Αρχική Υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων και ζωοτροφώνΆρθρο 44: Τροποποίηση διατάξεων του ν. 4061/2012 «Διαχείριση και προστασία ακινήτων Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων – Ρύθμιση εμπραγμάτων δικαιωμάτων και λοιπές διατάξεις» (Α΄66)Σχόλιο του χρήστη κουτσουκου ευθυμια | 11 Φεβρουαρίου 2013, 14:06
Μπασταινες = εκτάσεις που είχαν παραχωρηθεί από το Υπ. Γεωργίας κατόπιν αναγνώρισης δικαιώματος κληρονομικής νομής . Για τις εκτάσεις αυτές εκδόθηκαν παραχωρητήρια στα οποία , όσον αφορά τα στοιχεία των παραχωρηθέντων ακίνητων, αναγράφεται το Εμβαδόν τους , το Αγρόκτημα Διανομής στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και επίσης ονοματίζονται και οι όμορες μπασταινουχικές εκτάσεις. Κατά τα λοιπά οι εκτάσεις αυτές δεν είχαν συσχετιστεί με κάποιο χαρτογραφικό υπόβαθρο. Σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4061/12 οι κάτοχοι μπασταινουχικών εκτάσεων όπως και λοιποί ιδιοκτήτες μπορούν να υποβάλλουν στην Επιτροπή Θ.Γ. & Ε.Δ ,αίτηση συνοδευόμενη από Τοπογραφικό διάγραμμα όπου θα ζητούν για κάποιες εκτάσεις-όμορες προς την ιδιοκτησία τους-, είτε την «μη προβολή δικαιώματος του Δημοσίου» είτε την «εξαγορά κατεχόμενης έκτασης» . Δεδομένων λοιπόν των ελλιπών στοιχείων που διαθέτουν οι αρμόδιες υπηρεσίες των Περιφερειών, ο έλεγχος της ακριβούς θέσης της « Μπάσταινας» που έχει παραχωρηθεί και η επίγεια ταυτοποίησή της είναι απολύτως επισφαλής. Κατά συνέπεια οποιαδήποτε σχετική Απόφαση της Επιτροπή Θ.Γ. & Ε.Δ καταλήγει να είναι βασισμένη στα στοιχεία και στο Τοπογραφικό Διάγραμμα που προσκομίζει ο αιτών και έχει εκδοθεί «ΚΑΛΗ ΤΗ ΠΙΣΤΗ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΑ ΠΡΟΣΚΟΜΙΣΘΕΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ» Στον Ν. 4061/12 θα πρέπει να προβλεφτεί οπωσδήποτε σχετική ρύθμιση όσον αφορά την «ισχύ» Αποφάσεων των Επιτροπών Θ.Γ. & Ε.Δ που συσχετίζονται (όπως αναφέρθηκε παραπάνω) με μπασταινουχικές εκτάσεις .Διότι άλλως η Απόφαση της επιτροπής θα φέρει το βάρος της απόδειξης στοιχείων τα οποία δεν είναι σε θέση να ελέγξει. ΕΡΩΤΗΜΑ σχετικά με διαθέσιμα ΟΙΚΟΠΕΔΑ : Οι διατάξεις του Ν. 4061/12 κρίνονται ελλιπείς όσον αφορά ΟΙΚΟΠΕΔΑ που έμειναν αδιάθετα μετά την ολοκλήρωση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας ή επανήλθαν στην κυριότητα του Ελληνικού Δημόσιου, λόγω έκπτωσης του δικαιούχου. Κατά την έννοια του ότι όλες οι εκτάσεις των οποίων η διαχείριση ανήκει στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων διατίθενται μόνον προς ενοικίαση και μόνον προς εξαγορά (άρθρο 23) δεν νοείται «ενοικίαση οικοπέδου» έτσι που ο ενοικιαστής να μπορέσει να αξιοποιήσει το «ακίνητο-οικόπεδο» για τον λόγο που εξ ορισμού προορίζεται . Οι δραστηριότητες δε για τις οποίες είναι δυνατόν να παραχωρηθεί ένα οικόπεδο ( όπως καλλιέργεια, βόσκηση, εγκατάσταση θερμοκηπίων, ίδρυση ή επέκταση κτηνοτροφικών μονάδων , ίδρυση ή επέκταση ιχθυογεννητικών μονάδων, ίδρυση ή επέκταση βιοτεχνικών και βιομηχανικών εγκαταστάσεων, τουριστικών μονάδων και εγκαταστάσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ) είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος τους δραστηριότητες ασύμβατες με οικιστικές χρήσεις πλην κάποιων «ΜΗ οχλουσών βιοτεχνιών» και «Τουριστικών καταλυμάτων» –και όχι μονάδων-. μέχρι κάποιας δυναμικότητας . Κατά συνέπεια , βάσει των διατάξεων του Ν. 4061/12 , ένα «διαθέσιμο οικόπεδο» μπορεί να παραχωρηθεί προς ενοικίαση είτε με χαμηλό τίμημα για καλλιέργεια ή κατόπιν δημοπρασίας για ίδρυση Βιοτεχνίας ή για τουριστική αξιοποίηση δηλ για δραστηριότητες που δεν είναι ασύμβατες με τις λοιπές συνήθεις επιτρεπόμενες χρήσεις οικιστικών περιοχών.