Αρχική Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξειςΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη αικατερινη | 25 Ιανουαρίου 2024, 04:08
ΝΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΘΕΙ ΕΝΙΣΧΥΜΕΝΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΣΥΜΒΙΩΣΗΣ Κάθε άλλη μορφή που σχετίζεται με τη συμβίωση ανθρώπων είναι απλή Ένωση και κατά το Ελληνικό Δίκαιο δεν ταυτίζεται με το γάμο και το Σύνταγμα. Τέτοια μορφή Ένωσης ανθρώπων είναι το σύμφωνο συμβίωσης, το οποίο έχει θεσμοθετηθεί καθόλα (Βλ. Ν 4356/2015 (ΦΕΚ Α’181/24-12-2015, Σύμφωνο Συμβίωσης, Άρθρο 1 Σύσταση) μέ τη σύνταξη συμβολαιογραφικού ἐγγράφου. Μέχρι τώρα, στα χρόνια που έχει νομιμοποιηθεί το "σύμφωνο συμβίωσης" για τα ομόφυλα ζευγάρια έχουν υπογραφεί 420 περίπου τέτοια "σύμφωνα"! 300 μεταξύ ανδρών και 120 μεταξύ γυναικών. Αυτός ο ελάχιστος αριθμός είναι το "σύνολο" των ατόμων που επέλεξαν αυτή τη ρύθμιση. Από αυτές τις ελάχιστες περιπτώσεις, ένα ποσοστό θα θελήσει να προχωρήσει και σε "γάμο". Εχει γίνει κάτι περισσότερο από μια εικόνα γκροτέσκων δεύτερης διαλογής. ΜΗΝ ΜΕΤΑΒΑΛΛΕΤΑΙ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΣΕ ΑΓΓΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ. Σύμφωνα με την ελληνική θεωρία (βλ. Ι. Σπυριδάκη, Εγχειρίδιο Οικογενειακού Δικαίου, σελ. 46 ἑπ) «…ο γάμος αποτελεί θεσμό, τόσο με τη νομική έννοια του θεσμού, αλλά και την έννοια της ελεύθερης υπαγωγής δύο ετερόφυλων προσώπων σε μία Ένωση (κοινωνία βίου), η οποία ρυθμίζεται από κανόνες αναγκαστικού δικαίου (jus cogens) και παράγει αποτελέσματα (έννομες σχέσεις) ανεξάρτητα από το αν το ήθελαν ή όχι τα μέρη. Ἡ τεκνοποιία είναι συνήθης σκοπός του γάμου, όχι όμως απαραίτητος». Στο ελληνικό δίκαιο δεν προβλέπεται, αλλά ούτε και στο δίκαιο της ΕΣΔΑ (βλ. άρθρο 8 παρ.1 ΕΣΔΑ) που υποχρεώνει σε κάτι τέτοιο. Σύμφωνα με το άρθρο 12 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τον Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), ο άνδρας και η γυναίκα έχουν το δικαίωμα να συνάπτουν γάμο. Διακρίνει δηλαδή τη διαφορά φύλου στη σύναψη γάμου. Σήμερα στο πλαίσιο της εθνικής κυριαρχίας, θεωρίας που επικρατεί τον 19ο αιώνα, μετά την πτώση των αυτοκρατοριών, θεμελιακής φύσης για τη συντήρηση και την προαγωγή του έθνους, κατά το Σύνταγμα, είναι ρητώς η οικογένεια (Άρθρο 21 παρ. 1 του Συντάγματος του 1975). Η “οικιακή εστία” είναι δεμένη άρρηκτα με «τη λατρεία των προγόνων και φανερώνει τον πυρήνα αυτής, το μόριο της κοινωνικής ζωής, την οικογένεια, που διαμορφώνει το “Γένος“ » (Μ. Κρουαζέ, “Ο Πολιτισμός της Αρχαίας Ελλάδας”, Γκοβόστης, σελ. 10 και J. Morgan (1877), “Η Αρχαία Κοινωνία”, New York, 1877). Αυτή την αναφορά κάνουν οι ήρωες του 1821 όταν διατύπωναν την αναγκαιότητα του αγώνα τους για την ανάσταση του γένους (Ο Όμηρος παραθέτει την εικόνα της φατρίας στην Ιλιάδα όπου ο Νέστορας προτρέπει τον Αγαμέμνονα να κρίνει τους άνδρες κατά φατρίες). Η πρόεδρος του συλλόγου οἰκογενειών «Οὐράνιο Τόξο» ἀπό τήν ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα Στέλλα Μπελιά ὁμιλεί γιά… πολυγαμία καί προοπτική θεσμοθετήσεώς της στήν Ἑλλάδα. Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιοποίησε το National Longitudinal Lesbian Family Study στο NBC, τα αγόρια που θα μεγαλώσουν με 2 μπαμπάδες έχουν διπλάσια πιθανότητα από το προκαθορισμένο να γίνουν γκέι και τα κορίτσια που θα μεγαλώσουν με 2 μαμάδες έχουν τριπλάσια πιθανότητα από το προκαθορισμένο να γίνουν λεσβίες. Στο ίδιο μήκος κύματος είναι και η έρευνα του School of Law Case Reserve University.