Αρχική ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΥΑΛΛΟΙΩΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΆρθρο 11 – Υποχρεωτική επισήμανση στο κρέαςΣχόλιο του χρήστη ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ | 9 Απριλίου 2017, 22:03
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το 1980, πριν μπούμε στην ΕΟΚ η αυτάρκεια της Ελλάδας σε μοσχαρίσιο κρέας ήταν 66% ενώ σήμερα είναι στο 13%,πράγμα που δεν δικαιολογείται από την αύξηση της κατανάλωσης και την άνοδο του βιοτικού επιπέδου παρά μόνο από την χαμηλή και ανεπαρκεί εγχώρια παραγωγή μόσχων για πάχυνση. Το 2013, οι εισαγωγές κρέατος ανήλθαν στα 1.110.000.000 ευρώ και σε ανάλογα επίπεδα κινήθηκαν και το 2014. «οκτώ στα δέκα έτοιμα σφάγια (σφαγμένα μοσχάρια) που καταναλώνονται σήμερα στη χώρα μας είναι εισαγόμενα». Σύμφωνα με αποτελέσματα έρευνας, το κρεοπωλείο αποτελεί το συνηθέστερο σημείο αγοράς, Η ποιότητα του κρέατος και η σχέση εμπιστοσύνης είναι τα σημαντικότερα κριτήρια επιλογής σημείου πώλησης. Το τρίτο κατά σειρά κριτήριο είναι οι τιμές.. Σημειώνεται όμως ,πως το κυρίαρχο κριτήριο όσων επιλέγουν το κρεοπωλείο είναι η ποιότητα, ενώ ο βασικός λόγος επιλογής του σούπερ μάρκετ(σημείο διάθεσης κυρίως εισαγόμενου κρέατος) είναι οι τιμές. Οι εννέα στους δέκα ερωτώμενους ανέφεραν ότι επιθυμούν και θέλουν να αγοράζουν ντόπια κρέατα. Με δεδομένο ομως ,ότι η συντριπτικά μεγαλύτερη ποσότητα του κρέατος που διατίθεται στην ελληνική αγορά είναι εισαγόμενο, αναδεικνύεται μία σοβαρότατη αναντιστοιχία μεταξύ των εντυπώσεων και της πραγματικότητας, όσον αφορά την προέλευση του κρέατος που αγοράζουν οι καταναλωτές. Το ποσοστό όσων αγοράζουν εισαγόμενο κρέας θεωρώντας πως είναι εγχώριο, είναι εξαιρετικά υψηλό. Το γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό κρέατος που διατίθεται στην ελληνική αγορά είναι εισαγόμενο φαίνεται να το υποψιάζεται το 54,5% των καταναλωτών ενώ έξι στους δέκα καταναλωτές, δηλαδή το 62%, θεωρούν ότι έχουν υπάρξει θύματα παραπλάνησης ως προς την προέλευση του κρέατος που αγοράζουν. Για να λυθεί επομένως το πρόβλημα της έλλειψης κρέατος στην ελληνική αγορά εδώ και 60 χρόνια ενθαρύνθηκε και αναπτύχθηκε σταδιακά ένας δυναμικός κλάδος της κτηνοτροφίας ,η Πάχυνση Εισαγομένων Μόσχων ,που αντικειμενικό σκοπό, είχε και έχει, κατ’αρχάς να μειώσει το κόστος του εισαγόμενου ανα κιλό κρέατος. Αυτό επιτεύχθηκε μόνο με την εισαγωγή μόσχων χαμηλού σωματικού βάρους ,που έχουν σχετικά χαμηλό κόστος αγοράς. Αντικειμενικός δε σκοπός αυτής της ενέργειας είναι εκτρέφοντας και παχύνοντας , αυτά τα ζώα, για ένα διάστημα τουλάχιστον 5 μηνών να επιτευχθεί σχεδόν ο διπλασιασμός του αρχικού σωματικού βάρους εισαγωγής. Εδώ όμως θα πρέπει αυστηρά να τονισθεί ,ότι αυτή η αύξηση του βάρους θα γίνει αποκλειστικά και μόνο με τροφές που παράγονται απο την εγχώρια γεωργική παραγωγή. Ετσι επιτυγχάνεται ο πρώτος και βασικός στόχος της πάχυνσης εισαγόμενων μόσχων. Δηλαδή το κόστος που θα είχε η αγορά των επιπλέον κιλών απο το εξωτερικό