Άρθρο 18 Εκπαίδευση, επιμόρφωση, προαγωγή φιλοζωίας

1.Οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων μεριμνούν για την οργάνωση ή συνδιοργάνωση με άλλους φορείς, επιμορφωτικών σεμιναρίων και την προβολή από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, προγραμμάτων πληροφόρησης και εκπαίδευσης των ατόμων που είναι ιδιοκτήτες ή κάτοχοι ζώων συντροφιάς και των ατόμων που ασχολούνται με την εκτροφή, εκπαίδευση, εμπόριο και φύλαξη των ζώων αυτών καθώς και για την ενημέρωση τοπικών κοινωνιών και ομάδων σχετικά με το περιεχόμενο των διατάξεων που αφορούν στην προστασία των ζώων.

2. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και με φιλοζωικά σωματεία και ενώσεις, μεριμνούν για την προώθηση ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη της ιδέας της φιλοζωίας σε νηπιαγωγεία και σχολεία με εκδηλώσεις, ομιλίες, προβολές, σεμινάρια αντιμετώπισης και χειρισμού αδέσποτων και άλλα κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα.

3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μπορεί να χρηματοδοτούνται οι δραστηριότητες που αναφέρονται στις προηγούμενες παραγράφους και να καθορίζονται οι όροι και προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση αυτή.

 

 

  • 8 Απριλίου 2011, 16:57 | ελενη φωτη

    ΠΡΟΣ ΚΥΡΙΟ ΤΣΟΥΛΟ
    H ζωοφιλια δεν ειναι δικαιωμα! ειναι ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ!!!
    Όλα τα παιδια για να θεωρουνται μορφωμενα πρεπει να μαθουν να σεβονται και να προστατευουν τη φυση και τα πλασματα που την αποτελουν! Όχι μόνο να ξερουν να διαβάζουν και να γραφουν! Αλλα να σκεφτονται και να αισθανονται σαν Ανθρωποι που θα αποτελεσουν το μελλον της κοινωνιας!

    ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΑΝΑΛΟΓΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

    Πιο σημαντικό από όλα τα άλλα άρθρα!

    Τα παιδιά που πετάνε πέτρες στα ζωάκια αύριο μεθαύριο θα χειροδικήσουν και σε άνθρωπο!

    Λυπάμαι τα παιδιά που έχουν γονείς που τα τραβάνε να μη χαιδεύουν ζώα κάνοντας σαν υστερικοί, ή ακόμη χειρότερα τα ωθούν να διώχνουν και να τα κλωτσάνε!

    Μορφωμένος δεν ειναι αυτός που έχει διαβάσει πολλά βιβλία, είναι αυτός που έχει τη στοιχειώδη καλλιέργεια να ΣΕΒΕΤΑΙ και να ΒΟΗΘΑΕΙ όλα τα πλάσματα!

    Γιατί όποιος είναι ευαισθητοποιημένος με τα θέματα των ζώων, είναι ευαισθητοποιημένος και με τα θέματα των ανθρώπων!
    Όποιος εκπαιδεύεται να είναι αναίσθητος και αδιάφορος ως προς τα ζώα, θα είναι έτσι και ως προς τους ανθρώπους!

  • 8 Απριλίου 2011, 16:38 | Θάνος

    1 Απριλίου 2011, 16:33 | ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΛΟΗ
    http://www.opengov.gr/ypaat/?c=568
    Οντας εκπαιδευτικός μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η προώθηση της φιλοζωίας στα σχολεία δεν είναι πάντα εύκολη υποθεση καθώς θεωρείται πολυτέλεια είτε έρχεται σε αντίθεση με τα αισθήματα εκπαιδευτικών και γονέων που δεν θεωρούνται φιλόζωοι.
    Η εκπαίδευση των παιδιών στο θέμα θα πρέπει να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ -όχι προαιρετική!!
    ————
    Μήπως αν γίνει ξεχωριστό μάθημα η φιλοζωία φέρει αντίθετα αποτελέσματα; Μήπως προτιμότερο θα ήταν να εκπέμπεται με μηνύματα που θα διαμορφώνουν την συνείδηση;

  • 8 Απριλίου 2011, 15:59 | Θάνος

    Πάντως, θα ήταν καλύτερα (για τα ζώα) αν εκπαιδευόμασταν να προσαρμόζουμε την φιλοζωία στο περιβάλλον των ζώων, αντί στο δικό μας.
    Σήμερα μιλάμε για αδέσποτα σκυλιά, αλλά έτσι όπως πάμε θα δημιουργήσουμε πρόβλημα και σε αδέσποτα λιοντάρια, πιθήκους, φίδια ουραγκοτάγκους και διάφορα άλλα είδη, εκτός από αυτά που δεν θα μπορέσουν να γίνουν οικόσιτα και τα οποία θα εξαφανιστούν. Η ζούγκλα αποψιλώνεται και τα ζώα μένουν χωρίς σπίτι ή αφανίζονται. Σε μερικά χρόνια θα θεωρείται κάτι το πολύ απόμακρο ή γραφικό, το να μιλάει κάποιος για ζούγκλα. Ό,τι συμβαίνει σήμερα με τα σκυλιά και τα γατιά θα συμβαίνει με όλα τα είδη, ή με ό,τι θα έχει απομείνει.

  • 8 Απριλίου 2011, 10:44 | markos vovos

    Κάντε την κακοποίηση ζώων ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ. Μελέτες έχουν δείξει ότι η κακοποίηση ζώων είναι προάγγελος για άλλα εγκλήματα

