Αρχική Σχέδιο Νόμου "ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ"Άρθρο 27 – Οικονομικές ενισχύσεις, φορολογικές απαλλαγές, κίνητρα και Δικαιούχοι αυτώνΣχόλιο του χρήστη Ντάβος Παναγιώτης | 13 Ιανουαρίου 2020, 22:29
Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχοντας εμπειρία ως Ορκωτός Ελεγκτής από εργασίες Ποινικών Πραγματογνωμοσυνών σοβαρών αδικημάτων σε υποθέσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών και σχετικών σχημάτων και πλήρως απογοητευμένος από τον τρόπο που και σε αυτό τον τομέα λειτουργούν οι Αρμόδιες Εποπτικές και Εισαγγελικές Αρχές θα ήθελα να τονίσω τα εξής: "1. Οι εισφορές των μελών προς τους ΑΣ, δεν υπόκεινται σε φόρο ή σε τέλος χαρτοσήμου ή οποιαδήποτε άλλη επιβάρυνση υπέρ τρίτου." Να διαγραφεί η παράγραφος. Η εισφορά σε φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου ΑΕ 1% για μερίδα 1.000,00 Ευρώ ανέρχεται σε 10 Ευρώ. Εάν οι αγρότες αποθαρρύνονται από τα 10,00 Ευρώ τότε τι έπρεπε να κάνουν με τα εκατοντάδες εκατομμύρια που "φαγώθηκαν" στους αγροτικούς συνεταιρισμούς και τις επιδοτήσεις? Ο μέσος αγρότης δεν έχει πρόβλημα με τα 10 ευρώ και δεν θα τον πείσουν ή αποθαρρύνουν να μπει ή όχι σε ΑΣ. Η τραγική εποπτεία του Ελληνικού Κράτους ήταν που κατέστρεψε την αγροτιά και όχι τα 10 Ευρώ. Όποιος είναι σοβαρός αγρότης δεν τον απασχολούν τα 10 Ευρώ και αυτά είναι σαν τα καθρεπτάκια που δίναν στους ιθαγενείς. "2.Η νόμιμη προμήθεια για τις ασφαλιστικές συμβάσεις που καταρτίζονται ή ανανεώνονται με τη μεσολάβηση ΑΣ και καταβάλλεται σε αυτούς δεν υπόκειται σε φόρο." Άλλη μια τραγική ιστορία των ΑΣ. Η ασφάλιση των αγροτών μέσω ΑΣ. Η διάταξη είναι αντισυνταγματική γιατί παραβιάζει παράνομα το δίκαιο του ελεύθερου ανταγωνισμού μεταξύ ενός ιδιώτη ασφαλιστικού πράκτορα σε σχέση με ένας ΑΣ. Μην ξεχνάτε που καταντήσατε τις αγροτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Γιαυτό μην επιδοτείτε πάλι τα ίδια. Καμία διαφοροποίηση εις βάρος της ελεύθερης αγοράς. Να διαγραφεί η παράγραφος. "3. Οι καταθέσεις των μελών του Α.Σ. σε αυτόν και οι χορηγήσεις δανείων στα μέλη του, απαλλάσσονται από τέλη χαρτοσήμου ή άλλο τέλος υπέρ του Δημοσίου και από κάθε εισφορά ή δικαίωμα υπέρ τρίτου." Καταθέσεις δέχονται και δάνεια δίνουν οι τράπεζες. Εμείς στην Ελλάδα έχουμε μπλέξει τα πάντα όλα. Για ρίξτε μια ματιά να δείτε πόσα από τα δάνεια που έδιναν οι μεγαλύτεροι φαλιρισμένοι ΑΣ δόθηκαν παράνομα ή όχι σε "δικά" μας παιδιά. Για τον ίδιο λόγο αντιμετωπίζεται ευνοϊκά η συναλλαγή με έναν ΑΣ εις βάρος με αυτήν με μια τράπεζα κατά παράβαση του ελεύθερου ανταγωνισμού. "4. Τα πλεονάσματα της διαχειριστικής χρήσης των ΑΣ, που είναι εγγεγραμμένοι και ενήμεροι στο μητρώο του άρθρου 22, όταν διανέμονται στα μέλη τους σύμφωνα με το άρθρο 26 παράγραφος 10 (β) υπόκεινται σε φορολογία εισοδήματος των μελών ανεξάρτητα από την καταβολή τους ή την εξατομικευμένη διατήρησή τους ως κατάθεση στον ΑΣ. Τα ανωτέρω πλεονάσματα φορολογούνται ως εισόδημα από αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα εφ’ όσον ο δικαιούχος