1.Αρμόδια Αρχή για την προστασία των ζώων και την τήρηση των κανόνων ευζωίας τους, είναι η Γενική Δ/ση Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, ενώ ως Αρμόδιες Αρχές Διαχείρισης της Διαδικτυακής Ηλεκτρονικής Βάσης καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους ορίζονται: α. Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής Αντίληψης Φαρμάκων και Εφαρμογών της Γενικής Δ/σης Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και β. Η Διεύθυνση Πληροφορικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, οι οποίες στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους για την εφαρμογή του παρόντος νόμου, μεριμνούν για την υλοποίηση, την λειτουργία και την εποπτεία του συστήματος σήμανσης και καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους.
2.Αρμόδιες Αρχές Εφαρμογής και Ελέγχου των κανόνων προστασίας των ζώων και του συστήματος της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, ορίζονται οι Δ/σεις Κτηνιατρικής της Γενικής Δ/σης Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειών, οι Δ/σεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας και οι αρμόδιες υπηρεσίες Κτηνιατρικής των Δήμων,
3. Αρμόδιος Φορέας Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση, ορίζεται ο κτηνίατρος που πιστοποιείται με τη νόμιμη διαδικασία.
Το Υπουργείο Περιβάλλοντος πρέπει να είναι αρμόδιο για τα θέματα των ζώων. Τα αδέσποτα και τα δεσποζόμενα ανήκουν στην φύση, δεν είναι αναλώσιμα προϊόντα
Επίσης οι Δήμοι πρέπει να υποστούν όπως όλοι, ποινικές κυρώσεις σε περίπτωση μη εφαρμογής του Νόμου.
Θέσπιση ενιαίου φορέα δήλωσης απώλειας ζώου συντροφιάς, καθώς και ενημέρωσης του εντοπισμού – εξέδωσης απολεσθέντος ζώου.
Μόνο ένας τέτοιος ενιαίος φορέας μπορεί να εγγυηθεί την αποτελεσματική επιστροφή των απολεσθέντων ζώων στους ιδιοκτήτες του. Επίσης να προβλεφθεί ότι όποιος βρίσκει ζώο το οποίο φαίνεται να έχει χαθεί να μπορεί να το παραδίδει σε συγκεκριμένο φορέα της περιοχής του που θα του υποδεικνύεται από την Αστυνομία ή από τον ανωτέρω ενιαίο φορέα.
‘Αρθρο 2
Παρ.1) Η μέχρι σήμερα άσκηση των αρμοδιοτήτων για τα ζώα συντροφιάς από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής του ΥΑΤΤ απεδείχθη τοσο αποτυχημένη που η φιλοζωική κοινότητα ζήτησε απο την κυβέρνηση να αναθέσει την προστασία των ζώων στο Υπ. Περιβάλλοντος. Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής του ΥΑΤΤ είναι προσανατολισμένη στον έλεγχο των σφαγείων και των φαρμάκων που δίδονται στα προς κατανάλωση παραγωγικά ζώα. Η νοοτροπία και συμπεριφορά των υφισταμένων υπαλλήλων ειναι ξεκάθαρα εχθρικές προς οποιοδήποτε θέμα αφορά στην στοιχειώδη προστασία των ζώων συντροφιάς και τους φιλοζωικούς φορείς. Επιπλέον, τα συντεχνιακά συμφέροντα εντός του υπουργείου έχουν εμποδίσει την όποια πρόοδο και συνεννόηση. Οι φιλοζωικές ομάδες και τα σωματεία βρίσκονται σε καθεστώς διωγμού απο την συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία με αυτό το νόμο πρόκειται να αναλάβει πρόσθετες αρμοδιότητες και εξουσίες. Προβλέπεται να προσληφθούν/ εκπαιδευτούν νέοι υπάλληλοι προσανατολισμένοι στην Προστασία των Ζώων?
Αν το σχέδιο νόμου δεν ορίζει ακριβώς το «δια ταύτα» σε όλα τα είπεδα, δηλαδή ποιος είναι υπεύθυνος, ποιος ελέγχει, τι γίνεται στην κάθε περίπτωση, ποιος αναλαμβάνει το ζώο που πχ κακοποιείται, που πάει το ζώο, τι γίνεται στη συνέχεια, δεν πρόκειται να γίνει τίποτα. Έχουμε απηυδήσει πια από τους νόμους που δεν εφαρμόζονται. Ήδη η σήμανση είναι υποχρεωτική, αλλά κανείς δεν ελέγχεται, κανείς δεν τιμωρείται. Το ίδιο συμβαίνει και με τις επεμβάσεις αισθητικής φύσεως στα ζώα. Απαγορεύονται αλλά συνεχίζονται κανονικά και το κράτος απλώς, κοιμάται…
Παρ.1) Η μέχρι σήμερα άσκηση των αρμοδιοτήτων για τα ζώα συντροφιάς από τη Διεύθυνση Κτηνιατρικής του ΥΑΤΤ απεδείχθη τοσο αποτυχημένη που η φιλοζωική κοινότητα ζήτησε απο την κυβέρνηση να αναθέσει την προστασία των ζώων στο Υπ. Περιβάλλοντος. Η Διεύθυνση Κτηνιατρικής του ΥΑΤΤ είναι προσανατολισμένη στον έλεγχο των σφαγείων και των φαρμάκων που δίδονται στα προς κατανάλωση παραγωγικά ζώα. Η νοοτροπία και συμπεριφορά των υφισταμένων υπαλλήλων ειναι ξεκάθαρα εχθρικές προς οποιοδήποτε θέμα αφορά στην στοιχειώδη προστασία των ζώων συντροφιάς και τους φιλοζωικούς φορείς. Επιπλέον, τα συντεχνιακά συμφέροντα εντός του υπουργείου έχουν εμποδίσει την όποια πρόοδο και συνεννόηση. Οι φιλοζωικές ομάδες και τα σωματεία βρίσκονται σε καθεστώς διωγμού απο την συγκεκριμένη υπηρεσία, η οποία με αυτό το νόμο πρόκειται να αναλάβει πρόσθετες αρμοδιότητες και εξουσίες. Προβλέπεται να προσληφθούν/εκπαιδευτούν νέοι υπάλληλοι προσανατολισμένοι στην Προστασία των Ζώων?
