά κριτήρια ούτε επιτυγχάνουν το άριστο μικρο-περιβάλλον για τον ζωικό πληθυσμό), την κακή χρήση χώρων και τη αύξηση του κόστους γα άχρηστες η επιζήμιες για την απόδοση της μονάδας κατασκευές (3) τη μη ικανοποιητική διατήρηση της υγιεινής και καλής διαβίωσης των εκτρεφόμενων ζώων και (4) την ανεπαρκή προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας. Η σύνταξη ενός ηλεκτρονικού μητρώου με εγγραφή μόνο των αποδεδειγμένα, με βάση το πρόγραμμα σπουδών τους και την αναλυτική βαθμολογία του Πανεπιστημίου, κατάλληλα εκπαιδευμένων σε γεωργικές κατασκευές Γεωτεχνικών-μελετητών που θα διατηρείται στο ΥΠΑΑΤ μπορέσει να αποτελέσει εγγύηση για καλύτερα σχεδιασμένες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις στη χώρα μας. Ανάλογο είναι το παράδειγμα των μελετητών έργων πρασίνου. Οι μελετητές οι εγγεγραμμένοι στο μητρώο μελετητών κτηνοτροφικών μονάδων θα μπορούν φυσικά να συνεργάζονται με Επιστήμονες Ζωικής Παραγωγής και Κτηνιάτρους για θέματα της οργάνωσης του ζωικού πληθυσμού και με Μηχανικούς για την εκπόνηση των στατικών μελετών των κτηρίων που τυχόν περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της εγκατάστασης. Να σημειωθεί ότι η στατική μελέτη αποτελεί ένα μικρό συνοδευτικό μέρος της συνολικής μελέτης μιας κτηνοτροφικής εγκατάστασης, ενώ σήμερα γίνεται ακριβώς το αντίθετο: εκπονείται μόνο στατική μελέτη χωρίς καμιά ουσιαστική μελέτη σχεδιασμού, οργάνωσης και λειτουργικότητας της κτηνοτροφικής μονάδας (συμπεριλαμβανομένων του σχεδιασμού των ανοιχτών και κλειστών χώρων και κτηρίων και επιλογής υλικών σε σχέση με τις ανάγκες των ζώων και της εργασίας, του μικρο-περιβάλλοντος, του εξοπλισμού και της διαχείρισης αποβλήτων κ.α.) από εξειδικευμένο μελετητή με τα γνωστά θλιβερά αποτελέσματα για την κατάσταση της Ελληνικής κτηνοτροφίας, η οποία έχει ταυτιστεί με απίστευτα μη-λειτουργικές, ακριβές και βαριές κατασκευές ή στο άλλο άκρο, με αυθαίρετα πρόχειρα αντιαισθητικά παραπήγματα, τα οποία ρυπαίνουν το περιβάλλον.