  • Σαν εκτροφεας ,εκπαιδευτής σκύλων , παπαγαλων & εκπαιδευτικός , το πρόβλημα δημιουργίας αδέσποτων & γενικότερα της ζωοφιλιας είναι για εμένα καίριο. Η βάση του προβλήματος ,είναι αφ´ενος η παντελης έλλειψη στοιχειώδους , όχι μόνο παιδείας στο θέμα της κατα φύση διαβίωσης του είδους μας ( σωστή συμβίωση με το κατάλληλα επιλεγμένο, εκθρεμενο & εκπαιδευμένο κατοικιδιο ) ,αλλά & η πληρης απουσία ενημερωτικών εκπομπών από ραδιοφώνου & τηλεόρασης ,όπου εξειδικευμένοι επαγγελματίες του χώρου εκπαιδευτές & κτηνιατροι ,θα καταθέτουν την βιωματική γνώση αντιμετώπισης των προβλημάτων συμβίωσης ανθρώπου κατοικιδιου .Αφ´ετερου η ασύδοτη αναπαραγωγή μετριων & ελλειματικων ζώων όσον αφορά στα μορφολογικα αλλά κυρίως & στα ψυχολογικά χαρακτηριστικά του είδους τους ,τροφοδοτούν αδιάλειπτα με ανεπιθυμητα ζώα τον κόσμο , που στην αρχή δεν γνωρίζει τι θα αντιμετωπισει & όταν τα βρει δύσκολα , εγκαταλείπει το ζώο του συμβαλοντας στη διόγκωση του προβλήματος .
    Η πληθώρα<> αναπαραγωγων λοιπόν πιστεύω πως είναι η ρίζα του προβλήματος είτε δημιουργούνται από εγκληματική αμέλεια <> είτε από διάθεση οικονομικής ωφέλειας. Μάστιγα της οργανωμένης κυνοτεχνιας – κυνοφιλιας είναι οι παρανομοι εκτροφεις της πίσω αυλής. ( back yard breeders). Επίσης το λιανοεμποριο των κατοικιδιων & ιδιαίτερα των σκύλων απο ανθρώπους που δεν γνωρίζουν τους χαρακτήρες των γεννητορων & των συγγενών των κουταβιων που εμπορευονται , σε συνδυασμό με άγνοια συνήθως των ψυχολογικων χαρακτηριστικών της φυλης & άρα των συμπεριφορών των σκύλων που θα μεγαλώνουν μέσα στην οικογένεια .Δημιουργούνται κατ´αρχήν κωμικοτραγικες καταστάσεις μέσα στο ΣΠΙΤΙ οι οποίες δεν αργούν να μετατραπούν σε τραγικές .Ποινικοποίηση λοιπόν της πώλησης σκύλων σε κάθε περίπτωση εκτός απο την πώληση αναγνωρισμένων απο τον Κ.Ο.Ε. εκτροφεων οι οποίοι θα δεσμεύονται έναντι του πελάτη τους & έναντι στο κράτος να παραλάβουν πίσω σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα το σκύλο τους εάν η χημεία μεταξύ σκύλου – πελάτη αποτύχει. Εγγυήσεις υγείας – χαρακτήρα – απόδοσης θα πρέπει υποχρεωτικά να συνοδεύουν το κάθε κουταβι .

  • 7 Απριλίου 2011, 21:58 | Αγγέλα

    ΑΠΌ ΤΗ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΟΎΜΕ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΆΜΜΑΤΑ ΠΡΟΏΘΗΣΗς ΤΗς ΦΙΛΟΖΩΊΑς ΜΈΣΑ ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΚΠΑΊΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΌ ΤΗΝ ΆΛΛΗ ΑΠΑΓΟΡΕΎΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΚΟΝΤΑ ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΑ.ΕΧΕΙ ΑΥΤΟ ΛΟΓΙΚΗ;
    Αγγέλα

  • 7 Απριλίου 2011, 20:24 | Θάνος

    Πολλές φορές διαβάζω ή ακούω ότι μας λείπει η παιδεία σχετικά με την στάση και συμπεριφορά μας απέναντι στα μη ανθρώπινα όντα.

    Πού είναι αυτή η παιδεία για την οποία ακούω τόσα χρόνια; Πως αποκτάται; Πέφτει από τον ουρανό; Φυτρώνει; Παράγεται στα εργοστάσια; Την κατέχουν ανώτερα όντα και την διαθέτουν σε όσους την έχουν ανάγκη; Εμείς γιατί δεν έχουμε παιδεία; Εσείς έχετε; Εσείς οι κυβερνώντες έχετε; Αν ναι, γιατί δεν μας δίνετε; Δεν έχετε αρκετή ώστε να φτάσει και για μας ή είστε πλεονέκτες; Τουλάχιστον μήπως έχετε ιδέα για το πώς θα αποχτήσουμε κι εμείς;

  • 7 Απριλίου 2011, 20:55 | Θάνος

    7 Απριλίου 2011, 13:21 | Κωνσταντίνος Καλοβυρνας

    Ενημέρωση και προβολή στα σχολεία για την φιλοζωία και ειδίκά την καθαρόαιμη φιλοζωία. Να μάθει απο μικρό κάθε παιδί να αγαπά και να θαυμάζει την καθαρόαιμη εκτροφή. Οσο προσπαθούμε να διαδάξουμε την προτίμιση στα ημίαιμα τόσο το πρόβλημα των αδεσπότων δεν θα λύνεται. Οταν ο καθένας μας μάθει γιατί πρέπει να υπάρχουν μόνο καθαρόαιμα ζώα και την χρησιμότητα κάθε μίας φύλής ξεχωριστά τότε μόνο θα σταματήσει η παραγωγή ημιαίμων. Να προσκαλούνται σχολεία σε εκθέσεις καθαρόαιμης εκτροφής και διαγωνισμούς εκπαιδευμένων καθαροαίμων. Ας συντελέσουμε όλοι μας σε μία παραγωγική ασχολία των επόμενων γενιών
    ——–
    Αυτό που προτείνει ο κύριος παραπάνω είναι καθαρόαιμος ρατσισμός.
    http://www.opengov.gr/ypaat/?c=1708
    (όσο θα υπάρχουν μαύροι θα υπάρχουν και πεινασμένοι, να εξαφανίσουμε τους μαύρους;)

  • 7 Απριλίου 2011, 17:17 | Ματθαίος

    Ο κύριος Νίκος Τσούλος εκφράζει την άποψη όλου του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών και οικειοποιείται το site τους ή μόνο την δική του?

    Γιατί θα πρέπει να είναι ξεκάθαρο αν αυτές τις απόψεις τις υποστηρίζει σύσσωμος ο Δικηγορικός σύλλογος ή όχι………..

  • Τα παιδιά έχουν μια φυσική τάση να επικοινωνούν με τα ζώα. ΕΜΕΙΣ ΠΑΡΕΜΒΑΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΑΥΤΗ ΠΡΟΣΠΑΘΩΝΤΑΣ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ! Όπως μας βολεύει. Το λούτρινο γατάκι μας το κάνουν δώρο και κοιμόμαστε μ’ αυτό αγκαλιά, το κουνελάκι το παίρνουμε για δώρο το Πάσχα και χαιρόμαστε που τρέχει χαριτωμένο στην αυλή, στην πραγματικότητα όμως τα παιδιά μας βλέπουν να κλωτσάμε και να λέμε «ουστ βρωμόγατο – μου χάλασε τη γλάστρα και το κουνελάκι το σφάζουμε για μεσημεριανό μόλις πάρει το κατάλληλο μέγεθος.
    ΟΙ ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΟΥΝ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

  • 7 Απριλίου 2011, 16:33 | Valerie Peach

    The government own and runs television channels use space and allocated time on these to cover animal issues. Offer free time to animal organisations in the form of intermission advertising to promote adoption care and welfare of animals.

    Adults also need education on animal welfare and its importance especially those who don’t own animals would not go to seminars or events or training.
    Apart from informing the population on provisions relating to animal welfare there needs to be informative education to dispel myths and misinformation relating to cats and dogs.
    People need to understand that passed down fears concerning disease and superstitious wrapped around animals are not correct
    Laying down the requirements of Greek law without tackling these widely held misconceptions and misinformation will not change the situation. The provision of the factual situation via good clear educational programs will achieve greater and more effective responses and will serve to build on population support for animal welfare measures.