Αρμόδιος σε κάθε τόπο θα πρέπει να είναι η κτηνιατρική υπηρεσία του Δήμου, η οποία θα έχει την ευθύνη και πάντα σε άμεση συνεργασία με τη δημοτική αστυνομία. Επειδή όμως η πείρα μας έχει αποδείξει ότι το δημοσιοϋπαλληλικό αίσθημα ευθύνης και υπευθυνότητας είναι «καφενείο», καλό θα ήταν να οργανωθεί ένα ειδικό τμήμα της δημ. αστυνομίας με την υποστήριξη και συνεργασία εθελοντών φιλόζωων ή/και μελών φιλοζωικών συλλόγων. Επίσης ο Δήμος να συνεργάζεται με ιδιώτες κτηνίατρους (αν δεν είναι εφαρμόσιμη ακόμα η ιδέα να υπάρχει δημοτικό κτηνιατρείο), για θέματα στειρώσεων και εμβολιασμών αδέσποτων, ώστε το κόστος να είναι χαμηλό και αυτό να αποτελέσει ένα πολύ καλό κίνητρο για τους φιλόζωους που περιθάλπουν αδέσποτα. Το μόνο θέμα που επισήμαναν και προηγούμενοι είναι να οργανωθεί μία κεντρική υπηρεσία για να ελέγχονται και οι ίδιοι οι Δήμοι για την ορθή τήρηση των υποχρεώσεων τους.
Αυτή τη στιγμή την αρμοδιότητα για την διάσωση εγκλωβισμένων ζώων σε διάφορες συνθήκες (από γάτες εγκλωβισμένες σε τμήματα αυτοκινήτων, σκύλους εγκλωβισμένους σε οποιοδήποτε σημείο μπορεί να σκεφτεί άνθρωπος αλλά και πουλιά πιασμένα σε διάφορα σημεία μέχρι φίδια και άλλα εξωτικά ζώα που έχουν βρει τρομοκρατημένοι άνθρωποι στα σπίτια τους) την έχει το Πυροσβεστικό Σώμα και οι υπάλληλοι της χωρίς καμία μα καμία εκπαίδευση και χωρίς κανένα μέσο και για την δική τους προφύλαξη αλλά και των ζώων. Επίσης όταν απεγκλωβίσει ένας υπάλληλος ένα τραυματισμένο ζώο τι μπορεί να κάνει μετά; Να το παρατήσει κάπου παράμερα μέχρι να πεθάνει; Απλώς να ελπίζει ότι θα υπάρχει κάποιος φιλόζωος πολίτης στο σημέιο ώστε να αναλάβει τα υπόλοιπα.
Μου φαίνεται σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας και ζηλεύω απίστευτα όταν βλέπω στο animal planet την υπηρεσία προστασίας των ζώων (animal police) σε πολλές χώρες. Θα σας προτείνω να δείτε αρκετά επεισόδια. Θα ήταν από τις παραγωγικότερες δημόσιες υπηρεσίες στην Ελλάδα….
Συγχαρητήρια για όλη την προσπάθεια σας ελπίζω στο καλύτερο
Αφού σύμφωνα με την παρ. 1 αρμόδια αρχή για την τήρηση των κανόνων ευζωίας είναι η Γενική Δ/ση Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων , θα πρέπει να υπάρξει ανάλογη εκπαίδευση και στελέχωση με προσωπικό για να ανταπεξέλθει στα καθήκοντα της . Επίσης πρέπει να διασαφηνιστεί και η νέα αρμοδιότητα της αστυνομίας στη τήρηση των κανόνων ευζωίας των ζώων και όχι ο καταγγέλων να γίνει μπαλάκι ανάμεσα σε κτηνιατρική και αστυνομία.
Ειδικά σε περιπτώσεις που πρέπει να υπάρξει εισαγγελική παραγγελία θα πρέπει να εξασφαλιστεί η πρέπουσα ταχύτητα στις ενέργειες, η οποία προυποθέτει άψογη συνεργασία τριών δημοσίων υπηρεσιών πράγμα πολύ δύσκολο.
Σχετικά με την παράγραφο γ : Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας δεν υπάρχουν ιδιώτες κτηνίατροι . Γι’ αυτό θα πρέπει δημόσιοι ή αγροτικοί κτηνίατροι να είναι υποχρεωμένοι να υποβάλλουν αίτηση πιστοποίησης για καταγραφή και σήμανση των ζώων και μάλιστα η σήμανση να γίνεται με μειωμένο κόστος.
Ο κτηνιατρος ειναι υπευθυνος μονος του για την σημανση. Αυτο σημαινει οτι, εαν ο κτηνιατρος για οποιοδηποτε λογο δεν θελει ή αμελει να κανει το καθηκον του, τοτε δεν υπαρχει δευτερη ελπιδα (καποιος ελεγκτικος μηχανισμος) οτι τα περισσοτερα ζωα οντως ανταποκρινονται σε αυτα μεσα στην Βαση Δεδομενων. Αφηνεται ετσι ανοιχτο το πεδιο για παρανομιες και παραλειψεις… Συγγνωμη αλλα στην κατασταση που βρισκονται τα αδεσποτα αυτη τη στιγμη στην Ελλαδα (δολοφονουνται, βασανιζονται, κρεμαζονται απο κυνηγους οταν δεν εκτελουν ‘καλα’ την εργασια τους κτλ) ειναι ΖΟΦΕΡΗ και ο νομος πρεπει να γινει πιο ασφυκτικος και πιο αποτελεσματικος και για να γινει αυτο πρεπει να υπαρχουν ελεγκτικοι μηχανισμοι αναμεσα σε κρατος και ιδιωτες κτηνιατρους. Δεν ειναι ολοι οι κτηνιατροι δικτυωμενοι. Μερικοι παραμελουν τα καθηκοντα τους, μερικοι ειναι ασχετοι με τους υπολογιστες και το διαδικτυο και δεν θα μπορουν ετσι και αλλιως να καταχωρησουν οι ιδιοι το ζωο στην βαση δεδομενων… Συγγνωμη αλλα ειναι ενας νομος για την θεωρια ως επι το πλειστον. ΑΝΝΑ ΖΗΝΩΝΟΣ
ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ
Στην παράγραφο 3 του παρόντος άρθρου αναφέρεται:
«3. Αρμόδιος Φορέας Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση, ορίζεται ο κτηνίατρος που πιστοποιείται με τη νόμιμη διαδικασία.»
Είναι προφανές ότι το ανωτέρω αναφέρεται σε φυσικά πρόσωπα κτηνιάτρους που πιστοποιούνται με τη νόμιμη διαδικασία. Όμως αν παραμείνει έτσι υπάρχει η πιθανότητα να ερμηνευτεί ότι αφορά και επιχειρήσεις , ειδικά γραφεία ή ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ που διαθέτουν κτηνίατρο πιστοποιημένο με τη νόμιμη διαδικασία.Συνεπώς εδώ χρειάζεται διευκρίνηση της πρόθεσης του Νομοθέτη.Επίσης θα πρέπει να γίνει ειδικότερη πρόβλεψη που θα ξεκαθαρίζει την νομιμότητα των δαπανών των Δήμων για την αντιμετώπιση του θέματος αυτού σε σχέση τόσο με τα δικά τους ιδιόκτητα ζώα συντριφιάς όσο και για τα αδέσποτα τα οποία συλλέγουν.