διοχετεύεται τώρα 100% στην ντόπια παραγωγή. Επομένως δημιουργείται μια μεγάλη προστιθέμενη αξία στο τελικό προϊόν την οποία καρπούνται η ελληνική αγορά. Επίσης όμως εδώ θα πρέπει ιδιαίτερα να υπογραμμισθεί ότι η μακρόχρονη παραμονή του ζώου κάτω από ελληνικές συνθήκες, επιφέρει τον πλήρη εκκλιματισμό αυτού στο εγχώριο περιβάλον, ενώ ο τρόπος εκτροφής και κυρίως η κατανάλωση αποκλειστικά ελληνικών τροφών προσδίδει στο παραγόμενο κρέας την γεύση το άρωμα και τις οργανοληπτικές ιδότητες που έχουν τα αντίστοιχα ζώα που έχουν γεννηθεί στη Ελλάδα. Ιδιότητες που ο καταναλωτής αντιλαμβάνεται γευστικά και γι’αυτό εκδηλώνει την προτίμηση του για τα ελληνικά κρέατα.Αυτές οι διαφορές στην γευστική ποιότητα οφείλονται αποκλειστικά και μόνο στο κλίμα στις τροφές και στον τρόπο πάχυνσης που καθιστά αδυνατη την διάκριση του εγχώριου με το εισαγόμενο για πάχυνση μόσχου.Διότι διαφορα μεταξύ κρέατος λόγω προέλευσης δεν υπάρχει παρά μόνο στον τρόπο εκτροφης ειδος τροφής και κλίματος Πέρα όμως από την άμεση προστιθέμενη αξία, μέ την χρήση μόνο ελληνικών τροφών ,θα πρέπει να σημειώσουμε ,ότι η πάχυνση εισαγομένων μόσχων έχει επιπλέον και πολύ μεγάλη συνεισφορά στο ΑΕΠ της χώρας μέσα από την δημιουργία χιλιάδων θέσεων εργασίας,όπως εργαζόμενοι στις εκτροφές,μεταφορείς ,εκδορείς σφαγείς, εργαζόμενο σφαγείων κρεατοπαρασκευαστηρίων γεωπόνοι,κτηνίατροι,ζωοτέχνες,φαρμακευτικών εταιρειών,εταιρειών παρασκευής προμιγμάτων βυρσοδεψίας,κατασκευαστικών εταιρειών κλπ. Ενώ το απευθείας εισαγόμενο κρέας στερεί 100% τα οφέλει στην εγχώρια αγορά από την αύξηση του ΑΕΠ και των θέσεων εργασίας καθόσον από τη χώρα προέλευσης πηγαίνει κατευθεία στην κατανάλωση παρακάπτοντας όλο το κύκλο εργασίας. Επομένως ο κλάδος της Πάχυνσης Εισαγομένων Μόσχων αποτελεί βασικό στοιχείο στηριξης της οικονομίας με την αυξηση του ΑΕΠ (μεσα από την προστιθέμενη αξία στο προϊόν) και στην δημιουργία και διασφάλιση χιλιάδων θέσεων εργασίας. Ενω παράλληλα προσφέρει στον καταναλωτή εξαιρετική και απόλυτα ισοδύναμη ποιότητα κρέατος με αυτα που γεννηθηκαν στην χώρα. Συνεπώς αυτός ο τομέας χρειάζεται ιδιαίτερη υποστήριξη από την πολιτεία προστατεύοντας το προϊόν που παράγει , το οποίο δεν θα πρέπει να συγκρίνεται με το αντιστοιχο κρέας της άμεσης εισαγωγής. Διότι είναι ένα τελείως διαφορετικό προϊόν, πραγμα που εκδηλώνεται και με την προτίμηση του καταναλωτή αλλά και επειδή όπως αναφέρθηκαν παραπάνω υπάρχουν άκρα αντικειμενικοί και αναμφισβήτητοι παράμετροι που το δικαιολογούν. Για την αποτελεσματική επομένως έγκυρη ενημέρωση και προπάντων προστασία του καταναλωτή πιστεύουμε ,ότι το κρέας που παρήχθηκε από οποιοδήποτε ζώο που έχει εκτραφεί τουλάχιστο 5 μήνες στη χώρα μας θα πρέπει το σφάγιο του να έχει την διακριτική ονομασία ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΚΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΠΑΧΥΝΣΗΣ για όλους τους λόγους που αναλύθηκαν παραπάνω χωρις να χρειάζεται να αναφερεται η χώρα γέννησης του ζώου που μόνο σύγχιση δημιουργεί.