  • 7 Απριλίου 2011, 13:21 | Κωνσταντίνος Καλοβυρνας

    Ενημέρωση και προβολή στα σχολεία για την φιλοζωία και ειδίκά την καθαρόαιμη φιλοζωία. Να μάθει απο μικρό κάθε παιδί να αγαπά και να θαυμάζει την καθαρόαιμη εκτροφή. Οσο προσπαθούμε να διαδάξουμε την προτίμιση στα ημίαιμα τόσο το πρόβλημα των αδεσπότων δεν θα λύνεται. Οταν ο καθένας μας μάθει γιατί πρέπει να υπάρχουν μόνο καθαρόαιμα ζώα και την χρησιμότητα κάθε μίας φύλής ξεχωριστά τότε μόνο θα σταματήσει η παραγωγή ημιαίμων. Να προσκαλούνται σχολεία σε εκθέσεις καθαρόαιμης εκτροφής και διαγωνισμούς εκπαιδευμένων καθαροαίμων. Ας συντελέσουμε όλοι μας σε μία παραγωγική ασχολία των επόμενων γενιών

  • 7 Απριλίου 2011, 12:31 | Μιχαλόπουλος Σ.

    ΘΑ ΣΥΜΦΩΝΙΣΩ ΑΠΌΛΥΤΑ. ξέρετε ποσος κόσμος άσχετος κακοποιει τα σκυλιά του και δεν το γνωριζει?
    Ξέρετε ποιο είναι το αστείο? ότι αυτο συμβαίνει κυρίως σε μικρές η μεσαίες ρατσας. Όπως τα κολερακια της κυρίας Δεκαριστου.

    ΟΛΟΙ ΟΙ ΝΈΟΙ ΙΔΙΟΚΤΉΤΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΠΌΚΤΗΣΗ ΣΚΎΛΟΥ ΝΑ ΠΕΡΝΟΎΝ ΣΕΜΙΝΆΡΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΎ ΠΕΡΙΣΣΌΤΕΡΟ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΌ ΈΛΕΓΧΟ ΚΑΙ ΤΕΣΤ. ΝΑ ΥΠΆΡΧΕΙ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΌΓΙΟ ΜΈΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΊΟ ΝΑ ΒΓΑΊΝΕΙ ΣΥΜΠΈΡΑΣΜΑ ΤΗ ΡΆΤΣΑ ΣΚΎΛΟΥ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΥΠΟΣΤΗΡΊΞΕΙ Ο ΚΆΘΕ ΈΝΑΣ.
    Γιατί ντομπερμαν δεν μπορεί να έχει ο ΚΆΘΕ ΈΝΑΣ ενώ τα ΚΟΚΕΡ έτσι όπως τα καταντησατε είναι για όλους Κα Δεκαριστου για όλους εκτός απο αυτούς που πρέπει.

    ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΘΈΛΕΙ ΚΌΠΟ ΑΥΤΟ!!!

  • ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΤΟΙΜΟ ΥΛΙΚΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΕΝΟ ΑΠΟ 70 ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΝΟΜΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ,ΔΟΥΛΕΜΕΝΟ-ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΟ ΕΠΙΤΥΧΩΣ, ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΕ 80 ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ , ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΣΤΑΛΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΠΑΝΕΙΛΗΜΕΝΩΣ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΤΥΧΕ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗΣ ΤΩΝ ΑΡΜΟΔΙΩΝ ΑΤΟΜΩΝ ΣΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ,ΤΟΤΕ.ΤΩΡΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΟΜΑΔΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΣΤΑ ΣΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΓΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑΣΤΑΛΛΕΙ ΠΛΕΟΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ.ΘΑ ΤΥΧΕΙ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΥΤΗ Η ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ RSPCA (η μεγαλυτερη φιλοζωικη οργανωση της Ευρωπης) ΔΟΥΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ?

    =======

    ΚΑΜΠΑΝΙΕΣ ΜΕΣΩ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ -ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΥΠΑΑΤ- ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΑΛΕΙΨΗ ΤΗΣ ΖΩΟΦΟΒΙΑΣ..

  • 6 Απριλίου 2011, 23:24 | Α. Θανάσης

    Άρθρο 9 Περισυλλογή και διαχείριση αδέσποτων ζώων συντροφιάς

    10. …………..Δεν επιτρέπεται επαναφορά σε περιοχές με νοσοκομεία, σχολεία, αθλητικά κέντρα, λιμάνια, αεροδρόμια σε αρχαιολογικούς χώρους καθώς και σε χώρους υψηλής τουριστικής επισκεψιμότητας.
    http://www.opengov.gr/ypaat/?p=119

    Άρθρο 18 Εκπαίδευση, επιμόρφωση, προαγωγή φιλοζωίας

    2. Οι αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων και με φιλοζωικά σωματεία και ενώσεις, μεριμνούν για την προώθηση ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη της ιδέας της φιλοζωίας σε νηπιαγωγεία και σχολεία με εκδηλώσεις, ομιλίες, προβολές, σεμινάρια αντιμετώπισης και χειρισμού αδέσποτων και άλλα κατάλληλα εκπαιδευτικά προγράμματα.
    http://www.opengov.gr/ypaat/?p=110
    ——-
    Η παράγραφος 10 του άρθρου 9 είναι αντίθετη με την προαγωγή φιλοζωίας. Με στάσεις και συμπεριφορές σαν αυτές της παραγράφου 10 του άρθρου 9, και σε συνδυασμό με θεάματα του στυλ Αττικό Πάρκο προάγεται η αιχμαλωσία των ζώων και όχι η φιλία.

  • ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΜΟΥ¨? ΑΝΕΦΕΡΑ ΟΤΙ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΥΠΕΡΒΟΛΗ Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΥΝΟΤΡΟΦΕΙΩΝ, ΟΤΙ Η ΖΩΟΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ , ΟΧΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ, ΟΤΙ ΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΠΑΙΔΙ ΠΡΟΤΙΜΩ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΚΥΝΟΚΟΜΕΙΟ. Ο ΝΟΜΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΡΩΤΑ (ΑΡΘΡ. 2 ΠΑΡ. 1 Σ,)ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ. ΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ ΞΕΧΝΟΥΝ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΟΥΝ ΜΕ ΓΝΩΜΟΝΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ, ΤΩΝ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ, ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ (ΑΠΟ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΩΝ ΠΛΕΟΝ ΑΔΕΣΠΟΤΩΝ ΚΑΙ ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΩΝ ΧΩΡΙΣ ΛΟΥΡΙ) ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΔΕ ΝΑ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΡΟΝΗΣΗ ΤΟΥ Σ., ΤΩΝ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΕΞΕΤΑΣΟΥΝ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ, ΣΧΕΔΟΝ, ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ.

  • σποτάκια καθημερινά στην τηλεόραση΄.
    Υποχρεωτικά μάθημα κοινωνικής αγωγής όχι μόνο στα παιδιά αλλά και στους γονείς!!!

    ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΗΝ κα ΔΟΥΛΑΒΕΡΗ

    ΦΙΛΟΖΩΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΣΕΒΑΣΜΟΣ

  • 6 Απριλίου 2011, 00:10 | katia R

    …….AS ARXISOUME ME TA VASIKA….OTAN ENAS POLITIS DEXETE PERIKOPES APO PANTOU…OTAN APILITE PLEON OXI TO VIOTIKO TOU EPIPEDO ALLA I EPIVIOSI TOU…PWS THA MPORESEI NA ANTAPEKSELTHEI STA OIKONOMIKA «DEDOMENA»ENOS KATOIKIDIOU I ADESPOTOU POU THELEI NA VOITHISEI…..PWS THA DWSEI 60 EVRO GIA ENA MIKROTSIP….I THESMOTHETISI NOMWN DEN EPARKEI APO MONI TIS….XRIAZETE «EFARMOSMENH LOGIKI»…NA XAMILOSOUN OI TIMES …NA DOTHEI KRATIKI VOITHIA WSTE KAPOIA PRAGMATA ..AYTONOITA…NA MIN LEITOURGOUN APOTREPTIKA ALLA ENTHARINTIKA GIA TIN YOTHETISI ENOS ZWOU.PX:…NA GINONTE DWREAN STIROSIS KAI APOPARASITOSIS..

  • 5 Απριλίου 2011, 22:14 | george

    Να οργανωθουν σεμιναρια οχι για τα παιδια αλλα για τους γονεις που μεγαλωνουν τα παιδια τους χρησιμοποιωντας το φοβητρο του θα σε δαγκωσει ο σκυπος.αυτοι ειναι οι εγκληματιες που εφτιαξαν την γενια με τα ανοητα παιδια που πετροβολανε και βασανιζουν ζωα.Αυτα τα ζωα θελουν σεμιναριο.σε πρωτη φαση.μετα διωξεις.Να αναζηταται η ευθυνη των γονεων σε περιπτωσεις ανηλικων βασανιστων ζωων.μπας και αρχισουν οι γονεις να αλλαζουν.αν και δεν ελπιζω για τιποτα πια στην ελλαδα,ποσο μαλλον για τον νομο αυτο.

  • 5 Απριλίου 2011, 19:42 | Βαρβάρα Τριανταφυλλίδου

    Η προαγωγή της φιλοζωίας θα έπρεπε να είναι καθημερινή πράξη σε μια κοινωνία φοβική με τα ζώα και ειδικά με τα σκυλια, όπως είναι η Ελλάδα.
    Στη Τσεχία για παράδειγμα, οι σκύλοι επιτρέπονται παντού!

    Στα μέσα μαζικής μεταφοράς (τρένα, μετρό, τραμ, λεωφορεία) όπου εάν δεν είναι σε κλουβί μεταφοράς πληρώνουν κανονικά εισιτήριο.

    Στα εστιατόρια, στις παμπ, στις μπυραρίες, η σκύλοι μπαίνουν ελέυθερα με τους ιδιοκτήτες τους και μάλιστα στην είσοδο των καταστημάτων υπάρχει πάντα ένα μπωλ με νερό για τα διψασμένα τετράποδα.

    Ακόμα και στις δημόσιες υπηρεσίες, υπάρχουν θέσεις όπου μπορείς να δέσεις το σκύλο σου, και φυσικά μπωλ με νερό.

    Οι δήμοι έχουν τοποθετημένα σε αρκετά σημεία της πόλης ειδικά σταντ με δωρεάν σακούλες για τα περιττώματα των σκύλων.

    Επίσης επιχορηγείται μερικώς ή πλήρως (ανά περίπτωση) από το κράτος η εκπαίδευση δεσποζόμενων σκύλων.

    Και φυσικά δεν θα δεις πουθενά αδέσποτα. Οι δήμοι και τα καταφύγια κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους.

    Όταν λοιπόν έχεις μεγαλώσει σε μια χώρα όπου τα σκυλιά κυκλοφορούν παντού δίπλα σου, κάθονται δίπλα σου στο τραμ, κινούνται στους ίδιους χώρους με εσένα, η εξοικείωση έρχεται αυτόματα.
    Και εξάλλου εάν έχει προνοήσει το κράτος με τις τόσες ρυθμίσεις, ποιός ο λόγος να μην έχεις κατοικίδιο; Ποιος ο λόγος να υπάρχουν αδέσποτα;
    Ουτοπία;
    Όχι βέβαια, συμβαίνει στη Τσεχία!
    Γιατί όχι και εδώ;

  • 5 Απριλίου 2011, 18:06 | Ρόζα Μηνακούλη

    Στα πλαίσια του φιλοζωικού προγράμματος στα σχολεία, θα μπορούσε κάθε σχολείο να έχει υπο την προστασία του τα αδέσποτα της γειτονιάς ή ταίστρες και ποτίστρες για τα πουλιά, όπου αυτό θα ήταν δυνατόν.

  • 5 Απριλίου 2011, 16:46 | Μαρία

    Τα παιδιά θα μάθαιναν πολλά για τα ζώα μέσω της καθημερινης επαφής τους με αυτά,όπως να φροντίζουν αδέσποτα(τα οποία ελέγχονται απο κτηνίατρο) μέσα στον χώρο του σχολείου.Στο σχολείο της γειτονιάς μου γίνεται αυτό.Αλλά εσείς με το καινούργιο νομοσχέδιο το απαγορέψατε.Θα κάνετε δηλαδή μάθημα φιλοζωίας στα παιδιά και απο την άλλη θα διώχνετε τα αδέσποτα απο τα σχολεία;

  • 5 Απριλίου 2011, 16:00 | Γιώτα Βασιλείου

    Μια καλή ιδέα θα ήταν να τοποθετηθούν και ταμπέλες σε δρόμους και πλατείες. Μόνιμες που να προάγουν τη ζωοφιλία και το σεβασμό στη φύση και παράλληλα να υπενθυμίζουν τις κυρώσεις για τους παραβάτες. Να τις βλέπουν συνέχεια όλοι, μικροί και μεγάλοι, γιατί ας μην ξεχνάμε ότι η επανάληψη είναι η μητέρα της μάθησης.

  • Από την εμπειρία μας (ΜΚΟ SAPT Hellas) με δωρεάν επισκέψεις σε σχολεία -συνοδεία εκπαιδευμένων πρώην αδέσποτων ημίαιμων σκύλων- από το 2005, καταθέτουμε την άποψη ότι πέραν της προφορικής, η βιωματική εκπαίδευση πρέπει να αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της όλης ενημέρωσης ρπος τον σκοπό παραγωγής φιλοζωίας. Η επαφή με έναν σκύλο π.χ. προκαλεί στους μαθητές όλων των ηλικιών ενσυναίσθηση και έτσι το θέμα γίνεται στην κυριολεξία απτό. Ο τρόπος της επαφής πρέπει να διδάσκεται στα παιδιά με πρακτικά παραδείγματα και συμβουλές για να καταλάβουν τα ίδια και οι γονείς τους ότι η συντριπτική πλειοψηφία των «επιθέσεων» από σκύλους είναι στην ουσία μία καλά συγκαλυμμένη άμυνα στην λανθασμένη ανθρώπινη συμπεριφορά.

