H παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Απαγορεύεται η εκτροφή, η εκπαίδευση και η χρησιμοποίηση ζώων για οποιοδήποτε είδος μονομαχίας. Επίσης απαγορεύεται η εκτροφή και η χρησιμοποίηση σκύλων, γατών και ιπποειδών για παραγωγή γούνας, δέρματος, κρέατος ή για την παρασκευή φαρμακευτικών ή άλλων ουσιών.».
Αρχική Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Απλούστευση πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και άλλες διατάξεις»Άρθρο 18 Απαγόρευση χρησιμοποίησης κάθε είδους ζώου σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες
Άρθρο 18 Απαγόρευση χρησιμοποίησης κάθε είδους ζώου σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες
- 9 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Α΄ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΕΙΣ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΕΩΝ Άρθρο 1 Απλούστευση ίδρυσης και λειτουργίας μονάδων υδατοκαλλιέργειας
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 2 Απλούστευση ίδρυσης και λειτουργίας κτηνιατρικών δραστηριοτήτων
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 3 Απλούστευση ίδρυσης και λειτουργίας επιχειρήσεων εκτροφής, αναπαραγωγής και εμπορίας ζώων συντροφιάς εκτροφείων
- 36 ΣχόλιαΆρθρο 4 Απλούστευση ίδρυσης και λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- 5 ΣχόλιαΚΕΦΑΛΑΙΟ Β΄ ΛΟΙΠΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Άρθρο 5 Αδικήματα ζωοκλοπής και ζωοκτονίας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 6 Ρυθμίσεις Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού – ΔΗΜΗΤΡΑ (ΕΛ.Γ.Ο.-ΔΗΜΗΤΡΑ)
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 7 Αξιοποίηση αγροτικού κεφαλαίου
- 324 ΣχόλιαΆρθρο 8 Καταφύγια αδέσποτων ζώων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 9 Δαπάνες Ταμείου Γεωργίας και Κτηνοτροφίας
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 10 Καθορισμός ανώτατου ορίου καταβολής αποζημιώσεων από τον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛ.Γ.Α.) σε δικαιούχουςΆρθρο 10 Καθορισμός ανώτατου ορίου καταβολής αποζημιώσεων από τον Οργανισμό Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛ.Γ.Α.) σε δικαιούχους
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 11 Εναρμόνιση κανονισμού κατάστασης προσωπικού ΕΛ.Γ.Α. με τις διατάξεις του ν. 3528/2007 (Α΄ 26)
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 12 Εισφορά γάλακτοςΆρθρο 12 Εισφορά γάλακτος
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 13 Υποχρεωτική επισήμανση προέλευσης στο γάλα – Αξιολόγηση εφαρμογής μέτρων
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 14 Ειδικά εποικιστικά θέματα
- 25 ΣχόλιαΆρθρο 15 Θήρα αγριόχοιρων – εγκαταστάσεις χειρισμού θηραμάτων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 16 Ρυθμίσεις κτηνιατρικών φαρμακευτικών προϊόντων
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 17 Σταβλικές εγκαταστάσεις
- 84 ΣχόλιαΆρθρο 18 Απαγόρευση χρησιμοποίησης κάθε είδους ζώου σε κάθε είδους θεάματα και άλλες συναφείς δραστηριότητες
- 1 ΣχόλιοΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΤΕΛΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕΝΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ – ΕΝΑΡΞΗ ΙΣΧΥΟΣ Άρθρο 19 Τελική διάταξη
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 20 Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 20 Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 21 Έναρξη ισχύοςΆρθρο 21 Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
30 Ιουνίου 2020, 16:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
14 Ιουλίου 2020, 12:00
Σχετικό Υλικό
ΣΧ/Ν Απλούστευση πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και άλλες διατάξειςΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΣΧ/Ν Απλούστευση πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και άλλες διατάξειςΈκθεση Δημόσιας ΔιαβούλευσηςΝόμος 4711 2020 (Α' 145)Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
84 Σχόλια 555 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7968 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Θεσμικό πλαίσιο για τις διαδικασίες ελέγχου, τα διοικητικά μέτρα και τις κυρώσεις στον τομέα των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων με Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης...
