Αρμόδια Αδειοδοτούσα Αρχή (ΑΑΑ) για τη χορήγηση της άδειας εγκατάστασης κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, την ανάκλησή της και την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, είναι το Γραφείο Γεωργικής Ανάπτυξης (ΓΓΑ) του αρμόδιου Δήμου, εντός των ορίων του οποίου είναι εγκατεστημένη η κτηνοτροφική μονάδα. Σε περίπτωση όπου η κτηνοτροφική εγκατάσταση ή εκμετάλλευση εκτείνεται εντός των ορίων δύο ή περισσοτέρων δήμων, αρμόδιο είναι το ΓΓΑ του Δήμου όπου βρίσκεται ο κύριος λειτουργικός χώρος της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή εκμετάλλευσης.
Άρθρο 04: Αρχή Αδειοδότησης
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 01: Ορισμοί
- 19 ΣχόλιαΆρθρο 02: Επιτροπή Σταυλισμού
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 03: Κατηγορίες κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων, κατάταξη με βάση τη δυναμικότητά τους και είδη κτηριακών εγκαταστάσεων
- 11 ΣχόλιαΆρθρο 04: Αρχή Αδειοδότησης
- 18 ΣχόλιαΆρθρο 05: Θέσεις, ελάχιστη έκταση , ελάχιστες αποστάσεις κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και τρόπος μέτρησης αυτών
- 26 ΣχόλιαΆρθρο 06: Διαδικασία χορήγησης άδειας εγκατάστασης κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και εκμεταλλεύσεων
- 15 ΣχόλιαΆρθρο 07: Παραχώρηση δημοσίων εκτάσεων
- 4 ΣχόλιαΆρθρο 08: Τροποποίηση και μεταβίβαση της άδειας εγκατάστασης της κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή εκμετάλλευσης
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 09: Διακοπή λειτουργίας κτηνοτροφικής εγκατάστασης ή εκμετάλλευσης στην περίπτωση γεγονότων ανωτέρας βίας
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 10: Διοικητικοί, υγειονομικοί και επιτόπιοι έλεγχοι
- 10 ΣχόλιαΆρθρο 11: Διοικητικές κυρώσεις
- 3 ΣχόλιαΆρθρο 12: Ειδική διοικητική προσφυγή
- 5 ΣχόλιαΆρθρο 13: Μητρώο κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων και εκμεταλλεύσεων – Ενίσχυση διαφάνειας
- 17 ΣχόλιαΆρθρο 14: Κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις σε δάση, δασικές ή δημόσιες εκτάσεις
- 16 ΣχόλιαΆρθρο 15: Μεταβατικές διατάξεις
- 2 ΣχόλιαΆρθρο 16: Καταργούμενες διατάξεις
- 8 ΣχόλιαΆρθρο 17: Παραρτήματα
- 1 ΣχόλιοΆρθρο 18: Έναρξη ισχύος
Πλοήγηση στη Διαβούλευση
Αναρτήθηκε
11 Νοεμβρίου 2011, 17:00
Ανοικτή σε Σχόλια έως
18 Νοεμβρίου 2011, 23:59
Εργαλεία
Εκτύπωση Εξαγωγή Σχολίων σεΣτατιστικά
11 Σχόλια 200 Σχόλια επι της Διαβούλευσης 7968 - Όλα τα ΣχόλιαΌλες οι Διαβουλεύσεις
- Θεσμικό πλαίσιο για τις διαδικασίες ελέγχου, τα διοικητικά μέτρα και τις κυρώσεις στον τομέα των γεωργικών προϊόντων και τροφίμων με Προστατευόμενες Ονομασίες Προέλευσης...
- Σχέδιο της κύριας έκθεσης της Ολλανδικής εταιρίας HVA με αντικείμενο τη βελτίωση της διαχείρισης υδάτων, αγροτικών καλλιεργειών και αντιπλημμυρικής προστασίας στην Περιφέρεια Θεσσαλίας
- Ενιαίο ρυθμιστικό πλαίσιο για την οργάνωση και λειτουργία του Ελληνικού Γεωργικού Οργανισμού-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Μέτρα διευκόλυνσης και εκσυγχρονισμού της ίδρυσης και λειτουργίας κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 12
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 11
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 10
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 9
- Δημόσια Διαβούλευση για το πρότυπο AGRO 8
- Διαβούλευση για τα σχέδια προδιαγραφών που αφορούν στην παραγωγή μεταποιημένων προϊόντων Ολοκληρωμένης Διαχείρισης (πρότυπα AGRO 2-5)
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση για το "Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης" του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων
- Ενσωμάτωση Οδηγίας 2019/633 σχετικά με τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές μεταξύ επιχειρήσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού γεωργικών προϊόντων και τροφίμων (L111/59).