  • 5 Απριλίου 2011, 13:15 | Βαρβάρα Τριανταφυλλίδου

    Η προαγωγή της φιλοζωίας θα έπρεπε να είναι καθημερινή πράξη σε μια κοινωνία φοβική με τα ζώα και ειδικά με τα σκυλια, όπως είναι η Ελλάδα.
    Στη Τσεχία για παράδειγμα, οι σκύλοι επιτρέπονται παντού!

    Στα μέσα μαζικής μεταφοράς (τρένα, μετρό, τραμ, λεωφορεία) όπου εάν δεν είναι σε κλουβί μεταφοράς πληρώνουν κανονικά εισιτήριο.

    Στα εστιατόρια, στις παμπ, στις μπυραρίες, η σκύλοι μπαίνουν ελέυθερα με τους ιδιοκτήτες τους και μάλιστα στην είσοδο των καταστημάτων υπάρχει πάντα ένα μπωλ με νερό για τα διψασμένα τετράποδα.

    Ακόμα και στις δημόσιες υπηρεσίες, υπάρχουν θέσεις όπου μπορείς να δέσεις το σκύλο σου, και φυσικά μπωλ με νερό.

    Οι δήμοι έχουν τοποθετημένα σε αρκετά σημεία της πόλης ειδικά σταντ με δωρεάν σακούλες για τα περιττώματα των σκύλων.

    Επίσης επιχορηγείται μερικώς ή πλήρως (ανά περίπτωση) από το κράτος η εκπαίδευση δεσποζόμενων σκύλων.

    Και φυσικά δεν θα δεις πουθενά αδέσποτα. Οι δήμοι και τα καταφύγια κάνουν πολύ καλά την δουλειά τους.

    Όταν λοιπόν έχεις μεγαλώσει σε μια χώρα όπου τα σκυλιά κυκλοφορούν παντού δίπλα σου, κάθονται δίπλα σου στο τραμ, κινούνται στους ίδιους χώρους με εσένα, η εξοικείωση έρχεται αυτόματα.
    Και εξάλλου εάν έχει προνοήσει το κράτος με τις τόσες ρυθμίσεις, ποιός ο λόγος να μην έχεις κατοικίδιο; Ποιος ο λόγος να υπάρχουν αδέσποτα;

    Ουτοπία;
    Όχι βέβαια, συμβαίνει στη Τσεχία!
    Γιατί όχι και εδώ;

  • 5 Απριλίου 2011, 02:01 | Έφη Σημαιοφορίδου

    Η φιλοζωία να γίνει μάθημα κανονικό στα σχολεία!!!Η φιλοζωια είναι ΠΑΙΔΕΙΑ!!!

  • 5 Απριλίου 2011, 00:16 | susie

    TEACHERS PLAY A MAJOR ROLE IN EDUCATING CHILDREN!IF TEACHERS STARTED EDUCATING CHILDREN TO TAKE CARE OF ANIMALS AND ABOVE ALL TO RESPECT THEM,ALSO TEACHING THEM THAT HAVING A PET MEANS THAT YOU TAKE CARE OF IT PROPERLY.
    THIS CAN BE DONE BY SHOWING STUDENTS JUST HOW TO TAKE CARE OF THEIR PETS AND WHAT THEY NEED TO DO TO HAVE A PET,
    1.HOW AND WHEN THEY SHOULD BE FED
    2.DOGS NEED TO BE TAKEN FOR WALKS
    3.ALL ANIMALS MUST BE TAKEN TO THE VET FOR ANNUAL VACCINES AND TO BE NEUTERED
    4.ANIMALS ARE NOT TOYS TO HAVE AND WHEN WE TIRE OF THEM TO THROW THEM IN THE STREETS
    5.CHILDREN SHOULD BE MADE TO REALIZE THAT PETS ARE A PART OF THE FAMILY AND SHOULD BE TREATED LIKE ONE

  • 4 Απριλίου 2011, 23:17 | Βάγια Σ.

    Προώθηση της φιλοζωίας θα είχε αξία να γίνει στα παιδιά.
    Να θεσπιστεί υποχρεωτικό μάθημα στα σχολεία, να ενημερώνονται οι γονείς και οι δάσκαλοι.

  • 4 Απριλίου 2011, 21:16 | Οικονόμου Ελένη

    τα παιδιά είναι το μέλλον. Πρωταρχικός σκοπός του Υπουργίου δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων είναι η ευαισθητοποίηση και ανάπτυξη της φιλοζωίας στην νεολαία.

  • 4 Απριλίου 2011, 16:12 | Άννα

    Μέσα απο τα μέσα μαζικής επικοινωνίας να πληροφορείται ο κόσμος για τα αδέσποτα,να προβάλλονται αγγελίες για αδέσποτα προς υιοθεσία ,έκτατες ειδήσεις για αδέσποτα που αναζητούν προσωρινή φιλοξενία ή έχουν τραυματιστεί. Με λίγα λόγια να καλλιεργηθεί φιλοζωική παιδεία.
    Αυτό είναι πρωτεύον και όχι η προβολή ατόμων που ασχολούνται με το εμπόριο, ή την εκτροφή.
    Προηγούνται οι αδέσποτες ψυχές που απειλούνται καθημερινά στον δρόμο!

  • 4 Απριλίου 2011, 13:31 | Κέλλυ Μικρώνη

    Πολύ σημαντικές οι τοποθετήσεις των Δουλαβέρη Αγλαϊας και Μυρσίνη Θεοδωρή – Συμφωνώ απόλυτα με τις διατυπωμένες προτάσεις.
    Τις θεωρώ κρίσιμης σημασίας και χρησιμότητας εάν θέλουμε στο κοντινό μέλλον ελαχιστοποιηθεί ο αριθμός των αδέσποτων ή/και κακοποιημένων ζώων (σημ. καθώς και το κόστος διαχείρισής τους!).

