Στον παρόντα νόμο προσαρτώνται Παραρτήματα 1 και 2, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος αυτού, και έχουν ως ακολούθως: Παραρτήματα
Άρθρο 17: Παραρτήματα
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 02: Επιτροπή Σταυλισμού
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 03: Κατηγορίες κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, κατάταξη με βάση τη δυναμικότητά τους και είδη κτηριακών εγκαταστάσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 04: Αρχή Αδειοδότησης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 05: Θέσεις, ελάχιστη έκταση , ελάχιστες αποστάσεις κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και τρόπος μέτρησης αυτών
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 06: Διαδικασία χορήγησης άδειας εγκατάστασης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και εκμεταλλεύσεων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 07: Παραχώρηση δημοσίων εκτάσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08: Τροποποίηση και μεταβίβαση της άδειας εγκατάστασης της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή εκμετάλλευσης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09: Διακοπή λειτουργίας κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή εκμετάλλευσης στην περίπτωση γεγονότων ανωτέρας βίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 10: Διοικητικοί, υγειονομικοί και επιτόπιοι έλεγχοι
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 11: Διοικητικές κυρώσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ειδική διοικητική προσφυγή
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Μητρώο κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και εκμεταλλεύσεων – Ενίσχυση διαφάνειας
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 14: Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις σε δάση, δασικές ή δημόσιες εκτάσεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 15: Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16: Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17: Παραρτήματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
11 Νοεμβρίου 2011, 17:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Νοεμβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
8 Σχόλια 200 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7968 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Θεσμικό πλαίσιο για τις διαδικασίες ελέγχου, τα διοικητικά μέτρα και τις κυρώσεις στον τομέα των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων με Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης...
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Μέτρα διευκόλυνσης και εκσυγχρονισμού της ίδρυσης και λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 12
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 11
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 10
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 9
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 8
- Διαβούλευση για τα σχέδια προδιαγραφών που αφορούν στην παραγωγή μεταποιημένων προϊόντων Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (πρότυπα AGRO 2-5)
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης" του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
- Ενσωμάτωση Οδηγίας 2019/633 σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές μεταξύ επιχειρήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων και τροφίμων (L111/59).
- Τροποποίηση της υπ’ αρ. 8197/90920/22.7.2013 απόφασης για την “Θέσπιση Εθνικού Σχεδίου Δράσης με στόχο την εφαρμογή της Οδηγίας 2009/128/ΕΚ και την προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος”
- Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΛΓΟ)
- Αγροτικός συνδικαλισμός και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση των όρων διενέργειας διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος της παραγωγής και εμπορίας σπόρων σποράς, κυριότητας του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΥΑΛΛΟΙΩΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Διαβούλευση για αγορά σπόρων του ΕΛΓΟ
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας – 5η ομάδα
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ
- ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Χορήγηση άδειας για σκευάσματα φυτοπροστατευτικών προϊοντων
- Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία (4)
- Τμήμα Ι: Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία - Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Διαχείριση ακινήτων αρμοδιότητας Υπ.Α.Α.Τ.
- Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός - Δήμητρα
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία
- Υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων και ζωοτροφών
- ΕΘΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
- Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία
- Θεσμικό Πλαίσιο Αγροτικών Συνεταιρισμών
- Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς
- Γεωργικά Φάρμακα
- Σύσταση Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Απλούστευση πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και άλλες διατάξεις»
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα
- Σχέδιο Νόμου "ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ"
Η 3η γραμμή του Πίνακα 1 Παραρτήματος Ι [ελάχιστες αποστάσεις βιομηχανιών-βιοτεχνιών, που παράγουν προϊόντα που απαιτούν υγειονομική προστασία] είναι κενή, κατά πάσα πιθανότητα εκ παραδρομής.
