Ο κατακερματισμός που υπάρχει σήμερα στις Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις στερεί από τους Έλληνες αγρότες την δυνατότητα να εκφραστούν και να εκπροσωπηθούν μαζικά και ενιαία ώστε οι απόψεις τους, εκφραζόμενες μέσα από τα συλλογικά τους όργανα, στα πλαίσια των δημοκρατικών διαδικασιών, να τυγχάνουν ευρύτερης κοινωνικής αναγνώρισης και συνακόλουθα προσοχής στην αντιμετώπισή τους από τους αρμόδιους πολιτειακούς φορείς.
Οι κύριοι άξονες του νέου θεσμικού πλαισίου που προτείνονται προς διαβούλευση είναι οι εξής:
1. Δομή του αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος:
α) Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις
β) Δευτεροβάθμιες Οργανώσεις
γ) Τριτοβάθμια Οργάνωση είναι η ενιαία και κορυφαία Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση στη χώρα.
2. Μέλη
α) Μέλη των Πρωτοβάθμιων Οργανώσεων είναι οι κατά επάγγελμα αγρότες, ιδίως ο γεωργός, ο κτηνοτρόφος, ο αλιέας, ο δασοκόμος, ο μελισσοκόμος, ο αγρεργάτης και ο αλιεργάτης κάτοχοι ή μη αγροτικής εκμετάλλευσης.
β) Μέλη των Δευτεροβάθμιων Οργανώσεων είναι όλες οι Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις της περιφέρειας τους.
γ) Μέλη της Τριτοβάθμιας Ενιαίας Αγροτικής Συνδικαλιστικής Οργάνωσης της χώρας είναι όλες οι Δευτεροβάθμιες και Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις όπως και τα Νομικά Πρόσωπα που εκπροσωπούν με πανελλήνια εμβέλεια προϊόντα και κλάδους παραγωγής.
3. Έδρα & Περιφέρεια
α) Πρωτοβάθμια Οργάνωση
Η Πρωτοβάθμια Οργάνωση έχει περιφέρεια τα όρια της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου (που θα προκύψει από την εφαρμογή του Προγράμματος Καλλικράτης) στον οποίο έχει την έδρα της.
β) Δευτεροβάθμια Οργάνωση
Η Δευτεροβάθμια Οργάνωση έχει περιφέρεια τα διοικητικά όρια μιας γενικής περιφέρειας του κράτους
γ) Ενιαία Τριτοβάθμια Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση
Η κορυφαία Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση της χώρας έχει περιφέρεια όλη την επικράτεια.
4.Οργανα – Συμμετοχή – Θητεία
A) Οργανα των αγροτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων και των τριών βαθμίδων είναι το Διοικητικό Συμβούλιο (Δ.Σ.) και η Γενική Συνέλευση (Γ.Σ.).
1. Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις
Το Δ.Σ. εκλέγεται με συμμετοχή στην ψηφοφορία όλων των οικονομικά τακτοποιημένων μελών και στην σύνθεση του μετέχουν υποχρεωτικά σε ποσοστό 60% του συνολικού αριθμού των μελών του νέοι αγρότες (ηλικίας έως 40 ετών), ως και γυναίκες μέλη σε ποσοστό 10% του συνολικού αριθμού των μελών του Δ.Σ. Εγγραφές μελών γίνονται μέχρι και την ημέρα ψηφοφορίας εφόσον καλύπτονται οι προϋποθέσεις ιδιότητας του μέλους.
2. Δευτεροβάθμιες Οργανώσεις
Το Δ.Σ. εκλέγεται με συμμετοχή στη ψηφοφορία όλων των οικονομικά τακτοποιημένων μελών των Πρωτοβάθμιων Οργανώσεων της περιφέρειας της Δευτεροβάθμιας Οργάνωσης. Οι ποσοστώσεις νέων αγροτών και γυναικών (60% & 10%) ισχύουν και για το Δ.Σ. της Δευτεροβάθμιας Οργάνωσης.
3. Ενιαία Τριτοβάθμια Οργάνωση
Το Δ.Σ. εκλέγεται με συμμετοχή στη ψηφοφορία όλων των φυσικών προσώπων – μελών των Πρωτοβάθμιων Οργανώσεων όλης της χώρας. Οι ποσοστώσεις νέων αγροτών και γυναικών (60% & 10%) ισχύουν και για το Δ.Σ. της Ενιαίας Τριτοβάθμιας Οργάνωσης.
Β) Η θητεία των μελών του Δ.Σ. των Οργανώσεων και των τριων βαθμίδων είναι τετραετής και οι εκλογές διενεργούνται και για τις τρεις βαθμίδες την ίδια ημερομηνία σε όλη την χώρα.
Υποψηφιότητα για μέλος Δ.Σ. επιτρέπεται για Οργάνωση μόνο μιας βαθμίδας κατ’ επιλογή του υποψηφίου.
Μέλος του Δ.Σ. Οργάνωσης ή οποιασδήποτε βαθμίδας δεν μπορεί να θέσει υποψηφιότητα εκ νέου μετά την πάροδο δύο (2) συνεχών θητειών για το ίδιο Δ.Σ.
Η ιδιότητα του μέλους Δ.Σ. στην Τριτοβάθμια Αγροτική Συνδικαλιστική Οργάνωση δεν επιτρέπεται να συμπίπτει με την ιδιότητα μέλους Δ.Σ. Αγροτικής Συνεταιριστικής Οργάνωσης.
Οι εκλογές για την ανάδειξη Δ.Σ. στις Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις διενεργούνται παρουσία αντιπροσώπου Δικαστικής Αρχής.
5. Χρονοδιάγραμμα
Με βάση τους παραπάνω κεντρικούς άξονες και ενώ η διαβούλευση με τους εκπροσώπους των αγροτών θα συνεχισθεί καθόλη την διάρκεια κατάρτισης του νομοσχεδίου, θα ολοκληρωθεί και θα κατατεθεί προς συζήτηση και ψήφιση στη Βουλή σε σύντομο χρονικό διάστημα και με τις κατάλληλες μεταβατικές διατάξεις που θα συμπεριλάβει θα επιτευχθεί η ανασυγκρότηση του Αγροτικού Συνδικαλιστικού Κινήματος της χώρας μέσα σε ένα εξάμηνο από την ψήφισή του.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΩΝ (Π.Ε.Ο.Π.)
Οι αρχικές παρατηρήσεις μας
Ως προς το νομικό καθεστώς η οργάνωσή μας, κατά κύριο λόγο συνδικαλιστική, έχει συσταθεί με τη μορφή αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρίας σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 741-784 του Αστικού Κώδικα και όχι με το τον Νόμο 1361/83 για τις Αγροτικές Συνδικαλιστικές Οργανώσεις που ισχύει σήμερα.
Κατ΄ αρχή συμφωνούμε ότι ο Νόμος 1361/83 θα πρέπει να τροποποιηθεί,
ώστε να θεραπευθούν οι παθογένειες, κυρίως κατακερματισμού και αποδυνάμωσης της αγροτικής συνδικαλιστικής έκφρασης και παρέμβασης που διαπιστώνεται σήμερα και δεν έχουμε αντίρρηση να ενταχθούμε στο νέο πλαίσιο με ορισμένους όμως όρους και προϋποθέσεις.
Επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με το καταστατικό της, η οργάνωσή μας χαρακτηρίζεται από τους ίδιους σκοπούς που διαπνέουν το αγροτικό συνδικαλιστικό κίνημα γενικότερα, ειδικότερα:
• Τη στήριξη των επαγγελματικών συμφερόντων των μελών – παραγωγών.
• Την αναβάθμιση της κοινωνικής τους θέσης και του πολιτιστικού τους επιπέδου.
• Την ανάπτυξη της έρευνας, της εκπαίδευσης στην αγροτική παραγωγή.
• Τη διασφάλιση της προστασίας του περιβάλλοντος.
• Τη παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στα μέλη.
• Τη συνεργασία με λοιπές επαγγελματικές ομάδες, με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς
• Την εκπροσώπηση των επαγγελματικών συμφερόντων των κλάδων στα όργανα άσκησης αγροτικής πολιτικής σε όλα τα επίπεδα.
Ως προς την κοινωνική – οικονομική ιδιότητα των μελών των πρωτοβάθμιων οργανώσεών μας, πρόκειται για φυσικά πρόσωπα, αγρότες πρωτογενούς παραγωγής πτηνοτροφικών προϊόντων που λειτουργούν εκμεταλλεύσεις οικογενειακής μορφής, δηλαδή παραγωγούς ίδιας κατηγορίας με εκείνους που εντάσσονται στους αγροτικούς συλλόγους του Νόμου 1361/83.
Οι λόγοι που ακολουθήσαμε ξεχωριστή νομοθεσία ίδρυσης της οργάνωσής μας είναι η δυνατότητα αποτελεσματικής αμιγούς εκπροσώπησης του συγκεκριμένου αγροτικού κλάδου της πτηνοτροφίας, η ευελιξία στη λειτουργία, στις αποφάσεις και στην εκλογή των αντιπροσωπευτικών οργάνων μας χωρίς εμπλοκές και αγκυλώσεις.
Ως μειονέκτημα μπορεί να αναφερθεί η μικρή επιφάνεια εκπροσώπησης του κλάδου αφού συσπειρώνει μικρό σχετικά αριθμό παραγωγών και πρωτοβάθμιων οργανώσεων – μελών.
Η αντιμετώπιση του κατακερματισμού των συνδικαλιστικών αγροτικών φορέων μέσα από την ενοποίησή τους σε ένα ενιαίο σχήμα είναι χρήσιμη και η οργάνωσή μας δεν έχει αντίρρηση να συμμετάσχει.
Κεντρική όμως στόχευση της ένταξής μας θα πρέπει να είναι:
• H διατήρηση του πλεονεκτήματός μας που είναι δυναμική εκπροσώπηση των κλαδικών μας συμφερόντων, αφού συσπειρώνουμε στα όργανά μας ειδικευμένους πτηνοτρόφους παραγωγούς.
• Ο περιορισμός του μειονεκτήματός μας που είναι η μικρή επιφάνεια εκπροσώπησης λόγω του μικρού αριθμού μελών.
Στη συνέχεια επισημαίνουμε τα βασικά χαρακτηριστικά της οργάνωσής μας που θα πρέπει να ληφθούν υπ΄όψη για την ένταξή μας στο νέο συνδικαλιστικό σχήμα.
Διασφαλίζουμε κλαδική εκπροσώπηση, δηλαδή αποκλειστικά ειδικευμένων παραγωγών πτηνοτροφικών προϊόντων.
Το εισόδημά τους προέρχεται μόνο από την πτηνοτροφία και μικρός αριθμός λειτουργεί εκμεταλλεύσεις πολυκαλλιέργειας – κτηνοτροφίας.
Κατ΄αυτό τον τρόπο πρόκειται για κατά κύριο επάγγελμα αγρότες που το εισόδημά τους διαμορφώνεται από πρωτογενή παραγωγή σε συνδυασμό κατά περίπτωση με περιορισμένη επεξεργασία – εμπορία της ίδιας παραγωγής.
Οι εκμεταλλεύσεις είναι οικογενειακής μορφής, το εισόδημά τους προέρχεται κυρίως από την οικογενειακή εργασία, ενώ η απασχόληση εργατικού δυναμικού είναι κυρίως εποχιακή.
Δεν διαθέτουν κατά κανόνα γεωργικές εκτάσεις εκτός από τις μονάδες που ασκούν εκτατική εκτροφή ή βιολογική πτηνοτροφία.
Οι πρωτοβάθμιες οργανώσεις μας δραστηριοποιούνται στις περιοχές με μεγάλη συγκέντρωση της παραγωγής πτηνοτροφικών προϊόντων.
Ως προς τη δομή, τα μέλη της οργάνωσης είναι πτηνοτροφικοί σύλλογοι Ν.Π.Ι.Δ. σε επίπεδο δήμου ή νομού και συμμετέχουν απ ευθείας, χωρίς ενδιάμεσες δευτεροβάθμιες βαθμίδες, στο κεντρικό όργανο Π.Ε.Ο.Ο.Π. που αποτελεί ΕΝΩΣΗ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα των συλλόγων αυτών με την ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗ ΚΛΑΔΙΚΗ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΠΤΗΝΟΤΡΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ (ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗ). Στο Δ.Σ. της Π.Ε.Ο.Ο.Π. κατά το καταστατικό της διασφαλίζεται ισορροπία μεταξύ εκλεγμένων αντιπροσώπων των συνεταιρισμένων πτηνοτρόφων και εκείνων που διαθέτουν την πρωτογενή παραγωγή τους σε ιδιωτικές μεταποιητικές επιχειρήσεις.
Επισημαίνεται ότι η ΠΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΗ είναι οργάνωση εθνικής εμβέλειας έχει συσταθεί με το Νόμο για τους αγροτικούς συνεταιρισμούς και έχει ως μέλη πρωτοβάθμιους πτηνοτροφικούς συνεταιρισμούς.
Το παράδειγμά μας δείχνει ότι τα συμφέροντα των συνεταιρισμένων και μη συνεταιρισμένων παραγωγών δεν αποκλίνουν παρά σε ελάχιστες περιπτώσεις, αλλά αντίθετα ισχυροποιούνται όταν ενώνονται.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ
Σημείο 1. Δομή
Η υποχρεωτική διάρθρωση του σχήματος σε τρις βαθμίδες δεν μπορεί να εφαρμοσθεί για τον κλάδο μας διότι η οργανωμένη πτηνοτροφία ασκείται σε συγκεκριμένες περιοχές. Παράδειγμα αποτελεί η οργάνωσή μας που έχει μόνο μέλη συλλόγους σε επίπεδο δήμου ή νομού και καμία δευτεροβάθμια οργάνωση.
Σημείο 2. Μέλη.
Διαφωνούμε με τη δυνατότητα των αγρεργατών να είναι μέλη σε πρωτοβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις, αφού σύμφωνα και με τον ορισμό της κοινοτικής νομοθεσίας αγρότης είναι μόνο εκείνος που αναλαμβάνει τους κινδύνους της διαχείρισης της γεωργικής εκμετάλλευσης.
Θα πρέπει να διευκρινισθεί η διατύπωση «κάτοχοι ή μη αγροτικής εκμετάλλευσης».
Πιστεύουμε ότι μέλη πρέπει να είναι ιδιοκτήτες ή μισθωτές αγροτικής εκμετάλλευσης, όχι οι εκμισθωτές.
Επίσης μέλη δεν μπορεί να είναι επιχειρήσεις ή φυσικά πρόσωπα που ασκούν κυρίως επεξεργασία και εμπορία αγροτικών προϊόντων με μικρό σχετικά μερίδιο ίδιας παραγωγής και μεγάλο ποσοστό πρώτης ύλης από εισκομίσεις πρωτογενούς παραγωγής τρίτων.
Συνεργασίες διαφορετικής κατηγορίας εταίρων στον κλάδο θα διασφαλίσει η υπό ίδρυση Διεπαγγελματική Οργάνωση Πτηνοτροφικών προϊόντων.
Σύμφωνα με το σημείο 2γ και από όσα προαναφέρθηκαν, προτείνουμε η οργάνωσή μας (Π.Ε.Ο.Ο.Π.) να αποτελέσει μέλος της Τριτοβάθμιας Ενιαίας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης με την ιδιότητα του Νομικού Προσώπου που εκπροσωπεί με πανελλήνια εμβέλεια πτηνοτρόφους αγρότες αποκλειστικά πρωτογενούς παραγωγής πτηνοτροφικών προϊόντων.
Θα πρέπει όμως να διευκρινισθεί ότι στα Νομικά Πρόσωπα της παραγράφου 2γ περιλαμβάνονται και οι φορείς στις οποίες συμμετέχουν συνεταιριστικές οργανώσεις όπως συμβαίνει με την οργάνωσή μας.
Θα πρέπει να διασφαλισθεί η αρχή της αναλογικότητας της Π.Ε.Ο.Ο.Π. στην εκπροσώπησή της στην Ενιαία Τριτοβάθμια Οργάνωσή, ώστε να μην αλλοιώνεται η προβολή και προάσπιση των συμφερόντων των μελών της.
Δεν είναι κατανοητή η διατύπωση «το Δ.Σ. στην Τριτοβάθμια Ενιαία Συνδικαλιστική Οργάνωση εκλέγεται με τη συμμετοχή στην ψηφοφορία όλων των φυσικών προσώπων – μελών των Πρωτοβάθμιων Οργανώσεων όλης της χώρας, τουλάχιστον ως προς το σχήμα συμμετοχής της οργάνωσής μας που το Δ.Σ. εκλέγεται από αντιπροσώπους.
Σημείο 3. Έδρα και Περιφέρεια.
Η Πρωτοβάθμια Οργάνωση θα πρέπει να μπορεί να έχει ως περιφέρεια και τα όρια του Νομού ή μιας ευρύτερης περιφέρειας ώστε να καλύπτονται οι πτηνοτροφικοί σύλλογοι που δραστηριοποιούνται σε επίπεδο Δήμου και δεν υπάρχει δευτεροβάθμια πτηνοτροφική οργάνωση.
Σημείο 4.
Οι ποσοστώσεις νέων αγροτών και γυναικών στα όργανα κάθε βαθμίδας όπως ορίζονται 60% & 10% αντίστοιχα είναι το επιθυμητό και το επιδιωκόμενο, και μάλιστα κατ΄ ολιγωρία, αφού τα ποσοστά αυτά πρέπει να είναι και μεγαλύτερα. Όμως σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να είναι υποχρεωτικές γιατί μπορεί να προσκρούουν στην πραγματικότητα κάθε ειδικού κλάδου ή περιοχής.
Στην πτηνοτροφία δεν μπορούν αυτά τα ποσοστά να διασφαλιστούν υποχρεωτικά, είτε διότι δεν διατίθενται για αξιώματα νέοι αγρότες και αντίστοιχα γυναίκες, είτε εάν υπάρχουν δεν επιθυμούν την εκλογή τους.
Η απαγόρευση επέκτασης της υποψηφιότητας μέλους ΔΣ σε περισσότερες βαθμίδες της μίας δεν μπορεί να έχει εφαρμογή για την οργάνωσή μας που θα ενταχθεί στην ενιαία τριτοβάθμια οργάνωση ως νομικό πρόσωπο εκπροσώπησης κλάδου.
Για τον ίδιο λόγο δεν μπορεί να έχει εφαρμογή για την οργάνωσή μας η απαγόρευση συμμετοχής στο ΔΣ της Τριτοβάθμιας Ενιαίας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης μέλους που είναι στο ΔΣ συνεταιριστικής οργάνωσης.
