Αρχική Προδιαβούλευση για τη Βελτίωση της Επικοινωνίας των ατόμων με Αναπηρία με τη Δημόσια Διοίκηση1) Ποιους θεωρείτε καταλληλότερους τρόπους ώστε οι αιτήσεις συμπολιτών μας με αναπηρίες να κατατίθενται ευκολότερα σε δημόσιους φορείς;Σχόλιο του χρήστη Katerina Passissi | 16 Απριλίου 2019, 16:21
Ο πληθυσμός των κωφών και βαρήκοων στην Ελλάδα δεν έχει επισήμως καταγραφεί ποτέ. Σύμφωνα με διεθνή στοιχεία το ποσοστό των ατόμων που αντιμετωπίζουν προβλήματα ακοής ανέρχεται στο 16%. Εξ αυτών η συντριπτική πλειονότητα ΔΕΝ είναι γνώστες της νοηματικής γλώσσας. Συνεπώς: Για την κατάθεση αιτήσεων των κωφών και βαρηκόων συμπολιτών μας είναι απαραίτητος πρωτίστως ο γραπτός λόγος. A. Κατάθεση στην υπηρεσία Γραπτές οδηγίες, ευκρινείς και λεπτομερείς Ενημέρωση στους υπαλλήλους να μιλούν κοιτάζοντας τους κωφούς/ βαρήκοους διευκολύνοντάς τους στη χειλεανάγνωση. Εξοπλισμός των υπηρεσιών με συστήματα ενίσχυσης του ακουστικού σήματος για τους φέροντες ακουστικά βοηθήματα (επαγωγικοί βρόγχοι – induction/desk/neck loops) Εξοπλισμός των υπηρεσιών με σημεία ασύρματου δικτύου (wi-fi contact points) ώστε οι κωφοί/ βαρήκοοι να είναι σε θέση να χρησιμοποιούν τις εφαρμογές μετατροπής ομιλίας σε κείμενο (voice typing). B. Κατάθεση σε ηλεκτρονική μορφή. Ιστοσελίδες και πλατφόρμες επικοινωνίας των δημοσίων φορέων φιλικές προς τον χρήστη, ευανάγνωστες, με επαρκείς οδηγίες συμπλήρωσης Φόρμες επικοινωνίας φιλικές προς τον χρήστη. Ε-mails επικοινωνίας άμεσα προσβάσιμα προς τον χρήστη. Διευκόλυνση της κατάθεσης μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail). Αυτόματη απάντηση για την παραλαβή της αίτησης (αποδεικτικό στοιχείο κατάθεσης της αίτησης). Δυνατότητα παρακολούθησης της πορείας της αιτήσεως μέσω της ιστοσελίδας. Αν υπάρχουν επεξηγηματικά βίντεο απαραίτητος ο ΥΠΟΤΙΤΛΙΣΜΟΣ Γ. Κατάθεση αιτήσεων μέσω συμβατικού ταχυδρομείου ή/και φαξ.