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Μέτρα διευκόλυνσης και εκσυγχρονισμού της ίδρυσης και λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 12
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 11
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 10
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 9
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 8
- Διαβούλευση για τα σχέδια προδιαγραφών που αφορούν στην παραγωγή μεταποιημένων προϊόντων Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (πρότυπα AGRO 2-5)
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης" του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
- Ενσωμάτωση Οδηγίας 2019/633 σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές μεταξύ επιχειρήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων και τροφίμων (L111/59).
- Τροποποίηση της υπ’ αρ. 8197/90920/22.7.2013 απόφασης για την “Θέσπιση Εθνικού Σχεδίου Δράσης με στόχο την εφαρμογή της Οδηγίας 2009/128/ΕΚ και την προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος”
- Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΛΓΟ)
- Αγροτικός συνδικαλισμός και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση των όρων διενέργειας διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος της παραγωγής και εμπορίας σπόρων σποράς, κυριότητας του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΥΑΛΛΟΙΩΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Διαβούλευση για αγορά σπόρων του ΕΛΓΟ
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας – 5η ομάδα
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ
- ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Χορήγηση άδειας για σκευάσματα φυτοπροστατευτικών προϊοντων
- Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία (4)
- Τμήμα Ι: Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία - Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Διαχείριση ακινήτων αρμοδιότητας Υπ.Α.Α.Τ.
- Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός - Δήμητρα
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία
- Υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων και ζωοτροφών
- ΕΘΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
- Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία
- Θεσμικό Πλαίσιο Αγροτικών Συνεταιρισμών
- Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς
- Γεωργικά Φάρμακα
- Σύσταση Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Απλούστευση πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και άλλες διατάξεις»
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα
- Σχέδιο Νόμου "ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ"
Να απαγορευτεί η αιχμαλωσία των κητωδών (δελφινιών, φαλαινών κλπ) καθώς είναι ζώα με τόσο υψηλή νοημοσύνη (IQ και EQ) ώστε να έχουν συνείδηση του εαυτού τους, που σημαίνει ότι είναι σαν να κρατάμε αιχμάλωτους ανθρώπους. Η επιστημονική κοινότητα άλλωστε τα έχει αναγνωρίσει ως «μη ανθρώπινα πρόσωπα».
Το Υπ.Α.Α.Τ. υπήρξε πρωτοπόρο με την απαγόρευση των παραστάσεων τσίρκου το 2012. Ήμασταν η πρώτη χώρα που τις κατάργησε στην Ευρώπη και η τέταρτη παγκοσμίως, με αποτέλεσμα τα σταματήσουν οι παραστάσεις με τα δελφίνια στο Αττικό πάρκο.
Μπορούμε να γίνουμε άλλη μια φορά πρωτοπόροι και να είμαστε η πρώτη «dolphin-free» χώρα στην Ευρώπη, εξαιρετική διαφήμιση για τη χώρα, δεδομένης της εξάπλωσης του αισθήματος φιλοζωίας παγκοσμίως, αλλά και της ανησυχίας τόσο για την εξαφάνιση της άγριας ζωής, όσο και για εμπόριό της, τις συνέπειες του οποίου ζούμε σήμερα περισσότερο από ποτέ.
