Αρχική Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψηςΆρθρο 21: Τροποποίηση άρθρου 83 του Ν.4313/2014 (ΦΕΚ Α΄261) «Ρυθμίσεις θεμάτων Μεταφορών, Τηλεπικοινωνιών και Δημοσίων Έργων και άλλες διατάξεις»Σχόλιο του χρήστη Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά (Πρόεδρος Δ.Σ) & Αργύρης Νικολακάκης (Νομικός Σύμβουλος) Ι.Ο.ΑΣ. "Πάνος Μυλωνάς" | 27 Αυγούστου 2015, 15:51
Το Ι.Ο.ΑΣ. σχετικά με τη νέα διάταξη για την επαναλειτουργία άμεσων προσβάσεων σε αυτοκινητοδρόμους επισημαίνει: Στο πλαίσιο της διαβούλευσης για Σχέδιο Νόμου αναφορικά με επαναλειτουργία άμεσων προσβάσεων σε αυτοκινητόδρομους και σε συνέχεια σχετικής ανακοίνωσης του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» εκφράζει για μια ακόμη φορά την ανησυχία του για το ζήτημα της Οδικής Ασφάλειας στη χώρα μας και ειδικά για μια πτυχή του που ενέχει σοβαρούς κινδύνους για τους χρήστες του αυτοκινητοδρομικού δικτύου. Συγκεκριμένα στο πλαίσιο του Σχεδίου Νόμου αναφορικά με την «Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψης - Ίδρυση συνδεδεμένης εταιρίας παρ.4 άρθρου 1 του Ν. 4324/2015 (ΦΕΚ Α’ 44/2015) - Ρύθμιση θεμάτων Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (Ε.Ε.Τ.Τ), τροποποίηση διατάξεων Ν. 4070/2012 (ΦΕΚ Α΄ 82/2012) και άλλες διατάξεις», προβλέπεται (βλ. άρθρο 21) και η τροποποίηση του Νόμου 4313/14 που αφορά στις συνδέσεις στους αυτοκινητόδρομους. Ειδικότερα αναφέρεται ότι: «Το εδάφιο β’ του άρθρου 83 του Ν.4313/2014 καταργείται και αντικαθίσταται ως εξής: «Οι υφιστάμενες απ’ ευθείας συνδέσεις με κλειστούς αυτοκινητοδρόμους καταργούνται, εφόσον σε αυτούς έχουν κατασκευαστεί και λειτουργούν στα προβλεπόμενα σημεία οι σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών, άλλως αυτές διατηρούνται έως την ολοκλήρωση και έναρξη λειτουργίας στα σημεία αυτά των προβλεπομένων σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών. Με την έναρξη του παρόντος κάθε αντίθετη διάταξη καταργείται.» Δεδομένου ότι η συγκεκριμένη διάταξη εγκυμονεί κινδύνους για τα θέματα της Οδικής Ασφάλειας, το Ινστιτούτο επισημαίνει τη σοβαρότητα του θέματος και την αναγκαιότητα εφαρμογής της νομοθεσίας και προτρέπει τις αρμόδιες Υπηρεσίες και τους φορείς λήψης αποφάσεων να λάβουν σοβαρά υπόψη τους το θέμα. Η μη συμμόρφωση στους κανόνες είναι άλλωστε και η βασική αιτία πρόκλησης των δυστυχημάτων. Η οδική ασφάλεια μας αφορά όλους. Ιδίως σε μια χώρα που εξακολουθεί να θρηνεί μεγάλο αριθμό θυμάτων στους δρόμους και να παραμένει στις χειρότερες θέσεις ως προς την οδική ασφάλεια στην Ευρώπη, με τις Κυβερνήσεις να μην έχουν ποτέ δείξει ουσιαστικό ενδιαφέρον για την ασφάλεια των πολιτών και τους κινδύνους και τις συνέπειες που η κρατούσα κατάσταση εγκυμονεί. Η Πολιτεία θα πρέπει στη συγκεκριμένη περίπτωση να εφαρμόσει τις απαραίτητες ρυθμίσεις και πρακτικές που βασίζονται στη διεθνή εμπειρία και την εφαρμογή της νομοθεσίας. Είναι αδιανόητο το ίδιο το κράτος να παραβιάζει τη νομοθεσία και τους διεθνείς κανονισμούς για θέματα που αφορούν όχι μόνο στους αυτοκινητόδρομους αλλά για το υπόλοιπο εθνικό οδικό δίκτυο. Με την κρίση να επιβαρύνει επιπρόσθετα τα ζητήματα της οδικής ασφάλειας, το Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» εκφράζει την ανησυχία του για τον ήδη αυξημένο αριθμό σοβαρών θανατηφόρων τροχαίων που έχει καταγραφεί σε πολλές περιοχές της χώρας με τον αριθμό των νεκρών να ξεπερνάει τους 357 και με 493 σοβαρά τραυματίες μόλις στο 1ο εξάμηνο του 2015. Το Ινστιτούτο με συνέπεια και συνέχεια έχει κλείσει 10 χρόνια αγώνα αφιερωμένου στην προστασία της ζωής στους δρόμους της χώρας μας, με δράσεις στην Ελλάδα και στον κόσμο, αποτελώντας Συμβουλευτικό Όργανο του ΟΗΕ και συμμετέχοντας με τεκμηριωμένες προσπάθειες που συνδράμουν στην κοινωνία και στην πολιτεία για τη βελτίωση των συνθηκών της οδικής ασφάλειας και της συμπεριφοράς των οδηγών στους δρόμους της χώρας μας. Με τιμή Για το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) "Πάνος Μυλωνάς" Βασιλική Δανέλλη Μυλωνά, Πρόεδρος Δ.Σ. Αργύρης Νικολακάκης, Νομικός Σύμβουλος