Επίσης ο περιορισμός της υποψηφιότητας μέλους ΔΣ πέραν των 2 συνεχών θητειών είναι ανεφάρμοστος για την οργάνωση μας.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. Ζιώγας Απόστολος
Ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Μπαλτογιάννης Χριστόδουλος
Το αγροτικό ζήτημα είμαι μείζονος σημασίας για την οικονομική ζωή της Χώρας μας και αφορά όλη την ελληνική κοινωνία.
Είναι γνωστά τα στοιχεία και πολλές μελέτες έχουν γίνει πάνω σε αυτό το ζήτημα τα τελευταία χρόνια.
Τα προβλήματα του αγροτικού τομέα στην Ελλάδα ξεκινούν από τις χαμηλές τιμές παραγωγού , το υψηλό κόστος παραγωγής και την ανισότητα της ευρωπαϊκής και αλλά και της εθνικής ενίσχυσης του αγροτικού εισοδήματος των ελληνικών αγροτικών οικογενειών.
Αντίθετα άλλες χώρες της ΕΕ στηρίζουν σημαντικά το αγροτικό εισόδημα με εθνικούς πόρους δίνοντας ιδιαίτερη σημασία στην αγροτική πολιτική. Η ενίσχυση μέσα από εθνικούς πόρους π.χ. στην Γαλλία στοχεύει στον εκσυγχρονισμό των μεθόδων παραγωγής.
Στην Ελλάδα δεν διατίθενται πόροι για τον εκσυγχρονισμό της γεωργίας και ταυτόχρονα οι αγρότες μας βάλλονται ως υπεύθυνοι για την κατάσταση αυτή.
Το ερώτημα είναι : θέλουμε γεωργία στην Ελλάδα;
Η εγχώρια κατανάλωση αγροτικών προϊόντων καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από εισαγωγές. Αυτό επιβαρύνει το εμπορικό ισοζύγιο της Χώρας μας. Συνιστά δηλαδή οικονομικό πρόβλημα. Αποτελεί με άλλα λόγια κοινωνικό ζήτημα.
Αναρωτηθήκαμε γιατί δεν παράγουμε αγροτικά προϊόντα; , παρά την υψηλή παραγωγικότητα του εδάφους, της εργασίας και του κεφαλαίου στην ελληνική αγροτική παραγωγή (ανά μονάδα παραγωγικού συντελεστή);
Συνοπτικά:
Ο παγκόσμιος ανταγωνισμός από την μια σπρώχνει προς τα κάτω τις τιμές και από την άλλη η στήριξη του αγροτικού εισοδήματος στην χώρα μας είναι χαμηλή, αντίθετα από ότι συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
Παρά τις χαμηλές τιμές παραγωγού , οι τιμές όπου φτάνουν τα αγροτικά προϊόντα μας στην αγορά είναι υψηλές, λόγω της παρεμβολής των εμπόρων που απομυζούν τους αγρότες και την ελληνική οικονομία. Αποτέλεσμα η χαμένη ανταγωνιστικότητα των αγροτικών προϊόντων μας.
Υψηλό κόστος παραγωγής και χαμηλές τιμές λειτουργούν αποτρεπτικά στην είσοδο μεγάλων επιχειρήσεων στον αγροτικό τομέα. Η αγροτική παραγωγή επαφίεται στην αγροτική οικογένεια που βλέπει το εισόδημά της να μην επαρκεί για την επιβίωσή της.
Αυτό οδήγησε σε εγκατάλειψη της υπαίθρου και στην μετανάστευση , κυρίως εσωτερική προς τα μεγάλα αστικά κέντρα για αναζήτηση άλλων εργασιών.
Αν θέλουμε πραγματικά να υπάρχει αγροτική παραγωγή πρέπει να στηρίξουμε τα αγροτικά εισοδήματα και τον εκσυγχρονισμό της αγροτικής παραγωγής ώστε να έχουμε την λιγότερη δυνατή απώλεια παραγωγικών δυνατοτήτων στον αγροτικό τομέα. Πρέπει να συνδυάσουμε την αγροτική παραγωγή με μονάδες τυποποίησης επώνυμων ανταγωνιστικών προϊόντων. Να πολεμήσουμε τους μεσάζοντες που λυμαίνονται την αγροτική αγορά. Να συνδυάσουμε την αγροτική πολιτική με την αναπτυξιακή οικονομική πολιτική της Χώρας μας. Να δώσουμε άλλο αέρα στην αγροτική οικονομία!
Αυτό είναι το ζητούμενο σε μια χρεωκοπημένη οικονομία που δεν παράγει.
Ναι μεν να μειώσουμε τα έξοδα (τις δαπάνες μας) αλλά να παράγουμε επιτέλους.
Αυτό επείγει να γίνει (από χθες)!….
Η Γνήσια συνδικαλιστική εκπροσώπηση δεν κρίνεται από τα διαπιστευτήρια που έχει από την όποια εξουσία ή εργοδοσία, αλλά από την αποδοχή που έχει μέσα στον κόσμο που εκπροσωπεί και από τον βαθμό έκφρασης των πραγματικών του προβλημάτων και αιτημάτων. Ο Συνδικαλισμός αποτελεί πράξη αντίστασης και αγώνα για την επίλυση των προβλημάτων μιας κοινωνικής ομάδας ή τάξης. Όσο αυξάνεται η ανάγκη για συνδικαλιστική δράση σημαίνει οτι τόσο μεγαλύτερα γίνονται τα προβλήματα. Ο «αποδεκτός» συνδικαλισμός και οι συνδικαλιστές του αποτελούν τροχοπέδη στην λύση των προβλημάτων. Επομένως, το συνδικαλιστικό κίνημα και οι συνδικαλιστές του, διαμορφώνονται καθημερινά μέσα στην κοινωνική ζύμωση.
Θεωρώ ότι τα αιτήματα των αγροτών είναι δίκαια και εύλογα..
Η λύση όμως δεν είναι να κλείνουμε τους δρόμους κάθε φορά που νομίζουμε ότι αδικούμαστε σαν επαγγελματικός κλάδος..Είτε είναι αυτός αγρότης, αυτοκινητιστής..Και έγώ από αγροτική οικογένεια με χαμηλά εισοδήματα προέρχομαι αλλά δεν κατανοώ αυτό που γίνεται..Φανταστείτε στην παρούσα οικονομική συγκυρία την κακή εικόνα που εκπέμπουμε προς τα έξω..Ο κος Ευσταθίου έχει δικιο σε πολλά από αυτά που λέει. Μα είναι δυνατόν να αποκόπτονται οι συγκοινωνίες με το έτσι θέλω..Τη μητέρα μου που είναι αγρότισσα εδώ και 50 χρόνια γιατί δε τη ρώτησε κανείς αν θέλει να κλείσουν οι δρόμοι? Οι «αγροτοπατέρες» να πάνε σπίτια τους και να βρεθούν και να λογοδοτήσουν όσοι κατασπατάλησαν τα χρήματα των αγροτικών συνεταιρισμών αυξάνοντας τις ιδιωτικές τους περιουσίες..
Διαμαρτυρήθηκε άλλος κοινωνικός κλάδος κατ’ αυτόν τον τρόπο τώρα που τα πράγματα είναι οικονομικά δύσκολα? ..
Κακά τα ψέμματα..Ο φτωχός ξέρει να αντέχει στις δυσκολίες γιατί είναι εξοικιωμένος..Οι περισσότεροι από αυτούς που κλείνουν τους δρόμους (μιλάω για αυτούς που έχουν 1000 και πάνω στρέμματα) καλά την έχουν «βολέψει» και κάθονται όλη τη μέρα στα καφενεία..Γιατί δεν πάνε τα κανάλια να δουν που είναι οι φίλοι μας οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι που απασχολούν αλλοδαπούς ως προσωπικό και γυρνάν με τα διπλοκάμπινα 4Χ4..Μη τρελαθούμε..¨Οσοι είμαστε από αγροτικές περιοχές τους ξέρουμε πολύ καλά..
Να γίνει πρόσκληση για εθελούσιο έλεγχο των φορολογικών τους στοιχείων πραγματικών και όχι αντικειμενικών και της πραγματικής ακίνητης και κινητής περιουσίας.. Ποιος νομίζετε ότι θα πάει??
Νομιζω ότι επιτέλους πρέπει να λήξει αυτην η αρρωστημένη κατάσταση με το κλεισιμο των δρόμων άμεσα γιατί πλήγονται κάθε μέρα και περισσότερο άλλοι κλάδοι. Αν θέλουν να κλείσουν κάτι οπωσδήποτε, να πάρουν τα FORD RANGER και τα ISUZU DMAX και να πάνε να κλείσουν τα σπίτια (ή τις επαύλεις) των κκ βουλευτών που τους έταξαν λαγούς με πετραχήλια..
Σας ευχαριστώ..
Θεωρω οτι το σχεδιο ειναι προς την σωστη κατευθυνση και θα βοηθησει στην δομικη οργανωση του αγροτοσυνδικαλισμου.
Μου εκανε εντυπωση ομως οτι στην τριτοβαθμια οργανωση δινεται η δυνατοτητα συμμετοχης σε:
«Νομικά Πρόσωπα που εκπροσωπούν με πανελλήνια εμβέλεια προϊόντα και κλάδους παραγωγής»
μηπως εστω και αθελα μας δημιουργουμε μια κερκοπορτα?
Αν δεν ειναι αυτο που φανταζομαι τοτε θα πρεπει να μπουν παρα πολυ αυστηροι οροι και διευκρινησεις ουτως ωστε να μπορεσουν καποτε και οι αγροτες να εχουν μια αξιοζηλευτη οργανωση.
Ευχαριστω
Στα πλαίσια της Δημοκρατίας της Ελευθερίας και της ισονομίας των πολιτών καταθέτουμε τις προτάσεις μας προς το ΥΠΑΤ αλλά και σε όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς και φυσικά στους αγρότες. Ευελπιστώντας ότι θα συμβάλουμε στο ελάχιστο να βρεθούν λύσεις στο αγροτικό ζήτημα.
Ξεκινάμε σταδιακά από την οργάνωση των αγροτών που αποτελείται από τον συνδικαλιστικό και τον συνεταιριστικό τομέα.
Συνδικαλιστικό:
1. Δομή αγροτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων
• Αριθμός οργανώσεων χωρίς περιορισμούς σε Α, Β και Γ επίπεδο.
2. Μέλη αγροτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων
• Σε Α επίπεδο (αγροτικοί σύλλογοι) όλοι είναι φυσικά μέλη που ασχολούνται με την παραγωγή και είναι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, κάτοχοι αγροτικής εκμετάλλευσης.
• Σε Β επίπεδο (ομοσπονδία) όλοι οι αγροτικοί σύλλογοι.
• Σε Γ επίπεδο (συνομοσπονδία) όλες οι ομοσπονδίες.
3. Περιφέρεια – Έδρα αγροτικών συνδικαλιστικών οργανώσεων
• Αγροτικοί σύλλογοι: τα όρια του Δήμου και έδρα οπουδήποτε εντός του Δήμου
• Ομοσπονδίες: τα όρια της περιφέρειας και έδρα οπουδήποτε εντός της περιφέρειας
• Συνομοσπονδίες: τα όρια της επικράτειας και έδρα οπουδήποτε εντός της επικράτειας.
4. Όργανα – Συμμετοχή – Θητεία
• Όργανα: Γενική Συνέλευση και Διοικητικό Συμβούλιο.
• Συμμετοχή: Όλα τα οικονομικά τακτοποιημένα μέλη με υποψηφιότητες χωρίς ασυμβίβαστο.
• Θητεία: 2 έτη
http://agrotis1.blogspot.com/
Κε Πρωθυπουργέ και κα Υπουργέ Αγροτικής Ανάπτυξης
Για να μην γράφω πάλι περίπου τα ίδια συμφωνώ με τον κ.Διονύση που
έγραψε σ’εσάς στις 28/1/10 στη σελίδα 7. Συμφωνώ και επαυξάνω.
Κσλό κουράγιο.
Τα ποσοστά 60% και 10% για νέους αγρότες και γυναίκες είναι απαράδεκτα.
Δεν είναι λογικό το κράτος να υποχρεώσει τέτοιες ποσοστόσεις σε διαδικασίες συνδικαλιστικής δράσης αγροτών (που υποτίθεται είναι δημοκρατικό δικαίωμά τους).
Οι ίδιοι να καθορίζουν τα ποσοστά, (και τις λοιπές διαδικασίες μέσω συνεννόησης των συνδικαλιστών τους πανελλαδικά) άλλωστε από περιοχή σε περιοχή και από προϊόν σε προϊόν υπάρχουν διαφορές.
Ερώτηση: Θα φέρεται σε δημόσια διαβούλευση νόμο για την αναδιάρθρωση της Ελληνικής γεωργίας;
Αυτό, νομίζω, αφορά την ουσία του προβλήματος που υφίστανται οι αγρότες σήμερα.
Επίσης προτείνω:
– αντιμετώπιση των ΑΣΟ και των ενώσεων των παραγωγών με την ίδια αξιοπρέπεια και σεβασμό (π.χ. Ολλανδία) που δείχνει το Κράτος στις υπόλοιπες ιδιωτικές επιχειρήσεις, ώστε να μην υποταχθούν σε μικροκομματικά συμφέροντα των εκάστοτε τοπικών βουλευτών και κεντρικής κυβέρνησης.
– κατάργηση της ΠΑΣΕΓΕΣ -δεξί χέρι της εκάστοτε κυβέρνησης- (κατά την ταπεινή μου άποψη κύριε διαχειριστή της διαβούλευσης) και αντικατάστασή της από πανελλαδικό αγροτικό επιμελητήριο
– μία ένωση σε κάθε νομό ή υπερνομαρχία ανεξαρτήτως πλήθους παραγόμενων προϊόντων(και ανεξαρτήτως μεγέθους νομού όπως θα είναι με το σχέδιο Καλλικράτης)
– έλεγχος της αγοράς για εισαγωγές αγροτικών και κτηνοτροφικών προϊόντων από γ΄ χώρες και ενημέρωση του πολίτη καθώς και πραγματικές ποινές στους παραβάτες. (ο έλεγχος με υπαλλήλους στα πλαίσια αναδιοργανομένου ΕΦΕΤ και υπηρεσιών των Νομαρχιών, και στελέχωση των παραπάνω)
– κατανάλωση των ελληνικών προϊόντων στην Ελλάδα, από εμάς τους Πολίτες της, που θέλουμε να φάμε δικά μας προϊόντα έστω και λίγο ακριβότερα από τα εισαγώμενα αμφισβητούμενης ποιότητας (ώστε να διασφαλίζεται αξιοπρεπές εισόδημα στους Έλληνες αγρότες).
Ερώτηση στους συμμετέχοντες στη διαβούλευση :
Γιατί υπάρχει (αναρτημένη) μικρή συμμετοχή για το θέμα και μάλιστα ανά μερικές ώρες απόσταση η κάθε μία (συμμετοχή των Πολιτών);
Κυρία Υπουργέ
Θα ήθελα ως γεωπόνος και ως μέλος ΕΑΣ να σας εκθέσω τις απόψεις μου με την εμπειρεία που διαθέτω .
Κάποτε το κράτος παραχωρούσε στους γεωπόνους δωρεάν εκτάσεις με σκοπό να τις καλλιεργήσουν ώστε να μάθουν οι αγρότες να καλλιεργούν και αυτή τη γή για την παραγωγή προιόντων. Από τότε έχουν αλλάξει πολλά και σήμερα σε ένα μεγάλο βαθμό οι αγρότες γνωρίζουν να καλλιεργούν τη γή και να παράγουν προιόντα.
Στη σημερινή όμως εποχή που η αγροτική εκμετάλλευση είναι επιχείρηση, για την δημιουργία της οποίας χρειάζεται στις περισσότερες καλλιέργειες αρκετά μεγάλο κεφάλαιο υπάρχει πρόβλημα.Το πρόβλημα είναι ότι είναι ότι οι αγρότες παράγουν αλλά δεν ξέρουν να πωλήσουν τα προιόντα τους και συγχρόνως δεν ασχολούνται με την μείωση του κόστους παραγωγής.Το μόνο που τους ενδιαφέρει είνα να πωλήσουν το προιόν τους σε μία τιμή και εάν δεν την πετύχουν να ζητάνε οκονομική ενίσχυση από το κράτος.
Μέχρις στιγμής έχουν δοθεί κυρώς σε ατομικές αγροτικές επιχειρήσεις υπό μορφή επιδοτήσεων πολλά χρήματα ( Νέοι γεωργοί – Σχέδια βελτίωσης κ.λ.π.).Σε όλες τις οικονομικές ενισχύσεις ο αγρότης θεωρητικά στην μελέτη του δημιουργεί βιώσιμη εκμετάλλευση αλλά στην πράξη συμβαίνει συνήθως το αντίθετο. Τι συμβαίνει;
Η απάντηση είναι απλή. Ο αγρότης σε όλα τα προγράμματα αυτά ελέγχεται για τα στρέμματα τα οποία θα καλλιεργήσει αλλά δεν έχει καμμία υποχρέωση να παράγει ποιοτικό και ποσοτικό προιόν ούτε έχει καμμία υποχρέωση να ενδιαφερθεί να πωλήσει το προιόν σε κάποια αγορά είτε μόνος του, είτε ως ομάδα , είτε ως πρωτοβάθμιος συνεταιρισμός.
Το τελικό συμπέρασμα είναι ότι παράγουμε αλλά δεν ξέρουμε να πωλήσουμε.
Προτάσεις:
1. Οι οικονομικές ενισχύσεις να δίδονται σε είτε σε ομάδες παραγωγών είτε σε πρωτοβάθμιους συνεταιρισμούς με την υποχρέωση α) να πουλάνε τα προιόντα τους β)να διαθέτουν το ανάλογο τεχνικό προσωπικό ( Γεωπόνο , οικονομολόγο κ.λ.π.) που θα ασχολείται με την παραγωγή ( σχεδιασμός – οργάνωση – τεχνικές οδηγίες ) και εμπορία των προιόντων τους ώστε από τα έσοδα που θα έχουν να πληρώνονται όλοι. Άρα θα είναι υποχρεωμένοι οι αγρότες να παράγουν προιόντα εμπορεύσιμα – ποιοτικά – μεταποιημένα και να βρούν αγορές για την διάθεση τους.Επιπλέον θα αναγκαστούν να μεταχειριστούν διαφόρους μεθόδους ώστε να μειώσουν το κόστος παραγωγής ( υπάρχουν πολλοί τρόποι ).
