Στην παρ. 3 του άρθρου 177 του ν. 4070/2012 (Α΄ 82), περί τουριστικής εκμετάλλευσης σκαφών, προστίθεται η φράση «ή σε βοηθητικά σκάφη υδατοκαλλιέργειας», και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:
«3. Κατά παρέκκλιση από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις, επιτρέπεται σε αλιευτικά ή σπογγαλιευτικά σκάφη εφοδιασμένα με επαγγελματική άδεια αλιείας ή σε βοηθητικά σκάφη υδατοκαλλιέργειας, να επιβιβάζουν επισκέπτες-τουρίστες για τη συμμετοχή τους μόνο σε δραστηριότητες αλιευτικού τουρισμού.».
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα Στο "Άρθρο 15 Δυνατότητα άσκησης αλιευτικού τουρισμού από βοηθητικά σκάφη υδατοκαλλιέργειας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 177 ν. 4070/2012"
#1 Σχόλιο Από Vasily Psarommatis Στις 7 Ιανουάριος, 2024 @ 12:57
Bravoo
#2 Σχόλιο Από ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΛΙΕΩΝ Στις 14 Ιανουάριος, 2024 @ 18:59
Η ιδιαιτερότητα του αλιευτικού τουρισμού ως εναλλακτικής μορφής τουρισμού στην Ελλάδα πρέπει να διατηρήσει το παραδοσιακό στοιχείο του τρόπου ζωής και διαβίωσης του Ελληνα αλιέα στο χώρο της εργασίας του, το καϊκι του.
Αυτός είναι άλλωστε ο σκοπός της ενασχόλησής μας ως Αλιέων με τον τουρισμό η μείωση της πίεσης στα ιχθυοαποθέματα της αγριας πανίδας της θάλασσας μας και η εξασφάλιση ενός συμπληρωματικού εισοδήματος απο τις υπηρεσίες τουρισμού που προσφέρουν τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη μας.
Η τρόποποίηση του άρθρου προκειμένου βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας να διενεργούν αλιευτικό τουρισμό είναι το λιγότερο καταχρηστικό και προσβάλλει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αλιέων που διενεργούν αλιευτικό τουρισμό διότι:
Α) Τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη διαθέτουν άδεια επαγγελματικής αλιείας καταχωρημένη σε ιπποδύναμη και χωρητικότητα απο την Ε.Ε.
Τα βοηθητικά σκάφη δεν διαθέτουν καθώς υπάρχουν μόνο ως βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας ( μεταφοράς προσωπικού στις μονάδες, είτε ως ρυμουλκά για τα κλουβιά ,είτε για το ταϊσμα των ψαριών). Και οχι για να αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας.
Β) Τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη τα κυβερνάμε οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες αλιείς που φερουμε πλήρη ευθύνη για τους επιβάτες μας.
Είμαστε δε εφοδιασμένοι με ατομική επαγγελματική άδεια αλιείας και δίπλωμα κυβερνήτη Αλιευτικού σκάφους.
Τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας μπορεί να τα κυβερνήσει οποιοσδήποτε έχει άδεια χειριστή ταχυπλόου ή χειριστή ιδιωτικού σκάφους για δύο έτη. Αρα ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ εργαζόμενος της ιχθυοκαλλιέργειας ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΟΣ με την αλιεία άγριων ελεύθερων ψαριών, για τα οποια δεν έχει καν άδεια για την αλίευσή τους, κάτοχος των παραπάνω αδειών, ο οποίος έχει την ευθύνη για την ακεραιότητα των επιβατών τουριστών του τη στιγμή που ο Ελληνας επαγγελματιας αλιέας έχει την εμπειρία μιας ολόκληρης ζωής στη θάλασσα.
Γ) Καθε επαγγελματικό αλιευτικό σκάφος έχει ηλεκτρονικό ημερολόγιο καταγραφής αλιευμάτων που καταχωρούνται στο ΟΣΠΑ εκεί καταγράφονται τα αλιεύματα μας και απο τον αλιευτικό τουρισμό.
Τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας δεν τηρούν ηλεκτρονικά ημερολόγια καταγραφής αλιευμάτων μεσω ΟΣΠΑ διότι απλά δεν ειναι ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ, πως συγκρινονται με μας ενώ είμαστε ανόμοιοι και τρόποποιείται ο νόμος εις βάρος των επαγγελματιών αλιέων;
Για όλους τους παραπάνω λόγους και πολλούς ακόμα ΖΗΤΑΜΕ :Α) να μην τρόποποιηθεί ο νόμος του αλιευτικού τουρισμού για να ενταχθούν στις ιδιες διατάξεις με τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας.
Δ) Επειδή σίγουρα υπάρχει ενδιαφέρον απο τις Εταιρείες που διαχειρίζονται τις ιχθυοκαλλιέργειες για την τουριστική εκμετάλλευση των ενάλειων και χερσαίων εγκαταστάσεών τους
ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
Α) ολα τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να μπορούν να χαρακτηριστούν τουριστικά με βάση τον νόμο και τις διατάξεις των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.
Β) Τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να μεταφέρουν τουρίστες στις εγκαταστάσεις των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας τους και μόνο.
Γ) Να μην δύνανται να αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας όπως κάνουμε οι επαγγελματίες αλιείς ψαριών ανοικτής θάλασσας.
Δ) Να έχουν περιορισμένους πλόες απο το λιμάνι απόπλου στις εγκαταστάσεις ιχθυοκαλλιέργειας και κατάπλου στο λιμάνι απο όπου απέπλευσε.
Ε) Να μπει πλαφόν στον αριθμό σκαφών που μπορούν οι ιχθυοκαλλιέργειες να εκμεταλλευτούν ως τουριστικά εως δυο ανα μονάδα διότι σε περίπτωση ανεξέλεγκτου αριθμού σκαφων θα εργάζονται παράνομα ως ημερόπλοια.
#3 Σχόλιο Από Μπικάκης Ανδρέας Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 14:02
Με βάση την ΚΥΑ αρ. 414/2354/12-1_15 καθορίζονται μεταξύ άλλων οι προϋποθέσεις για τη διενέργεια Αλιευτικού Τουρισμού απο Επαγγελματίες Αλιείς. Η δεύτερη προϋπόθεση ρητά αναφέρει ότι τα ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ σκάφη μας θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με επαγγελματική άδεια αλιείας.
Είναι αντιληπτό απο όλους ότι η τρόποποίηση της παρ. 3 αρθρο 177 ν.4070/2012 για τον αλιευτικό τουρισμό, προκειμένου σκάφη βοηθητικά ιχθυοκαλλιέργειας να ασκούν αλιευτικό τουρισμό χωρίς να υπάρχει σαφές θεσμικό πλαίσιο για την διεξαγωγή αγροτουρισμού στις Ιχθυοκαλλιέργειες, είναι απαράδεκτο. Οι ιχθυοκαλλιέργειες εχουν για τις ανάγκες τους αρκετά σκάφη βοηθητικά τα οποία προφανώς ανήκουν στις Ιχθυοκαλλιέργειες και χαρακτηρίζονται επαγγελματικά σκάφη βοηθητικά ιχθυοκαλλιέργειας. Καταλαβαίνετε οτι αν τρόποποιηθεί ο νόμος ενας στόλος μη επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών θα μπορούν να ασκούν αλιευτικό τουρισμό τη στιγμή που κάθε ένας απο εμάς που ασκούμε αλιευτικό τουρισμό ως επαγγελματίες αλιείς επιβαρυνόμαστε κατα την αγορά ενός επαγγελματικού αλιευτικού και με την επαγγελματική αδεια αλιείας του σκάφους. Ο ανταγωνισμός προφανώς είναι αθέμιτος ειδικά τη στιγμή που δεν προστατευόμαστε πια διότι τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας θα αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας αφου θα χαρακτηρισθούν επαγγελματικά αλιευτικού τουρισμού. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος για τον αλιευτικό τουρισμό, αλλά πρέπει να υπάρξει άλλο θεσμικό πλαίσιο που να ορίζει σαφώς τον αγροτουρισμό σε ιχθυοκαλλιέργειες και θα ορίζει όλα τα επιμέρους θέματα ακόμα και για τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας.
#4 Σχόλιο Από Γεώργιος Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 15:58
Συμφωνώ απόλυτα με το Πανελλήνιο Σωματείο Αλιευτικού Τουρισμού Επαγγελματιών Αλιέων. Είναι απολύτως ορθές οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις τους. Είναι εντελώς παράλογο, απλά σκάφη, δίχως τις απαιτούμενες άδειες όπως τα επαγγελματικά αλιευτικά, να έχουν τα ίδια δικαιώματα. Ας τους επιτραπεί να μεταφέρουν τουρίστες μόνο από και προς τις εγκαταστάσεις ιχθυοκαλλιέργειας για επίδειξη του τρόπου λειτουργίας των ιχθυομονάδων. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους επιτραπεί να διενεργούν αλιεία. Καμία μορφή αλιείας. Ούτε ερασιτεχνική.
