Αρχική Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξειςΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Αλέξιος Βλάχος | 26 Ιανουαρίου 2024, 08:19
Διαφωνώ με το νομοσχέδιο στο σύνολό του για λόγους αρχής, αξιακούς αλλά και νομικούς και εντελώς συνοπτικά παραθέτω τα κάτωθι: 1. Ο γάμος είναι ένας θεσμός κατοχυρωμένος στην έννομη τάξη με βαρύνουσα σημασία και όχι μια κοινή δικαιοπραξία (όπως εντέχνως από πολλούς προβάλλεται για να υποβιβαστεί η αξία του και ο ρόλος του) 2. Ως προς την "ισότητα" ΄όπως απεφάνθη ο Α.Π. στην απόφαση 1428/2017 :"από συνταγματική άποψη το νομοθετικό αυτό πλαίσιο (της διαφοράς φύλου ως στοιχείου για το υποστατό του γάμου) δεν κείται εκτός των ορίων των άρθρων 4 παρ. 1, για την αρχή της ισότητας, και 5 παρ. 1, για την ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας. Τούτο δε γιατί η αρχή της ισότητας, που καθιερώνεται από το άρθρο 4 παρ. 1 του Συντάγματος, επιβάλλει την ομοιόμορφη μεταχείριση των προσώπων, τα οποία βρίσκονται κάτω από τις ίδιες συνθήκες και δεσμεύει τα συντεταγμένα όργανα της πολιτείας, και ειδικότερα τόσο τον κοινό νομοθέτη, όσο και τη διοίκηση, όταν προβαίνει σε ρυθμίσεις ή λαμβάνει μέτρα που έχουν κανονιστικό χαρακτήρα, η παραβίαση δε της αρχής αυτής ελέγχεται από τα δικαστήρια". Άρα πρόκειται για διαφορετικές καταστάσεις που δεν προσβάλλουν την αρχή της ισότητας.Η προσωπική ελευθερία (που κατοχυρώνεται στο αρ. 5 Σ) πάντως δεν εκτείνεται και σε δικαίωμα του προσώπου να τυποποιεί νομικά τη σχέση του με άλλο πρόσωπο, κυρίως γιατί εκεί όπου ο συντακτικός νομοθέτης θέλησε να καθιερώσει μια παρόμοια υποχρέωση του κοινού νομοθέτη το έπραξε ρητά (γάμος) (άρθρο 21 παρ. 1 του Συντάγματος). 3. Δεν υπάρχει νομική δέσμευση ούτε από την ΕΣΔΑ, ούτε από τον ΧΘΔΕΕ, ούτε από το ΕΔΔΑ αλλά εναπόκειται στο κάθε κράτος να ρυθμίσει ή όχι αυτό το ζήτημα με βάση τα ιδαιίτερα χαρακτηριστικά του. Οι μισές και πλέον χώρες της ευρωπαικής ηπείρου δεν έχουν προβεί σε τέτοια παρέμβαση. 4. Παραβλέπονται τα δικαιώματα του παιδιού όπως κατοχυρώνονται στη Διεθνή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού. 5. Όπως σημειώνουν και οι καθηγητές ου Αστικού Δικαιού Γ. Γεωργιάδης, Κ. Παντελίδου όποιες παρεμβάσεις θα μπορούσαν να γίνουν στο σύμφωνο συμβίωσης, μη αναγκαίας της παρέμβασης στο πλαίσιο του γάμου. 6. Τέλος όπως σημείωνε και ο "πατέρας" του Α.Κ. Γ. Μπαλής "Ἡ ἱερολογία τοῦ Γάμου εἶναι συνυφασμένη παρ’ἡμῖν μέ τόν ἐθνικόν μας βίον, εἶναι συνυφασμένη μέ τήν ἐθνικήν μας ἀπ’αἰώνων ἐξέλιξιν", και μάλιστα περιβεβλημένος (ο γάμος) με Κανόνες της Ορθόδοξης Εκκλησίας που έχουν εξίσου συνταγματική κατοχύρωση στο α. 3 Σ.. 7. Τέλος για θρησκευτικούς λόγους, βιολογικούς, ψυχολογικούς και οντολογικούς όπως πολύ αναλυτικά και εμπεριστατωμένα αναλυθηκαν από το Μητροπολίτη Μεσογαίας και Λαυρεωτικής στην εισήγησή του ενώπιον της Ι.Σ.Ι.