1.Οι υπεύθυνοι σφαγείων, κρεοπωλείων, νοσοκομείων, στρατοπέδων, κατασκηνώσεων, καταστημάτων διάθεσης τροφίμων, εγκαταστάσεων μαζικής εστίασης και γενικά χώρων υγειονομικού ενδιαφέροντος, έχουν υποχρέωση να λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα για την αποτροπή της πρόσβασης των αδέσποτων ζώων συντροφιάς, στα απορρίμματα των εγκαταστάσεων τους.
2. Οι υπηρεσίες που σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις είναι αρμόδιες για την καθαριότητα των οδών του εθνικού, επαρχιακού και αστικού δικτύου, έχουν άμεση υποχρέωση να απομακρύνουν από τις οδούς και τα πεζοδρόμια, τα νεκρά ζώα και να μεριμνούν για την αποτέφρωση ή την υγειονομική ταφή τους, σύμφωνα με τις εθνικές και κοινοτικές διατάξεις.
3. Με απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθορίζονται οι όροι και οι υποχρεώσεις των υπευθύνων της παραγράφου 1 για την επίτευξη της αποτροπής πρόσβασης των ζώων συντροφιάς σε απορρίμματα και των υπηρεσιών των αρμόδιων φορέων της παραγράφου 2 για την περισυλλογή των νεκρών ζώων.
Τα αδέσποτα ζώα, όπως και αρκετοί άνθρωποι -πλεόν-, είναι λογικό να ψάχνουν στα σκουπίδια για να τραφούν. Πώς αλλιώς να ζήσουν; Οι Δήμοι έχουν ταίστρες και ποτίστρες και δεν τις προτιμούν;
Φαντάζομαι ότι η εικόνα ενός σκύλου που πίνει νερό από βρώμικα νερά στο πλάι των δρόμων και ψάχνει σε σκουπίδια να βρει κάτι να ζήσει μετά από μέρες πείνας δεν είναι κάτι που θέλει να βλέπει κανείς ζωόφιλος, αλλά από το να πεθάνει από την πείνα και τη δίψα γιατί πραγματικά κανείς αρμόδιος φορέας δε νοιάζεται το προτιμώ.
Στην παρ. 1, τα μέτρα που θα ληφθούν πρέπει να θα αποτρέπουν την πρόσβαση στα απορρίμματα όλων των ζώων, δηλαδή, και της άγριας πανίδας, και όχι μόνο των ζώων συντροφιάς.
Η παρ. 2 θέτει σαφώς την ευθύνη για την περισυλλογή των νεκρών ζώων που βρίσκονται στο οδικό δίκτυο. Σημειώνουμε ότι αυτό δεν καλύπτει το σύνολο των νεκρών ζώων συντροφιάς (ειδικά ποιμενικοί σκύλοι και σκύλοι κυνηγών) ούτε και την ιδιαίτερη περίπτωση των δηλητηριασμένων νεκρών ζώων (π.χ. σκύλων εντός και εκτός αστικού χώρου, αλεπούδες στην ύπαιθρο). Τα δηλητηριασμένα νεκρά ζώα που βρίσκονται στην ύπαιθρο, αν δεν συλλεχθούν, καταναλώνονται από είδη της άγριας πανίδας (ευκαιριακή τροφή για κάποια είδη ή βασική τροφή για τα πτωματοφάγα είδη (π.χ. οι γύπες)), που κι εκείνα με τη σειρά τους συχνά βρίσκονται νεκρά. Υπάρχει ανάγκη για τον καθορισμό των αρμόδιων αρχών (Δήμοι ή/και Δασική Υπηρεσία) και των διαδικασιών εκείνων που αφορούν στη συλλογή και την ταφή ή την αποτέφρωση τους. Εάν δεν μπορεί να υπάρξει η σαφής πρόβλεψη σε αυτό τον νόμο θα πρέπει η εξουσιοδοτική απόφαση της παραγράφου 3 να καλύψει και αυτό το θέμα.
Επίσης, όσο αφορά την πρόληψη κρουσμάτων δηλητηρίασης, αλλά και για την παρότρυνση των αρμόδιων αρχών για την αντιμετώπιση των δηλητηριασμένων δολωμάτων, προτείνεται η υποχρεωτική δημοσίευση των περιοχών όπου διαπιστωμένα περισυλλέγονται φόλες ή δηλητηριασμένα ζώα.
Ταϊστρες και ποτίστρες σε κάθε γειτονιά, για την καθαριότητα των οποίων μπορούμε πολύ εύκολα να φροντίζουμε.
Ταφή ή αποτέφρωση των δεσποζόμενων ή αδεσπότων ζώων με λογικό αντίτιμο γιατί τα ζωα δεν είναι σκουπίδια, όπως πολύ σωστά παρατήρησαν οι υπόλοιποι συμμετέχοντες στη διαβούλευση. Για εμάς δεν είναι μόνο θέμα δημόσιας υγείας ή αισθητικό. Είναι θέμα σεβασμού στη ζωή.
Περίθαλψη, εμβολιασμός, στείρωση, καταφύγια, καύση, σεβασμός για όλα τα ζώα, ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ !! Όχι μόνο λόγια και καλές προθέσεις !!