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
Συμφωνούμε απόλυτα και συνυπογράφουμε τις προτάσεις της Ζωοφιλικής Ένωσης Ηλιούπολης
«Με αφορμή το νομοσχέδιο για τα ζώα το οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή προς διαβούλευση που αφορά τη χρηματοδότηση των Δήμων για την συντήρηση ή τη δημιουργία καταφυγίων για αδέσποτα ζώα και τις ανακοινώσεις που έχουν ήδη δημοσιευτεί είτε υπέρ της δημιουργίας δημοτικών καταφυγίων είτε κατά αυτών, θα θέλαμε να εκφράσουμε την άποψη μας επι του θέματος.Η μέχρι σήμερα διαχείριση των αδέσποτων ζώων από τους Δήμους έχει αποδειχτεί εντελώς ανεπαρκής. Οι λόγοι είναι πάρα πολλοί αλλά θεμέλιο όλων είναι η αντιμετώπιση του ζητήματος των αδέσποτων ζώων ως αιτία κι οχι ως αποτέλεσμα, και τα ίδια τα ζώα όπως όλα τα άψυχα υλικά που έχουν να διαχειριστούν. Γι’ αυτό η πλειοψηφία των Δήμων
• Δεν διαθέτει καν αρμόδια υπηρεσία, όπου υπάρχει λειτουργεί με ωράριο δημοτικής υπηρεσίας (λες κι ας πούμε ένα τραυματισμένο ζώο μπορεί να περιμένει να πάει στον κτηνίατρο, όπως τα κομμένα κλαδιά να περισυλλεγούν)
• Υπογράφουν προγράμματα που οι υπερτιμολογημένες κτηνιατρικές υπηρεσίες δεν φτάνουν να καλύψουν 12 μήνες με αποτέλεσμα τα ζώα να παραμένουν αβοήθητα μέχρι να κινηθούν οι δυσκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες για την υπογραφή νέου προγράμματος
• Tα καταφύγια- όπου υπάρχουν- καταλήγουν σε αποθήκες ψυχών, με ακατάλληλες εγκαταστάσεις, πλημμελή καθαριότητα και μηδενικό ενδιαφέρον για το γεγονός ότι εκεί μέσα ζουν ΣΥΝΑΙΣΘΑΝΟΜΕΝΑ πλάσματα με συγκεκριμένες ανάγκες που οφείλουν να καλύπτονται καθημερινά.
• Οι δε υιοθεσίες, εάν κι εφόσον γίνει προώθηση των έγκλειστων ζώων προς υιοθεσία (πράγμα γενικώς σπάνιο), περιορίζονται σε άλλη μια γραφειοκρατική διαδικασία όπου το «αντικείμενο» – ναι, το ζώο εννοούμε- απλά αλλάζει ιδιοκτησιακό καθεστώς χωρίς οι αρμόδιοι υποτίθεται δημοτικοί υπάλληλοι να ενδιαφέρονται για τις συνθήκες διαβίωσης του ζώου αυτού στη νέα οικογένεια.Πώς δημιουργούνται τα αδέσποτα κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει ενδιαφερθεί να μάθει, ούτε φυσικά να λάβει μέτρα για να μην δημιουργούνται. Όταν όμως η πηγή είναι βρώμικη, δεν μπορείς να καθαρίσεις το ποτάμι. Η πηγή είναι μια και βρωμάει συμφέροντα: Τα δεσποζόμενα ζώα. Αυτά που αποκτήθηκαν μέσω του προσοδοφόρου εμπορίου ψυχών από τα pet shop, αυτά που παρέμειναν αστείρωτα και τα παιδιά τους είτε πετάχτηκαν είτε «μοιράστηκαν» – με ή χωρίς αντίτιμο, σε φίλους, συγγενείς, φίλους φίλων και γνωστούς. Που βρέθηκαν με ανθρώπους που καμία ηθική δέσμευση δεν ένοιωσαν απέναντί τους και με ευκολία τα πέταξαν στο δρόμο και τα έκαναν αδέσποτα. Αν αυτή η «πηγή» δεν καθαρίσει, ούτε οι στειρώσεις, ούτε τα καταφύγια θα είναι ποτέ αρκετά.
Μια ακόμη μεγάλη πληγή που γεμίζει την Ελλάδα αδέσποτα είναι οι κυνηγοί και οι κτηνοτρόφοι. Η επαρχία είναι γεμάτη ζώα πεταμένα σε χαράδρες και ρέματα γιατί δεν θέλουν να τα στειρώσουν ή τους είναι πλέον ακατάλληλα για κυνήγι.Το άρθρο 18 προστατεύει τα ιπποειδή, τους σκύλους και τις γάτες από την εκτροφή τους για τη χρήση κρέατος, γούνας και δέρματος, τη στιγμή που εκατομμύρια ζώα ενός κατώτερου θεού εκτρέφονται, βιάζονται, κακοποιούνται και δολοφονούνται με βάναυσο τρόπο για να χαρίσουν απλόχερα στο ανθρώπινο είδος το κρέας τους, το δέρμα και τη γούνα τους, για να προσφέρουν θέαμα «εκπαιδευτικό», ζουν μαρτυρικά όλη την τους τη ζωή σε κλουβιά για να προσφέρουν «γνώση» σε παιδιά.
Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε ενα σκύλο και μια αλεπού; Σε μια γάτα και ένα πρόβατο; Σε έναν άνθρωπο και ένα μινκ; Η κακοποίηση είναι ίδια, ο πόνος είναι ίδιος, ο φόβος είναι ίδιος. Είτε είσαι άλογο, είτε «παραγωγικό» ζώο είτε άνθρωπος, υποφέρεις με τον ίδιο τρόπο, υποφέρεις απο τα ίδια συναισθήματα.
Ως πότε θα κλείνουμε τα μάτια στην εκμετάλλευση και την κακοποίηση; Ζητάμε το τέλος αυτής της βίας, ζητάμε ίδια και ίσα δικαιώματα για όλα τα ζώα, κάθε είδους.Γι’ αυτό η δική μας γνώμη, η οποία έχει αποκρυσταλλωθεί από την εμπειρία μας στους δρόμους και την καθημερινή μας επαφή με τον κόσμο- και τον κοσμάκη που μας περιβάλλει κι απειλεί την ψυχική μας ισορροπία- είναι ότι ΝΑΙ οφείλει κάθε Δήμος να διαθέτει έναν ΝΟΜΙΜΟ και ΥΨΗΛΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ χώρο για την φιλοξενία των αδέσποτων ζώων, που θα διαθέτει χώρους τέτοιους που θα προστατεύουν πλήρως τα ζώα από τις καιρικές συνθήκες και χώρους προαυλισμού-παιχνιδιού. Χώρους που θα διαχειρίζονται από κοινού δημοτικοί υπάλληλοι και νόμιμα σωματεία εθελοντών πολιτών που αφ’ ενός θα εξασφαλίζουν την καλή διαβίωση των ζώων σε αυτά αφ’ ετέρου θα συνεισφέρουν στην καλή αποκατάσταση των ζώων σε οικογένειες μέσω αυστηρού ελέγχου των υιοθεσιών με κάθε νόμιμο μέσο. Κόντρα στα συμφέροντα που θέλουν τους αμιγώς αστικούς Δήμους όμηρους της νομοθεσίας για δημιουργία καταφυγίων στα όρη κι άγρια βουνά (άρα στην Αττική ΠΟΥΘΕΝΑ) προς όφελος των διαδημοτικών κέντρων που εκμεταλλεύονται τα ζώα αντί να τα προστατεύουν, τα σύγχρονα νόμιμα καταφύγια θα πρέπει να χωροθετούνται με τρόπο τέτοιο που να μην αντιμετωπίζονται τα αδέσποτα ζώα σαν απορρίμματα αλλά ως μέρος της κοινωνίας που τα παρήγαγε και πρέπει να φροντίσει την αποκατάστασή τους.Απαραίτητα θα πρέπει να δημιουργηθούν μητρώα δεσποζόμενων ζώων σε κάθε δήμο και να δοθεί κίνητρο στους δημότες να στειρώνουν με χαμηλό κόστος τα δεσποζόμενα ζώα τους. Για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων που είναι αυτονόητη δεν χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω. Τέλος, σε κάθε Δήμο, να συστήνονται προγράμματα επιμόρφωσης των πολιτών και των μαθητών σε θέματα ζωοφιλίας.Επίσης είναι αναγκαία η αυστηροποίηση και άρα ο περιορισμός εκτροφέων που με μοναδικό κίνητρο το κέρδος πωλούν άκριτα τα ζώα με αποτέλεσμα πάρα πολλά από αυτά να καταλήγουν αδέσποτα, να αναπαράγονται από παράνομους εκτροφείς και αδαείς πολίτες καθώς και να καταλήγουν ακόμα χειρότερα κακοποιημένα. Απαιτείται ο εξαιρετικά αυστηρός έλεγχος τους ώστε να διαπιστώνεται αν τηρούν τους κανόνες ευζωίας των ζώων, πόσο συχνά και σε τι συνθήκες τα αναπαράγουν και κυρίως σε ποιους τα πωλούν!