Β. Ειδικά

Με τη δημιουργία του Ενιαίου Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων, έμπορος γεωργικών προϊόντων θα είναι κάθε ημεδαπό ή αλλοδαπό, φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που αγοράζει ή διαμεσολαβεί στην αγορά, εγχωρίων παραγόμενων γεωργικών προϊόντων, από γεωργούς εγγεγραμμένους στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (Μ.Α.Α.Ε.) ή/και από συλλογικά όργανά τους, με σκοπό την πώληση ή/και, την μεταπώληση, ή/και την μεταποίηση, ή/και την διάθεσή τους , αμέσως ή εμμέσως, στην εγχώρια κατανάλωση ή στην αλλοδαπή.

Με την αρχική καταχώρηση του υπόχρεου στο Μητρώο, η  Υπηρεσία Πληροφορικής του ΥΠ.Α.Α.Τ. θα χορηγεί αυτομάτως σε αυτόν έναν Αριθμό Μητρώου Εμπόρου Γεωργικών Προϊόντων.

Ο Αριθμός Μητρώου θα χορηγείται κατά χρονολογική σειρά καταχώρησης, θα είναι μοναδικός για κάθε υπόχρεο και θα παραμένει ο ίδιος και μετά το μετασχηματισμό ή τη διαγραφή του υπόχρεου από το Μητρώο.

Τα υποκαταστήματα και τα πρακτορεία των εμπόρων θα λαμβάνουν ιδιαίτερο αριθμό Μητρώου.

Ο αριθμός Μητρώου των υποκαταστημάτων , θα εμπεριέχει και τον αριθμό Μητρώου του υπόχρεου που διατηρεί το υποκατάστημα.

Η καταχώρηση, αρχική ή μεταγενέστερη, θα θεωρείται ότι συντελέσθηκε με την αποθήκευση των δεδομένων που διαβιβάσθηκαν στις αντίστοιχες βάσεις της  Υπηρεσίας Πληροφορικής του ΥΠ.Α.Α.Τ. Η κεντρική υπηρεσία του ΥΠ.Α.Α.Τ. θα εμπεριέχει όλα τα δεδομένα των καταχωρήσεων έτσι ώστε να μπορούν να διαβαστούν, να ανακληθούν, να αποτελέσουν αντικείμενο επεξεργασίας  με σκοπό την μελέτη και εξαγωγή συμπερασμάτων για τον κλάδο.

Ο αριθμός του Ενιαίου Μητρώου Εμπόρου Γεωργικών Προϊόντων αναγράφεται υποχρεωτικά:

α) σε κάθε έγγραφο που υποβάλλεται προς καταχώρηση στο Μητρώο,

β) σε κάθε έγγραφο που εκδίδουν οι υπηρεσίες του ΥΠ.Α.Α.Τ. και

γ) σε κάθε έντυπο που αφορά τον υπόχρεο.

Η εμπορία των γεωργικών προϊόντων θα μπορεί να διενεργείται αποκλειστικά από εγγεγραμμένους στο Μητρώο εμπόρους και μόνο για τα γεωργικά προϊόντα για τα οποία θα έχουν εγγραφεί. Με την καταχώρηση τους, θα τους χορηγείται σχετικό πιστοποιητικό εγγραφής στο οποίο θα αναφέρεται ότι διενεργούν  εμπορία συγκεκριμένων αγροτικών προϊόντων.

Σε όσους θα επιχειρούν εμπορία γεωργικών προϊόντων, χωρίς να έχουν εγγραφεί στο Μητρώο, θα επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις.

Έμπορος που θα καθίσταται υπερήμερος, για την  αποπληρωμή του συμφωνημένου τιμήματος σε γεωργούς εγγεγραμμένους στο Μητρώο Αγροτών και Αγροτικών Εκμεταλλεύσεων (Μ.Α.Α.Ε.) ή/και σε συλλογικά όργανά τους θα υπέχει ποινική ευθύνη έως και κακουργηματικού χαρακτήρα.

Η μη τήρηση των κανόνων εμπορίας, θα συνεπάγεται την πρόσκαιρη διαγραφή του εμπόρου από το Μητρώο και εάν επαναληφθεί, την οριστική διαγραφή του.

Οριστική διαγραφή από το Μητρώο θα συνεπάγεται και η κατά την διάρκεια της πρόσκαιρης διαγραφής του εμπόρου, άσκηση από αυτόν ή, από παρένθετο ή, από συνδεδεμένο με αυτόν έμπορο ή, από επιχείρηση συμφερόντων του, εμπορίας γεωργικών προϊόντων.

Με σκοπό την προστασία των συναλλασσομένων το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων θα μπορεί να ανακοινώνει δημόσια πληροφορίες σχετικά με τις επιβληθείσες διοικητικές κυρώσεις.

Οι διατάξεις του ν.703/1977 περί Ανταγωνισμού όπως ισχύει, θα εφαρμόζονται και στους, καταγεγραμμένους στο Ενιαίο Μητρώο,  εμπόρους γεωργικών προϊόντων.

