Αρχική Ρυθμίσεις Θεμάτων Δημόσιου Ραδιοτηλεοπτικού Φορέα, Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση Ανώνυμη Εταιρεία και τροποποίηση του άρθρου 48 του Ν2190_1920Άρθρο 01Σχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ | 9 Μαρτίου 2015, 22:06
Υπουργός Επικρατείας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Για το σχέδιο νόμου για την ΕΡΤ ΑΕ, στο σύνολό του Το σχέδιο νόμου για την ΕΡΤ ΑΕ δεν είναι απλώς κατώτερο των προσδοκιών, είναι εντελώς έξω από το κλίμα, τους πολιτικούς και κοινωνικούς στόχους, την πρόταση δυσπιστίας την οποία κατέθεσε για το θέμα ο ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση εναντίον της κυβέρνησης ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Και μόνο το γεγονός ότι το εν λόγω σχέδιο νόμου χρησιμοποιεί ως βάση του, το νόμο 4173/2013, τον ιδρυτικό και συστατικό νόμο της ΝΕΡΙΤ ΑΕ και ουσιαστικά τροποποιεί , σχεδόν αποκλειστικά, ονομασίες, διακριτικά σήματα και εταιρικό τίτλο, αποτελεί: - ομολογία αδυναμίας να υπερκεραστεί το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο κατέθεσε άρον – άρον η τότε συγκυβέρνηση, το νομοθετικό πλαίσιο της επικύρωσης του μαύρου και του πραξικοπηματικού λουκέτου στην ΕΡΤ, - υιοθέτηση εν πολλοίς τη λογική μιας μικρής, καχεκτικής και επιχειρηματικά όχι απαραίτητα πολιτικά εξαρτημένης δημόσιας ραδιοτηλεόρασης, (λέγε με DIGEA), - παραγνώριση στο ρήγμα που συντελέστηκε με το αμαρτωλό παρελθόν από πλευράς κινήματος, λαϊκής συμπαράστασης και μερίδας εργαζομένων της ΕΡΤ που ξέφυγαν, αυτοί οι τελευταίοι οριστικά (;) από τις παθογένειες της «ΕΡΤ έως την 11η Ιουνίου», - και δυστυχώς κακή, πικρή και προσβλητική προσπάθεια να διατυπωθεί μια συγκεχυμένη άποψη «συμφιλίωσης» και καταλλαγής ανάμεσα στους νυν εργαζόμενους της ΝΕΡΙΤ ΑΕ είτε υπήρξαν εργαζόμενοι της ΕΡΤ είτε όχι, και τους εργαζόμενους της ΕΡΤ που υποτίθεται κατά τα άλλα ότι αποκαθιστά και δικαιώνει για τον πολύμηνο αγώνα τους, την ανεργία τους, τις εσχατιές επιβίωσης και αξιοπρέπειας που βρέθηκαν, προκρίνοντας όμως μόνο και αποκλειστικά όσους εργάζονταν με σύμβαση αορίστου χρόνου και ξεχνώντας (!;) επιδεικτικά κατηγορίες για παράδειγμα αιώνιων συμβασιούχων ορισμένου χρόνου οι οποίοι κάλυπταν πάγιες και διαρκείς ανάγκες της ραδιοτηλεοπτικής εταιρίας, για πάνω από μία ή και περισσότερο δεκαετία. Αμνοί και ερίφια ξανά στο ίδιο μαντρί; Όλοι… δικαιωμένοι και αγαπημένοι; Επίσης ας πληροφορήσει κάποιος τον συντάκτη του νόμου ότι και διοικητικά στελέχη της ΝΕΡΙΤ της ΝΕΡΙΤ της γαλαζοπράσινης συγκυβέρνησης κοινωνικής εξαθλίωσης και καταστροφής, της ΝΕΡΙΤ - μορφώματος έχουν αυτή τη στιγμή συμβάσεις αορίστου χρόνου, δεν είναι όλοι με το χρυσοφόρο συμβόλαιο του ειδικού συμβούλου – που ορθά καταργείται, ε; αν και ο νόμος μιλά για όσους ήταν έως σήμερα ειδικοί σύμβουλοι όχι για το τι μέλλει γενέσθαι, είναι ένα από τα σκοτεινά σημεία αυτό… Το σχέδιο νόμου επίσης είχε τρανταχτές αναντιστοιχίες με όσα αποτέλεσαν το οργανωμένο κίνημα της ΕΡΤ και τις φωνές αντίστασης και ραδιοτηλεοπτικού προγράμματος από τις συχνότητες της ΕΤ 3 των περιφερειακών ραδιοφώνων ή του ΕΡΤΟΡΕΝ , ακατανόητες αποσιωπήσεις και δυστυχώς περιττές παραπομπές σε ΚΥΑ ή ΥΑ, καθώς επίσης και μια αύρα συγκεντρωτισμού και χρεοκοπημένης, στη συνείδηση της κοινωνίας και σημαντικής μερίδας των εργαζομένων της ΕΡΤ, κεντρικής διοίκησης. Αναλυτικά : 1. Είναι ακατανόητο γιατί πρέπει να επανέλθει ένας τόσο κομβικός και απόλυτα συγκεντρωτικός ρόλος σε μονοπρόσωπο όργανο όπως εκείνο του Διευθύνοντος Συμβούλου, από τον οποίο εκπορεύονται όλα τα κρίσιμα μεγέθη, τα εσωτερικά καταστατικά κείμενα και ο τρόπος λειτουργίας και οργάνωσης της ΕΡΤ. Οι συντάκτες του νόμου δεν πήραν χαμπάρι τι ακριβώς συντελέστηκε κατά τη διάρκεια των μηνών του αγώνα και της χειραφέτησης μέσα και έξω από τους διαδρόμους, τα στούντιο και το προαύλιο του Ραδιομεγάρου της Αγίας Παρασκευής, ή στην έδρα της ΕΤ 3 στη Θεσσαλονίκη; Ή είναι ακριβώς αυτά που ξορκίζουν και φοβούνται; 2. Δεν γίνεται καμία απολύτως αναφορά, ρητή, κατηγορηματική και απολύτως δεσμευτική για όλους – πχ Υπουργούς που εμπλέκονται στις ΚΥΑ ή τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, για το πόσα κανάλια, πόσους ραδιοσταθμούς, κεντρικούς και περιφερειακούς, πόσους διαύλους μέσω του Διαδικτύου κτλ θα έχει η νέα ΕΡΤ. Η αποσιώπηση ακολουθεί το μοτίβο του ν. 4173, που κατάντησε την κλεισμένη ΕΡΤ κολοσσό, σε ΝΕΡΙΤ ουραγό των τηλεοπτικών, ραδιοφωνικών, ενημερωτικών και πολιτιστικών δρωμένων. 3. Δεν γίνεται καμία μνεία στην άμεση διακοπή κάθε σχέσης και στο κόψιμο της επιχειρηματικής εξάρτησης της ΕΡΤ από την DIGEA ως προς τη λειψή αλλά πανάκριβη μετάδοση ψηφιακού σήματος σε μέρος και όχι όπως είναι γνωστό στο σύνολο της επικράτειας. Και μάλιστα ενώ στο άρθρο 3 παράγραφος 5 γίνεται λόγος για την ΕΡΤ που θα καλύπτει γεωγραφικά το σύνολο της επικράτειας και όχι πληθυσμιακά όπως έχει αποφασίσει και έχει υλοποιήσει η κοινοπραξία των καναλαρχών, DIGEA. Το σχέδιο νόμου για τη νέα ΕΡΤ έπρεπε να διακόπτει… «χθες» αυτή την αμαρτωλή σχέση και να δηλώνει ρητά την πρόθεση των αρμόδιων οργάνων της εταιρίας να προχωρήσουν σε γενικό έλεγχο και καταλογισμό ευθυνών, ερευνώντας το ενδεχόμενο ζημιογόνων ενεργειών. 4. Η ΕΤ3 όπως λειτουργεί σήμερα, με τον αγώνα των εργαζομένων της, δεν αναφέρεται πουθενά στο σχέδιο νόμου. Αντί να δηλώνεται ρητά ότι θα αποτελέσει πρότυπο οργάνωσης, πρότυπο κάλυψης γεγονότων, πρότυπο συμμετοχής των τηλεθεατών και των ακροατών και της κοινωνίας στη διαμόρφωση του προγράμματος, ακόμη και διοικητικό κέντρο για ένα προσωρινό μεταβατικό και απολύτως σύντομο χρονικό διάστημα, σε ένα διαφορετικό σχέδιο νόμου που θα άφηνε πίσω του τη σαμαρική λογική του ν. 4173, αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση και με συνοδεία το ρήμα «δύναται» η ένταξή της στο νέο, αναγεννημένο υποτίθεται από το λουκέτο, ραδιοτηλεοπτικό φορέα ΕΡΤ. 5. Οι αντιδράσεις ορισμένων καλοθελητών και αργυρώνητων από τα μεγάλα ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα του χώρου του τύπου, για την αύξηση πιο σωστά αποκατάσταση του ανταποδοτικού τέλος στα επίπεδα της 11ης Ιουνίου 2013, έπιασαν τόπο, το ανταποδοτικό τέλος είναι κατά τι μικρότερο από όσα ίσχυαν έως το λουκέτο της ΕΡΤ. Μπορεί όμως να σταθεί μια ΕΡΤ σε πλήρη λειτουργία, με ψηφιακούς πομπούς, με ακίνητη περιουσία, με ικανό προσωπικό, ανεξάρτητη, με λιγότερους πόρους όση εξοικονόμηση και αν γίνει από την κατάργηση των ειδικών συμβούλων, των χρυσών συμβολαίων, της χωρίς μέτρο και όριο ανάθεσης εξωτερικών παραγωγών; Και επιτέλους να τελειώσει το καθεστώς εξαίρεσης όλων των θρησκειών και των λατρευτικών τους χώρων από την καταβολή του τέλους! 6. Στους ρόλους και τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου και του Διοικητικού Συμβουλίου δεν γίνεται καμία εκ του νόμου αναφορά για τον έλεγχο, την απόδοση ευθυνών των πεπραγμένων των διοικήσεων της ΝΕΡΙΤ… και ας βοά ο τόπος κατά τα άλλα… Εν κατακλείδι, το σχέδιο νόμου ως έχει πρέπει να αποσυρθεί στο σύνολό του, βασίζεται σε σαθρά, νομικά και πολιτικά θεμέλια, εκείνα που έφτιαξε η συγκυβέρνηση Σαμαρά και Βενιζέλου, διαμορφώνει μια ΕΡΤική πραγματικότητα ξένη ως προς όλα όσα συντελέστηκαν έξω και μέσα από το Ραδιομέγαρο, την οδό Στρατού στη Θεσσαλονίκη, τους περιφερειακούς σταθμούς και αλλού και αποτελεί πρόταση, όχι δυσπιστίας, αλλά απιστίας ως προς όλα όσα ο ΣΥΡΙΖΑ πρέσβευε για το θέμα το διάστημα που ήταν στην αντιπολίτευση και ο παλμός της κοινωνίας χτυπούσε μέσα και έξω από τους χώρους της ΕΡΤ. ΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