2. Οι γεωπόνοι του υπουργείου να βοηθήσουν στην ενημέρωση του αγρότη και την αλλαγή της υπάρχουσας νοοτροπίας.Μπορούν να γίνουν πολλά .
3. Πρέπει πάση θυσία να μάθουμε να πουλάμε και όχι να παράγουμε μόνο. Να σταματήσει η νοοτροπία να μπούμε σε πρόγραμμα για να πάρουμε την επιδότηση . Διαφορετικά δεν θα αλλάξει τίποτα στον αγροτικό τομέα.
Ευχαριστώ και στην διάθεση σας για οτιδήποτε.
«2. Μέλη
α) Μέλη των Πρωτοβάθμιων Οργανώσεων είναι οι κατά επάγγελμα αγρότες, ιδίως ο γεωργός, ο κτηνοτρόφος, ο αλιέας, ο δασοκόμος, ο μελισσοκόμος, ο αγρεργάτης και ο αλιεργάτης κάτοχοι ή μη αγροτικής εκμετάλλευσης»
… «κατά επάγγελμα αγρότες»…
• Επειδή μια από τις βασικές αιτίες της κακοδαιμονίας του αγροτικού συνδικαλισμού είναι η προσπάθεια «ελέγχου» του, με μαζική εγγραφή στους συλλόγους ατόμων με καταστρατήγηση της ιδιότητας του αγρότη, πρέπει να προσδιοριστεί με σαφήνεια στο νόμο ποιος είναι επαγγελματίας αγρότης, που θα έχει το δικαίωμα να εγγραφεί.
• Ο όρος «κατά επάγγελμα αγρότες» δεν είναι σαφής και νομικά κατοχυρωμένος.
• Υπάρχει ο όρος «κατά κύριο επάγγελμα αγρότης» που έχει οικονομικά χαρακτηριστικά (>50% του εισοδήματος από τη γεωργία και >50% απασχόληση στη γεωργία) που νομίζω ότι δεν βοηθάει στην περίσταση, πολύ δε περισσότερο πρέπει να αποκλειστεί ο όρος «κάτοχος γεωργικής εκμετάλλευσης».
• Νομίζω ότι η ιδιότητα του ασφαλισμένου στο ταμείο κύριας ασφάλειας του ΟΓΑ, είναι ασφαλής όρος και προϋπόθεση για τον προσδιορισμό του «κατά επάγγελμα αγρότη», καθότι για την εγγραφή στο ταμείο απαιτούνται δικαιολογητικά που τεκμηριώνουν ότι υπάρχει βιώσιμη αγροτική εκμετάλλευση, καθώς επίσης και ότι δεν υπάρχει κάποιο άλλο επάγγελμα που ασκείται σε βαθμό τέτοιο που θα οδηγούσε το άτομο να ασφαλιστεί σε άλλο ταμείο.
«γ) Μέλη της Τριτοβάθμιας Ενιαίας Αγροτικής Συνδικαλιστικής Οργάνωσης της χώρας είναι όλες οι Δευτεροβάθμιες και Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις όπως και τα Νομικά Πρόσωπα που εκπροσωπούν με πανελλήνια εμβέλεια προϊόντα και κλάδους παραγωγής.»
• Μέλη της Τριτοβάθμιας …. είναι όλες οι Δευτεροβάθμιες Οργανώσεις όπως και Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις που εκπροσωπούν σε πανελλήνια εμβέλεια επαγγελματίες αγρότες που δραστηριοποιούνται σε παραγωγή συγκεκριμένου προϊόντος ή κλάδου παραγωγής.
• Ο όρος «Νομικά Πρόσωπα» μπορεί να προκαλέσει παρερμηνείες και είναι εκ του περισσού. Η διατύπωση της προηγούμενης παραγράφου νομίζω ότι είναι πιο σαφής.
«3. Έδρα & Περιφέρεια
α) Πρωτοβάθμια Οργάνωση
Η Πρωτοβάθμια Οργάνωση έχει περιφέρεια τα όρια της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου (που θα προκύψει από την εφαρμογή του Προγράμματος Καλλικράτης) στον οποίο έχει την έδρα της.»
• Υπάρχουν περιοχές όπου ο Δήμος δεν θα έχει επαρκή αριθμό αγροτών που θέλουν να συγκροτήσουν Πρωτοβάθμια Οργάνωση.
• Προτείνω να διατυπωθεί : «….έχει περιφέρεια τουλάχιστον τα όρια της διοικητικής περιφέρειας του Δήμου» ώστε να είναι δυνατή η δημιουργία Πρωτοβάθμιας Οργάνωσης σε περιφέρεια μεγαλύτερη του ενός Δήμου.
«4.Οργανα – Συμμετοχή – Θητεία
1. Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις
Το Δ.Σ. εκλέγεται με συμμετοχή στην ψηφοφορία όλων των οικονομικά τακτοποιημένων μελών και στην σύνθεση του μετέχουν υποχρεωτικά σε ποσοστό 60% του συνολικού αριθμού των μελών του νέοι αγρότες (ηλικίας έως 40 ετών), ως και γυναίκες μέλη σε ποσοστό 10% του συνολικού αριθμού των μελών του Δ.Σ. Εγγραφές μελών γίνονται μέχρι και την ημέρα ψηφοφορίας εφόσον καλύπτονται οι προϋποθέσεις ιδιότητας του μέλους.»
• Είναι πάγια αρχή οι ποσοστώσεις να τίθενται για να διασφαλίσουν τη συμμετοχή αποκλεισμένων ομάδων και γι΄αυτό ορίζεται η εκλογή τους σε ποσοστό μειοψηφικό. Αν και δεν είμαι νομικός νομίζω ότι πάσχει νομικά το ποσοστό 60% που ορίζεται για την ηλικιακή εκπροσώπηση. Σίγουρα όμως πάσχει πολιτικά γιατί μετατρέπει την μειοψηφία σε πλειοψηφία και πιστεύω ότι θα ανατραπεί δικαστικά. Προτείνω το ποσοστό να οριστεί στο 40%.
• Η εγγραφές μελών δεν πρέπει να γίνονται μέχρι και την ημέρα της ψηφοφορίας, διότι :
o Δεν υπάρχει ο χρόνος ούτε δυνατότητα διαπίστωσης των προϋποθέσεων που απαιτούνται για την εγγραφή.
o Θα δημιουργούνται εντάσεις και τριβές που θα παρεμποδίζουν και πιθανά θα ανατρέπουν την εκλογική διαδικασία.
• Προτείνεται οι εγγραφές να γίνονται μέχρι την ημέρα που το Δ.Σ. θα επικυρώνει και θα κλείνει τον εκλογικό κατάλογο (10-15 μέρες πριν τις εκλογές).
«Β) Η θητεία των μελών του Δ.Σ. των Οργανώσεων και των τριων βαθμίδων είναι τετραετής και οι εκλογές διενεργούνται και για τις τρεις βαθμίδες την ίδια ημερομηνία σε όλη την χώρα.»
• Η διάταξη του να διενεργούνται η εκλογές την ίδια μέρα και για τις τρεις βαθμίδες σε όλη τη χώρα, απευθείας από τα φυσικά πρόσωπα και όχι από αντιπροσώπους είναι επαναστατική και πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη, όπως και η ρύθμιση για τη μη σύμπτωση στο ίδιο πρόσωπο η ιδιότητα του μέλους Δ.Σ. Τριτοβάθμιας Συνδικαλιστικής Οργάνωσης με αυτήν του μέλους Δ.Σ. Συνεταιριστικής Οργάνωσης.
Νομίζω κ.Υπουργέ ότι αν δεν ξεκαθαρίσει το πεδίο με τους Συνεταιρισμούς και τις ενώσεις συνεταιρισμών δεν θα προχωρήσει το σύστημα.
Το νέο συνδικαλιστικό κίνημα των αγροτών πρέπει να είναι τελείως ανηπηρέαστο από τις κινήσεις των κομμάτων στους Δήμους του<>, διότι θα παρατηρηθεί το γεγονός να χρησιμοποιείται το αγροτικό κίνημα για να <> η Δημοτική αρχή και το αντίστροφο .
Το δευτεροβάθμιο επίπεδο στη περιφέρεια είναι πολύ <> θα παρατηρηθούν συγκρούσεις λόγω διαφορετικών προτεραιοτήτων π.χ. Η Λέσβος έχει προτεραιότητα το λάδι ενώ η Χιος τη μαστιχα .
Οι αγρότες να καθορισθούν με βάση το συνταξιοδοτικό δηλαδή αν πληρώνει για σύνταξη να θεωρείται αγρότης σε συνδυασμό με ένα αριθμό στρεμμάτων ανάλογο με την καλιέργεια ή αριθμό δένδρων για ελιές.
Πρατηρείται π.χ. σε κάθε Δήμο να υπάρχουν 2-3 συνεταιρισμοί με περιουσικά στοιχεία , νομίζω ότι το πρωτοβάθμιο όργανο θα πρέπει να ξεκινά από το τοπικό διαμέρισμα.
ΒΑΣΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΟΨΙΜΟ ΤΟΥ ΟΜΦΑΛΙΟΥ ΛΩΡΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΠΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΜΕ ΤΟ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΣΕ 2-3 ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ.
Σε συνέχεια του προηγούμενου δηλώ ότι συμφωνώ με την δομή του προσχεδίου νόμου που προσφέρεται σε διαβούλευση ,όμως πρέπει να αναφέρεται κάπου ή λήψη μέτρων για τις μεταφορές και οι ασφαλιστικές δικλείδες που θα εμποδίζουν τους επιτήδειους να νέμονται ξανά τον κοπο και τον πόνο των αγροτών !!
Οχι άλλους συνεταιρισμούς σφραγίδες,όχι άλλους αγροτοπατέρες,όχι άλλους εσωμεσάζοντες επιτήδειους,όχι σε αποκλεισμό των ανθρώπων που δεν ειναι μεγαλοκτηματίες αλλά μπορούν να παραγουν !!
ΟΧΙ ΞΑΝΑ ΟΙ ΕΡΓΑΤΕΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΣΤΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΤΟΥΣ!!
Η μανα μου κι ο πατερας μου ήταν αγράμματοι και θύματα
εγώ δεν θέλω να΄μαι,αγωνίζομαι κι επάνω σας τα κρίματα
Όσες αλλαγές και να κάνετε στα διαδικαστικά εάν δεν προβλέψετε την επιβολή ενιαίου ψηφοδελτίου με ολιγοσταυρία και χρήση του διαδικτύου για την υποχρεωτική μαζικότητα στην ενημέρωση και κατά τη λήψη τψν αποφάσεων δεν θα επιτύχετε παρά μια βελτίωση σε αντίθεση με το ζητούμενο που είναι: επανάσταση και ανατροπή με απόλυτα διαφανή και δημοκρατικό τρόπο!
Βγάζω 1000κg Λάδι καθε χρόνο , εχώ εσπερειοειδή 1000κg καθε χρόνο,ειμαι μελος αγροτικού συναιτερισμού αλλά και ιδιωτικός υπάλληλος για να ζήσω την οικμογένεια μου! Ποιος μπορεί να μου πει ότι δεν ειμαι αγρότης ????
Επιδότηση δεν θέλω !!!!!
Οργάνωση θέλω και να πουλήσω τον κόπο μου και αφου προσθέσω τα έξοδα μου στις τιμές που κοστολογώ εγώ ,όπως κοστολογεί κι ο βιομήχανος μεταποιητής.!!!
Δεν θέλω να πουλήσω όσα-όσα τα χωράφια μου σ αυτόν και με οικονομικούς μετανάστες ,που θα τους δίνει μόνο ένα πιατο φαγητό και μιά λινάτσα σε παράγκα ,,να καλιεργεί τα δικά μου χωράφια να γίνει αυτός ξανά Τσιφλικάς ,και ν αγοράζω τα προϊόντα απο το χωράφι μου με την δική τους κοστολόγηση και την νομοθετική στηριξη τους απο τους ίδιους αφού πλήστοι εξ αυτών ειναι στα ανα τον κοσμο κοινοβούλια !!
Η πράσινη όμως,,όπως λέει,,κυβέρνηση του ΠαΣοΚ θέλω να ειναι με το μέρος μου !! όχι μ αυτούς !!
Θέλω να με διδάξει πως θα ειμαι ανταγωνιστικός ,, τί προϊόντα έχουν αυξημένη ζήτηση,,να με προστατεύσει απο τα παιχνίδια των κερδοσκόπων ,((διοτι κι αυτή το βιώνει στα οικονομικά εις βάρος της χώρας μας)) Να νομοθετήσει σχέδια μεταποίησης αλλα και να να μου προτείνει τρόπους διάθεσης των προϊόντων μου σε συνεργασία με άλλους πατριώτες μου,και με την συνεργασία μιας θέσης ευθύνης που θα προκύψει οποσδήποτε απο τον Καλλικράτη που έρχεται ,, να μπορούμε ν ανταλλάξουμε τα προϊόντα μας και με αγρότες οργανωμένους άλλων περιφερειών της χώρας με εντελώς διαφορετικά προϊόντα (( π.χ το λάδι με τ ακτινιδια,τις φράουλες,τα κεράσια ,τα σύκα ,τα λεμόνια ,το γαριδακι το συμιακό ,τα μυδια και τ απίδια )))
‘Αρα πρέπει να δημιουργήσει οργανωμένες μεταφορές απο τους Β βαθμού ΟΤΑ (Περιφέρειες) μεταφορές CARGO ,εναέριες για τα ευπαθή,ακτοπλοϊκες,εφορμόζωντες το μεταφορικό ισοδύναμο που ειναι ευρωπαϊκός νόμος και τις επίγειες ,!!!!
Ετσί καταργεί κατά το πλείστον τους μεσάζοντες,,ενισχύετε η ομαδική(συναιτεριστική)μεταποίηση,, αυξάνεται η ποιότητα και οι τιμές των επιτραπέζιων,παράγονται νέες θέσεις εργασίας,αυξάνεται το ασφαλιστικό της μεγαλύτερης μάζας των ελλήνων και ζούμε όλοι καλά και τα παιδιά μας καλύτερα !!!
ΟΧΙ ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΩ -βρε ΟΧΙ ΔΕΝ ΠΟΥΛΑΩ
το δίκιο,τον κόπο και τα έξοδα πονάω
εγω τα έργα και τις πράξεις σας μετράω
και θέλω τον τσιφλικά μεσάζοντα να φάω !!
Ευχαριστώ !!!
Κυρία υπουργέ
Τι νόημα έχει να ορίσετε το νέο συνδικαλιστικό πρότυπο των αγροτών αν σε αυτό δεν υάρχουν ριξηκέλευθες προτάσεις που θα αλλάξουν τον χάρτη της χώρας;
Η προσπάθειά σας είναι απλά να διαχειριστείτε καλύτερα μια κατάσταση μα αυτό δεν είναι το ζητούμενο από την κοινωνία.
Ο λόγος μου όμως δεν θέλω να είναι καταγγελτικός αλλά να συμβάλει και γι’ αυτό προχωρώ σε προτάσεις για το πως βλέπω εγώ ένα τέτοιο εγχείρημα.
Ξεκινώντας από τα οργανωτικά θα ήθελα να σας πω ότι ο τύπος εκλογής που προτείνεται είναι άλλη μια καλή πρόθεση που θα καταλήξει σε ένα κομματικά ελεγχόμενο όργανο και τίποτε άλλο και φυικά οι αγρότες θα συνεχίσουν να υποβάλουν σε κομματική γυμναστική την κοινωνία.
Η πρότασή μου είναι απλή και δημοκρατική:
Εκλογή γίνεται μόνο του προέδρου της Α΄Βάθμιας οργάνωσης και τα μέλη της αναδεικνύονται με δημόσια κλήρωση και θητεία ίση με του προέδρου μέσα από τους πίνακες των εγγεγραμμένων μελών για μία φορά στην 10ετία. Αν υπάρχουν αρνήσεις αναπληρώνονται από επόμενους.
Αυτό σπάει κάθε κομματικό σχεδιασμό και καθιστά όλους ικανούς και υπεύθυνους.
Αν μάλιστα σε αυτό προσθέσουμε και το γιατί της ύπαρξης των οργανώσεων θα έχουμε από αύριο κιόλας μια νέα εικόνα στον αγροτικό τομέα.
Έρχομαι λοιπόν στο γιατί της ύπαρξης ενός ξεχωριστού οργάνου.
Ο σκοπός λοιπόν της ύπαρξης ενός πρωτοβάθμιου οργάνου θα είναι, εκτός της μεταφοράς των προβλημάτων προς επίλυση των αγροτών, κυρίως η παρέμβαση στις καλιεργητικές συνήθειες της περιοχής με προτάσεις για αλλαγή καλιεργειών, τρόπων ανάπτυξης των υπαρχουσών, επίλυση προβλημάτων ώστε να δημουργηθούν βιώσιμοι συνεταιρισμοί, μετατροπή των συνεταιρισμών και σε εμπορικούς με προώθηση συνεργασιών και την ανάπτυξη κοινών καταστημάτων ή εμπορικών επιχειρήσεων, κοινές προμήθειες αναλώσιμων, μηχανημάτων και παγίων.
Θα πρέπει να μετατραπεί από άνδρο αργόμισθων σε έναν λειτουργικό πυλώνα της αγροτικής οικονομίας που θα ελέγχεται αποκλειστικά από τους αγρότες και θα συμπληρώνει την κρατική παρέμβαση.
Ακόμη ο χρόνος παραμονής του εκλεγμένου προέδρου δεν θα μπορεί να υπερβαίνει τα δύο χρόνια, αν και ο ένας είναι καλύτερα, και η επανεκλογή του θα είναι δυνατή μετά από δυο θητείες άλλων προέδρων.
αυτό θα δίνει την δυνατότητα να εκλέγονται μόνο ικανοί μια και η μικροκομματική και άλλη σκοπιμότητα θα είναι αδύνατη πρακτικά.
Στα Β’ βάθμια και Γ’ βάθμια όργανα θα εκλέγονται οι κληρωτοί σύμβουλοι με εκπροσώπηση της συνέλευσης των προέδρων σε περιφερειακό και πανελλήνιο επίπεδο σε ποσοστό αντίστοιχο με την αναλογία στην Α΄βάθμια.
Έτσι κανένα όργανο δεν θα μπορεί να κομματικοποιηθεί και θα προσφέρει πραγματική υπηρεσία στους αγρότες.