  • 4 Απριλίου 2011, 13:10 | Δουλαβέρη Αγλαϊα

    Η αποδοχή και ο σεβασμός της διαφορετικότητας (είτε αναφερόμαστε σε διαφορετικότητα φυλής, είστε σε διαφορετικότητα είδους) είναι κάτι που κανείς το μαθαίνει πολύ νωρίς και μέσα από την οικογένεια και το σχολείο.
    Αφ’ενός λοιπόν θεωρώ ότι είναι απαραίτητη η γνώση γύρω από τα ζώα, η επαφή μαζί τους από το νηπιαγωγείο κιόλας (πιθανά και νωρίτερα) αλλά και η ενημέρωση ενηλίκων, ώστε να απενοχοποιηθούν τα ζώα με μύθους που τα βαραίνουν περί μετάδοση ασθενείων κλπ. Το μόνο που μπορεί να «μεταδώσει» ένα ζώο είναι η άνευ όρων αποδοχή, πράγμα από το οποίο το ανθρώπινο είδος πάσχει και θα πάσχει προφανώς για πάντα.
    Ως επαγγελματίας ψυχικής υγείας έχω βιώσει από πολύ κοντά, τί σημαίνει η ψυχική επαφή παιδιών, (φυσιολογικών ή με ειδικές ανάγκες ή με προβλήματα συμπεριφοράς) με τα ζώα. Τα ζώα είναι τα ίδια οι δάσκαλοι της αποδοχής, του σεβασμού και της αγάπης.
    Προτείνω λοιπόν, σε κάθε σχολείο, νηπιαγωγείο, παιδικό σταθμό, να υπάρχει η συνεργασία με ειδικούς που θα φέρνουν σε επαφή ζώα και παιδιά, σε ΜΟΝΙΜΗ ΒΑΣΗ και όχι περιστασιακά. Επίσης, η ενημέρωση των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων από ειδικούς (θετικούς εκπαιδευτές, κτηνιάτρους, ψυχολόγους,ειδικούς ψυχικής υγείας κλπ) για το τι σημαίνει η επαφή με τα ζωα και πόσα πολλά μπορεί να αποκομίσει κανείς από αυτή την σχέση, καθώς και η ενημέρωση των δασκάλων και καθηγητών των παιδιών μας καθώς εκείνοι έχουν βασικό ρόλο στην διαπαιδαγώγηση των παιδιών πέρα από την εκπαίδευση που τους παρέχουν.
    Τέλος, συνεχή και διαρκή ενημέρωση από το υπουργείο, δήμους και κοινότητες πιθανά σε συνεργασία με τις φιλοζωικές οργανώσεις για την φιλοζωία, και πολύ σημαντικό για την απενοχοποίηση των ζώων όπως προανέφερα.
    Στόχος δεν είναι να αγαπήσει υποχρεωτικά κανείς αυτά τα πλάσματα (αν και θα ήταν ευλογία να μπορούσε να συμβεί κάτι τέτοιο) αλλά βασικά ο ΣΕΒΑΣΜΟΣ που οφείλουμε να έχουμε σε ότιδήποτε διαφέρει από εμάς.
    Αναρωτηθείτε: πως περιμένει ένας γονιός να μάθει το παιδί του να σέβεται την ύπαρξη του άλλου ανθρώπου, όταν δεν μπορεί να του μάθει να σέβεται το δικαίωμα της ύπαρξης ενός πλάσματος που αν μη τι άλλο μόνο σεβασμό και αγάπη ζητά και δίνει απλόχερα όλη την αγάπη του και την καλοσύνη του?! Πως γίνεται ο άνθρωπος που δεν σέβεται αυτά τα ανιδιοτελή πλάσματα να σεβαστεί τον συνάνθρωπο που μόνο η ανιδιοτέλεια δεν τον διακρίνει?
    Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, που διαφαίνεται μέσα από μελέτες και έρευνες χρόνων, και που αποδεικνύει ότι οι άνθρωποι που είναι επιθετικοί πολλές φορές και βάναυσοι απέναντι στα ζώα δεν θα διστάσουν να είναι επιθετικοί και απέναντι σε συμπολίτες τους.
    Παρακαλω να μην μείνουμε στα λόγια τα θεωρητικά!!!!!! Η παιδεία, η εκπαίδευση και η ισορροπημένη ψυχική εξέλιξη των παιδιών μας θα μπορέσει να μας οδηγήσει σε μια κοινωνία με περισσότερους ψυχικά υγιείς πολίτες και ίσως τότε να σταματήσουμε να βλέπουμε κακοποιημένα ζώα.

  • 3 Απριλίου 2011, 23:22 | Ιωαννα

    Προσωπικα θεωρω οτι μια ειναι η λυση στη ζωοφιλια. Να γινει ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ μαθημα για τα ζωα (εδικα σκυλους και γατες) μια η δυο φορες τον μηνα. Και μιας και δεν υπαρχουν λεφτα, αυτο ειναι κατι που θεωρω οτι μετα χαρας θα το αναλαμβαναν οι κατα τοπους ζωοφιλικες οργανωσεις εντελως δωρεαν, χωρις καμια επιβαρυνση του κρατους. Περισι στην Επανωμη Θεσσαλονικης γιναμε μαρτυρες βασανισμου κουταβιου απο μαθητες δημοτικου ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, εν ωρα διαλειματος. Και οι δασκαλοι παρεμεναν αμετοχοι. Οταν δε ζητησαμε εξηγησεις απο τον διευθυντη, αρνηθηκε να μιλησει και δεν εγινε τιποτα. Απο τα σχολεια ξεκινα η εκπαιδευση σε καθε επιπεδο και τομεα της ζωης μας. Εκει πρεπει να εστιασει και το νεο αυτο ελπιδοφορο νομοσχεδιο ωστε να Ελληνοπουλα να μαθουν να αγαπουν και να συμβιωνουν με τα ζωα.

  • 3 Απριλίου 2011, 20:19 | mari

    Αυτο ειναι ισως και το πιο αποτελεσματικο μετρο ,αλλα να υπαρχει στην δημοσια εκπεδευση και ιδιωτικη απο την πρωτη ετος του σχολειου ,ολοκληρωμενα μαθηματα για το περιβαλλον ,για τα ζωα συμμετοχη οχι μονο εικονικα αλλα και σε πραγματικα φιλοζωικα περιβαλοντικα και επιστημονικα προγραμματα για την προαγωγη της ζωοφιλιας του περιβαλοντος γιατι ειναι αλληλενδετα και εμεις οι ανθρωποι με το μυαλο και την ικανοτητα που εχουμε να φτιαχνουμε πραγματα να σεβαστουμε το περιβαλλον και να διαθεσουμε χωρο στα ζωα .
    p.s
    Να συγκρινουμε με το καλυτερο ,ειναι πολυ καλο να περνουμε παραδειγματα απο το εξωτερικο αλλα να μη μεινουμε εκει ,να προσπαθησουμε να γινουμε εμεις το καλυτερο παραδειγμα .Πιστευω πως μπορουμε ολοι να το βρουμε μεσα στη καρδια μας και στο μυαλο μας .

  • 3 Απριλίου 2011, 16:38 | ΝΙΚΟΣ

    Προς τι ολη αυτη η υπερβολη? Για ποιο λόγο το παιδι μου να επισκεπτεται κυνοκομεια και οχι ορφανοτροφεια? Η κακοποίηση των ζώων πρέπει να τιμωρείται με ποινές ανάλογες με τη βαρύτητα του αδικήματος και όχι βέβαια εξοντωτικές γιατί πως θα αντιμετωπιστεί η δικαστική πλάνη τότε? Θα φυλακίσεις δηλ. έναν αθώο, πιθανώς, θα δημεύσεις την περιουσία του, θα τον εξοντώσεις δηλ. Και εάν αποδειχτεί εκ των υστέρων η αθωωότητά του? Είναι βασικός κανόνας της εγκληματολογίας ότι η ποινή πρέπει να είναι ανάλογη της βαρύτητας του αδικήματος και ποτέ να μην επιβάλλεται προς παραδειγματισμό. Αυτοί που θα νομοθετήσουν θα πρέπει να νομοθετήσουν με επιείκεια και όχι να είναι δεσμιοι πιέσεων και εξτρεμιστικά φιλοζωικών αντιλήψεων. Είναι δηλ διαφορετικής απαξίας η θανάτωση ζώου για αστεισμό και διαφορετική η θανάτωση επικίνδυνου ζώου που δεν περισυλλέγεται απο κανένα ή επανεντάσσεται, λές και έχει ανθρώπινες ιδιότητες. Ο νομοθέτης πρέπει να τιμωρεί τον βασανισμό ζώων όχι όμως να καθιστά υποχρεωτική την ζωωφιλία. Αυτό παραβιάζει, για μια ακόμη φορά στο νόμο αυτό την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητάς του που διΚαιοούται κάθε άΝΘΡΩΠΟς, ΤΑ ΑΝΘΡΏΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΏΜΑΤΑ ΔΗΛ.

