Στον παρόντα νόμο προσαρτώνται τα παραρτήματα 1 και 2, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτού. Το Παράρτημα 2 δύναται να τροποποιείται και να συμπληρώνεται με απόφαση του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.
Άρθρο 15 – Παραρτήματα
- 49 ΣχόλιαΆρθρο 01 – Ορισμοί
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 02 – Κατηγορίες κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- 47 ΣχόλιαΆρθρο 03 – Διαδικασία χορήγησης άδειας ίδρυσης και άδειας λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων σύμφωνα με την δυναμικότητα τους
- 33 ΣχόλιαΆρθρο 04 – Διαδικασία χορήγησης άδειας διατήρησης υφισταμένων κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- 31 ΣχόλιαΆρθρο 05 – Θέσεις, ελάχιστη έκταση, ελάχιστες αποστάσεις κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και τρόπος μέτρησης αυτών.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 06 – Τροποποίηση ή μεταβίβαση της άδειας λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης και συστέγαση κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων.
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 07 – Διακοπή λειτουργίας κτηνοτροφικής εγκατάστασης στην περίπτωση γεγονότων ανωτέρας βίας.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 08 – Αρχές ελέγχου και έλεγχος κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09 – Κυρώσεις και επιβολή προστίμων.
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 10 – Ανάκληση άδειας ίδρυσης , άδειας λειτουργίας ή άδειας διατήρησης.
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 11 – Διακοπή λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης.Άρθρο 11 – Διακοπή λειτουργίας της κτηνοτροφικής εγκατάστασης.
- 34 ΣχόλιαΆρθρο 12 – Διαχείριση ανεπιτήρητων παραγωγικών ζώων.
- 7 ΣχόλιαΆρθρο 13 – Ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης ελέγχου και λειτουργίας των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων.
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 14 – Μεταβατικές διατάξεις
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 15 – Παραρτήματα
- Δεν έχουν υποβληθεί σχόλια στο Άρθρο 16 – Έναρξη ισχύοςΆρθρο 16 – Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
16 Αυγούστου 2018, 22:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
17 Σεπτεμβρίου 2018, 15:00
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
4 Σχόλια 247 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7968 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Θεσμικό πλαίσιο για τις διαδικασίες ελέγχου, τα διοικητικά μέτρα και τις κυρώσεις στον τομέα των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων με Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης...
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Μέτρα διευκόλυνσης και εκσυγχρονισμού της ίδρυσης και λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 12
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 11
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 10
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 9
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 8
- Διαβούλευση για τα σχέδια προδιαγραφών που αφορούν στην παραγωγή μεταποιημένων προϊόντων Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (πρότυπα AGRO 2-5)
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης" του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
- Ενσωμάτωση Οδηγίας 2019/633 σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές μεταξύ επιχειρήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων και τροφίμων (L111/59).
- Τροποποίηση της υπ’ αρ. 8197/90920/22.7.2013 απόφασης για την “Θέσπιση Εθνικού Σχεδίου Δράσης με στόχο την εφαρμογή της Οδηγίας 2009/128/ΕΚ και την προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος”
- Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΛΓΟ)
- Αγροτικός συνδικαλισμός και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση των όρων διενέργειας διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος της παραγωγής και εμπορίας σπόρων σποράς, κυριότητας του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΥΑΛΛΟΙΩΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Διαβούλευση για αγορά σπόρων του ΕΛΓΟ
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας – 5η ομάδα
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ
- ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Χορήγηση άδειας για σκευάσματα φυτοπροστατευτικών προϊοντων
- Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία (4)
- Τμήμα Ι: Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία - Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Διαχείριση ακινήτων αρμοδιότητας Υπ.Α.Α.Τ.
- Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός - Δήμητρα
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία
- Υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων και ζωοτροφών
- ΕΘΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
- Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία
- Θεσμικό Πλαίσιο Αγροτικών Συνεταιρισμών
- Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς
- Γεωργικά Φάρμακα
- Σύσταση Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Απλούστευση πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και άλλες διατάξεις»
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα
- Σχέδιο Νόμου "ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ"
Στο παράρτημα το οποίο θα αφορά τις αποστάσεις των μονάδων από τους Εθνικούς Δρόμους ανάλογα με την δυναμικότητα της υπό ίδρυση μονάδος, να προβλεφθούν μείωση αποστάσεων όπως παρακάτω.
ΕΠΑΡΧΙΑΚΟΊ ΔΡΌΜΟΙ
• Απόσταση από πρωτεύοντα Επαρχιακό δρόμο όπως αποστάσεις πίνακα
• Απόσταση από δευτερεύοντα Επαρχιακό δρόμο στο 75% της απόστασης του πρωτεύοντα.
ΕΘΝΙΚΟΊ ΔΡΌΜΟΙ
• Απόσταση από πρωτεύων Εθνικό δρόμο όπως αποστάσεις πίνακα
• Απόσταση από Δευτερεύων Εθνικό δρόμο στο 75% της απόστασης του πρωτεύοντος.
• Απόσταση από Τριτεύων Εθνικό δρόμο στο 50% της απόστασης του πρωτεύοντος.
