- Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων - http://www.opengov.gr/ypaat -

Άρθρο 45 Ίδρυση αγροτικών τμημάτων στα Επιμελητήρια – Τροποποίηση άρθρου 67 ν. 4497/2017

Στο άρθρο 67 του ν. 4497/2017 (Α’ 171), περί οργάνωσης των Επιμελητηρίων, α) στην παρ. 1 προστίθεται δεύτερο εδάφιο, β) στην παρ. 6 προστίθενται οι αγρότες, και το άρθρο 67 διαμορφώνεται ως εξής:

«Άρθρο 67

Δομή – Οργάνωση Επιμελητηρίων

  1. Τα Επιμελητήρια κατανέμουν τα μέλη τους στα εξής τμήματα ανάλογα με τη δραστηριότητα των μελών τους: α) μεταποιητικό, β) εμπορικό, και γ) υπηρεσιών. Ειδικά τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια κατανέμουν τα μέλη τους σε τμήματα επαγγελματιών, και υπηρεσιών, ενώ τα Βιοτεχνικά Επιμελητήρια κατανέμουν τα μέλη τους σε τμήματα βιοτεχνών και υπηρεσιών. Τα Επιμελητήρια του πρώτου εδαφίου και τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια του δευτέρου εδαφίου μπορούν να ιδρύουν αγροτικά τμήματα υπό τις προϋποθέσεις των παρ. 5 και 6.
  2. Τα Τμήματα δεν έχουν αυτοτέλεια. Την προεδρία τους ασκεί ο αιρετός πρόεδρός τους ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Τα Τμήματα εισηγούνται προς τη διοίκηση του οικείου Επιμελητηρίου, για κάθε θέμα της αρμοδιότητάς τους.
  3. Το αντικείμενο δραστηριότητας των επιχειρήσεων για την κατάταξή τους κατά τις διατάξεις του Μέρους Β΄ του παρόντος, ανά Επιμελητήριο ή τμήμα Επιμελητηρίου, κρίνεται σύμφωνα με την κύρια δραστηριότητά τους όπως αυτή προκύπτει από την Εθνική Ονοματολογία Οικονομικών Δραστηριοτήτων, που ορίζεται με την 1100330/1954/ΔΜ/6.10.2008 (Β΄ 2149) απόφαση του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών. Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης καθορίζονται οι κύριοι κωδικοί αριθμοί δραστηριότητας επιχειρήσεων που αντιστοιχούν σε κάθε τμήμα. Όταν το αντικείμενο επιχειρηματικής δραστηριότητας δεν περιλαμβάνεται στις διακρίσεις αυτές, τότε οι οικείες επιχειρήσεις ταξινομούνται στα κατά περίπτωση Επιμελητήρια ή στα τμήματα αυτών, σύμφωνα με το αντικείμενο που δηλώνουν ή που προκύπτει από τα προσαγόμενα έγγραφα (καταστατικό ή έναρξη επιτηδεύματος) και το οποίο ευρίσκεται εγγύτερα προς δραστηριότητα που ρυθμίζεται από τις διατάξεις του Μέρους Β΄ του παρόντος.
  4. Μέλος μπορεί να ζητήσει τη μετακίνησή του σε διαφορετικό τμήμα ή διαφορετικό Επιμελητήριο της Περιφερειακής Ενότητας στην οποία έχει την έδρα του, εφόσον προκύπτει ότι έχει τουλάχιστον έναν (1) κύριο κωδικό αριθμό δραστηριότητας που αντιστοιχεί στο τμήμα ή το Επιμελητήριο στο οποίο αιτείται να μετακινηθεί. Αν αμφισβητείται η κατάταξη μέλους στο οικείο Επιμελητήριο, επιλαμβάνεται τριμελής επιτροπή που συγκροτείται με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και αποτελείται από έναν υπάλληλο του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης για τα Επιμελητήρια της Περιφέρειας Αττικής ή της οικείας Περιφέρειας για τα υπόλοιπα Επιμελητήρια, ως Πρόεδρο, και από έναν εκπρόσωπο καθενός από τα δύο Επιμελητήρια. Αν αμφισβητείται η κατάταξη μέλους σε Τμήμα του οικείου Επιμελητηρίου επιλαμβάνεται η Διοικητική Επιτροπή του οικείου Επιμελητηρίου.
  5. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του οικείου Επιμελητηρίου μπορεί να ιδρύονται και άλλα Τμήματα. Αν αμφισβητείται η κατάταξη μέλους σε Τμήμα του οικείου Επιμελητηρίου, επιλαμβάνεται η Διοικητική Επιτροπή, η οποία αποφασίζει σχετικά.
  6. Για τη δημιουργία Τμήματος σε Επιμελητήρια, τα οποία εδρεύουν στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας, απαιτούνται τουλάχιστον διακόσιες (200) επιχειρήσεις ή αγρότες και για τα υπόλοιπα Επιμελητήρια της Χώρας απαιτούνται τουλάχιστον εκατό (100) επιχειρήσεις ή αγρότες. Ο αριθμός των επιχειρήσεων ή των αγροτών που απαιτείται κατά το προηγούμενο εδάφιο μπορεί να μειώνεται, σε εξαιρετικές περιπτώσεις, μετά από αιτιολογημένη εισήγηση του οικείου Επιμελητηρίου, με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης.».