  • 3 Απριλίου 2011, 11:32 | Μυρσίνη Θεοδωρή

    Στα Σχολεία:
    Κατα τη γνώμη μου, 2 τουλάχιστον επισκέψεις το χρόνο των μαθητών κάθε τάξης απο 5η Δημοτικού μέχρι 3η Λυκείου θα πρέπει να ορίζονται ως ημερίσιες εκπαιδευτικές εκδρομές.
    Επίσης θα πρέπει να οριστεί μάθημα Οικολογικής Αγωγής και Φιλοζωϊας απο την 1η τάξη του Δημοτικού μέχρι και την 3η τάξη Λυκείου. Στο Λύκειο, ή Γυμνάσιο και Λύκειο θα πρέπει να γίνεται και με έμπρακτη μορφή πιά το μάθημα παρα μόνο θεωρητική. Δηλαδή, μία ή δύο εργασίες τουλάχιστον το χρόνο, σε Φιλοζωϊκό Σωματείο ή καταφύγιο, που θα περιλαμβάνει τον περίπατο σκύλου, καθαρισμό χώρου, προσφορά βοήθειας του μαθητή στην περίθαλψη ζώου σε συνεργασία και υπο την επίβλεψη έμπειρου μέλους του σωματείου (που θα αναλάβει την ευθύνη) ή κτηνίατρου που θα βρίσκεται εκεί. Να κρατάει φωτογραφικό υλικό απο την εργασία του και να γράφει μια έκθεση ιδεών σχετικά με την εμπειρία του, τις απόψεις του, τις ενστάσεις του, τις ιδέες του.
    Εάν δεν οριστεί μία τέτοια Εκπαίδευση, θα αναχαιτιστεί η πρόοδος που προσπαθούμε να επιτεύξουμε με το νέο νομοσχέδιο για την ανάπτυξη οικολογικής συνείδησης στους νέους της αυριανής Κοινωνίας και τα σημερινά προβλήματα θα παραμείνουν ως τότε. Καθώς γνωρίζουμε οτι η Εκπαίδευση λύνει αποτελεσματικά τα προβλήματα και όχι τόσο η τιμωρία μετέπειτα.

    Στους Δήμους:
    Θα πρέπει να οργανώνονται ανοιχτές επιμορφωτικές εκδηλώσεις στις Πλατείες των Δήμων σε συνεργασία με το Φιλοζωϊκά Σωματεία των περιοχών, μία φορά τους 3 μήνες τουλάχιστον, με περιπάτους σκύλων, επιμορφωτικά φυλλάδια, βιβλία, προβολή επιμορφωτικών βίντεο σε οθόνες, συμβουλές απο έμπειρα μέλη σωματείων ή κτηνιάτρων, δήλωση συμμετοχής μελών με υπογραφές στο σωματείο της περιοχής, ανοιχτό πανηγύρι/παζάρι για την ενίσχυση των Φιλοζωϊκών Σωματείων.

    Ιδιωτικά:
    Θα πρέπει να κατοχυρωθεί επίσης η ιδιωτική προσπάθεια με τη μορφή Έρανου με σκοπό τη θετική επιρροή του γειτονικού κοινωνικού περίγυρου ως προς την επιμόρφωση και τη συλλογή χρημάτων για την ενίσχυση ενός ή πολλών Καταφύγιων ή Φιλοζωϊκού/ών Σωματείου/ων. Η ιδιωτική αυτή ενέργεια θα πρέπει να δηλώνεται στο Αστυνομικό Τμήμα της περιοχής, για να εξασφαλίζει το δικαίωμα του Ιδιώτη και τη γνησιότητα του σκοπού και κατ’οπιν συνεννόησης πρώτα με τα Φιλοζωϊκά Σωματεία ή Καταφύγια που θα επωφεληθούν.

  • 3 Απριλίου 2011, 10:02 | Μαρίνα Μπρούμη

    Θα ήταν χρήσιμο να διοργανώνονται σεμινάρια στις διάφορες Κοινότητες, προκειμένου να ευαισθητοποιούνται οι κάτοικοι των περιοχών και να φροντίζουν τα δεκάδες αδέσποτα με τα οποία ερχόμαστε αντιμέτωποι από τη στιγμή που βγαίνουμε από το σπίτι μας. Οι φιλόζωοι των περιοχών αυτών απωμίζονται τελικά όλο το βάρος της φροντίδας πολλών από τα ζώα αυτά , πράγμα εξαιρετικά κουραστικό και δαπανηρό. Η λύση για τους υπόλοιπους κατοίκους είναι από καιρού εις καιρόν να ρίχνουν φόλες στα ζώα ώστε να απαλλάσσονται από την παρουσία τους. Επειδή φιλοξενώ καμμιά φορά ξένους στο σπίτι μου, ντρέπομαι για το θέαμα που παρουσιάζουν τα εγακαλελειμμένα ζώα, τα οποία τους προξενούν τεράστιαεντύπωση και στενοχώρια!
    Η στείρωση θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική για τους μή εκτροφείς και θα έπρεπε οι κάτοχοι να ενθαρρύνονται να στειρώνουν τους σκύλους ή τις γάτες τους και οι Δήμοι να χρηματοδοτούν σε όρισμένες περιπτώσεις την στείρωση των ζώων.

  • 3 Απριλίου 2011, 09:24 | Ταμμυ Πολιτη

    Φοβαμαι πως ενω γινεται μια προσπαθεια να βελτιωθουν καπως τα πραγματα, η νομοθεσια δεν ειναι τοσο συγκεκριμενη η αυστηρη ωστε να διορθωθουν σφαλματα του παρελθοντος. Σε πολλα σημεια δεν γινεται η απαραιτητη διευκρινιση προκειμενου να διασφαλιστει η ευημερια των ζωων. Ενα απο αυτα τα σημεια θα επρεπε να ηταν και η αυστηρη αξιολογηση των «ιδιοκτητων» και να μην επιτρεπεται η πωληση, η υιοθεσια ενος ζωου εφοσον δεν εχει εξεταστει η οικογενεια και το περιβαλλον στο οποιο το ζωο αυτο θα ζησει την υπολοιπη ζωη του!

  • 2 Απριλίου 2011, 23:07 | Α. Θ.