#5 Σχόλιο Από Moudioti Magda Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 16:34
. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος για τον αλιευτικό τουρισμό, αλλά πρέπει να υπάρξει άλλο θεσμικό πλαίσιο που να ορίζει σαφώς τον αγροτουρισμό σε ιχθυοκαλλιέργειες και θα ορίζει όλα τα επιμέρους θέματα ακόμα και για τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας.
Συγχαρητήρια στο Πανελλήνιο Σωματείο Αλιευτικού Τουρισμού ΠΣΑΤΕΑ για την διαβούλευση.
#6 Σχόλιο Από Διογένης Παστιανιδης Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 16:42
Μπράβο στο Σωματείο ΠΣΑΤΕΑ .
να μην τρόποποιηθεί ο νόμος του αλιευτικού τουρισμού για να ενταχθούν στις ιδιες διατάξεις με τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας.
#7 Σχόλιο Από Pastianidis Thanasis Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 17:38
του αλιευτικού τουρισμού ως εναλλακτικής μορφής τουρισμού στην Ελλάδα πρέπει να διατηρήσει το παραδοσιακό στοιχείο του τρόπου ζωής και διαβίωσης του Ελληνα αλιέα στο χώρο της εργασίας του, το καϊκι του.
Αυτός είναι άλλωστε ο σκοπός της ενασχόλησής μας ως Αλιέων με τον τουρισμό η μείωση της πίεσης στα ιχθυοαποθέματα της αγριας πανίδας της θάλασσας μας και η εξασφάλιση ενός συμπληρωματικού εισοδήματος απο τις υπηρεσίες τουρισμού που προσφέρουν τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη μας.Η τρόποποίηση του άρθρου προκειμένου βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας να διενεργούν αλιευτικό τουρισμό είναι το λιγότερο καταχρηστικό και προσβάλλει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αλιέων που διενεργούν αλιευτικό τουρισμό διότι:Α) Τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη διαθέτουν άδεια επαγγελματικής αλιείας καταχωρημένη σε ιπποδύναμη και χωρητικότητα απο την Ε.Ε.
Τα βοηθητικά σκάφη δεν διαθέτουν καθώς υπάρχουν μόνο ως βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας ( μεταφοράς προσωπικού στις μονάδες, είτε ως ρυμουλκά για τα κλουβιά ,είτε για το ταϊσμα των ψαριών). Και οχι για να αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας.Β) Τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη τα κυβερνάμε οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες αλιείς που φερουμε πλήρη ευθύνη για τους επιβάτες μας.
Είμαστε δε εφοδιασμένοι με ατομική επαγγελματική άδεια αλιείας και δίπλωμα κυβερνήτη Αλιευτικού σκάφους.
Τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας μπορεί να τα κυβερνήσει οποιοσδήποτε έχει άδεια χειριστή ταχυπλόου ή χειριστή ιδιωτικού σκάφους για δύο έτη. Αρα ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ εργαζόμενος της ιχθυοκαλλιέργειας ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΟΣ με την αλιεία άγριων ελεύθερων ψαριών, για τα οποια δεν έχει καν άδεια για την αλίευσή τους, κάτοχος των παραπάνω αδειών, ο οποίος έχει την ευθύνη για την ακεραιότητα των επιβατών τουριστών του τη στιγμή που ο Ελληνας επαγγελματιας αλιέας έχει την εμπειρία μιας ολόκληρης ζωής στη θάλασσα.Γ) Καθε επαγγελματικό αλιευτικό σκάφος έχει ηλεκτρονικό ημερολόγιο καταγραφής αλιευμάτων που καταχωρούνται στο ΟΣΠΑ εκεί καταγράφονται τα αλιεύματα μας και απο τον αλιευτικό τουρισμό.
Τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας δεν τηρούν ηλεκτρονικά ημερολόγια καταγραφής αλιευμάτων μεσω ΟΣΠΑ διότι απλά δεν ειναι ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ, πως συγκρινονται με μας ενώ είμαστε ανόμοιοι και τρόποποιείται ο νόμος εις βάρος των επαγγελματιών αλιέων;
Για όλους τους παραπάνω λόγους και πολλούς ακόμα ΖΗΤΑΜΕ :Α) να μην τρόποποιηθεί ο νόμος του αλιευτικού τουρισμού για να ενταχθούν στις ιδιες διατάξεις με τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας.Δ) Επειδή σίγουρα υπάρχει ενδιαφέρον απο τις Εταιρείες που διαχειρίζονται τις ιχθυοκαλλιέργειες για την τουριστική εκμετάλλευση των ενάλειων και χερσαίων εγκαταστάσεών τουςΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
Α) ολα τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να μπορούν να χαρακτηριστούν τουριστικά με βάση τον νόμο και τις διατάξεις των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.
Β) Τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να μεταφέρουν τουρίστες στις εγκαταστάσεις των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας τους και μόνο.
Γ) Να μην δύνανται να αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας όπως κάνουμε οι επαγγελματίες αλιείς ψαριών ανοικτής θάλασσας.
Δ) Να έχουν περιορισμένους πλόες απο το λιμάνι απόπλου στις εγκαταστάσεις ιχθυοκαλλιέργειας και κατάπλου στο λιμάνι απο όπου απέπλευσε.
Ε) Να μπει πλαφόν στον αριθμό σκαφών που μπορούν οι ιχθυοκαλλιέργειες να εκμεταλλευτούν ως τουριστικά εως δυο ανα μονάδα διότι σε περίπτωση ανεξέλεγκτου αριθμού σκαφων θα εργάζονται παράνομα ως ημερόπλοια.
#8 Σχόλιο Από Strymonikos fishing trips DIOGENIS Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 17:44
14 Ιανουαρίου 2024, 18:18 | ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΛΙΕΩΝΜόνιμος ΣύνδεσμοςΗ ιδιαιτερότητα του αλιευτικού τουρισμού ως εναλλακτικής μορφής τουρισμού στην Ελλάδα πρέπει να διατηρήσει το παραδοσιακό στοιχείο του τρόπου ζωής και διαβίωσης του Ελληνα αλιέα στο χώρο της εργασίας του, το καϊκι του.
Αυτός είναι άλλωστε ο σκοπός της ενασχόλησής μας ως Αλιέων με τον τουρισμό η μείωση της πίεσης στα ιχθυοαποθέματα της αγριας πανίδας της θάλασσας μας και η εξασφάλιση ενός συμπληρωματικού εισοδήματος απο τις υπηρεσίες τουρισμού που προσφέρουν τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη μας.Η τρόποποίηση του άρθρου προκειμένου βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας να διενεργούν αλιευτικό τουρισμό είναι το λιγότερο καταχρηστικό και προσβάλλει τα δικαιώματα των επαγγελματιών αλιέων που διενεργούν αλιευτικό τουρισμό διότι:Α) Τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη διαθέτουν άδεια επαγγελματικής αλιείας καταχωρημένη σε ιπποδύναμη και χωρητικότητα απο την Ε.Ε.
Τα βοηθητικά σκάφη δεν διαθέτουν καθώς υπάρχουν μόνο ως βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας ( μεταφοράς προσωπικού στις μονάδες, είτε ως ρυμουλκά για τα κλουβιά ,είτε για το ταϊσμα των ψαριών). Και οχι για να αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας.Β) Τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη τα κυβερνάμε οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες αλιείς που φερουμε πλήρη ευθύνη για τους επιβάτες μας.
Είμαστε δε εφοδιασμένοι με ατομική επαγγελματική άδεια αλιείας και δίπλωμα κυβερνήτη Αλιευτικού σκάφους.
Τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας μπορεί να τα κυβερνήσει οποιοσδήποτε έχει άδεια χειριστή ταχυπλόου ή χειριστή ιδιωτικού σκάφους για δύο έτη. Αρα ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ εργαζόμενος της ιχθυοκαλλιέργειας ΠΑΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΟΣ με την αλιεία άγριων ελεύθερων ψαριών, για τα οποια δεν έχει καν άδεια για την αλίευσή τους, κάτοχος των παραπάνω αδειών, ο οποίος έχει την ευθύνη για την ακεραιότητα των επιβατών τουριστών του τη στιγμή που ο Ελληνας επαγγελματιας αλιέας έχει την εμπειρία μιας ολόκληρης ζωής στη θάλασσα.Γ) Καθε επαγγελματικό αλιευτικό σκάφος έχει ηλεκτρονικό ημερολόγιο καταγραφής αλιευμάτων που καταχωρούνται στο ΟΣΠΑ εκεί καταγράφονται τα αλιεύματα μας και απο τον αλιευτικό τουρισμό.
Τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας δεν τηρούν ηλεκτρονικά ημερολόγια καταγραφής αλιευμάτων μεσω ΟΣΠΑ διότι απλά δεν ειναι ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ, πως συγκρινονται με μας ενώ είμαστε ανόμοιοι και τρόποποιείται ο νόμος εις βάρος των επαγγελματιών αλιέων;
Για όλους τους παραπάνω λόγους και πολλούς ακόμα ΖΗΤΑΜΕ :Α) να μην τρόποποιηθεί ο νόμος του αλιευτικού τουρισμού για να ενταχθούν στις ιδιες διατάξεις με τα επαγγελματικά αλιευτικά μας σκάφη τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας.Δ) Επειδή σίγουρα υπάρχει ενδιαφέρον απο τις Εταιρείες που διαχειρίζονται τις ιχθυοκαλλιέργειες για την τουριστική εκμετάλλευση των ενάλειων και χερσαίων εγκαταστάσεών τουςΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ:
Α) ολα τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να μπορούν να χαρακτηριστούν τουριστικά με βάση τον νόμο και τις διατάξεις των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.
Β) Τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να μεταφέρουν τουρίστες στις εγκαταστάσεις των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας τους και μόνο.
Γ) Να μην δύνανται να αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας όπως κάνουμε οι επαγγελματίες αλιείς ψαριών ανοικτής θάλασσας.
Δ) Να έχουν περιορισμένους πλόες απο το λιμάνι απόπλου στις εγκαταστάσεις ιχθυοκαλλιέργειας και κατάπλου στο λιμάνι απο όπου απέπλευσε.
Ε) Να μπει πλαφόν στον αριθμό σκαφών που μπορούν οι ιχθυοκαλλιέργειες να εκμεταλλευτούν ως τουριστικά εως δυο ανα μονάδα διότι σε περίπτωση ανεξέλεγκτου αριθμού σκαφων θα εργάζονται παράνομα ως ημερόπλοια.
#9 Σχόλιο Από Σταύρος Γιαγιάς Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 18:33
Με την τροποποίηση του νόμου αλιευτικού τουρισμού και την εισαγωγή δι αυτού σκάφη υδατοκαλλιεργειας, διαπραττεται ένα ακόμη έγκλημα (υποθέτω άθελα) σε βάρος του ετοιμοθανατου επαγγελματία αλιεα και της θάλασσας γενικότερα.Ως αλιευς παρατηρώ συχνά βοηθητικά σκάφη κάθε είδους να πουλάνε αλιευτικό τουρισμό, καθώς επίσης και κάθε είδους ερασιτεχνική και αναψυχής σκάφος. Καταλαβαίνετε λοιπών ότι και με την τροποποίηση αυτή ανοίγει η κερκοπορτα για την εξαφάνιση του επαγγελματία αλιεα καθώς και κάθε είδους εναπομένοντα ιχθυοπανιδας. Κυρίες και κύριοι η τοποθέτηση και οι προτάσεις του Πανελλήνιου σωματείου αλιευτικού τουρισμού επαγγελματιών αλιεων,τις θεωρώ σωστές και τεκμηριωμενες και με βρίσκουν σύμφωνω,παρακαλώ πολύ να τις λάβετε πολύ σοβαρά. Ευχαριστώ
#10 Σχόλιο Από Κωνσταντίνος Νεστορίδης Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 18:54
Μπράβο στο Σωματείο ΠΣΑΤΕΑ.
Να υπάρξει άλλο θεσμικό πλαίσιο για τα βοηθητικά σκάφη των Ιχθυοκαλλιέργειών.
Δεν είναι δυνατόν να μπαίνουμε σε ένα τσουβάλι εμείς οι παράκτιοι αλιείς μαζί με Ανώνυμες εταιρείες κολοσσούς.
Ο ανταγωνισμός θα είναι άνισος και χωρίς όφελος για τους επαγγελματίες ψαράδες και την χώρα μας.
#11 Σχόλιο Από Eva Traditional Fishing Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 21:54
Είναι εντελώς παράλογο σκάφη τα οποία δεν διαθέτουν Τις απαιτούμενες άδειες και προϋποθέσεις να έχουν τα ίδια δικαιώματα και να ασκούν την ίδια δραστηριότητα με τα επαγγελματικά αλιευτικά. Η ιχθυοκαλλιέργεια είναι μια εναλλακτική μορφή εκτροφής ψαριών αλλά δεν συγκρίνεται σε κανένα βαθμό με την παραδοσιακή βιωματική αλιεία που μπορεί να προσφέρει ένας επαγγελματίας ψαρας. Γνώμη μου είναι να τους επιτραπεί η επίδειξη του τρόπου λειτουργίας των ιχθυομονάδων και μια περιήγηση και μεταφοράς του τουρίστα μόνο για αυτό τον σκοπό.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τους επιτραπεί να διενεργούν αλιεία και κάθε μορφή επίδειξη τεχνικών ψαρέματος εκτός της πορείας από και προς το λιμάνι φορτοεκφόρτωσης.
Θα Συμφωνήσω απόλυτα με το Πανελλήνιο Σωματείο Αλιευτικού Τουρισμού Επαγγελματιών Αλιέων. Είναι απολύτως ορθές οι παρατηρήσεις και οι προτάσεις τους.
#12 Σχόλιο Από Dimitris Marnellos Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 22:03
Να μην τους δωθεί κανένας χαρακτηρισμός ως αλιευτικά αλλά ως τουριστικά-περιηγητικά. Να εκτελούν δρομολόγια μόνο ως «τουριστικά» και όχι ως «αλιευτικά τουριστικά». Να τους επιβληθούν συγκεκριμένα μέτρα και προϋποθέσεις για να πραγματοποιούν δρομολόγια μόνο ξενάγησης προς τις μονάδες και όχι να πραγματοποιηθούν δρομολόγια όπως τα παραδοσιακά αλιευτικά σε ανοιχτές θάλασσες και με ποικίλους τρόπους αλίευσης.
Θα συμφωνήσω απόλυτα με το Πανελλήνιο Σωματείο Αλιευτικού Τουρισμού Επαγγελματιών Αλιέων καθώς κρίνω τις παρατηρήσεις και οι προτάσεις τους ορθές.
#13 Σχόλιο Από Μιγδανης Αστέριος Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 22:03
Ο αλιευτικός τουρισμός είναι μόνος τρόπος για να μείνουμε εμείς και τα παιδιά μας στην αλιεία και στην θάλασσα ο τρόπος για να στηρίξουμε το συνεχώς μειούμενο εισόδημα μας ο τρόπος για να ζήσουμε από την θάλασσα σαν αυτοαπασχολουμενοι και όχι σαν ικέτες επιδομάτων από το κράτος.
Θεωρώ απαράδεκτη οποιαδήποτε προσπάθεια να ανοίξουν παράθυρα από τα οποία θα μπουν στο πεδίο του αλιευτικού τουρισμού σκάφη και άνθρωποι που προφανώς δεν έχουν καμία σχέση με την επαγγελματική αλιεία δεν ζουν από αυτήν και ως εκ τούτου αφού δεν είναι επαγγελματίες αλιείς δεν θα μειωθεί και η αλιευτική προσπάθεια κάτι που είναι από τα προταρχικα οφέλη που προκύπτουν από την διενέργεια του αλιευτικού τουρισμού για το υχθιοαποθεμα.Συμφωνω απόλυτα με τις θέσεις του ΠΣΑΤΕΑ.
#14 Σχόλιο Από Ματθαίος Λουκάκης Στις 15 Ιανουάριος, 2024 @ 22:53
Συμφωνώ απόλυτα με το αναγραφόμενο του συλλόγου επαγγελματιών αλιέων αλιευτικού τουρισμού!!!
#15 Σχόλιο Από Μ Μεσολωρας Στις 16 Ιανουάριος, 2024 @ 00:20
Η τροποποίηση του άρθρου δεν είναι μόνο καταχρηστική αλλά τείνει να δώσει και το τελευταίο χτύπημα στους Έλληνες αλιείς.
Ο αλιευτικός τουρισμός ανήκει μόνο στους επαγγελματίες ψαράδες και πουθενά άλλου!
Είμαι απόλυτα σύμφωνος, με όσα έχουν γραφτεί από το σωματείο ΠΣΑΤΕΑ, αλλά και όσα προτείνονται από το Σωματείο.
#16 Σχόλιο Από ΑΝΤΩΝΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ Στις 16 Ιανουάριος, 2024 @ 09:14
Το ενδιαφέρον απο τις Εταιρείες που διαχειρίζονται τις ιχθυοκαλλιέργειες για την τουριστική εκμετάλλευση των ενάλειων και χερσαίων εγκαταστάσεών τους είναι δεδομένο, αυτό που θα πρέπει να γίνει είναι ολα τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να χαρακτηριστούν τουριστικά με βάση τον νόμο και τις διατάξεις των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.
Να μπορούν να μεταφέρουν τουρίστες στις εγκαταστάσεις των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας τους και μόνο για επίσκεψη.
