Αρχική Αδειοδότηση παρόχων περιεχομένου επίγειας ψηφιακής τηλεοπτικής ευρυεκπομπής ελεύθερης λήψηςΆρθρο 17:Σχόλιο του χρήστη ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΑΡΧΩΝ | 7 Σεπτεμβρίου 2015, 12:02
Υπουργός Επικρατείας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
To προτεινόμενο σχέδιο νόμου θίγει ανεπανόρθωτα την ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ. Η ανεξαρτησία της ρυθμιστικής αρχής, την οποία επιτάσσουν οι σχετικές Ευρωπαϊκές Οδηγίες, αποτελεί το βασικότερο χαρακτηριστικό της και απολύτως απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορεί να επιτελεί αποτελεσματικά και χωρίς αμφισβητήσεις το έργο της. Η ανεξαρτησία της ΕΕΤΤ εξασφαλίζεται με την υπαγωγή τόσο του ορισμού της Διοίκησής της όσο και της λογοδοσίας της στη Βουλή των Ελλήνων και όχι στην καλή προαίρεση του εκάστοτε Υπουργού που είναι αρμόδιος για θέματα ηλεκτρονικών επικοινωνιών και ταχυδρομείων. Ειδικότερα, επί των προτεινόμενων διατάξεων σημειώνονται τα εξής: 1. Πρέπει να σταματήσει πλέον η επιλογή του Προέδρου, των Αντιπροέδρων και των Μελών της ΕΕΤΤ από το Υπουργικό Συμβούλιο και τον εκάστοτε αρμόδιο Υπουργό. Πρέπει επιτέλους να νομοθετηθεί και να εφαρμοστεί και για την ΕΕΤΤ μία πλήρως διαφανής διαδικασία επιλογής όλων των Μελών της Ολομέλειας της ΕΕΤΤ από Επιτροπή της Βουλής με αυξημένη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Η υποβολή υποψηφιοτήτων πρέπει να γίνεται κατόπιν ανοικτής δημόσιας πρόσκλησης, να ακολουθεί η αξιολόγηση βιογραφικών και να γίνεται η επιλογή όλων των Μελών της Ολομέλειας της ΕΕΤΤ από Επιτροπή της Βουλής με αυξημένη κοινοβουλευτική πλειοψηφία. Επίσης, πρέπει να οριστεί νομοθετικά η υποχρεωτική συμμετοχή στην Ολομέλεια της ΕΕΤΤ εργαζομένων στην ΕΕΤΤ οι οποίοι θα υποβάλλουν τις υποψηφιότητές τους και θα επιλέγονται μέσω της ίδιας ανωτέρω διαδικασίας. Επίσης, πρέπει να επιτραπεί σε κοινωνικούς φορείς να υποβάλουν εισηγήσεις για την επιλογή όλων των Μελών της ΕΕΤΤ. Αντίστοιχες με την ανωτέρω προτεινόμενη διαδικασία, προϋποθέσεις και κριτήρια επιλογής των μελών της Διοίκησής τους ορίζει ο Ν.4325/2015 (ΦΕΚ 47/Α/2015) για τις Ανεξάρτητες Αρχές ΑΣΕΠ και Συνήγορο του Πολίτη. Οι διατάξεις αυτές του Ν.4325/2015 πρέπει να επεκταθούν στην ΕΕΤΤ και τις υπόλοιπες ανεξάρτητες αρχές. 2. Πρέπει να αφαιρεθούν οι διατάξεις με αντικείμενο και στόχο την εποπτεία της ΕΕΤΤ από τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Η ΕΕΤΤ οφείλει να ενεργεί ανεξάρτητα και να μην λαμβάνει οδηγίες από κανέναν άλλον φορέα σε σχέση με την εκτέλεση των αρμοδιοτήτων της. Η λογοδοσία της ΕΕΤΤ, για την οποία δεν είμαστε αντίθετοι, πρέπει να ασκείται στη Βουλή και ιδίως την αρμόδια ειδική Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας καθώς και στην κοινωνία. 3. Για την αποφυγή οποιασδήποτε δυσλειτουργίας προκύπτει στην ΕΕΤΤ, όπως στην παρούσα κατάσταση με τη μη τοποθέτηση νέου Προέδρου της, πρέπει να ισχύσει και για την ΕΕΤΤ και για όλες τις ανεξάρτητες αρχές η διάταξη του άρθρου 26, παρ. 7 του Ν.4325/2015. Σε περίπτωση που οποιοδήποτε μέλος της ΕΕΤΤ (συμπεριλαμβανομένου του Προέδρου και των Αντιπροέδρων της) εκλείψει, η ΕΕΤΤ πρέπει να συνεχίζει να έχει νόμιμη συγκρότηση μέχρι τον διορισμό νέου μέλους, εφόσον τα λοιπά μέλη επαρκούν για τον σχηματισμό απαρτίας. 4. Πρέπει να παραμείνει σε ισχύ η παρ. 6 του άρθρου 6 του Ν.4070/2012 που ορίζει την παροχή νομικής προστασίας στα μέλη του προσωπικού της ΕΕΤΤ όταν ενάγονται ή διώκονται ποινικά για πράξεις ή παραλείψεις κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους. Η παροχή νομικής προστασίας είναι το ελάχιστο στοιχείο εργασιακής ασφάλειας που μπορεί και πρέπει να παρέχει η ΕΕΤΤ στα μέλη του προσωπικού της που διώκονται ποινικά χωρίς να συντρέχει η βασιμότητα της δίωξής τους επειδή υποβλήθηκαν σε βάρος τους μηνύσεις για να τους εκφοβίσουν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους.