Αρχική ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΛΓΟ)Άρθρο 10 – Κεντρικές και Περιφερειακές Οργανικές Μονάδες – Επιχειρησιακοί Στόχοι – ΑρμοδιότητεςΣχόλιο του χρήστη Δ/νση Διαχείρισης Ελέγχων Γάλακτος & Κρέατος | 1 Μαρτίου 2018, 10:59
Διαβάζοντας κανείς το άρθρο 10 σχετικά με τη νέα διάρθρωση της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης και Διασφάλισης Αγροτικών Προϊόντων και πιο συγκεκριμένα της Διεύθυνσης Εποπτείας και Ελέγχων με έδρα τη Θεσσαλονίκη και λαμβάνοντας υπ’ όψιν την τωρινή διάρθρωση των τμημάτων και αρμοδιοτήτων έχει να κάνει τις εξής παρατηρήσεις: Α) Το τμήμα Πληροφοριακών Υποδομών, Στατιστικής και Μηχανογραφικής Υποστήριξης (το οποίο υφίσταται και λειτουργεί από την εποχή του ΕΛΟΓΑΚ) καταργείται. Το εύλογο ερώτημα που ανακύπτει είναι ποιό τμήμα θα έχει τις αρμοδιότητες και ποιος θα είναι υπεύθυνος για: 1. τη Λειτουργία, τη Συντήρηση και την αναβάθμιση του δικτύου δεδομένων και των συστημάτων διακομιστών-εξυπηρετητών του Computer Room στη Θεσσαλονίκη αλλά και των δικτύων των απομακρυσμένων σημείων των Εργαστηρίων Ελέγχου Γάλακτος και Εποπτειών της Διεύθυνσης 2. Την Λειτουργία, τη Συντήρηση και την αναβάθμιση της Διαδικτυακής Εφαρμογής Άρτεμις η οποία είναι υπεύθυνη για τη διασύνδεση όλων των επιχειρήσεων και τον έλεγχο της ιχνηλασιμότητας των αγροτικών προϊόντων. 3. Την Λειτουργία, τη Συντήρηση και την Επέκταση του λογισμικού Oracle Βάσης Δεδομένων όπου είναι αποθηκευμένα όλα τα μητρώα αλλά και τα δεδομένα Γάλακτος και Κρέατος και σύντομα των αυγών. 4. Την Λειτουργία, τη Συντήρηση και την αναβάθμιση όλων των λογισμικών Συστήματος (Windows Servers) των εξυπηρετητών της κεντρικής υπηρεσίας και των Εργαστηρίων 5. Την Λειτουργία, τη Συντήρηση και την Αναβάθμιση των λογισμικών: a. FQM για τις αναλύσεις γάλακτος των Εργαστηρίων b. ELOG εισκομίσεων και ισοζυγίων c. Papyros για την ηλεκτρονική πρωτοκόλληση εγγράφων d. Kerio Connect για την ηλεκτρονική αλληλογραφία (email) e. Solution ERP για την λογιστική 6. Τον Σχεδιασμό και Υλοποίηση πλάνου εφεδρικών αντιγράφων (backup plan) των δεδομένων και συστημάτων για την ελαχιστοποίηση απωλειών δεδομένων και χρόνου λειτουργίας σε περίπτωση βλάβης ή καταστροφής 7. Την Ασφάλεια Δεδομένων – Εφαρμογών – Δικτύων και την προστασία των προσωπικών και εμπορικών δεδομένων 8. την Υποστήριξη όλων των χρηστών της Διεύθυνσης σε θέματα πληροφορικής και τη συντήρηση όλων των προσωπικών Η/Υ των υπαλλήλων της Διεύθυνσης και απομακρυσμένων Εργαστηρίων-Εποπτειών 9. τη διαχείριση των συμβολαίων συντήρησης και τις προμήθειες συντήρησης και αναβάθμισης των Υπολογιστικών Συστημάτων και Δικτύων όλης της Διεύθυνσης 