Φυσικά να τους απαγορεύεται να αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας όπως κάνουμε οι επαγγελματίες αλιείς ψαριών ανοικτής θάλασσας.
Να έχουν περιορισμένους πλόες απο το λιμάνι απόπλου στις εγκαταστάσεις ιχθυοκαλλιέργειας και κατάπλου στο λιμάνι απο όπου απέπλευσε.
Να μπει πλαφόν στον αριθμό σκαφών που μπορούν οι ιχθυοκαλλιέργειες να εκμεταλλευτούν ως τουριστικά εως δυο ανα μονάδα διότι σε περίπτωση ανεξέλεγκτου αριθμού σκαφων θα εργάζονται παράνομα ως ημερόπλοια.
Ο Αλιευτικός Τουρισμός ανήκει πρώτα και πάνω από όλα στους επαγγελματίες αλιείς!
Ο Αλιευτικός Τουρισμός υπάρχει για να βοηθήσει τους αλιείς, να πάρουν μια ανασα και να αποκτήσουν ένα συμπληρωματικό εισόδημα ούτως ώστε να διατηρήσουν τα σκάφη τους και να ζούν αξιοπρεπώς!
Είναι κατάφορη αδικία να αλλάξει κάτι στο νομοθετικό πλαίσιο, τώρα που ο Αλιευτικός Τουρισμός έχει αρχίσει να γιγαντώνεται και οι αλιείς έχουν δώσει κάτι παραπάνω από τον καλύτερο τους εαυτό και την ψυχή τους!!
Θα υποβιβαστεί το προϊόν το ίδιο, αφού σίγουρα δεν υπάρχει μέτρο σύγκρισης παροχής υπηρεσιών από κάθε άποψη.
#17 Σχόλιο Από Νεκτάριος Μπιρακής Στις 16 Ιανουάριος, 2024 @ 10:00
Είναι αδιανόητο ένα σκάφος με έναν οποιοδήποτε από τη θάλασσα να φορτώνει ανθρώπους να τους πηγαίνει για ψάρεμα,ενώ δεν γνωρίζει ο ίδιος τι σημαίνει ψάρεμα. Γιατί οι άνθρωποι που δουλεύουν στης ιχθυοκαλλιέργειες δεν είναι ψαράδες και καπετάνιος να είναι χειριστής του σκάφους δεν έχει καμία σχέση με την αλιεία δεν γνωρίζει της απαγορεύσεις και μεγέθη της αλιείας δεν γνωρίζειπως πρέπει να αλιεύει δεν έχει τα σωστικά της αλιείας δεν έχει τα διπλώματα της αλιείας δεν έχει την εμπειρία δεν στοιχειοθετεί ημερολόγια αλιείας δεν παρουσιάζει στατιστικά στο κράτος και στην ευρωπαϊκή ένωση πού είναι υποχρεωμένο το αλιευτικό να παρουσιάζει είναι ένα απαράδεκτο πρόχειρο γραμμένο άρθρο στο πόδι.
#18 Σχόλιο Από Δελλας Αθανασιος Στις 16 Ιανουάριος, 2024 @ 10:42
Δεν εχω καταλάβει την ουσία στην τροποποίηση του νόμου ως προς της ιχθυοκαλλιεργιες τους έχετε ξανά αναφέρει σε προηγούμενο περί ασφαλείας των επιβατών στα επαγγελματικά σκαφη τι δουλειά έχουν τα βοηθητικά σκάφη στην επαγγελματική άδεια και τι στην τουριστική αλιεία το λέει και η λέξη βοηθούν στης ιχθυοκαλλιεργιες, κατά αρχήν είναι εκτροφής ψαριών και έμποροι και όχι αλιείς άρα δεν έχουν καμία σχέση με το αντικείμενο του αλιευτικού τουρισμού την μετάδοση της παράδοσιακης αλιείας προάσπιση των μορφών και ειδών αλιείας προστασία του πληθυσμού της θαλάσσιας ζωής άλλωστε ο νόμος της διενέργειας της τουριστικής αλιείας βασίστηκε στους παραπάνω λόγους και σαν συμπληρωματικο εισόδημα στους αλιείς λόγω της μειώσεις του πληθυσμού της θάλασσας και τώρα αφού δώσαμε αρκετές χιλιάδες ευρώ ο θεός ξέρει πως βρήκαμε αυτά τα χρήματα αφού παλεύουμε με τους πειρατές σε αυτήν την δουλειά μια που δεν υπάρχει νομοθετικό πλαίσιο εναντίον της πειρατείας του αλιευτικού τουρισμού πάτε να μας πάρετε και ένα κομμάτι ψωμί που μας δώσατε να θρεψουμε της οικογένειές μας και πως περιμένετε να ακολουθήσουν το επάγγελμα η νέα γενεά τώρα τι ακριβώς ζητάνε να δώσετε στην κυριολεξία τσάμπα άδειες επαγγελματικές σε βοηθητικά σκάφη των ιχθυοκαλλιεργιων για να μπουν σε ένα χώρο που είναι παντελώς έξω από το αντικείμενο τους άρα πια η σκοπιμότητα άλλωστε υπάρχει ήδη ο νόμος που ορίζει της διαδικασίες και της απαιτήσεις ενός σκάφους είτε να γίνει τουριστικό είτε να διενεργεί τουριστική αλιεία δεν θέλουν να ισχύει για αυτούς το νομοθετικό αυτό πλαίσιο τότε γιατί δεν το κάνετε νόμο για όλους ούτως ώστε να μπορουμε να βάλουμε και εμείς όσα βοηθητικα σκάφη θέλουμε να κάνουμε μεγαλύτερο των στόλο μας του αλιευτικού τουρισμού και όχι να χρειαζόμαστε επαγγελματική άδεια αλιείας σε κάθε σκάφος η να μας δώσετε το δικαίωμα και εμάς μέσα στην άδεια μας να έχουμε ένα κλουβί και να εκτρέφουμε ψάρια χωρίς να μπούμε στην διαδικασία του νόμου περί ιχθυοκαλλιεργιας πραγματικά είναι απορίας άξιο γιατί κάνουμε αλλαγή στον νόμο
#19 Σχόλιο Από Αναστασιος Στις 16 Ιανουάριος, 2024 @ 14:58
βάση την ΚΥΑ αρ. 414/2354/12-1_15 καθορίζονται μεταξύ άλλων οι προϋποθέσεις για τη διενέργεια Αλιευτικού Τουρισμού απο Επαγγελματίες Αλιείς. Η δεύτερη προϋπόθεση ρητά αναφέρει ότι τα ΑΛΙΕΥΤΙΚΑ σκάφη μας θα πρέπει να είναι εφοδιασμένα με επαγγελματική άδεια αλιείας.
Είναι αντιληπτό απο όλους ότι η τρόποποίηση της παρ. 3 αρθρο 177 ν.4070/2012 για τον αλιευτικό τουρισμό, προκειμένου σκάφη βοηθητικά ιχθυοκαλλιέργειας να ασκούν αλιευτικό τουρισμό χωρίς να υπάρχει σαφές θεσμικό πλαίσιο για την διεξαγωγή αγροτουρισμού στις Ιχθυοκαλλιέργειες, είναι απαράδεκτο. Οι ιχθυοκαλλιέργειες εχουν για τις ανάγκες τους αρκετά σκάφη βοηθητικά τα οποία προφανώς ανήκουν στις Ιχθυοκαλλιέργειες και χαρακτηρίζονται επαγγελματικά σκάφη βοηθητικά ιχθυοκαλλιέργειας. Καταλαβαίνετε οτι αν τρόποποιηθεί ο νόμος ενας στόλος μη επαγγελματικών αλιευτικών σκαφών θα μπορούν να ασκούν αλιευτικό τουρισμό τη στιγμή που κάθε ένας απο εμάς που ασκούμε αλιευτικό τουρισμό ως επαγγελματίες αλιείς επιβαρυνόμαστε κατα την αγορά ενός επαγγελματικού αλιευτικού και με την επαγγελματική αδεια αλιείας του σκάφους. Ο ανταγωνισμός προφανώς είναι αθέμιτος ειδικά τη στιγμή που δεν προστατευόμαστε πια διότι τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας θα αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας αφου θα χαρακτηρισθούν επαγγελματικά αλιευτικού τουρισμού. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος για τον αλιευτικό τουρισμό, αλλά πρέπει να υπάρξει άλλο θεσμικό πλαίσιο που να ορίζει σαφώς τον αγροτουρισμό σε ιχθυοκαλλιέργειες και θα ορίζει όλα τα επιμέρους θέματα ακόμα και για τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας.
