1. Προσαρτώνται στον παρόντα νόμο δύο (2) Παραρτήματα τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτού, ως εξής:
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
Πίνακας προϊόντων του Κεφαλαίου Α΄
Ντομάτες |
Κρεμμύδια, ασκαλώνια, σκόρδα, πράσα |
Κράμβες, κουνουπίδια, μπρόκολα, ραπανάκια, λάχανα |
Μαρούλια, ραδίκια |
Καρότα, γογγύλια, κοκκινογούλια |
Αγγούρια |
Πιπεριές |
Μπιζέλια |
Φασόλια |
Κουκιά |
Πατάτες |
Γλυκοπατάτες |
Μανιτάρια |
Καρποί με κέλυφος |
Μπανάνες |
Σύκα |
Αχλάδια |
Εσπεριδοειδή |
Σταφύλια |
Πεπόνια, καρπούζια |
Μήλα, αχλάδια και κυδώνια |
Bερίκοκα, κεράσια, ροδάκινα, νεκταρίνια, δαμάσκηνα, ρόδια |
Κρέατα βοοειδών |
Κρέατα πουλερικών |
Κρέατα κονίκλων |
Κρέατα χοιροειδών |
Κρέατα προβατοειδών, αιγοειδών |
Γάλα νωπό |
Βασιλικός πολτός |
Αλιευματα |
Αυγά πουλερικών με τσόφλι |
Σαλιγκάρια |
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
Πίνακας προϊόντων του Κεφαλαίου Β΄
Άρθρο 80 του Κώδικα Τροφίμων και Ποτών (ΚΤΠ) | Είδη γάλακτος |
Άρθρο 80α του ΚΤΠ | Διατηρημένα γάλατα, μερικά η ολικά αφυδατωμένα |
Άρθρο 81 του ΚΤΠ | Αφρόγαλα – Βούτυρο – Γαλακτικές λιπαρές ύλες |
Άρθρο 82 του ΚΤΠ | Γιαούρτι * |
Άρθρο 83 του ΚΤΠ | Τυροκομικά προϊόντα |
Άρθρο 84 του ΚΤΠ | Ρυζόγαλο – Κρέμα – Επιδόρπια με βάση το γάλα |
*συμπεριλαμβανομένων των ζυμωμένων γαλάτων ξυνόγαλα, κεφίρ, αριάνι, κουμίς |
2. Τα παρατήματα Ι και ΙΙ μπορούν να τροποποιούνται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη λίστα θα πρέπει να επαξεταστεί και να υπάρξουν διευκρινήσεις προκειμένου να αποφευχθούν παρανοήσεις.
Συγκεκριμένα θα πρέπει να προστεθούν και άλλα οπωροκηπευτικά, ενώ μερικές ενδεικτικές διευκρινήσεις είναι:
Π.χ. τι ισχύει για ανάμεικτα προϊόντα με διαφορετικά υπό-προϊόντα (π.χ. έτοιμες σαλάτες, φρέσκοι χυμοί, μείγματα ξηρών καρπών κλπ)
Τι ισχύει αν τα παραπάνω υπο-προϊόντα έχουν διαφορετικές χώρες προέλευσης;
Π.χ. τι ισχύει για ανάμεικτα προϊόντα με υποπροϊόντα από διαφορετικές πηγές (π.χ. γαλακτοκομικά με δύο διαφορετικά ήδη γάλακτος, για αλλαντικά με διαφορετικά είδη κρέατος, με έτοιμα προϊόντα κρέατος με διαφορετικά είδη κρέατος όπως ανάμεικτος κιμάς κλπ)
Π.χ. ποιο γάλα θεωρείται νωπό;
Στο Παράρτημα δεν αναφέρονται, ενώ θα έπρεπε, οι παρακάτω κατηγορίες τροφίμων:
«Προϊόντα με βάση το κρέας»
«Παρασκευάσματα κρέατος»
«Άλλα προϊόντα με βάση το κρέας (κρεατοσκευάσματα, έτοιμα γεύματα)»
«Παράγωγα κρέατος»
Καρποί με κέλυφος είναι οι Ξηροί Καρποί; Εάν επεξεργαστούν π.χ. αμύγδαλα ψημένα αλατισμένα με γεύση barbeque, εμπίπτουν στο σχέδιο νόμου;
Διευκρίνιση σχετικά με το νωπό γάλα, εννοούμε το γάλα διάρκειας ζωής 7 ημέρες ή και το 28 ημερών;
Εγχώριο αγροτικό προϊόν (νωπό κρέας) αναμιγνύεται με εισαγόμενο π.χ. παρασκευάσματα κρέατος, πως θα γίνεται η πληρωμή του τιμολογίου;
Όσον αφορά τα προϊόντα του παραρτήματος ΙΙ του άρθρου 17 και με δεδομένη την περιορισμένη παραγωγική ικανότητα των Ελλήνων παραγωγών σε γάλα, δεν είναι εφικτή η συνεχής εναλλαγή της μακέτας, καθώς και η συνεχής εναλλαγή της πινακίδας πώλησης, ανάλογα με τη χώρα προέλευσης του γάλακτος (π.χ. κρέμα βανίλια κ.λ.π.)