Πρέπει το κράτος να φροντίζει για τα ζώα που είναι έρμαια κακών αμόρφωτων ανθρώπων σε όλα τα επίπεδα.(σε ξένο site Διαβάσαμε για αγρότη που έσερνε πίσω από το τρακτέρ του την έγκυο, τραυματισμένη γαϊδούρα του για χιλιόμετρα, με σκοπό να την ξεφορτωθεί κάπου μακρυά, πράγμα που σόκαρε τρομερά τους τουρίστες και έκανε το γύρο του κόσμου, όσο εμείς πασχίζουμε για το «αθάνατο αρχαιοελληνικό πνεύμα και πολιτισμό»)Τρομάζω όταν σκέφτομαι τι μπορούν οι άνθρωποι-τέρατα να κάνουν, θεωρώντας τα ζώα ιδιοκτησία τους στην οποία κανείς δεν μπορεί να επέμβει.
Είμαι υπέρ της σίτισης των αδέσποτων καθώς και των στειρώσεων από τους κατα τόπους Δήμους. Επιτέλους πρέπει να πάψουν να θεωρούνται τρελλοί και παρίες οι εθελοντές που με δικά τους έξοδα ταϊζουν αδέσποτα, και να μην τους ενοχλεί κανείς. Ακόμα γιατί τα έξοδα για κτηνίατρο και κτηνιατρικά φαρμακα δεν περνάνε στην εφορία ως ιατρικά έξοδα, ππαρά είναι στην «κρίση του έφορα» το αν θα τα δεχτεί, έτσι ώστε αν τα περάσεις (όπως σου προτείνουν)και εκείνος δεν τα δεχτεί, να κινδυνεύεις και με πρόστιμο!
Πρέπει οπωσδήποτε να γίνει πρόβλεψη για την ταφή ή καύση των νεκρών ζώων, αδέσποτων και συντροφιάς. Και ναι :τι γίνεται με τους διάφορους κτηνιατρικούς συλλόγους ? Υπάρχουν νόμιμοι και όχι? Δεν έχουν όλοι τα ίδια δικαιώματα και υποχρεώσεις?
Είναι πράγματι τρομερό το να αναγκάζεσαι ενώ πονας για το χαμό ενός αγαπημένου συντρόφου, να πρέπει επιπλέον να υποστείς και την ντροπή και οδύνη της εγκατάλειψης του σωρού στα σκουπίδια αφού δεν έχεις άλλη λύση (για να μην μιλήσουμε για την τραγική εμπειρία του νάκούς τον ήχο του απορριματοφόρου όταν κατακρεουργεί το νεκρό κορμάκι..) Χρειαζόμαστε άμεσα κρεματόριο ζώων, έστω και ομαδικής καύσης, όπου με μικρό αντίτιμο να μπορούμε να πάμε τους μικρούς μας φίλους μετά θάνατον.Τα χρήματα που θα συγκεντρώνονται θα είναι ένα καλό βοήθημα για τον Δήμο ώστε να επισπεύσει τα προγράμματα στειρώσεων, εμβολιασμών και σίτισης των αδέσποτων.Επίσης θα ήθελα να ελεγχθεί το ποιοι κτηνίατροι και για ποιούς λόγους είναι οι μόνοι που δικαιούνται να κάνουν στειρώσεις για το Δήμο Θεσσαλονίκης και μάλιστα με πολύ υψηλές χρεώσεις! Θα έπρεπε να μπορεί όποιος γιατρός θέλει να βοηθήσει να μπορεί, και να αποζημιώνεται από το Δήμο με ένα σταθερό ποσό που θα είναι σαφώς χαμηλότερο από την χρέωση που πληρώνει ο κάθε ιδιώτης. (πρόκειται άλλωστε για «χονδρική τιμή»)Ακόμα θα ήθελα να ξεκαθαριστεί το θέμα του διπλού συλλόγου στη Θεσσαλονίκη. Ξέρω ότι υπάρχει ο Σύλλογος Μικρών Ζώων, που όμως δεν αναγνωρίζεται από τον κτηνιατρικό σύλλογο, έτσι ώστε όταν χρειάστηκα διαβατήριο για τη γατούλα μου, έπρεπε να πάω σε άλλον, άγνωστο, κτηνίατρο. Ποιός και για ποιό λόγο διαχωρίζει και τους κτηνιάτρους σε α’ και β’ διαλογής??
Tha hthela na dothei varithta sthn apotroph prosvashs ton adespoton stous dromous taxeias kykloforias. Apagorevetai h epanafora zoou se touristikes perioxes (opou poly syxna ta zoa ekei einai apolytos armonika entagmena) kai nomizoume oti oi touristes den enoxlountai otan vlepoun ta dekades nekra zoa stous Ellhnikous dromous (eparxiakous kai taxeias kykloforias)! Kai fysika to provlhma den lynetai me to na perisyllegoun ta ptomata (poso syxna borei na ginetai ayto?) alla me thn eidikh diamorfosh ton dromon oste na einai aprospelastoi apo zoa kai oxi mono (opos ginetai se Evropaikes xores).