Αρχική Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξειςΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξεις» ΚΕΦΑΛΑΙΟ Α’ ΣΚΟΠΟΣ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ Άρθρο 1 ΣκοπόςΣχόλιο του χρήστη Ελένη Π. | 29 Ιανουαρίου 2024, 15:44
Διαφωνούμε πλήρως και ζητούμε την απόσυρσή του προτεινόμενου Νομοσχεδίου καθόσον : 1. Υπάρχει ζήτημα έλλειψης δημοκρατικής νομιμοποίησης : Αφού τον Ιούνιο του 2022 ο ΣΥΡΙΖΑ το είχε καταθέσει το ζήτημα στην Βουλή, γιατί η κουβέντα επ' αυτού ανοίγει ΜΕΤΑ τις εκλογές του 2023; Γιατί η Κυβέρνηση δεν το έφερε προ των βουλευτικών εκλογών αλλά λίγους μήνες μετά; Πρόκειται για υφαρπαγή της ψήφου του ελληνικού λαού; Έχουμε αποφασίσει πως έτσι θα λαμβάνονται οι αποφάσεις σε μια δημοκρατική κοινωνία; Είναι γνωστό άλλωστε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ψηφοφόρων της ΝΔ και άλλων κομμάτων είναι εναντίον του γάμου που οδηγεί στην δημιουργία οικογένειας με γονείς ίδιου φύλου. 2. Και αν το θέμα μπορεί να θεωρηθεί μόνο νομικό (που κατά την άποψή μας δεν είναι έτσι), και για τον λόγο αυτόν υποστηρίζεται δυστυχώς πως ο μη έχων γνώση λαός δεν πρέπει καν να ρωτηθεί, είναι απολύτως σαφές κατά την νομολογία και τις σχετικές αναλύσεις πως σύμφωνα με το ίδιο το ΕΔΔΑ δεν επιβάλλεται βάσει της ΕΣΔΑ η μεταβολή στην εσωτερική μας νομοθεσία γι' αυτό. Επομένως γιατί η Ελλάδα να μην διατηρήσει αυτήν την διαφοροποίηση που είναι συμβατή προς το ευρωπαϊκό δίκαιο και τα δικαιώματα; (εξαιρετική και απολύτως εμπεριστατωμένη νομική προσέγγιση για την νομολογία του ΕΔΔΑ εδώ https://poimin.gr/gamos-kai-yiothesia-omofylon-zevgarion-gnomodotisi-pros-ti-synodo/ ). 3. Και αφού το ΕΔΔΑ δεν επιβάλλει την μεταβολή του Δικαίου μας λόγω "δικαιωμάτων" των μεγάλων, δεν είναι σαφές ότι αυτό που πρέπει να σκεφτεί κανείς, χωρίς συναισθηματισμούς, πέραν συμπαθειών, πέραν ακόμη και προσωπικών επιλογών είναι τα δικαιώματα των παιδιών; Γι' αυτά λοιπόν, ποιος αποφασίζει; Εμείς είμαστε οι γονείς τους, οι παππούδες τους - είναι δικαίωμα και ευθύνη της κάθε κοινωνίας να καθορίσει το βέλτιστο συμφέρον τους, έτσι προβλέπει το ίδιο το Δίκαιο. Κάθε άλλη προσέγγιση είναι αντιδημοκρατική και επικίνδυνη. Η προσέγγιση του θέματος μέσω του δικαιωματισμού των μεγάλων, δεν μας πείθει. Αν πάλι γίνει δεκτό ότι δικαίωμα είναι μόνο αυτό που η φύση προβλέπει και το δίκαιο αποδίδει, εδώ πρέπει να σκεφτούμε αν η φύση προβλέπει την δημιουργία οικογένειας όπως θα προέβλεπε το δίκαιο, αν πέρναγε ένα τέτοιο νομοσχέδιο. Και πόσο συνετό είναι τελικά να νομοθετούμε ενάντια στις προβλέψεις της φύσεως; 4. Μήπως άλλωστε δεν ισχύουν ήδη πολλοί περιορισμοί κατά τον ΑΚ τόσο στον γάμο, όσο και στην δημιουργία οικογένειας; Αυτοί οι περιορισμοί θεωρούνται απολύτως ανεκτοί σε μια δημοκρατική κοινωνία, έτσι είναι και αυτός ο περιορισμός. 5. ΜΗΝ ΜΕΝΕΙ ΠΙΣΩ Η ΕΛΛΑΔΑ : Οπότε Ναι σίγουρα, σεβόμαστε όλους αδιακρίτως, αγαπάμε όλους αδιακρίτως. Δεν έχει να κάνει με αυτό. Είμαστε αδύναμοι μόνο αν εμείς πιστέψουμε πως είμαστε, είμαστε ουραγοί μόνο αν εμείς πιστέψουμε ότι αυτή είναι η θέση μας. Σήμερα πρέπει να πιστέψουμε ότι η Ελλάδα μπορεί να βγει μπροστά δυνατή. Μην την βλέπετε μικρή και αδύναμη. Ας κρατήσουμε Θερμοπύλες, μην παραδοθούμε σε λίγες ώρες όπως έκαναν οι άλλες χώρες στον Β Παγκόσμιο πόλεμο. Ας μιμούμαστε τους άλλους εκεί που πρέπει, και ας απέχουμε από τις συνήθειές τους εκεί που δεν πρέπει να τους μοιάσουμε. Πρόκειται περί Νομοσχεδίου που δεν συνάδει με τις αξίες ενός κόμματος που σέβεται πρωτίστως τα δικαιώματα των παιδιών (και των εγκύων), και που θέτει πάνω από όλα την ευθύνη του προς τις μελλοντικές γενιές. Αυτό φαίνεται και από τις πολλές διαφωνίες ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ , και πολύ φοβόμαστε από τις διαδικασίες που ακολουθούνται για να περάσει. Για όλους αυτούς τους λόγους διαφωνούμε επί της αρχής και επί της διαδικασίας και ζητούμε την απόσυρσή του εν λόγω Νομοσχεδίου (με το ενδεχόμενο στις διατάξεις περί Συμφώνου συμβίωσης να υπάρξουν θεμιτές τροποποιήσεις προς άρση νομικών προβληματισμών).