Αρχική Ισότητα στον πολιτικό γάμο, τροποποίηση του Αστικού Κώδικα και άλλες διατάξειςΆρθρο 5 Καθορισμός υποχρέων προς δήλωση των γεννήσεων – Αντικατάσταση άρθρου 21 ν. 344/1976Σχόλιο του χρήστη Μαιευτήρας-Γυναικολόγος ΜΖ | 30 Ιανουαρίου 2024, 12:41
Υπουργός Επικρατείας Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σε δύο σχόλια που αναρτήθηκαν για το παρόν άρθρο στις 29-01-2024, το ένα στις 11:29 και το άλλο στις 19:04 προτείνεται το εξής: «ζευγάρια γυναικών που θα συνάψουν γάμο και μετά θα προχωρήσουν σε Ιατρικώς Υποβοηθούμενη Αναπαραγωγή, θα πρέπει να μπορούν να υπογράψουν και οι δύο (συναίνεση από κοινού), και το παιδί που θα γεννηθεί θα πρέπει να είναι τέκνο και των δύο αυτόματα (δηλαδή να υπάρξει ρύθμιση ώστε το αμάχητο τεκμήριο πατρότητας να επεκταθεί σε αμάχητο τεκμήριο γονεϊκότητας». Εδώ υπάρχουν τα εξής προβλήματα: 1) Αυτό που είναι αδιαμφισβήτητο είναι ότι μόνον η μία από τις δύο γυναίκες μπορεί να κυοφορήσει το παιδί και συνεπώς το αμάχητο τεκμήριο είναι ότι το παιδί θα είναι βιολογικά τέκνο μόνο της μίας εκ των δύο γυναικών και όχι της άλλης. 2) Στο πλαίσιο της Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής, ο ιατρός και το λοιπό υγειονομικό προσωπικό έχουν το δικαίωμα για λόγους συνείδησης να αρνηθούν να συμβάλλουν στο όλο εγχείρημα, που όχι μόνο δεν είναι απλό, αλλά και δεν στέφεται πάντοτε από επιτυχία. 3) Τα ζευγάρια άνδρα-γυναίκας που θα αποκτήσουν παιδί με μεθόδους Ιατρικώς Υποβοηθούμενης Αναπαραγωγής δεν είναι υποχρεωμένα να κοινοποιήσουν σε τρίτους ούτε το ότι η σύλληψη του παιδιού τους έγινε με ιατρική παρέμβαση ούτε και το τι είδους παρέμβαση έγινε και τα προσωπικά δεδομένα του ζεύγους και του ή των παιδιών του είναι προστατευμένα. Αντίθετα, στην περίπτωση ομόφυλου ζεύγους γυναικών τεκμαίρεται ότι το παιδί δεν είναι το βιολογικό τέκνο του ενός εκ των δύο γονέων και αυτό το προσωπικό δεδομένο του παιδιού παραβιάζεται όχι απλώς προτού γεννηθεί, αλλά και προτού να γίνει αυτή η ίδια η σύλληψη, χωρίς το ίδιο ποτέ να ερωτηθεί! 4) Το τεκμήριο της πατρότητας μόνο «αμάχητο» δεν είναι. Ο σύζυγος μίας γυναίκας μπορεί όχι μόνο να αμφισβητήσει την πατρότητα ενός παιδιού, αλλά με τις σύγχρονες μεθόδους μοριακής βιολογίας μπορεί και να αποδείξει ότι ένα παιδί δεν είναι δικό του. Κατά συνέπεια, είναι ποτέ δυνατόν ένα υπό προϋποθέσεις μαχητό τεκμήριο να επεκταθεί σε κάτι που εξ ορισμού αποτελεί τεκμήριο περί του αντιθέτου;