Αρχική Υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων και ζωοτροφώνΆρθρο 44: Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4061/2012 «Διαχείριση και προστασία ακινήτων Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων – Ρύθμιση εμπραγμάτων δικαιωμάτων και λοιπές διατάξεις» (Α΄66)Σχόλιο του χρήστη κουτσουκου ευθυμια | 10 Φεβρουαρίου 2013, 04:23
Γενική Παρατήρηση για ΜΗ υλοποιημένους δρόμους ή Κοινόχρηστους χώρους που προβλέπονται στις «Οριστικές Διανομές Συνοικισμών και Αγροκτημάτων» και ενδέχεται να ζητηθεί είτε η «μη προβολή δικαιωμάτων» είτε η «εξαγορά» τους : Α) Οι περισσότεροι δρόμοι και Κ.Χ. έχουν μεταβιβαστεί με πράξεις της Διοίκησης στις πάλαι Κοινότητες άρα σήμερα ανήκουν στους Δήμους και όχι στο Δημόσιο. Συνεπώς για αυτές τις εκτάσεις που δεν τις διαχειρίζεται το ΥΠΑΑΤ κι ούτε ανήκουν πλέον στην ιδιοκτησία του Δημοσίου, οι επιτροπές Θ.Γ. & Ε.Δ. μπορούν να αποφασίσουν μόνον ως προς την «μη προβολή δικαιώματος» και όχι ως προς την «εξαγορά» Β) Λοιποί δρόμοι και Κ.Χ Διανομών για τις οποίες έχει δικαιοδοσία διαχείρισης το ΥΠΑΑΤ , μπορεί να βρίσκονται είτε σε ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ περιοχές (π.χ. οριοθετημένοι οικισμοί ) είτε σε ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ . ΟΜΩΣ στις ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ περιοχές οιαδήποτε απομείωση Δρόμου ή Κ.Χ θεωρείται ανεπίτρεπτη βάσει της πολεοδομικής Νομοθεσίας, κάθε δε αλλαγή θα πρέπει να ρυθμίζεται με τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις . Επειδή όμως ενδέχεται να υπάρχουν περιπτώσεις που κατά την κρίση και της κατά τόπο αρμόδιας Πολεοδομικής υπηρεσίας η κατάργηση ενός εγκεκριμένου αλλά μη υλοποιημένου δρόμου ή ακόμη και η απομείωση ενός Κ.Χ. να είναι θεμιτή χάριν της πραγματικής διαμορφωμένης κατάστασης και χάριν του συνολικού κυκλοφοριακού δικτύου του οικισμού ή και χάριν του δικτύου Κοινοχρήστων χώρων γενικότερα , οι Επιτροπές Θ.Γ. & Ε.Δ. θα πρέπει να εξετάζουν τέτοιου είδους αιτήματα μόνο εφόσον συνοδεύονται από σύμφωνη γνώμη της καθ ύλη αρμόδιας υπηρεσίας , δηλ. των υπηρεσιών Δόμησης των Δήμων . Γ) Στις ΕΚΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ περιοχές -όπου δεν συντρέχουν πολεοδομικοί λόγοι περί μη κατάργησης ή απομείωσης Δρόμων ή Κ.Χ. των Οριστικών Διανομών – οι Επιτροπές Θ.Γ. & Ε.Δ. μπορούν να αποφασίζουν σχετικά ,εφόσον από την διαμορφωμένη πλέον κατάσταση δεν προκύπτει η αναγκαιότητα υλοποίησης του αρχικού –κυρωμένου- σχεδιασμού . Εν τούτοις η απόφαση κατάργησης ενός δρόμου -έστω και μη υλοποιημένου – είτε δια μέσω μη προβολής δικαιωμάτων είτε δια μέσω εξαγοράς , θα πρέπει να συνεξετάζεται με την ύπαρξη άλλων διανοίξεων που θα εξυπηρετούν και τις λοιπές ιδιοκτησίες. Δ) Εφόσον τελικώς –μετά και την ολοκλήρωση της διαβούλευσης- αποφασιστεί να ισχύσει η Πρόταση <> θα πρέπει να συμπληρωθεί η νέα «διάταξη» και με ρυθμίσεις που θα σχετίζονται με το ΤΙ ΜΕΛΛΕΙ ΓΕΝΕΣΘΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΕΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΕΧΕΙ ΥΛΟΠΟΙΗΘΕΙ Ο ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΜΕΝΟΣ ΔΡΟΜΟΣ.: Θα μεταβληθούν τα κυρωμένα τοπογραφικά Διαγράμματα και οι κτηματολογικοί Πίνακες των Οριστικών Διανομών ? Θα αντικατασταθούν τα παλιά εκδοθέντα παραχωρητήρια με νέα αναφέροντας το νέο μικρότερο Εμβαδόν του τεμαχίου ? Θα αποζημιωθούν οι πάλε κληρούχοι-νυν ιδιοκτήτες ? Θα εκδοθούν νέα παραχωρητήρια , για όλα τα τεμάχια των οποίων το Εμβαδόν θα αυξηθεί λόγω της κατάργησης του δρόμου?