Τέλος η εξάμηνη συνέλευση θα έχει την δυνατότητα να απαλλάσει τα μέλη και τον πρόεδρο από την παραπέρα θητεία.
Όλες οι αποφάσεις θα είναι δημοσιοποιημένες άμεσα και αιτιολογημένες.
Το 10% των μελών ενός σωματείου μπορεί να προκαλέσει έκτακτη γενική συνέλευση με ορισμένο το θέμα της ημερήσιας διάταξης.
Αυτά κυρία υπουργέ θα φέρουν την άνοιξη στο αγροτικό ζήτημα της χώρας που χειμάζει βυθισμένο στην κομματικοποίηση την αναξιοκρατία και την άγνοια.-
Η αναγκαιότητα για αναδιοργάνωση του αγροτικού συνεταιριστικού και συνδικαλιστικού κινήματος είναι εμφανής εδώ και χρόνια με συσσωρευμένα προβλήματα που έχουν οδηγήσει σε υπερχρεωμένους συνεταιρισμούς και ενώσεις καθώς επίσης και σε προβληματικές αγροτικές συνδικαλιστικές οργανώσεις με απόλυτη ευθύνη όμως των ηγεσιών των αντίστοιχων φορέων που αποτελούνται σε μεγάλο ποσοστό από άεργους ανθρώπους.
Ξεχνούν όμως οι συντάκτες του σχεδίου νόμου ένα βασικό ζήτημα.
Η αλιεία είναι ένας κλάδος του αγροτικού τομέα με μεγάλη ιδιαιτερότητα. Στην γεωργία, την κτηνοτροφία κλπ., υπάρχει ιδιοκτησιακό καθεστώς και με βάση αυτό μπορεί να διαχειριστεί τα διαφορά ζητήματα. Όμως στην αλιεία δεν υφίσταται τέτοιο καθεστώς αλλά ένα εντελώς διαφορετικό που είναι η διαχείριση κοινών πόρων.
Το ΠΑΣΟΚ γνωρίζοντας αυτή την ιδιαιτερότητα καθώς επίσης και το ότι ο κλάδος είναι διάσπαρτος σε όλη τη χώρα, ψήφισε τους Ν. 1361/1983 και 2538/1997 δίνοντας με αυτόν τον τρόπο το δικαίωμα στους αλιείς να οργανωθούν σε δεύτερο και τρίτο βαθμό. Οι αλιείς έφτιαξαν τις οργανώσεις τους συσπειρώνοντας τον κόσμο της αλιείας, διεκδικώντας ως επί το πλείστον τα θεσμικά αιτήματα τους σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Όσον αφορά τις αναφερόμενες ποσοστώσεις σε νέους και γυναίκες, προσβάλουν βάναυσα και τη νέα γενιά αλλά και τις γυναίκες γιατί τους τοποθετούν «χατιρικά» στα όργανα έστω και αν η εκλογή της βάσης είναι διαφορετική. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο απομακρύνονται από το χώρο δυναμικά στελέχη αλλά τοποθετούνται στα όργανα άνθρωποι χωρίς τη δυνατότητα παρέμβασης.
Η Σ.Α.Ε θα τοποθετηθεί αναλυτικότερα επί του νομοσχεδίου άμεσα.
Όμως ξεκαθαρίζουμε από την πρώτη στιγμή ότι σε καμία περίπτωση δεν θα δεχτούμε την διάλυση των οργανώσεων της αλιείας τις οποίες με κόπο οι ίδιοι οι ψαράδες έφτιαξαν.
Μπορούμε να βελτιώσουμε κομβικά ζητήματα για την βελτίωση της λειτουργίας τους, πράγμα που μπορεί να γίνει με απλές παρεμβάσεις. Χρειάζεται μόνο η πολιτική βούληση.
Όχι στη συγχώνευση των οργανώσεων της αλιείας με τις άλλες του αγροτικού τομέα.
Γεια σας
Θα ήθλα και εγώ να καταθέσω την δική μου γνώμη για το αγροτικό.
Δύο πιστέυω πως είναι οι λύσεις που αν δοθούν θα βοηθήσουν να ανασάνει ο αγρροτικός κόσμος.
Φυσικά τα περισσότερα απο αυτά που ακούστηκαν είανι σωστά.
Μία λύση είναι η τράπεζα γής.
Είναι έγκλημα σήμερα να πληρώνονται τεράστια ενοίκια για να καλλιεργήσει κανείς γή.
Πρέπει να δημιουργηθεί ένας φορέας που να ελέγχει ο,τι έχει αφορά με ενοικίαση και αγοροπωλησίες γής.
Δέν λέω,ένας οικονομικά ευκατάστατος ΜΠΌΡΕΊ να επενδύει στην αγορά γής αλλά έτσι κανει ζημιά στον αγροτη,διοτι του στερεί την σταθερότητα της ιδιόκτητης γής και τον στέλνει στο ενοίκιο.
Γιαυτο πρέπει να θεσπιστούν αποτρεπτικοί νόμοι αποθάρρυνσης αγοράς γής απο άτομο π.χ που τα εισοδήματα του είναι εξωαγροτικά και πάνω π.χ. απο 20000 ευρώ εισόδημα.
Σε αυτό τον φορέα θα καταθέτει τον αγρό του όποιος θέλει να νοικιάσει και επίσης θα καταθέτει άιτηση οποιος θέλει να πάρει αγρούς.
Εφόσον η ζήτηση θα είναι μεγαλύτερη της προσφοράς οι αγροί θα δίνονται με βάση οικογενειακα και προσωπικα εισοδήματα καθώς και περιουσίας.
Δέυτερη λύση απαραίτητη και αυτή είναι η εξής:
Κύριε, δήλωσες στον ΟΠΕΚΕΠΕ οτι θα καλλιεργήσεις και επιθυμείς να επιδοτηθείς; Πρέπει για να μήν με κοροιδέψεις να είσαι και ενεργός αγρότης.Που είναι τα τιμολόγια πώλησης των προιόντων σου, που έιναι τα τιμολόγια αγοράς εφοδίων, έστω ενα μέρος ( 50% ).
Με αυτό τον τρόπο αγαπητοί μου αποτρέπονται καποίοι εκμεταλλευτές των αγροτών να παραχωρούν το αγροτεμάχιό τους σε καλλιεργητή και να το δηλώνουν οι ίδιοι για να εισπράτουν την επιδότηση.
ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ε Λ Ε Γ Χ Ο Σ αυτο ειναι γνωστό, αλλα ποιος θα τον κάνει.
ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΑΠΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΑΙΣΘΗΤΑ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ ΑΓΡΟΤΗ ΚΑΙ ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΘΑ ΜΕΝΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ, ΣΥΝ ΤΟΙΣ ΑΛΛΟΙΣ ΘΑ ΜΕΙΩΘΕΙ ΚΑΙ Η ΑΚΡΙΒΕΙΑ.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ…ΛΑΡΙΣΙΝΟΥΣ
Επί Τουρκοκρατίας, οι τσιφλικάδες είχαν μόνο το δικαίωμα εισπράξεως των προσόδων επί των μεγάλων εκτάσεων που κατείχαν, ενώ οι κολίγοι είχαν πατροπαράδοτα δικαιώματα επί των κοινόχρηστων χώρων του τσιφλικιού (επί της γης, των οικιών, των δασών και των βοσκοτόπων). Με τη νέα κατάσταση, οι έλληνες πλέον τσιφλικάδες, που διαδέχθηκαν τους οθωμανούς, είχαν δικαιώματα απόλυτης κυριότητας σε όλη την ιδιοκτησία τους, ενώ οι κολίγοι είχαν περιπέσει σε καθεστώς δουλοπαροίκου
ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΑΓΡΟΤΩΝ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΚΑΠΙΟΙ ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΑΓΡΟΤΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΤΣΙΦΛΙΚΑΔΕΣ, ΕΝΩ ΟΙ ΚΟΛΙΓΟΙ ΔΕΝ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΟΥΤΕ ΝΑ ΕΓΓΡΑΦΟΥΝ ΣΕ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΣΥΛΟΓΟ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΓΡΟΤΕΣ
Οι πιο πολλοί τα έχουν ήδη πει. Απλώς να τα πω και εγώ για να τα εμπεδώσετε:
– το κλείσιμο των δρόμων είναι απαράδεκτο. Αν δηλαδή εγώ που είμαι ελεύθερος επαγγελματίας αποφασίσω να κλείσω τον κεντρικό δρόμο της περιοχής μου, τι θα κάνετε; Επίσης, δεν καταλαβαίνω γιατί -για μια ακόμη φορά- δεν τηρούμε τους νόμους για παρακώλυση της κυκλοφορίας; Τους άλλους επαγγελματίες τους ρωτήσατε για τα λεφτά που χάνουν; Τότε, μετά τους αγρότες, πρέπει, με το σκεπτικό των αγροτών, να κατέβουν και αυτοί σε μπλόκα ‘για τα δίκαια αιτήματά τους’. Αν το κράτος δε σέβεται τους νόμους που το ίδιο γράφει, εγώ γιατί ακριβώς να τους σεβαστώ; Μαζέψτε τους ΑΜΕΣΑ γιατί χάνονται πολύτιμα χρήματα τα οποία πάλι οι ίδιοι βλάκες θα τα πληρώσουν, και πρέπει να σας πω ότι ΒΑΡΕΘΗΚΑ να είμαι εγώ αυτός που πληρώνει για να κάνουν μπλόκα κάποιοι αγροτοσυνδικαλιστές με τις πλάτες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΚΚΕ.
– οι αγροτές ΠΡΕΠΕΙ να απεξαρτηθούν από τις επιδοτήσεις και να αρχίσουν να παράγουν ποιοτικά προϊόντα, και ας μην είναι φαγώσιμα, ας είναι βιοκαλλιέργειες, ας είναι λουλούδια, ας είναι γαϊδουράγκαθα. Το βόλεμα δεν θα είναι για πολύ. Εγώ δεν θα πληρώνω για μια ζωή τους αγροτές για να κατεβαίνουν σε μπλόκα κάθε χειμώνα (άσε που κατεβαίνουν το χειμώνα γιατί δεν έχουν δουλειά στα χωράφια, μπλόκα δεν γίνονται ποτε το καλοκαίρι!). Ο λόγος που υπάρχουν τα προϊόντα άλλων χωρών στα ράφια μας είναι επειδή είναι καλύτερα και φθηνότερα, αυτό είναι η απλή λογική της αγοράς. Το να απαιτούν να υπάρχουν μόνο Ελληνικά προϊόντα στα ράφια είναι όσο παράλογο είναι το να υπάρχουν μόνο Ελληνικά παπούτσια στα μαγαζιά. Ας συνειδητοποιήσουν ότι ζούμε σε μία οικονομία της αγοράς. Αν δεν τους αρέσει, ας πάμε στην Κούβα, και να πάρουν μαζί τους την κα. Παπαρήγα, χάρη θα μας κάνουν. Οι επιδοτήσεις θα πρέπει να υπάρχουν μόνο σε περίπτωση κλιματικών προβλημάτων (πλημμύρες, καύσωνες, παγετούς κτλ). Είναι το μόνο στο οποίο διαφέρει ο αγρότης από όλους τους υπόλοιπους επαγγελματίες. Δηλαδή αν εγώ έχω φέτος λιγότερο εισόδημα, μήπως πρέπει να ζητήσω συμπλήρωμα εισοδήματος και επιδότηση και αν δεν τα πάρω, να κατέβω στους δρόμους; Δηλαδή, συνειδητοποιείτε πόσο γελοιοι είστε; Πώς να σας πιστέψουμε όλοι εμείς που περιμένουμε κάτι καλύτερο από αυτή τη χώρα;
– κάτι πρέπει να γίνει με το νερό. Πρώτα ήταν η εκτροπή του Αχελώου (ε βέβαια, ο κος. Σουφλιάς ήταν από τη Λάρισα, κάπως πρέπει να ποτιστεί ο κάμπος). Μετά, θα σκεφτούν κάτι άλλο: για παράδειγμα, να εκτρέψουμε το Νείλο από τη Αίγυπτο στο Θεσσαλικό κάμπο! Πείτε μου πως καλλιεργούν οι Ισραηλινοί με το 1/10 των αποθεμάτων νερού που έχουμε εμείς, και μάλιστα παράγουν ποιοτικά, νόστιμα και φθηνά προϊόντα; Γιατί ΠΡΕΠΕΙ η Ελλάδα να βγάζει βαμβάκι; Επειδή έχουμε έναν Νείλο για να το ποτίζουμε; Απλώς, έχουν ΒΟΛΕΥΤΕΙ οι αγροτές με αυτή την καλλιέργεια, βαριούνται να μαθαίνουν καινούρια πράγματα, παίρνουν και τις επιδότήσεις και είναι ζωή και κότα. Γιατί λοιπόν να εκτραπεί ο Αχελώος; Επειδή κάποιοι αγροτοσυνδικαλιστές του Θεσσαλικού κάμπου βαριούνται τις αλλαγές;
– όσο για την οργάνωση του αγροτικού συνδικαλισμού, μια χαρά οργανωμένο τον βρίσκω, αφού καταφέρνει για 19η μέρα να έχει κλείσει τις εθνικές οδούς. Πόση περισσότερη οργάνωση και πολιτική επιρροή χρειάζεται;
Τι να σας πω. Εξαιτίας τέτοιων ανθρώπων (για να μη μιλήσω για τους τελωνειακούς, τους εφοριακούς και όλους τους υπόλοιπους αργόσχολους του Δημοσίου) έχουμε φτάσει εδώ που είμαστε. Αλλά συνεχίστε να κάνετε διάλογο και να τους χαϊδευετε τα αυτιά. Ελπίζω κάποια στιγμή να καταλάβετε ότι το βασικό πρόβλημα της χώρας είναι ο σεβασμός των -πολλών είναι η αλήθεια- νόμων από ΟΛΟΥΣ και για ΟΛΑ τα θέματα. Ο νόμος δεν είναι μενού, για να διαλέγουμε ποιος νόμος μας αρέσει και να σεβόμαστε μόνον αυτό. Αν εσείς δίνετε το λάθος παράδειγμα, μην ελπίζετε σε θαύματα. Βαρέθηκα να είμαι από τους λίγους που σέβονται το νόμο. Τι θα γίνει αν και εμείς πάρουμε το νόμο στα χέρια μας ή απλώς τον αγνοήσουμε;
Αγροτικοί σύλλογοι .
Aγροτικός συνδικαλισμός…
Έτσι γενικά και αόριστα ;
Τα μέλη των , κάθε καρυδιάς καρύδια ;
Όλοι μαζί , τσουβαλιασμένοι στο ίδιο τσουβάλι ;
Βαμβακοπαραγωγοί, τευτλοπαραγωγοί , καλαμποκοπαραγωγοί,
οπωροπαραγωγοί , κηπευτικοπαραγωγοί, προβατοτρόφοι, χοιροτρόφοι , αγελαδοτρόφοι ένα κοπάδι ;
Κυρία Υπουργέ ,
Όχι επιστροφή στο 1983 !
Θα αποτελέσει απλώς μια κακόγουστη φάρσα αυτή η επανάληψη της τότε
αποτυχημένης ιστορίας με την επιστράτευση των κομματικών στρατευμάτων προκειμένου να αλώσουν τα κάστρα . Εκείνη η πικρή εμπειρία είναι αρκετή να περιορίσει στο ελάχιστο την προθυμία και την κινητικότητα των παραγωγών να συμμετάσχουν σε παρόμοια σχήματα με αποτέλεσμα ούτε μια κάποια -έστω
στοιχειώδης – κομματική καταγραφή να επιτευχθεί….
Ελάχιστοι είναι οι αγρότες με κοινό αίσθημα , κοινούς στόχους και κοινές επιδιώξεις
που θα απέβλεπαν στην βελτίωση των παραγόμενων προϊόντων και στην από κοινού διάθεση των στην αγορά προκειμένου να αυξήσουν το εισόδημα τους. Καλύτερη και μεγαλύτερη απόδειξη από την μη συμμετοχή και την παντελή απουσία των από τον παρόντα διάλογο της ανοικτής διακυβέρνησης δεν χρειάζεται !
Το μόνο κοινό σημείο που τους ενώνει είναι τα ογκώδη και πολυτελή τρακτέρ για
να φράζουν τις εθνικές οδούς….Και αυτό είναι κατόρθωμα της αγροτικής αριστοκρατίας της λούφας , των μεγαλομονοκαλιεργιών , των επιδοτήσεων και των ασύδοτων αποζημιώσεων σε πέντε-έξι συνολικά νομούς της χώρας..
Ο παραγωγός καλαμποκιού ούτε με τον προβατοτρόφο , ούτε με τον αγελαδοτρόφο,
ούτε με τον χοιροτρόφο έχει το παραμικρό κοινό σημείο το οποίο θα αποτελούσε τον
καταλύτη που θα επέβαλε την «χημική τους ένωση» η οποία θα τους επέτρεπε την συνύπαρξή των κάτω από την ίδια στέγη. Απεναντίας τα συμφέροντά τους είναι άκρως ανταγωνιστικά αφού οι κτηνοτρόφοι θα ζητούν χαμηλές τιμές για τις ζωο- τροφές ενώ οι παραγωγοί των ζωοτροφών θα αγωνίζονται για την αύξησή των .
Αλλά και μέσα στη φυτική παραγωγή ποιο κοινό σημείο μπορεί να υπάρχει ανάμεσα στον ροδακινοπαραγωγό και τον βαμβακοπαραγωγό ή τον καπνοπαραγωγό ;
Η θα υπάρξουν κλαδικοί σύλλογοι ( αγελαδοτρόφων , χοιροτρόφων, πτηνοτρόφων , νέων αγροτών κατά κλάδο , βαμβακοπαραγωγών , τοματοπαραγωγών κ.α ) ή δεν θα υπάρξει τίποτα..
Η εγκαθίδρυση αγροτικού συλλόγου γενικού και απροσδιόριστου και μάλιστα μέσα
στα όρια του κάθε Δήμου θα αναπαραγάγει το σημερινό status με την δημιουργία
συλλόγων -σφραγίδων πάντοτε καπελωμένων από τον ισχυρότερο παραγωγικό κλάδο
με τελικό επίτευγμα να δημιουργηθούν επιπλέον πέντε- έξι ισόβιοι Σωτηρόπουλοι,
Μπούτηδες και Κοκκινούληδες, οι οποίοι θα σφετερίζονται το όνομα του ΑΓΡΌΤΗ προκειμένου να αρμέγουν τον κρατικό κουρβανά για την ενίσχυση του ενός και μονα δικού προϊόντος των , του υδατοβόρου βαμβακιού ή των καπνών .
