Αρχική Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεωνΆρθρο 05 – Θέσεις, ελάχιστη έκταση, ελάχιστες αποστάσεις κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και τρόπος μέτρησης αυτών.Σχόλιο του χρήστη Ένωση Εκτροφέων Ελληνικής Βραχυκερατικής Φυλής Βοοειδών | 13 Σεπτεμβρίου 2018, 15:54
Η αναφορά στα παραρτήματα (παρ. 3 και αλλού) είναι λανθασμένη και, καθώς οι αποστάσεις δεν δίνονται στο σ/ν, ο αναγνώστης δεν μπορεί να καταλάβει πολλά από τα σημεία του κειμένου του άρθρου αυτού. Στην παρ. 4, περ. α, η χρήση του παραλληλόγραμμου (καλή ως ιδέα) προϋποθέτει την ύπαρξη τεσσάρων σημείων που δημιουργούν παραλληλόγραμμο, αυτό όμως δεν είναι δεδομένο σε κάθε κτην/κή εγκ/ση, συνεπώς πρέπει να προβλεφθούν και άλλα γεωμετρικά σχήματα. Μεγάλο μέρος του κειμένου είναι παρόμοιο με το αντίστοιχο του ν.4056/2012, που δοκιμάστηκε στην πράξη εδώ και 6+ έτη και αναδείχθηκαν οι δυσκολίες στην εφαρμογή του. Μία από αυτές είναι η πρόβλεψη της παρ. 7 περί μείωσης έως και 50% των αποστάσεων, που είναι σωστή, όμως θα ήταν ακόμη καλύτερη αν διαγράφονταν η λέξη «σοβαρές», καθώς αυτή είναι η κύρια αιτία για την οποία, κατά τη διαδικασία αδειοδότησης πολλών κτην/κών εγκ/σεων με τον ν.4056/2012, η συγκεκριμένη πρόβλεψη δεν ενεργοποιήθηκε στην πράξη. Επίσης, στο άρθρο αυτό θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για πολύ ειδικές περιπτώσεις όπου οι συνθήκες αδειοδότησης είναι αδύνατες τόσο με τις διατάξεις του ν.4056/2012 όσο και με αυτές του παρόντος σχεδίου νόμου. Για παράδειγμα, στο νησί του Αγ. Αχιλλείου στη λίμνη Μικρή Πρέσπα, ενώ η βόσκηση αγροτικών ζώων υφίσταται και είναι θεμιτή για λόγους περιβαλλοντικής προστασίας και διαχείρισης, αλλά και για τη διατήρηση του πολύ ιδιαίτερου τοπίου, και επιτρέπεται από την περιβαλλοντική νομοθεσία (ΚΥΑ χαρακτηρισμού Εθνικού Πάρκου Πρεσπών), λόγω της εκτεταμένης ζώνης Α’ αρχαιολογικών χώρων και της γειτνίασης με τη λίμνη, η αδειοδότηση κτην/κών εγκ/σεων καθίσταται αδύνατη. Για τέτοιες περιπτώσεις προτείνεται να δίνεται η δυνατότητα παρέκκλισης από τις γενικές διατάξεις του νόμου με προϋπόθεση τη σύνταξη ειδικής επιστημονικής έκθεσης που θα τεκμηριώνει τα προβλήματα, θα προτείνει λύσεις και ανάληψη ευθύνης από τον φορέα της εγκ/σης (π.χ. για την ορθή διαχείριση της κόπρου), και θα πρέπει (πιθανώς) να συνοδεύεται από θετική γνώμη ή έγκριση αρμοδίων υπηρεσιών (π.χ. Φορέας Διαχείρισης, Δήμος, ΔΑΟΚ). Στο άρθρο αυτό θα πρέπει να δοθούν και άλλες σχετικές προβλέψεις και κατευθύνσεις ζωοτεχνικού χαρακτήρα για την υπό αδειοδότηση κτην/κή εγκ/ση, όπως για παράδειγμα το εμβαδό στεγασμένου χώρου ανά ΖΜ (κάτι που αποτελούσε κενό και του προηγούμενου σχετικού νόμου) με (α) πρόβλεψη εκπτώσεων π.χ. για εκτροφές αυτόχθονων φυλών (λόγω μικρών διαστάσεων των ζώων) και για εκτροφές σε περιοχές της Νότιας Ελλάδας όπου δεν απαιτείται στέγαση όλων των ζώων του κοπαδιού παρά μόνο ένα υπόστεγο για ζώα ασθενή ή νεογέννητα, και (β) προσαρμογή των τεχνικών χαρακτηριστικών της εγκ/σης ανάλογα με την παραγωγική κατεύθυνση (π.χ. βιολογική εκτροφή, στην οποία οι απαιτήσεις στεγασμένου χώρου είναι προσαυξημένες σε σχέση με τη συμβατική εκτροφή), τους Κώδικες Ορθής Γεωργικής Πρακτικής και (πιθανώς) άλλες διατάξεις. Τα ζητήματα αυτά θα μπορούσαν ίσως να καλύπτονται και από τη γεωτεχνική μελέτη ή να δοθεί σχετικός πίνακας στα Παραρτήματα του νόμου.