  •  

     
    <!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:»Cambria Math»; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:»»; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:»Calibri»,»sans-serif»; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-bidi-font-family:»Times New Roman»; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} –>

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-priority:99;
    mso-style-qformat:yes;
    mso-style-parent:»»;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:11.0pt;
    font-family:»Calibri»,»sans-serif»;
    mso-ascii-font-family:Calibri;
    mso-ascii-theme-font:minor-latin;
    mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;
    mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
    mso-hansi-font-family:Calibri;
    mso-hansi-theme-font:minor-latin;
    mso-bidi-font-family:»Times New Roman»;
    mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

     

     

    st1\:*{behavior:url(#ieooui) }

    <!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} @font-face {font-family:»Cambria Math»; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:roman; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1107304683 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1610611985 1073750139 0 0 159 0;} @font-face {font-family:Verdana; panose-1:2 11 6 4 3 5 4 4 2 4; mso-font-charset:161; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-1593833729 1073750107 16 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:»»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:»Times New Roman»,»serif»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;} p.MsoTitle, li.MsoTitle, div.MsoTitle {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-link:»Τίτλος Char»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:center; mso-pagination:widow-orphan; mso-layout-grid-align:none; text-autospace:none; font-size:12.0pt; font-family:»Arial»,»sans-serif»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»; mso-fareast-language:EN-US; font-weight:bold;} p.MsoBodyText, li.MsoBodyText, div.MsoBodyText {mso-style-unhide:no; mso-style-link:»Σώμα κειμένου Char»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; text-align:justify; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; font-family:»Arial»,»sans-serif»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»; mso-bidi-font-family:»Times New Roman»;} span.Char {mso-style-name:»Σώμα κειμένου Char»; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:»Σώμα κειμένου»; mso-ansi-font-size:11.0pt; font-family:»Arial»,»sans-serif»; mso-ascii-font-family:Arial; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»; mso-hansi-font-family:Arial;} span.Char0 {mso-style-name:»Τίτλος Char»; mso-style-unhide:no; mso-style-locked:yes; mso-style-link:Τίτλος; mso-ansi-font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:12.0pt; font-family:»Arial»,»sans-serif»; mso-ascii-font-family:Arial; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»; mso-hansi-font-family:Arial; mso-bidi-font-family:Arial; mso-fareast-language:EN-US; font-weight:bold;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; font-size:10.0pt; mso-ansi-font-size:10.0pt; mso-bidi-font-size:10.0pt; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-hansi-font-family:Calibri;} @page WordSection1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:72.0pt 90.0pt 72.0pt 90.0pt; mso-header-margin:36.0pt; mso-footer-margin:36.0pt; mso-paper-source:0;} div.WordSection1 {page:WordSection1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:737166821; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:2029003356 67633157 1254550996 -205855598 67633153 67633155 67633157 67633153 67633155 67633157;} @list l0:level1 {mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:; mso-level-tab-stop:46.4pt; mso-level-number-position:left; margin-left:46.4pt; text-indent:-18.0pt; font-family:Wingdings;} @list l0:level2 {mso-level-start-at:3; mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:-; mso-level-tab-stop:72.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt; font-family:»Verdana»,»sans-serif»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»; mso-bidi-font-family:Verdana;} @list l0:level3 {mso-level-start-at:0; mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:–; mso-level-tab-stop:108.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt; font-family:»Arial»,»sans-serif»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;} @list l0:level4 {mso-level-number-format:bullet; mso-level-text:; mso-level-tab-stop:144.0pt; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt; font-family:Symbol;} @list l1 {mso-list-id:1575553922; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:-965724380 67633169 67633177 67633179 67633167 67633177 67633179 67633167 67633177 67633179;} @list l1:level1 {mso-level-text:»%1\)»; mso-level-tab-stop:none; mso-level-number-position:left; text-indent:-18.0pt;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} –>

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-priority:99;
    mso-style-qformat:yes;
    mso-style-parent:»»;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:»Calibri»,»sans-serif»;}

    Απόψεις και παρατηρήσεις επί της πρότασης του ΥΠ.Α.Α.Τ. για τη σύσταση Μητρώου Εμπόρου Γεωργικών Προϊόντων.

    Κα Υπουργέ
    Δεδομένου ότι μέχρι σήμερα δεν κατέστη δυνατή μια συνάντηση μαζί σας για να σας εκθέσουμε τα προβλήματα που απασχολούν τον κλάδο της εξαγωγής των νωπών φρούτων και λαχανικών, επιτρέψτε μας να σας παραθέσουμε εν συντομία τις απόψεις μας που μας ζητάτε επί του θέματος της σύστασης Μητρώου Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων, αν και κατά καιρούς έχουμε εγγράφως απευθυνθεί σ εσάς για αντιμετώπιση πολλών θεμάτων απ αυτά που άπτονται στο σκέλος Α της εισήγησής σας.

    Γενικές Παρατηρήσεις

    Συμφωνούμε μαζί και με άλλες παρεμβάσεις ότι το προτεινόμενο Μητρώο είναι Γενικό ,πρόχειρο, αόριστο και αν είναι να χρησιμοποιηθεί ως περιγράφεται μόνο στα έγγραφα συναλλαγής για ταυτοποίηση των εμπόρων τότε δεν χρειάζεται διότι αυτό επιτυγχάνεται από τον ΑΦΜ και μέσω αυτού τον ΚΑΔ του ΤΑΧΙS
    Ο Συντάκτης αναφέρει την ύπαρξη Μητρώου Εμπόρων Νωπών Οπωροκηπευτικών που έχει θεσπισθεί με βάση κοινοτικούς κανονισμούς (ΚΥΑ 257543/2003, ΦΕΚ Β’ 1122/2003), και ότι «στο Μητρώο, θα μεταφερθούν, θα ενοποιηθούν, θα αποτελούν μέρος του και εφεξής θα τηρούνται όλες οι πληροφορίες και τα δεδομένα που περιλαμβάνουν, ως κλαδικά μητρώα». Αυτό σημαίνει ότι το υπάρχον Μητρώο Εμπόρων Νωπών Οπωροκηπευτικών θα απορροφηθεί από το γενικό Μητρώο Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων .
    Μήπως διαπιστώθηκε αδυναμία εφαρμογής του αυστηρότατου Μητρώου Εμπόρων Οπωροκηπευτικών που έχει καθιερωθεί από το 2003 και επιδιώκεται με την υπαγωγή του στο Γενικό Μητρώου να «νομιμοποιηθούν» (συγχωρήστε μας την καχυποψία) έμποροι χωρίς τήρηση κανόνων ποιότητας, τυποποίησης, ιχνηλασιμότητας στα προϊόντα μεταξύ του αγρότη και του καταναλωτή ?
    Πρόθεσή είναι να απαλλαχθούν από τις αντίστοιχες υποχρεώσεις εισαγωγείς γεωργικών προϊόντων, δεδομένου ότι το προτεινόμενο Γενικό αφορά μόνο το εμπόριο των ‘εγχωρίως παραγόμενων γεωργικών προϊόντων’ ?
    Θα «νομιμοποιηθεί» το εμπόριο οπωροκηπευτικών «βαλκάνιων κ.α. μεταφορέων – εμπόρων» κατ ευθεία από τον αγρό ’εφ όσον κάνει εγγραφή στο Γενικό χωρίς την υποχρέωση τυποποίησης , και χωρίς την απόκτηση των απαραίτητων φορολογικών κ.α υποχρεώσεων ????