Ο κάθε σύλλογος θα πρέπει να έχει εμβέλεια πολύ μεγαλύτερη από τα όρια του
κάθε αγροτικού Δήμου όσο μεγάλη έκταση και αν πάρει αυτός μετά τον Καλλικρά – τη διότι θα είναι αδύναμος και ατροφικός εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.(όπως των τομα τοπαραγωγών Πρέβεζας η των σπαραγγοπαραγών Χρυσούπολης) .
Επί παραδείγματι στη Ήπειρο θα μπορούσαν να ιδρυθούν :
Τρεις ως πέντε σύλλογοι αιγοπροβατοτρόφων,
Ένας σύλλογος αγελαδοτρόφων.
Ο υπάρχων σύλλογος χοιροτρόφων,
Δύο σύλλογοι πτηνοτρόφων,
Ένας σύλλογος εσπεριδοειδοπαραγωγών, Ένας σύλλογος ακτινιδιοπαραγωγών, Δύο σύλλογοι λοιπής φυτικής παραγωγής (καλαμπόκι, μηδική ..)
Και αυτοί θα μπορούσαν να ιδρυθούν στην ιδεατή και ιδανική περίπτωση που θα δημιουργούνταν ένα παναγροτικό κίνημα για την δημιουργία συλλόγων .
Όμως η ωμή πραγματικότητα άλλα κελεύει. Το γερασμένο ανθρώπινο δυναμικό και
η πικρή εμπειρία του παρελθόντος το πολύ να επιτρέψουν τη δημιουργία ενός συλ-
λόγου Νέων αγροτών φυτικής παραγωγής και ενός σύλλογο ζωικής παραγωγής..
Κυρία Υπουργέ ,
Η πικρή εμπειρία αλλά και η συγκυρία – που μόνο σαν παρούσα στιγμή μπορεί να διαβαστεί – δεν εμπνέουν καμία αισιοδοξία για την δημιουργία ενός αγροτικού συνδικαλιστικού κινήματος έστω και υποτυπώδους. Θέλω να πιστεύω ότι η όλη
προσπάθεια σας πρέπει να εστιαστεί σε εκείνες τις θαυμάσιες προτάσεις που
είχατε καταθέσει σε εκείνη την θαυμάσια ημερίδα στο ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ Άρτας τις
21.2.2009 .
Δηλαδή ,
Αν δεν αρχίσει άμεσα η επιχείρηση «ρήξη με την αγορά » ξεκινώντας με την θέσπιση και τη λειτουργία:
«μηχανισμών διαχείρισης εισροών » ,
«μηχανισμών προώθησης προϊόντων» και
«μηχανισμών διαχείρισης κρίσεων»,
οι όποιες και οι όσες προσπάθειες αναδιάταξης του παραγωγικού ιστού θα αποτελέσουν ένα ακόμα αποτυχημένο εγχείρημα.
H άμεση νομοθέτηση και λειτουργία αυτών των τριών μεγάλων θεσμών
απότελεί την πρώτη και τη πιο αναγκαία προϋπόθεση για την ανάδυση μιας νέας ελπίδας .
Και εδώ όμως παρεμβάλλεται ένα μεγάλο «αλλά». Ποιοι είναι αυτοί που θα επανδρώσουν αυτούς τους νέους θεσμούς; Δεν θα αλωθούν από τους ίδιους «θετούς» αγροτοπατέρες, που ο καθένας εξ αυτών κουβαλάει μαζί του ένα σωρό κοινωνικούς και επαγγελματικούς τίτλους και ιδιότητες xωρίς ποτέ να έχει λάβει μέρος σε καμία γεωργική παραγωγική διαδικασία ; Όταν πρόεδροι των Γεωργικών Ενώσεων εκλέγονται συνταξιούχοι δάσκαλοι, κλητήρες τραπε-
ζών, πρώην αποθηκάριοι της Ένωσης, πρώην βουλευτές που ουδε μία σχέση ή επαφή είχαν ποτέ με την αγροτική παραγωγή ή ισόβιοι επαγγελματίες συνεταιριστές, όταν οι Ενώσεις έχουν μετατραπεί σε επαγγελματικούς χώρους (αγαζάκια) αποκλειστικά για τους εργαζόμενους υπαλλήλους και σε πηγή «κονόμας» για την διοίκηση και τα μεγαλοστελέχη των είναι δυνατόν με αυτό το ανθρώπινο προσωπικό να ανατείλει μια καινούργιο ελπίδα; Σε «οίκους εμπορείου» έχουν μετατραπεί όλες οι Ενώσεις εκτός ελαχίστων αφού είναι αυτές που πρώτες έκαναν εισαγωγή- στις αρχές του 70- του άγνωστου στην επαρχεία θεσμού των super markets για να προμηθεύουν «απόκλειστι κά»τους συνεταιρισμένους με φτηνά εφόδια !
Το αποτέλεσμα; Να χρεοκοπήσουν όλα ανεξαιρέτως τα καταστήματα, να πλουτίσουν οι διαχειριστές των και οι Ενώσεις να καταφεύγουν στη πολιτεία για την διαγραφή των χρεών !
Και το σημερινό κατάντημα ; Να συντάσσουν αιτήσεις για να παίρνουν οι παραγωγοί τις επιδοτήσεις ! Αντί να βελτιώσουν το εισόδημα των αγροτών παλεύουν να ζήσουν από την αφαίμαξη των αγροτικών ενισχύσεων ΜΕΙΩΝΟ- ΝΤΑΣ το εισόδημα !
Όσο εξακολουθεί αυτή η ιδιότυπη κυριαρχία του «κομματοαλωμένου», του «ιδιόκτητου», συντεχνιακού και κρατικοδίαιτου συνεταιριστικού και συνδικα- λιστικού εναγκαλισμού, οι όσες νέες θεσμίσεις δεν θα έχουν καμία προοπτική
Η θα ιδρυθούν αμιγώς κλαδικοί σύλλογοι σε επίπεδο του σημερινού νομού ή
Περισσοτέρων του ενός Δήμων ή θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν όσο υπάρχουν οι σημερινές καρικατούρες.
Δεν υπάρχει καμία προοπτική για μαζική εγγραφές και ούτε προβλέπεται να γίνει στο ορατό μέλλον ακόμα και στη περίπτωση που θα επιχειρείτο κομμα- τική κινητοποίηση ή «επιστράτευση» .
ΥΓ….Ο μηχανισμός προώθησης προϊόντων θα μπορούσε να συμπληρωθεί και με το τμήμα « αναδιάρθωσης , βελτίωσης και αύξησης της αγροτικής παραγωγής¨» στο οποίο πρέπει να συμπεριληφθούν Κέντρα Εξυπηρέτησης Αγροτών (ΚΕΑ) σε κάθε αγροτικό Δήμο που δεν θα έχουν καμία σχέση με τα Αγροτικά Κέντρα ( σε αναλυτι- κό υπόμνημά μου για «την κτηνοτροφία και τις προοπτικές », που θα αποσταλεί με e-mail, γίνεται λεπτομερής περιγραφή για την αναγκαιότητα ίδρυσης, την δομή και την λειτουργία των ).
Αυτά τα αγροτικά κέντρα εξυπηρέτησης θα μπορούσαν να γίνουν μηχανισμοί πυρο- δότησης μιας νέας αναπτυξιακής και οργανωτικής αντίληψης με την καταρχήν Πιλο- τική δημιουργία ομάδων παραγωγών με στοχευμένους οργανωτικούς και παραγωγι- κούς στόχους για να ακολουθήσει μετά η ευρύτερη συνεργασία υπό μορφή συνομο- σπονδιών ομοειδών Ομάδων Παραγωγών ή Συνεταιρισμών…
Οι μεμονωμένοι αλλά πραγματικοί παραγωγοί, οι ομάδες παραγωγών, οι ομοσπονδίες και οι συνεταιρισμοί αυτών πρέπει να αποκτήσουν την πραγματική τους υπόσταση και ταυτότητα, που δεν είναι άλλη από εκείνη των αυτοτελών οικονομοπαραγωγικών οντοτήτων και όχι εκείνη της αγροτοσυνδικαλιστικής πατρωνίας! ΕΑΝ και ΟΤΑΝ μια τέτοια οργανωτική και λειτουργική δομή πάρει σάρκα και οστά αναπόφευκτα το επόμενο βήμα θα είναι η συνένωση αυτών των παραγωγικών ΟΝΤΟ ΤΗΤΩΝ σε αμιγώς συνδικαλιστικούς φορείς !
30-1- 2010
Καταρχην θεωρω απαράδεκτο το υποχρεωτικό στον συνδικαλισμό, εκει που πρεπει ν αδωσετε βάρος ειναι οι καταχρεωμενοι συνεταιρισμοί που οδηγηθηκαν εκει μετα την πολιτικά σκόπιμη παύση καθε ελεγχου από την ΑΤΕ όπως σοφά προεβλεπε ο αειμνηστος Βενιζελος που είχε οργανωσει τους αγροτες. Δυστυχως οι συν/σμοι λειτουργουν ως συνδικαλιστές κι οχι ως εμποροι-επιχειρηματιες που ειναι ο σκοπός.
Αν κατι πρεπει να γινει στο συνδικαλιστικό κινημα είναι να αλλάξουν τα ορια αρμοδιότητας , να προβλέπεται πολύ σωστά το περιορισμένο της θητείας και η διασφάλιση ενός μινιμιθμ συμμετοχής των νέων αγροτών και των γυναικών εφόσον ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΤΕΤΟΙΑ ΜΕΛΗ.
Η ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΟΜΩΣ ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΗ ΑΛΙΕΩΝ ΚΑΙ ΑΓΡΟΤΩΝ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΩΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΗ , ΚΙ ΟΠΟΥ ΔΟΚΙΜΑΣΤΗΚΕ ΑΠΕΤΥΧΕ ΔΙΟΤΙ ΣΕ ΕΝΑ ΕΝΙΑΙΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΟΙ ΑΓΡΟΤΟΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΙ ΥΠΕΡΕΧΟΥΝ ΣΕ ΑΡΙΘΜΟ ΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΔΗΜΟΚΡΤΑΙΚΗ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΣΗ.
ΜΟΝΟ ΟΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ Ο ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΘΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΥΓΚΟΛΛΗΣΗ ΣΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ (ΠΡΑΓΜΑ ΑΠΙΘΑΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΝΕΝΝΩΣΗ ΠΟΥ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ)
ΕΠΙΣΗΣ ΣΕ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ 1ον γιατι με ευθυνη της πολιτείας στην αλιεια δεν δόθηκαν ΠΟΤΕ τα κινητρα για νέους αγρότες-αλιείς, 2ον) οι λίγοι νεοι αλιεις που εισερχονται στο επαγγελμα πάλι λογω των παραπάνω συμμετεχουν ως αλιεργατες κατα κανόνα, χωρις να εμφανιζονται με καθολου τετιοο εισοδημα. 3ον)λογω της φυσης της δουλιάς ελάχιστες γυναίκες ασχολούνται επαγγελματικά 4ον)οσες συνηθως εμφανιζονται ειναι βιτρίνα για τους συζυγους (υπαλλληους, ελευθ.επαγγ κλπ) που δεν δικαιουνται επαγγ.αδεια.
ΣΥΝΕΠΩ΅Σ η εφαρμογή των προτεινόμενων μέτρων αν και σαν φιιλοσοφία βρίσκονται σε σωστή βάση στην πραξη θα διαλύσουν κάθε συνδικαλιστική δράση στον ΤΟΜΕΑ ΑΛΙΕΙΑΣ, αν η κυβερνηση θελει να λυσει προβλήματα του αγροτικού χώρου ,ας μην τα μεταφερει στον αλιευτικό χωρο που λειτουργεί σε τελείως διαφορετική βάση , ας το καταλάβουν επιτελους οι αρχοντες και ας ασχοληθούν σοβαρα με τον σημαντικο αυτο κοινωνικό και οικονομικο τομέα σε μια ΚΑΘΑΡΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ ΧΩΡΑ.
Γ.ΤΙΓΚΙΛΗΣ
Προεδρος ΔΣ Παν.Συλ.Ιχθυολόγων Δημοσίου
Οργ.Γραμματεας ΓΕΩΤΕΕ Παρ. Κρήτης
Μία θερμή παράκληση. Να μην ξεχάσετε κυρία Υπουργέ για να μιλάμε για πράσινη ανάπτυξη να εντάξετε στο νομοσχέδιο Συνταγολόγιο γεωργικών φαρμακων και λιπασμάτων για να γνώρίζει ο αγρότης βάση της καλιέργειας ποιά είναι η σωστή ποσότητα που πρέπει να χρησιμοποιηθεί.
Διότι σήμερα ισχύει αγρότης η μη να καταναλώνει ανεξέλεγκτες ποσότητες
με μεγάλη επιβάρυνση κόστους παραγωγής, του περιβάλοντος, και της ποιότητας των προιόντων.
Να γίνει υποχρεωτική η ολοκληρωμένη διαχείρηση για όλους τους αγρότες,και να θεσπιστεί ο προσωπικός γεωπόνος παραγωγής ο οποίος θα υποχρεώνεται στην επιτόπια παρακολούθηση της καλιέργειας και όχι την συνταγογράφηση απο το γραφείο του.
Συμφώνω με τους Μπαντή Αθανάσιο, Σπύρο Καχριμάνη, Κωνσταντίνο Μελλο καιτον ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΗΣ .
Ξεκαθάρισμα αρχικά ποιοί θεωρούνται αγρότες. Με την σημερινή πραγματική έννοια αγρότης είναι αυτός που καλλιεργεί (δικά του ή νοικιασμένα)4+ στρέμματα. Εχει γίνει ποτέ κανένας έλεγχος πόσοι είναι αυτοί που δηλώνουν αγρότες χωρίς να εχουν καμμιά σχέση; Πόσοι είναι αυτοί που δηλώνουν αγρότες ενω η παραγωγή τους είναι μόνο για ιδία κατανάλωση; Πόσοι είναι αυτοί που δηλώνουν μόνιμοι κάτοικοι αγροτικής περιοχής και ζουν στις πόλεις ή ακόμα και στο εξωτερικό ; Πόσες εικονικές ενοικιάσεις χωραφιών υπάρχουν ; Σίγουρα οι ‘τοπικοί άρχοντες’ είναι γνώστες της κατάστασης αλλά για προσωπικούς ή πελατιακούς λόγους συμμετέχουν στην απάτη. Δυστυχώς και εδώ το πρόβλημα είναι μεγάλο. Εχει κανείς ελέγξει στρέμματα που καλλιεργούνται ή ζώα που εκτρέφονται με αποδείξεις πώλησης ; Ποιός απο εμας πήρε ποτέ απόδειξη απο λάδι, κρεας, μέλι, κρασί και τόσα άλλα προιόντα που παράγουν οι αγρότες ή οι κτηνοτρόφοι; Εχει κανείς ελέγξει πόσοι απο τους συνταξιούχους ΟΓΑ είναι πραγματικοί αγρότες;
——–
Τέλος είναι δυνατόν σε αυτή τη χώρα ο καθένας μας να κάνει ότι θέλει; Να κλείνει δρόμους, λιμάνια ; Είναι δυνατόν το όποιο δίκιο να είναι σε βάρος άλλων κοινωνικών ομάδων;
Είναι δυνατόν να είσαι Ελληνας και να σκέφτεσαι ότι …. να αγοράζω εισαγώμενα … μπας και καταλάβουν, μπας και σεβαστούν…
——–
Το αγροτικό θέμα σίγουρα είναι ενα θέμα που μας απασχολεί όλους. Βιομηχανία δεν έχουμε, γη έχουμε, ας την δούμε σωστά
Επειδή επιχειρείται από μια μερίδα προνομιούχων αγροτών ο αποκλεισμός και η εξόντωση μιας μεγάλης μερίδας μη προνομιούχων αγροτών της επαρχίας , θα ήθελα να καταθέσω και εγώ την άποψή μου σχετικά με το ποιος θα πρέπει να είναι κατά κύριο επάγγελμα γεωργός ή όχι μέσα από το παρακάτω παράδειγμα:
Έστω ότι ένας γεωργός έχει μια εκμετάλλευση 30-40 στρεμ. και καλλιεργεί καλαμπόκι, βαμβάκι, σιτηρά, βιομηχανική ντομάτα δηλ έναν συνδυασμό από τα ευρέως καλλιεργούμενα προϊόντα. Το εισόδημα που θα του αποφέρουν οι καλλιέργειες αυτές είναι 4.000-5.000 ευρώ. Εάν προσθέσουμε 2.000 – 3.000 ευρώ επιδοτήσεων που παίρνειέχουμε ένα εισόδημα 6.000-8.000 ευρώ πραγματικού εισοδήματος, κατά προσέγγιση. Το εισόδημα όμως που δηλώνεται στην Εφορία είναι 2.000-2.500 € γιατί φορολογείται κατά τεκμήριο. Αναγκαστικά λοιπόν ο άνθρωπος αυτός για να επιβιώσει θα κάνει και μια δεύτερη εποχιακή εργασία συνήθως σε οιοδομή ή σε κάποιο εργοστάσιο της περιοχής.Εάν εργαστεί για τέσσερις ( 4 ) μήνες θα έχει από την εξωγεωργική αυτή εργασία ένα μικτό εισόδημα 3.500-4.000 €. Οπότε ο αγρότης αυτός με βάση τη φορολογική του δήλωση δε θα είναι κατά κύριο επάγγελμα γεωργός και έτσι:
1. Δε θα δικαιούται δικαιώματα από το Εθνικό Απόθεμα
2. Θα πληρώνει στην Ένωση σύνταξη της Δήλωσης ΟΣΔΕ
3. Δε θα δικαιούται επιστροφή φόρου από το πετρέλαιο και πιθανόν να μη δικαιούται την επιστροφή Φ.Π.Α.
Πάμε τώρα στην άλλη πλευρά:
Ενας γεωργός ομως που παίρνει 40.000 € δικαιώματα ( είναι αυτοί που συνήθως κινούν τα νήματα ) αυτός δεν έχει καμιά ανάγκη να εργαστεί ακόμα και σε περίοδο ύφεσης των αγροτικών εργασιών.
Θα έχει όμως πολύ χρόνο για να τρέχει στα μπλόκα τα οποία αποδείχτηκαν πολύ προσοδοφόρα αν κρίνουμε από το «πακέτο Χατζηγάκη» όπου κάποιος που καλλιεργούσε 400 στρ. βαμβάκι έβαλε στην τσέπη του 18.000 €.