Η πρότασή μας είναι να προστεθεί στο τέλος της παραγράφου 3 το
«Τα φυσικά πρόσωπα καθώς και τα ΝΠΙΔ και τα ΝΠΔΔ και οι Δήμοι που επιθυμούν να προμηθευτούν αυτές τις υπηρεσίες για ζώα συντροφιάς των οποίων έχουν την ιδιοκτησία ή τα οποία κατέχουν θα μπορούν να το κάνουν με τις νόμιμες διαδικασίες προμήθειας αυτής της υπηρεσίας από επιχείρηση που παρέχει υπηρεσίες πιστοποιημένου κτηνιάτρου.Για την εφαρμογή του Νόμου αυτού , τις υπηρεσίες πιστοποιημένου κτηνιάτρου μπορούν να παρέχουν είτε μεμονομένοι πιστοποιημένοι κτηνίατροι που διατηρούν νομίμως λειτουργούν κτηνιατρείο, είτε οποιασδήποτε μορφής επιχειρήσεις που απασχολούν πιστοποιημένους κτηνίατρους(τουλάχιστον ένα ((1)) και διά των οποίων παρέχουν τις σχετικές υπηρεσίες εφόσον νομίμως έχουν συμπεριλάβει στο αντικείμενο εργασιών τους την παροχή τέτοιων υπηρεσιών.Ειδικότερα οι Δήμοι μπορούν ,τόσο για τα ιδιόκτητα δικά τους ζώα συντροφιάς όσο και για τα αδέσποτα ζώα που συλλέγουν , να συνάπτουν συμβάσεις προμήθειας αυτής της υπηρεσίας από τους ανωτέρω παρόχους της υπηρεσίας αυτής ακολουθώντας τις κάθε φορά νόμιμες διαδικασίες ανάθεσης και η λήξη των οποίων συμβάσεων δεν θα υπερβαίνει την ημερομηνία λήξης της θητείας της εκάστοτε Δημοτικής Αρχής»
ΣΥΜΦΩΝΩ ΣΕ ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Η ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ (23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
Η ηλεκτρονική σήμανση των ζώων, πρέπει να γίνεται δωρεάν ή με συμβολική τιμή,διαφορετικά θα αντιμετωπίσουν ,άδικα ,πρόβλημα άνθρωποι οι οποίοι – δεδομένης της οικονομικής κρίσης-δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να το κάνουν ή άνθρωποι οι οποίοι φροντίζουν και σώζουν πολλά αδέσποτα.Θα προκύψει θέμα –λόγω ανέχειας-να μην μπορούν πολλοί οι φιλόζωοι να βάζουν ανακοινώσεις για υιοθεσία ζώων τα οποία σώζουν, εφόσον δεν θα μπορούν να τους παρέχουν την ηλεκτρονική σήμανση,ενώ υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να προκληθεί αύξηση του άθλιου φαινομένου εγκατάλειψης δεσποζόμενων ζώων.
Γνωρίζουμε καλά ποιός θα πληρώσει με την αύξηση του βαθμού δυσκολίας στους φιλόζωους.Τα ζώα.Αυτά ,τα οποία θέλουμε ,επιθυμούμε και οφείλουμε να φροντίζουμε και να προστατεύουμε.
Παράγραφος 2.
Είναι πολύ σημαντικό στην φράση :
»Αρμόδιες Αρχές Εφαρμογής και Ελέγχου των κανόνων προστασίας»
ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ: και των κανόνων ευζωίας.
Επίσης στο άρθρο αυτό δεν γίνεται κανένας λόγος για τον ρόλο της Ελληνικής Αστυνομίας ώς αρχή Ελέγχου και Εφαρμογής των κανόνων προστασίας και ευζωιάς των ζώων.
_________________________________________________________
Παράγραφος 3.
Αφού ως Αρμόδιος Φορέας Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση ορίζεται ο κτηνίατρος, θα πρέπει να ορισθούν οι υποχρεώσεις και οι κυρώσεις για τους κτηνιάτρους που δέχονται ιδιοκτήτες οι οποίοι συστηματικά αρνούνται να σημάνουν το ζώο τους.
Σαφώς θα πρέπει να εξαιρεθούν οι περιπτώσεις όπου ιδιώτης προσκομίζει αδέσποτο ή άγνώστου ιδιοκτήτη τραυματισμένο ή άρρωστο ζώο για περίθαλψη.
Η μια Υπηρεσία του ΥΠΑΑΤ θα συμπληρώνει και ελέγχει την άλλη για την εφαρμογή του Νόμου! Τόσα χρόνια όλες αυτές οι Υπηρεσίες στο ΥΠΑΑΤ δεν έπραξαν απολύτως τίποτα για τα αδέσποτα. Όλες οι Υπηρεσίες είναι στελεχωμένες και από κτηνιάτρους. Αυτοί οι κτηνίατροι στάθηκαν δεκαετίες αδιάφοροι και σκληροί απέναντι στα ζώα-κυρίως στα αδέσποτα. Εχθρικοί και απαξιωτικοί απέναντι στα φιλοζωικά σωματεία και τους φιλόζωους. Με ποιο σκεπτικό θα αλλάξουν σκέψη, νοοτροπία και συμπεριφορά μέσα σε μια νύχτα από την ψήφιση του νέου Νόμου; Αν δεν υπάρξουν αυστηρές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις με συνοπτικές διαδικασίες και όχι χρονοβόρες ως συνήθως, κανένας Νόμος- όσο καλός και καινοτόμος να είναι- δεν θα φέρει κανένα απολύτως αποτέλεσμα και αλλαγή. Η Ελλάδα δεν πάσχει από Νόμους. Η Ελλάδα πάσχει από εφαρμογή των Νόμων. Σε ολόκληρη την Ευρώπη οι Νόμοι εφαρμόζονται. Στην Ελλάδα μόνο διαπραγματεύονται. Όλες τις Υπηρεσίες ποιος θα τις ελέγχει; Σε ποιον έλεγχο θα υπόκεινται αυτές οι Υπηρεσίες στο σύνολο τους; Κτηνίατροι πίσω από τα γραφεία τους θα αποφασίζουν για την ευζωία και την τύχη των αδέσποτων. Κτηνίατροι που ποτέ δεν ακούμπησαν ένα ζώο, ποτέ δεν χάιδεψαν έναν σκύλο, ποτέ δεν περιέθαλψαν ένα αδέσποτο. Κτηνίατροι που τον σκύλο και την γάτα ως ζώα τα γνωρίζουν μόνο μέσα από τα βιβλία τους κατά την διάρκεια των σπουδών τους. Θα πρέπει να βρεθεί άλλος μηχανισμός ελέγχου. Ένα ειδικό σώμα ή μια ξεχωριστεί Υπηρεσία στο ΥΠΑΑΤ με μοναδική ενασχόληση και αρμοδιότητα τα ζώα συντροφιάς/και τα αδέσποτα.
Επίσης προτείνουμε τα ζώα συντροφιάς/αδέσποτα να μην ανήκουν στις αρμοδιότητες του ΥΠΑΑΤ. Προτείνουμε να ανατεθούν αυτές οι αρμοδιότητες στο Υπουργείο Πολιτισμού. Γιατί η ευζωία των ζώων συντροφιάς/αδέσποτων, η αντιμετώπιση τους από την Πολιτεία και η επίλυση των προβλημάτων που προκύπτουν είναι θέμα ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ μιας χώρας.
