Αρχική Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψηςΆρθρο 18:Σχόλιο του χρήστη Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) | 31 Αυγούστου 2015, 10:02
Υπουργός Επικρατείας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Κατά την παράγραφο 3: «Το συμβούλιο συγκροτείται με κοινή απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και του Υπουργού Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, στην οποία καθορίζεται και η αμοιβή του Προέδρου, των μελών και του γραμματέα, με την επιφύλαξη των διατάξεων του Ν.3833/2010 (Α’ 40), όπως ισχύει. Η απόφαση εκδίδεται εντός εξήντα (60) ημερών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.» ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Η ρύθμιση είναι απολύτως ασυμβίβαστη με την προσωπική και τη λειτουργική ανεξαρτησία των μελών της ΕΕΤΤ που επιτάσσει ο κοινοτικός νομοθέτης. Δεδομένου ότι έχει συγκροτηθεί πειθαρχικό συμβούλιο για τα μέλη της ΕΕΤΤ, με τριετή θητεία που λήγει τον Νοέμβριο του 2017, η πρόβλεψη για ορισμό εντός 60 ημερών νέου πειθαρχικού συμβουλίου ουσιαστικά ισοδυναμεί με την πρόωρη λήξη της θητείας ενός εν ενεργεία συλλογικού –οιονεί δικαιοδοτικού – οργάνου, νομίμως συγκροτηθέντος με ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς και προσωπικότητες από τον χώρο της Πανεπιστημιακής Κοινότητας. Η ρύθμιση αυτή, είναι καταφανώς αντίθετη στις περί αμεροληψίας των συλλογικών διοικητικών οργάνων διατάξεις του άρθρου 7 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ΚΔΔ/σίας) καθώς και στις αρχές της ίσης μεταχείρισης και του φυσικού δικαστή που διασφαλίζουν το Σύνταγμα (άρθρο 8), ο Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ και το άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) . Τούτο διότι το να εγερθεί πειθαρχική δίκη ενώπιον νέου πειθαρχικού συμβουλίου με νέα συγκρότηση, καταργουμένου του υφιστάμενου επί θητεία συγκροτηθέντος πειθαρχικού συμβουλίου ενέχει σαφή παραβίαση διατάξεων των υπέρτερης τυπικής ισχύος κειμένων που προαναφέρθηκαν (Σύνταγμα, Χάρτης, ΕΣΔΑ). Οι παραπάνω παρατηρήσεις επιρρωνύονται από την όλη οικονομία των διατάξεων περί της λειτουργίας του πειθαρχικού συμβουλίου, όπως διατυπώνονται στις επόμενες παραγράφους του άρθρου 18. 2. Σύμφωνα με την παράγραφο 5: «Ως πειθαρχικά παραπτώματα θεωρούνται: α) η, κατά την άσκηση των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων, παράβαση του παρόντος νόμου και της κείμενης νομοθεσίας ιδίως δε σε θέματα παροχής δικτύων και υπηρεσιών ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομείων, συναφών ευκολιών και συναφών υπηρεσιών, β) η αποδεδειγμένη πλημμέλεια περί την εκτέλεση των καθηκόντων και υποχρεώσεων, γ) η παράβαση κάθε πράξης, απόφασης κ.λ.π. του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού αναφορικά με την τήρηση των αναφερομένων στο άρθρο 4 του παρόντος και δ) η ασυμβίβαστη και απάδουσα, προς το κύρος, αποστολή και σκοπό της ΕΕΤΤ ως Εθνικής Ρυθμιστικής Αρχής, διαγωγή. Οι επιβαλλόμενες από το πειθαρχικό συμβούλιο ποινές είναι: α) Επίπληξη και β) οριστική παύση». ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Πέραν της νομοτεχνικά ελλιπούς διατυπώσεως, η θεσμοθέτηση ως πειθαρχικών παραβάσεων των υπό γ΄ και δ΄ αναφερομένων, λόγω της ασαφούς διατυπώσεως (ιδίως η δ΄ περίπτωση) όσο και λόγω της ευρύτητάς της (ιδίως η γ΄ περίπτωση) καταλείπουν τη θύρα ανοιχτή σε μία επιλεκτική ή μη θεμελιωμένη ανάγνωση από τον Υπουργό των υποχρεώσεων των μελών της Ολομέλειας της ΕΕΤΤ ώστε να μπορεί να ζητήσει την πειθαρχική δίωξη όσων μελών ή και της Ολομέλειας στο σύνολό της, σε περίπτωση που δεν εξέδιδαν ‘βολικές’ γι’ αυτόν θέσεις. Αυτό θα σημάνει το τέλος της λειτουργικής ανεξαρτησίας της Αρχής και την έναρξη μακράς αντιπαράθεσης με της αρχές της ΕΕ, παρότι εκπεφρασμένη βούληση της Κυβέρνησης, σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, είναι η τήρηση του δικαίου της ΕΕ… Η ρύθμιση δε αυτή είναι εξαιρετικά ανησυχητική με δεδομένη τη ρύθμιση της επόμενης παραγράφου 6 του άρθρου 18. 