Αρχική ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΤΥΠΗΣ ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΑΣ, ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΙΕΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ, ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΤΟΫΓΕΙΑ...Άρθρο 15 Δυνατότητα άσκησης αλιευτικού τουρισμού από βοηθητικά σκάφη υδατοκαλλιέργειας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 177 ν. 4070/2012Σχόλιο του χρήστη ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΛΙΕΩΝ | 14 Ιανουαρίου 2024, 18:18
Η ιδιαιτερότητα του αλιευτικού τουρισμού ως εναλλακτικής μορφής τουρισμού στην Ελλάδα πρέπει να διατηρήσει το παραδοσιακό στοιχείο του τρόπου ζωής και διαβίωσης του Ελληνα αλιέα στο χώρο της εργασίας του, το καϊκι του. Αυτός είναι άλλωστε ο σκοπός της ενασχόλησής μας ως Αλιέων με τον τουρισμό η μείωση της πίεσης στα ιχθυοαποθέματα της αγριας πανίδας της θάλασσας μας και η εξασφάλιση ενός συμπληρωματικού εισοδήματος απο τις υπηρεσίες τουρισμού που προσφέρουν τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη μας. Η τρόποποίηση του άρθρου προκειμένου βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας να διενεργούν αλιευτικό τουρισμό είναι το λιγότερο καταχρηστικό και προσβάλλει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αλιέων που διενεργούν αλιευτικό τουρισμό διότι: Α) Τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη διαθέτουν άδεια επαγγελματικής αλιείας καταχωρημένη σε ιπποδύναμη και χωρητικότητα απο την Ε.Ε. Τα βοηθητικά σκάφη δεν διαθέτουν καθώς υπάρχουν μόνο ως βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας ( μεταφοράς προσωπικού στις μονάδες, είτε ως ρυμουλκά για τα κλουβιά ,είτε για το ταϊσμα των ψαριών). Και οχι για να αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας. Β) Τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη τα κυβερνάμε οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες αλιείς που φερουμε πλήρη ευθύνη για τους επιβάτες μας. Είμαστε δε εφοδιασμένοι με ατομική επαγγελματική άδεια αλιείας και δίπλωμα κυβερνήτη Αλιευτικού σκάφους. Τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας μπορεί να τα κυβερνήσει οποιοσδήποτε έχει άδεια χειριστή ταχυπλόου ή χειριστή ιδιωτικού σκάφους για δύο έτη. Αρα ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ εργαζόμενος της ιχθυοκαλλιέργειας ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΟΣ με την αλιεία άγριων ελεύθερων ψαριών, για τα οποια δεν έχει καν άδεια για την αλίευσή τους, κάτοχος των παραπάνω αδειών, ο οποίος έχει την ευθύνη για την ακεραιότητα των επιβατών τουριστών του τη στιγμή που ο Ελληνας επαγγελματιας αλιέας έχει την εμπειρία μιας ολόκληρης ζωής στη θάλασσα. Γ) Καθε επαγγελματικό αλιευτικό σκάφος έχει ηλεκτρονικό ημερολόγιο καταγραφής αλιευμάτων που καταχωρούνται στο ΟΣΠΑ εκεί καταγράφονται τα αλιεύματα μας και απο τον αλιευτικό τουρισμό. Τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας δεν τηρούν ηλεκτρονικά ημερολόγια καταγραφής αλιευμάτων μεσω ΟΣΠΑ διότι απλά δεν ειναι ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ, πως συγκρινονται με μας ενώ είμαστε ανόμοιοι και τρόποποιείται ο νόμος εις βάρος των επαγγελματιών αλιέων; Για όλους τους παραπάνω λόγους και πολλούς ακόμα ΖΗΤΑΜΕ :Α) να μην τρόποποιηθεί ο νόμος του αλιευτικού τουρισμού για να ενταχθούν στις ιδιες διατάξεις με τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας. Δ) Επειδή σίγουρα υπάρχει ενδιαφέρον απο τις Εταιρείες που διαχειρίζονται τις ιχθυοκαλλιέργειες για την τουριστική εκμετάλλευση των ενάλειων και χερσαίων εγκαταστάσεών τους ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ: Α) ολα τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να μπορούν να χαρακτηριστούν τουριστικά με βάση τον νόμο και τις διατάξεις των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών. Β) Τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να μεταφέρουν τουρίστες στις εγκαταστάσεις των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας τους και μόνο. Γ) Να μην δύνανται να αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας όπως κάνουμε οι επαγγελματίες αλιείς ψαριών ανοικτής θάλασσας. Δ) Να έχουν περιορισμένους πλόες απο το λιμάνι απόπλου στις εγκαταστάσεις ιχθυοκαλλιέργειας και κατάπλου στο λιμάνι απο όπου απέπλευσε. Ε) Να μπει πλαφόν στον αριθμό σκαφών που μπορούν οι ιχθυοκαλλιέργειες να εκμεταλλευτούν ως τουριστικά εως δυο ανα μονάδα διότι σε περίπτωση ανεξέλεγκτου αριθμού σκαφων θα εργάζονται παράνομα ως ημερόπλοια.