Αυτός όμως είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότης σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
Με λίγα λόγια τιμωρούνται αυτοί που θέλουν να δουλέψουν και επιβραβεύονται οι » τεμπέληδες» κάτι που είναι πολύ φυσιολογικό βέβαια για τη χώρα μας.
Προτείνω λοιπόν αγρότης να θεωρείται αυτός που έχει αγροτικό εισόδημα στο οποίο θα υπάρχει ένα κατώτατο όριο και το εξωγεωργικό του εισόδημα δε θα ξεπερνά ένα όριο π.χ. 10.000€.
Έτσι αποκλείονται αυτοί που έχουν μεγάλο εξωαγροτικό εισόδημα από τις όποιες παροχές προς τους αγρότες και δεν τιμωρούνται αυτοί που θέλουν να εργαστούν.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία
Thewrw tin diavoulefsi aparadekti sto sinolo tis. Apo pote to kratos me nomo organwnei to sindikalistiko swma mias koinwnikis omadas? Den fainetai me paradoxo tropo to asumvivasto tou pragmatos? Katakritea toso i stasi ton agrotwn oso kai i stasi tis opiadipote kivernisis pou xaidevei ta aftia mias koinwnikis omadas, gia na mi pw kalitera sidexniakis, se varos tou koinwnikou sunolou. Aparadekta fainomena se evrwpaiko kai pagkosmio epipedo pou prosvaloun olo kai perissotero olous emas.
Dropi toso stous agrotes (pou fainetai exoun lefta na misthwnoun etairies security na fulane ta mploka) oso kai tous agrotopateres/politikantides pou toso kairo thisavrizoun fwnazodas tsitata apo tin kladiki tous.
An egw avrio me mia omada sinadelfwn kleisoume tin panepistimiou se kathistiki diamartypia pou afora ton klado mas, tote oi arxes tha mas apomakrynoun. Giati den isxuei to idio me tous agrotes. Duo metra kai duo stathma? Pali ekei gyrisame? Stis evaiasthites issoropies ton psifoforwn? Afto einai to politiko sthenos pou iposxethikate?
Συγχαρητήρια στην κα Μπατζελή για την προσπάθεια.
Ο αγροτικός συνδικαλισμός έχει υποφέρει πολλά από τις απρεπείς παρεμβάσεις των μέχρι τώρα κυβερνήσεων και πολιτικών κομμάτων ώσπου κατορθώθηκε η πλήρης απαξίωση του με ευθύνη και των συνδικαλιζομένων αγροτών.
Αλλά όπως είπε και ο Αλφρετ Ε. Σμιθ «όλες οι αρρώστιες της δημοκρατίας μπορούν να θεραπευθούν με περισσότερη δημοκρατία» και όχι με οχλοκρατία θα πρόσθετα για να είμαι επίκαιρος και με τα μπλόκα.
Στο πλαίσιο αυτό
1. Το νομοσχέδιο δεν θα πρέπει να συγχέει την έννοια του συνδικαλισμού με τον συνεργατισμό (συνεταιρισμό).
2. Θα πρέπει να προβλέπει θεσμούς αυτοελέγχου και ελέγχου των οργάνων.
3. Θα πρέπει να προβλέπει τον θεσμό της κοινωνικής ευθύνης.
4. Θα πρέπει να προβλέπει τη μορφή συμμετοχής των μεταναστών (αλλοδαπών) αγρεργατών και αλιεργατών μιας και αυτοί είναι πλειοψηφία στον κλάδο.
5. Θα πρέπει να θεσμοθετεί την συνδικαλιστική ανδραγωγία των συμμετεχόντων.
Καλή δύναμη στην κα Μπατζελή,
όσο για τους αγρότες φαίνεται να έχουν ιπποδύναμη αλλά όχι δύναμη.
Καλή δύναμη λοιπόν και στους αγρότες.
Δημήτρης Αδαμόπουλος
Υποψήφιος Διδάκτορας Αγροτικής Ανάπτυξης(UCD).
ΠΑΛΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΠΑΝΩ ΣΕ ΠΟΙΟ ΘΕΜΑ ΓΙΝΕΤΕ Η ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ. ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ (ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥΣ,ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ . ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΛΕΜΕ ΚΑΙ ΤΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ.
Η ΠΟΣΟΣΤΟΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΥΨΗΛΗ . ΤΟ
60% ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ 40% .ΤΟ 10%ΤΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ 15%.ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΜΩΣ ΤΑ ΟΡΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΕΝΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑΣ ΕΛΑΧΙΣΤΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΕΛΩΝ ΕΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΑΓΡΟΤΩΝ.
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΕΡΑΙΤΙΚΗ.
ΣΤΟΥΣ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΟΥΣ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΟΡΓΑΝΑ Η ΠΟΣΟΣΤΟΣΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ.
ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΣΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΩΝ ΑΓΡΟΤΩΝ ΜΟΝΟ ΑΓΡΟΤΕΣ.
ΚΑΙ ΝΑ ΟΡΙΣΤΕΙ ΜΕ ΣΑΦΗ ΤΡΟΠΟ Η ΕΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΕΙ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ.
Μια εντελώς πρακτική παρατήρηση:
Για τις σελίδες της διαβούλευσης του νομοσχεδίου έχει επιλεγεί
align=»right»
για τα elements των ιστοσελίδων.
Επειδή, η γλώσσα μας διαβάζεται από αριστερά προς τα δεξιά, το aligh = «right» καθιστά την ανάγνωση των προτάσεων του υπουργείου και των σχολίων των πολιτών ιδιαίτερα κουραστική. Το align=»right» συνιστάται μόνο για γλώσσες που διαβάζονται από τα δεξιά προς τα αριστέρα, όπως π.χ. τα Αραβικά και τα Εβραϊκά.
Θα πρότεινα λοιπόν την αλλαγή του
align = «right»
στα πολλά σημεία όπου υπάρχει στον HTML κώδικα σε
align = «left»
(ή την παράλειψή του, γιατί νομίζω ότι το left είναι default), για να καταστεί πιο ευχερής η ανάγνωση των ιστοσελίδων του νομοσχεδίου.
Ευχαριστώ πολύ.
Όποιος κατέχει και επιχειρεί σε αγροτική,κτηνοτροφική κ.λπ εκμετάλλευση και είναι κατά κύριο επάγγελμα αγρότης, έχει ίσα συνδικαλιστικά δικαιώματα και υποχρεώσεις ασχέτως ηλικίας, φύλου και πεποιθήσεων. Συνεπώς περιορισμοί και ποσοστόσεις ηλικίας και φύλου είναι και αντιδεοντολογικοί και αντιδημοκρατικοί. Οι ποσοστόσεις για τους νέους αγρότες αλλά και για τις γυναίκες δεν έχουν θέση σε ένα ενιαίο, ανεξάρτητο και αυτοδιοικούμενο συνδικαλιστικό όργανο που εκπροσωπεί το σύνολο των απασχολουμένων στον κλάδο. Όλοι συμμετέχουν, έχουν το δικαίωμα να εκθέτουν την υποψηφιότητά τους, να εκλέγονται αναλογικά και να εκπροσωπούν το σύνολο της βάσης που τους επέλεξε.
Οι αγρεργάτες και αλιεργάτες κατά την άποψή μου δεν έχουν τα ίδια συμφέροντα με αυτά των αγροτών, κτηνοτρόφων κ.λπ
Η εκπροσώπηση της βάσης στην προτωβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια οργάνωση δεν μπορεί να είναι εντελώς διαφορετική σε πρόσωπα, γιατί θα δημιουργήσει συγκρούσεις. Θα πρέπει να εκφράζεται και να μεταφέρεται αναλογικά και η δράση των Διοικήσεων των πρωτοβαθμίων στις δευτεροβάθμιες και των δευτεροβαθμίων στην τριτοβάθμια.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Βασίλης Δαβόρας
Είναι άξιο παρατήρησης ότι, ενώ το νομοσχέδιο αφορά τον αγροτικό συνδικαλισμό, τα περισσότερα σχόλια αναφέρονται στην ΠΑΣΕΓΕΣ και στους συνεταιρισμούς! Αν ρίξει κανείς μια ματιά σε όλες-ΟΛΕΣ ανεξαιρέτως-τις χώρες με επιτυχημένους αγροτικούς συνεταιρισμούς (δηλ. συνεταιρισμούς που καταφέρνουν να δημιουργούν για τα μέλη-ιδιοκτήτες τους σημαντικές υπεραξίες), θα δει ότι αυτοί λειτουργούν και αντιμετωπίζονται από το κράτος όπως όλες οι άλλες νομικές μορφές επιχειρήσεων. Δείτε για παράδειγμα την Arla, που πουλά τυριά και στην Ελλάδα, η οποία εν μέσω κρίσης φέτος ανακοίνωσε αύξηση στην τιμή γάλακτος που δίνει στα μέλη της. Όσο σχέση έχει η Arla και η κάθε Arla με το συνδικαλισμό, άλλη τόση έχουν η ΠΑΣΕΓΕΣ και οι περισσότεροι ελληνικοί αγροτικοί συνεταιρισμοί με την επιχειρηματικότητα.
Δυο απλές προτάσεις για την εξυγίανση των συνεταιρισμών: 1)καταγραφή από αξιόπιστο φορέα όλων των πρωτοβάθμιων αγροτικών συνεταιρισμών (αριθμό, χρηματοοικονομικά στοιχεία τελαυταίων πέντε ετών, κλπ), ώστε να μάθουμε πόσοι από τους 6.500 ΑΣΟ που εμφανίζονται στα στατιστικά της ΠΑΣΕΓΕΣ είναι οικονομικά ενεργοί. Έτσι θα αποκαλυφθούν και οι συνεταιρισμοί σφραγίδες, οπότε θα μετρηθεί και η πραγματική δύναμη της ΠΑΣΕΓΕΣ, όσον αφορά τον αριθμό των παραγωγών που πραγματικά εκπροσωπεί. Προσωπική εκτίμηση: λιγότεροι από 1500 ΑΣΟ είναι πραγματικά ενεργοί… 2) αντιμετώπιση των αγροτικών συνεταιρισμών και της ΠΑΣΕΓΕΣ με ΑΚΡΙΒΩΣ τον ίδιο τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονται οι άλλες νομικές επιχειρηματικές μορφές (ΑΕ, ΕΠΕ, κλπ). Αυτό σημαίνει, μεταξύ άλλων, όχι παρακράτηση στον ΕΛΓΑ υπέρ ΠΑΣΕΓΕΣ, αλλά και καμία ανάμειξη στα εσωτερικά των συνεταιρισμών (επιχειρήσεων).
Όσον αφορά το αγροτικό συνδικαλιστικό κίνημα, προτείνω άμεση διακοπή κάθε κρατικής ενίσχυσης, για ευνόητους λόγους… Όποιος θέλει να κάνει τον συνδικαλιστή με έξοδα των φορολογουμένων, ας πάει σε άλλη χώρα…
ΓΙΑΤΙ ΕΝΑΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΜΕ 700-1000Ε ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΕΡΓΗΤΗΣ Η ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΛΟΣ.ΑΥΤΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΡΟΤΙΚΑ? ΤΟΥ ΦΤΑΝΟΥΝΕ ΤΑ 700Ε ΤΟΝ ΜΗΝΑ ΝΑ ΖΗΣΗ ΤΗΝΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΤΟΥ? Η ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΟΛΑ ΣΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΟΑΓΡΟΤΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΑΧΥΛΕΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΤΩΝ 50.000Ε-150.000Ε ΚΑΙ ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ ΤΑ ΧΩΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
ΛΟΥΜΠΕΝ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟS ΑΓΡΟΤΟΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟS
Επεξεργασία
Από diaskronos Leave a Comment
Κατηγορίες: Uncategorized
Tags: πΑΠΑΝΔΡΕΟΥ, ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ, Αγροτες, Αγροτοσυδικαλισμός, ΒΗΜΑ, Γ.Σ.Ε.Ε., Κ.Κ.Ε., ΛΑ.Ο.ς., Μπλόκα, Ν.Δ., ΝΕΑ, ΠΑ.ΣΟ.Κ., ΠΑΣΕΓΕΣ, ΣΥ.ΡΙΖ.Α., ελευθεροτυπία
Οι Στυλιανίδης, Κοντός, Μπασιάκος, Χαντζηγάκης της ΝΔ που τα προηγούμενα χρόνια επέτρεπαν ως Κυβέρνηση στα Καρτελ των γαλακτοκομικών να αισχροκερδούν, που επέτρεπαν στους μεγαλοεισαγωγείς να βαφτίζουν αγροτικά προϊόντα εισαγωγής ως ντόπια σε βάρος των εγχώριων ,που διαχειρίστηκαν τα Ευρωπαϊκά κονδύλια κατά το δοκούν με μηδενικά αποτελέσματα εκσυγχρονισμού, αναβάθμισης, ανταγωνιστικότητας, συνεταιριστικής αναδιοργάνωσης, χωρίς Μητρώο αγροτών, χωρίς Κτηματολόγιο κ.λ.π….αυτοί που μόνο φωτιές , καμμένα, άδεια Ταμεία και καταχρεωμένους Οργανισμούς έχουν στο ενεργητικό τους…αυτοί λοιπόν έχουν το απύθμενο θράσος! Να βγαίνουν μαζί με την Παπαρήγα , το απροσάρμοστο πολιτικά φερέφωνό της την Μανωλάκου (αχ βρε θείτσα!) και τους Άρχοντες του Κάμπου ντε! Τους τσιφλικοκαπεταναίους της ασφάλτου Μπουτα-Κοκινούλη ..…διαλύοντας κάθε εμπορική –μεταφορική-οικονομική διαδικασία του τόπου… να εκβιάζουν μια Κυβέρνηση τριών μηνών που ανέλαβε μια χρεοκοπημένη χώρα ….και προσπαθεί να την επαναφέρει σε τροχιά ανάκαμψης και ανοικοδόμησης από την κρίση και τα χρέη.
Οι δήθεν κομουνιστές Μπουτας-Παπαρήγα- Μανωλάκου με τους καραμπινάτους Δεξιούς Κοκινούλη -Στασινόπουλο- Χαντζηγάκη κατά την συγκυρία δρουν αναλόγως!. Δεν δέχονται τώρα να κάνουν κανένα διάλογο!!! Αποφάσισαν και αυτό είναι αρκετό!! Οι άλλοι πολίτες με τα φορτηγά με τα λεωφορεία με τα ταξί με τα ι.χ. με τις επιχειρήσεις με τα μαγαζιά, οι τουρίστες …να πάνε να πνιγούνε …αρκεί οι Δικτατορίσκοι της ασφάλτου να τα αρπάξουν όπως και οι υψηλόμισθοι του ΟΛΠ (Οργ.Λιμένος Πειραιώς),του ΟΤΕ, της Ολυμπιακής…κ.λ.π. Πόσα χρήματα σε επιδοτήσεις πήραν οι μεγαλοαγρότες εδώ και 25 χρόνια;;;;;;Τι έγιναν αυτά τα χρήματα;;; έγιναν εκσυγχρονισμός και τυποποίηση προιόντων;; Εγιναν αναδιαρθρωμένες ανταγωνιστικές καλιέργειες;;;; Εγιναν υποδομές αγροτικής ανάπτυξης;;;; Τίποτε από αυτά! Έγιναν ακριβά 4χ4,ημιφορτηγά- μηχανές- φορτηγά- τρακτέρ-πλατφόρμες- ρυμουλκά ..που κλείνουν τώρα τους δρόμους…μπαράκια και καζίνο!!! Αυτή είναι η πραγματικότητα!
Τα χρήματα που φαγώθηκαν σε εκατοντάδες Συνεταιρισμούς που στη συνέχεια όχι μόνο δεν απέδωσαν αλλά καταχρεώθηκαν σε βάρος των αγροτών και της χώρας .Αλήθεια γνωρίζετε κάτι γιαυτά κ.κ.Μπούτα, Κοκινούλη-Σιδηρόπουλε; Τα κοπάδια πήγαιναν σε 10 στάβλους όταν γινόταν η καταμέτρηση! Οι επιδοτήσεις αλλαγής καλλιέργειας πήγαιναν .. στις τσέπες και την άλλη μέρα φύτευαν ξανά τα ίδια είτε αμπέλια είτε πορτοκαλιές κλπ …Ποιος ευθύνεται που τόσα χρόνια δεν φτιάξετε ούτε τους Συνεταιρισμούς, ούτε τις καλλιέργειες, ούτε το Μητρώο;….και γιατί πρέπει τώρα να πληρώνουμε όλοι οι υπόλοιποι ;…Αυτά για την Ιστορία.
Και τώρα έχω υποχρέωση να πω ότι οι μικρομεσαίοι αγρότες που οι πιο πολλοί δεν έχουν καν τρακτέρ και πλατφόρμες…έχουν πολλά δίκαια αιτήματα και πιστεύω είναι οι πολλοί, που και χρόνο δίνουν στην Κυβέρνηση και υπομονή και λογική διαθέτουν. Ας δώσουν οι καπεταναίοι που κλείνουν τους δρόμους τη φορολογική τους δήλωση στη δημοσιότητα και θα κάνω και εγώ το ίδιο. Τολμούν;;;
Θέλω όμως να θυμίσω σε όλους ότι μπορούν να διαφωνούν, όπως εξ άλλου κι εγώ πρώτος, με επιλογές, με μέτρα , με καθυστερήσεις κ.λ.π. αλλά είναι πολύ νωρίς για κρίσεις πόσο μάλλον για εκβιασμούς… Τον Αλιέντε στη Χιλή τον έριξαν η CIA σε συνεργασία με την Δεξιά με τις διαδηλώσεις της κατσαρόλας, και τον αποκλεισμό των δρόμων από τους φορτηγατζήδες οι οποίοι τα παίρνανε αποδεδειγμένα πια από τη CIA…με αποτέλεσμα την Χούντα του Πινοσέτ. Στη Νικαράγουα οι Κόντρας έριξαν την Κυβέρνηση των Σαντινίστας και τον Ορτέγκα με παρόμοιο τρόπο. Στην Πολωνία το θρησκόληπτο φασιστοειδες Λεχ Βαλέσα ομοίως…. Στη Ρωσία ο πανηλίθιος Γιέλτσιν με τις διαδηλώσεις κατσαρόλας κατάφερε να διαλύσει τη Σοβιετική Ένωση…κ.λ.π. Εδώ στην Ελλάδα πες ότι αύριο το πρωί ο Παπανδρέου σας λέει δεν γίνετε τίποτε παραιτούμαι!!! Τι σκατά θα γίνει; Θα κυβερνήσει η Παπαρήγα με τον Μπούτα εκτός ΕΟΚ; Θα Κυβερνήσει ο πολλά εξτρείμ Στρατούλης με τον Τσίπρα; …ή Θα Κυβερνήσει ο Καραντζαφέρης με το Σαμαρά ; …Το να μη γνωρίζει κάποιος δεν είναι τόσο κακό!…Το να να μη μαθαίνει είναι ολέθριο και πολλές φορές εγκληματικό! Και τέτοια λάθη ξαναέγιναν με την συκυβέρνηση του 1989…, με τη φαγωμάρα το 1967…με την άλλη φαγωμάρα το 1945.., του 1922…του 1823…
Με λίγα λόγια δεν γίνετε να τρως το καταπέτασμα….να κάνεις τον συνδικαλιστή… να ξεπουλάς τους εργαζόμενους.. να κοροϊδεύεις τον λαό, να λαϊκίζεις ασύστολα… να το παίζεις και κομουνιστής….αλλά στην ουσία να συμμετέχεις στα πιο ύπουλα σενάρια αποσταθεροποίησης της Χώρας…..και η ειρωνεία είναι ότι κάποτε ο Λεωνίδας έκλεισε τις Θερμοπύλες και σκοτώθηκε υπερασπιζόμενος μια πατρίδα και σήμερα στις Θερμοπύλες και τις μικροθήβες να αργοπεθαίνει η ίδια χώρα από τα μπλοκα των παιδιών της .
