Στον Αλιευτικό Κώδικα (ν.δ. 420/1970, Α’ 27) προστίθεται άρθρο 14Α ως εξής:
«Άρθρο 14Α
Απόφαση Συμβουλίου Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών
- Το Συμβούλιο Εξέτασης Αλιευτικών Προσφυγών (Σ.Ε.Α.Π.) εκδίδει μέσα σε εκατόν είκοσι (120) ημέρες από την υποβολή της προσφυγής αιτιολογημένη απόφαση, με την οποία μπορεί είτε να απορρίψει την προσφυγή, είτε να τη δεχθεί στο σύνολό της και να άρει τις επιβληθείσες κυρώσεις, είτε να τη δεχθεί μερικά και να μειώσει τις επιβληθείσες κυρώσεις. Αν, εντός της ως άνω προθεσμίας, δεν εκδοθεί απόφαση, η ενδικοφανής προσφυγή θεωρείται ότι έχει απορριφθεί από το Σ.Ε.Α.Π., ο δε προσφεύγων τεκμαίρεται ότι έχει λάβει γνώση της απόρριψης κατά την εκπνοή της προθεσμίας αυτής.
- Αν η απόφαση του Σ.Ε.Α.Π. απαλλάσσει τον προσφεύγοντα από το χρηματικό πρόστιμο που του έχει επιβληθεί σε πρώτο βαθμό ή διατάσσει τη μείωση αυτού ή την επιστροφή τιμήματος εκποιηθέντος αλιεύματος, κατά το άρθρο 12, το Σ.Ε.Α.Π. διατάσσει την επιστροφή του καταβληθέντος προστίμου ή του ποσού της διαφοράς από τη μείωση του προστίμου ή του τιμήματος του εκποιηθέντος αλιεύματος αντίστοιχα.
- Το Σ.Ε.Α.Π. διαβιβάζει την εκδοθείσα απόφαση και τον σχετικό φάκελο της υπόθεσης προς την αρχή που εξέδωσε την προσβαλλόμενη με την προσφυγή απόφαση, η οποία την επιδίδει στον προσφεύγοντα.
- Οι αποφάσεις που εκδίδει το Σ.Ε.Α.Π. υπόκεινται σε προσφυγή ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου της περιφέρειας, στην οποία εδρεύει η αρχή που εξέδωσε την απόφαση επιβολής κυρώσεων για αλιευτικές παραβάσεις, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 11. Για το δικαίωμα αυτό γίνεται ρητή αναφορά στο σώμα της απόφασης που εκδίδει το Σ.Ε.Α.Π..».
Εν τοις πράγμασι, η δυνατότητα προσφυγής στο οικείο Διοικητικό Πρωτοδικείο
είναι ατελέσφορη αν δεν συνοδεύεται και από αίτηση ανατολής εκτελέσεως της
ποινής. Η στοιχειωδώς νομικά επαρκής και κατάλληλη προετοιμασία των σχετικών
δικογράφων απαιτεί ικανό διάστημα . Συγχρόνως , ο κώδικας Διοικητικής Δικονομίας
επιβάλλει την κατάθεση προσφυγής και ακολούθως την κατάθεση της αίτησης
αναστολής, και τέλος, δεδομένου ότι η κατάθεση της αίτησης αναστολής δεν
συνεπάγεται αυτόθροα την αναστολή, αναγκαιοί και ακολουθεί και η εξέταση
αιτήματος εκδόσεως προσωρινής διαταγής κατά τα άρθρα 200 – 204. Μάλιστα η
εκδίκαση σχετικού αιτήματος ορίζεται τουλάχιστον μετά δύο ημέρες από την
κατάθεση αιτήσεως αναστολής.
1. Δεδομένου του ύψους της ποινής , το μέγιστο μέρος αυτής εκτίεται παρά
την επιμέλεια του προσφεύγοντος. Αυτό συνιστά βαρύτατο πλήγμα στα έννομα
δικαιώματα του προσφεύγοντος και ρήγμα στο Δικαιοκρατικό Σύστημα μας.
2. Συνεπώς πρέπει να ορισθεί εύλογο διάστημα έως την εκτελεστότητα της
αποφάσεως της οικείας Λιμενικής Αρχής . Εύλογο διάστημα μπορεί να κριθεί αυτό
των τριάντα ημερών.
3. Συνεπώς στις ως άνω διατάξεις πρέπει να ορισθεί (άρθρο 11) ότι : Η έκτιση
της ποινής αφαίρεσης των αδειών αλιείας (ατομικής – σκάφους) αρχίζει αφού
περάσει άπρακτη η προθεσμία άσκησης προσφυγής στο Συμβούλιο Εκδίκασης
Αλιευτικών Προσφυγών και σε περίπτωση που ασκήθηκε προσφυγή, μετά
τριάντα ημέρες από την κοινοποίηση της απορριπτικής απόφασης . Η άσκηση
προσφυγής στο Συμβούλιο Εκδίκασης Αλιευτικών Προσφυγών δεν αναστέλλει την
καταβολή του προστίμου.
Σημειωτέον ότι η προτεινόμενη ρύθμιση συνάδει και με την «υπόδειξη» του άρθρου
200 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας , κατά το οποίο : « 200 : Προϋποθέσεις .
Σε κάθε περίπτωση που η προθεσμία ή η άσκηση της προσφυγής δεν συνεπάγεται
κατά νόμο την αναστολή εκτέλεσης της προσβαλλόμενης ατομικής διοικητικής
πράξης και εφόσον στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν έχει χορηγηθεί αναστολή
από την αρμόδια διοικητική αρχή, μπορεί …………..».