10. Την παραγωγή στατιστικών αναφορών και την παροχή δεδομένων γάλακτος και κρέατος 11. Την Υποστήριξη 2000 χρηστών (helpdesk) του Άρτεμις σε τεχνικά αλλά και διαδικαστικά θέματα 12. Την εξαγωγή μέσω ειδικής διαδικασίας και προγραμματισμού των στοιχείων που αποστέλλονται στον ΟΠΕΚΕΠΕ σχετικά με τη συνδεδεμένη ενίσχυση αιγοπροβάτων αλλά και την ενίσχυση παραγωγών μικρών νησιών Αιγαίου. Όπως είναι φανερό, από όλες τις παραπάνω αρμοδιότητες, δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουν να λειτουργούν εύρυθμα και αξιόπιστα (πόσο μάλλον να αναπτυχθούν περαιτέρω) οι Διαδικτυακές Εφαρμογές και η πληροφοριακή υποδομή της Διεύθυνσης Εποπτείας και Ελέγχων χωρίς να υπάρχει στη Θεσσαλονίκη ένα τμήμα Πληροφοριακών Υποδομών και Στατιστικής. Διαφορετικά, είναι σίγουρο ότι η εφαρμογή Άρτεμις, τα συστήματα, οι βάσεις δεδομένων και τα ηλεκτρονικά μητρώα θα υπολειτουργούν προκαλώντας σοβαρά προβλήματα : • Στη Διασύνδεση των επιχειρήσεων γάλακτος-κρέατος-αυγών με τον ΕΛΓΟ και την υποβολή στοιχείων • Στην τιμολόγηση των επιχειρήσεων γάλακτος και κρέατος • Στη λειτουργία των Εργαστηρίων Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος • Στην καθημερινή εργασία των υπαλλήλων της διεύθυνσης Β) Δεν είναι δυνατόν εν έτη 2018 αντί η Πληροφορική του ΕΛΓΟ να ενδυναμώνεται και να στελεχώνεται (σε όλους τους Οργανισμούς του ΥΠΑΑΤ υπάρχει Διεύθυνση Πληροφορικής και όχι ένα απλό υποστελεχομένο τμήμα) να καταργούνται δομές πληροφορικής και θέσεις εργαζομένων με αποτέλεσμα την υποβάθμιση και απαξίωση των βασικών υπηρεσιών προς τους Αγρότες αλλά και των ελέγχων για τη διασφάλιση της ποιότητας των αγροτικών προϊόντων. Προτείνεται η διατήρηση της υφιστάμενης δομής Στο σχέδιο νόμου, Άρθρο 10 – Κεντρικές και Περιφερειακές Οργανικές Μονάδες – Επιχειρησιακοί Στόχοι – Αρμοδιότητες , παρ.1, υποπαράγραφος δ, (Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης και Διασφάλισης Ποιότητας Αγροτικών Προϊόντων, υπαγόμενη στον Διευθύνοντα, η οποία διαρθρώνεται στις εξής Διευθύνσεις:), εδάφιο (δ.β) Τη Διεύθυνση Εποπτείας και Ελέγχων που αποτελείται από, εδάφιο (δ.β.β)(το Τμήμα Εργαστηριακών Ελέγχων, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, με το οποίο συνδέονται τα επτά (7) Εργαστήρια Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος, σε διοικητικό επίπεδο Τμήματος) Σχόλιο: α) θεωρούμε πως δεν είναι ξεκάθαρη η πρόταση . Πρέπει να αναγραφεί με σαφήνεια ότι τα ΕΕΠΓ είναι τμήματα. β) Όπως γνωρίζουμε τμήμα δεν μπορεί να αναφέρεται σε τμήμα , άρα πρέπει να αποσαφηνιστεί και ποια θα είναι η σύνδεση με το «τμήμα Εργαστηριακών Ελέγχων.» Επισημαίνουμε για μια ακόμη φορά , πως το έργο των