Η τακτοποίηση των υπαρχουσών πραγματικών καταστάσεων θα πρέπει να αποτελέσει άμεση προτεραιότητατου υπό εξέταση σχεδίου νόμου. Υπάρχουν δεκάδες κτηνοτροφικές μονάδες οι οποίες λειτουργούν εδώ και χρόνια σε θέσεις όπου σήμερα δεν θα είχαν την δυνατότητα να ιδρυθούν λόγω των αποστάσεων που προβλέπονται από τις ισχύουσες και τις προτεινόμενες σήμερα διατάξεις. Αναφερόμαστε ειδικότερα σε πτηνοτροφικές εγκαταστάσεις μεγάλου μεγέθους, οι οποίες λειτουργούν πολύ κοντά σε οικισμούς, βιομηχανίες, βιοτεχνίες, εθνικό οδικό δίκτυο, σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οι προηγούμενες νομοθετικές διατάξεις αλλά και το υπό εξέταση νομοσχέδιο προβλέπει ότι : «Στην περίπτωση κατά την οποία μία κτηνοτροφική εγκατάσταση οποιασδήποτε κατηγορίας λειτουργεί νόμιμα και στην περιοχή εκδοθούν οικοδομικές άδειες για κατοικίες, ξενοδοχεία, σχολεία, στρατόπεδα ή άλλη δραστηριότητα που αναφέρεται στην παράγραφο 1 παρόντος άρθρου, η κτηνοτροφική εγκατάσταση δεν επηρεάζεται από τις νεότερες δραστηριότητες».
Η παραπάνω διάταξη θα πρέπει να περιλαμβάνει ρητά την διευκρίνιση ότι η κτηνοτροφική μονάδα συνεχίζει την υφιστάμενη λειτουργία της και διατηρεί την δυνατότητα της επέκτασης και του εκσυγχρονισμού της προκειμένου α) η μονάδα να είναι ανταγωνιστική β) η μονάδα να έχει πλάνο επέκτασης που να περιλαμβάνει την αύξηση της δυναμικότητας της, την κτιριακή επέκταση με την δυνατότητα ανέγερσης νέων κτιριακών υποδομών την δυνατότητα γηπεδικής επέκτασης με προσάρτηση όμορων γηπέδων και γ) να επιτυγχάνεται ο στόχος της αύξησης του ζωικού πληθυσμού. Προκειμένου να υπάρχει όριο στην δυνατότητα της επέκτασης υφισταμένων μονάδων της παραπάνω κατηγορίας, να επιτρέπεται η επέκταση η οποία δεν μεταβάλει την κατάταξη της μονάδας σε Α1, Α2 και Β. Δηλαδή να επιτρέπεται η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός υφισταμένων μονάδων, αύξηση πληθυσμού, κτιριακή και γηπεδική επέκταση αρκεί να μην μεταβάλλεται ο βαθμός κατάταξης.
Η παραπάνω διάταξη θα πρέπει να συμπληρωθεί για την περίπτωση που υφιστάμενες βιομηχανίες και υφιστάμενες κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις δεν έχουν την προβλεπόμενη από τις διατάξεις απόσταση.
Δεδομένου ότι οι παραπάνω υφιστάμενες βιομηχανίες και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις αδειοδοτήθηκαν με ευθύνη της δημόσιας διοίκησης, θα πρέπει στο προς διαβούλευση νομοσχέδιο να υπάρχει διάταξη που θα επιτρέπει την λειτουργία, την κτιριακή και γηπεδική επέκταση και των υφιστάμενων βιομηχανιών αλλά και των κτηνοτροφικών μονάδων και αποστάσεις του άρθρου 15 να λαμβάνονται υπόψη μόνο για τις νέες βιομηχανικές και κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις.
Το παράρτημα των αποστάσεων του άρθρου 15, δεν περιλαμβάνεται στα αναρτημένα στο διαδίκτυο έγγραφα προκειμένου να σας παραθέσουμε τα σχόλια μας. Με την υπόθεση ότι ο πίνακας θα έχει την μορφή του ισχύοντος νομοθετήματος για τις αδειοδοτήσεις των κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, θα θέλαμε να επισημάνουμε την περίπτωση των αποστάσεων που προβλέπονται ανάμεσα σε κτηνοτροφική εγκατάσταση και μονάδα υγειονομικού ενδιαφέροντος. Στις προηγούμενες νομοθετικές διατάξεις υπήρχε διαφορά ανάμεσα στην απόσταση κτηνοτροφικής μονάδας από βιομηχανία μη υγειονομικού ενδιαφέροντος και στην απόσταση κτηνοτροφικής μονάδας από βιομηχανία υγειονομικού ενδιαφέροντος. Η άποψη μας είναι ότι οι μονάδες υγειονομικού ενδιαφέροντος πρέπει να παίρνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας του προϊόντος τους προκειμένου να πληρούν τις ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις. Βιομηχανίες υγειονομικού ενδιαφέροντος δεν επηρεάζονται ούτε από το εξωτερικό τους περιβάλλον ούτε από τους εργαζόμενους στο χώρο εργασίας, ούτε από το περιβάλλον στο εσωτερικό των κτιρίων τους. Συνεπώς πιστεύουμε ότι δεν θα έπρεπε να υφίσταται απόσταση και μάλιστα αμφίδρομη ανάμεσα σε βιομηχανία υγειονομικού ενδιαφέροντος και κτηνοτροφική εγκατάσταση.
Όπως προαναφέρθηκε, οι πίνακες του παραρτήματος δεν δίνονται στο σχέδιο νόμου με αποτέλεσμα να προκαλείται κενό στην κατανόηση πολλών σημείων του συνολικού κειμένου.
Σε αρκετά σημεία του σχεδίου γίνεται αναφορά σε άρθρα που δεν υπάρχει. αντιστοιχία. Π.χ. στο άρθρο 4 παρ.5 αναφέρεται στο Παράρτημα 1 του άρθρου 19 (άρθρο 19 δεν υπάρχει) Όμοια στο άρθρο 10 γίνεται αναφορά στην παρ. 2 στις αρχές ελέγχου του άρθρου 10 (αυτές καθορίζονται στο άρθρο 8)