    Ο Πανελλήνιος Κτηνιατρικός Σύλλογος, το ΓΕΩΤΕΕ και οι κατά τόπους κτηνιατρικοί σύλλογοι δεν πρέπει να συμμετάσχουν στα προγράμματα ευαισθητοποίησης και επιμόρφωσης της κοινωνίας και των μαθητών; Στα σχολεία και στα πλαίσια κάποιων δράσεων περιβαλλοντικής ή κοινωνικής δράσης δεν πρέπει μόνιμα να περιλαμβάνουν τη ζωοφιλία; Κατοικίδια ζώα άλλωστε δεν είναι μόνο ο σκύλος και η γάτα. Επιπλέον οι κτηνίατροι δεν πρέπει να ενημερώνουν τους μαθητές για θέματα ζωοανθρωπονόσων, υγιεινής των τροφίμων, δημόσιας υγείας για να ενημερώνουν σωστά και να καταρίπτουν δίαφορους μύθους σχετικά με την επαφή με τα ζώα (π.χ. τοξοπλάσμωση και γάτες);

  • 2 Απριλίου 2011, 20:39 | elena tripatzi

    Η επίσκεψη σε ζωολογικούς κήπους και δελφινάρια-τσίρκα, θεωρείται ότι έχει «εκπαιδευτικό σκοπό»; Εφόσον δεν έχει αποδειχθεί ούτε η εκπαιδευτική τους αξία αλλά ούτε και η συμβολή τους στην ευαισθητοποίηση του κοινού, γιατί τα σχολεία συνεχίζουν και επισκέπτονται φυλακές ζώων; Τα κλουβιά δεν είναι το φυσικό περιβάλλον των ζώων και είναι αντίθετα με το πνεύμα διατήρησης της ελεύθερης ζωής. Γιατί εξακολουθούν τα σχολεία και στέλνουν εκεί τα παιδιά;

  • 2 Απριλίου 2011, 11:57 | ΒΑΣΩ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ

    Τα πάντα οφείλονται στην παιδεία.Πρέπει τα παιδιά από μικρή ηλικία να μάθουν τα πάντα για τα ζώα.Από το πως θα τα πλήσιαζουν μέχρι πως θα κινηθούν σε περίπτωση έκτακτου περιστάτικου.Κάποιοι ανεγκέφαλοι γονείς μεταδίδουν στα παιδιά τους τη φοβία που εχουν για τα ζώα είτε σκυλιά είτε γατιά.Έιναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά να μεγαλώνουν με ζώα.Γίνονται απλά καλύτεροι άνθρωποι..

  • 2 Απριλίου 2011, 03:01 | Socrates V

    Δεδομένου ότι τα προγράμματα θα οριστούν με υπουργικές αποφάσεις, πώς θα ασκηθεί πίεση στους δήμους να τα υλοποιήσουν; Αν δεν υλοποιούνται τέτοια προγράμματα στους δήμους, θα υπάρχουν κυρώσεις;

  • Προτείνω να ενταχθεί ως θέμα για την ερευνητική εργασία που θα εκπονούν οι μαθητές το θέμα συμπεριφοράς και σεβασμού της φύσης των ζώων. Το ίδιο μπορεί να γίνει με την Περιβαλλοντολογική αγωγή που είναι ήδη μάθημα στα σχολεία.
    Επίσης προτείνω να συνδεθεί το απολυτήριο λυκείου και η εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με τον εθελοντισμό και να προσμετράται θετικά σους υποψήφιους όπως συμβαίνει ήδη στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια του εξωτερικού. Ετσι θα υπαρξει κίνητρο για τον εθελοντισμό και φυσικά τα σωματεία θα ωφεληθουν απο αυτο όπως και άλλοι φορείς που χρειάζονται εθελοντες

  • Αγαπητοί κύριοι εξαιρετική πρωτοβουλια και απόλυτα αναγκαία, θα μπορούσαμε να βοηθήσουμε σαν Μ.Κ.Ο. εφόσον το αρθρο απευθύνεται και σε Μ.Κ.Ο. σύνηθως κάνουμε δωρεάν διαλέξεις και οι ομιλητές συμμετέχουν δωρεάν εάν το Υπουργεία επιθυμούν μπορούμε να βοηθήσουμε στην κατασκεύη υλικού φιλοζωικής καμπάνιας που θα διανέμεται δωρεάν.
    Η ενημέρωση κάνει την μεγάλη διαφορά (ακόμη και για αυτό το νομοσχέδιο).
    Με τιμή
    Α. Κουλουκουρη

  • 1 Απριλίου 2011, 18:58 | Παρακώστα Μαρίνα

    Κυρία Υπουργέ,
    είναι πολύ σοβαρό να διαπαιδαγωγίσουμε το λαό μας, περί ζωοφιλίας.
    Δεν είναι υποχρέωση κανενός να τα αγαπήσει, αλλά δεν έχει κανένας το δικαίωμα να τα κακοποιεί! Πρέπει να θεσμοθετηθεί και να υλοποιηθεί με σοβαρότητα στα σχολεία μας, ο σεβασμός στα ζώα !
    Μόνο έτσι θα γίνουμε υπεύθυνοι απέναντί τους,αλλά και καλύτεροι πολίτες.
    ευχαριστώ

  • Οντας εκπαιδευτικός μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι η προώθηση της φιλοζωίας στα σχολεία δεν είναι πάντα εύκολη υποθεση καθώς θεωρείται πολυτέλεια είτε έρχεται σε αντίθεση με τα αισθήματα εκπαιδευτικών και γονέων που δεν θεωρούνται φιλόζωοι.

    Η εκπαίδευση των παιδιών στο θέμα θα πρέπει να είναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ -όχι προαιρετική!!!

  • 1 Απριλίου 2011, 14:19 | Σοφία Λαμπίκη

    Άμεση ένταξη με το αρμόδιο υπουργείο παιδείας προγραμμάτων με τη συνεργασία των Φιλοζωικών οργανώσεων στα σχοελία στα πλαίσια της Περβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή της Αγωγής Υγείας

  • 1 Απριλίου 2011, 00:43 | Δουλαβέρη Αγλαϊα

    Κυρία Υπουργέ,
    Θεωρούμε ότι πρέπει να αποσαφηνιστεί η απαγόρευση χρήσης μεθόδων βίας ,ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ή ΚΑΙ ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗΣ κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης των ζώων. (Δηλαδή, πνίχτες, κολάρα με ηλεκτρισμό) Επίσης, προτείνω την απαγόρευση εκπαίδευσης ζώων για σωματοφυλακή.

  • Ωραία λόγια, αλλά θεωρητικά.
    Πρόγραμματα….?

    Μάθημα στα σχολεία ή 1 ώρα το μήνα με δωρεάν επίσκεψη από φιλοζωϊκά σωματεία για ενημέρωση και 1 επίσκεψη σε καταφύγιο για να δουν από κοντά τα ζώα και τι χρειάζονται. Υποχρεωτικά, ως μέρος της Κοινωνικής Αγωγής.

    Κλειάννα Μαλαματίνα
    για το strayshelp.gr

  • 31 Μαρτίου 2011, 17:37 | ελενη τζα

    η παραγραφος 2. δεν προκετε να γινει ποτε.. η ελλαδα ειναι αυτη.. μονο υποσχεσεις και καλα..! τιποτα δεν θα δουμε στην πραξη!