εργαστηρίων είναι πολύπλοκο καθώς είναι μια «μικρή» πλήρης διοικητική και λειτουργική δομή η οποία συνδέεται και εμπλέκεται με τη «μεγάλη» του Οργανισμού . Συγκεκριμένα: Ο προϊστάμενος εργαστηρίου ασκεί διοίκηση καθώς συντονίζει-επιβλέπει-προγραμματίζει-εκπαιδεύει -αναθέτει ευθύνες στο προσωπικό του εργαστηρίου παράλληλα τηρεί και διεκπεραιώνει αλληλογραφία, επικοινωνεί με τις υπόλοιπες δομές του ΕΛΓΟ και τους τοπικούς φορείς, ασκεί οικονομική διαχείριση . Εφαρμόζοντας τα προαναφερόμενα εμπλέκεται και συνεργάζεται με τμήματα της Δ/νσης Εποπτείας και Ελέγχων π.χ. Τμήμα Διοικητικό-Οικονομικό, Τμήμα Πληροφορικής και Μηχανοργάνωσης, Τμήμα Μητρώου-Παραγωγής και Εργαστηρίων Γάλακτος χωρίς να εκτελεί μέρος του έργου αυτών των τμημάτων όπως θα έκανε μια δομή σε επίπεδο γραφείου. γ) Επίσης θεωρούμε πως δεν έχει αποδοθεί σωστά και ο όρος «Τμήμα Εργαστηριακών Ελέγχων» στην υποπερίπτωση (δ.β.β) του σχεδίου, καθώς το τμήμα αυτό, διαχειρίζεται δεδομένα που προέρχονται από τους εργαστηριακούς ελέγχους των εργαστηρίων και τα αποδίδει σε συγκεντρωτικό επίπεδο μετά από στατιστική επεξεργασία. Τα εργαστήρια συνδέονται με το εν λόγω τμήμα σε επιστημονικό επίπεδο για τις ανάγκες του συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας των εργαστηρίων. Προτείνεται η παρακάτω επαναδιατύπωση: «Τμήμα Μητρώου παραγωγής – Διαχείρισης αναλύσεων και ποιότητας» . ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ προτείνουμε : Άρθρο 10 Παράγραφος 1, υποπαράγραφος δ, Να αναγραφεί : - (δ.β.β) το Τμήμα Μητρώου παραγωγής – Διαχείρισης αναλύσεων και ποιότητας με έδρα τη Θεσσαλονίκη, συνδέεται σε επιστημονικό επίπεδο με τα επτά τμήματα –Εργαστηρίων Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος . - (δ.β.γ) Τμήμα Εργαστηρίου Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος (ΕΕΠΓ) Πέλλας που εδρεύει στα Γιαννιτσά και -(δ.β.δ) Τμήμα Εργαστηρίου Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος (ΕΕΠΓ) Δράμας που εδρεύει Δράμα τα οποία λειτουργούν στην Περιφερειακή Ενότητα Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, - (δ.β.ε) Τμήμα Εργαστηρίου Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος (ΕΕΠΓ) Ιωαννίνων που εδρεύει στα Ιωάννινα και λειτουργεί στην Περιφερειακή Ενότητα Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, - (δ.β.στ) Τμήμα Εργαστηρίου Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος (ΕΕΠΓ) Λάρισας που εδρεύει στη Λάρισα και λειτουργεί στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, - (δ.β.ζ) Τμήμα Εργαστηρίου Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος (ΕΕΠΓ) Πάτρας το ΕΕΠΓ που εδρεύει στην Πάτρα και λειτουργεί στην Περιφερειακή Ενότητα Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων, - (δ.