Τον Δήμο θα τον ελέγχει η Κτηνιατρική Υπηρεσία του Δήμου; Η μία Υπηρεσία του Δήμου θα ελέγχει και κρίνει την άλλη! Οξύμωρο! Ως γνωστό στην Ελλάδα ισχύει «κόρακος κοράκου μάτι δεν βγάζει»! Όταν μάλιστα το Τμήμα Αστικής Πανίδας των περισσοτέρων Δήμων είναι στελεχωμένο ως επί τω πλείστω από κτηνίατρο που προΐσταται του τμήματος;
Τον Δήμο να τον ελέγχει η Κτηνιατρική Υπηρεσία του Δήμου για διοικητικά θέματα και η Κτηνιατρική Διεύθυνση του ΥΠΑΑΤ για το σύνολο της εφαρμογής του Νόμου. Οι Δήμοι ήταν αρμόδιοι και θα είναι πλέον υπόχρεοι για τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς. Για αυτό όσο αφορά τον τομέα της ευζωίας αδέσποτων και την σωστή λειτουργία του Προγράμματος Αδέσποτων κάθε Δήμου πρέπει να συνεχίσει να υπάρχει η «ελεγκτική επιτροπή παρακολούθησης για τη σωστή λειτουργία του Προγράμματος», όπως όριζε η ΥΑ 280239 Άρθρο 7 § 1 που τώρα καταργείται. Η πενταμελής συμβουλευτική επιτροπή που θεσμοθετείται από το Άρθρο 9 § 12 του Νομοσχεδίου δεν μπορεί να έχει ελεγκτικό χαρακτήρα. Άμεσα να τροποποιηθεί αυτή η διάταξη. Ο χαρακτήρας της συγκεκριμένης επιτροπής να είναι συμβουλευτικός ΚΑΙ ελεγκτικός. -Πενταμελής συμβουλευτική και ελεγκτική επιτροπή-.Μόνο με αυτή τη μορφή θα υπάρξει ουσιαστικός έλεγχος και επιτυχία στην εφαρμογή του Νόμου.
Arthro 2: To tsiparisma ginetai kanonika,nomizo pos sto simeio auto
xreiazetai ena plesio nomou to opoio tha ereuna kai tha sylamvanei
osous eggataleipoun to zoo tous.Na yparxoun akoma gia ola ta tsiparismena zoa bibliario emvolion kai divatirio.
Ποιος Δημος και ποια Κτηνιατρικη Υπηρεσια?μεχρι σημερα αυτοι ηταν αρμοδιοι και ειδαμε το χαλι που επικρατουσε…νομιζω πως το καλυτερο θα ηταν μια νεα Υπηρεσια που θα κανει τους ελεγχους σε συνεργασια με φιλοζωικα σωματια(που εχουν αποδειξει την αγαπη τους και το σεβασμο τους για τα ζωα).Διαφορετικα θα αλλαξει ο νόμος αλλα στην πραξη ολα θα μεινουν ιδια…
Ο κτηνιατρος ειναι υπευθυνος μονος του για την σημανση. Αυτο σημαινει οτι, εαν ο κτηνιατρος για οποιοδηποτε λογο δεν θελει ή αμελει να κανει το καθηκον του, τοτε δεν υπαρχει δευτερη ελπιδα (καποιος ελεγκτικος μηχανισμος) οτι τα περισσοτερα ζωα οντως ανταποκρινονται σε αυτα μεσα στην Βαση Δεδομενων. Αφηνεται ετσι ανοιχτο το πεδιο για παρανομιες και παραλειψεις… Συγγνωμη αλλα στην κατασταση που βρισκονται τα αδεσποτα αυτη τη στιγμη στην Ελλαδα (δολοφονουνται, βασανιζονται, κρεμαζονται απο κυνηγους οταν δεν εκτελουν ‘καλα’ την εργασια τους κτλ) ειναι ΖΟΦΕΡΗ και ο νομος πρεπει να γινει πιο ασφυκτικος και πιο αποτελεσματικος και για να γινει αυτο πρεπει να υπαρχουν ελεγκτικοι μηχανισμοι αναμεσα σε κρατος και ιδιωτες κτηνιατρους. Δεν ειναι ολοι οι κτηνιατροι δικτυωμενοι. Μερικοι παραμελουν τα καθηκοντα τους, μερικοι ειναι ασχετοι με τους υπολογιστες και το διαδικτυο και δεν θα μπορουν ετσι και αλλιως να καταχωρησουν οι ιδιοι το ζωο στην βαση δεδομενων… Συγγνωμη αλλα ειναι ενας νομος για την θεωρια ως επι το πλειστον. ΑΝΝΑ ΖΗΝΩΝΟΣ
Στην παράγραφο 2, όπως πολύ σωστά έχει ήδη επισημανθεί να προστεθεί:
«Αρμόδιες Αρχές Εφαρμογής και Ελέγχου των κανόνων προστασίας ΚΑΙ ΕΥΖΩΙΑΣ των ζώων και του συστήματος της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, ορίζονται οι Δ/σεις Κτηνιατρικής της Γενικής Δ/σης Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειών, οι Δ/σεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας και οι αρμόδιες υπηρεσίες Κτηνιατρικής των Δήμων».
Παρακαλούμε να καθοριστεί ΑΜΕΣΑ με ποιον τρόπο αυτές οι αρχές θα εφαρμόζουν και θα ελέγχουν τους κανόνες προστασίας και ευζωίας των ζώων.
Προτείνουμε την δημιουργία ΕΙΔΙΚΟΥ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ το οποίο θα επιλαμβάνεται και θα κάνει επιτόπιους ελέγχους σε περιπτώσεις καταγγελιών κακομεταχείρισης ή άσχημων συνθηκών διαβίωσης των ζώων και θα αποστέλλει στην Γενική Δ/ση Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων αναφορά για τις περαιτέρω νόμιμες ενέργειες.
Σαν αρμόδιος Φορέας Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση, ορίζεται ο κτηνίατρος. Προτείνουμε κυρώσεις, εκτός των ιδιοκτητών που δεν έχουν σημάνει τα ζώα τους, και για τους κτηνίατρους που δεν θα ανταποκρίνονται στις αρμοδιότητες τους αυτές, που δεν θα ενημερώνουν τους πελάτες τους και θα δέχονται επανειλημμένως να προβαίνουν σε εξετάσεις των ζώων που δεν έχουν σημανθεί και καταγραφεί.