είναι φυσικό πρόσωπο που ασκεί αγροτική δραστηριότητα και τηρεί τις υποχρεώσεις του άρθρου 8." Όταν δεν είναι φυσικό πρόσωπο με αγροτική δραστηριότητα, τότε τι? Γιατί μπερδεύετε συνέχεια τα θέματα? Να μην υπάρχει καμία διαφοροποίηση και να διαγραφεί η φράση. "5. Οι ΑΣ μπορούν να εντάσσονται στους εκάστοτε ισχύοντες αναπτυξιακούς νόμους." Γιατί χρειάζεται αυτή η παράγραφος? Οι αναπτυξιακοί νόμοι δεν μπορούν να έχουν σχετική πρόβλεψη? Μήπως είναι προβληματικοί οι αναπτυξιακοί νόμοι? "6. Οι ΑΣ που συγχωνεύονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου απαλλάσσονται της υποχρέωσης καταβολής κάθε είδους φόρου, τέλους, τέλους χαρτοσήμου, φόρου υπέρ τρίτων, δικαιωμάτων υποθηκοφυλάκων, δικαιωμάτων Ταμείων, αναλογικών δικαιωμάτων συμβολαιογράφων και κάθε άλλης απαλλαγής που προβλέπεται για την περίπτωση αυτή στον ν. 4548/2018, στο Ν.Δ. 1297/1972 (Α΄ 217) και στο ν. 2166/1993 (Α’ 137), εφόσον συντρέχουν οι κατά περίπτωση προβλεπόμενες προϋποθέσεις των απαλλαγών. Η μεταγραφή στα Υποθηκοφυλακεία και στα Κτηματολογικά Γραφεία γίνεται ατελώς. Η διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 1 του ν. 4178/2013 (Α΄ 174) δεν εφαρμόζεται και στην περίπτωση συμβάσεων συγχώνευσης των ΑΣ." Το πρώτο εδάφιο θέλει προσοχή για την αποφυγή φορολόγησης τεράστιων υπεραξιών κυρίως ακινήτων με βάση μετέπειτα Εκθέσεις Αποτίμησης ακινήτων κατά τον μετασχηματισμό κατά παράβαση της φορολογικής νομοθεσίας που ακολουθείται για όλους τους άλλους νόμιμους φορολογούμενους. Τραγικοί όπως πάντα!!!! Το τελευταίο εδάφιο είναι απλά μια επιβράβευση σε όλες τις παρανομίες Αυθαίρετης Δόμησης των ΑΣ!!! Κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε τι θα επιδοτούμε στην Ελλάδα. Την αυθαιρεσία ή τη νομιμότητα? Να διαγραφεί το εδάφιο και όσοι ΑΣ έχουν παράνομες κατασκευές να διερευνηθούν ποινικά οι διοικήσεις που τις εκτέλεσαν και να πληρωθούν από τους Υπαιτίους τα σχετικά πρόστιμα. Να δημοσιεύσετε σε ποιους ΑΣ έχει τεράστια επίπτωση αυτό το εδάφιο για να καταλάβουμε τι "εξυπηρέτηση" έγινε. "10. Οι ΑΣ, οι αναγκαστικοί συνεταιρισμοί, οι Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις, οι Ομάδες και Οργανώσεις Παραγωγών και οι Ενώσεις τους και οι Διεπαγγελματικές οργανώσεις που έχουν εγγραφεί στο Μητρώο του άρθρου 22 και είναι ενήμεροι έχουν δικαίωμα πρόσβασης: α) Στις οικονομικές ενισχύσεις, φορολογικές απαλλαγές και κίνητρα των παραγράφων 1 έως και 8 του παρόντος άρθρου και των εκάστοτε αναπτυξιακών νόμων και ενωσιακών προγραμμάτων και β) σε όλα τα αναπτυξιακά προγράμματα, τα οποία προκηρύσσονται από το Ελληνικό Δημόσιο ή για λογαριασμό του και χρηματοδοτούνται από εθνικούς και ενωσιακούς πόρους." Θα ήθελα να ρωτήσω το εξής: εάν το α και το β δεν υπήρχε στο παρόν νομοσχέδιο, οι ΑΣ δεν θα είχαν τα δικαιώματα αυτά? Ποιος ιδιαίτερος λόγος σας έκανε να προσθέσετε αυτή την παράγραφο? Με εκτίμηση Ντάβος Παναγιώτης Ορκωτός Ελεγκτής Λογιστής τ. Ποινικός Πραγματογνώμονας σε σοβαρές υποθέσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών www-.pdavos.gr