Αρχική ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΛΓΟ)Άρθρο 04 – Πόροι – Οικονομική ΔιαχείρισηΣχόλιο του χρήστη Ένωση Εμπόρων Κρέατος & Ζώντων Ζώων Μακεδονίας-Θράκης-Θεσσαλίας | 2 Μαρτίου 2018, 14:21
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχόλια για την διαβούλευση επί του νομοσχεδίου του ΕΛΓΟ –ΔΗΜΗΤΡΑ Άρθρο 4 παρ. 1 περ. γα και παρ. 4 Με νομικές ακροβασίες ορίζεται, στο άρθρο 4 παρ. 1 περ. γα, ως πόρος του Οργανισμού η μη σύννομα επιβαλλόμενη Ειδική εισφορά στο κρέας, καθώς και ο μη σύννομος τρόπος αναγκαστικής είσπραξής της με την παρ. 4 του ιδίου άρθρου και πιο συγκεκριμένα: 1) Με το ίδιο άρθρο 4 παρ. 1, περ. γ ορίζεται ότι το είδος και το ύψος των τελών ή εισφορών, ο τρόπος αντιστοίχισής τους με το κόστος ειδικά παρεχόμενων υπηρεσιών ελέγχου ή επίβλεψης ή ελέγχου και πιστοποίησης, των αγροτικών προϊόντων και υπηρεσιών, καθώς και η διαδικασία είσπραξής τους καθορίζονται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Η ειδική εισφορά στο κρέας όμως ορίστηκε το πρώτον με το άρθρο 12, παρ. 1, του Νόμου 3698/2008 (ΦΕΚΑ/198), χωρίς να έχει εκδοθεί έκτοτε υπουργική απόφαση που θα καθορίζει επακριβώς την αντιστοίχηση αυτής της εισφοράς με το κόστος των παρεχόμενων υπηρεσιών ή ποιες θα είναι οι παρεχόμενες υπηρεσίες στους υπόχρεους καταβολής της εισφοράς. Η ατυχής σύνδεση και η παράνομη υπέρβαση που κάνει ο υπό ψήφιση νόμος με την επιβαλλόμενη ειδική εισφορά στο κρέας όπως ορίζεται στο άρθρο 10 της ΚΥΑ 412/8932/2012 (ΦΕΚ 149 Β΄/ 03-02-2012), όπως κάθε φορά ισχύει, για να δικαιολογήσει τούτη με τους επιβαλλόμενους ελέγχους που ορίζει η παραπάνω ΚΥΑ και με την υποχρέωση τήρησης των ισοζυγίων είναι μη σύννομη, διότι στην ΚΥΑ αυτή δεν αναφέρεται η αντιστοίχιση, ο επιμερισμός, η αναλογικότητα της εισφοράς αυτής με τους γενόμενους ελέγχους και την τήρηση των ισοζυγίων. 2) Στην ως άνω ΚΥΑ 412/8932/2012 οι γενόμενοι έλεγχοι διενεργούνται από μικτό κλιμάκιο ελέγχου των αρμοδίων υπαλλήλων και όχι μόνο από υπαλλήλους του Οργανισμού, οι οποίοι αμείβονται από τον Τακτικό Προϋπολογισμό, οπότε η μη σύννομα επιβαλλόμενη ειδική εισφορά,σαφώς δεν αντιστοιχεί για την κάλυψη της μισθοδοσίας των αρμοδίων οργάνων που διενεργούν τον έλεγχο. 3)Με την ανωτέρω ΚΥΑ412/8932/2012 υπόχρεα πρόσωπα επιβολής της ειδικής εισφοράς είναι οι πρώτοι αγοραστές κρέατος, οπότε η ειδική εισφορά στερείται ανταποδοτικότητας, είναι έμμεσος φόρος, πράγμα που δεν μπορεί να είναι αντικείμενο νομοθετικής εξουσιοδότησης, δυνάμει της ανωτέρω ΚΥΑ. 4) Η επιβολή της ειδικής εισφοράς ορίζεται κατά παράβαση της Κοινοτικής Νομοθεσίας και κυρίως των άρθρων 26 και 27 του Κανονισμού της ΕΕ 882/2004, διότι τα τέλη ελέγχου δεν επιτρέπεται να διαφοροποιούνται από εκείνα που προβλέπει η κοινοτική νομοθεσία, ούτε και επιτρέπεται να επιβάλλονται άλλα τέλη πέραν εκείνων, που ήδη καταβάλλονται για ήδη διενεργούμενους ελέγχους επί του ιδίου αντικειμένου. 5) Επιβάλλεται αντισυνταγματικά και κατά παράβαση του άρθρου 1 του Α΄ Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ ένας έμμεσος φόρος υπέρμετρου χαρακτήρα, που παραβιάζει την αρχή της αναλογικότητας και διότι οι ελεγκτικές αρμοδιότητες του Οργανισμού εκτελούνται ήδη από κρατικές υπηρεσίες. 6) Επιβάλλεται παράνομα ειδική εισφορά στο κρέας χωρίς να προηγηθεί αναλογιστική μελέτη εσόδων σε σχέση με τα έξοδα των ελέγχων που προβλέπει η ανωτέρω ΚΥΑ, ενώ οι εν λόγω έλεγχοι αναφέρονται μόνο στο κρέας και όχι σε άλλα αγροτικά ή κτηνοτροφικά προϊόντα. 7) Δεν επιβάλλεται ειδική εισφορά σε άλλα αγροτικά προϊόντα, που κατ’ ουσία ωφελούνται από τις δράσεις του Οργανισμού και από τους μηχανισμούς ελέγχου, παρά μόνο στο κρέας και μάλιστα όταν ο Οργανισμός δεν διαθέτει ούτε εργαστήρια ελέγχων Κρέατος. 8) Είναι παράνομος και αντισυνταγματικός και ο τρόπος αναγκαστικής είσπραξης της ειδικής εισφοράς, διότι ο έμμεσος φόρος, που αποκαλείται ειδική εισφορά, επιβάλλεται από ένα νομικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου και όχι από κρατική υπηρεσία. 9) Εισπράττεται αναγκαστικά δυνάμει των διατάξεων της αριθμ. ΔΠΕΙΣ Α 1140176 ΕΞ 2012 (Β΄ 2756/11-10-2012) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, όπως κάθε φορά ισχύουν (παράγραφος 2, περίπτωση 4 του άρθρου 4). Ως έμμεσος φόρος όμως θα εισπράττονταν νόμιμα μόνο με διάταξη νόμου και όχι με Υπουργική απόφαση. ΕΝΩΣΗ ΕΜΠΟΡΩΝ ΚΡΕΑΤΟΣ & ΖΩΝΤΩΝ ΖΩΩΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ-ΘΡΑΚΗΣ-ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