Τέλος, στις αρμόδιες αρχές θα πρέπει να αναφέρονται και τα αρμόδια όργανα εφαρμογής των διατάξεων και βεβαίωσης των παραβάσεων του παρόντος νόμου δηλ. τα όργανα της Ελληνικής Αστυνομίας, της Δημοτικής Αστυνομίας, της Λιμενικής Αστυνομίας, της Θηροφυλακής, και οι υπάλληλοι των Τελωνείων και των Σταθμών Υγειονομικού Κτηνιατρικού Ελέγχου(ΣΥΚΕ), όπως αναφέρονται στο άρθρο 21, παρ. 2.
Θα πρέπει το κόστος της ηλεκτρονικής σήμανσης να είναι στάνταρ (καθόρισμένο) σε όλες τις περιπτώσεις δηλαδή η τιμή να είναι ίδια.
Θεωρώ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ κάποιοι να χρεώνουν 50 ευρω το τσιπάκι την ίδια στιγμή που κάποιοι άλλοι κτηνίατροι το χρεώνουνε 35. Ποια είναι η δικαιολογία για τέτοια αισχροκέρδια? Τι το διαφορετικό έχει το ένα τσιπάκι (φθηνό) από το άλλο? (ακριβό)
συμφωνούμε απόλυτα με τις θέσεις της ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ Σ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ(23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ
Παρακαλούμε στη παρ 2 να προστεθεί:
Αρμόδιες αρχές Εφαρμογής……………………….της Χώρας και οι αρμόδιες υπηρεσίες Κτηνιατρικής των Δήμων και οι Διαδημοτικοί Σύνδεσμοι που εφαρμόζουν προγράμματα προστασίας και περίθαλψης για τα αδέσποτα ζώα.
Παρακαλούμε όπως ορισθεί η παρ 3 ως εξής:
Εκτός του αρμόδιου Φορέα αναφορικά με την εκτέλεση της σήμανσης και της καταγραφής των Αδέσποτων Ζώων συντροφιάς στη Διαδυκτιακή Ηλεκτρονική Βάση ορίζονται επίσης οι κτηνίατροι που συνεργάζονται με το Δήμο ή τους Διαδημοτικούς Συνδέσμους
Κάθε πιστοποιημένος κτηνίατρος οφείλει να αναρτά σε εμφανές σημείο του ιατρείου την βεβαίωση του Υπουργείου.
Πρόστιμα στους κτηνιάτρους που κάνουν ιατρικές πράξεις σε ζώα πελατών τους τα οποία δεν έχουν τσιπαρισθεί. Επι πλέον σε περίπτωση του αδικήματος κατ εξακολούθηση να τους αφαιρείται η άδεια.
Αγγέλα
Such a system needs more thought and research.
Although an important addition this does not serve any purpose for animal control in isolation. Other than to establish the ownership of micro chipped animals, for returning lost or stolen animals and bringing prosecutions for abandonment of animals.
The loss and theft of animals is already a concern and is currently used by responsible owners. Those that are intent on abandoning animals will abandon them BEFORE this legislation becomes operative.
Many who presently care for animals already struggle with financial difficulties. Greece’s monetary crisis has increased difficulties for animal organisations who have many animals in their care. It has also seriously increased abandonment especially amongst low income owners of animals.
This system is I assume, intended to benefit Greece as a whole and as such costs should be borne by Greece as a whole and not fall onto the shoulders of those already highly committed to caring for animals.
Before such a system is introduced the Government and Veterinary Services must put in place measures to subsidise the costs of this proposed law and provide free facilities.
My suggestion would be to implement this requirement in law IF it can be clearly defined as essential – in stages –
The first stage micro chipping AND STERILISATION of all Hunting animals. Records maintained by the hunting organisations, checked and accountable.
A pre requisite of proof of micro chipping AND STERILISATION (one without the other is totally inadequate) before acceptance of membership of all Hunting organisations.
It is well known that hunting dogs are abandoned on a massive scale and this could put an end to this criminal irresponsibility and obvious huge impact on the stray animal over population.
A requirement of all breeders to microchip AND STERILIZE pre sale of all cats and dogs. A requirement that all pet shops and private sales keep and maintain records which will be inspected by authorities and proof must be provided to those purchasing these animals. As stage one, this measure could be effective
PLEASE CONSIDER
That this measure COMBINED with a requirement to also STERILISE and certificate these animals, makes a great deal more sense and would be an enormous effective contribution towards proper animal control and management. Pre determined and regulated standardised lower costs would be borne by owners who are in the position to well afford these measures.
Stage 2
Concessionary arrangements made as outlined above for micro chipping BUT the second stage to include concessionary arrangement and a requirement to STERILISE cats and dogs. Full participation of volunteer vets with the full employment (by the government) of Greek vets. A pre organised national campaign with the cooperation of all animal groups, organisations, municipalities, veterinary services and environmental groups. Gain full commitment and participation from the nation following education and understanding of the need, the advantages and huge benefits of mass ANIMAL STERILISATION.
Micro chipping in isolation is ineffective and inadequate it should be a secondary measure from the pre requisite and vital need and implementation of mass sterilization programs.
All animals allowed to wander freely whether micro chipped or not can and do BREED. Only humane sterilisation can lead towards reducing and control of animal overpopulation.
Όπως γράφει και ο κος Λαφαζανίδης είναι τουλάχιστον αντιφατικό οι Δήμοι (για τους οποίους απορρέουν υποχρεώσεις από το παρόν σχέδιο νόμου) να ελέγχονται από τις κτηνιατρικές υπηρεσίες του Δήμου!
Προτείνω οι Δήμοι να ελέγχονται από την Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του ΥΠΑΑΤ, ως προς την εφαρμογή των κανόνων προστασίας, ευζωίας και σήμανσης.
Επίσης είναι πολύ σημαντικό στην φράση :
Αρμόδιες Αρχές Εφαρμογής και Ελέγχου των κανόνων προστασίας ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ και των κανόνων ευζωίας.
Για να γίνει εφικτή η υποχρεωτική σήμανση των δεσποζόμενων ζώων, πρέπει να επιβληθούν πρόστιμα και στους κτηνιάτρους που χορηγούν βιβλιάρια υγιείας σε κατοικίδια που δεν έχουν μικροτσίπ. Από κεί ξεκινάει και η πηγή του προβλήματος των αδέσποτων ζώων.
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΕΠΙΒΟΛΗΣ ΤΣΙΠΑΡΙΣΜΑΤΟΣ:
1.ΝΑ ΕΠΙΒΛΗΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΝΕΟ ΝΟΜΟ Ο ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΣ ΝΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΝΑ ΠΡΟΒΑΙΝΕΙ ΣΕ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟ ΖΩΟΥ ΕΦΟΣΟΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΣΙΠΑΡΙΣΜΕΝΟ.
ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕ ΑΛΛΕΣ ΠΑΡΟΧΕΣ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗΣ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΖΩΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ ΤΟΥ ΖΩΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗΣ..
Συμφωνώ με τις τοποθετήσεις της ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΦΙΛΟΖΩΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ(23 ΣΩΜΑΤΕΙΑ) ΚΑΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ 110 ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
Επίσης οι κτηνίατροι ως αρμόδιος φορέας εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση να ΥΠΟΧΡΕΩΝΟΥΝ τους πελάτες τους να σημαίνουν τα ζώα τους και αν αυτοί εξακολουθούν να μην συμμορφώνονται να τους καταγγέλλουν στον αρμόδιο φορέα.
Επίσης θα πρέπει οι κτηνίατροι να συνεργαστούν σε αυτό το θέμα ώστε αν κάποιος ιδιοκτήτης σκύλου δυσαρεστηθεί να βρίσκει από όλους τους κτηνιάτρους την ίδια αντιμετώπιση.Μια σχετική ανακοίνωση του Πανελληνίου Κτηνιατρικού Συλλόγου προς τα μέλη του θα βοηθούσε.
Επίσης όσοι κτηνίατροι δεν ενημερώνουν τους ιδιοκτήτες για τις υποχρεώσεις τους να κινδυνεύουν με αντίστοιχες ποινές και κυρώσεις.
Τέλος να ΞΕΚΑΘΑΡΙΖΟΥΝ στους ιδιοκτήτες ζώων τον «μύθο» για το ότι πρέπει μια φορά (τουλάχιστον)τα ζώα να γεννήσουν.
Σαν αρμόδιος Φορέας Εκτέλεσης της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση, ορίζεται ο κτηνίατρος. Νομίζω όμως ότι δεν είδα πουθενά κυρώσεις για τους κτηνιάτρους που δεν θα ανταποκρίνοναι στις αρμοδιότητες τους αυτές. Δηλαδή, υπάρχουν ποινές για τους ιδιοκτήτες που δεν σήμαναν τα ζώα τους. Δεν θα πρέπει αντίστοιχα να υπάρχουν και ποινές ή κυρώσεις και για τους κτηνιάτρους που δεν ενημερώνουν τους πελάτες τους για την ηλεκτρονική σήμανση;
΄συμφωνώ με την κα ΚΑΡΑΒΙΔΑ, το μόνο που θα σώσει την απελπιστική κατάσταση με τα αδέσποτα είναι ο έλεγχος των γεννήσεων των δεσποζομένων, κάτι για το οποίο δεν γίνεται λόγος στο σχέδιο αυτό.
Αν μπορέσουμε να ελέγχουμε τις γεννήσεις τότε μόνο δεν θα έχουμε παρατημένα κουτάβια. Και δεν φτάνει το τσιπάρισμα, όταν οι κτηνίατροι ζητούν 30-50€ για κάθε τσιπ. Ούτε οι κτηνίατροι ελέγχονται.
Αρθρο 2 , παρ. 2
Στο σημείο αυτό επισημαίνουμε την αντίφαση η Κτηνιατρική υπηρεσία του Δήμου να ελέγχει τον Δήμο , όταν παραβιάζει τους κανόνες προστασίας , ευζωίας και σήμανσης γι αυτό και προτείνουμε οι Δήμοι να ελέγχονται από την Γενική Διεύθυνση Κτηνιατρικής του ΥΠΑΑΤ.
Επίσης είναι πολύ σημαντικό στην φράση.
Αρμόδιες Αρχές Εφαρμογής και Ελέγχου των κανόνων προστασίας ΝΑ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ και των κανόνων ευζωίας .
θα πρέπει η σήμανση και η καταγραφή του ζώου να είναι υποχρεωτική και αυστηρή για όλους. Με αυτό τον τρόπο δεν θα βρίσκουμε πτώματα και ζώα που έχουν εγκαταλειφθεί χωρίς το φόβο να τιμωρηθεί κάποιος.
α) Θα πρέπει σε περίπτωση ελέγχου κάποιου ιδιώτη να αποδείξει με την σήμανση ότι το ζώο σε περίπτωση που είναι θηλυκό έχει αναπαραχθεί χ φορές και ότι τα νεαρά δόθηκαν σε χ οικογένειες αφού πρώτα καταγράφηκαν και τσιπαρίστικαν (με αυτό τον τρόπο νομίζω ελέγχετε η ανεξέλεγκτη αναπαραγωγή στην οποία τα περισσότερα νεαρά καταλήγουν σε κάδους, ρέματα, πάρκα, παλιά εργοστάσια, αλάνες, χωράφια, αυλές, ζωοφιλικά σωματεία, καταφύγια του δήμου και η λίστα δεν έχει τέλος)
β) όλοι οι οργανισμοί να καταγράφουν και να τσιπάρουν το ζώο αυστηρά.
γ) αυστηροί έλεγχοι με κάποιον τρόπο θα πρέπει να γίνετε σε κυνηγούς για το τσιπάρισμα και την καταγραφή του ζώου τους μιας και εκεί τα πράγματα είναι περισσότερο σοβαρά γιατί το ζώο θεωρείτε εργαλείο και όταν παύει να είναι χρήσιμο το «πετάνε» με μια σφαίρα στο κεφάλι.
γ) θα πρέπει να υπάρχει νομοθεσία που να υποχρεώνει τους κτηνιάτρους να μην δέχονται να εξετάσουν ζώο χωρίς σήμανση.
Η πιστοποίηση των κτηνιάτρων υπαλλήλων των Κτηνιατρικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας και των Δήμων πρέπει να είναι υποχρεωτική.
Με δεδομένη την υποχρέωση των Δήμων να σημάνουν και να καταγράψουν τα αδέσποτα ζώα που ζουν στην επικράτεια τους, η εμπλοκή των κτηνιάτρων αυτών κρίνεται απαραίτητη.
Οι πιστοποιημένοι κτηνίατροι των Διευθύνσεων Κτηνιατρικής της Γενικής Διεύθυνσης Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων της χώρας και των αρμοδίων Κτηνιατρικών Υπηρεσιών των Δήμων να έχουν την αρμοδιότητα να σημαίνουν και τα δεσποζόμενα ζώα.
Ποιος είναι ο ρόλος της Ελληνικής Αστυνομίας στην προστασία των ζώων και στην τήρηση της ευζωίας τους βάσει αυτού του σχεδίου νόμου;
οι Δ/σεις Κτηνιατρικής της Γενικής Δ/σης Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειών, οι Δ/σεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας και οι αρμόδιες υπηρεσίες Κτηνιατρικής των Δήμων,
Κυρία υπουργέ,
Τόσο οι υπηρεσίες Κτηνιατρικής Περιφεριακών αλλά των Δήμων, δεν τιρούν ποτέ το νόμο.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, τι προβλέπεται;
Αρκετοί Δήμοι πήρανε και παίρνουν κονδύλια για να φροντήζουν τα αδέσποτά τους. Ποιός ελέγχει που πάνε αυτά τα χρήματα; Δεν έπρεπε να μεριμνά με η πολιτεία;
ευχαριστώ
1. Ουδέποτε μεχρι σήμερα η Γενική Δ/ση Κτηνιατρικής του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στάθηκε στο πλευρό των φιλοζωικών σωματείων και εθελοντών για περιπτώσεις κακοποίησης (ιδιωτών, παράνομων εκτροφέων, συλλεκτών, πετσοπς). Τι θα αλλάξει? Θα εκπαιδευτούν? Θα δημιουργηθεί ειδικό σώμα που θα συνδράμει απο εδώ και εμπρός στο έργο μας?
