Αρχική Περιορισμός της πολυνομίας, κωδικοποίηση και αναμόρφωση της νομοθεσίαςΆρθρο 2 – Σύσταση Επιτροπής Αναμόρφωσης του ΔικαίουΣχόλιο του χρήστη ΗΜ | 3 Σεπτεμβρίου 2010, 14:13
Υπουργός Επικρατείας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Έχω την άποψη, ότι σε όλο το σχέδιο νόμου θα πρέπει να προσεχθεί η αναφορά στον «Υπουργό Επικρατείας», για δύο λόγους: α) Σύμφωνα με τον Κώδικα για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά όργανα (άρθρο 47 π.δ. 63/2005), οι θέσεις υπουργών Επικρατείας σήμερα είναι τρεις (ανεξαρτήτως πόσες έχουν καλυφθεί), ενώ ο Πρωθυπουργός μπορεί να συνιστά και άλλες (47 παρ. 3) ή να μην διορίσει στο μέλλον κανέναν υπουργό Επικρατείας. Επομένως, αν αλλάξει η σημερινή συγκυρία, μπορεί στο μέλλον να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα άσκησης των εν λόγω αρμοδιοτήτων. β) Σύμφωνα με το άρθρο 83 παρ. 1 εδ. β του Συντάγματος και τον Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα, (άρθρο 41 παρ. 3), οι αρμοδιότητες του Υπουργού Επικρατείας ορίζονται με απόφαση του Πρωθυπουργού (σε αντίθεση με τις αρμοδιότητες των υπουργών, τις οποίες ορίζει ο νόμος). Αν προβλεφθούν νομοθετικά τέτοιες αρμοδιότητες στον Υπουργό Επικρατείας, όπως στο εν λόγω σχέδιο, περιορίζεται η δυνατότητα του (εκάστοτε) Πρωθυπουργού να αφαιρεί με απόφασή του αυτές τις αρμοδιότητες από τον (εκάστοτε) Υπουργό Επικρατείας. Για τους λόγους αυτούς, αλλά και για λόγους ακόμη μεγαλύτερου κύρους των Επιτροπών, καλό είναι οι αρμοδιότητες να ανατεθούν από το νόμο στον Πρωθυπουργό, ο οποίος, βέβαια, δεν κωλύεται να τις αναθέσει, εν συνεχεία, με απόφασή του, στον Υπουργό Επικρατείας.