Σε διαφορετική περίπτωση μιλάμε για μια διευκόλυνση παράνομου και ανήθικου εμπορίου ζώων.Αν κάτι απ’ τα παραπάνω δεν ισχύσει, τότε είναι μάταιη κάθε προσπάθεια ελέγχου του αδέσποτου πληθυσμού και τα καταφύγια απλά θα λειτουργούν όπως μέχρι σήμερα σαν αποθήκες ψυχών και σε τίποτα δεν θα βοηθήσει η δημιουργία τους. Υπ’ αυτό το πρίσμα οι Φιλοζωικές Ομοσπονδίες δεν έχουν άδικο που βλέπουν τη δημιουργία καταφυγίων σαν μια προσπάθεια να εξοστρακιστούν τα αδέσποτα απ’ την ευαίσθητη ματιά των ψηφοφόρων φυλακισμένα χωρίς έγκλημα. Αλλά, γι’ αυτό είμαστε εδώ, για να απαιτήσουμε και να πάρουμε για χάρη τους ασφαλή κι αξιοπρεπή καταφύγια- γέφυρες προς τη νέα τους ζωή σε μια οικογένεια που θα τα σέβεται και θα τ’ αγαπάει»
ΑΧΑΪΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΡΙΜΝΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ
Ευχαριστούμε τον Υπουργό που ανταποκρίθηκε στο αίτημά μας για την αντικατάσταση της παρ. 3 του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 και τη συμπερίληψη-προσθήκη των ιπποειδών στην προστατευτική αυτή διάταξη. Εκτός από ουσιαστικό αντίκτυπο για τα ιπποειδή, η διάταξη έχει ιδιαίτερη ηθική και πολιτισμική σημασία.
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση»
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
κκ Υπουργοί, κε Υπουργέ,
Με αφορμή το νομοσχέδιο για τα ζώα το οποίο βρίσκεται αυτή τη στιγμή προς διαβούλευση που αφορά τη χρηματοδότηση των Δήμων για την συντήρηση ή τη δημιουργία καταφυγίων για αδέσποτα ζώα και τις ανακοινώσεις που έχουν ήδη δημοσιευτεί είτε υπέρ της δημιουργίας δημοτικών καταφυγίων είτε κατά αυτών, θα θέλαμε να εκφράσουμε την άποψη μας επι του θέματος.
Η μέχρι σήμερα διαχείριση των αδέσποτων ζώων από τους Δήμους έχει αποδειχτεί εντελώς ανεπαρκής. Οι λόγοι είναι πάρα πολλοί αλλά θεμέλιο όλων είναι η αντιμετώπιση του ζητήματος των αδέσποτων ζώων ως αιτία κι οχι ως αποτέλεσμα, και τα ίδια τα ζώα όπως όλα τα άψυχα υλικά που έχουν να διαχειριστούν. Γι’ αυτό η πλειοψηφία των Δήμων
• Δεν διαθέτει καν αρμόδια υπηρεσία, όπου υπάρχει λειτουργεί με ωράριο δημοτικής υπηρεσίας (λες κι ας πούμε ένα τραυματισμένο ζώο μπορεί να περιμένει να πάει στον κτηνίατρο, όπως τα κομμένα κλαδιά να περισυλλεγούν)
• Υπογράφουν προγράμματα που οι υπερτιμολογημένες κτηνιατρικές υπηρεσίες δεν φτάνουν να καλύψουν 12 μήνες με αποτέλεσμα τα ζώα να παραμένουν αβοήθητα μέχρι να κινηθούν οι δυσκίνητες γραφειοκρατικές διαδικασίες για την υπογραφή νέου προγράμματος
• Tα καταφύγια- όπου υπάρχουν- καταλήγουν σε αποθήκες ψυχών, με ακατάλληλες εγκαταστάσεις, πλημμελή καθαριότητα και μηδενικό ενδιαφέρον για το γεγονός ότι εκεί μέσα ζουν ΣΥΝΑΙΣΘΑΝΟΜΕΝΑ πλάσματα με συγκεκριμένες ανάγκες που οφείλουν να καλύπτονται καθημερινά.