2. Στο ζήτημα για κατάσχεση κακοποιημένων ζώων (αποφαση που πρέπει να λαμβάνεται ΕΓΚΑΙΡΩΣ – ζήτημα ζωής ή θανάτου) ποιός θα μπορεί να πάρει μια τέτοια απόφαση? Οι περισσότερες Κτηνιατρικές υπηρεσίες μέχρι σήμερα δεν αναγνωρίζουν καν το αλυσοδέσιμο ζώων ως μορφή κακοποίησης αλλά ως ικανοποιητικες συνθήκες διαμονής (βλ. παράνομο εκτροφείο Αλεποχώρι, παράνομο κατάλυμμα πιτ μπουλ στην Κερατέα κα)
3. Υπάρχουν κυρώσεις για τους κτηνιάτρους που δέχονται να εμβολιάσουν ζώα ή να τελέσουν τυπικές κτηνιατρικές πράξεις χωρίς να ελέγξουν αν το ζώο φέρει μικροτσιπ και αν αυτό είναι καταχωρημένο στην βάση δεδομένων?
4. Αν ένα ζώο με μικροτσιπ έχει εγκαταλειφθεί (ή χαθεί χωρίς να δηλωθεί η απώλεια) θα εκδίδεται άμεσα πιστοποιητικό που να κατοχυρώνει όποιον θέλει να προβεί σε μήνυση για εγκατάλειψη? Αν ναι, από ποιόν φορέα και με ποιά διαδικασία; Τι κυρώσεις θα υπάρχουν για τον ανεύθυνο ιδιοκτήτη?
1)Όλοι οι κτηνίατροι που διατηρούν νομίμως ιατρεία σε όλη την Ελληνική Επικράτεια να υποχρεούνται από τον νόμο σε τοποθέτηση τσιπ σε όλα τα ζώα των πελατών τους και το κυριότερο, να ελέγχονται από κλιμάκια των αρμοδίων υπηρεσιών για το κατά πόσον το εφαρμόζουν.Όσοι δε για κερδοσκοπικούς ή άλλους λόγους το παραβιάζουν να τους καταλογίζονται αυστηρά χρηματικά πρόστιμα ή και αφάιρεση αδείας σε περίπτωση που κατ’εξακολούθησιν παρανομούν.
2)Ο κάθε Δήμος να υποχρεούται σε σύναψη σχετικής σύμβασης με τοπικό κτηνίατρο, έτσι ώστε,να δύναται να επιβάλει και ο ίδιος πρόστιμα σε περίπτωση που βρεθεί ιδιόκτητο ζώο, χωρίς ή με σήμανση, αδέσποτο. Φυσικά αυτή η σύμβαση δεν θα εμπεριέχει μόνον τον έλεγχο σήμανσης των ζώων με το ειδικό μηχάνημα αλλά και όσα απαιτούνται για την προστασία των ζώων τοπικά, δηλαδή εμβολιασμούς, στειρώσεις και θεραπεία άρρωστων ή τραυματισμένων ζώων.
3)Τα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα να λαμβάνουν μέρυμνα μετά από καταγγελίες και να επεμβαίνουν όπου κρίνεται αναγκαίο.Συνήθως είτε καθοδηγούν τους πολίτες προς τον οικείο Δήμο δηλώνοντας αναρμόδια, είτε εαν η καταγγελία γίνει πολίτη με γνώση του αντικειμένου υποστηρίζουν, ότι χρειάζεται εντολή εισαγγελέα και ότι η γραφειοκρατία είναι μεγάλη. Από την στιγμή που χαρακτηρίζονται ως όργανα της τάξης υποχρεούνται, να επιβάλλουν την εφαρμογή κάθε νόμου, όπως και του παρόντος και να τον αντιμετωπίζουν εξίσου σοβαρά!
4)Μέσω του συγκεκριμένου νόμου δύναται επίσης, να υποχρεωθούν οι ΟΤΑ α’ βαθμού για σύσταση στον ΟΕΥ τους ( Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας )ειδικού γραφείου ή Διεύθυνσης ελέγχου – προστασίας ζώων με ότι αυτό απορρέει, ως προς την τήρηση του παρόντος νόμου.Αν αναλογιστούμε πως στους Δήμους ήδη υπάρχουν και λειτουργούν Διευθύνσεις Περιβάλλοντος δεν είναι δύσκολή η παραπάνω εφαρμογή με την συναργασία βέβαια και του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο και θα εγκρίνει την προτεινόμενη αλλαγή αλλά και θα μερυμνήσει ταυτόχρονα και για έγκριση πρόσληψης, κατάλληλου προσωπικού, που κρίνεται απαραίτητο για την εφαρμογή ένος νόμου, που πραγματικά επιθυμεί την αντιμετώπιση του σοβαρότατου
προβλήματος των ζώων.
5)Επίσης θα πρότεινα αυστηρούς ελέγχους από κλιμάκια της αρμόδιας κτηνιατρικής υπηρεσίας αλλά και από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς των Δήμων αναφορικά με την υποχρεωτική σήμανση των ζώων που πωλούνται σε καταστήματα pet-shop αλλά και σε φάρμες αναπαραγωγής.Μπορεί να προβλεφθεί προ της πώλησης τα ζώα να φέρουν υποχρεωτικά το όνομα του καταστήματος ή του παραγωγού και μετα την πώληση το όνομα του νέου ιδιοκτήτη.Σε περίπτωση μη εφαρμογής του παραπάνω να υπάρχουν κυρώσεις.Σε πρώτο βαθμό υψηλό πρόστιμο και σε δεύτερο βαθμό αφαίρεση άδειας λειτουργίας.
Υπάρχουν ποινές για αυτούς που κακομεταχειρίζονται ή θανατώνουν ζώα αλλά οι αστυνομικές αρχές δεν είναι ενημερωμένες ακόμα για το ποιο είναι το έργο τους.
Ένας τόπος στον οποίο βρέθηκαν νεκρά ζώα (από φόλα ή κακομεταχείριση) πρέπει κατά την άποψη μου να θεωρείτε τόπος εγκλήματος και να ψάχνετε για ίχνη που ίσως οδηγήσουν στον εγκληματία, τα πτώματα πρέπει να περισυλλέγονται και να στέλνονται για νεκροψία (και όχι να αφήνονται στο σημείο μέχρι να ξημερώσει η εργάσιμη μέρα και να μεταφερθούν στον τόπο όπου θα πραγματοποιηθεί η νεκροψία)..
Οι αρχές πρέπει να ναι ενημερωμένες και να ασχολούνται με τέτοιου είδους υποθέσεις, είναι σημαντικές και είναι καθήκον τους!