Είναι, κατά την άποψή μας, εξαιρετικά σημαντικό, οι αδειοδοτήσεις των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, ακόμη και αν πρόκειται για πρόχειρες κατασκευές, να συντελέσουν σε μια εξώθηση των κτηνοτρόφων προς τη βελτίωση των σταβλικών τους εγκαταστάσεων προς όφελος της παραγωγής τους. Ως εκ τούτου, προτείνουμε στην τεχνική έκθεση των μελετητών να περιγράφονται κάποιες ελάχιστες απαιτήσεις από το Νόμο, που θα αφορούν, π.χ την πυκνότητα των ζώων ανά τετραγωνικό, την ύπαρξη χώρου απομόνωσης ζώων και χώρων τοκετού, το σωστό αερισμό της εγκατάστασης, την τακτική απολύμανση των χώρων, την υγιεινή της συλλογής του γάλακτος, κλπ, με βάση την κείμενη επιστημονική γνώση. Οι απαιτήσεις αυτές έχουν σαν στόχο, όχι την ταλαιπωρία των κτηνοτρόφων, αλλά αντίθετα τον εξαναγκασμό των μελετητών και δη των γεωτεχνικών, να βελτιώσουν πραγματικά τις συνθήκες σταβλισμού, προς όφελος του κτηνοτρόφου και όχι να δρουν ως απλοί διεκπαιρεωτές χαρτιών.
Επίσης, θεωρούμε ότι στις περιγραφές της διάθεσης των αποβλήτων των μονάδων θα πρέπει να προβλέπεται από το Νόμο και σαφής αναφορά στη διαχείριση των νεκρών ζώων ως υποπροϊόντα ζωικής προέλευσης σύμφωνα με τον Κανονισμό 1069/2009/ΕΚ.
Στον πίνακα 1 του παραρτήματος δεν αναγράφεται ελάχιστη απόσταση των ορίων της κτηνοτροφικής ή πτηνοτροφικής μονάδας από βιοτεχνίες και βιομηχανίες που παράγουν προϊόντα που απαιτούν υγειονομική προστασία όπως προβλεπόταν στον πίνακα του άρθρου 2 της Υ1β/2000/95 ΥΔ.
Αντίθετα αναγράφεται απόσταση για τις βιοτεχνίες και βιομηχανίες που δεν παράγουν προϊόντα που απαιτούν υγειονομική προστασία
Είναι απαραίτητο να ξεκαθαρίσει στις νέες συγκεκριμένες Ρυθμίσεις και στο κομμάτι των ελάχιστων αποστάσεων από τους χώρους προστασίας,στους χώρους προστασίας »ποτάμια συνεχούς ροής»
ποια στην Ελλάδα είναι αυτά τα οποία χαρακτηρίζονται ως ποτάμια συνεχούς ροής και ποια όχι να ονομαστούν αν είναι δυνατόν ,ποια είναι τα ελάχιστα χαρακτηριστικά τους για τον παραπάνω χαρακτηρισμό ,και ποια είναι η Επιτροπή η οποία τα χαρακτηρίζει,έτσι ώστε να αποφεύγονται παρεξηγήσεις και στρεβλώσεις κατά την εφαρμογή των τηρουμένων ελάχιστων αποστάσεων.
Σε ότι αφορά θέματα της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων, παρακαλούμε να ληφθούν υπόψη οι ακόλουθες επισημάνσεις:
•Στην τεχνική έκθεση που υποβάλλεται για την αδειοδότηση της εγκατάστασης να αναφέρεται και η ακριβής θέση των εγκαταστάσεων επεξεργασίας αποβλήτων καθώς και το σημείο εκροής αυτών σε συντεταγμένες x,y στο σύστημα ΕΓΣΑ 87.
Η προσθήκη αυτή κρίνεται απαραίτητη για το προσδιορισμό των πιέσεων από κτηνοτροφικές δραστηριότητες στα πλαίσια κατάρτισης και επικαιροποίησης των Σχέδιων Διαχείρισης Λεκανών Απορροής Ποταμών της χώρας, σε εφαρμογή της Οδηγίας Πλαίσιο 2000/60/ΕΕ για τα Νερά.
•Σχετικά με τις άδειες επαναχρησιμοποίησης επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων επισημαίνεται ότι το άρθρο 12 του Ν. 4014/2011 (ΦΕΚ 209 Α’ / 21.09.2011) δεν τις καταργεί. Αυτό έχει διευκρινηστεί και στην υπ.αριθμ.1589/03-11-2011 (ΑΔΑ: 45ΒΜ0-Π8Β) εγκύκλιο του ΥΠΕΚΑ. Κατά συνέπεια εφόσον η διάθεση των αποβλήτων των κτηνοτροφικών μονάδων εμπίπτει στις διατάξεις της ΚΥΑ 145116/02-02-2011 (ΦΕΚ 354 Β΄/02.02.2011), η άδεια επαναχρησιμοποίησης των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων των μονάδων αυτών πρέπει να περιληφθεί ως προαπαιτούμενο για τη χορήγηση της άδειας εγκατάστασης.