• Οι δε υιοθεσίες, εάν κι εφόσον γίνει προώθηση των έγκλειστων ζώων προς υιοθεσία (πράγμα γενικώς σπάνιο), περιορίζονται σε άλλη μια γραφειοκρατική διαδικασία όπου το «αντικείμενο» – ναι, το ζώο εννοούμε- απλά αλλάζει ιδιοκτησιακό καθεστώς χωρίς οι αρμόδιοι υποτίθεται δημοτικοί υπάλληλοι να ενδιαφέρονται για τις συνθήκες διαβίωσης του ζώου αυτού στη νέα οικογένεια.
Πώς δημιουργούνται τα αδέσποτα κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει ενδιαφερθεί να μάθει, ούτε φυσικά να λάβει μέτρα για να μην δημιουργούνται. Όταν όμως η πηγή είναι βρώμικη, δεν μπορείς να καθαρίσεις το ποτάμι. Η πηγή είναι μια και βρωμάει συμφέροντα: Τα δεσποζόμενα ζώα. Αυτά που αποκτήθηκαν μέσω του προσοδοφόρου εμπορίου ψυχών από τα pet shop, αυτά που παρέμειναν αστείρωτα και τα παιδιά τους είτε πετάχτηκαν είτε «μοιράστηκαν» – με ή χωρίς αντίτιμο, σε φίλους, συγγενείς, φίλους φίλων και γνωστούς. Που βρέθηκαν με ανθρώπους που καμία ηθική δέσμευση δεν ένοιωσαν απέναντί τους και με ευκολία τα πέταξαν στο δρόμο και τα έκαναν αδέσποτα. Αν αυτή η «πηγή» δεν καθαρίσει, ούτε οι στειρώσεις, ούτε τα καταφύγια θα είναι ποτέ αρκετά.
Μια ακόμη μεγάλη πληγή που γεμίζει την Ελλάδα αδέσποτα είναι οι κυνηγοί και οι κτηνοτρόφοι. Η επαρχία είναι γεμάτη ζώα πεταμένα σε χαράδρες και ρέματα γιατί δεν θέλουν να τα στειρώσουν ή τους είναι πλέον ακατάλληλα για κυνήγι.
Το άρθρο 18 προστατεύει τα ιπποειδή, τους σκύλους και τις γάτες από την εκτροφή τους για τη χρήση κρέατος, γούνας και δέρματος, τη στιγμή που εκατομμύρια ζώα ενός κατώτερου θεού εκτρέφονται, βιάζονται, κακοποιούνται και δολοφονούνται με βάναυσο τρόπο για να χαρίσουν απλόχερα στο ανθρώπινο είδος το κρέας τους, το δέρμα και τη γούνα τους, για να προσφέρουν θέαμα «εκπαιδευτικό», ζουν μαρτυρικά όλη την τους τη ζωή σε κλουβιά για να προσφέρουν «γνώση» σε παιδιά.
Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα σε ενα σκύλο και μια αλεπού; Σε μια γάτα και ένα πρόβατο; Σε έναν άνθρωπο και ένα μινκ; Η κακοποίηση είναι ίδια, ο πόνος είναι ίδιος, ο φόβος είναι ίδιος. Είτε είσαι άλογο, είτε «παραγωγικό» ζώο είτε άνθρωπος, υποφέρεις με τον ίδιο τρόπο, υποφέρεις απο τα ίδια συναισθήματα.
Ως πότε θα κλείνουμε τα μάτια στην εκμετάλλευση και την κακοποίηση; Ζητάμε το τέλος αυτής της βίας, ζητάμε ίδια και ίσα δικαιώματα για όλα τα ζώα, κάθε είδους.