Πρέπει επιτέλους να φύγουμε από την νοοτροπία του, «ε καλά σκύλος/γάτα ήταν»!
το chip πρεπει να ειναι υποχρεωτικο και με ποινικες κυρωσεις για τον κτηνιατρο η τον ιδιοκτητη που δεν το εφαρμοζει. την ιδια στιγμη το κοστος του πρεπει να ειναι χαμηλο, ιδιως οταν υπαρχουν ανθρωποι που φροντιζουν αδεσποτα ζωα.
Γράφει το προσχέδιο:
2.Αρμόδιες Αρχές Εφαρμογής και Ελέγχου των κανόνων προστασίας των ζώων και του συστήματος της σήμανσης και της καταγραφής των ζώων συντροφιάς και των ιδιοκτητών τους, ορίζονται οι Δ/σεις Κτηνιατρικής της Γενικής Δ/σης Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειών, οι Δ/σεις Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειακών Ενοτήτων της Χώρας και οι αρμόδιες υπηρεσίες Κτηνιατρικής των Δήμων
Επισημαίνω:Δηλαδή, Αρμόδιες Αρχές Εφαρμογής και Ελέγχου είναι ΚΑΙ οι αρμόδιες υπηρεσίες Κτηνιατρικής των Δήμων.
Εφόσον οι δήμοι έχουν υποχρεώσεις που απορρέουν απο τον νόμο, πως γίνεται να είναι και ελεγκτές εφαρμογής και ελέγχου των κανονισμών του νόμου;
ΚΑΙ ΚΡΙΤΗΣ, ΚΑΙ ΚΡΙΝΟΜΕΝΟΣ γίνεται;
Άρθρο 2 στις Αρμόδιες Αρχές να περιληφθεί και το Ελληνικό Κέντρο Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Σκύλων Οδηγών και Κινητικότητας Τυφλών και Σκύλων Βοηθών για ΑμεΑ («Σκύλοι Οδηγοί Ελλάδος»).
ΦΥΣΙΚΑ Κ ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΚΤΗΝΙΑΤΡΟΙ ΝΑ ΒΑΖΟΥΝ ΔΩΡΕΑΝ ΤΑ ΤΣΙΠΑΚΙΑ ΣΤΑ ΑΔΕΣΠΟΤΑ ΖΩΑ Κ ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΚΑΘΕ ΕΘΕΛΟΝΤΗΣ.ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ Κ ΣΤΑ ΔΕΣΠΟΖΟΜΕΝΑ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΑΚΡΙΒΕΣ ΟΙ ΣΤΕΙΡΩΣΕΙΣ Κ ΤΑ ΤΣΙΠΑΚΙΑ.
Δώστε τον έλεγχο σε ιδιώτες. Βρήτε μια καλή φόρμουλα και αναθέστε τον έλεγχο της αγοράς (πχ. πρόστιμα μισά στον ιδιώτη μισα στο Δημόσιο). Να μπορούν να ελέγχουν κτηνίατρους και ιδιοκτήτες ζώων με άμεση επιτόπια επιβολή προστίμων. Μην αφήνετε τον έλεγχο στο Δημόσιο καφενείο. Είναι κρίμα για τα άμοιρα τα ζώα…
Κατά τη γνώμη μου θα έπρεπε να είναι διαχωρισμένα τα υπουργεία Αγροτικής Ανάπτυξης και η κτηνιατρική-τρόφιμα. Θα πρέπει επιτέλους να διαχωριστούν και να αποτελέσουν ξεχωριστούς κλάδους ώστε να γίνεται μια σωστή και ολοκληρωμένη δουλειά από αρμόδιους ανθρώπους στις κατάλληλες θέσεις.
Όσο αναφορά τη σήμανση των ζώων συντροφιάς συμφωνώ με την Ασημίνα Κουλουκούρη στο να γίνει υποχρεωτική παντού και σε όλους γιατί θα αποτελέσει ένα φρένο στη εγκατάλειψη των ζώων στο δρόμο από ανεύθυνους ιδιοκτήτες.
Η παρ. 3 να αναδιατυπωθεί ως εξής: Αρμόδιος για τη σήμανση και την καταγραφή των ζώων συντροφιάς και των κυρίων τους στην Διαδικτυακή Ηλεκτρονική Βάση ορίζεται ο κτηνίατρος που πιστοποιείται με τη νόμιμη διαδικασία.
Θα προτείναμε λοιπόν να γίνει υποχρεωτική η σημανση καθε ζωου που εισ’ερχεται σε κτηνιατρείο και να υποχρεούται ο κτηνίατρος να επιβαλει το μικροτσιπάρισμα και να βεβαιώνεται οτι όντως καταγράφηκε. Αυτο γιατί πολλοί κτηνίατροι δεν το επιβάλλουν, ούτε καν το συνιστούν για να μήν επιβαρύνουν οικονομικά τους πελάτες η τους δυσαρεστήσουν και φύγουν, τα ίδια συμβαίνουν και με την στείρωση ως τώρα, ακόμη και σε όσους κάνουν φιλοζωικές τιμές.
Το δεύτερο θέμα που προκύπτει ειναι οταν πολίτες ή φιλοζωικές οργανώσεις βρίσκουν αδέσποτα, θα πληρωνουν οι ίδιες-οι το μικροτσίπ στον κτηνίατρο? ή ο Δήμος???
Α.Κουλουκούρη για την Μ.Κ.Ο.Psychanimal
Οι κτηνίατροι μπορούν να παίξουν σημαντικό ρόλο στην καταγραφή των ζώων συντροφιάς. Ωστόσο, πρέπει να σχεδιαστεί ένα σύστημα το οποίο να προβλέπει και κυρώσεις:
1) Που θα υποχρεώνει τους κηδεμόνες να πηγαίνουν στον κτηνίατρο και να καταγράφουν τό/τα ζώο/α που έχουν στην κατοχή τους
2) Θα υποχρεώνει τον κτηνίατρο να μην δέχεται να εξετάσει ζώο που δεν είναι τσιπαρισμένο
3) Ο πολίτης θα έχει την επιλογή να πάει σε δημοτικό κτηνιατρείο σε όλη την ελληνική επικράτεια
Οι νόμοι στην Ελλάδα δεν εφαρμόζονται.
Πρέπει να ορισθεί ελεγκτικός μηχανισμός που να ελέγχει τους Δήμους που οι πρακτικές τους δεν δείχνουν έμπρακτη φιλοζωία
Για τη σήμανση & καταγραφή θα έπρεπε να παίζουν ρόλο και οι ΦΙΛΟΖΩΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ & οι εθελοντές τους που θα μπορούσαν να ενισχύσουν το συγκεκριμένο έργο το οποίο αδυνατούν να παρακολουθήσουν οι εν λόγω υπηρεσίες από μόνες τους
In addition to «comptent authorities», this rule ought to consider a system of checks and balances (perferable a EU authority organization) to ensure «comptent authorities» are doing their jobs. Greece is known for making laws but not enforcing laws.