Αρχική Καταπολέμηση της ΔιαφθοράςΆρθρο 06: Δαπάνες λειτουργίαςΣχόλιο του χρήστη Μπεχλιβάνης Ιωάννης | 23 Μαρτίου 2013, 23:53
Υπουργός Επικρατείας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προτάσεις περί Συλλογής στοιχείων στην Ελλάδα και το εξωτερικό προς διαπίστωση ή προσέγγιση περιουσίας όλων των δημόσιων λειτουργών στενού και ευρύτερου δημόσιου τομέα, όλων των βαθμίδων, συνεπώς για το σύνολο του ανθρωπίνου δυναμικού που κατέχουν θέσεις στο δημόσιο που θα περιλαμβάνει: Άνοιγμα τραπεζικών λογαριασμών ατομικών, κοινών οποιουδήποτε τραπεζικού προϊόντος Άνοιγμα ονομαστικών Θυρίδων τραπεζών ατομικών ή κοινών Ενημέρωση από ΧΑΑ για ύπαρξη μετοχών 31/12 κάθε έτους από το 2000 έως σήμερα και χαρακτηρισμός κατόχου (χαμηλής, μεσαίας, υψηλής κίνησης) Διακρατικές συνεργασίες όπου τουλάχιστον ισχύουν προς παροχή πληροφοριών για ύπαρξη τραπεζικών λογ/σμών ή άλλων αξιογράφων ονομαστικών κάθε δημοσίου λειτουργού. Κάθε δημόσιος υπάλληλος στενού και ευρύτερου τομέα να προβεί σε απογραφή κινητών και ακίνητων περιουσιακών στο εσωτερικό και εξωτερικό δικειολογώντας την ύπαρξη και κατοχή αυτών και ασφαλώς να τροποποιεί στην λήξη κάθε ημερολογιακού έτους ότι έχει μεταβληθεί, υποβάλλοντας τροποποιητικές δηλώσεις, παράλληλα με την δήλωση φορολογίας εισοδήματος Συλλογή όλων των υποβληθέντων δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος Ε1 και ακίνητης περιουσίας Ε9-ΕΤΑΚ τουλάχιστον δεκαετίας Συνεργασία με επιχειρήσεις κοινής ωφελείας και εταιρίες κινητής τηλεφωνίας για παροχή πληροφοριών αναφορικά με ετήσιο ύψος πληρωμών κάθε δημοσίου λειτουργού, για διάστημα που θα είναι εφικτό κάτι τέτοιο από την βάση δεδομένων κάθε παραπάνω οικονομικού οργανισμού. Τέλος σύγκριση όλων των στοιχείων που θα συλλεχθούν με τα δηλωθέντα εισοδήματα ενός εκάστου δημόσιου λειτουργού. Εκτός των παραπάνω ενδεικτικών στοιχείων, μπορούν να αναζητηθούν και άλλα στοιχεία για διασταύρωση αρκεί ο χρήστης να έχει όρεξη και φαντασία, πλαισιωμένος ανάλογα από το απαραίτητο νομικό, θεσμικό αλλά και πολιτικό πλαίσιο. Ασφαλώς και τα παραπάνω στοιχεία είναι πολλά, η επεξεργασία των οποίων θα αποτελέσει ένα αρκετά ασφαλές συμπερασματικό πεδίο για κάθε δημόσιο λειτουργό, αρκεί να οργανωθεί σωστά, με επιμέλεια και υπομονή. Είναι σίγουρο όμως ότι το αποτέλεσμα μπορεί να είναι εντυπωσιακό ή τουλάχιστον ικανό να καταδείξει σε μεγάλο βαθμό το μέγεθος της συνολικής διαφθοράς διαχρονικά αλλά και ατομικά και να αποτελέσει εργαλείο εξυγίανσης με ότι αυτό συνεπάγεται για τους λειτουργούς του Ελληνικού Δημοσίου Επιπλέον η συνολική παραπάνω καταγραφή και τα συμπεράσματα, πρέπει να αποτελέσουν ευκαιρία μιας δυναμικής και συνεχούς στο μέλλον ελεγκτικής εργασίας από εσωτερικούς ελεγκτές κάθε δημόδιου οργανισμού σε επίπεδο μονάδας ή οργανισμού ή υπουργείου. Με τα παραπάνω προσπάθησα να αποτυπώσω μερικές εκ των ενεργειών που άμεσα θα μπορούσαν να εφαρμοσθούν προκειμένου στο μέλλον οι Δημόσιοι λειτουργοί με τις απαραίτητες πολιτειακές παρεμβάσεις, αυστηρές αλλά δίκαιες, να αποτελούν πρόσωπα σεβασμού και μεγάλης αποδοχής και αναγνωρισιμότητας, πρόσωπα που θα συμβάλουν ουσιαστικά στην ανάπτυξη ενός σύγχρονου μοντέλου οργάνωσης, διαχείρισης και αποτελεσματικότητας της Δημόσιας Διοίκησης.