Γι’ αυτό η δική μας γνώμη, η οποία έχει αποκρυσταλλωθεί από την εμπειρία μας στους δρόμους και την καθημερινή μας επαφή με τον κόσμο- και τον κοσμάκη που μας περιβάλλει κι απειλεί την ψυχική μας ισορροπία- είναι ότι ΝΑΙ οφείλει κάθε Δήμος να διαθέτει έναν ΝΟΜΙΜΟ και ΥΨΗΛΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ χώρο για την φιλοξενία των αδέσποτων ζώων, που θα διαθέτει χώρους τέτοιους που θα προστατεύουν πλήρως τα ζώα από τις καιρικές συνθήκες και χώρους προαυλισμού-παιχνιδιού. Χώρους που θα διαχειρίζονται από κοινού δημοτικοί υπάλληλοι και νόμιμα σωματεία εθελοντών πολιτών που αφ’ ενός θα εξασφαλίζουν την καλή διαβίωση των ζώων σε αυτά αφ’ ετέρου θα συνεισφέρουν στην καλή αποκατάσταση των ζώων σε οικογένειες μέσω αυστηρού ελέγχου των υιοθεσιών με κάθε νόμιμο μέσο. Κόντρα στα συμφέροντα που θέλουν τους αμιγώς αστικούς Δήμους όμηρους της νομοθεσίας για δημιουργία καταφυγίων στα όρη κι άγρια βουνά (άρα στην Αττική ΠΟΥΘΕΝΑ) προς όφελος των διαδημοτικών κέντρων που εκμεταλλεύονται τα ζώα αντί να τα προστατεύουν, τα σύγχρονα νόμιμα καταφύγια θα πρέπει να χωροθετούνται με τρόπο τέτοιο που να μην αντιμετωπίζονται τα αδέσποτα ζώα σαν απορρίμματα αλλά ως μέρος της κοινωνίας που τα παρήγαγε και πρέπει να φροντίσει την αποκατάστασή τους.
Απαραίτητα θα πρέπει να δημιουργηθούν μητρώα δεσποζόμενων ζώων σε κάθε δήμο και να δοθεί κίνητρο στους δημότες να στειρώνουν με χαμηλό κόστος τα δεσποζόμενα ζώα τους. Για τη στείρωση των αδέσποτων ζώων που είναι αυτονόητη δεν χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω. Τέλος, σε κάθε Δήμο, να συστήνονται προγράμματα επιμόρφωσης των πολιτών και των μαθητών σε θέματα ζωοφιλίας.
Επίσης είναι αναγκαία η αυστηροποίηση και άρα ο περιορισμός εκτροφέων που με μοναδικό κίνητρο το κέρδος πωλούν άκριτα τα ζώα με αποτέλεσμα πάρα πολλά από αυτά να καταλήγουν αδέσποτα, να αναπαράγονται από παράνομους εκτροφείς και αδαείς πολίτες καθώς και να καταλήγουν ακόμα χειρότερα κακοποιημένα. Απαιτείται ο εξαιρετικά αυστηρός έλεγχος τους ώστε να διαπιστώνεται αν τηρούν τους κανόνες ευζωίας των ζώων, πόσο συχνά και σε τι συνθήκες τα αναπαράγουν και κυρίως σε ποιους τα πωλούν!Σε διαφορετική περίπτωση μιλάμε για μια διευκόλυνση παράνομου και ανήθικου εμπορίου ζώων.
Αν κάτι απ’ τα παραπάνω δεν ισχύσει, τότε είναι μάταιη κάθε προσπάθεια ελέγχου του αδέσποτου πληθυσμού και τα καταφύγια απλά θα λειτουργούν όπως μέχρι σήμερα σαν αποθήκες ψυχών και σε τίποτα δεν θα βοηθήσει η δημιουργία τους. Υπ’ αυτό το πρίσμα οι Φιλοζωικές Ομοσπονδίες δεν έχουν άδικο που βλέπουν τη δημιουργία καταφυγίων σαν μια προσπάθεια να εξοστρακιστούν τα αδέσποτα απ’ την ευαίσθητη ματιά των ψηφοφόρων φυλακισμένα χωρίς έγκλημα. Αλλά, γι’ αυτό είμαστε εδώ, για να απαιτήσουμε και να πάρουμε για χάρη τους ασφαλή κι αξιοπρεπή καταφύγια- γέφυρες προς τη νέα τους ζωή σε μια οικογένεια που θα τα σέβεται και θα τ’ αγαπάει.
ΜΦΧ
ΖΩΟΦΙΛΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση»
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
Η παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση για οποιοδήποτε σκοπό».
Η παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής: «2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
Η παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».
H παρ. 2α του άρθρου 12 του ν. 4039/2012 (Α΄ 15) να αντικατασταθεί ως εξής:
«2α. Με την επιφύλαξη των διατάξεων του άρθρου 7, απαγορεύεται η χρησιμοποίηση ζώου σε υπαίθρια δημόσια έκθεση».