 

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα (Ανοιχτό | Κλείσιμο)

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 45 Ίδρυση αγροτικών τμημάτων στα Επιμελητήρια – Τροποποίηση άρθρου 67 ν. 4497/2017"

#1 Σχόλιο Από Vasily Psarommatis Στις 6 Ιανουάριος, 2024 @ 08:29

Bravoo

#2 Σχόλιο Από Πέτρος Ζουμπούλης Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 16:03

Αν το άρθρο 64 παρ.1 του Ν.4497/2017 δεν τροποποιηθεί, τότε ποιος ο λόγος παρέμβασης στο άρθρο 67 που ούτως ή άλλως παρείχε την δυνατότητα ίδρυσης νέων τμημάτων πέραν των οριζόμενων στην παρ.1?

#3 Σχόλιο Από Αικατερίνη Αγγελοπούλου Στις 16 Ιανουάριος, 2024 @ 08:19

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης έχει το Μητρώο Αγροτών όπου εκεί είναι -πρέπει να είναι- εγγεγραµµένοι όλοι όσοι ασκούν αγροτική δραστηριότητα.
Οι επαγγελµατίες αγρότες είναι όλοι εγγεγραµµένοι στο συγκεκριµένο Μητρώο αφού τους είναι απαραίτητη η βεβαίωση του επαγγελµατία για την υλοποίηση µία σειρά ενεργειών κάθε χρόνο (π.χ. τιµή ανά Kw στα Φ/Β, µειωµένο επιτόκιο στις χρηµατοδοτήσεις κλπ).
Οι αγρότες οι οποίοι ασκούν εξαγωγικές δραστηριότητες, είναι ήδη εγγεγραµµένοι στα Επιµελητήρια. Όπως εγγεγραµµένοι είναι και όσοι ασκούν οικοτεχνίες.
Για ποιο λόγο να δημιουργηθεί επιπλέον γραφειοκρατία;

#4 Σχόλιο Από Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών – ΕΘΕΑΣ Στις 19 Ιανουάριος, 2024 @ 07:37

1) Το μητρώο αγροτών και αγροτικών εκμεταλλεύσεων, θεσπίστηκε με τον νόμο 3874/2010, όπως επίσης τροποποιήθηκε με τον νόμο 5035/2023 και ήδη λειτουργεί για πάνω από 10 χρόνια. Σύμφωνα με τον νόμο, στο εν λόγω μητρώο «εγγράφονται υποχρεωτικά όλα τα ενήλικα φυσικά πρόσωπα και τα νομικά πρόσωπα που ασκούν στην Επικράτεια αγροτική δραστηριότητα ή κατέχουν αγροτική εκμετάλλευση». Επομένως, η διασύνδεση του αρχείου του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου καταχωρούνται κατ’ έτος όλες οι δηλώσεις καλλιέργειας, με το αρχείο του ΥΠΑΑΤ, όπου υπάρχουν τα δεδομένα του Μητρώου, θα δώσει τη δυνατότητα χωρίς καμία γραφειοκρατική διαδικασία και κυρίως χωρίς κανένα κόστος για τους αγρότες, να επικαιροποιούνται τα τηρούμενα αρχεία. Επίσης, ήδη το ΥΠΑΑΤ χάρη στη βελτίωση των μηχανογραφικών των Υπηρεσιών χορηγεί μηχανογραφημένα άμεσα χωρίς κόστος την σχετική βεβαίωση εγγραφής στο Μητρώο.

2) Επίσης, η διασύνδεση με το αρχείο της ΑΑΔΕ, παρέχει τη δυνατότητα διασταύρωσης των εισοδηματικών στοιχείων για τον προσδιορισμό του κατ’ επάγγελμα αγρότη, δυνατότητα που ήδη αξιοποιείται για την καταβολή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ).

