Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Στην παρ. 1 του άρθρου αυτού (σελ. 43) αναφέρεται «Με τον Κανονισμό Κατάστασης Προσωπικού του Οργανισμού ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την ευχέρεια που παρέχεται στους ερευνητές να διδάσκουν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και να μετέχουν στην εν γένει εκπαιδευτική και ερευνητική δραστηριότητα των ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.» Η πρόταση αυτή θα πρέπει να διαγραφεί. Οι ερευνητές θα πρέπει να αφοσιωθούν στον Οργανισμό και να έχουν κατά νου την αποστολή και τους σκοπούς του και όχι να έχουν τον Οργανισμό ως προθάλαμο για την ένταξή τους στα ΑΕΙ. Στην παρ. 2 του άρθρου αυτού (σελ. 43-44) αναφέρονται τα ελάχιστα προσόντα που απαιτούνται για αρχική πρόσληψη και εξέλιξη στη συνέχεια και τα οποία είναι μόνο τα ερευνητικά προγράμματα και οι δημοσιεύσεις. Είναι προφανές ότι μόνο αυτά δεν είναι αρκετά για της επίτευξη των πρωταρχικών σκοπών του Οργανισμού ούτε και ανταποκρίνονται στην αποστολή και τις αρμοδιότητες του Οργανισμού, όπως περιγράφονται στο άρθρο 3 (σελ. 6-7) και στο άρθρο 4, παρ. 1.3 (σελ. 9). Θα πρέπει στα ελάχιστα προσόντα να συμπεριληφθεί όχι μόνο το ερευνητικό τους έργο, αλλά το συνολικό επιστημονικό έργο που σχετίζεται ειδικότερα με τη συμβολή στην αξιοποίηση των επιστημονικών και τεχνολογικών γνώσεων προς όφελος της αγροτικής παραγωγής και ανάπτυξης της χώρας, τη συμβολή στην επίλυση προβλημάτων της αγροτικής παραγωγής, τη διάχυση και την αξιοποίηση των πορισμάτων της ερευνητικής δραστηριότητας. Εάν δεν τα υλοποιήσουν αυτά οι ερευνητές του Οργανισμού, τότε ποιος άλλος θα τα υλοποιήσει; Στην παρ. 7 του άρθρου αυτού (σελ. 45-47) έγινε προσπάθεια αντιγραφής της διαδικασίας εκλογής και εξέλιξης των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ. Ωστόσο, στην όλη διαδικασία υπάρχουν πολλές παραλήψεις και ασάφειες, που θα δημιουργήσουν ανυπέρβλητα προβλήματα στην εφαρμογή της. Στην παρ. 7.1 (σελ. 45) η φράση «του ιδίου ή συγγενούς…» θα πρέπει να αντικατασταθεί με «του ιδίου ή συναφούς…» Στην παρ. 7.2 (σελ. 45) η φράση «Τα υπόλοιπα μέλη μπορεί να προέρχονται είτε από το Μητρώο Εσωτερικών Μελών που προβλέπεται στην ίδια παράγραφο, είτε από το μητρώο εξωτερικών μελών.» θα πρέπει να διαγραφεί. Στην παρ. 7.2 (σελ. 45) η φράση «με κλήρωση» θα πρέπει να αντικατασταθεί με «με βάση το βαθμό συνάφειας». Στην παρ. 7.4 (σελ. 46) η φράση «και ιδίως με βάση το πρόσφατο επιστημονικό και ερευνητικό έργο των υποψηφίων.» θα πρέπει να διαγραφεί. Έχει διαπιστωθεί σε ορισμένες περιπτώσεις ερευνητές να προσλαμβάνονται σε θέση με συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο και αυτοί να ασχολούνται με εντελώς διαφορετικό ή άσχετο αντικείμενο. Συνεπώς η κρίση τους θα πρέπει να βασίζεται στο γνωστικό αντικείμενο για το οποίο προσλήφθηκαν και όχι για εκείνο που ι ίδιοι επέλεξαν να ασχοληθούν. Στην παρ. 7.5 (σελ. 46) η φράση «και που δεν ανήκουν υποχρεωτικά στα Μητρώα του Οργανισμού» θα πρέπει να αντικατασταθεί με «και που ανήκουν υποχρεωτικά στα Μητρώα του Οργανισμού». Η παρ. 7.7 (σελ. 46-47) θα πρέπει να διαγραφεί. Ποια είναι η Εισηγητική Επιτροπή; Ποιο είναι το σώμα; Τι είναι η εμπεριστατωμένη εισήγηση αξιολόγησης του έργου των υποψηφίων; Οι έννοιες αυτές απαντώνται μόνο στην παρ. αυτή και δεν αναφέρονται πουθενά στο σχέδιο νόμου. Επιπλέον, οι αναφερόμενες προθεσμίες των τριάντα (30) και των εξήντα (60) ημερών, είναι αδύνατον να τηρηθούν, όπως έδειξε η εφαρμογή παρόμοιων διαδικασιών στα ΑΕΙ. Στις παρ. 8, 9 και 10 του άρθρου αυτού (σελ. 47) τα αναφερόμενα διαστήματα θητείας για εξέλιξη από τη μία βαθμίδα στην άλλη είναι εξαιρετικά περιορισμένα (3, 3 και 4 έτη). Στις εξελίξεις των μελών ΔΕΠ τα αντίστοιχα διαστήματα είναι 6 και 4 έτη.