Πρέπει να μπουν και τα αλλαντικά και οι χυμοί αλλιώς θα γίνει πρόβλημα στην αλυσίδα. Το πρόβλημα δεν το δημιουργεί ο μεταποιητής αγοραστής κτηνοτροφικών και αγροτικών προϊόντων αλλά το Σ/Μ που τραβά ρευστότητα από την εταιρεία μεταποίησης κα, συνεπώς, από τον παραγωγό τελικό προμηθευτή. Αν λυθεί εκεί το ζήτημα (στο σουπερ μάρκετ ανεξαρτήτως επεξεργασίας ή μη των τελικών προϊόντων θα «στρώσει» όλη αλυσίδα από τον καταναλωτή μέχρι τον αγρότη και τον κτηνοτρόφο. Μη ξεχνάμε τα Σουπερ Μάρκετ πληρώνονται μετρητοίς!
Εξαιρετική πρωτοβουλία.Eντοπίζω ένα σημαντικότατο κίνδυνο που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Μία επιχείρηση προϊόντων επεξεργασμένου κρέατος θα πρέπει να πληρώσει τον παραγωγό εντός 60 ημερών. Το προϊόν που παράγει η επιχείρηση αυτή (επεξεργασίας κρέατος) πληρώνεται από το σούπερ μάρκετ σε 200 μέρες.Ο κίνδυνος είναι πως οι ελληνικές βιοτεχνίες – βιομηχανιες επεξεργασίας κρέατος προκειμενού να αποφύγουν το πρόβλημα ρευστότητας θα καταφύγουν σε ξένους προμηθευτές και παραγωγους οι οποίοι πλέον έχουν ανοίξει ξανά την πιστωση τους στις 100 – 150 ημέρες.Προτείνω συνεπώς για να μη λειτουργήσει εις βάρος των Ελλήνων παραγωγών ενας νόμος που υιοθετείται για να τους προστατεύσει να συμπεριληφθούν και τα προϊόντα επεξεργασμένου κρέατος (μαριναρισμενα, φιλεταρισμενα, τεμαχισμένα σε σκαφάκια, συσκευασμενα, αλλαντικά).
Παράδειγμα:Εταιρεία επεξεργασίας κρέατος (παραγωγή σνίτσελ, ή παραγωγή αλλαντικών, ή παραγωγή συσκευασμένων τεμαχισμένων μαριναρισμένων, ή παραγωγή κεφτέδων κλπ)Η εταιρεία αυτή προμηθεύεται από έλληνες παραγωγούς και πωλεί τα προϊόντα της στα Σούπερ Μάρκετ.Εισπράτει σε 180 ημέρες από το Σούπερ Μάρκετ και πληρώνει τον προμηθευτή της Έλληνα παραγωγό κρέατος σε 200 ημέρες.Μετά την ισχύ του νόμου το κρέας του παραγωγού είναι προστατευόμενο ενώ το προϊόν της επιχείρησης επεξεργασμένου κρέατος δεν ειναι.
Συνεπώς συμβαίνουν τα εξής:Η επιχείρηση επεξεργασμένου κρέατος πλέον πληρώνεται ΠΑΛΙ σε 180 ημέρες από τα Σούπερ Μάρκετ. Πλέον θα πρέπει να πληρώσει σε 60 ημέρες τον κτηνοτρόφο , Έλληνα παραγωγό.Συνεπώς, η ελληνική επιχείρηση επεξεργασίας κρέατος (που μη ξεχνάμε αυτές οι εταιρείες ειναι βιομηχανίες και βιοτεχνίες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας) θα αναγκαστούν για να επιβιώσουν ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΟΥΝ από ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ αλλά από ρουμάνους, βουλγάρους κλπ οι οποίοι πλέον έχουν ξαναρχίσει και δίνουν πιστώσεις 100 και 130 ημερών. Με εξοντωτικές συνέπειες για τους έλληνες παραγωγούς.
Πρέπει να συμπεριληφθουν τα προϊόντα επεξεργασίας κρέατος στον ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι του Πίνακα 17.Η επιχειρίσεις αυτές ενώ αναφέρονται στους ορισμούς ως παραγωγοί τα προϊόντα τους δεν βρίσκονται στο παράτημα Ι του άρθρου 17.
Εξαιρετική πρωτοβουλία.
Eντοπίζω ένα σημαντικότατο κίνδυνο που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Μία επιχείρηση προϊόντων επεξεργασμένου κρέατος θα πρέπει να πληρώσει τον παραγωγό εντός 60 ημερών. Το προϊόν που παράγει η επιχείρηση αυτή (επεξεργασίας κρέατος) πληρώνεται από το σούπερ μάρκετ σε 200 μέρες.
Ο κίνδυνος είναι πως οι ελληνικές βιοτεχνίες – βιομηχανιες επεξεργασίας κρέατος προκειμενού να αποφύγουν το πρόβλημα ρευστότητας θα καταφύγουν σε ξένους προμηθευτές και παραγωγους οι οποίοι πλέον έχουν ανοίξει ξανά την πιστωση τους στις 100 – 150 ημέρες.
Προτείνω συνεπώς για να μη λειτουργήσει εις βάρος των Ελλήνων παραγωγών ενας νόμος που υιοθετείται για να τους προστατεύσει να συμπεριληφθούν και τα προϊόντα επεξεργασμένου κρέατος (μαριναρισμενα, φιλεταρισμενα, τεμαχισμένα σε σκαφάκια, συσκευασμενα, αλλαντικά).
Παράδειγμα:
Εταιρεία επεξεργασίας κρέατος (παραγωγή σνίτσελ, ή παραγωγή αλλαντικών, ή παραγωγή συσκευασμένων τεμαχισμένων μαριναρισμένων, ή παραγωγή κεφτέδων κλπ)
Η εταιρεία αυτή προμηθεύεται από έλληνες παραγωγούς και πωλεί τα προϊόντα της στα Σούπερ Μάρκετ.
Εισπράτει σε 180 ημέρες από το Σούπερ Μάρκετ και πληρώνει τον προμηθευτή της Έλληνα παραγωγό κρέατος σε 200 ημέρες.
Μετά την ισχύ του νόμου το κρέας του παραγωγού είναι προστατευόμενο ενώ το προϊόν της επιχείρησης επεξεργασμένου κρέατος δεν ειναι.
Συνεπώς συμβαίνουν τα εξής:
Η επιχείρηση επεξεργασμένου κρέατος πλέον πληρώνεται ΠΑΛΙ σε 180 ημέρες από τα Σούπερ Μάρκετ. Πλέον θα πρέπει να πληρώσει σε 60 ημέρες τον κτηνοτρόφο , Έλληνα παραγωγό.
Συνεπώς, η ελληνική επιχείρηση επεξεργασίας κρέατος (που μη ξεχνάμε αυτές οι εταιρείες ειναι βιομηχανίες και βιοτεχνίες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας) θα αναγκαστούν για να επιβιώσουν ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΟΥΝ από ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΟΥΣ αλλά από ρουμάνους, βουλγάρους κλπ οι οποίοι πλέον έχουν ξαναρχίσει και δίνουν πιστώσεις 100 και 130 ημερών. Με εξοντωτικές συνέπειες για τους έλληνες παραγωγούς.
Πρέπει να συμπεριληφθουν τα προϊόντα επεξεργασίας κρέατος στον ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι του Πίνακα 17.
Η επιχειρίσεις αυτές ενώ αναφέρονται στους ορισμούς ως παραγωγοί τα προϊόντα τους δεν βρίσκονται στο παράτημα Ι του άρθρου 17.
Ένα αγροτικο προϊόν που πρέπει να προστεθεί είναι τα ακτινιδια