3. Σύμφωνα με την παράγραφο 6: «Σε περίπτωση εκδόσεως εντός διετίας δύο πειθαρχικών αποφάσεων για επίπληξη στο αυτό μέλος της ΕΕΤΤ για ίδιο ή διαφορετικό πειθαρχικό παράπτωμα, το μέλος εκπίπτει της θέσεώς του.» ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Όπως τονίσθηκε προηγουμένως, η ρύθμιση αυτή είναι εξαιρετικά ανησυχητική με δεδομένη την ασάφεια και έλλειψη ασφάλειας δικαίου της ρύθμισης της προηγούμενης παραγράφου 5 του άρθρου 18. 4. Σύμφωνα με την παράγραφο 8: «Το πειθαρχικό συμβούλιο, επιλαμβάνεται της διώξεως αυτεπαγγέλτως ή κατόπιν έγγραφης ανακοίνωσης Δημόσιας Αρχής ή του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού ή επί αναφοράς παντός έχοντος έννομο συμφέρον. Την πειθαρχική αγωγή ασκεί ενώπιον του πειθαρχικού συµβουλίου ο Αναπληρωτής Υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, για τον Πρόεδρο, τους Αντιπροέδρους και τα µέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. και ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Τ.Τ. για τους Αντιπροέδρους και τα µέλη της. Προ τη συντάξεως κατηγορητηρίου, ο Πρόεδρος του πειθαρχικού συμβουλίου, υποχρεούται να καλέσει σε προηγούμενη ακρόαση και παροχή έγγραφων εξηγήσεων το μέλος, με κλήση που επιδίδεται σε αυτό με δικαστικό επιμελητή. Στην κλήση αναφέρεται η ημερομηνία παρουσίας του μέλους ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου, η οποία δεν μπορεί να είναι συντομότερη των 10 εργασίμων ημερών από την ημερομηνία επίδοσης σε αυτόν της κλήσεως. Προ της ακροάσεως και της παροχής έγγραφων εξηγήσεων, κατά την ορισθείσα ημερομηνία, το μέλος δικαιούται να λάβει γνώση της μέχρι τούδε σχηματισθείσας δικογραφίας.» ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Η ευχέρεια αυτεπάγγελτης ενέργειας σε συνδυασμό με την ευχέρεια οιουδήποτε έχει έννομο συμφέρον να υποβάλει καταγγελία ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου θα αποτελέσει τροχοπέδη στο έργο της ΕΕΤΤ και αδιαμφισβήτητα θα βλάψει την ανεξαρτησία της αφού είτε ο Υπουργός είτε οποιοδήποτε ‘παρένθετο ή μη πρόσωπο’ θα μπορεί να οδηγήσει στο πειθαρχικό συμβούλιο όποιο μέλος δεν είναι αρεστό στον Υπουργό ή όποιο μέλος ‘δυσαρεστεί’ δια της ψήφου του τον διοικούμενο ή κάποιον από τους φορείς της αγοράς… Αρνητικά αποτελέσματα για την ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ μπορεί να έχει και η ευχέρεια έναρξης της πειθαρχικής αγωγής όχι μόνον από τον Υπουργό, για τον Πρόεδρο, τους Αντιπροέδρους και τα µέλη της Ε.Ε.Τ.Τ. αλλά και από τον Πρόεδρο της Ε.Ε.Τ.Τ. για τους Αντιπροέδρους και τα µέλη της, αφού έτσι μπορεί να αποδειχθεί φενάκη η ελευθερία γνώμης και ψήφου των μελών. 5. Περαιτέρω, στο ίδιο άρθρο 18, υπό Β΄, ορίζεται: «Από την έναρξη ισχύος της ανωτέρω παραγράφου, καταργείται το εκδοθέν Π.Δ/γμα 140/2014 (ΦΕΚ Α’ 230).» ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ: Η κατάργηση του εν λόγω ΠΔ/γματος θα αποτελεί δυσμενή για την ανεξαρτησία των υπηρετούντων μελών της Ολομελείας της ΕΕΤΤ εξέλιξη, στο μέτρο που το ΠΔ/γμα προέβλεπε ότι η απώλεια της ιδιότητας του μέλους επιφέρει λήξη της (μη αρξαμένης) πειθαρχικής ευθύνης, εφόσον δεν είχε αρχίσει η πειθαρχική δίωξη. Η αυτή πρόβλεψη οφείλει να συμπεριληφθεί και στο παρόν Σ/Ν ειδάλλως τα υπηρετούντα μέλη θα αποστερηθούν νόμιμου δικαιώματός τους και θα παραβιαστούν γενικές αρχές του διοικητικού δικαίου.