Αρχική Περιορισμός της πολυνομίας, κωδικοποίηση και αναμόρφωση της νομοθεσίαςΆρθρο 1 – Σκοπός και έννοιαΣχόλιο του χρήστη Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία | 3 Σεπτεμβρίου 2010, 11:27
Υπουργός Επικρατείας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Η Εθνική Συνομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.) - που αποτελεί τον τριτοβάθμιο κοινωνικό και συνδικαλιστικό φορέα των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους στη χώρα, επίσημα αναγνωρισμένο (βάσει του Ν.2430/1996 - Αρ. ΦΕΚ 156 Α΄/10.07.1996) Κοινωνικό Εταίρο της ελληνικής Πολιτείας σε ζητήματα αναπηρίας, διαπιστευμένο φορέα παροχής προγραμμάτων «Δια βίου μάθησης» βάσει του Ν.3369/2005, κάτοχο Διαχειριστικής Επάρκειας Τύπου Β΄ και Γ΄ για την υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων από το ΕΣΠΑ 2007 - 2013 έργων και ιδρυτικό μέλος του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία (European Disability Forum - EDF), ήτοι του μεγαλύτερου φορέα εκπροσώπησης των ατόμων με αναπηρία και των οικογενειών τους σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Η Ε.Σ.Α.μεΑ. θεωρεί ότι η σημερινή πρωτοφανής κρίση που βιώνει η χώρα μας, μπορεί να αναδειχθεί - μεταξύ άλλων - και ως το μεγαλύτερο όπλο στον αγώνα αποδόμησης νοσηρών νοοτροπιών και συστημάτων αποκλεισμού και περιθωριοποίησης των πολιτών με αναπηρία. Στον αγώνα για την αναδιάρθρωση της ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας δεν περισσεύει κανένας! Γι’ αυτό και οι νέοι θεσμοί που θα αναδειχθούν, θα πρέπει να είναι απόλυτα συμβατοί με όλο το φάσμα της ανθρώπινης ποικιλομορφίας και συνεπώς να διασφαλίζουν την απόλυτη ισοτιμία όλων των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων των πολιτών με αναπηρία, σε όλους τους τομείς. Η πρόσβαση στη Ελληνική Νομοθεσία αποτελεί ύψιστο δικαίωμα όλων των πολιτών, συμπεριλαμβανομένων και των πολιτών με αναπηρία, οι οποίοι βιώνουν σε καθημερινή βάση την απροσπελασιμότητα στην πληροφόρηση - και σε αυτό τον τομέα - λόγω εμποδίων στη φυσική πρόσβαση ή/και κακού σχεδιασμού των προσφερόμενων ηλεκτρονικών υπηρεσιών. Στην Ελλάδα, παρά το ότι η πρόνοια για ελεύθερη πρόσβαση όλων των πολιτών στην ΚτΠ έχει κατοχυρωθεί συνταγματικά (Άρθρο 5Α), μέχρι στιγμής το προσφερόμενο περιεχόμενο είναι στην πλειοψηφία του μη προσβάσιμο (όπως για παράδειγμα το περιεχόμενο που διαμοιράζεται μέσω του Εθνικού Τυπογραφείου). Επιπλέον, σύμφωνα και με την πρόνοια του νέου νομικού πλαισίου, όπου η προσβασιμότητα αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση (βλ. νόμο για την Ενίσχυση της Διαφάνειας με την Υποχρεωτική Ανάρτηση Νόμων και Πράξεων των Κυβερνητικών, Διοικητικών και Αυτοδιοικητικών Οργάνων στο Διαδίκτυο «Πρόγραμμα Διαύγεια», την υπό κύρωση Διεθνή Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία και το προαιρετικό της πρωτόκολλο κ.λπ.), θα πρέπει να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα ώστε το περιεχόμενο να πληροί τις απαραίτητες τεχνικές προδιαγραφές για τη διασφάλιση της προσβασιμότητάς του στα άτομα με αναπηρία. Τέλος, σύμφωνα με το άρθρο 21 παράγραφος 6 του Συντάγματος «Τα άτομα με αναπηρίες έχουν δικαίωμα να απολαμβάνουν μέτρων που εξασφαλίζουν την αυτονομία, την επαγγελματική ένταξη και τη συμμετοχή τους στην κοινωνική, οικονομική και πολιτική ζωή της Χώρας». Για το λόγο αυτό προτείνεται: Α. στο Άρθρο 1 - Σκοπός και έννοια, στην παράγραφο 1, η αναδιατύπωση των κειμένων σε εύληπτη γλώσσα να λαμβάνει υπόψη και τις ιδιαίτερες ανάγκες των ατόμων με αναπηρία.