    Παραθέτουμε εν συντομία τις έγγραφες προτάσεις μας που υπεβλήθησαν στις 18.2.2010 για την έκδοση ΚΥΑ προκειμένου να διορθωθούν οι διαπιστωμένες ελλείψεις της ήδη υφισταμένης ΚΥΑ που διέπει το Μητρώο Εμπόρων Οπωροκηπευτικών

    Μητρώο Εμπόρων Οπωροκηπευτικών
    Σχετικά με τους ελέγχους τήρησης των προδιαγραφών εμπορίας που εφαρμόζονται στο τομέα των Νωπών Οπωροκηπευτικών»

    Η ουσιαστική εφαρμογή της υφιστάμενης Κ.Υ.Α για τη λήψη συμπληρωματικών μέτρων για την εφαρμογή του Καν. (ΕΚ) 1148/2001 της Επιτροπής Ε.Ε ,των υπουργών Οικονομίας, Εσωτερικών ,Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, και η οποία αφορά τους ελέγχους τήρησης των προδιαγραφών εμπορίας των οπωροκηπευτικών με την υποχρέωση θεσμοθέτησης Μητρώου Εμπόρων (Βάση Συναλλασομένων), ήταν και είναι από τις προτεραιότητες που ο Σύνδεσμος μας από το 1992 αγωνίστηκε να καθιερωθούν και εφαρμοσθούν στην χώρα μας, προκειμένου, εκτός των άλλων, να απαλλαγεί ο κλάδος από αφερέγγυους και περιστασιακούς εξαγωγείς-εμπόρους. Δυστυχώς τα θεσμοθετηθέντα εφαρμόζονται πλημμελώς ή και με περίεργο τρόπο χαλαρά και με ανοχές απ όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες νομαρχιακές, περιφερειακές και κεντρικές.
    Η σωστή και έγκυρη εφαρμογή της ΚΥΑ συντελεί στην προσαρμογή της χώρας μας προς το κοινοτικό δίκαιο ,με την λειτουργία των μηχανισμών ελέγχου της ποιότητος των διακινουμένων και στο εσωτερικό της χώρας νωπών οπωροκηπευτικών , διευκολύνεται η ιχνηλασιμότητα της πορείας του προϊόντος από τον παραγωγό έως το ράφι προωθώντας τον έλεγχο της ποιότητας, υγιεινής και ασφάλειας των φρούτων και λαχανικών προς όφελος τόσον του παραγωγού αλλά και του καταναλωτή.

    Επίσης με την εφαρμογή των εμπορικών προδιαγραφών εμπορίας (Στανταρς) συσκευασίας, τυποποίησης και εμφάνισης, της καθιέρωσης ελαχίστων κριτηρίων για τα συσκευαστήρια και τυποποιητήρια η ελληνική παραγωγή θα έπρεπε ήδη να είχε προσαρμοσθεί στις ανάγκες της σύγχρονης Γεωργίας, της Ορθής Γεωργικής Πρακτικής (GAP) όσον και των απαιτήσεων των καταναλωτών.(Πιστοποίηση κατά Globalgap)

    Ο θεσμός που καθιερώθηκε από τον Καν.1148/2001 του «αυτοελεγχόμενου εξαγωγέα-εμπόρου οπωροκηπευτικών» ποτέ δεν ενεργοποιήθηκε στην χώρα μας, παρά την υποβολή αιτήσεων από πολλούς φορείς του κλάδου (κανείς δεν εκρίθη κατάλληλος?) ,ενώ ο θεσμός αυτός έδωσε μεγάλη ώθηση στο εξαγωγικό εμπόριο κρατών της Ε.Ε ,ανταγωνιστικών προς την χώρα μας . Δικαιούμαστε να αναρωτηθούμε μήπως η μεθόδευση αυτή έχει σχέση με το γεγονός ότι η εφαρμογή του κοινοτικού αυτού θεσμού θα εμπόδιζε την επιβολή των γνωστών πολλαπλών «χαρατσιών», ανταποδοτικών τελών ελέγχου τα αποκαλείτε.

    Δυστυχώς παρά την πάροδο οκτώ ετών από την δημοσίευση της οι υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ επανειλημμένως ανέχθηκαν την μη εφαρμογή της, χορήγησαν παρατάσεις της ημερομηνίας ενεργοποίησης της ΚΥΑ και με μονομερείς υπουργικές αποφάσεις τροποποιήθηκαν βασικές διατάξεις της υποχρεωτικότητας της τυποποίησης που επιβάλλει ο Κανονισμός. Το «ανοιχτό» αυτό παράθυρο υπονόμεψε την έγκυρη εφαρμογή του Κανονισμού από μεγάλη μερίδα του εμπορίου οπωροκηπευτικών στο εσωτερικό της Χώρας μας (παραγωγοί & έμποροι λαϊκών αγορών κ.α) και εμμέσως και τις εξαγωγές κυρίως προς τις γειτονικές μας χώρες.
    Επιτρέψτε μας να παραθέσουμε τους προβληματισμούς μας για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί, κυρίως από την μη εφαρμογή της τυποποίησης στην εσωτερική αγορά, αλλά και από την ανοχή διακίνησης και εκτός Ελλάδος μη τυποποιημένων προϊόντων και να διατυπώσουμε τις παρακάτω σκέψεις – αιτήματα των μελών μας εξαγωγέων-αποστολέων φρούτων και λαχανικών αλλά και τις προτάσεις μας για τον νέο Κανονισμό και επί του κειμένου του σχεδίου της νέας ΚΥΑ, που ήταν αντικείμενο της σύσκεψης της 18.2.2010 .
    1.- Η εφαρμογή των ελέγχων τυποποίησης και συσκευασίας στις εξαγωγές αποστολές νωπών οπωροκηπευτικών έπρεπε να είναι συνεχής και αυστηρή, προκειμένου να υπάρχει πλήρης εποπτεία επί της σημάνσεως και κατά συνέπεια της μέχρι τον συσκευαστή ιχνηλασιμότητος των φορτίων, όταν θα παρουσιάζονται προβλήματα υπολειμματικότητας φυτοφαρμάκων .Δυστυχώς η μη τήρησης των προδιαγραφών εμπορίας (ιδε Ρωσία) σε συγκεκριμένα προϊόντα και φορτία δεν απετέλεσαν αντικείμενο διοικητικού ελέγχου των εμπόρων αλλά και των ελαστικών ελεγκτών των φορτίων που δημιούργησαν τον κίνδυνο δυσφήμισης των προϊόντων μας. (Πληροφορίες επίσης αναφέρουν εμπορία από αλλοδαπούς μεταφορείς-εμπόρους που αγοράζουν διάφορα προϊόντα είτε απευθείας από το χωράφι ή από χονδρεμπόρους τιμολογώντας τα επ ονόματι κάποιων «εξαγωγέων-εμπόρων» με σκοπό την εξαγωγή τους .
    2. Η εφαρμογή της διαδικασίας αναγγελίας των διακινουμένων προϊόντων και η καταχώρηση τους online στην Βάση Δεδομένων ως και η υποχρέωση εβδομαδιαίων δελτίων εξαγωγών και ενδοκοινοτικής διακίνησης κατά κατηγορία φορτίων αλλά και οι καταχωρήσεις των πιστοποιητικών που εκδόθηκαν κατά τα ποσοστά που προβλέπονται, δεν τηρείται από πολλές Νομαρχιακές Δ/νσεις Γεωργίας ,ενώ δεν θα έπρεπε να μπορεί να διαβαίνει τα σύνορα της πατρίδας μας κανένα φορτίο χωρίς σήμανση, ατυποποίητο και σε μη κατάλληλη συσκευασία (πληροφορίες περί διακίνησης επ.σταφυλιών που συσκευάσθηκαν στους αγρούς και διακινήθηκαν χωρίς πρόψυξη). Πρακτικές αγοράς και διακίνησης προϊόντων σε κλούβες και κιβώτια αλλά και Bins με προϊόντα που δεν έχουν υποστεί την επεξεργασία σε συσκευαστήρια που πληρούν τους Κανόνες Υγιεινής, Εμπορικών προδιαγραφών αλλά και σωστής αποθήκευσης (Ψύξης) ή πρόψυξης για προϊόντα όπου τούτο απαιτείται και σε συνθήκες μεταφοράς βάσει των προβλεπομένων προδιαγραφών, εξακολουθούν να υπονομεύουν τον στόχο όλων μας για ποιοτικώς αναβαθμισμένα εξαγόμενα-διακινούμενα ελληνικά προϊόντα.
    3. Οι ελεγκτές γεωπόνοι τόσον των Νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων όσον και των Περιφερειακών Κέντρων ενώ θα έπρεπε να είναι αυστηροί στα εξαγόμενα, διακινούμενα ελληνικά οπωροκηπευτικά προϊόντα εντούτοις, ίσως και από έλλειψη ικανού αριθμού προσωπικού, διαπιστώνεται να πωλούνται στις καταναλωτικές αγορές προϊόντα μας υποβαθμισμένης ποιότητος και σε «εξευτελιστικές τιμές» .
    4. Δεν συντάχθηκαν Υπουργικές Αποφάσεις για την καθιέρωση Ελάχιστων Κριτηρίων για τα τυποποιητήρια και συσκευαστήρια κατά προϊόν ή ομάδα ομοειδών προϊόντων (ως υποβληθέντα έγγραφά μας για εσπεριδοειδή και μηλοειδή).
    5. Ο προβλεπόμενος θεσμός του αυτοελεγχόμενου εμπόρου οπωροκηπευτικών δεν εφαρμόστηκε ,ως παραπάνω περιγράφηκε. Σε κάθε περίπτωση ο αντίστοιχος θεσμός του Καν 1580/2007 του εγκεκριμένου εξαγωγέα θα πρέπει να εφαρμοσθεί με πρόβλεψη αυστηρών κριτηρίων χορήγησης της σχετικής άδειας με τις μέγιστες και πλέον σύγχρονές προδιαγραφές εγκαταστάσεων , μαρκετιγκ και πιστοποιήσεων τόσον των εγκαταστάσεων και Υπηρεσιών ISO,HACCP,BRC αλλά και των διακινουμένων προϊόντων GLOBALGAP.

    Προτείνουμε :
    Για την κατοχύρωση του υγιούς εξαγωγικού εμπορίου απαιτείται ουσιαστική εφαρμογή της Βάσης Συναλλασσομένων (Μητρώου) με θέσπιση.
    Ελαχίστων προδιαγραφών συσκευαστηρίων – τυποποιητηρίων
    Κώδικα Υγιεινής και Ασφάλειας Συσκευαστηρίων – Τυποποιητηρίων
    Έκδοση Απόφασης για τα Κριτήρια Ανάλυσης Κινδύνου λαμβάνοντας υπόψη: α) Κατηγορία συναλλασσομένου β) Μέγεθος του συναλλασσομένου στην εμπορική αλυσίδα γ) Προϊόν (φύση προϊόντος, φθαρτότητα προϊόντος, εμπορική περίοδος, κλπ), δ). Αποτελέσματα από προηγούμενους ελέγχους, προκειμένου να προσδιορίζονται ο ελεγχόμενος αλλά και η συχνότητα ελέγχων σ αυτόν
    Εφαρμογή της online αναγγελίας και ελέγχου των διακινουμένων οπωροκηπευτικών
    Διαγραφή από το μητρώο των κατ’ εξαίρεση ,προσωρινά, εγγραφέντων παραγωγών-εμπόρων και εμπόρων χωρίς την διάθεση και χρήση συσκευαστηρίων και απαγόρευση κυκλοφορίας προϊόντων που δεν έχουν διέλθει από εγκεκριμένες εγκαταστάσεις
    Ενεργοποίηση του θεσμού του εγκεκριμένου εμπόρου με αυστηρά αναλυτικώς περιγραφόμενα κριτήρια
    Καθιέρωση Κώδικα Δεοντολογίας που στους βασικούς του άξονες θα περιλαμβάνονται :
    α) οι σχέσεις μεταξύ παραγωγών – εμπόρων,
    β) οι σχέσεις μεταξύ εμπόρων/εξαγωγέων και πελατών,
    γ) οι σχέσεις μεταξύ εμπόρων/εξαγωγέων και ενδιάμεσων
    δ) η αντιμετώπιση περιπτώσεων αθέμιτου ανταγωνισμού ή και ασυνεπειών απέναντι των πελατών / εισαγωγέων αλλά παραγωγών, εργατών , ασφαλιστικών εισφορών με τεκμαρτό προσδιορισμό και
    ε) διαδικασία επίλυσης διαφορών (βλέπε Διαιτησία)

    Επιβάλλεται κατά την γνώμη μας η προσθήκη στην νέα ΚΥΑ της συγκρότησης ολιγομελούς Επιτροπής παρακολούθησης της ΚΥΑ με την συμμετοχή Υπηρεσιακών παραγόντων και εκπροσώπων φορέων που εμπλέκονται με την παραγωγή και εμπορία των νωπών οπωροκηπευτικών με:
    α) Συχνές, και αρκετά πριν την έναρξη της εμπορικής -παραγωγικής περιόδου κάθε προϊόντος συνεδριάσεις της Επιτροπής για τον καθορισμό άν χρειάζεται ημερομηνίας συγκομιδής (όπως π.χ.για τα ακτινίδια , τα επιτρ σταφύλια κ.α)
    β) Ανταλλαγή γνωμών προς έκδοση οδηγιών για αποφυγή πρακτικών εκ μέρους «ορισμένων ευκαιρικών εμπόρων» που θα είναι εν δυνάμει δυσφημιστικά τα αποτελέσματά τους για τα προϊόντα μας (π.χ. βάψιμο με χρωστικές ουσίες των πορτοκαλιών, συσκευασία σε Bins 300-400 κιλών προϊόντων μη εμπορευσίμων – εμβγαλμάτων χωρίς τήρηση καμιάς προδιαγραφής) και
    γ) Παρακολούθηση της πορείας των εξαγωγών κάθε προϊόντος για αντιμετώπιση προβλημάτων (απεργίες, λαθρομετανάστες, εισαγωγής από χώρες χαμηλού κόστους, κ.α)

    Με βάσει αυτές τις αρχές, την υποχρέωση καθιέρωσης Ποινολογίου και Διατάξεων διαγραφής στην Βάση Δεδομένων, προτείνουμε να συνταχθεί η νέα ΚΥΑ του Καν 1580/2007
    Προτείνουμε την σύνταξη της νέας ΚΥΑ για τον Καν 1580/2007 από μηδενική βάση στηριζόμενοι σε βασικές αρχές που πρέπει από όλους τους εμπλεκόμενους να γίνουν αποδεκτές και με πολιτικές που το Υπουργείο και οι Υπηρεσίες του θα υιοθετήσουν .

    Κα Υπουργέ,
    Ζητούμε
    1) Την ρητή διευκρίνηση στο υπό διαβούλευση Σχέδιο ότι «εξαιρούνται οι έμποροι Νωπών Οπωροκηπευτικών Προϊόντων» για τους οποίους υφίσταται δυνάμει Κοινοτικής Νομοθεσίας Βάση Συναλλασσομένων (Μητρώο) σ όλες τις Χώρες της Ε.Ε.-27 με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις και
    2) Να εκδοθεί η ΚΥΑ για την αναβάθμιση της υφιστάμενης. Σημειώνεται ότι η σχετική διαβούλευση προς τούτο με τους φορείς, έχει τελειώσει από τον Φεβρουάριο του 2010 Έχουμε υποβάλλει προς τούτο αναλυτικές κατ άρθρο αναλυτικές απόψεις και προτάσεις (αριθ 87/17.2.10 έγγραφό μας)
    Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η μη έκδοσή της δεν συνδέεται με το υπό διαβούλευση Γενικό Μητρώο Εμπόρων Γεωργικών Προϊόντων
    Στήν διάθεσή σας για κάθε διευκρίνηση
    Για τον
    ΣΥΝΔΕΣΜΟ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΞΑΓΩΓΗΣ,
    ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΦΡΟΥΤΩΝ ΛΑΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΧΥΜΩΝ
    INCOFRUIT – (HELLAS)


     

    Με εντολή & εξουσιοδότηση Δ.Σ.
    Γεώργιος Πολυχρονάκης

  • 1 Ιουλίου 2010, 14:11 | ΝΤΙΝΟΣ ΜΑΚΑΣ

     
    <!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:Wingdings; panose-1:5 0 0 0 0 0 0 0 0 0; mso-font-charset:2; mso-generic-font-family:auto; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 268435456 0 0 -2147483648 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-parent:»»; margin:0cm; margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; font-family:»Times New Roman»; mso-fareast-font-family:»Times New Roman»;} @page Section1 {size:595.3pt 841.9pt; margin:72.0pt 55.3pt 72.0pt 54.0pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} /* List Definitions */ @list l0 {mso-list-id:149489311; mso-list-type:hybrid; mso-list-template-ids:842979558 67633169 67633155 67633157 67633153 67633155 67633157 67633153 67633155 67633157;} @list l0:level1 {mso-level-text:»%1\)»; mso-level-tab-stop:51.0pt; mso-level-number-position:left; margin-left:51.0pt; text-indent:-18.0pt;} ol {margin-bottom:0cm;} ul {margin-bottom:0cm;} –>

    /* Style Definitions */
    table.MsoNormalTable
    {mso-style-name:»Κανονικός πίνακας»;
    mso-tstyle-rowband-size:0;
    mso-tstyle-colband-size:0;
    mso-style-noshow:yes;
    mso-style-parent:»»;
    mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
    mso-para-margin:0cm;
    mso-para-margin-bottom:.0001pt;
    mso-pagination:widow-orphan;
    font-size:10.0pt;
    font-family:»Times New Roman»;
    mso-ansi-language:#0400;
    mso-fareast-language:#0400;
    mso-bidi-language:#0400;}

    Προς αξιότιμους
    κα υπουργό Κατερίνα Μπατζελή
    κο υφυπουργό Καρχιμάκη Μιχάλη
     
    ΘΕΜΑ : «ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΗΤΡΩΟ ΕΜΠΟΡΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ ΕΝ ΟΨΗ & ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗΣ »
    Αξιότιμοι κύριοι , σας υποβάλλουμε τις προτάσεις μας σχετικά με τα μέτρα του ίδρυση ΜΗΤΡΩΟ ΕΜΠΟΡΩΝ ενόψει της δημόσιας διαβούλευσης.
     
    Για τα άρθρα γενικά αναλυτικά προτείνεται:
    1) Στο μητρώο να εγγράφονται υποχρεωτικά όσοι κάνουν εμπορία ή διαμεσολαβούν για την εμπορία  αγροτικών προϊόντων.  Tο μητρώο όμως πρέπει να είναι ένα και ενιαίο για το ΥΠΑΑΤ, το ΥΠΟΑΝ , τις εφορίες ΚΑΔ & ΤΑΧΙΣ , τα εμπορικά επιμελητήρια, προς αποφυγήν της γραφειοκρατίας
    2) Με κριτήριο την ασκούμενη δραστηριότητα των μελών-των εμπόρων να γίνονται οι εγγραφές μόνο μέσω Ιντερνετ, και η ανανέωση στοιχείων να γίνεται μέσω του ΥΠΑΑΤ
    3) Σε κάθε έγγραφο που εκδίδουνε οι υπηρεσίες του ΥΠΑΑΤ, δεν ξεκαθαρίζεται ποια υπηρεσία θα εκδίδει και ποια θα ελέγχει . Μόνο μέσω Ιντερνετ θα είναι εφικτό κάτι τέτοιο άραγε; Θα είναι η Δ/νση Γεωργικής Ανάπτυξης, η Δ/νση Εμπορίου, ο ΕΦΕΤ ή κάποια άλλη υπηρεσία;
    4) Η εγγραφή εμπόρων μόνο για αγροτικά προϊόντα που θα έχουνε εγγραφεί πρέπει να διορθωθεί και να γίνει ευρύτερη και να χωριστεί σε 3 γενικής κατηγορίες φυτικής(Φ), κτηνοτροφικής (Κ), αλιευτικής (Α) προέλευσης
    5) Πρέπει να υπάρχει συνδυασμός εγγυητικών στις τράπεζες σε συνδυασμό με τρόπο εξόφλησης των αγροτών από τους εμπόρους
    6) Προτείνεται ως καινοτομία: η εισαγωγή βιογραφικού ή απογραφικού των εμπόρων που θα είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο. Δηλαδή να υπάρχει πλήρη καταγραφή των εμπορικών δραστηριοτήτων με τους αγρότες όπου θα αναγράφεται τρόπος πληρωμής, αρχικής, τελικής τιμής του προϊόντος, στοιχεία πχ τηλέφωνο κ.α. του εμπόρου, αλλά και στοιχεία πχ τηλέφωνα κ.α. των συναλλασσόμενων αγροτών κατά καιρούς. Αυτό θα λειτουργεί ως προστασία στους αγρότες , αλλά και διαφημιστικά για τους σωστούς εμπόρους.
    Επιπλέον να καταγράφεται για τους έμπορους που συναλλάσσονται μόνο στην εγχώρια αγορά και ποιοι συναλλάσσονται και κάνουν εξαγωγές.
    7) Επίσης προαιρετικά να μπορούνε να υπογράφονται συμβάσεις μεταξύ εμπόρων & αγροτών με την εγγύηση των υπηρεσιών του ΥΠΑΑΤ ή παρουσία δικηγόρων για την διαφύλαξη και των δύο πλευρών
    8) Κυρίως όμως πρέπει να διασφαλιστεί ο σωστός έλεγχος της αγοράς των αγροτικών προϊόντων. Να υπάρχουνε ενιαία κλιμάκια ελέγχων σε επίπεδα Υπουργείων και υπηρεσιών όπως Διεύθυνση Γεωργικής Ανάπτυξης. & ΕΦΕΤ του ΥΠΑΑΤ , υπηρεσία εποπτείας αγοράς του ΥΠΟΑΝ, κ.α.
    9) Να υπάρχουνε προβλεπόμενα πρόστιμα και για τις 2 εμπλεκόμενες πλευρές ανάλογα ποια θα φταίει, αλλά πρέπει εφόσον πάνε σε δικαστήρια να γίνεται εντός του έτους και να υπάρχει προτεραιότητα στην δικάσιμο και να μην καθυστερούνε αυτές οι αποφάσεις είτε αφορούνε έναν αγρότη είτε έναν έμπορο λάθος επαγγελματία

     
    ΓΕΩΠΟΝΟΣ ΜΕΛΕΤΗΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
    Μακάς Κωνσταντίνος
    Τηλ-Φαξ. 2410 535548 Λάρισα

  • 30 Ιουνίου 2010, 11:43 | Βλάσης Μανθογιάννης

    <!– @page { margin: 0.79in } P { margin-bottom: 0.08in } –>
    Αν και τα δύο παραπάνω σχόλια είναι πολύ εύστοχα, θέλω να σταθώ ειδικά στο σχόλιο του κου Γούναρη και να υπερθεματίσω για τα γραφόμενα σε αυτό λέγοντας ότι ένα τέτοιο σχέδιο νόμο δεν μπορεί να σταθεί ούτε στα Ελληνικά ούτε πολύ περισσότερο στα Ευρωπαϊκά δικαστήρια.
     
    Το δικό μου σχόλιο είναι μια γενικότερη παρατήρηση για την αντίληψη που έχει το Ελληνικό Δημόσιο για τα μητρώα:

    Στην Ελλάδα κάνουμε “μητρώα” για το κάθε τι.

    Τα μητρώα που φτιάχνουμε είναι αποσπασματικά (βλέπε σύνδεση με ΑΦΜ στο παραπάνω σχόλιο).

    Δεν φτιάχνουμε “μητρώα” για να λύσουμε προβλήματα αλλά για να εξασφαλίσουμε έσοδα (εγγραφής και διατήρησης).

    Προβλέπουμε πράξεις όπως “εγγραφή”, “διαγραφή” αλλά και “αναστολή” αλλά δεν προβλέπουμε πράξεις όπως “μεταβολή” (πχ φέτος εμπορεύομαι μήλα και του χρόνου πορτοκάλια).

    Η ενημέρωση των μητρώων είναι ευθύνη των μελών και όχι αυτών που τα τηρούν (Ελληνική πρωτοτυπία).

    Όλα τα παραπάνω είναι απόρια της εσφαλμένης αντίληψης του “τι σημαίνει μητρώο” και για το λόγο αυτό το Ελληνικό Δημόσιο δεν έχει καταφέρει να δημιουργήσει κανένα πλήρες μητρώο. Τα παραδείγματα ελλιπών μητρώων πολλά :

    Μητρώο Αγροτών

    Μητρώο Δημοσίων Υπαλλήλων

    Μητρώο ασφαλισμένων

    κ.λ.π.

    και όλα κατά περίεργο τρόπο τελικά λειτουργούν σε βάρος του Ελληνικού Δημοσίου.

  • 30 Ιουνίου 2010, 10:50 | ΔΗΜΗΤΡΗΣ

    καλλημερα σας πολλοι ενδειαμεσοι  εμποροι ειναι και παραληλα παραγωγοι αγροτες περισοτερο σκοπιμα  εμφανιζωντας  συγγενικα τους προσωπα συζηγο η  γονεις σαν εμπορους σκοπος τους ειναι οι υπερτημολογισεις και τα εικονικα τιμολογια για να εκμεταλευτουν την επιστροφη φπα των αγροτων …επεισεις ολοι οι ενδειαμεσοι εμποροι η ξωταρηδες με τα λογια τις λαχαναγορας δουλευουν με τιμολογια των καταστηματων τις λαχαναγορας και αποσπουν μια προμειθια αφορολογητη εξτρα την διαφορα τιμης που εκμεταλευωνται απο τον  αγροτη προς την κεντρικη λαχαναγορα …. πιστευω  οτι το μητρωο θα βοηθησει να εξαλειψουν αυτα τα παραθυρακια τις παρανομειας αλλα το οριστικο κλεισιμο  τις παρανομειας θα το φερει η απαγορευση των πωλησεων των χυμα προιωντων ..με την τυποποιηση και την πιστοποιηση οι αμεσα σοβαροι εμποροι αε μαρκετ σε ελλαδα και εξωτερικο θα εχουν προσβαση ακομα και μεσω ιντερνετ και θα μπορουν νε εκτελεσουν τις παραγγελιες τους χωρις ενδειαμεσους μεσιτες εμπορους οι οποιοι ειναι και η μεγαλυτερη πληγη στο θεμα εμπορια αγροτικων προιωντων..
     
     

  • 28 Ιουνίου 2010, 17:03 | Νικόλαος Γούναρης

    Απαντήσεις επί της πρότασης του ΥΠ.Α.Α.Τ. για τη σύσταση Μητρώου Εμπόρου Γεωργικών Προϊόντων.
     
    Με μια πρώτη ματιά ένας καλόπιστος παρατηρητής δεν θα μπορούσε να μην διακρίνει την προχειρότητα του κειμένου που δίδεται για διαβούλευση.  Ο στόχος, για τον οποίο ακολουθείται μια ακόμη γραφειοκρατική διαδικασία, να “ελεγχθεί” η αγορά αγροτικών προϊόντων και να τιμωρηθούν οι “κακοί” έμποροι που εκμεταλλεύονται τους “κακόμοιρους” αγρότες είναι παραπάνω από προφανής.
    Τέτοιου τύπου σταλινικό κατασκεύασμα είχα καιρό να δω.
     
    Εγώ έμπορος αγροτικών προϊόντων δεν είμαι αλλά ούτε και αγρότης.  Όμως δεν μπορώ παρά να σταθώ σε μερικά σημεία του κειμένου που είναι πέρα από το ισχύον εθνικό και ευρωπαϊκό δίκαιο.
     
    1.      Στο μητρώο θα εγγράφονται υποχρεωτικά όσοι κάνουν εμπορία ή διαμεσολαβούν στην εμπορία  αγροτικών προϊόντων.  Δηλαδή ένα αλλοδαπό νομικό πρόσωπο που εμπορεύεται αγροτικά προϊόντα ας πούμε στη Γερμανία θα υποχρεωθεί να εγγραφεί σε ελληνικό μητρώο για να εκτελέσει τη συναλλαγή.  Αυτό αντίκειται απόλυτα στο ευρωπαϊκό δίκαιο που αφορά τη ελευθερία στην ασκούμενη επιχειρηματικότητα εντός Ε.Ε.  Εν ολίγοις όποιος είναι νόμιμος στη Γερμανία με τις προϋποθέσεις που θέτει εκεί η νομοθεσία είναι αυτόματα και στην Ελλάδα χωρίς την ανάγκη εγγραφής σε κάποιο μητρώο ή άλλη διαδικασία.
    2.      Αναφέρεται ότι σε όσους επιχειρούν εμπορία χωρίς εγγραφή θα επιβάλλονται διοικητικές κυρώσεις.  Δηλαδή, τι είδους διοικητικές κυρώσεις μπορούν να επιβληθούν σε ένα φυσικό πρόσωπο που επιχειρεί εμπορία να του κόψουν την είσοδο στο καφενείο για ένα μήνα ή να μην του εκδίδουν πιστοποιητικό γέννησης;  Άλλου τύπου κυρώσεις μπορούν να επιβληθούν αλλά σίγουρα δεν μπορεί να είναι διοικητικές.
    3.      Έστω ότι κάποιος που διαγράφεται προσωρινά από το μητρώο είναι και μέτοχος κατά μειοψηφία του 20% μιας ΑΕ εμπορίας αγροτικών προϊόντων.  Σύμφωνα με τα γραφόμενα θα πρέπει και η εταιρεία αυτή για το ίδιο χρονικό διάστημα να αποκλείεται από την εμπορία αγροτικών προϊόντων πράγμα μάλλον παράνομο.  Επίσης πως αποδεικνύεται το παρένθετο και το συνδεδεμένο άραγε.
    4.      Επίσης οι οικονομικές διαφορές απ’ όσο γνωρίζω λύνονται μεταξύ των διαδίκων στα αστικά και όχι στα ποινικά δικαστήρια για όλους τους Έλληνες.  Είναι αντισυνταγματικό και παράνομο να ισχύει κάτι διαφορετικό για τους φίλους αγρότες απ’ ότι για τους άλλους Έλληνες πολίτες.  Είπαμε ισοπολιτεία και ισονομία.  Η προσωποκράτηση για χρέη έχει καταργηθεί εδώ και χρόνια και δεν μπορεί να επανέλθει.  Τέλος εκείνο το κακουργηματικό ακούγεται εντελώς παράφωνο.  Σιγά μην συλληφθεί ο έμπορος και με τη διαδικασία του αυτόφωρου.
    Και μια παρατήρηση για τα γενικά έτσι για το τέλος.  Η καταχώρηση καταγγελιών και εγγράφων αναφορών στο μητρώο δεδομένων αποτελεί νομικά σοβαρότατο ολίσθημα.  Η καταγγελία δεν αποτελεί τίποτε άλλο από την έκφραση της αντίθετης άποψης ενός μέρους και για την ορθότητά της αποφαίνονται τα δικαστήρια.  Για όσο χρονικό διάστημα η καταγγελία παραμένει καταγγελία δεν πρέπει να της προσδίδονται ιδιότητες που δεν μπορεί να έχει και για το λόγο αυτό δεν μπορεί να καταχωρηθεί σε καμία βάση δεδομένων.  Μπορεί να καταχωρηθεί μόνον όταν γίνει απόφαση.
     
    Γραφειοκρατικό, σταλινικό, αναποτελεσματικό, παράνομο, παράτυπο.  Με άλλα λόγια όποιος δεν θέλει να ζυμώσει 1000 χρόνια κοσκινίζει.

  • 26 Ιουνίου 2010, 16:49 | Αλέξανδρος Παπαθεοδώρου

    Για να έχει ουσιαστική αξία ο Αριθμός Ενιαίου Μητρώου Εμπόρου Γεωργικών Προϊόντων θα πρέπει να είναι δύνατη η διασταύρωσή του με το ΑΦΜ (ατομικό ή νομικού προσωπικού) προκειμένου τα στοιχεία που συγκεντρώνει το μητρώο να μπορούν να διασταυρωθούν με αυτά άλλων υπηρεσιών και κυρίως με του Υπουργείου Οικονομικών. Αυτό ακούγεται προφανές αλλά δυστυχώς η πραγματικότητα συχνά είναι εντελώς διαφορετική με αποτέλεσμα η Δημόσια Διοίκηση να κατακλύζεται απο αποσπασματικά μητρώα χωρίς δυνατότητα διασύνδεσης και ανταλλαγής στοιχείων. Αυτή η πανσπερμία ασύνδετων μητρώων στην καλύτερη περίπτωση οδηγεί σε μειωμένη αποτελεσματικότητα και στη χειρότερη σε εστίες ατασθαλιών και άσκησης μικροπολιτικής από επιμέρους φορείς.