• 1) Το μητρώο αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων, θεσπίστηκε με τον νόμο 3874/2010, όπως επίσης τροποποιήθηκε με τον νόμο 5035/2023 και ήδη λειτουργεί για πάνω από 10 χρόνια. Σύμφωνα με τον νόμο, στο εν λόγω μητρώο «εγγράφονται υποχρεωτικά όλα τα ενήλικα φυσικά πρόσωπα και τα νομικά πρόσωπα που ασκούν στην Επικράτεια αγροτική δραστηριότητα ή κατέχουν αγροτική εκμετάλλευση». Επομένως, η διασύνδεση του αρχείου του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου καταχωρούνται κατ' έτος όλες οι δηλώσεις καλλιέργειας, με το αρχείο του ΥΠΑΑΤ, όπου υπάρχουν τα δεδομένα του Μητρώου, θα δώσει τη δυνατότητα χωρίς καμία γραφειοκρατική διαδικασία και κυρίως χωρίς κανένα κόστος για τους αγρότες, να επικαιροποιούνται τα τηρούμενα αρχεία. Επίσης, ήδη το ΥΠΑΑΤ χάρη στη βελτίωση των μηχανογραφικών των Υπηρεσιών χορηγεί μηχανογραφημένα άμεσα χωρίς κόστος την σχετική βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο. 2) Επίσης, η διασύνδεση με το αρχείο της ΑΑΔΕ, παρέχει τη δυνατότητα διασταύρωσης των εισοδηματικών στοιχείων για τον προσδιορισμό του κατ' επάγγελμα αγρότη, δυνατότητα που ήδη αξιοποιείται για την καταβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ). 3) Επομένως, η παραχώρηση της δυνατότητας τήρησης των αρχείων του Μητρώου Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων στα Επιμελητήρια, είναι άνευ αντικειμένου και θα επιβαρύνουν οικονομικά τους Αγρότες, ενώ τώρα παρέχεται ως υπηρεσία δωρεάν από το Κράτος. Επομένως, θα πρέπει να προσέξει η Κυβέρνηση ότι κινδυνεύει να κατηγορηθεί ότι ενισχύει οικονομικά τα Επιμελητήρια σε βάρος των Αγροτών, με αντάλλαγμα να δεχτούν αυτά με την σειρά τους να λειτουργήσουν τα Αγροτικά Τμήματα και να κάμψουν την άρνησή τους που με προηγούμενη απόφαση της Γ.Σ. των προέδρων εκφράστηκε και έχουμε στη διάθεσή μας. 4) Η προαιρετικότητα ένταξης στα Επιμελητήρια των αγροτών, προκαλεί επίσης το ερώτημα γιατί ένας αγρότης που δεν επιλέγει να εγγραφεί σε αυτά, να πρέπει να πληρώνει αυτοματοποιημένα μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ, την εγγραφή του στο προαναφερθέν Μητρώο που θα τηρούν τα Επιμελητήρια, υπηρεσία που ήδη του παρέχεται δωρεάν από το Κράτος. 5) Η συμμετοχή των Αγροτικών Τμημάτων στο Διοικητικό Συμβούλιο των τοπικών Επιμελητηρίων πρέπει να ακολουθεί τα προβλεπόμενα στον νόμο 4497/2017, όπως αυτός τροποποιήθηκε και αναφέρεται στο άρθρο 69, όπου προβλέπεται ότι ο αριθμός των αντιπροσώπων του κάθε Τμήματος στο Διοικητικό Συμβούλιο καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, με βάση α) τον αριθμό των μελών κάθε τμήματος, β) τη συνεισφορά αυτών στην τοπική οικονομία και γ) τις θέσεις εργασίας που καλύπτονται από τη δραστηριότητά τους. Όπως γίνεται αντιληπτό η συμμετοχή του Αγροτικού τομέα στις κατά τόπους οικονομίες, εύκολα προσδιορίζεται από τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, της απασχόλησης από τα στοιχεία του ΥΠΑΑΤ, όπου με βάση το τηρούμενο Μητρώο προκύπτουν κατά αγρότη και στο σύνολο, οι Μονάδες Ανθρώπινης Απασχόλησης(ΜΑΕ) και με αριθμό των αγροτών στο σύνολο της Χώρας να υπερβαίνουν, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, τις 600.000. Επομένως, οι αναφορές που είδαν τη δημοσιότητα ότι τα Αγροτικά Τμήματα στα Επιμελητήρια θα κατέχουν από τις 21 έδρες, μόνο τη μία (1), πέραν του ότι είναι αντισυνταγματικό και παράνομο, είναι και ηθικώς απαράδεκτο. Η θέση μας είναι: Α) Nαι στη δημιουργία του σχετικού αγροτικού τμήματος προσδιορισμένου στην εν λόγω νομοθετική τροπολογία πέραν των όσων τμημάτων ήδη από τον νόμο προβλέπονται, Β) Ναι στην προαιρετική ένταξη των Αγροτών (φυσικών προσώπων) στα Επιμελητήρια, όχι στην ένταξη των Αγροτικών Οργανώσεων που εγγράφονται στο Μητρώο ΕΜΑΣ (Εθνικού Μητρώου Αγροτικών Συνεταιρισμών) του ΥΠΑΑΤ, διότι με Κυβερνητική στρατηγική επιλογή δημιουργήθηκε η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) Γ) Ναι στην ίση αντιμετώπιση των αγροτών με τους άλλους επαγγελματίες ή επιχειρήσεις που μετέχουν στα Επιμελητήρια, στην κατανομή του αριθμού των θέσεων Διοίκησης και Δ) Ναι στη συνέχιση της δωρεάν τήρησης του Μητρώου Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων από το ΥΠΑΑΤ.