β.η) Τμήμα Εργαστηρίου Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος (ΕΕΠΓ) Λέσβου που εδρεύει στη Μυτιλήνη και λειτουργεί στην Περιφερειακή Ενότητα Αττικής και Νήσων Αιγαίου και - (δ.β.θ) Τμήμα Εργαστηρίου Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος (ΕΕΠΓ) Ρεθύμνου που εδρεύει στο Ρέθυμνο της Κρήτης και λειτουργεί στην Περιφερειακή Ενότητα Κρήτης. Στο σχέδιο νόμου στο άρθρο έχουν δημιουργηθεί 6 περιφερειακές ενότητες οι εξής : α) Περιφερειακή Ενότητα Κεντρικής Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ,στην οποία περιλαμβάνονται τα Ε.Ε.Π.Γ Πέλλας και Δράμας β) Περιφερειακή Ενότητα Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας, στην οποία περιλαμβάνεται το Ε.Ε.Π.Γ Ιωαννίνων γ) Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, στην οποία περιλαμβάνεται το Ε.Ε.Π.Γ Λάρισας δ) Περιφερειακή Ενότητα Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων ,στην οποία περιλαμβάνεται το Ε.Ε.Π.Γ Πάτρας ε) Περιφερειακή Ενότητα Αττικής και Νήσων Αιγαίου, στην οποία περιλαμβάνεται το Ε.Ε.Π.Γ Λέσβου στ) Περιφερειακή Ενότητα Κρήτης στην οποία περιλαμβάνεται το Ε.Ε.Π.Γ Ρεθύμνου . Ωστόσο, η περιοχή ευθύνης του κάθε εργαστηρίου θα πρέπει να αποτυπωθεί στο σχέδιο νόμου και με τη σημερινή του μορφή που είναι αρκετά διαφορετική. Ειδικότερα, η περιοχή ευθύνης του κάθε εργαστηρίου έχει ως εξής: α)Το Ε.Ε.Π.Γ. Πέλλας με έδρα τα Γιαννιτσά, και περιοχή ευθύνης τους νομούς Θεσσαλονίκης (εκτός Δήμου Λαγκαδά και Βόλβης ), Χαλκιδικής ( εκτός Δήμου Αριστοτέλη και Σιθωνίας), Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Ημαθίας, Κοζάνης, Γρεβενών, Καστοριάς και Φλώρινας β) Το Ε.Ε.Π.Γ. Δράμας με έδρα τη Δράμα, και περιοχή ευθύνης τους νομούς Έβρου , Ροδόπης , Ξάνθης, Καβάλας, Δράμας, Σερρών, Χαλκιδικής ( Δήμος Αριστοτέλη, Δήμος Σιθωνίας) και Θεσσαλονίκης ( Δήμος Λαγκαδά και Βόλβης ) γ) Το Ε.Ε.Π.Γ. Ιωαννίνων με έδρα τα Ιωάννινα, και περιοχή ευθύνης τους νομούς Ιωαννίνων, Άρτας, Θεσπρωτίας, Πρέβεζας, Κερκύρας, Λευκάδος και Αιτωλοκαρνανίας δ)Το Ε.Ε.Π.Γ. Λάρισας με έδρα τη Λάρισα, και περιοχή ευθύνης τους νομούς Λάρισας, Τρικάλων, Καρδίτσας, Μαγνησίας, Φθιωτιδας, Ευριτανίας, Βοιωτίας, Ευβοίας και Κυκλάδων ε) Το Ε.Ε.Π.Γ. Πάτρας με έδρα την Πάτρα, και περιοχή ευθύνης τους νομούς Κορινθίας, Αχαΐας, Αργολίδος, Αρκαδίας, Λακωνίας, Μεσσηνίας, Ηλείας, Φωκίδος, Αττικής, Πειραιώς και Νήσων Κεφαλληνίας, Ζακύνθου ζ) Το Ε.Ε.Π.Γ. Λέσβου με έδρα την Μυτιλήνη, και περιοχή ευθύνης τους νομούς Λέσβου, Χίου και Σάμου και στ) Το Ε.Ε.Π.