Ελπίζω να σοβαρευτούμε όλοι…..Αλήθεια είναι… ή αλλάζουμε ή βουλιάζουμε!
ΥΓ. Έχω προτείνει αντί για πανάκριβους δανεισμούς να μπει μεγάλη φορολογία με βάση το ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ του 2009 σε όλους που είναι το πλέον δίκαιο (μιας και τα κλεμμένα είναι προ πολλού στην Ελβετία.
Διονύσης 28/01/10 -diaskronos`sblog
Σ’ ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΖΟΥΝΕ ΜΟΝΟ ΑΓΡΟΤΕΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ, ΤΑΞΙΤΖΗΔΕΣ ΚΑΙ ΒΕΝΖΙΝΟΠΩΛΕΣ Ή ΟΠΟΙΕΣ ΑΛΛΕΣ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΕΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΕΣ.
ΖΟΥΝΕ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΡΑΒΑΝΕ ΤΟ ΚΑΡΟΤΣΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ , ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΒΑΛΑΝΕ ΟΛΟΙ ΟΙ ΥΠΟΛΟΙΠΟΙ ΕΠΑΝΩ , ΝΑ ΖΗΤΑΝΕ ΚΑΙ ΣΥΝΗΘΩΣ ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΨΗΦΟΘΗΡΙΚΟΥΣ ΝΑ ΤΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ. ΑΥΤΟ ΛΟΙΠΟΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΜΙΑ ΚΙ ΕΞΩ ΕΣΤΩ ΚΑΙ ΑΝ ΕΧΟΥΜΕ ΦΘΑΣΕΙ ΗΔΗ ΣΤΟ ΓΚΡΕΜΟ.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΘΕΙ ΟΤΙ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΑΝ ΟΠΛΟ ΠΙΕΣΗΣ ΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΚΟΙΝΟΧΡΗΣΤΩΝ ΧΩΡΩΝ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ (ΔΡΟΜΩΝ, ΠΛΑΤΕΙΩΝ,ΛΙΜΑΝΙΩΝ, ΚΤΗΡΙΩΝ Κ.Λ.Π.) ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΑΝΗΚΟΥΝ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΝΑ ΑΠΟΚΛΕΙΟΝΤΑΙ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ.
ΝΑ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΘΕΙ ΟΤΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΚΑΘΕ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΝ ΠΟΥ ΥΠΕΣΤΗ Η ΕΘΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΚΛΑΔΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΖΗΜΙΕΣ ΑΥΤΕΣ ΠΑΡΑΚΡΑΤΟΥΝΤΑΙ ΑΠΟ ΟΠΟΙΕΣΔΗΠΟΤΕ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΚΡΑΤΙΚΕΣ Ή ΚΟΙΝΟΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ, ΑΜΟΙΒΕΣ, ΕΛΑΦΡΥΝΣΕΙΣ ΘΑ ΔΙΚΑΙΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΠΡΟΞΕΝΗΣΑΝΤΕΣ ΤΗ ΖΗΜΙΑ.
ΚΑΙΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΠΟΔΙΔΟΝΤΑΙ ΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙΣΑΡΟΣ ΤΩ ΚΑΙΣΑΡΙ ΚΑΙ ΟΙ ΕΥΘΥΝΕΣ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΑΝΑΛΟΓΟΥΝ.
ΟΙ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΙ ΕΓΚΑΘΕΤΟΙ.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΒΑΛΛΟΥΝ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΟΥΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΝΑ ΑΓΩΝΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΘΗΚΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Ο ΚΛΑΔΟΣ.
ΓΙΑ ΝΑ ΛΗΨΕΙ Ο ΥΠΕΡΒΑΛΛΟΝ ΖΗΛΟΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΙ «ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΕΣ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΑΠΩΤΕΡΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΒΟΥΛΕΥΤΟΠΟΙΗΣΗ Ή ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΑΥΤΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΟΔΟ 5ΕΤΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΥΣΗ ΤΗΣ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ.
ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΜΗΝ ΞΕΧΑΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ .ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΓΙΑ ΟΛΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΩΜΕΝΟΥΣ..
Ας δεχθουμε οτι οι «αγροτες» μεχρις ενος σημειου εχουν δικαια αιτηματα, δεν εχουν ομως το δικαιωμα να κλεινουν τους δρομους, να μην υπολογιζουν τους συνανθρωπους τους και να θεωρουν οτι μπορουν να κανουν οτι θελουν σ’αυτο τον τοπο.
Αυτο ειναι αυτοδικια, ειναι εγληματικο οποτεδηποτε και αν γινοταν, οχι τωρα που ειμαστε στο χειλος του γκρεμου. Οποιο και αν ειναι το δικαιο τους το εχουν χασει.
Ο μονος τροπος για να βγουμε απο την κατασταση που βρισκομαστε ειναι να σεβαστουμε τον εαυτο μας ο ενας τον αλλο και το κοινωνικο συνολο, ολοι μας να αναγνωρισουμε τα λαθη μας, να παψουμε να τα ριχνουμε στους αλλους, για να μπορεσουμε επιτελους να τα διορθωσουμε και να σωσουμε αυτο τον τοπο.
Για μια φορα,οπως ειπε ο JFK, ας δουμε τι μπορουμε να κανουμε εμεις γι’αυτο τον τοπο, αντι παντα να περιμενουμε τι θα κανει ο τοπος για μας.
Με στενοχωρει το οσα λεγονται για μας απο τους γειτονες Ευρωπαιους.
Πλην ομως δεν εχουν αδικο.
Προτεινω λοιπον, αντι να πληρωσουμε τοκους στους κερδοσκοπους, να παρακρατηθει απο εμας, δηλαδη το κρατος, το Δωρο του Πασχα απο ολους που εχουν εισοδημα μεγαλυτερο απο 1000 ευρω, και αν χρειαστει και το επιδομα αδειας του Ιουλιου του 2010, να δουμε τοτε που θα πανε τα spreads.
Ελευθεροι επαγγελματιες οπως δικηγοροι,γιατροι κλπ., το δωρο του Πασχα να υπολογισθει με αυτο των αντιστοιχων υπαλληλων του Δημοσιου.
Ευχαριστω για την φιλοξενια.
Ti perimenete na parei o laos to nomo sta xeria tou enantion ton agroton, limenergaton, eforiakon kai lipon dimosion?
OFILETE NA TOUS SILAVETE KAI NA TOUS KATADIKASETE! TA SOMATIA DEN EINAI IPERANO NOMOU!
EISAGELEIS KAI ASTINOMIA OFEILOUN NA ANOIKSOUN TOUS DROMOUS TWRA!
OTI AITIMATA EXOUN OI AGROTES NA TA VROUNE ME TIN KIVERNISI!
NISAFI PIA!
Αξιότιμη κυρία Μπατζελή,
Οι αλλάγες και η εξέλιξη είναι πάντα προς το καλό σύμφωνα με την θεωρεία του Δαρβίνου. Η πρόταση σας για το αγροτοσυνδικαλιστικό κίνημα χωρίς αμφιβολία περιέχει θετικά στοιχεία.
Υπάρχουν όμως αντικειμενικές δυσκολίες εφαρμογής της.
Συγκεκριμένα:
1ον. Η ενεργή παρουσία των γυναικών στους συνεταιρισμούς: Συμφωνούμε, αλλά την κρίνουμε αδύνατη και αν τελικά αυτό επιτευφχθεί τις περισσότερες φορές ο ρόλος της θα είναι διακοσμητικός όπως γίνεται και σήμερα σε Τοπικά Συμβούλια και Δήμους.
Μην σπεύσετε να με χαρακτηρίσετε «φαλοκράτη», απλά ας δούμε κατάματα ποιος είναι ο ρόλος της γυναίκας το 2010 στην ελληνική ύπαιθρο. Σε περιοχές ιδιαίτερα ορεινές και μειονεκτικές ο ρόλος της – ο λόγος της – η παρουσία της δεν διαφέρει από την ελληνίδα αγρότισσα του 1970. Ας είμαστε ρεαλίστες και μην βλέπουμε μόνο τις εξαιρέσεις. Μην βάζετε μόνο ως κριτήριο το 10%, αυτό είναι το εύκολο, σκεφτείτε πως θα είναι «ενεργό» αυτό το 10%.
2ον. Η Θητεία να μην ξεπερνά τις δύο τετραετίες. Σωστό και συμφωνούμε απόλυτα, αλλά κα Μπατζελή δώστε εσείς πρώτη το παράδειγμα και ψηφίστε στην Βουλή ανάλογο νομοσχέδιο για τους βουλευτές και μετά θα έχετε κάθε λόγο να το προτείνετε και προς την βάση. Θεωρούμε ότι είναι αντισυνταγματικός τέτοιος περιορισμός πλην όμως δίκαιος.
Τέλος, επειδή διαβούλευση είναι και προτάσεις όχι μόνο σχολιασμός, εαν θέλετε να βάλετε βαθειά το μαχαίρι στο κόκαλο τότε εφαρμόστε ένα υποχρεωτικό σχέδιο συγχωνεύσεων τύπου «Καλλικράτη» στον αγροτικό χώρο και μετά θα είναι piece of cake η αποδοχή και η εφαρμογή της προτάσεως σας. Αφήστε τους «λύκους» να φαγωθούν μόνοι τους πρώτα…
Απλά: Ένας πρωτοβάθμιος συνεταιρισμός σε κάθε Δήμο με χαρακτήρα Οργάνωσης Παραγωγών, μία Δευτεροβάθμια Οργάνωση σε επίπεδο Νομού, μία Τριτοβάθμια σε επίπεδο περιφέρειας και εαν μια Τετρατοβάθμια σε επίπεδο επικράτειας με λόγο ισχυρό σε Ελλάδα και Ευρώπη.
Η πρόταση σας πάντως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως «μπαμπούλας» στους αγροτοπατέρες εν όψη των χρόνιων προβλημάτων που καλείσθε να επιλύσετε, είναι σαν να τους λέτε: «καθίστε ήρεμα και υποστηρίξτε τις επιλογές μου» διαφορετικά » θα βρεθείτε σπίτια σας» – τακτική καρότου και μαστίγιου.
Πρέπει όμως να δράσετε άμεσα γιατί η μισή μερίδα των αγροτών σας χαρακτηρίζει «ευροκολεγιόπαιδο» που δεν έχετε επαφή με την ελληνική πραγματικότητα και την «πιάτσα» και οι άλλοι μισοί σας χαρακτηρίζουν «το παιδί σωλήνα της ΠΑΣΕΓΕΣ».
Καλό κουράγιο και στην διάθεση σας.
Με Φιλικούς Χαιρετισμούς
ΚΠ
Με αφορμή την «τοποθέτηση» της κας Πετρόλιας Μαίρης, ένα σχόλιο που ισχύει για όλου και όλες που παίρνουν θέση στο ζήτημα Αγροτική Οικονομία και Αγροτοσυνδικαλισμός.
Ο μέσος κλήρος στην Ελλάδα που καλύπτει το 70% της αγροτικής απασχόλησης, βρίσκεται μεταξύ των 5 και 10 στρεμμάτων.
Η ζωή του αγρότη, δεν την ξέρεις αν δεν την έχεις ζήσει. Αν δεν έχει σηκωθεί από το κρεβάτι σου στις 3 τα χαράματα, αν δεν έχεις βγάλει πατάτα με θερμοκρασία στους 2 βαθμούς και ψιλοβρόχι, αν δεν έχεις βγάλει κρεμμύδια ντάλα καλοκαίρι με 40 και 42 βαθμούς, αν κάθεσαι στις ανέσεις της οικογένειά σου και στην προστασία που σου παρέχεται και νομίζεις πως έχεις κατανοήσει τον κόσμο, ότι τον ξέρεις και ότι επιβάλλεται να πεις την γνώμη σου ή να αναλάβεις ( Μπαζελή) να επιλύσεις τα προβλήματα του.
Πολύ δε περισσότερο για τον συνδικαλισμό των αγροτών δικαίωμα λόγου δεν έχουν τα κοράκια που ζουν από τις σάρκες των αγροτών και που «κανονίζουν» τις επιδοτήσεις και τις καταγραφές των ζημιών. Που αν δεν έχεις δικό σου μέσον να τους πας στο χωράφι δεν έρχονται.
Που αν δεν έχεις «γλείψιμο» ή δεν καταγράφουν ζημιές ή καταγράφουν πολύ λιγότερες και σε άλλους δέκα φορές περισσότερες.
οι αγροτες ειναι οπως οι δημοσιοι υπαλληλοι.δηλαδη δεν δουλευουν και ζουν απο τα επιδοματα.γενικα στην ελλαδα ο κοσμος δεν συρρεει για εργασια αλλα για επιδοματα αφου το κρατος μοιραζει ασυστολα.θελω να δω οταν χρεοκοπησει η χωρα,που δεν αργει η στιγμη αυτη,τι θα κανουν τοσα εκατομμυρια τεμπεληδων?
Η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στο χείλος του γκρεμού. Θα έπρεπε να την έχετε κυρήξει σε ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΚΤΑΚΤΟΥ ΑΝΑΓΚΗΣ. ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ;
Έχετε συντάξει ένα κατά γενική ομολογία σωστό πρόγραμμα, αλλά με ένα τεράστιο ΘΑ μπροστά.
Η απόλυτη δημοκρατία δεν συνάδει με την περίπτωση, ούτε πρόκειται να βρείτε κατανόηση και συνεργασία.
Εφαρμόστε αμέσως τη ισχύουσα νομοθεσία αυτή που απαιτείται για τη κατάσταση της χώρας.
Κλείστε αμέσως τα θέματα καταλήψεων, αποκλεισμών δρόμων, και απεργιών που έπονται.
Αφήστε για αργότερα νομοσχέδια για εκλογικά, μετανάστες, Καλλικράτη.
Άλλως θα πνιγείτε για άλλη μια φορά και μαζί σας όλη η ελλάδα και εμείς!
Ένας παλιός σύντροφος.
Έχουν δίκιο όσοι έχουν αντιρρήσεις εναντίον της ΠΑΣΕΓΕΣ καθώς όπως όλος ο Ελληνικός λαός γνωρίζει, το συγκεκριμένο «δήθεν συνδικαλιστικό όργανο» των αγροτών της Ελληνικής Δημοκρατίας, ήταν υπεύθυνη για τη «μοιρασιά» των κοινοτικών ενισχύσεων.Είδε όμως κανένας πολίτης, να βγαίνει έστω και ένας και να λέει πως πρέπει να καταργηθεί αυτό το «δήθεν όργανο συνδικαλισμού» γιατί απλούστατα εξυπηρετούσε πρώτον τις εκάστοτε κυβερνήσεις και κατά δεύτερον, δεν μοίραζε ορθά τις επιδοτήσεις όπως έπρεπε να κάνει.Αλλά κανείς μα κανείς δεν είπε: καταργήστε την ΠΑΣΕΓΕΣ και να αναλάβουμε εμείς από μόνοι μας μέσω συνεταιρισμών ή μέσω αναγκαστικών συνεταιρισμών (από τη στιγμή που υπάρχει και η σχετική νομοθεσία) έτσι ώστε ότι παράγουμε, εμείς να το πουλάμε; Γιατί δηλαδή να εξαρτώνται όλοι οι αγρότες ντε και καλά από το ίδιο το κράτος ή από τις ενισχύσεις της Ε.Ε. που δίνονται; Κατανοώ απόλυτα το γεγονός του να υπάρξει μία φυσική καταστροφή οπότε ναι, να δοθεί η ενίσχυση.Αλλά τη στιγμή που έχεις παραγωγή, ας την διαθέσεις εσύ ως παραγωγός και να μην εξαρτάσαι από τον μεσάζοντα.Αλλά βέβαια, τα λάθη του παρελθόντος στους συνεταιρισμούς ήταν ότι στις θέσεις επί των οικονομικών τοποθετήθηκαν άτομα που όχι μόνο δεν είχαν διαχειριστεί ορθά τα χρήματα, αλλά υπήρξαν και πολλές παρατυπίες και φυσικά ένας απλός αγρότης τότε δεν μπορούσε να μιλήσει.
Κάτι πρέπει να γίνει, αν μια παραγωγική ή μη τάξη διεκδικεί δίκαια ή και άδικα, να μην δυσχεράνει την ήδη προβληματική λειτουργία άλλων παραγωγικών κλάδων.
Μία οι αγρότες κλείνουν δρόμους και σύνορα, μια οι υπάλληλοι της ΔΕΗ κόβουν το ρεύμα και πάει λέγοντας.
