Αρχική Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξειςΚΕΦΑΛΑΙΟ Γ’ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ, ΔΙΚΑΙΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΓΙΑ ΟΜΟΦΥΛΟΥΣ ΣΥΖΥΓΟΥΣ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Άρθρο 6 Επέκταση παροχών και προνομίων σε ομόφυλους συζύγους και γονείς – Προσθήκη άρθρου 228 Α, παρ. 4 στο άρθρο 220 και παρ. 3 στο άρθρο 226 Κώδικα Ατομικού Εργατικού Δικαίου, παρ. 3Α στο άρθρο 151 ν. 5078/2023Σχόλιο του χρήστη Μαιευτήρας-Γυναικολόγος ΜΖ | 28 Ιανουαρίου 2024, 01:01
Θεωρώ τουλάχιστον ατυχή την έκφραση «Σε περίπτωση απόκτησης κοινού παιδιού από ομόφυλους συζύγους» που επαναλαμβάνεται πέντε φορές στο παρόν κεφάλαιο. Ο τρόπος απόκτησης κοινού παιδιού από ετερόφυλους συζύγους είναι γνωστός, φυσικός και αυτονόητος και γίνεται κατά κανόνα χωρίς τη διαμεσολάβηση τρίτων προσώπων (εξαίρεση αποτελούν οι μέθοδοι υποβοηθούμενης αναπαραγωγής και η υιοθεσία σε περιπτώσεις υπογονιμότητας). Πως ρυθμίζεται ο τρόπος «απόκτησης κοινού παιδιού από ομόφυλους συζύγους», όταν αυτό είναι από άποψη βιολογική και γενετική αδύνατο και σε κάθε περίπτωση απαιτείται η εμπλοκή και τρίτων προσώπων εκτός από το ζευγάρι; Μήπως, με αυτό το κεφάλαιο ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΑΝΤΙΘΕΤΟΥ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ εισάγονται τελικά εμμέσως η υιοθεσία (υπάρχει και ο νεολογισμός «τεκνοθεσία») και η παρένθετη μητρότητα (με όλους τους κινδύνους της εμπορευματοποίησης τουγυναικείου σώματος) για ομόφυλα ζευγάρια; Πράγματι, στο ΠΔ 80/2022, στα άρθρα 226 και 228 και στο Ν.5078/2023, στο άρθρο 151 γίνεται λόγος για «τεκμαιρόμενη μητέρα του άρθρου 1464 του Αστικού Κώδικα, που αποκτά τέκνο με τη διαδικασία της παρένθετης μητρότητας», καθώς και για «εργαζόμενη, που υιοθετεί τέκνο», ενώ στο άρθρο 220 του ΠΔ 80/2022 και στην παρ. 1 του άρθρου 50 και στην παρ. 9 του άρθρου 53 του Ν.3528/2007 γίνεται λόγος για την περίπτωση «περίπτωση υιοθεσίας ή αναδοχής τέκνου». Μήπως θα πρέπει ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ προκειμένου να τηρηθούν οι εξαγγελίες ότι με ο νόμος αυτός δεν θα περιλαμβάνει ούτε την «τεκνοθεσία» ούτε την «παρένθετη μητέρα»; Επίσης, θεωρώ πολύ ατυχές το γεγονός ότι σε αυτό το κεφάλαιο η "επέκταση παροχών και προνομίων σε ομόφυλους γονείς" συνδέεται με την "προστασία της μητρότητας". Η άδεια μητρότητας έχει θεσπιστεί για δύο λόγους, όπως άλλωστε και η προστασία της μητρότητας σε όλους τους πολιτισμούς: α) Προκειμένου η γυναίκα που κυοφόρησε να επανέλθει στην προηγούμενη κατάστασή της και να ανανήψει και β) προκειμένου να επιτευχθεί η σύνδεση της μητέρας με το παιδί και να πραγματοποιηθεί για όσο το δυνατό μεγαλύτερο χρονικό διάστημα ο μητρικός θηλασμός. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας συστήνει ο μητρικός θηλασμός να διαρκεί ως και δύο έτη μετά τη γέννηση του παιδιού. Πως μπορούν όλα αυτά να τεθούν υπό την έννοια των ίσων δικαιωμάτων στα ομόφυλα ζευγάρια; Η προστασία της μητρότητας είναι δικαίωμα της μητέρας και κανενός άλλου. Η λήψη μητρικού γάλακτος είναι δικαίωμα του νεογνού, του βρέφους, του παιδιού. Πως προστατεύονται αυτά τα δύο θεμελιώδη δικαιώματα δύο μερών (μητέρας και παιδιού) σε αυτό το κεφάλαιο του νόμου;