Γ Ρεθύμνου με έδρα το Ρέθυμνο, και περιοχή ευθύνης τους νομούς Λασιθίου, Χανίων ,Ρεθύμνου, Ηρακλείου και Δωδεκανήσων Η άνω κατανομή των Νομών ανά Εργαστήριο έγινε με βάση τις χιλιομετρικές αποστάσεις για μείωση κόστους και αποδείχθηκε λειτουργική έως σήμερα. Μία νέα κατανομή θα επιφέρει δυσλειτουργία στα εργαστήρια, αύξηση κόστους και προβλήματα συνεργασίας με τους μεταποιητές . Συνοψίζοντας προτείνουμε να τηρηθεί η σημερινή κατανομή ανά εργαστήριο και εάν είναι δυνατόν να αποτυπωθεί στο σχέδιο νόμου. Προτείνεται 1 (στ.β.στ) Να προστεθεί Οικονομικής και Διοικητικής υποστήριξης Εποπτειών και ΕΕΠΓ Συμπερασματικά 1.Η προβλεπόμενη δημιουργία δύο τμημάτων της Διεύθυνσης εποπτείας και ελέγχων και πιο συγκεκριμένα: • Τμήμα τεκμηρίωσης, επιθεωρήσεων και ελέγχων • Τμήμα εργαστηριακών ελέγχων δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα λειτουργίας στη Δ/νση καθώς τις αρμοδιότητες: τήρηση μητρώων, εισκομίσεις γάλακτος, ισοζύγια γάλακτος και κρέατος, προγραμματισμός ελέγχων, διασύνδεση επιχειρήσεων με Άρτεμις θα τις επωμιστεί ένα τμήμα με αποτέλεσμα τη μη εύρυθμη λειτουργία. Προτείνεται η διατήρηση των τμημάτων: • Πληροφοριακών υποδομών, στατιστικής και μηχανογραφικής υποστήριξης • Τμήμα Μητρώου παραγωγής – Διαχείρισης αναλύσεων και ποιότητας • Προγραμματισμού ελέγχων και ισοζυγίων γάλακτος και κρέατος 2. Επιπλέον θα πρέπει με κάποιο τρόπο να διασφαλιστεί οργανωτικά η διασύνδεση των εποπτειών και των εργαστηρίων ΕΠΓ με τη Δ/νση εποπτείας και ελέγχων καθώς αποτελούν μονάδες αλληλοεξαρτώμενες και αλληλοσυμπληρούμενες που απαιτούν συντονισμό υπό μια κοινή Δ/νση, υπεύθυνη για την αρμονική και ευέλικτη λειτουργία τους. 3. Προτείνεται η παραμονή του Τμήματος οικονομικής και διοικητικής υποστήριξης στη Δ/νση εποπτείας και ελέγχων για λόγους καλύτερου συντονισμού, ελέγχου και υποστήριξης. Προϊστάμενος Δ/νσης Διαχείρισης Ελέγχων Γάλακτος και Κρέατος, Δρ Νικολάου Ευστράτιος Προϊστάμενη Τμήματος Προγραμματισμού Ελέγχων και ισοζυγίων γάλακτος και κρέατος, Ζτάλιου Ιωάννα Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφοριακών υποδομών στατιστικής και μηχανογραφικής υποστήριξης, Παλιούρας Βασίλειος Οι προϊστάμενοι των Εργαστηρίων Ελέγχου Ποιότητας Γάλακτος ΒΑΡΒΑΡΟΥΣΗ ΔΕΣΠΟΙΝΑ, Προϊστάμενη Ε.Ε.Π.Γ Πέλλας ΒΕΡΒΕΡΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Προϊστάμενος Ε.Ε.Π.Γ Λέσβου ΚΩΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΕΛΕΝΗ Προϊστάμενη Ε.Ε.Π.Γ Πάτρας ΠΑΠΑΔΑΚΗ ΑΝΤΩΝΙΑ Προϊστάμενη Ε.Ε.Π.Γ Ρεθύμνου ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ ΚΑΛΛΙΟΠΗ Προϊστάμενη Ε.Ε.Π.Γ Ιωαννίνων ΤΟΠΑΛΙΔΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Προϊσταμένη Ε.Ε.Π.Γ Δράμας ΘΕΟΔΩΡΙΔΟΥ ΕΥΘΥΜΙΑ Προϊστάμενη Ε.Ε.Π.Γ Λάρισας