Εξ’ αιτίας των μπλόκων κάποιοι εργαζόμενοι θα χάσουν την δουλειά τους, αυτό δεν τους ενδιαφέρει;
Δε νομίζω οτι είναι δόκιμο να μιλάμε για κοινή εκπροσώπηση των αγροτών γενικά. Εξ ορισμού άλλα είναι τα αιτήματα των καπνοπαραγωγων και άλλα των ροδακινοπαραγωγών για παράδειγμα. Άλλα τα συμφέροντα των μιρκορομεσαίων αγροτών και εκείνων με τα ενοικιαζόμενα χωράφια και άλλα εκείνων με τις τεράστιες εκτάσεις και εκείνων που ενοικιάζουν χωράφια για να παίρνουν επιδοτήσεις. Εκείνο που θα μπορούσα να δω θα ήταν ένας εκπρόσωπος εκλεγμένος από τους αγρότες ανά περιφέρεια ο οποίος θα δρά ως ο συνήγορος του αγρότη και θα εκπροσωπεί όλους όσους δουλεύουν τη γη και όχι εκείνους που απλά δηλώνουν οτι την δουλεύουν αλλά στην ουσία «μας δουλεύουν». Θα είχα κάποιες σκέψεις να παραθέσω σχετικά με το θεμα της διακίνησης από την παραγωγή στην κατανάλωση ή των επιδοτήσεων και των υποδομών αλλά δεν είναι ο κατάλληλος τόπος. Ευχαριστώ για την ευκαιρία που μου δώσατε να ακουστώ.
Παρόλο που η γενική δομή της πρότασης και η αναμόρφωση εκτιμούμε οτι θα συμβάλλει στην καλύτερη εκπροσώπηση των αγροτών, δε συμβαίνει το ίδιο για τους αλιείς, οι οποίοι έχουν τελείως διαφορετικα προβλήματα και λειτουργίες κατά την άσκηση του επαγγέλματος τους. Ως γνωστόν η έννοια ιδιοκτησία και η έννοια χωράφι, δεν υπάρχει στη θάλασσα, η έννοια καλλιέργεια είναι διαφορετική, η εκμετάλλευση, μεταφορά και διανομή των αλοιευτικών προιόντων διέπεται απο διαφορετικούς κανόνες και τέλος δεν μπορούν να ισχύσουν οι ποσοστώσεις, για τις γυναίκες, με δεδομένη την παντελή απουσία γυναικών απο τον κλάδο. Κοντολογής η ένταξη των αλιέων, στο νομοθέτημα που προτείνεται είναι άτοπη και παράλογη. Εκτιμούμε οτι αν ισχύσει ώς έχει το προτεινόμενο νομοθέτημα, θα εξαλειφθεί πλήρως η εκπροσώπηση της αλιευτικής οικογένειας και θα σβήσει ένας σημαντικός τομέας της αγροτικής παραγωγής. Με τον τρόπο αυτό θα επικρατήσουν οι καταστροφικές μορφες αλιείας και οι εισαγωγές αλιευμάτων, ενώ θα μείνουν χωρίς φωνή 40.000 αυτοαπασχολούμενοι στο επάγγελμα αυτό. Είναι κρίμα που η νέα κυβέρνηση της χώρας υποβαθμίζει συστηματικά και ασχολείται ελάχιστα με την αλιεία και τα ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αλιευτική πολιτική, με την δικαιολογία οτι αυτή αποτελεί μόνο το 3% του αγροτικού εισοδήματος και συνεπώς είναι ανάξια λόγου και προσοχής. Είναι κρίμα επίσης που έχει αφήσει σε ισχύ τις παράνομες ρυθμίσεις που έχουν γίνει απο την προηγούμενη κυβέρνηση σχετικά με τις τράτες, αντίθετα με τον κανονισμό της Ευρωαικής Ενωσης.
Ο εκπρόσωπος των επαγγελματιών αλιέων του Νομού Ρεθύμνης
Farmers Blocks:
Facts:
-The farmers may have some justifiable/demands.
– The Country’s finances cannot afford these demands to be satisfied.
– The farmers have no legal, constitutional or moral rights to close/block the roads and deprive the rest of the population of their livelyhood.
– The government has a legal, constitutional and moral obligation to protect the rest of the community from the demands/blackmail, not only from the farmers, but from all the pressure groups especially in the present exceptional financial circumstances.
If the question » Should we, as a country at this particular moment agree to take special measures to avert this possible catastrophy,by obliging the farmers to free the roads?»put into Parliament (Open voting), we shall then find out who is who and who really cares about Greece.
Ποιοι είναι τελικά οι αγρότες?
δεν πρέπει να μπει ένα όριο?
Σήμερα χαρακτηρίζονται αγρότες ΟΛΟΙ όσοι έχουν εισόδημα από γεωργικές εκμεταλλέύσεις μεγαλύτερο από κάθε άλλο, είναι γραμμένοι στον ΟΓΑ (το οποίο είναι επακόλουθο του προηγούμενου) και παράλληλα διαθέτουν τιμολόγια αγοράς και πώλησης (τα οποία είναι εύκολο να βρεθούν).
Έτσι άνθρωποι με πολύ μικρή εκμετάλευση και ετήσιο εισόδημα 2000 ή και λιγότερο θεωρούνται από το κράτος αγρότες και απαιτούν επιπλέον επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, επίδομα αληλεγγύης κ.α. Επαφύονται σε αυτά, παίρνουν άλλα 10.000 επιδότηση ετησίως και παράλληλα υποαπασχολούνται σε μαύρη εργασία με εισφοροδιαφυγή. Αυτοί είναι οι τεμπέληδες που αρκούνται στην ελεημοσύνη της εκάστοτε κυβέρνησης.
Νομίζω ότι πρέπει να μπει ένα όριο και αγρότες να είναι ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΝ ΔΥΝΑΜΗ ΒΙΩΣΙΜΗ ΕΚΜΕΤΤΑΛΕΥΣΗ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα μία βιώσιμη αγροτική εκμετάλλευση κάθε άλλο παρά άσχημα πηγαίνει (για του λόγω το αληθές ας ρίξουν όλοι μια ματιά στα ποσά των απιδοτήσεων που παίρνουν ετησίως οι αγρότες για να καταλάβουν).
Δυστυχώς σε αυτή τη χώρα, οι πολίτες της ή πιο σωστά οι υπήκοοί της, γιατί τελικά ορισμένοι θέλουν να είναι υπήκοοι, έχουν μάθει πως το κράτος βρίσκεται για να δίνει ασύστολα σε όλους χρήματα.Από την άλλη έχουμε ήδη μία κατηγορία από τη βουλγαρική πλευρά που θα προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το κλείσιμο των δρόμων και των σιδηροδρόμων πράγμα που εμποδίζει τη διακίνηση αγαθών -απαράδεκτη κατάσταση για χώρα που έχει αποδεχθεί την Ιδρυτική Συνθήκη της Ε.Ε. Αν τυχόν επιβληθεί πρόστιμο στη χώρα μας, οι υπόλοιπες κοινωνικές τάξεις δεν φταίνε απολύτως σε τίποτα ώστε να το πληρώσουν.Έτσι λοιπόν, πρέπει να γίνει το ακόλουθο: Να αφαιρεθεί τυχόν πρόστιμο που επιβληθεί από το συνολικό ύψος των επιδοτήσεων και το υπόλοιπο να το δώσουν σε όλους όσους παρακωλύουν την ελεύθερη κυκλοφορία αγαθών.Αν δε το πρόστιμο είναι μεγαλύτερο, τότε να αφαιρεθεί και από τη νέα επιδότηση.
Οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί (Α.Σ.) επί δεκαετίας 1980 (επί Ανδρέα Παπανδρέου και στην περιφέρεια της Ελλάδας), πραγματικά ήταν ισχυροί (έδεναν και έλυναν).
Βέβαια λαμβάναν εκατομμύρια από το Κράτος και την τότε ΕΟΚ, χρήματα που μοιράζονταν με τελείως αδιαφανή τρόπο, κυρίως στους έχοντες πρόσβαση στα Δ.Σ. των Α.Σ.
Αδιαφανείς προσλήψεις γνωστών και παιδιών των γνωστών, μαθητευόμενοι μάγοι επί των οικονομικών και Συνεταιριστικών θεμάτων!!!!
Επίσης δίνονταν αδιαφανή δάνεια (καλλιεργητικά) μέσω της Αγροτικής Τράπεζας, σε διαδικασίες όπως η παρακάτω: πήγαινε ο Ταμίας ή ο Πρόεδρος του Α.Σ. στο υποκατάστημα της Αγροτικής με ένα κατεβατό ονόματα από μέλη του Α.Σ. προς δανειοδότηση (με τις υπογραφές (;) των μελών χωρίς να είναι παρών τα ίδια τα μέλη), και λάμβανε τα χρήματα. Τώρα πόσα και αν πήγαιναν στους παραγωγούς, το αφήνω στην φαντασία σας.
Τέτοιες εποχές υπήρξαν κύριοι στην Ελλάδα.
Τα τελευταία χρόνια και σιγά σιγά, κλείνει η στρόφυγγα από την ΑΤΕ και δανειοδοτεί μόνο τους «καλούς» παραγωγούς (χωρίς χρέη, Τειρεσία κλπ, όπως και οι υπόλοιπες Τράπεζες), οπότε ζορίζουν τα πράγματα.
Ξέρετε, υπήρχε ΤΕΙ στο Ηράκλειο Κρήτης και στο Μεσολόγγι με Τμήμα Στελεχών Συν/κων Οργ/σεων & Εκμεταλλεύσεων (να μην πω για πτυχιούχους οικονομολόγους), το ήξερε ή το ξέρει κάποιος Διευθυντής σε Α.Σ (;), αλλά να πάρει το μεροκάματο το δικό μας παιδί (που γνωρίζει σιιιιίγουρα παραπάνω).
Κύριοι, συνδικαλιστές των ΑΣΟ οι ίδιοι καταντήσατε έτσι το κίνημα και τα κόμματα και οι παρέες που στηρίζατε και σας στήριζαν.
Λοιπόν,
το θέμα δεν είναι να συμμετέχουν με 60% οι νέοι και οι γυναίκες με 10 10%,
το θέμα δεν είναι τα όρια των Α΄, Β΄ οργανώσεων,
το θέμα δεν είναι η διάρκεια της Θητείας του Δ.Σ.
είναι ΚΑΙ όλα τα παραπάνω αλλά και κυρίως είναι οι δικλίδες ασφαλείας που θα μπουν, για να προστατεύσουν τα απλά μέλη, δηλαδή τους αγρότες που νιώθουν και αισθάνονται ρομαντικοί ακόμα στην εποχή μας.
Πως θα γίνεται ο έλεγχος στις ΑΣΟ;
Από ποιούς θα γίνεται ο έλεγχος;
Ποινές και κυρώσεις των πονηρών;
Υπάρχει αλληλέγγυα ευθύνη των μελών;
Τι ρόλο παίζουν οι πονηροί κύριοι της ΠΑΣΕΓΕΣ;
Να υπάρχει κοινή λίστα υποψηφίων και όχι παρατάξεις;(κομματικές ή παρέες)
Μία ένωση ανά νομό (όπως θα προκύψει από τον Καλλικράτη χωρίς πόρους και μελέτη;)
Μια ένωση ανά την Ελλάδα και ανά προϊόν και στην κορυφή η Υπερένωση όλων;, (ώστε να είναι ισχυρό το σύστημα;)
Με τι χρηματοδότηση θα προχωρήσουν όλα αυτά κύριοι της Κυβέρνησης;
Έγινε οικονομοτεχνική μελέτη και για τον Καλλικράτη και για το παρόν θέμα και το ξέρουν λίγοι; (πέστε το και σε μας).
Νομίζω ότι για μια ακόμη φορά τα πράγματα γίνονται πρόχειρα και βιαστικά σαν να θέλουμε να προλάβουμε κάτι, ΤΙ;;;
Οι αγρότες έμαθαν (και από εσάς) να κατεβαίνουν στους δρόμους και να ζητούν χρήματα, όπως και τώρα.
Και τους λέτε, εντάξει, τώρα ασχολούμαστε με τον συνδικαλισμό των ΑΣΟ (και όχι με τα προβλήματα της Ελληνικής Γεωργίας), ενώ κλείνει σιγά σιγά όλη η χώρα;
Γιατί δεν κάνετε εξεταστική επιτροπή Βουλής και Δικαιοσύνης, για να ερευνήσει τι γινόταν στη χώρα από το 1997 εώς το 2009;
με τα στατιστικά στοιχεία, με τα δημόσια έργα, με τις ΑΣΟ, με τις Ενώσεις, με την Δικαιοσύνη και και και και και και ……………..
Γιατί δεν υποχρεώνετε τις Τράπεζες να πληρώσουν το κομμάτι που τους αναλογεί για την κρίση της (δήθεν και καλά) οικονομίας;
Οι εργαζόμενοι έχουν κρίση από το 1986 (επί εποχής λιτότητας του Σιμίτη, εκτός εποχής του Τσοβόλα δώστα όλα κσι μετά),
οι Τράπεζες από πότε, κύριοι, έχουν κρίση και δεν το καταλάβαμε;
Με όλα αυτά, εγώ καταλαβαίνω πως και εσείς ήρθατε να «διαχειρίσετε» την φτώχεια των εργαζομένων και τα πλούτη των γνωστών αγνώστων.
Παρουσιάστε σχέδιο ανάπτυξης της Ελληνικής Γεωργίας και κινητοποιήστε όλους τους μηχανισμούς σκέψεις και δράσεις στην Ελλάδα.
Τι προτείνετε για τα Ελληνικά αγροτικά προϊόντα;
Τι ποσότητες πρέπει να παράγονται, σε ποιές περιοχές και για ποιό σκοπό;
Είναι σωστή η πολιτική διαχείριση της γεωργικής γης;
Να υπάρχει ένα και μοναδικό τιμολόγιο που θα ξεκινά από τον παραγωγό με την τιμή πώλησης (του προϊόντος από το χωράφι) πάνω γραμμένο και μετά ο κάθε ενδιάμεσος θα προσθέτει το ποσοστό κέρδους του με την νέα τιμή δίπλα;
Να δημιουργηθεί Αγροτικό Επιμελητήριο, ισχυρό και διακλαδικό;
Αυτά μας αφορούν και όχι ο νέος τρόπος που θα δραστηριοποιούνται τα πρασινογαλάζια (πιθανώς και κόκκινα) λαμόγια.
Αυτά τα θέματα είναι σοβαρά, και αν λυθούν (προϋπόθεση να λειτουργεί η αγορά, οι εποπτικοί μηχανισμοί, ελεγχόμενος από το Κράτος ανταγωνισμός, αυτά τα απλά, ρε παιδιά) σας λέω ότι και χωρίς ΑΣΟ η κατάσταση θα είναι καλύτερη από ότι τώρα (έως πολύ καλύτερη).
Αυτά σε πρώτη φάση (έπρεπε να διοχετεύσω την απαγοήτευσή μου), θα επανέλθω με περισσότερες προτάσεις επί του θέματος.
Το θέμα προς μεγάλη απογοήτευση δεν αφορά την γεωργία και τα προβλήματά της, αλλά τους «ευέλικτους» συνδικαλιστές της Ελληνικής υπαίθρου.
Καλά, δεν υπάρχει νομοθεσία σχετικά με τον συνδικαλισμό;
Γιατί σώνει και καλά πρέπει ο/η κάθε Υπουργός να φέρνει και τα δικά του νομοσχέδια; Οι προηγούμενοι δηλαδή δεν έκαναν καλά την δουλειά τους; Ή θέλουμε να δείξουμε ότι παράγουμε έργο; Ράβε – ξήλωνε, δουλειά να μη μας λείπει!!
Ευχαριστώ για την φιλοξενία.
ΓΙΑ ΤΗΝ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Είναι σαφές και γνωστό ότι ένα ζωτικό ζήτημα για την επιβίωση των αγροτών είναι να μπορούν να προμηθευτούν σε λογικές τιμές πρώτες ύλες (σπόρους , φυτοφάρμακα , λιπάσματα , κλπ εξοπλισμό) , καθώς και να πουλάνε τα προιόντα τους σε τιμές που να αφήνουν ένα λογικό κέρδος.
Αυτά δεν μπορούν οι αγρότες να τα πετύχουν ,όταν ενεργεί ο καθένας μόνος του και όχι συνασπισμένοι. Είναι επίσης γνωστό ότι για διάφορους λόγους που δεν αναλύονται σε δύο γραμμές ,οι αγροτικοί συνεταιρισμοί δεν πέτυχαν.
Κατά τη γνώμη μου μένει να δοκιμαστεί ένα νέο σχήμα , οι μικρές ανώνυμες εταιρείες μεγάλου αριθμού αγροτών (π.χ 200 ή 300 ή 500 το πολύ) όπου θα είναι μέτοχοι ,έχοντας συμβάλει στο αρχικό μετοχικό κεφάλαιο με την προσωπική τους περιουσία (πχ 1000 Ε) έκαστος.
Η πολιτεία πρέπει να τους συνδράμει
• ετοιμάζοντας τα καταστατικά με τους νομικούς της συμβούλους ,
• δίνοντας τεχνικές συμβουλές (ποιες είναι οι κατάλληλες ποικιλίες , με ποιά μέθοδο ποτίσματος –λίπανσης , ποιες οι δυνατότητες διάθεσης στην εγχώρια ή την αγορά του εξωτερικού κλπ) με το επιστημονικό προσωπικό που διαθέτει το υπ. Γεωργίας
• καθοδηγώντας τους στο θέμα των πηγών πρώτων υλών (από πού … , ή και διοργανώνοντας διαγωνισμούς – χωρίς χρηματοδότηση για να αποφύγει τις συμπληγάδες του «αθέμιτου ανταγωνισμού» που οπωσδήποτε θα εμπλέξει κάποιους επιτρόπους της Ευρωπαικής Ένωσης κλπ)
• οργανώνοντας την προμήθεια κάποιου εξοπλισμού (πχ ειδικά βυτία φορτηγά για μεταφορά γάλακτος , ή προδιαγραφές και εύρεση- χωροθέτηση μονάδας συγκέντρωσης γάλακτος ) ώστε οι 300 πχ γαλακτοπαραγωγοί μιάς περιοχής να μπορούνε να διαπραγματεύονται (όλοι μαζί) την τιμή πώλησης του γάλακτος με τις μεγάλες γαλακτοβιομηχανίες που είναι ο τελικός αγοραστής, χωρίς τη μεσολάβηση χονδρεμπόρων ή και της ίδιας της βιομηχανίας με κατευθείαν διαπραγματεύσεις με κάθε παραγωγό χωριστά (οπότε τον βρίσκει αδύναμο και του επιβάλλει τους όπους της)
• μετά από όλα αυτά πρέπει να αφεθούν οι επιχειρήσεις αυτές να «αρμενίσουν» μόνες τους.