- Τροποποίηση της υπ’ αρ. 8197/90920/22.7.2013 απόφασης για την “Θέσπιση Εθνικού Σχεδίου Δράσης με στόχο την εφαρμογή της Οδηγίας 2009/128/ΕΚ και την προστασία του ανθρώπου και του περιβάλλοντος”
- Ρυθμίσεις για την ίδρυση και λειτουργία κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων
- ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (ΕΛΓΟ)
- Αγροτικός συνδικαλισμός και άλλες διατάξεις
- Διαβούλευση των όρων διενέργειας διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος της παραγωγής και εμπορίας σπόρων σποράς, κυριότητας του ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΕΜΠΟΡΙΑ ΝΩΠΩΝ ΚΑΙ ΕΥΑΛΛΟΙΩΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
- Διαβούλευση για αγορά σπόρων του ΕΛΓΟ
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας – 5η ομάδα
- ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ
- ΕΛΓΟ-ΔΗΜΗΤΡΑ
- Χορήγηση άδειας για σκευάσματα φυτοπροστατευτικών προϊοντων
- Ανάπτυξη Υδατοκαλλιεργειών
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία (4)
- Τμήμα Ι: Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία - Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Διαχείριση ακινήτων αρμοδιότητας Υπ.Α.Α.Τ.
- Ελληνικός Γεωργικός Οργανισμός - Δήμητρα
- Οδηγίες Ολοκληρωμένης Φυτοπροστασίας
- Ολοκληρωμένη Φυτοπροστασία
- Υγιεινή και ασφάλεια τροφίμων και ζωοτροφών
- ΕΘΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ
- Ρυθμίσεις για την κτηνοτροφία
- Θεσμικό Πλαίσιο Αγροτικών Συνεταιρισμών
- Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς
- Γεωργικά Φάρμακα
- Σύσταση Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων
- Δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Απλούστευση πλαισίου άσκησης οικονομικών δραστηριοτήτων αρμοδιότητας Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και άλλες διατάξεις»
- Ρυθμίσεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του αγροτικού τομέα
- Σχέδιο Νόμου "ΑΓΡΟΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΙ"
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
ΠΑΝΕΛΛΉΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Άρθρο 4:
Αρμόδια Αδειοδοτούσα Αρχή (ΑΑΑ) για τη χορήγηση της άδειας εγκατάστασης κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων, την ανάκλησή της και την επιβολή διοικητικών κυρώσεων, είναι οι Δ/νσεις ΑΟΚ των Περιφερειακών Ενοτήτων, για τους λόγους που προαναφέρθηκαν.
Σίγουρα οι άδειες σταυλισμού πρέπει να εκδίδονται από τους οικίους δήμους που γνωρίζουν καλύτερα τις περιοχές τους. Καλό είναι όλοι οι δήμοι να επανδρωθούν με επιστήμονες Γεωπόνους ή Κτηνίατρους. Εάν αυτό δεν είναι εφικτό τότε ή θα απευθύνονται σε αντίστοιχους επιστήμονες όμορων δήμων ή σε αυτούς της περιφέρειας.
Να παραμείνουν ως έχουν οι αποστάσεις που αναφέρονται στο Παράρτημα 1 του άρθρου 17 για τις χοιροτροφικές μονάδες. Μπορούν να μειωθούν κατά 20% για τις άλλες κτηνοτροφικές μονάδες.
Τί γίνεται με τις μονάδες που έχουν ήδη ξεκινήσει τη συλλογή των δικαιολογητικών βάσει του νόμου 3698/2008 και εκκρεμεί η αίτηση χορήγησης άδειας στην περιφερειακή ενότητα ?
Θα συμφωνήσω με τους προλαλήσαντες.
Οι περισσότεροι δήμοι της χώρας – προς το παρόν και φοβάμαι για πολλά χρόνια ακόμη – δεν έχουν γεωπόνους και όσοι έχουν – ελάχιστες εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα – χρησιμοποιούν τους γεωπόνους για άλλες δουλειές παντελώς άσχετες με το αντικείμενό τους.
Επίσης, όταν το αντικείμενο το είχαν οι δήμοι, εκδίδανε μία άδεια το εξάμηνο και αυτή «έμπαζε» από παντού(!). Δεν είμαι μηδενιστής αλλά έχω πικρή πείρα από το αντικείμενο το οποίο γνωρίζω αρκετά .
Συγνώμη για την ερώτηση αλλά… το σκέφτηκε καλά ο νομοθέτης;
Όπως αναφέρουμε και στο άρθρο 1, μέχρι της δημιουργίας των ΓΓΑ και της στελέχωσής τους στους Δήμους με το επαρκές προσωπικό, οι ΑΑΑ θα πρέπει να είναι οι υπάρχουσες ΓΓΑ των Νομαρχιών.
