Αιτήσεις για την αδειοδότηση μονάδων υδατοκαλλιέργειας, οι οποίες έχουν υποβληθεί πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος και δεν έχουν εξετασθεί, εξετάζονται και ολοκληρώνονται σύμφωνα με τις διατάξεις που ίσχυαν πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος, εκτός αν ο ενδιαφερόμενος φορέας επιθυμεί την υπαγωγή του στις διατάξεις του παρόντος, οπότε υποβάλλει νέα αίτηση αδειοδότησης.
Άρθρο 29: Μεταβατικές διατάξεις
- 43 ΣχόλιαΆρθρο 01:Πεδίο Εφαρμογής – Ορισμοί
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 02:Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 03:Εθνικό Συμβούλιο Υδατοκαλλιεργειών
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 04: Παραχώρηση δημοσίων υδάτινων εκτάσεων για υδατοκαλλιέργειες
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 05: Παραχώρηση με απευθείας μίσθωση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 06: Παραχώρηση με δημοπρασία
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 07: Παραχώρηση των υδάτινων εκτάσεων χωρίς αντάλλαγμα
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 08: Παραχώρηση θαλάσσιων εκτάσεων σε φορείς διαχείρισης Περιοχών Οργανωμένης Ανάπτυξης Υδατοκαλλιεργειών (Π.Ο.Α.Υ.)
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 09: Αναμίσθωση
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10: Επέκταση και μετεγκατάσταση μονάδων
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 11: Υποχρεώσεις μισθωτή
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 12: Περιορισμοί στη μίσθωση υδάτινων εκτάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Μίσθωμα υδάτινων εκτάσεων
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14: Απόδοση εσόδων
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 15: Λύση των μισθώσεων
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 16: Ρήτρα διασφάλισης ως προς τις νέες μισθώσεις
- 6 ΣχόλιαΆρθρο 17: Συναρμόδια Υπουργεία και φορείς
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 18: Αγκυροβόλια
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 19: Περιμετρική ζώνη – περιορισμοί
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 20: Εγκατάσταση μισθωτή
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 21: Παραχώρηση δημοσίων χερσαίων εκτάσεων για υδατοκαλλιέργειες
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 22: Χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας μονάδων υδατοκαλλιέργειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 23: Ανάκληση – αναστολή της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας μονάδων υδατοκαλλιέργειας
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 24: Ανανέωση – τροποποίηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας μονάδων υδατοκαλλιέργειας
- 9 ΣχόλιαΆρθρο 25: Διαδικασία χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας πλωτής μονάδας υδατοκαλλιέργειας
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 26: Διαδικασία χορήγησης άδειας ίδρυσης και λειτουργίας μονάδας υδατοκαλλιέργειας σε χερσαίες εγκαταστάσεις εκτροφής
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 27: Περιβαλλοντικοί όροι λειτουργίας και εκτροφής
- 13 ΣχόλιαΆρθρο 28: Διοικητικές Κυρώσεις
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 29: Μεταβατικές διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 30: Καταργούμενες διατάξειςΆρθρο 30: Καταργούμενες διατάξεις
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 31: Έναρξη ισχύοςΆρθρο 31: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
14 Φεβρουαρίου 2014, 13:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
28 Φεβρουαρίου 2014, 13:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο ΝόμουΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
7 Σχόλια 199 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7968 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Θεσμικό πλαίσιο για τις διαδικασίες ελέγχου, τα διοικητικά μέτρα και τις κυρώσεις στον τομέα των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων με Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης...
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Μέτρα διευκόλυνσης και εκσυγχρονισμού της ίδρυσης και λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 12
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 11
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 10
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 9
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 8
- Διαβούλευση για τα σχέδια προδιαγραφών που αφορούν στην παραγωγή μεταποιημένων προϊόντων Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (πρότυπα AGRO 2-5)
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης" του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
- Ενσωμάτωση Οδηγίας 2019/633 σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές μεταξύ επιχειρήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων και τροφίμων (L111/59).
- Τροποποίηση της υπ’ αρ. 8197/90920/22.7.2013 απόφασης για την “Θέσπιση Εθνικού Σχεδίου Δράσης με στόχο την εφαρμογή της Οδηγίας 2009/128/ΕΚ και την προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος”
- Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΛΓΟ)
- Αγροτικός συνδικαλισμός και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση των όρων διενέργειας διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος της παραγωγής και εμπορίας σπόρων σποράς, κυριότητας του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΥΑΛΛΟΙΩΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Διαβούλευση για αγορά σπόρων του ΕΛΓΟ
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας – 5η ομάδα
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ
- ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Χορήγηση άδειας για σκευάσματα φυτοπροστατευτικών προϊοντων
- Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία (4)
- Τμήμα Ι: Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία - Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Διαχείριση ακινήτων αρμοδιότητας Υπ.Α.Α.Τ.
- Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός - Δήμητρα
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία
- Υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων και ζωοτροφών
- ΕΘΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
- Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία
- Θεσμικό Πλαίσιο Αγροτικών Συνεταιρισμών
- Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς
- Γεωργικά Φάρμακα
- Σύσταση Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Απλούστευση πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και άλλες διατάξεις»
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα
- Σχέδιο Νόμου "ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ"
Η προτεινόμενη διάταξη να αποτελέσει παράγραφο 1 και να προστεθεί παράγραφος 2, ως ακολούθως:
2. Υφιστάμενες πλωτές μονάδες υδατοκαλλιέργειας, οι οποίες κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου δεν έχουν εφοδιασθεί με τις απαιτούμενες άδειες των συνοδών και τυχόν υποστηρικτικών χερσαίων εγκαταστάσεων, που είναι αναγκαίες για τη λειτουργία τους, μπορούν να ανανεώνουν τη μίσθωση της υδάτινης έκτασης και την άδεια ίδρυσης της λειτουργίας, κατά τα ισχύοντα και ανάλογα με το καθεστώς που οι αντίστοιχες πράξεις έχουν εκδοθεί (ως ξεχωριστές, ή από κοινού) με την υποχρέωση εντός πενταετίας από την ισχύ του παρόντος να έχουν εξασφαλίσει την αδειοδότηση των ως άνω χερσαίων εγκαταστάσεων.
ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΧΕΚΙΜΟΓΛΟΥ – ΠΡΟΕΔΡΟΣ
3. Μεταβατικές Διατάξεις.
Είναι απολύτως απαραίτητο και κρίσιμο για τον κλάδο να προβλέπεται μεταβατική διάταξη με την οποία να δίδεται η δυνατότητα νομιμοποίησης υφιστάμενων εγκαταστάσεων χωρίς να είναι απαραίτητη η απομάκρυνση και επανεγκατάσταση τους όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αδειοδότησης όπως γίνεται σήμερα.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι αντίστοιχη διαδικασία προβλέπεται και στο άρθρο 9 του ν.4014/2011 για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του συνόλου των δραστηριοτήτων. Για τους λόγους αυτούς κρίνεται σκόπιμο να συμπεριληφθούν οι εξής μεταβατικές διατάξεις:
Σε περίπτωση αιτήματος φορέα υφιστάμενης εγκατάστασης για την τροποποίηση, βελτίωση, εκσυγχρονισμό, μετεγκατάσταση ή επέκτασή της και για τη οποία δεν διαθέτει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ή έχει κατασκευαστεί κατά παρέκκλιση ή υπέρβαση των όρων της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας αποδεδειγμένα μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, η εγκατάσταση μπορεί να αδειοδοτηθεί στο σύνολό της , εφόσον η τροποποίηση, βελτίωση, εκσυγχρονισμός, μετεγκατάσταση ή επέκτασή της είναι σύμφωνη με τις προϋποθέσεις του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για της Υδατοκαλλιέργειες (ΚΥΑ 31722/4.11.2011 ΦΕΚ Β 2505/4.11.2011) και κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ. 1 του Ν. 2971/2001 περί αιγιαλού και παραλίας
Τυχόν μη συμμόρφωση με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εντός χρονικού διαστήματος δύο (2) ετών από την δημοσίευση του παρόντος Νόμου, το οποίο μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, να παραταθεί έως δύο (2) επιπλέον έτη, συνεπάγεται αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του έργου ή της δραστηριότητας και εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 30. Με την έναρξη της διαδικασίας για την αδειοδότηση των εγκαταστάσεων τυχόν κυρώσεις που έχουν επιβληθεί πλην των τελών για υπαγωγή σε ρύθμιση αυθαίρετων κατασκευών, αναστέλλονται μέχρι την ως άνω προθεσμία.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΟΤΙ Η ΙΧΘΥΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΙΔΡΥΘΗΚΕ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΣΕΤΑΙ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΗΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΣΕ ΑΛΛΟΥΣ ΚΛΑΔΟΥΣ ΜΕΤΑΞΥ ΚΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΣΑΦΕΙΑΣ ΤΩΝ ΝΟΜΩΝ.
ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΣΟΒΑΡΑ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΕΝΑ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑΣ ΜΙΑΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.
Π.Χ. ΕΙΧΕΣ ΤΙΣ ΑΔΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΕΡΣΑΙΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΟΥ ΕΔΙΝΕ ΣΤΟΝ ΑΙΓΙΑΛΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ ΓΙΑ ΜΟΝΙΜΕΣ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ(ΠΡΟΒΛΗΤΕΣ) ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΡΟΦΩΝ ΚΑΙ ΨΑΡΙΩΝ.