3) Επομένως, η παραχώρηση της δυνατότητας τήρησης των αρχείων του Μητρώου Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων στα Επιμελητήρια, είναι άνευ αντικειμένου και θα επιβαρύνουν οικονομικά τους Αγρότες, ενώ τώρα παρέχεται ως υπηρεσία δωρεάν από το Κράτος. Επομένως, θα πρέπει να προσέξει η Κυβέρνηση ότι κινδυνεύει να κατηγορηθεί ότι ενισχύει οικονομικά τα Επιμελητήρια σε βάρος των Αγροτών, με αντάλλαγμα να δεχτούν αυτά με την σειρά τους να λειτουργήσουν τα Αγροτικά Τμήματα και να κάμψουν την άρνησή τους που με προηγούμενη απόφαση της Γ.Σ. των προέδρων εκφράστηκε και έχουμε στη διάθεσή μας.

4) Η προαιρετικότητα ένταξης στα Επιμελητήρια των αγροτών, προκαλεί επίσης το ερώτημα γιατί ένας αγρότης που δεν επιλέγει να εγγραφεί σε αυτά, να πρέπει να πληρώνει αυτοματοποιημένα μέσω του ΟΠΕΚΕΠΕ, την εγγραφή του στο προαναφερθέν Μητρώο που θα τηρούν τα Επιμελητήρια, υπηρεσία που ήδη του παρέχεται δωρεάν από το Κράτος.

5) Η συμμετοχή των Αγροτικών Τμημάτων στο Διοικητικό Συμβούλιο των τοπικών Επιμελητηρίων πρέπει να ακολουθεί τα προβλεπόμενα στον νόμο 4497/2017, όπως αυτός τροποποιήθηκε και αναφέρεται στο άρθρο 69, όπου προβλέπεται ότι ο αριθμός των αντιπροσώπων του κάθε Τμήματος στο Διοικητικό Συμβούλιο καθορίζεται με απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, με βάση α) τον αριθμό των μελών κάθε τμήματος, β) τη συνεισφορά αυτών στην τοπική οικονομία και γ) τις θέσεις εργασίας που καλύπτονται από τη δραστηριότητά τους. Όπως γίνεται αντιληπτό η συμμετοχή του Αγροτικού τομέα στις κατά τόπους οικονομίες, εύκολα προσδιορίζεται από τα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, της απασχόλησης από τα στοιχεία του ΥΠΑΑΤ, όπου με βάση το τηρούμενο Μητρώο προκύπτουν κατά αγρότη και στο σύνολο, οι Μονάδες Ανθρώπινης Απασχόλησης(ΜΑΕ) και με αριθμό των αγροτών στο σύνολο της Χώρας να υπερβαίνουν, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΠΕΚΕΠΕ, τις 600.000. Επομένως, οι αναφορές που είδαν τη δημοσιότητα ότι τα Αγροτικά Τμήματα στα Επιμελητήρια θα κατέχουν από τις 21 έδρες, μόνο τη μία (1), πέραν του ότι είναι αντισυνταγματικό και παράνομο, είναι και ηθικώς απαράδεκτο.

Η θέση μας είναι:

Α) Nαι στη δημιουργία του σχετικού αγροτικού τμήματος προσδιορισμένου στην εν λόγω νομοθετική τροπολογία πέραν των όσων τμημάτων ήδη από τον νόμο προβλέπονται,

Β) Ναι στην προαιρετική ένταξη των Αγροτών (φυσικών προσώπων) στα Επιμελητήρια, όχι στην ένταξη των Αγροτικών Οργανώσεων που εγγράφονται στο Μητρώο ΕΜΑΣ (Εθνικού Μητρώου Αγροτικών Συνεταιρισμών) του ΥΠΑΑΤ, διότι με Κυβερνητική στρατηγική επιλογή δημιουργήθηκε η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ)

Γ) Ναι στην ίση αντιμετώπιση των αγροτών με τους άλλους επαγγελματίες ή επιχειρήσεις που μετέχουν στα Επιμελητήρια, στην κατανομή του αριθμού των θέσεων Διοίκησης και

Δ) Ναι στη συνέχιση της δωρεάν τήρησης του Μητρώου Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων από το ΥΠΑΑΤ.