Χωρίς να σχολιάζουμε επί του παρόντος το εγχείρημα μεταφοράς των τεχνικών υπηρεσιών από την Περιφέρεια στους Δήμους, είναι αυτονόητο ότι ακόμα και αν ήταν δυνατόν οι Δήμοι να προσλάβουν προσωπικό, ή να μεταταχθεί άμεσα προσωπικό στους Δήμους, θα απαιτείτο ένα ικανό χρονικό διάστημα για την οργάνωση και την λειτουργία της νέας υπηρεσίας. Αυτή η καθυστέρηση θα ακύρωνε το επείγον της νομιμοποίησης των κτηνοτροφικών εκμεταλλεύσεων που επιχειρεί ο παρόν νόμος.
Με δεδομένο ότι τα επόμενα 3 χρόνια είναι πιο πιθανόν να μην αλλάξει τίποτα στο στελεχιακό δυναμκό των δήμων παρά να αλλάξει είναι αδύνατο οι Δήμοι με το προσωπικό που έχουν να στηρίξουν αυτή την δύσκολη διαδικασία.
Πρόταση:
Να αντικατασταθεί η φράση “..ειναι το ΓΓΑ του αρμόδιου Δήμου…” με την φράση «.ειναι το ΓΓΑ της αρμόδιας Περιφερειακής ενότητας…»
Δεν διαφωνώ με την διαδικασία χορήγησης αδειών αλλά μπορείτε να μου πείτε αν θα γίνουν κάποτε οι περιβόητες μετατάξεις για να στελεχωθούν τα γραφεία αγροτικής ανάπτυξης όλων των Δήμων.
Διότι εργάζομαι ως μοναδικός γεωπόνος σε έναν καθαρά αγροτικό Δήμο με 130.000 στρεμμ. αρδευόμενης καλλιεργήσιμης γης και με πάνω από 500 κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις. Το αντικείμενο της εργασίας μου όπως αντιλαμβάνεστε είναι ήδη μεγάλο ξεκινώντας από τις κάθε είδους αγροτικές βεβαιώσεις(Λαϊκών αγορών, απόσταξης κ.λ.π), πρόγραμμα δωρεάν διανομής τροφίμων, διαχείριση βοσκοτόπων, Τ.Ο.Ε.Β,….. και τελειώνοντας στο πράσινο. Ενώ από τις αρχές 2012 αναμένονται πρόσθετες αρμοδιότητες όπως περιγράφονται στο άρθρο 94 του προγράμματος Καλλικράτης.
Ευχαριστώ
Ζητώ εκ των προτέρων συγνώμη γι΄ αυτό μου το σχόλιο. Δεν έχω σκοπό να θείξω κανέναν, απλά να περιγράψω μία κατάσταση.
Είστε σίγουροι ότι οι άδειες εγκατάστασεις πρέπει να ξαναπάνε στους Δήμους? Όλες ή σχεδόν όλες οι προβληματικές κτηνοτροφικές μονάδες που γνωρίζω, έχουν αδειοδοτηθεί στο παρελθόν από τους δήμους με κύρια παρατυπία τη μη τήρηση των αποστάσεων, τη μη απαίτηση προηγούμενης έκδοσης περιβαλλοντικών όρων κλπ. Τις συνεπειές της προβληματικής λειτουργίας αυτών των μονάδων τις υφίστανται σήμερα όλες οι άλλες υπηρεσίες οι οποίες είναι μονίμως υπόλογες στις ελεγκτικές αρχές. Ποιά διαδικασία εξασφαλίζει ότι τα φαινόμενα αυτά δεν θα επαναληφθούν. Είστε σίγουροι δηλ. ότι οι δήμοι έχουν απαλλαγεί από το διακαή πόθο ικανοποίησης με κάθε τρόπο του ψηφοφόρου.
Οι περισσότεροι Δήμοι, ιδιαίτερα οι μικροί, δεν έχουν ακόμα ΓΓΑ. Καλό είναι να μεταφερθεί η αρμοδιότητα, αλλά πρώτα πρέπει να ιδρυθούν τα γραφεία αυτά και απαραιτήτως να στελεχωθούν από γεωτεχνικό προσωπικό που γνωρίζει το αντικείμενο. Μόνο έτσι θα βοηθηθεί πραγματικά η Ελληνική κτηνοτροφία.
τι πρόβλεψη υπάρχει για τους μικρούς κυρίως Δήμους που δεν έχουν ανάλογα γραφεία και που σίγουρα με τις σημερινές οικονομικές συγκυρίες και τις προσλήψεις γεωτεχνικών που θα γίνουν μάλλον μετά από δέκα χρόνια, δεν πρόκειται να συγκροτήσουν. Ίσως στις περιπτώσεις αυτές οι δικαιούχοι κτηνοτρόφοι θα πρέπει να προβλεφθεί να προστρέχουν στις Περιφερειακές Ενότητες κθώς πολοί κεντρικοί μεγάλοι Δήμοι που θα μπορύσαν να υποστηρίξουν τις διαδικασίες είναι κι αυτοί πλημελως στελεχωμένοι με γεωτεχνικούς.
Συμφωνώ, εφόσον για τη χορήγηση της άδειας απαιτείται υποχρεωτικά γραπτή γνωμοδότηση της οικείας Κτηνιατρικής Υπηρεσίας.