Για να δείτε το περιεχόμενο του κειμένου της διαβούλευσης πατήστε εδώ
Αρχική Διαβούλευση των όρων διενέργειας διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος της παραγωγής και εμπορίας σπόρων σποράς, κυριότητας του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑΆρθρο 01 – Περιεχόμενο διαβουλευόμενου κειμένου
Άρθρο 01 – Περιεχόμενο διαβουλευόμενου κειμένου
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 01 – Περιεχόμενο διαβουλευόμενου κειμένου
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
2 Αυγούστου 2017, 17:10
Ανοικτή σε Σχόλια έως
22 Αυγούστου 2017, 15:00
Σχετικό Υλικό
Σχέδιο διαβούλευσηςΕργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
1 Σχόλιο επι του Άρθρου 1 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7968 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Θεσμικό πλαίσιο για τις διαδικασίες ελέγχου, τα διοικητικά μέτρα και τις κυρώσεις στον τομέα των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων με Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης...
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Μέτρα διευκόλυνσης και εκσυγχρονισμού της ίδρυσης και λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 12
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 11
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 10
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 9
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 8
- Διαβούλευση για τα σχέδια προδιαγραφών που αφορούν στην παραγωγή μεταποιημένων προϊόντων Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (πρότυπα AGRO 2-5)
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης" του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
- Ενσωμάτωση Οδηγίας 2019/633 σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές μεταξύ επιχειρήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων και τροφίμων (L111/59).
- Τροποποίηση της υπ’ αρ. 8197/90920/22.7.2013 απόφασης για την “Θέσπιση Εθνικού Σχεδίου Δράσης με στόχο την εφαρμογή της Οδηγίας 2009/128/ΕΚ και την προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος”
- Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΛΓΟ)
- Αγροτικός συνδικαλισμός και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση των όρων διενέργειας διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος της παραγωγής και εμπορίας σπόρων σποράς, κυριότητας του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΥΑΛΛΟΙΩΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Διαβούλευση για αγορά σπόρων του ΕΛΓΟ
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας – 5η ομάδα
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ
- ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Χορήγηση άδειας για σκευάσματα φυτοπροστατευτικών προϊοντων
- Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία (4)
- Τμήμα Ι: Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία - Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Διαχείριση ακινήτων αρμοδιότητας Υπ.Α.Α.Τ.
- Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός - Δήμητρα
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία
- Υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων και ζωοτροφών
- ΕΘΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
- Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία
- Θεσμικό Πλαίσιο Αγροτικών Συνεταιρισμών
- Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς
- Γεωργικά Φάρμακα
- Σύσταση Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Απλούστευση πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και άλλες διατάξεις»
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα
- Σχέδιο Νόμου "ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ"
«Στα πλαίσια της σχετικής διαβούλευσης θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:
1.Θεωρούμε τη διάταξη που δίνει το δικαίωμα αναπαραγωγής και εμπορίας μιας ποικιλίας σε περισσότερους από έναν μη αποτελεσματική, ενώ σίγουρα δεν συνάδει και με την επικρατούσα διεθνή πρακτική. Οι λόγοι νομίζουμε ότι είναι προφανείς, αλλά επισημαίνουμε σαν σημαντικότερους τους εξής:
Η εμπορική επιτυχία μιας ποικιλίας, πέραν βέβαια των ποιοτικών χαρακτηριστικών της, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από την προσπάθεια προώθησης αυτού που την παράγει και την εμπορεύεται. Η προσπάθεια αυτή σε κάθε περίπτωση συνεπάγεται και οικονομική επιβάρυνση. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα καταβάλλεται η ίδια προσπάθεια από όλους τους κατέχοντες το σχετικό δικαίωμα, ενώ υπάρχει κι ο κίνδυνος δημιουργίας ενός αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων αυτών.
2.Στην Οικονομική προσφορά και στην παρ. 2.3.1 το δικαίωμα των Royalties θα αναφέρεται σαν ποσοστό επί της τιμής διάθεσης του σπόρου. Η τιμή διάθεσης του σπόρου προφανώς και διαφέρει μεταξύ των επιχειρήσεων και ιδιαίτερα εάν μια επιχείρηση προβαίνει σε παραπέρα επεξεργασία των σπόρων, όπως η επένδυση με μυκητοκτόνα ή και εντομοκτόνα. Αλλά και η τιμή διάθεσης από την ίδια την επιχείρηση μπορεί να μην είναι σταθερή για όλη την καλλιεργητική περίοδο για διαφόρους λόγους (ειδικές εκπτώσεις για νωρίτερη πληρωμή, κλπ). Θεωρούμε ότι θα πρέπει να αναζητηθεί μια σταθερή τιμή για όλους ανά είδος και σαν τέτοια θα μπορούσε να ήταν η «τιμή αναφοράς» που καθορίζει το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την καταβολή του «ανταποδοτικού τέλους» από τις επιχειρήσεις.
3. Το δικαίωμα ανανέωσης να μην περιορίζεται σε δύο πενταετίες όταν η υλοποίηση της σύμβασης εξελίσσεται κανονικά, αλλά να μπορεί να επεκταθεί στις 4 πενταετίες, ώστε να συμπίπτει και με την διάρκεια των δικαιωμάτων των δημιουργών των φυτικών ποικιλιών.
4. Θεωρούμε ότι δίνεται υπερβολική βαρύτητα στο ύψος των royalties για την αξιολόγηση της προσφοράς σε σχέση με την ποσότητα πώλησης. Θα ήταν προτιμότερο, για καλύτερη ισορροπία, τα δύο αυτά στοιχεία να έχουν την ίδια βαθμολογική βαρύτητα.
5.Τέλος, θεωρούμε ότι θα μπορούσε να υπάρξει μια σχετική μέριμνα και για νεοσύστατες επιχειρήσεις, αλλά όπου τα φυσικά πρόσωπα που συμμετέχουν σε αυτές θα έχουν αποδεδειγμένη εμπειρία, τόσο στη σποροπαραγωγή όσο και στην εμπορία των σπόρων σποράς.