•Τέλος επισημαίνεται ότι η εγκατάσταση και λειτουργία των κτηνοτροφικών μονάδων πρέπει να είναι σύμφωνη με τα οριζόμενα για τις προστατευόμενες περιοχές του Παραρτήματος V του Π.Δ 51/2007 (ΦΕΚ 54 Β΄/8.3.2007) όπως αυτά εξειδικεύονται στα Σχέδια Διαχείρισης των αντίστοιχων Υδατικών Διαμερισμάτων της χώρας. Για το σκοπό αυτό κατά τη διαδικασία αδειοδότησης απαιτείται η σύμφωνη γνώμη της καθ΄ύλην αρμόδιας Δ/νσης Υδάτων της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Τα ισοδύναμα πρέπει να αναθεωρηθούν σε ότι αφορά την κλιμάκωση, δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά στον χειρισμό των αποβλήτων και στις επιπτώσεις ανάμεσα σε μονάδες που έχουν 5 ή 8 ή 12 αγελάδες, 300 ‘η 500 πρόβατα, μία ποιό σωστή κλιμάκωση θα ήταν >15, 15-40, 40-150, 150-350, <350, σαφώς λιγότερες περιπτώσεις και οπότε μικρότερη γραφειοκρατεία. Επίσης ο απόλυτος αριθμός που δίνεται ως όριο δεν μπορεί να συμπεριλάβει τη πληθώρα των περιπτώσεων καθώς και τη μοναδικότητα της κάθε περίπτωσης. Ποιό σωστό θα ήταν να δίνεται και επιτρεπόμενο ποσοστό απόκλισης ανάλογα με τη κρίση της επιτροπής και τις επικρατουσες συνθήκες (διεύθυνση ανέμων, παρεμβολή ορεινών όγκων, είδος εκτροφής, ύπαρξη γεωτρήσεων κτλ)
Τα παραρτήματα με τις αποστάσεις πρέπει να διορθωθούν ξανα εφόσον τίποτα δεν έχει αλλάξει:
Η απόσταση από ξενοδοχεία είναι 400μ μέχρι και τα 20 ισοδύναμα.
Η χωρίς περιορισμό απόσταση από βιοτεχνίες μη υγειονομικού ενδιαφέροντος είναι μέχρι και τα 20 ισοδύναμα, ενώ από 20 ισοδύναμα και πάνω είναι 150μ.
Δεν έχουν μπει στον πίνακα οι αποστάσεις από βιοτεχνίες υγειονομικού ενδιαφέροντος.
Να διορθωθούν στον πίνακα 2 κάποιες αποστάσεις που λείπουν κάποια μηδενικά.
Το παράρτημα 2 κάνει λόγο για τη Δ/νση Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής. Που εμπλέκεται η υπηρεσία αυτή; Αναφέρεται στην επιτροπή σταυλισμού;
Η τεχνική έκθεση θα έχει απλή περιγραφή του τρόπου διαχείρισης των αποβλήτων, ενώ ο καθορισμός του τρόπου διαχείρισης των αποβλήτων θα εξετάζεται, στο στάδιο έκδοσης της απόφασης περιβαλλοντικών όρων. Μα με την πρόσφατη νομοθεσία για την επαναχρησιμοποίηση των λυμάτων ο τρόπος διαχείρισης των αποβλήτων εξετάζεται και εγκρίνεται με την άδεια επαναχρησιμοποίησης αποβλήτων που εγκδίδεται από τη Δ/νση Υδάτων της Αποκεντρ. Διοίκησης μετά την απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων. Εδώ υπάρχει πρόβλημα με τη νεα ΚΥΑ και αν Νόμος καθορίζει διαφορετικά μια διαδικασία από μια ΚΥΑ τότε θα έχουμε και νομικά προβλήματα…
σε πρωτη αναγνωση βρεθηκε ενα λαθακι στο αρθρο 17 παραγραφος 1 πινακας 2 οπου αντι να γραφτει,προφανως, η αποσταση 1100 μετρων γραφτηκε αυτη των 110! επεται η συνεχεια της αναγνωσης του ολου σχεδιου που κατα την αποψη μου σκοπο εχει την αφαιμαξη και του τελευταιου τσοπανη στην ελληνικη επικρατεια. ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ!