Αρχική Εθνική Επικοινωνιακή ΠολιτικήΆρθρο 12: Κλάδος Συμβούλων και Γραμματέων ΕπικοινωνίαςΣχόλιο του χρήστη Ένωση Ακολούθων Τύπου | 29 Ιουλίου 2015, 19:29
Υπουργός Επικρατείας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτεινόμενη προσθήκη/διόρθωση στη διάταξη 1: «Ο κλάδος ΣΓΕ είναι ειδικός κλάδος μονίμων δημοσίων υπαλλήλων, ο οποίος αποτελείται κυρίως από τους αποφοίτους του Τμήματος Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας της Εθνικής Σχολής Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (ΕΣΔΔΑ), όπως μετονομάζεται εφεξής το Τμήμα Στελεχών Επικοινωνίας της εν λόγω Σχολής, και από ήδη υπηρετούντες στον κλάδο υπαλλήλους ΠΕ, μη αποφοίτους της ΕΣΔΔΑ. Από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου απαγορεύεται ο διορισμός ή η ένταξη άλλων υπαλλήλων στον κλάδο ΣΓΕ. Εξαιρούνται οι μελλοντικοί απόφοιτοι του Τμήματος Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας της ΕΣΔΔΑ». Στην παράγραφο 2 αυτού του άρθρου θα πρέπει να γίνεται ρητή αναφορά στη σύνδεση του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας (ΣΓΕ) με τις αρμοδιότητες διεθνούς επικοινωνίας, διεθνών ΜΜΕ και Δημόσιας Διπλωματίας. Δεδομένου ότι, σύμφωνα με τους ορισμούς του παρόντος ν/σ, η εθνική επικοινωνιακή πολιτική περιλαμβάνει, εκτός από τη διεθνή επικοινωνία/δημόσια διπλωματία (που εσφαλμένα ορίζεται εδώ ως «επικοινωνιακή διπλωματία»), τη ρύθμιση και εποπτεία των ΜΜΕ, την κρατική διαφήμιση και την εσωτερική πολιτική ενημέρωση, θα πρέπει να διευκρινιστεί ότι οι ΣΓΕ ασκούν αποκλειστικά καθήκοντα σχετικά με τη δημόσια διπλωματία και τη διεθνή επικοινωνία. Θα πρέπει να ορίζεται σαφώς ότι οι υπάλληλοι του κλάδου ΣΓΕ στελεχώνουν αποκλειστικά τις οργανικές μονάδες της ΓΓΕΕ που είναι επιφορτισμένες με θέματα διεθνούς επικοινωνίας. Για οποιαδήποτε άλλη απασχόληση εκτός αντικειμένου (εποπτείας και ρύθμισης ΜΜΕ και κρατικής διαφήμισης, εσωτερικής ενημέρωσης καθώς και κοινοβουλευτικού ελέγχου κ.λπ.) θα πρέπει να έχει προηγηθεί σχετική αίτηση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του υπαλλήλου και δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα δύο έτη. Η διασπορά των ΣΓΕ σε όλες, ανεξαιρέτως, τις οργανικές μονάδες της ΓΓΕΕ θίγει την επαγγελματική εξέλιξη στελεχών ειδικά εκπαιδευμένων για τη διεθνή επικοινωνία και προβολή της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό και εκθέτει τους ΣΓΕ σε κινδύνους αποειδίκευσης. Με αυτόν τον τρόπο θίγονται οι αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, καθώς τους εξομοιώνει με υπαλλήλους οι οποίοι ακολούθησαν σαφώς διακριτές διαδικασίες επαγγελματικής σταδιοδρομίας, ακόμη και μέσα από διαφορετικά Τμήματα στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης. Παράγραφος 3: Είναι ανορθολογικό να χρησιμοποιούνται υπάλληλοι του κλάδου ΣΓΕ προκειμένου να καλύπτονται τα διοικητικά κενά στις Διευθύνσεις Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Η μετακίνηση σε αυτές τις Διευθύνσεις για ένα ή δύο έτη με πρόφαση την εξοικείωση με τις διαδικασίες τους είναι υπερβολική και συνιστά κατασπατάληση ανθρωπίνων πόρων, τη στιγμή μάλιστα που υπάρχουν αυξημένες ανάγκες σε Διευθύνσεις σχετικές με το αντικείμενο των ΣΓΕ. Η επιλογή υπαλλήλων ΣΓΕ για την κάλυψη των εκάστοτε διοικητικών κενών στην Υπηρεσία ήταν μέχρι σήμερα αδιαφανής, ανορθολογική και αυθαίρετη. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι κατά καιρούς έχουν τοποθετηθεί στη Δ/νση Οικονομικών Υπηρεσιών στελέχη που έχουν ήδη υπηρετήσει σε ΓΤΕ ως υπόλογοι (και μάλιστα με πολλά έτη προϋπηρεσία). Επιπλέον, η εφαρμογή αυτής της πρακτικής μέχρι σήμερα έχει αποδείξει ότι οι υπάλληλοι που τοποθετούνται σε Διευθύνσεις Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών συχνά επιβαρύνονται με ανάθεση αντικειμένων που δεν σχετίζονται με δαπάνες ή άλλες δραστηριότητες των ΓΤΕ. Ως προς το επιχείρημα της κάλυψης έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών των Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών επισημαίνουμε τα εξής: • Οι αρμόδιες οργανικές μονάδες της ΓΓΕΕ δεν έχουν φροντίσει για την εξεύρεση μόνιμης λύσης σε θέματα έλλειψης προσωπικού (π.χ. μέσω της ΕΣΔΔ ή μέσω της κινητικότητας σε φορείς του Δημοσίου). • Η τοποθέτηση στελεχών του κλάδου ΣΓΕ σε Διευθύνσεις Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών δεν λύνει μόνιμα το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού. •Για την κάλυψη υπηρεσιακών αναγκών αυτού του είδους μπορεί να αξιοποιηθεί το άρθρο 34 (διάταξη 2) του παρόντος ν/σ: «(…) υπάλληλοι των ανωτέρω εποπτευόμενων φορέων μπορεί να αποσπώνται για τρία έτη και με δυνατότητα ανανέωσης για μια ακόμη τριετία με απόφαση του αρμόδιου για την εθνική επικοινωνιακή πολιτική Υπουργού κατά παρέκκλιση των κειμένων διατάξεων στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας». Ως προς το επιχείρημα της μοριοδότησης των ΣΓΕ (βλ. Παράρτημα ΙΙ) για υπηρεσία σε Διευθύνσεις Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών: • Η μοριοδότηση της υπηρεσίας των υπαλλήλων του κλάδου ΣΓΕ σε Διευθύνσεις με άσχετο αντικείμενο είναι εσφαλμένη τακτική, καθώς δεν έχει προστιθέμενη αξία ούτε για τον υπάλληλο και, κατ’επέκταση, ούτε για την Υπηρεσία, αφού δεν προσφέρει δεξιότητες και βελτίωση στο αντικείμενό του (εναλλακτικά, προτείνεται αντίστοιχη μοριοδότηση των υπαλλήλων ΠΕ, ΤΕ και ΔΕ όταν έχουν ασκήσει στην Κεντρική Υπηρεσία καθήκοντα συναφή με τη λειτουργία των ΓΤΕ και επιθυμούν να υπηρετήσουν σε ΓΤΕ εξωτερικού).