#5 Σχόλιο Από Αθηνά Στις 19 Ιανουάριος, 2024 @ 08:10

Οι αγρότες θα πρέπει να ανήκουν σε Αγροτικό Επιμελητήριο και όχι σε τμήματα των κατα τόπους Επιμελητηρίων. Τα Επιμελητήρια εποπτεύονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, τα Αγροτικά Επιμελητήρια θα πρέπει να εποπτεύονται από το Υπουργειο Αγροτικής Ανάπτυξης (όπως και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο από το Υπουργείο Τουρισμού). Αρα θα ήταν σωστό να δημιουργηθεί Αγροτικό Επιμελητήριο και όχι αγροτικά τμήματα.

#6 Σχόλιο Από Αθηνά Στις 19 Ιανουάριος, 2024 @ 08:35

Ανάμεσα στα αντικείμενα που θα στόχευε ένα ΑΓΡΟΤΙΚΟ επιμελητήριο θα μπορούσαν ίσως να περιληφθούν: Συγκέντρωση στοιχείων διαμόρφωσης πολιτικής και στρατηγικών στον αγροτικό τομέα, Ενημερωτικές διαδικασίες για όλες τις σύγχρονες εξελίξεις που σχετίζονται με τον αγροτικό τομέα, Προώθηση συνεργασιών για την συμβολή του αγροτικού τομέα στην σύγχρονη οικονομία και την τοπική ανάπτυξη, Υποστήριξη εφαρμοσμένης έρευνας, τεχνολογίας και καινοτομίας στον αγροτικό τομέα, Παροχής υπηρεσιών σε όλους τους εμπλεκόμενους στην αγροτική παραγωγή και στον αγροδιατροφικό, αγροτουριστικό τομέα.

#7 Σχόλιο Από ΝΙΚΟΣ Στις 19 Ιανουάριος, 2024 @ 08:35

Ανάμεσα στα αντικείμενα που θα στόχευε ένα ΑΓΡΟΤΙΚΟ επιμελητήριο θα μπορούσαν ίσως να περιληφθούν: Συγκέντρωση στοιχείων διαμόρφωσης πολιτικής και στρατηγικών στον αγροτικό τομέα, Ενημερωτικές διαδικασίες για όλες τις σύγχρονες εξελίξεις που σχετίζονται με τον αγροτικό τομέα, Προώθηση συνεργασιών για την συμβολή του αγροτικού τομέα στην σύγχρονη οικονομία και την τοπική ανάπτυξη, Υποστήριξη εφαρμοσμένης έρευνας, τεχνολογίας και καινοτομίας στον αγροτικό τομέα, Παροχής υπηρεσιών σε όλους τους εμπλεκόμενους στην αγροτική παραγωγή και στον αγροδιατροφικό, αγροτουριστικό τομέα.

#8 Σχόλιο Από ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Στις 19 Ιανουάριος, 2024 @ 08:49

Οι αγρότες θα πρέπει να ανήκουν σε Αγροτικό Επιμελητήριο και όχι σε τμήματα των κατα τόπους Επιμελητηρίων. Τα Επιμελητήρια εποπτεύονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, τα Αγροτικά Επιμελητήρια θα πρέπει να εποπτεύονται από το Υπουργειο Αγροτικής Ανάπτυξης (όπως και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο από το Υπουργείο Τουρισμού). Αρα θα ήταν σωστό να δημιουργηθεί Αγροτικό Επιμελητήριο και όχι αγροτικά τμήματα.

#9 Σχόλιο Από ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ Στις 19 Ιανουάριος, 2024 @ 08:50

ΣΟΒΑΡΗ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ: Οι αγρότες θα πρέπει να ανήκουν σε Αγροτικό Επιμελητήριο και όχι σε τμήματα των κατα τόπους Επιμελητηρίων. Τα Επιμελητήρια εποπτεύονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, τα Αγροτικά Επιμελητήρια θα πρέπει να εποπτεύονται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης (όπως και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο από το Υπουργείο Τουρισμού). Αρα θα ήταν σωστό να δημιουργηθεί Αγροτικό Επιμελητήριο και όχι αγροτικά τμήματα. Οι αγρότες θα πρέπει να ανήκουν σε Αγροτικό Επιμελητήριο και όχι σε τμήματα των κατα τόπους Επιμελητηρίων. Τα Επιμελητήρια εποπτεύονται από το Υπουργείο Ανάπτυξης, τα Αγροτικά Επιμελητήρια θα πρέπει να εποπτεύονται από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης (όπως και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο από το Υπουργείο Τουρισμού). Αρα θα ήταν σωστό να δημιουργηθεί Αγροτικό Επιμελητήριο και όχι αγροτικά τμήματα.