Αρχική Περιορισμός της πολυνομίας, κωδικοποίηση και αναμόρφωση της νομοθεσίαςΆρθρο 1 – Σκοπός και έννοιαΣχόλιο του χρήστη Ε.Παπαδοπούλου | 16 Αυγούστου 2010, 11:55
Υπουργός Επικρατείας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κατ'αρχάς συμφωνώ απολύτως με την προσπάθεια να μπουν σε μία τάξη οι υφιστάμενες νομοθετικές διατάξεις που είναι διασκορπισμένες σε άπειρα νομοθετήματα, δυσχεραίνοντας τη συμμόρφωση της διοίκησης με την αρχή της νομιμότητας και αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους λόγους για τις καθυστερήσεις στις διοικητικές διαδικασίες. Κυρίως διατάξεις του τύπου "καταργείται το άρθρο τάδε του τάδε νόμου", εμβόλιμες σε άσχετα νομοθετήματα, δε γίνονται γνωστές στους υπαλλήλους, παρά μόνο αφού έχουν κάνει αρκετά λάθη στην εφαρμογή τους. Επειδή όμως η νομοθεσία δεν είναι στατική, αλλά συνεχώς εξελίσσεται και οι τροποποιήσεις θα συνεχίσουν να υπάρχουν και να μας δυσκολεύουν και εφόσον το υπουργείο προτίθεται να οργανώσει δική του τράπεζα νομικών πληροφοριών και να μη χρησιμοποιήσει τις υφιστάμενες ιδιωτικές (ΝΟΜΟΣ και ΝΟΜΟΤΕΛΕΙΑ), παρακαλώ πολύ να φροντίσετε να εξασφαλίσετε σε όλες τις υπηρεσίες πρόσβαση: 1. Στη νομοθετική διάταξη, όπως ισχύει, με αναφορά των τροποποιήσεων που έχει υποστεί. 2. Στις προηγούμενες μορφές της (γιατί μπορεί η περίπτωση που εξετάζουμε να υπάγεται σε παλαιότερη ρύθμιση). 3. Θεματική αναζήτηση, ώστε να αναζητούμε όλες τις διατάξεις που αφορούν συγκεκριμένο θέμα και αναζήτηση με λέξεις-κλειδιά, ώστε νε περιορίζουμε τις πληροφορίες με συνεχείς εξειδικεύσεις. 4. Συσχέτιση της κάθε διάταξης με ΠΔ και Υπουργικές Αποφάσεις που εκδόθηκαν κατ'εξουσιοδότησή τους. 5. Συσχέτιση της κάθε διάταξης με τις ερμηνευτικές εγκυκλίους που τη συνοδεύουν. 6. Ερμηνεία τους με δικαστικές αποφάσεις και γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ (πολύ σημαντικό!) Πολύ συχνά οι υπηρεσίες απευθύνονται με έγγραφα ερωτήματα στα υπουργεία, προκειμένου να ερμηνευτεί μία διάταξη που παρουσιάζει προβλήματα στην εφαρμογή της. Στην περίπτωση αυτή απαντάει ο υπάλληλος που χρεώθηκε το έγγραφο, ο οποίος εκφράζει την προσωπική του και συχνά μη τεκμηριωμένη άποψη, η οποία, αφού τύχει εφαρμογής από την υπηρεσία που υπέβαλε το ερώτημα, ανατρέπεται στη συνέχεια από μία γενική εγκύκλιο του ίδιου υπουργείου ή από γνωμοδότηση του ΝΣΚ. Θα ήταν ίσως σκόπιμο να συσταθεί σε κάθε υπουργείο μία διαρκής επιτροπή, η οποία θα είναι σε θέση να απαντά σε ερωτήματα των υπηρεσιών, αλλά και πολιτών, για θέματα ερμηνείας και εφαρμογής της νομοθεσίας. Η επιτροπή θα πρέπει να απαρτίζεται από άτομα με γνώση της νομοθεσίας , που αφορά στις αρμοδιότητες του συγκεκριμένου υπουργείου, διαχρονικά, και να είναι σε θέση να απαντούν με νομικά επιχειρήματα, ώστε να εξασφαλίζεται όσον το δυνατόν η ασφάλεια και η ενότητα στην εφαρμογή του δικαίου από τις υπηρεσίες.