#20 Σχόλιο Από ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ Στις 16 Ιανουάριος, 2024 @ 19:58
ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΑΣ ΑΛΙΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΕΛΛΑΔΟΣ Αξιότιμοι κύριοι, κάνοντας μια ιστορική αναδρομή στις τελευταίες δεκαετίες αναφορικά με το επάγγελμα του παράκτιου αλιέα στον Ελλαδικό και όχι μόνο χώρο, θα διαπιστώσουμε πως αμέσως μετά την εμφάνιση αλιευμάτων προέλευσης ιχθυοκαλλιέργειας στην αγορά άρχισε η καθοδική πορεία του κλάδου σε ότι αφορά στην διάθεση των προϊόντων μας. Αιτίες ήταν κυρίως η πολύ χαμηλή τιμή των ιχθύων υδατοκαλλιέργειας που πχ στη περίπτωση της τσιπούρας έφθανε στο ¼ σχεδόν της τιμής σε σχέση με αυτήν της ελευθέρας βοσκής. Παρόλα αυτά μεγάλο ποσοστό καταναλωτών προτιμούσαν τα αλιεύματά μας λόγω της ποιότητας αλλά και της γενικότερης διαδικασίας αγοράς τους καθώς πολλοί συνδύαζαν την αγορά των αλιευμάτων με μια σύντομη εκδρομή σε κάποιο κοντινό λιμανάκι, σε κάποιον αλιέα με τον οποίο συνήθως είχαν προσωπική γνωριμία και εμπιστοσύνη για να αγοράσουν από την ψαριά του. Την τελευταία δεκαετία, η συνεχής οικονομική κρίση έχει αναγκάσει τους καταναλωτές να στραφούν στα ψάρια ιχθυοκαλλιέργειας με αποτέλεσμα η ζήτηση στα λιμάνια αλλά και στα ιχθυοπωλεία όσο αφορά στα αλιεύματά μας να μειωθεί δραματικά!
Ουσιαστικά, οι παράκτιοι αλιείς έχουμε δεχθεί ένα σοβαρό πλήγμα από την δραστηριότητα των ιχθυοκαλλιεργειών. Όμως όχι μόνο στην αγορά αλλά και στο πεδίο δράσης μας, στην θάλασσα έχουμε περιοριστεί καθώς όλο και περισσότερα αλιευτικά πεδία γίνονται απαγορευτικά σε εμάς με την δραστηριοποίηση των ιχθυοκαλλιεργειών. Φυσικά, τα καλύτερα πεδία για παράκτια αλιεία είναι σε μέρη σχετικά απόμερα, χωρίς ιδιαίτερη κίνηση σκαφών, σε βραχώδη περιοχές που δεν υπάρχει μεγάλη ανθρώπινη δραστηριότητα και αν είναι δυνατόν να είναι και κάπως προφυλαγμένα από τους δυνατούς ανέμους . Τα ίδια μέρη όμως είναι αυτά που προτιμούν και οι επιχειρηματίες των ιχθυοκαλλιεργειών, τα ίδια που θα τους επιτρέψει η πολιτεία να δραστηριοποιηθούν προκειμένου να μην δημιουργήσουν προβλήματα σε άλλες ανθρώπινες δραστηριότητες…Τέλος, οι μονάδες ιχθυοκαλλιέργειας είναι σημείο που συναθροίζονται όλα σχεδόν τα είδη των ιχθύων καθώς η μυρωδιά της ιχθυοτροφής τα προσελκύει, φτωχοποιώντας τις γύρω περιοχές.
Εν κατακλείδι εκδιωκόμαστε άθελά τους συνεχώς και από τον θαλάσσιο χώρο αλλά και από το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς! Ουσιαστικά λοιπόν δημιουργήθηκε αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ μας.
Φυσικά, τα προβλήματα της παράκτιας αλιείας είναι πολλά ακόμα με κυριότερα την συνεχή παρουσία θαλάσσιων θηλαστικών κατά τις ώρες της εργασίας μας, τα οποία υφαρπάζουν την ψαριά μας και καταστρέφουν τα εργαλεία μας, το πολύ υψηλό κόστος παραγωγής (καύσιμα, πρώτες ύλες), παράνομη, λαθραία και άναρχη αλιευτική δραστηριότητα κλπ. Ταυτόχρονα οι αποζημιώσεις είναι λέξη που γνωρίσαμε τα τελευταία μόλις χρόνια, με αφορμή την επιδημία του κορωνοιού και μετά από πολύ αγώνα της Ένωσής μας αλλά και προσπάθειες άλλων συναδέλφων. Κι αυτές όμως οι αποζημιώσεις ήταν μέσα στο πλαίσιο αποζημιώσεων των διαφόρων επαγγελματικών κλάδων και ουσιαστικά δεν επέφεραν καμία βελτίωση στο επάγγελμά μας, ούτε κάποια λύση στα προβλήματά μας.
Η μόνη εναλλακτική λύση, η μόνη διέξοδος που βρέθηκε για ένα ποσοστό των παράκτιων αλιέων ήταν και είναι ο αλιευτικός τουρισμός! Η μόνη επιλογή που μπορεί να βοηθήσει τον παράκτιο να μείνει για πολλά ακόμα χρόνια στην θάλασσα διαφοροποιώντας μόνο λίγο την εργασία του όσο αφορά στην πίεση που ασκεί στα ιχθυοαποθέματα με τις δραστηριότητές του.
Ο αλιέας, έχει πείρα πολλών ετών στην θάλασσα, πέρα από τις αλιευτικές του ικανότητες είναι παράλληλα μετεωρολόγος, γνωρίζει κάθε παράμετρο της θάλασσας, τις συνήθειες κάθε ψαριού, τις ιδιαιτερότητες κάθε τόπου, είναι ικανός καπετάνιος (πιστοποιημένος υποχρεωτικά με την άδεια πηδαλιούχου) και μπορεί ικανά και υπεύθυνα να προσφέρει υπηρεσίες αλιευτικού τουρισμού. Ακόμα και κάποιες ιστορίες από την καθημερινότητά του, κάποιες καλές ψαριές, κάποιες καταιγίδες που έχει δαμάσει, συγκλονίζουν τον επισκέπτη. Όλα αυτά δεν πιστεύουμε πως μπορεί να τα προσφέρει κάποιος εργαζόμενος στην ιχθυοκαλλιέργεια! Ακόμα, στην περίπτωση που θα υπάρξει αλιευτική δραστηριότητα εντός της μονάδος, πέριξ των ιχθυοκλωβών, είναι απόλυτα σαφές πως τα αποτελέσματα θα είναι εντυπωσιακά λόγω της συνάθροισης διαφόρων «άγριων» ψαριών πέριξ, οπότε αφενός και πάλι θα υπάρχει αθέμιτος ανταγωνισμός, αφετέρου αυτό αντίκειται στην φιλοσοφία περί αλιευτικού τουρισμού και την προστασία των ιχθυοαποθεμάτων! Έχουμε ήδη υποστεί μεγάλη οικονομική βλάβη ως κλάδος από την δραστηριότητα των ιχθυοκαλλιεργειών, ολόενα συρρικνωνόμαστε εμείς και θεριεύουν εκείνοι….ας μην μας πάρουν και την τελευταία εναλλακτική!
Ως Ένωση Πλοιοκτών Παράκτιας Αλιείας και Αλιευτικού Τουρισμού Ελλάδος δεν δεχόμαστε την τροποποίηση της παρ. 3 άρθρου 177 ν.4070/2012 όπως προτείνετε και δεν συμφωνούμε να ενταχθούν στο ίδιο καθεστώς με τα επαγγελματικά αλιευτικά. Άλλωστε σύμφωνα με την ΚΥΑ αρ. 414/2354/12-1-15 ως κύρια προϋπόθεση ορίζεται η ύπαρξη άδειας επαγγελματικής παράκτιας αλιείας για το προς αδειοδότηση σκάφος, πράγμα που δεν υφίσταται στα βοηθητικά σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών.
Προκειμένου να μην υπάρξει περαιτέρω ζημία του κλάδου μας προτείνουμε ωστόσο, -Να μπορούν τα βοηθητικά σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να κάνουν περιήγηση τουριστών στους χώρους της ιχθυοκαλλιέργειας -Να έχουν αποκλειστική διαδρομή από τον λιμένα απόπλου προς την μονάδα ιχθυοκαλλιέργειας και πίσω. –Να χαρακτηριστούν τουριστικά επαγγελματικά ώστε να μην υπάρξει περίπτωση διάθεσης σε αυτά ικανότητας σε ιπποδύναμη KW και χωρητικότητα GT που θα αφαιρεθεί από τον κλάδο της παράκτιας ή της μέσης αλιείας. –Να μην επιτρέπεται η περιήγηση, ούτε η δραστηριότητα αλιείας από τους τουρίστες.
Με εκτίμηση, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΠΠΑΑΤΕ
#21 Σχόλιο Από Φατουρος Κωνσταντινος Στις 16 Ιανουάριος, 2024 @ 22:51
Με τον όρο αλιευτικό τουρισμό εννοούμε την διαδικασία εκείνη κατά την οποία ένα επαγγελματικό αλιευτικό καικι μπορεί να φιλοξενήσει κάποιον που επιθυμεί για μια αλιευτική προσπάθεια με σκοπό την ψυχαγωγία αλλά και την μαθηση……
Ο επισκέπτης δηλαδή ζει για μια μέρα την ζωή που ζει ο Έλληνας ψαράς. Ψαρεύει με παραδοσιακό τρόπο, γευεται την ψάρια που ο ίδιος έχει πιάσει ,απολαμβάνει τις ελληνικές θάλασσες ,ρουφάει ελληνική ζωή και κουλτούρα……
Όλα αυτά όμως έρχονται σε πλήρη αντίθεση με το γεγονός ότι βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλιεργιας θα έχουν το δικαίωμα να φιλοξενούν και αυτά κόσμο .
Για ποιον σκοπό;;;;;;
Τι να τους δείξουν;;;;;
Πως δουλεύει η ιχθυοκαλιεργια ή μηπως θα μπορούν και αυτά να αλιεύουν χωρίς καν να είναι εφοδιασμένα με επαγγελματική άδεια;;;;
Γιατί πάτε να χαλάσετε κάτι που ξεκίνησε τόσο όμορφα;;;;;
Ο αλιευτικός τουρισμός είναι ένα εργαλείο χρήσιμο για τον επαγγελματία ψαρά. Ένα εργαλείο που συμπληρώνει το μικρό του εισόδημα ,ένα εργαλείο που σχεδιάστηκε αποκλειστικά για αυτόν και πρέπει να παραμείνει αποκλειστικά σε αυτόν………
#22 Σχόλιο Από Στεφανος Στις 16 Ιανουάριος, 2024 @ 22:53
Αξιότιμοι κύριοι,
Συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις του Πανελλήνιου Σωματείου Αλιευτικού Τουρισμού Επαγγελματιών Αλιέων.
Όλοι οι αλιείς που διενεργούμε αλιευτικό τουρισμό γνωρίζουμε καλά ότι οι ιχθυοκαλλιέργειες δεν πρέπει να ενταχθούν στο νόμο τον δικό μας.
Είναι άδικο και εγκληματικό απέναντι σε ένα κλάδο που έχει βασανιστεί να του πάρετε πίσω αυτό το οποίο δικαιωματικά του ανήκει.
Ο ΠΣΑΤΕΑ είναι το μόνο θεσμικό μας όργανο που μας εκπροσωπεί επάξια και με προτάσεις και τώρα εξέφρασε όλους του ψαράδες όχι μόνο αυτούς που κάνουν αλιευτικό τουρισμό αλλά και όλους.
Οι ιχθυοκαλλιέργειες δεν έχουν καμμια δουλειά με τον Αλιευτικό Τουρισμό.
Πως είναι δυνατόν κύριοι να τροποποιήσετε την παρ 3 του άρθρου 177 του νόμου 4070/2012 για να εντάξετε τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας στον αλιευτικό τουρισμό τη στιγμή που μέχρι τώρα ο νόμος σαφώς όριζε οτι ασκείται απο επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη από τον νόμο για τον αλιευτικό τουρισμό 4070/2012.
Το λιγότερο που πρέπει να κάνετε είναι να μην τροποποιήσετε το αρθρο 177 παρ 3 για τον αλιευτικό τουρισμό και σε μέλλοντα χρόνο να γίνει μια σοβαρή προσπάθεια να ενταχθούν οι ιχθυοκαλλιέργειες στον τομέα της τουριστικής αξιοποιησής τους και οχι πρόχειρα χρησιμοποιώντας τους αλιείς ως Δούρειο Ίππο.
#23 Σχόλιο Από Αλεξια Οφλιδου Στις 17 Ιανουάριος, 2024 @ 13:30
Συμφωνώ απόλυτα με το Πανελλήνιο Σωματείο Αλιευτικού Τουρισμού Επαγγελατιων Αλιέων με τις θέσεις του επι του θέματος.
Το Σωματείο ΠΣΑΤΕΑ, είναι το μόνο όργανο εκπροσώπησης μας και οι προτάσεις του είναι απόλυτα δίκαιες και βρίσκει όλα τα μέλη του σύμφωνα.
Περιμένουμε από την πολιτεία να μας στηρίξει και να μην διαλύσει κάτι τόσο όμορφο που έχει ξεκινήσει.
#24 Σχόλιο Από Orfeas Στις 17 Ιανουάριος, 2024 @ 23:31
Συμφωνώ απόλυτα με το Πανελλήνιο Σωματείο Αλιευτικού Τουρισμού Επαγγελατιων Αλιέων με τις θέσεις του επι του θέματος.
Το Σωματείο ΠΣΑΤΕΑ, είναι το μόνο όργανο εκπροσώπησης μας και οι προτάσεις του είναι απόλυτα δίκαιες και βρίσκει όλα τα μέλη του σύμφωνα.
#25 Σχόλιο Από Λιβία Τασκουδη Στις 17 Ιανουάριος, 2024 @ 23:38
Συμφωνώ με την πρόταση ΠΣΑΤΕΑ .Γιατί πάτε να χαλάσετε κάτι που ξεκίνησε τόσο όμορφα;;;;;
#26 Σχόλιο Από Βιοπαλεστης Στις 18 Ιανουάριος, 2024 @ 09:14
Υποκριτές!!! Αυτοί που θέλουν να εφαρμόσουν τέτοιους νόμους ή είναι ανίκανοι ή εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα. Πρώτα ενισχύεται ή μέση αλιεία με ΟΛΕΣ τις επιδοτήσεις αφήνοντας έξω τις μικρής κλίμακας ψαράδες,μετά καταργείται η ερασιτεχνική άδεια αλιείας στο όνομα της γραφεικρατιας,αφήνοντας κάθε άσχετο με την θάλασσα ανεξέλεγκτο να ψαρεύει και τώρα με τέτοιες τροποποιήσεις θέλετε να ψαρεύουν ανεξέλεγκτα και οι ιχθυοκαλλιεργιες,ενώ την ίδια εποχή επιδοτείται η καταστροφή των παραδοσιακών παράκτιων καικιων στο όνομα της υπεραλιευσης! Η έκφραση Ότι να ναι είναι λίγο για να περιγράψει το έργο τέτοιων ανθρώπων οι οποίοι μια μέρα θα λογοδοτήσουν,να είστε σίγουροι!
#27 Σχόλιο Από Βιοπαλεστης Στις 18 Ιανουάριος, 2024 @ 10:09
Υποκριτές!!! Λυπάμαι για τον σκληρό λόγο γραφής που χρησιμοποιώ αλλά σκληρή είναι και η καθημερινότητα που έχει επιβληθεί. Αυτοί που θέλουν να εφαρμόσουν τέτοιους νόμους ή είναι ανίκανοι ή εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα. Πρώτα ενισχύεται ή μέση αλιεία με ΟΛΕΣ τις επιδοτήσεις αφήνοντας έξω τις μικρής κλίμακας ψαράδες,μετά καταργείται η ερασιτεχνική άδεια αλιείας στο όνομα της γραφεικρατιας,αφήνοντας κάθε άσχετο με την θάλασσα ανεξέλεγκτο να ψαρεύει και τώρα με τέτοιες τροποποιήσεις θέλετε να ψαρεύουν ανεξέλεγκτα και οι ιχθυοκαλλιεργιες,ενώ την ίδια εποχή επιδοτείται η καταστροφή των παραδοσιακών παράκτιων καικιων στο όνομα της υπεραλιευσης! Η έκφραση Ότι να ναι είναι λίγο για να περιγράψει το έργο τέτοιων ανθρώπων οι οποίοι μια μέρα θα λογοδοτήσουν,να είστε σίγουροι!
#28 Σχόλιο Από Ψαρας Στις 18 Ιανουάριος, 2024 @ 14:37
Σε καμμια περίπτωση δεν θα πρέπει να υπάγονται τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιεργειών στο θεσμικό πλαίσιο του αλιευτικού τουρισμού.Οι επαγγελματίες αλιείς είναι καθόλα νόμιμοι και σε πλήρη αρμονία με τα θεσμικά πλαίσια που διέπουν τόσο την αλιεία όσο και τον αλιευτικό τουρισμό!
Θα πρέπει να υπάρξει διαφορετικό θεσμικό πλαίσιο προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των ιχθυοκαλλιεργειών. Δεν μπορούν τεχνικά αλλά και πρακτικά τα βοηθητικά σκάφη να θεωρηθούν αλιευτικα και να διενεργούν αλιευτικό τουρισμό!
Ζητούμε την διαφοροποίηση των βοηθητικών σκαφών ιχθυοκαλλιεργειών εντελώς από τον Αλιευτικό τουρισμό.
Οι επαγγελματίες αλιείς είναι οι μόνοι που μπορούν και πρέπει να διενεργούν αλιευτικό τουρισμό.
Συμφωνώ απόλυτα με τις θέσεις του θεσμικού μας οργάνου ΠΣΑΤΕΑ (Πανελλήνιο Σωματείο Αλιευτικού Τουρισμού Επαγγελματιών Αλιέων).