ΩΣ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΟΛΏΝ ΑΥΤΩΝ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΣΤΡΕΒΛΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΔΙΟΡΘΩΘΟΥΝ-ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ ΜΟΝΟ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ Η ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΔΙΟΤΙ ΘΑ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ.
Είναι απολύτως αναγκαίο και κρίσιμο για το σύνολο του κλάδου να προβλέπεται μεταβατική διάταξη μέσω της οποίας να δίδεται η δυνατότητα νομιμοποίησης υφιστάμενων εγκαταστάσεων χωρίς να είναι απαραίτητη η απομάκρυνση και επανεγκατάσταση τους όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αδειοδότησης, όπως ισχύει σήμερα.
Εξάλλου αντίστοιχη διαδικασία προβλέπεται και στο άρθρο 9 του ν.4014/2011 για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του συνόλου των δραστηριοτήτων.
Είναι απολύτως απαραίτητο και κρίσιμο για τον κλάδο να προβλέπεται μεταβατική διάταξη με την οποία να δίδεται η δυνατότητα νομιμοποίησης υφιστάμενων εγκαταστάσεων χωρίς να είναι απαραίτητη η απομάκρυνση και επανεγκατάσταση τους όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αδειοδότησης, όπως γίνεται σήμερα.
Θα πρέπει να επισημανθεί ότι αντίστοιχη διαδικασία προβλέπεται και στο άρθρο 9 του ν.4014/2011 για την περιβαλλοντική αδειοδότηση του συνόλου των δραστηριοτήτων. Για τους λόγους αυτούς κρίνεται σκόπιμο να συμπεριληφθούν οι εξής μεταβατικές διατάξεις:
Σε περίπτωση αιτήματος φορέα υφιστάμενης εγκατάστασης για την τροποποίηση, βελτίωση, εκσυγχρονισμό, μετεγκατάσταση ή επέκτασής της και για την οποία δεν διαθέτει άδεια ίδρυσης και λειτουργίας ή έχει κατασκευαστεί κατά παρέκκλιση ή υπέρβαση των όρων της άδειας ίδρυσης και λειτουργίας αποδεδειγμένα μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, η εγκατάσταση μπορεί να αδειοδοτηθεί στο σύνολό της , εφόσον η τροποποίηση, βελτίωση, εκσυγχρονισμός, μετεγκατάσταση ή επέκτασή της είναι σύμφωνη με τις προϋποθέσεις του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για της Υδατοκαλλιέργειες (ΚΥΑ 31722/4.11.2011 ΦΕΚ Β 2505/4.11.2011 και κατά παρέκκλιση των διατάξεων του άρθρου 29 παρ. 1 του Ν. 2971/2001 περί αιγιαλού και παραλίας.
Τυχόν μη συμμόρφωση με τις διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου εντός χρονικού διαστήματος δύο (2) ετών από την δημοσίευση του παρόντος Νόμου, το οποίο μπορεί, με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, να παραταθεί έως δύο (2) επιπλέον έτη, συνεπάγεται αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του έργου ή της δραστηριότητας και εφαρμογή της παρ. 4 του άρθρου 30. Με την έναρξη της διαδικασίας για την αδειοδότηση των εγκαταστάσεων, τυχόν κυρώσεις που έχουν επιβληθεί -πλην των τελών- για υπαγωγή σε ρύθμιση αυθαίρετων κατασκευών, αναστέλλονται μέχρι την ως άνω προθεσμία.
Είναι απολύτως αναγκαίο και κρίσιμο για το σύνολο του κλάδου να προβλέπεται μεταβατική διάταξη μέσω της οποίας να δίδεται η δυνατότητα νομιμοποίησης υφιστάμενων εγκαταστάσεων χωρίς να είναι απαραίτητη η απομάκρυνση και επανεγκατάσταση τους όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αδειοδότησης, όπως ισχύει σήμερα.
Μεταβατικές διατάξεις
Είναι αναγκαίο να υπάρξει μια μεταβατική διάταξη η οποία να δίνει την δυνατότητα νομιμοποίησης υφισταμένων εγκαταστάσεων χωρίς να απαιτείται προηγουμένως η απομάκρυνση τους. Θα πρέπει να δοθεί περιθώριο 3 ετών από την δημοσίευση του παρόντος νόμου για την νομιμοποίηση ή μέχρι την ίδρυση των ΠΟΑΥ. Θα πρέπει προβλεφθεί ότι θα αναστέλνοννται τα τυχόν πρόστιμα που έχουν επιβληθεί