Καλό θα ήταν να γίνουν συζητήσεις με το θεσμικό μας όργανο πριν από οποιαδήποτε απόφαση.
#29 Σχόλιο Από Κώστας Αλμυρός Στις 18 Ιανουάριος, 2024 @ 18:03
Κύριοι,
Σεβαστείτε τον κόπο και την προσπάθεια του έλληνα ψαρα σε αυτά τα 8 χρόνια που έκανε ότι καλύτερο μπορούσε για να αναδείξει τον αλιευτικό τουρισμό.
Είμαι σε απόλυτη συμφωνία σε όσα προτείνει το Πανελλήνιο Σωματείο Αλιευτικού Τουρισμού Επαγγελματιών Αλιέων.
Είναι καιρός να μιλάτε για τους ψαράδες με τους ψαράδες.
#30 Σχόλιο Από Κικη Στις 18 Ιανουάριος, 2024 @ 18:10
Είμαι γυναίκα ψαρα και επειδή έχω ζήσει την μιζέρια και την κατάντια μέσα από τα μάτια του άντρα μου ,δεν μπορώ να σκεφτώ ότι πέρασε από το μυαλό των υπευθύνων να ρίξουν πάλι στο βούρκο τους ψαράδες.
Ο Αλιευτικός Τουρισμός έδωσε ανασα στους ψαράδες με αυτό το μικρό συμπληρωματικό εισόδημα και μπορούν να ελπίζουν ότι θα κρατήσουν τα καΐκια τους. Εάν μπουν οι ιχθυοκαλλιέργειες στο παιχνίδι χάσαμε κ την τελευταία μας ελπιδα.
Σκεφτείτε πριν κάνετε οτιδήποτε σοβαρά .
Το ΠΣΑΤΕΑ με το οποίο είμαστε απόλυτα σύμφωνοι έδωσε πολύ καλές προτάσεις που θα πρέπει να τος λάβετε σοβαρά υπόψη.
#31 Σχόλιο Από ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΤΣΟΡΓΙΟΣ Στις 18 Ιανουάριος, 2024 @ 18:40
Η παρακτια αλιεια της χωρας μας δεν είναι απλα ενας παραγωγικος κλαδος αλλα ενας κλαδος ο οποιος μπορει να εχει μικρη συμμετοχη στο Α.Ε.Π αλλα εχει τεραστια στρατηγική σημασια για την χωρα .
Οι λογοι που στοιχειοθετούν αυτην την πραγματικα στρατηγικη αξια του κλαδου της παρακτιας αλιειας για την χωρα είναι οι εξης :
1) Στηριζει τις απομακρες και παραμεθόριες περιοχες κρατωντας τους κατοικους σε αυτές με ταυτοχρονη μειωση της ανεργιας μεσω της απασχολησης τους .
2) Στηριζε την εθνικη αμυνα σε αυτες τις περιοχες και όχι μονο μεσα από την συνεχη παρουσια των ψαραδων .
3) Κρατα , στηριζει και αναδεικνύει το συνολο των διαφορων πολιτισμικων στοιχειων και των χαρακτηριστικων τους που εχουν να κανουν με την κουλτουρα ολης της χωρας και που σε διαφορετικη περιπτωση θα χανονταν .
4) Τροφοδοτει την ντοπια αγορα και όχι μονο με υψηλης διατροφικης αξιας προιοντα .
5) Η εμπειρογνωμοσυνη των παρακτιων ψαραδων αποτελλει μια συμπυκνωμένη γνωση την οποιαν η επιτημονικη κοινοτητα την μετατρεπει σε δεδομενα και η πολιτικη ηγεσια σε εφαρμοσμενη πολιτικη .
Με αυτά τα χαρακτηριστικα η παρακτια αλιεια ιδιαιτερα σημερα πρεπει όχι μονο να διατηρηθει αλλα και να αναπτυχθει ακομα περισσοτερο λογω της αξιακης της υποστασης .
Στοι πλαισιο αυτό η Συνομοσπονδια Αλιεων Ελλαδας στις 3 και 4 Οκτωβρίου του 2003 με τον οργανισμο επιστημονικης τεκμηριωσης που εκπροσωπουνταν από τον κυριο Κουτσικοπουλο Κων/νο και τις οργανωσεις των παρακτιων της Κυπρου της Ιταλιας της Ισπανιας της Γαλλιας συναντηθηκαν στην Σαρδηνια ώστε από κοινου να επεξεργαστουν ένα θεσμικο πλαισιο για να ανοιξει ο δρομος για τον ευρωπαικο αλιευτικο τουρισμο . Το κοινo σημειο ηταν ότι ο αλιευτικος τουρισμος θα πρεπει να γινεται ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ από παρακτια αλιευτικα σκαφη που εχουν επαγγελματικη αδεια αλιειας ώστε να ερθει σε επαφη ο πολιτης με την αλιευτικη δραστηριοτητα τα αλιευτικα εργαλεια τα αλιευματα την ζωη των ψαραδων και γενικα την κουλτουρα τους .
Αυτος ο στοχος θα μπορουσε να επιτευχθει μονο από επαγγελματικα αλιευτικα σκαφη και επαγγελματιες ψαραδες .
Σε καμια περιπτωση αυτή η δραστηριοτητα δεν μπορει να πραγματοποιηθει από σκαφη αλλων τυπων όπως είναι τα βοηθητικα σκαφη της υδατοκαλιεργειας .
Οι επιχειρησεις της υδατοκαλιεργειας είναι οικονομικοι κολοσσοί πολλοι εκ των οποιων αποτελλουν πολυεθνικες εταιριες .
Αξιζει να αναφερθει ότι τα βοηθητικα σκαφη της υδατοκαλιεργειας δεν είναι επαγγελματικα αλιευτικα σκαφη γιατι δεν εχουν κοινοτικό αλιευτικο μητρώο ( Κ.Α.Μ ) ουτεε είναι καταχωρημενα στο Ε.Α.Μ εθνικο αλιευτικο μητρωο όπως είναι τα επεγγελματικα αλιευτικα σκαφη και συνεπως δεν μπορουν να ασκησουν καμια αλιευτικη δραστηριοτητα . Όλα τα παραπανω σχετικα με τα εππαγγελματικα αλιευτικα σκαφη προσδιοριζονται με σαφηνεια στους Ευρωπαικους κανονισμους 26/2004 και 1281/2005 σχετικα με τα στοιχεια των αδειων των επαγγελματικων αλιευτικων σκαφων .
Τις τελικες αποφασεις θα τις παρει η πολιτικη ηγεσια του ΥΠΑΑΤ και για τον λογο αυτό θα πρεπει να αποφασισει αν θα επιλεξει την στηριξη του κλαδου της παρακτιας αλιειας οσον αφορα την βιωσιμότητα του μεσα από την δραστηριοτητα του αλιευτικου τουρισμου στηριζοντας ταυτοχρονα την σωτηρια των θαλασσων μεσα από την αποσυμφορηση των διαφορων αλιευτικων εργαλειων και πρακτικων η αν θα στηριξει ελαχιστες οικονομικα ισχυρες εταιριες οι περισσοτερτες εκ των οποιων είναι πολυεθνικες …
Η ΕΥΘΥΝΗ Της ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΩΝ ΣΚΑΦΩΝ
#32 Σχόλιο Από Νικόλαος Ροζος Στις 18 Ιανουάριος, 2024 @ 20:05
Δεν θα πρέπει οι ιχθυοκαλλιέργειες να διενεργούν αλιευτικό τουρισμό.Ο Αλιευτικός Τουρισμός ανήκει μόνο στους επαγγελματίες ψαράδες.Συμφωνο απόλυτα με της προτάσεις του Πανελληνίου Σωματίου Αλιευτικού Τουρισμού Επαγγελματιών Αλιέων.
#33 Σχόλιο Από Fishing Στις 18 Ιανουάριος, 2024 @ 20:24
Απόλυτη ανάλυση του θέματος απ’το Πανελλήνιο Σωματείο Αλιευτικού τουρισμού.Ο αλιευτικός τουρισμός ανήκει στην παράκτια αλιεία και στους αλιείς που έχουν αλιευτικά σκάφη και όχι βοηθητικά.Με ποια κριτήρια θα πάρουν κόσμο τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας?
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος..
#34 Σχόλιο Από ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΦΥΣΗ – WWF ΕΛΛΑΣ Στις 18 Ιανουάριος, 2024 @ 21:27
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ΄ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΥΔΑΤΟΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΩΝ Άρθρο 14 Τουριστική αξιοποίηση βοηθητικών σκαφών υδατοκαλλιέργειας – Τροποποίηση περ. β) παρ. 1 άρθρου 175 ν. 4070/2012 και
Άρθρο 15: Δυνατότητα άσκησης αλιευτικού τουρισμού από βοηθητικά σκάφη υδατοκαλλιέργειας – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 177 ν. 4070/2012
Με τα άρθρα 14 και 15 του παρόντος νομοσχεδίου προωθείται η διεύρυνση των σκαφών που δύνανται να ασκήσουν αλιευτικό τουρισμό, με την προσθήκη στα επαγγελματικά σκάφη αλιείας των «βοηθητικών σκαφών υδατοκαλλιέργειας». Η προσθήκη αυτή είναι όλως αντίθετη με τους σκοπούς του αλιευτικού τουρισμού και δημιουργεί άνισους όρους ανταγωνισμού σε ό,τι αφορά την άσκηση μιας δραστηριότητα που αποτελεί ένα καίριο εργαλείο για την επίτευξη των στόχων της βιώσιμης αλιείας και της προστασίας του περιβάλλοντος, καθώς και σημαντικό εναλλακτικό μέσο βιοπορισμού για τους αλιείς.
Ο αλιευτικός τουρισμός, όπως ορίζεται στο άρθρο 175 του ν. 4070/2012, αποτελεί «ειδική μορφή τουρισμού, η οποία συνίσταται στην παροχή τουριστικών υπηρεσιών συνδεδεμένων με την αλιεία, τη σπογγαλιεία, την υδατοκαλλιέργεια και τις σχετικές με αυτές πρακτικές και τεχνικές, παραδόσεις και τοπικά έθιμα, τα τοπικά προϊόντα, την παραδοσιακή κουζίνα και τοπική γαστρονομία». Η ισχύουσα νομοθεσία ορθώς δίνει τη δυνατότητα άσκησης της ειδικής αυτής μορφής τουρισμού σε αλιευτικά σκάφη και επαγγελματίες αλιείς οι οποίοι έχουν τις απαιτούμενες γνώσεις σχετικά με τις πρακτικές και τεχνικές παραδόσεις. Αντίθετα, η άσκηση αλιευτικής δραστηριότητες σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί αντικείμενο των δραστηριοτήτων των βοηθητικών σκαφών υδατοκαλλιέργειας. Σύμφωνα το άρθρο 17 του ν. 4150/2013, ως «βοηθητικό σκάφος υδατοκαλλιεργειών» ορίζεται «κάθε σκάφος ή πλωτό ναυπήγημα, ανεξαρτήτως χωρητικότητας, το οποίο προορίζεται να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά για σκοπούς υποστήριξης της υδατοκαλλιεργητικής δραστηριότητας, ιδίως για μεταφορά προσωπικού, ιχθυοτροφών, εφοδίων, ρυμούλκηση κλωβών, δεξαμενών, της φύλαξης». Τα σκάφη αυτά, σε αντίθεση με τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη και τους επαγγελματίες αλιείς, δεν διαθέτουν άδεια αλιείας ούτε τον κατάλληλο εξοπλισμό για τη διενέργεια των δραστηριοτήτων αυτών.
Επιπλέον, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σε ό,τι αφορά τις προϋποθέσεις και τους όρους για την άσκηση αλιευτικού τουρισμού από επαγγελματίες αλιείς η υπ’ αριθμ. 414/2354/2015 κοινή υπουργική απόφαση παρέχει τις κατάλληλες διασφαλίσεις ότι οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε αυτό το αντικείμενο κατέχουν τις κατάλληλες γνώσεις σχετικά με τις μεθόδους και τεχνικές αλιείας σύμφωνα με τη εθνική και ενωσιακή αλιευτική νομοθεσία (βλ. άρθρο 3 παρ. 2 στοιχ. α΄) καθώς και τον απαιτούμενο αλιευτικό εξοπλισμό και εργαλεία. Τα εχέγγυα αυτά είναι κρίσιμα για την άσκηση αλιευτικού τουρισμού από τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη. Καμία τέτοια διασφάλιση δεν προβλέπεται για τα βοηθητικά σκάφη υδατοκαλλιέργειας.
Τέλος, η προωθούμενη διάταξη δημιουργεί άνισους όρους ανταγωνισμού μεταξύ των επαγγελματιών αλιέων οι οποίοι έχουν επενδύσει χρήματα για τις απαιτούμενες άδειες και για τον κατάλληλο εξοπλισμό για τα σκάφη τους, και άλλων επαγγελματιών που ασκούν όλως διαφορετικές δραστηριότητες μη σχετιζόμενες με την αλιεία.
Οι προωθούμενες διατάξεις (άρθρα 14-15) του υπό διαβούλευση νομοσχεδίου θα πρέπει να αποσυρθούν.
#35 Σχόλιο Από Κ Π Ψ Στις 18 Ιανουάριος, 2024 @ 21:39
Να επιτρέπεται σε όλα τα επαγγελματικά αλιευτικά σκάφη ανεξαρτήτου μεγέθους η δυνατότητα να διενεργούν αλιευτικό τουρισμό και να μην περιορίζεται βάση εργαλείου. Αφού το άρθρο σύμφωνα με τους όρους και τις προυποθέσεις αναφέρεται στην ασφάλεια των επιβαινόντων και των πλοιοκτητών θα πρέπει και τα μεγαλύτερα αλιευτικά σκάφη της Μέσης Αλιείας να έχουν τη δυνατότητα να ασκήσουν αλιευτικό τουρισμό μια προσφέρουν μεγαλύτερη ασφαλεια στους επιβαίνοντες αλλά και στους πλοιοκτήτες.
#36 Σχόλιο Από Καπεταν Θανάσης Στις 19 Ιανουάριος, 2024 @ 00:20
Απόλυτη ανάλυση του θέματος απ’το Πανελλήνιο Σωματείο Αλιευτικού τουρισμού.Ο αλιευτικός τουρισμός ανήκει στην παράκτια αλιεία και στους αλιείς που έχουν αλιευτικά σκάφη και όχι βοηθητικά.Με ποια κριτήρια θα πάρουν κόσμο τα βοηθητικά σκάφη ιχθυοκαλλιέργειας?
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να τροποποιηθεί ο νόμος..
#37 Σχόλιο Από Πανελλήνιος Σύλλογος Παιδιών με Anorectal Malformation Στις 19 Ιανουάριος, 2024 @ 00:31
Θα ήθελα να εκφράσω ως Πρόεδρος Συλλόγου και μαμά ενός παιδιού με 80% αναπηρία που κάνει αλιευτικό τουρισμό εδώ και 2 χρόνια.Συμφωνουμε με το Σωματείο ΠΣΑΤΕΑ!!!!
Παλευουμε να κρατήσουμε το επάγγελμα του ψαρά με νυχια και με δόντια Θα διώξετε την νεολαία μας ,αν ψηφίσετε να μπουν και τα σκαφη των ιχθυοκαλλιέργειων στον αλιευτικό τουρισμό.
Σας παρακαλούμε εκ μέρους των παιδιών μας .Αυτά είναι το μέλλον μας !!!!
#38 Σχόλιο Από ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΖΑΒΟΓΙΑΝΝΗ Στις 19 Ιανουάριος, 2024 @ 08:47
Ο αλιευτικός τουρισμός ως εναλλακτική μορφή τουρισμού στην Ελλάδα πρέπει να διατηρήσει το παραδοσιακό στοιχείο του τρόπου ζωής και διαβίωσης του Ελληνα αλιέα στο χώρο της εργασίας του, το καϊκι του και μάλιστα να επιδοτηθεί η διατήρηση παλαιών παραδοσιακών ξύλινων σκαριών και σκαριών που έχουν κατασκευαστεί από τους ίδιους τους αλιείς με τον παραδοσιακό τρόπο.
Η δυνατότητα που δίνεται στα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών δεν μπορεί να αφεθεί έτσι απλά χωρίς κανόνες ενώ οι ίδιοι οι αλιείς είναι υποχρεωμένοι και τηρούν ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο. Απαιτείται να θεσπιστούν αυτοί οι κανόνες και προτείνεται:
Α) ολα τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να μπορούν να χαρακτηριστούν τουριστικά με βάση τον νόμο και τις διατάξεις των επαγγελματικών τουριστικών σκαφών.
Β) Τα σκάφη των ιχθυοκαλλιεργειών να μεταφέρουν τουρίστες στις εγκαταστάσεις των μονάδων ιχθυοκαλλιέργειας τους και μόνο.
Γ) Να μην δύνανται να αλιεύουν ψάρια ανοιχτής θάλασσας όπως κάνουμε οι επαγγελματίες αλιείς ψαριών ανοικτής θάλασσας.
Δ) Να έχουν περιορισμένους πλόες απο το λιμάνι απόπλου στις εγκαταστάσεις ιχθυοκαλλιέργειας και κατάπλου στο λιμάνι απο όπου απέπλευσε.
Ε) Να μπει πλαφόν στον αριθμό σκαφών που μπορούν οι ιχθυοκαλλιέργειες να εκμεταλλευτούν ως τουριστικά εως δυο ανα μονάδα διότι σε περίπτωση ανεξέλεγκτου αριθμού σκαφων θα εργάζονται παράνομα ως ημερόπλοια.